Stelling van de dag

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Mooie weerlegging Aus :D
Zal het wat simpeler houden :p


Het is geen domme strategie. Ik zat niet in een stam waar iedereen dezelfde samenstellingen had qua def-dorpen. Dan is 't fijn als je alle def-techs op level 3 kunt zetten. Daarnaast waren mijn defjes erg snel klaar. Jammer dat ik dan minder aanvallende slagkracht heb per clear, ik was toch veel groter dan mijn omgeving dus dat maakte voor mij echt geen reet uit.

Als je veel groter bent dan je omgeving waarom zou je dan in vredesnaam kiezen voor nog meer def in je off dorpen.
Blijkbaar heeft aus gelijk dat je enige skill farmen is aangezien je alleen maar denkt hoe krijg ik zo snel mogelijk en zo veel mogelijk def in mijn dorpen.
Je moet dan wel heel angstig zijn wil je zo spelen.
 
Reactiescore
372
Op .com.br is 't precies hetzelfde. Wij stonden daar rank 1 en zaten in zo'n stam. We hadden echt zestien leiders of zo. Wij hadden een dorp geclaimd en er een treintje op gestuurd, ging één leider ineens die claim verwijderen en er een edel achterzetten. Echte n00bs. Aan de andere kant spelen ze je wel zo weg wanneer je de stam verlaat.

Ja precies :p Weet niet hoe het er daar aan toeging, maar op .es katapulteren ze je gewoon helemaal plat :p Het kunnen dan wel complete noobs zijn, het is wel vreselijk irritant en eigenlijk wel effectief (demotiverend)
 

DeletedUser

Guest
Ja, want die kunnen we niet uitvoeren als we een ander wachtwoord hebben en dat kennen. Als onze insteek trachten te cheaten was geweest hadden we wel elk een ander wachtwoord gebruikt zodat het minder opvalt, denk je ook niet? Daar doen wij echter niet aan.
Ik zeg toch niet dat jullie het anders niet hadden kunnen uitvoeren? Ik zei in dat topic zelfs dat het wel had gekund en gaf nog vele andere gangbaardere alternatieven voor jullie eenzelfde wachtwoord-methode. Ik zeg enkel dat de moderator gelijk heeft als hij zegt dat het gebruikt kan worden (en dat ook als doel had volgens Sebastian Valmont) om te kunnen ageren als eigenaar.

Hele redenatie slaat nergens op.
Eh jawel.

Eh ja, simpel weggeëdeld.
Eh nee, ik stond dik in de plus tegen OTS. Toen ben ik gekapt (wegens clusterfucks en geen zin) en werd dragonshield3 op mijn account gezet die op het AF ging zeiken over die bijl/zc-strategie van mij en toen heb ik het op delete gezet. Hou het even bij de feiten, wil je?

:D

Verschillende soorten deffdorpen, dus ga je op heel je account bijl/ZC gebruiken. Er bestaat zoiets als een frontgroep, waarbij je slechts een deel bij/zc maakt, het voordeel van alle techs én meer mobiele deff hebt, maar nog steeds quasi dezelfde offensieve kracht. Volledig bijl/zc gaan is idioterie.
Ik had heel veel front en alles binnen een kleine radius van vijanden of eventuele vijanden. Later was ik ook wel overgegaan op bijl/LC in safe gebied of overal wanneer mijn hele stam dezelfde def-samenstelling zou hebben.

Wat theorycrafting:

Zes keer je clears gebruiken en je hebt een volle clear extra. En daarnaast uiteraard ook nog de 1.8 clears die je uitspaart om een dorp dat om max boerlimiet @ w24 gestackt staat te clearen. Voor elke vijf dorpen die je gecleared hebt met bijl/zc kon je er zes met bijl/lc gecleard hebben. Nu zeg je, dat boeit mij niet want ik was toch veel groter...maar dat slaat nergens op gezien je met de offensieve winst van bijl/lc, meer deff kunt maken zonder daarbij zwakker te staan dan met bijl/zc. Op 200 dorpen waarvan 100 off kun je dus +- 18 dorpen extra deff maken, én heb je nog steeds de offensieve tijdswinst. Of misschien is het omgekeerd duidelijker: 21 extra ZC dorpen nodig om dezelfde offensieve capaciteit (extra keer dat je je clears kan zenden na 6 keer aanvallen niet meegerekend) te hebben als met bijl/lc.
Het slaat wel ergens op. Die extra clears heb ik zoals al gezegd niet nodig en die extra def is dus die ZC. Die heel mobiel is en dus goed inzetbaar.

