Stelling van de Dag

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser69785

Guest
Stelling: Ted het beertje heeft te veel geld om te besteden.

Reeds bevestigd door, zowat iedereen denk ik.
150 punten los staan is te surrealistisch zonder 5 euro aan PP.
Die mannen bouwen denk ik niets zonder PP te gebruiken?
 

DeletedUser64057

Guest
Reeds bevestigd door, zowat iedereen denk ik.
150 punten los staan is te surrealistisch zonder 5 euro aan PP.
Die mannen bouwen denk ik niets zonder PP te gebruiken?

5 euro?
eerder 50 denk ik

Reeds bevestigd door, zowat iedereen denk ik.
150 punten los staan is te surrealistisch zonder 5 euro aan PP.
Die mannen bouwen denk ik niets zonder PP te gebruiken?

5 euro?
eerder 50 denk ik
 

DeletedUser72508

Guest
Stelling:

Dit gaat een mooie wereld worden, met veel actie!
Eens of oneens?:p
 

DeletedUser

Guest
Ik
vind vooral de halveer/reduceerfuncties idioot. Je hebt 2 factoren, tijd en gs. 1 van de 2 'wegnemen' dmv premiumfuncties (of de tijd of de gs) kan, maar nu kan beide en dat geeft een idioot groot voordeel, wat niet zou mogen, naar mijn mening natuurlijk.

In dat opzicht is het er vast op achteruit gegaan, al kan ik maar gissen want ik was er nog niet toen er slechts PA, AM en FA was :)
[/QUOTE]
Oneens. Je doet hier net alof tijd en reduceren/halveren even belangrijk zijn terwijl dit imo niet zijn. Tijd is voor mij veel belangrijk aangezien als je meer tijd hebt je veel meer kunt farmen en dus sneller kunt groeien.

Daarbij is het ook zo dat als je inactief bent ( 3 x per dag loggen ) je ook een aangepaste tactiek moet gaan doen aangezien je qua farmen het dan niet red. Op speed 2 kom je imo nog goed weg met mijnen uppen en gedeelde gs/troepen start maar op speed 1 is farmen echt het belangrijkst en zijn de actieven enorm in het voordeel + je krijgt niet zo veel gs van die 20 % bonus op speed 1 dus zo erg is het allemaal niet. Ik vind op speed 1 de grootste verpesters van het spel de mensen die met hele grote teams spelen en zo dan een hele grote voordeel hebben tegen inactieve spelers waardoor starters skills weinig te meten zijn/
 
Reactiescore
2.039
Oneens. Je doet hier net alof tijd en reduceren/halveren even belangrijk zijn terwijl dit imo niet zijn. Tijd is voor mij veel belangrijk aangezien als je meer tijd hebt je veel meer kunt farmen en dus sneller kunt groeien.

Daarbij is het ook zo dat als je inactief bent ( 3 x per dag loggen ) je ook een aangepaste tactiek moet gaan doen aangezien je qua farmen het dan niet red. Op speed 2 kom je imo nog goed weg met mijnen uppen en gedeelde gs/troepen start maar op speed 1 is farmen echt het belangrijkst en zijn de actieven enorm in het voordeel + je krijgt niet zo veel gs van die 20 % bonus op speed 1 dus zo erg is het allemaal niet. Ik vind op speed 1 de grootste verpesters van het spel de mensen die met hele grote teams spelen en zo dan een hele grote voordeel hebben tegen inactieve spelers waardoor starters skills weinig te meten zijn/

Hoe wil jij meer gaan groeien als je boer vol zit en je wachtlijst ook?
 

