Stelling van de dag

• Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser48745

Guest
We hebben het hier over early game hè. 3-5 dorpen. Als je tegenstander dan al meer def heeft dan dat jij off hebt, dan is het niveau van jou tegenstander pas laag :p. juist als je tegen pro's speelt hoef je niet bang te zijn dat ze stacken, aangezien die toch allemaal off gaan ;) of niet soms?

je neemt het nu wel erg positief he, noobs zijn altijd met een hele stam, en 20 spelers met 500 each maken al 10k10, veel succes daar doorheen te komen in early game :p

DeletedUser

Guest
je neemt het nu wel erg positief he, noobs zijn altijd met een hele stam, en 20 spelers met 500 each maken al 10k10, veel succes daar doorheen te komen in early game :p

er zijn wel technieken waarbij je door middel van fakes op meerdere spelers de deffence ergens thuis kan houden. zeker met noobs ;)

Laten we het zo zeggen: we hebben alletwee gelijk. Er is geen "beste" manier om te starten omdat je altijd je strategie aan zal moeten passen op de omgeving. ;)

DeletedUser

Guest
Early game 3-5 dorpen? lol wat is late game voor jou dan, 30 dorpen?

coole jongen ben jij :O

Early game, waarin het verliezen van een clear/dorp nog fataal kan zijn.
Mid game, waarin het verliezen van een clear/dorp vervelend is, maar niet betekend dat je ten onder gaat.
Late game, een maand lang elke week 1 keer 5 minuten inloggen, en nog steeds er boven op kunnen komen.

DeletedUser26330

Guest

Mee eens, persoonlijk pas ik op met die stammen hou ze liever als het kan een beetje te vriend. Enige wat meestal werkt is s'nachts dorpen weg sneaken.

DeletedUser48745

Guest

Mid game, waarin het verliezen van een clear/dorp vervelend is, maar niet betekend dat je ten onder gaat.
Late game, een maand lang elke week 1 keer 5 minuten inloggen, en nog steeds er boven op kunnen komen.

Totaal niet mee eens met deze beredenering. Dat w23 zulke easy late game heeft dat je zo kan overleven betekent niet dat dat de late game is :eek:.

Reactiescore
2.039

lolled

DeletedUser

Guest
jaja, 500-1mil per dag klopt echt wel, vaak was het zelfs minder -> heft die keren teveel op. Daarom zei ik dus ook gemiddelde ;) en als je naar me groei kijkt, dan zie je periodes waar ik dagelijks 1 of meer dorpen overneem, en vervolgens dagen dat ik eventjes spaar. Beide zaken die ik zei kloppen dus als je ze bekijkt op de juiste moment en mijn stats ernaast legt :rolleyes:

Je totaal aantal gefarmd gedeeld door aantal dagen sinds de start, dat zou gemiddelde zijn. Nu pak jij de cijfers die jou het beste uitkomen, en zeg je dat je gemiddelde bedoelde, terwijl je gewoon zei dat je 500k-1mill per dag farmde, maar de dagen ervoor telkens 1 mill farmde. Als ik zo ver terug ga farm ik de helft van wat ik nu farm, dus niet zo gek dan dat het minder is.

En de zaken die je zei klopten niet. Toen ik zei dat je 1 dorp per dag edelde was het onzin, maar als jij het zegt klopt het plots wel weer? :confused:

En lol, early game 3-5 dorpen. :eek:

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Totaal niet mee eens met deze beredenering. Dat w23 zulke easy late game heeft dat je zo kan overleven betekent niet dat dat de late game is :eek:.

Nouja, ik weet niet hoe jij denkt 2600 dorpen weg te kunnen edelen zomaar :p
dat bedoel ik met lategame. waarin oorlogen eigenlijk gaan over wie er het beste kan stacken

DeletedUser

Guest
En trouwens, als jullie de exacte definitie van early, mid en late game weten, dan zou ik dat wel willen horen. Want ik heb dit altijd als iets variabels gezien. ;)

DeletedUser26978

Guest
Niet echt een stelling, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen.

Wat vinden jullie als je over linies praat bij linie 1 horen?

Linies.png

DeletedUser

Guest
Niet op hoog niveau, maar dat is dan ook niet meer te vinden.

Ik heb het niet eens over hoog niveau. Sowieso slaat zijn bewering nergens op, late-game draait niet om accounts wegspelen maar om een stam te doen vallen. En dat doe je door ze te demotiveren. Er is geen enkele fase in het spel waar een stam belangrijker is dan late-game, en dat is dan ook het enige waar het nog om draait, of om zou horen te draaien. Dat je een account niet volledig in één keer weg kunt spelen is weinig relevant,

Nu, ik persoonlijk vind stacken een van de belangrijkste skills in het spel als het om latere mid-game en late-game gaat, maar dat is niet wat hij bedoelde. Tegenwoordig is van late-game maar weinig sprake meer door de overwinningsvoorwaarden: geheimen -> recruitten, dominantie -> recruitten. Heel veel verder dan mid-game komt men niet meer.