Kosten:

52.450 4.750 426.700 meer voor één bijl/zc clear. Dat maakt 42 670 000 extra ijzer voor al je clears, gezien je al met speer/zc zit kom je dus met een enorm ijzertekort te zitten, tenzij je gaat handelen maar dan moet je het geluk hebben dat iemand ze aanneemt en de moeite doen om aanbiedingen te zetten. Wederom een nadeel, en de leem die je ruilt kan je niet in pakjes steken dus minder offensieve slagkracht.
Omg. GS was nou niet echt een probleem. Ik ben een farmbeest. Nu ga jij zeggen: ja je had dan meer kunnen edelen, maar ik vond 't wel hard genoeg gaan zo. Had heel wat edels staan, net als volle offjes overigens. Verder: ik wist flinke dorpenwinst te pakken zonder überhaupt clears te gebruiken. OTS was een zeer slechte tegenstander. Helaas gingen ze spiken en clusterfucken. Daar had ik geen zin.

Het enige echte voordeel is dat je goedkoper kan snipen, maar gezien je dat ook kunt met enkel bijl/zc in de frontgroep maakt het amper verschil en weegt allerminst op tegen de nadelen. Speer/zc heeft niets te maken met bijl/zc, dat staat daar helemaal los van en kun je gebruiken of je nou bijl/zc hebt of niet.
Zie hierboven. Ik had geen echt safe-gebied. Verder: op een boerderijlimietwereld zonder goedkoop herbouwen snipe ik liever dan dat ik stack.


Ik neem ten eerste aan dat je de ZC uit je offdorpen bedoelt, en ja, dat is correct. Maar wederom geldt hetzelfde: je boet alwéér aan offensieve slagkracht in telkens je ZC uit je offdorpen gaat gebruiken, want dan moet het weer langer bouwen of zul je zwakkere clears hebben. Per 100 zc bijna 21 uur extra, en om even aan te tonen wat dat concreet betekent:

5 clears en het is leeg. En je verliest de volle 9k zc, als de helft daarvan uit off dorpen komt en je er met pakweg tien dorpen op tijd kon raken, verlies je 450 zc per dorp oftewel een slordige vier dagen langer bouwen aan je clear. Of kortom: je wordt enorm in de verdediging gedrukt terwijl counteren op een boerderijlimiet/pakketjes wereld hét belangrijkste verdedigingsmiddel is. Over counteren gesproken, dat andere voordeel dat je daar noemt (relatief meer off kunnen maken) is ook onzin, en zelfs dom. Ten eerste heb ik net al aangetoond dat je 121 bijl/zc dorpen nodig zou moeten hebben om dezelfde aanvallende kracht als bijl/lc te bekomen (en je dus op 200 dorpen maar 79 deff over houd), je kan/mag dat niet doen. Telkens je aanvalt, ga je defensief immers heel zwak staan: je clears weg, minder deff dan met bijl/lc (want tjah, je hebt meer zc uit je offdorpen, maar dan mag je wel niet aanvallen natuurlijk :eek:) en bijna alle zogenaamde voordelen zijn weg
Je redenering gaat gewoon niet op. Ik heb ten eerste al gezegd dat die offensieve slagkracht voor mij geen reet uitmaakte. Verder: je gaat helemaal voorbij aan de tech-levels. Die tech-levels betekenen dat je sowieso ergens iets moet opofferen. Natuurlijk is bijl/LC beter, maar dat zou betekenen dat ik niet alle def-techs op level 3 kon hebben. Dan kom jij aanzetten met het alleen bij je front-off doen, maar zoals ik zei had ik (zo goed als) geen safe-gebied. En wat een beetje in de buurt van safe-gebied kwam, bestond enkel uit def-dorpen.