DeletedUser

Guest
Ik zei alleen maar dat je 2 factoren hebt en dat je een te groot en oneerlijk voordeel schept als deze beide ingekort kunnen worden. Welke van de 2 het grootste voordeel biedt had ik het niet over; alleen dat je 1 van de 2 moet kiezen waarvoor je kan betalen om een (relatief klein) voordeel te krijgen, en dus niet allebei @Barmhartige Samaritaan
 

DeletedUser48745

Guest

Daarbij is het ook zo dat als je inactief bent ( 3 x per dag loggen ) je ook een aangepaste tactiek moet gaan doen aangezien je qua farmen het dan niet red. Op speed 2 kom je imo nog goed weg met mijnen uppen en gedeelde gs/troepen start maar op speed 1 is farmen echt het belangrijkst en zijn de actieven enorm in het voordeel + je krijgt niet zo veel gs van die 20 % bonus op speed 1 dus zo erg is het allemaal niet. Ik vind op speed 1 de grootste verpesters van het spel de mensen die met hele grote teams spelen en zo dan een hele grote voordeel hebben tegen inactieve spelers waardoor starters skills weinig te meten zijn/[/QUOTE]

3x per dag loggen is goed te doen op snelheid 1 hoor.
 

DeletedUser60521

Guest
Stelling: Solo & zonder pp = geen kans op grote successen?
 

DeletedUser48745

Guest
Oneens. Solo kan je zeker wel succes boeken zonder PA-functies.
 

DeletedUser

Guest
Hoe wil jij meer gaan groeien als je boer vol zit en je wachtlijst ook?

Gewoon je boer tijdig uppen of hoofdgebouw naar 22 gooien ;)

Ik zei alleen maar dat je 2 factoren hebt en dat je een te groot en oneerlijk voordeel schept als deze beide ingekort kunnen worden. Welke van de 2 het grootste voordeel biedt had ik het niet over; alleen dat je 1 van de 2 moet kiezen waarvoor je kan betalen om een (relatief klein) voordeel te krijgen, en dus niet allebei @Barmhartige Samaritaan

Oh oke. Het kwam alleen beetje zo bij mij over omdat je het als 2 aspecten neerzetten. Maar dan zijn we het dus allebei er over eens.

3x per dag loggen is goed te doen op snelheid 1 hoor.

Nou persoonlijk denk ik dat ook al ken je de perfecte technieken qua dorpsopbouw/ troepenopbouw & beheers je alle skills denk ik dan dat je het toch niet red imo. Tenzij je echt de perfecte onlinetijden hebt. Bijv vlak voor de ochtend. Rond 1 uur. En om 10 uur nog eens kijken.

Of zit ik helemaal mis..?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser47551

Guest
Lukt perfect hoor. en over dat HQ 22: op speed 1 is HQ 25-27 normaal.
 
Reactiescore
2.039

DeletedUser

Guest
Stelling: Solo & zonder pp = geen kans op grote successen?

Oneens. Ik heb zonder verdere functies van PA (die er overigens niet waren op die wereld) buiten het Premium Account, maar verder wel solo gewoon behaald wat Dutch hierboven zei. ;)
 

DeletedUser

Guest
En daardoor doe je er langer over, ergo je groeit helemaal niet sneller zoals je zelf beweerd 'doordat je meer farmt'. Meer gs is niet beter starten.

Oneens.

Situatie 1 : Je bent niet echt actief. Kan weinig online zijn en minder farmen. Je kan je gebouwen + kazerne& stal niet 24/7 laten lopen en krijgt dus een achterstand.
Situatie 2: Je bent kapot actief. Farmt heel veel en bent zelfs in de nacht online. Je farmt dus meer. Je kan nu je kazerne& stal wel 24/7 draaiende laten houden + hoofdgebouw. Je groeit sneller.

Je komt uiteindelijk wel denk ik op een soort van turning point waarop meer gs uiteindelijk idd niet een grotere groei betekent maar dit geld denk ik enkel voor de hele actieve farm teams.
 