Je kon meer deff krijgen, wat deed je dan, overstacken? Meer ZC dan speer in een dorp zetten en daarmee extreem zwakke deff bekomen en aan offensieve kracht inboeten? Aan het front kon je wat sneller iets blocken ja, maar nogmaals hetzelfde verhaal: met een frontgroep bijl/zc kon je dat ook al. En ook tussenstacken met ZC maakt de rest van je deff 'zwakker', waardoor je met een extreme wanverhouding komt te zitten eenmaal je serieus aangevallen wordt, die verder en verder oploopt tot je uiteindelijk zwakke ZC overhoud, kun je niet alleen amper meer deffen, maar ook niet meer aanvallen.
Ik kon meer deff in een bepaald tijsbestek krijgen ja. Natuurlijk ging ik geen inefficiënte stacks plaatsen, wanneer het anders kon.

Laat ik het anders zeggen: ik heb het nog nooit op TW gezien. En ik heb het niet over er goed in worden, maar over inzicht. Het kunnen oplossen van probleemstellingen zonder dat de oplossingsmethode aangereikt of voorgelegd wordt, dat is iets helemaal anders dan zomaar 'goed' worden in wiskunde. Als je 50 oefeningen van elke soort maakt zou het maar erg zijn mocht je een oefening die dezelfde oplossingsmethode vergt niet op kunnen lossen.
Je had dus geen gelijk. Je zei dat je er niet goed in kon worden.

En op TW is het net zo, de meesten kunnen enkel guides gebruiken of nieuwe dingen leren als iemand ze uitlegt of voorkauwt, zelf tot nieuwe technieken komen of bedenken waarom x of y beter is, is voor de meesten te hoog gegrepen.
Welke technieken heb jij allemaal bedacht, als ik vragen mag?

Goh ik weet 100% zeker van wel, maar dat zal dan wel jouw woord tegen het mijne zijn.
Hoe weet je het zo zeker als je het niet kunt controleren?

Als je veel groter bent dan je omgeving waarom zou je dan in vredesnaam kiezen voor nog meer def in je off dorpen.
Die ZC is offence, die aangewend kan worden om mee te deffen. Dat is iets anders dan def. En volgens mij moet je even mijn posts gaan lezen. Ik heb namelijk heel duidelijk meerdere redenen vermeld waarom ik ZC/bijl koos ipv LC/bijl. Dat stond in de eerste instantie helemaal los van de grootte van mijn omgeving. Echter, er werd als tegenargument het inboeten van offensieve slagkracht genoemd. Wat voor mij geen reet uitmaakte gezien mijn grootte. Moeilijk hè?

Blijkbaar heeft aus gelijk dat je enige skill farmen is aangezien je alleen maar denkt hoe krijg ik zo snel mogelijk en zo veel mogelijk def in mijn dorpen.
Rofl. Waaruit haal je nou weer dat ik dat denk? Het gaat om tech-levels, niet om zoveel mogelijk def in mijn dorpen krijgen. Je redenering slaat trouwens ook weer helemaal nergens op. Omdat ik alleen maar denk hoe ik zo snel en zoveel mogelijk def in mijn dorpen krijg, is mijn enige skill farmen. Jaaaaa.... Kom op zeg, wat is er mis met jouw vermogen tot logisch nadenken? Verder: Auseinandersetzung heeft niet gezegd dat mijn enige skill farmen is. Lees zijn post nog eens goed door.

Je moet dan wel heel angstig zijn wil je zo spelen.
Want?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Die ZC is offence, die aangewend kan worden om mee te deffen. Dat is iets anders dan def. En volgens mij moet je even mijn posts gaan lezen. Ik heb namelijk heel duidelijk meerdere redenen vermeld waarom ik ZC/bijl koos ipv LC/bijl. Dat stond in de eerste instantie helemaal los van de grootte van mijn omgeving. Echter, er werd als tegenargument het inboeten van offensieve slagkracht genoemd. Wat voor mij geen reet uitmaakte gezien mijn grootte. Moeilijk hè?


Rofl. Waaruit haal je nou weer dat ik dat denk? Het gaat om tech-levels, niet om zoveel mogelijk def in mijn dorpen krijgen. Je redenering slaat trouwens ook weer helemaal nergens op. Omdat ik alleen maar denk hoe ik zo snel en zoveel mogelijk def in mijn dorpen krijg, is mijn enige skill farmen. Jaaaaa.... Kom op zeg, wat is er mis met jouw vermogen tot logisch nadenken? Verder: Auseinandersetzung heeft niet gezegd dat mijn enige skill farmen is. Lees zijn post nog eens goed door.


Want?

Lol je draait er omheen
waarom zou je meer defensieve kracht nodig hebben als je veel groter bent dan je omgeving.
Volgens mij heb je dat dan helemaal niet nodig.
Als je dan meer offensieve slagkracht zou hebben maak je helemaal een einde aan de weerstand van je tegenstanders dus nog minder def nodig.
En als ze zo slecht zijn dat je kan edelen zonder ook maar clears te gebruiken waarom heb je dan uberhaupt def nodig.

Een andere skill zal je niet hebben gezien je commentaar.
Oja een hoop onzin posten als dat een skill zou zijn :p

Omdat je in heel je post defensief denkt wat ik niet snap want je zegt zelf dat je tegenstanders niks voorstelde.
Dus blijkbaar ben je heel bang om te falen.
 

DeletedUser

Guest
Lol je draait er omheen
Eh nee?

waarom zou je meer defensieve kracht nodig hebben als je veel groter bent dan je omgeving.
Ik zeg helemaal niet dat je meer defensieve kracht nodig hebt. Dan had ik wel meer deffjes gebouwd. Het gaat om de tech-levels. Verder: meer defence bouwen is altijd goed. Om je stamgenoten te OS'en en in het geval dat je onder vuur ligt betekent het dat je het minder van stam-OS moet hebben. Daarnaast heb je op een boerderijlimietwereld beter altijd een reserve voor wanneer men door de stacks heen breekt.

Volgens mij heb je dat dan helemaal niet nodig.
Want?

Als je dan meer offensieve slagkracht zou hebben maak je helemaal een einde aan de weerstand van je tegenstanders dus nog minder def nodig.
Ja, want ze kunnen natuurlijk niet dodgen of hun troepen simpelweg herbouwen.

En als ze zo slecht zijn dat je kan edelen zonder ook maar clears te gebruiken waarom heb je dan uberhaupt def nodig.
Om je dorp te beschermen tegen edelclears, te snipen, je stamgenoten te OS'en, je dorp te verdedigen wanneer ze met kata's aanvallen, ervoor te zorgen dat de muren aan het front niet gesloopt worden.

Een andere skill zal je niet hebben gezien je commentaar.
Rofl. Wat is er dan mis met mijn commentaar? Wat zegt dat over mijn skills? Hoe maak je eruit op dat ik wel veel farm?

Oja een hoop onzin posten als dat een skill zou zijn :p
Grappig.

Omdat je in heel je post defensief denkt wat ik niet snap want je zegt zelf dat je tegenstanders niks voorstelde.
Ja, mijn tegenstanders stelden inderdaad niks voor. Dat betekent niet dat ze door heel veel clears met kata's langs te sturen geen schade zouden kunnen aanrichten. Als ik het me goed herinner heb ik nog #1 OD gestaan vanwege al die n00bs. In ieder geval veel verdedigers van de dag gehaald. Dat jij denkt dat slechte tegenstanders in 't offensief niks uit zouden kunnen halen is dolkomisch. Verder is 't vrij normaal dat ik in mijn post praat over de defensieve kant, aangezien ik een discussie heb met iemand over mijn tech-levels op Wereld 24, waar ik de voorkeur gaf aan alle def-techs op level 3.

Dus blijkbaar ben je heel bang om te falen.
Hahaha. Ten eerste speelde ik helemaal niet defensief. En waarom zou dat betekenen dat ik bang was om te falen? :eek:

PS: waarom ga je niet in op de rest van de post? :D
 

DeletedUser66036

Guest
Hee ash, kan je niet eens een keer al die kleine waardeloze modderkluiten in één samenhangend verhaal stoppen? Dan is het tenminste een beetje te lezen voor mensen die de situatie niet helemaal kennen. Zal ook geloofwaardiger overkomen denk ik.
 

DeletedUser

Guest
Eh nee?