Reactiescore
2.039
Dat heeft niets me de stelling te maken? Als jij dat actieve team hebt haal je altijd dikke bakken gs binnen met farmen, waardoor je je stal en kaz sws al 24/7 kunt laten draaien, deze upt, vervolgens nog steeds gs over hebt, smed moet bouwen van vele uren ed.. Als je pp gebruikt gaat dit allemaal veel sneller (sneller grotere clears -> weer meer farmen) waardoor je sneller kunt edelen -> meer groei. Ik snap dat je dit door je gebrek aan startervaring misschien niet beseft hebt, maar als jij ook daadwerkelijk een 20/24 team al hebt, krijg je geen gs tekort. Integendeel, bij smed 19-20 moet ik vaak al dure gs'en in de wachtlijst zetten om tijdelijk gs op te slaan voor edels..

De stelling ging over dat het gebruik van pp het spel veranderd, en zoals je hierboven dus ziet veranderd dit de volledige start. Je hoeft niet meer ellenlange bouwtijden van boer/smed ed in te plannen.
 

DeletedUser

Guest
Dat heeft niets me de stelling te maken?

Je hebt idd gelijk. Ik week idd veel van de stelling af. Reageerde meer op jou stukje van meer gs is niet perse een snellere groei. Maar als ik dit nu zo lees heb je idd wel gelijk.

Ik snap dat je dit door je gebrek aan startervaring misschien niet beseft hebt, maar als jij ook daadwerkelijk een 20/24 team al hebt, krijg je geen gs tekort.

Juh, je hebt hier ook wel gelijk in. Buiten W29 heb ik eigenlijk enkel nog op 34 (& 36) gespeeld waar ik wel een erg actief team had en met een nachtco uit Australië waar we idd ook veel hadden gehalveerd omdat het anders te lang duurde. Maar is inmiddels al wel best lang geleden dus kan me niet perfect meer voor de geest halen hoeveel we toen precies farmden en hoeveel we hadden gehalveerd.

Nieuwe stelling : De speelstijl van ieder individu is een reflectie van zijn/haar persoonlijkheid.
 

DeletedUser47551

Guest
Dat heeft niets me de stelling te maken? Als jij dat actieve team hebt haal je altijd dikke bakken gs binnen met farmen, waardoor je je stal en kaz sws al 24/7 kunt laten draaien, deze upt, vervolgens nog steeds gs over hebt, smed moet bouwen van vele uren ed.. Als je pp gebruikt gaat dit allemaal veel sneller (sneller grotere clears -> weer meer farmen) waardoor je sneller kunt edelen -> meer groei. Ik snap dat je dit door je gebrek aan startervaring misschien niet beseft hebt, maar als jij ook daadwerkelijk een 20/24 team al hebt, krijg je geen gs tekort. Integendeel, bij smed 19-20 moet ik vaak al dure gs'en in de wachtlijst zetten om tijdelijk gs op te slaan voor edels..

De stelling ging over dat het gebruik van pp het spel veranderd, en zoals je hierboven dus ziet veranderd dit de volledige start. Je hoeft niet meer ellenlange bouwtijden van boer/smed ed in te plannen.

inderdaad. bij smederij 20 in wachtlijst staan meestal HQ 28, 29 en 30 eronder :p
 

DeletedUser

Guest
Nieuwe stelling : De speelstijl van ieder individu is een reflectie van zijn/haar persoonlijkheid.

Leuke stelling, maar ik ben het er niet mee eens. Voorbeeldje: Ik heb W16 uitermate agressief gespeeld echter is dat absoluut niet hoe ik ben. Tactiek of speelstijl is geen reflectie van je karakter.

Je zou de stelling wel een beetje op kunnen vangen door te zeggen dat mensen die stabben en over lijken gaan om er zelf beter van te worden, in het echt ook zo (kunnen) zijn. Er zullen op elke nieuwe wereld wel mensen zijn die tijdens de start hun PBG hebben genaaid en gewoon overgenomen hebben, in het echte leven zijn er veel mensen die over andermans lijk gaan om er zelf beter van te worden. Vaak omtrent geldzaken. Het geld kan je vergelijken met dat dorp van de PBG..

Het punt is, in het leven heb je vaak niet zo'n -relatief- belangrijk iets om iemand ervoor te naaien.. Dus het blijft lastig te vergelijken en er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
 
Bovenaan