Ik zeg helemaal niet dat je meer defensieve kracht nodig hebt. Dan had ik wel meer deffjes gebouwd. Het gaat om de tech-levels. Verder: meer defence bouwen is altijd goed. Om je stamgenoten te OS'en en in het geval dat je onder vuur ligt betekent het dat je het minder van stam-OS moet hebben. Daarnaast heb je op een boerderijlimietwereld beter altijd een reserve voor wanneer men door de stacks heen breekt.


Want?


Ja, want ze kunnen natuurlijk niet dodgen of hun troepen simpelweg herbouwen.


Om je dorp te beschermen tegen edelclears, te snipen, je stamgenoten te OS'en, je dorp te verdedigen wanneer ze met kata's aanvallen, ervoor te zorgen dat de muren aan het front niet gesloopt worden.


Rofl. Wat is er dan mis met mijn commentaar? Wat zegt dat over mijn skills? Hoe maak je eruit op dat ik wel veel farm?


Grappig.


Ja, mijn tegenstanders stelden inderdaad niks voor. Dat betekent niet dat ze door heel veel clears met kata's langs te sturen geen schade zouden kunnen aanrichten. Als ik het me goed herinner heb ik nog #1 OD gestaan vanwege al die n00bs. In ieder geval veel verdedigers van de dag gehaald. Dat jij denkt dat slechte tegenstanders in 't offensief niks uit zouden kunnen halen is dolkomisch. Verder is 't vrij normaal dat ik in mijn post praat over de defensieve kant, aangezien ik een discussie heb met iemand over mijn tech-levels op Wereld 24, waar ik de voorkeur gaf aan alle def-techs op level 3.


Hahaha. Ten eerste speelde ik helemaal niet defensief. En waarom zou dat betekenen dat ik bang was om te falen? :eek:

PS: waarom ga je niet in op de rest van de post? :D

Nee je zegt het niet maar je maakt wel meer defensieve kracht.
Je bent immers niet wijs als je bijl/zc gaat spelen ;)
En dat je die zc nodig hebt zegt ook alweer dat je je omgeving totaal niet onder controle had ook al waren het noobs in jouw ogen.
En inderdaad je kan ervoor kiezen om meer defence te maken dan maar het zou beter zijn mocht je goeie offence dorpen hebben en gewoon clearen en edelen heb je ook geen last van hun kata's :D

Aangezien jij jezelf in je post een farmbeest noemt en meer als genoeg gs en edels had dan kan ik er dus zeker uit opmaken dat je veel farmt ja.

Je zegt zelf ook dat je genoeg volle off dorpen had staan.

Waarom laat je ze dan dodgen of troepen herbouwen.
je had immers veel volle off dorpen staan en meer als genoeg edels dus edel ze dan gewoon.

Om je dorp te beschermen tegen edelclears, te snipen, je stamgenoten te OS'en, je dorp te verdedigen wanneer ze met kata's aanvallen, ervoor te zorgen dat de muren aan het front niet gesloopt worden.

Heb je niet perse die zc van je off dorpen voor nodig.
Kan je ook gewoon met je normale def dorpen doen ;)

Je account is zeer zeker wel defensief ingesteld als je al je off dorpen bijl/zc maakt.

Als ze een beetje na gedacht hadden dan hadden zelfs die noobs je zo op kunnen rollen.
Namelijk je clears easy dood laten lopen en dan een tegenaanval doen.
En aangezien jij blijkbaar niet kan deffen zonder de zc van je off dorpen had je zo weg geedeld geweest.

Maarja als jij denkt dat zo spelen het beste is voor je dan moet je dat vooral doen.
Verder heb ik er niks meer op te zeggen.
 

DeletedUser

Guest
Nee je zegt het niet maar je maakt wel meer defensieve kracht.
Eh nee. Ik maakte snellere en behendigere verdediging. Niet per se meer. Nogmaals: het gaat om de tech-levels.

Je bent immers niet wijs als je bijl/zc gaat spelen ;)
Vast ja.

En dat je die zc nodig hebt zegt ook alweer dat je je omgeving totaal niet onder controle had ook al waren het noobs in jouw ogen.
Eh wtf? Ik had mijn omgeving prima onder controle met die ZC.

En inderdaad je kan ervoor kiezen om meer defence te maken dan maar het zou beter zijn mocht je goeie offence dorpen hebben en gewoon clearen en edelen heb je ook geen last van hun kata's :D
Die kata's kwamen van een gehele stam (stond in de top 3). Niet enkel vanuit mijn omgeving. Wat je nu allemaal zegt is dikke bullshit.

Aangezien jij jezelf in je post een farmbeest noemt en meer als genoeg gs en edels had dan kan ik er dus zeker uit opmaken dat je veel farmt ja.
Wat heeft dat met mijn commentaar te maken?

Je zegt zelf ook dat je genoeg volle off dorpen had staan.
Klopt.

Waarom laat je ze dan dodgen of troepen herbouwen.
je had immers veel volle off dorpen staan en meer als genoeg edels dus edel ze dan gewoon.
Ik bedoelde met veel volle off dorpen en genoeg edels niet voldoende om die gehele stam in mijn eentje te edelen.

Heb je niet perse die zc van je off dorpen voor nodig.
Kan je ook gewoon met je normale def dorpen doen ;)
No shit Sherlock! Je vroeg waarom ik überhaupt def nodig had.

Je account is zeer zeker wel defensief ingesteld als je al je off dorpen bijl/zc maakt.
Beredeneer dat eens?

Als ze een beetje na gedacht hadden dan hadden zelfs die noobs je zo op kunnen rollen.
Namelijk je clears easy dood laten lopen en dan een tegenaanval doen.
Eh wtf? Het gaat ten eerste om een wereld met boerderijlimiet, er is dus geen sprake van even simpel stacken. Ten tweede, hoe laten zij mijn clears easy doodlopen?

En aangezien jij blijkbaar niet kan deffen zonder de zc van je off dorpen had je zo weg geedeld geweest.
Waar haal je het ineens vandaan dat ik blijkbaar niet kon deffen zonder de ZC van mijn off-dorpen?

Maarja als jij denkt dat zo spelen het beste is voor je dan moet je dat vooral doen.
Verder heb ik er niks meer op te zeggen.
In die situatie op een wereld met tech-levels vond ik zo spelen inderdaad het beste. Je kunt nu inderdaad beter stil zijn, want je praat poep.
 

DeletedUser69813

Guest
Toch maar even een stelling plaatsen tussen deze veel te lange posts.

Het is toegestaan een persoonlijke NAP aan te vallen indien hij je stamgenoten bedreigd

iemand?
 

DeletedUser

Guest
Toch maar even een stelling plaatsen tussen deze veel te lange posts.

Het is toegestaan een persoonlijke NAP aan te vallen indien hij je stamgenoten bedreigd

iemand?

Bedankt voor de info, weet ik ook weer waar de NAP ons heenbrengt.
 

DeletedUser

Guest
Toch maar even een stelling plaatsen tussen deze veel te lange posts.

Het is toegestaan een persoonlijke NAP aan te vallen indien hij je stamgenoten bedreigd

iemand?

Absoluut niet.
Dan zal je hem eerst moeten verbreken het is namelijk een nap tussen jou en hem en heeft niks met je stamgenoten te maken.
Dan had je als stammen een nap af moeten sluiten
 

DeletedUser56459

Guest
Niet toegestaan, tenzij er een regel was bij het maken van die NAP dat hij je stamgenoten met rust moet laten.
Stamleden OS'en net hetzelfde, ook niet toegestaan, gewoon neutraal blijven. Of zoals ik net zei, ook voor de NAP de regel aanmaken dat als hij stamgenoten aanvalt jij je stam OS stuurt of die dingen.

Of nog iets... Zeggen dat hij er mee moet ophouden of dat de NAP gedaan is ^^
Gewoon aanvallen is altijd een BS
 

DeletedUser56459

Guest
Stelling van de dag: bouwtijden halveren zijn de enige topspelers tot nu toe.

Als je ziet, de meeste hebben nog niet eens 100m buit, en bouwtijden zit volgens mij al over de 300mill.
 

DeletedUser

Guest
Stelling van de dag: bouwtijden halveren zijn de enige topspelers tot nu toe.

Als je ziet, de meeste hebben nog niet eens 100m buit, en bouwtijden zit volgens mij al over de 300mill.

En dat maakt hun de enige topspelers? Denk van niet... .
 
Bovenaan