En trouwens, als jullie de exacte definitie van early, mid en late game weten, dan zou ik dat wel willen horen. Want ik heb dit altijd als iets variabels gezien. ;)

Goh zelfs je eigen definitie klopt al niet. Vijf dorpen heb je al vier dagen nadat je een trein had als je een beetje goed farmed, als je dan je main verliest of je clear verliest sta je alsnog machteloos doordat je in de andere dorpen maar weinig troepen hebt. Daarnaast kan een clear verliezen ook daarna nog nefaste gevolgen hebben voor je groei, waardoor je mogelijk achterop raakt in je gebied.

Ik zie het zo:

Start: Fase waarin je vrij actief farmed en het verliezen van een clear/clears vrij grote gevolgen voor je account kan hebben.
Mid-game: Fase waarin je zonder al te grote gevolgen voor je eigen groei clears voor je stamgenoten kunt gaan gooien. Fase waarin echte massa's beginnen dus.
Late-game: Fase waarin de machtsverhoudingen/stammen weinig meer veranderen en waarin wereldoorlogen (nog meer) losbreken.

Niet echt een stelling, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen.

Wat vinden jullie als je over linies praat bij linie 1 horen?

Linies.png

Optie twee rips. Is het bijna af? :D

DeletedUser66217

Guest
Ik heb het niet eens over hoog niveau. Sowieso slaat zijn bewering nergens op, late-game draait niet om accounts wegspelen maar om een stam te doen vallen. En dat doe je door ze te demotiveren. Er is geen enkele fase in het spel waar een stam belangrijker is dan late-game, en dat is dan ook het enige waar het nog om draait, of om zou horen te draaien. Dat je een account niet volledig in één keer weg kunt spelen is weinig relevant,

Nu, ik persoonlijk vind stacken een van de belangrijkste skills in het spel als het om latere mid-game en late-game gaat, maar dat is niet wat hij bedoelde. Tegenwoordig is van late-game maar weinig sprake meer door de overwinningsvoorwaarden: geheimen -> recruitten, dominantie -> recruitten. Heel veel verder dan mid-game komt men niet meer.

Dat snap ik helemaal, het enige wat ik zeg is dat werelden tegenwoordig meestal niet eens iets hebben als een late game met écht goed niveau. Tegenwoordig is het namelijk vaak wel zo dat de sterkste gewoon wint door hun extra kracht.

DeletedUser

Guest
Ik heb het niet eens over hoog niveau. Sowieso slaat zijn bewering nergens op, (1.) late-game draait niet om accounts wegspelen maar om een stam te doen vallen. En dat doe je door ze te demotiveren. Er is geen enkele fase in het spel waar een stam belangrijker is dan late-game, en dat is dan ook het enige waar het nog om draait, of om zou horen te draaien. Dat je een account niet volledig in één keer weg kunt spelen is weinig relevant,

Nu, ik persoonlijk vind stacken een van de belangrijkste skills in het spel als het om latere mid-game en late-game gaat, (2.) maar dat is niet wat hij bedoelde. Tegenwoordig is van late-game maar weinig sprake meer door de overwinningsvoorwaarden: geheimen -> recruitten, dominantie -> recruitten. Heel veel verder dan mid-game komt men niet meer.

Goh zelfs je eigen definitie klopt al niet. (3.) Vijf dorpen heb je al vier dagen nadat je een trein had als je een beetje goed farmed, als je dan je main verliest of je clear verliest sta je alsnog machteloos doordat je in de andere dorpen maar weinig troepen hebt. Daarnaast kan een clear verliezen ook daarna nog nefaste gevolgen hebben voor je groei, waardoor je mogelijk achterop raakt in je gebied.

Ik zie het zo:

(4.) Start: Fase waarin je vrij actief farmed en het verliezen van een clear/clears vrij grote gevolgen voor je account kan hebben.
Mid-game: Fase waarin je zonder al te grote gevolgen voor je eigen groei clears voor je stamgenoten kunt gaan gooien. Fase waarin echte massa's beginnen dus.

(5.) Late-game: Fase waarin de machtsverhoudingen/stammen weinig meer veranderen en waarin wereldoorlogen (nog meer) losbreken.

1. Je kunt mij nergens zien beweren dat hier het hele late-game om draait. ik zeg alleen dat dit een verschijnsel is wat zich voordoet in de late-game. verder ben ik het volledig met je eens, hoor. het "winnen" van een oorlog zit 9/10 in het mentaal dan wel fysiek breken van de vijand, en daarmee de stam.

2. Dit is zelfs exact wat ik bedoelde. je weet dat W23 zelf niet eens een overwinningsvoorwaarde heeft?

3. Ik bedoel ook niet exact 5 dorpen. Natte vinger werk noemen we dat. Er is ook niet echt iets als een grens. gaan we zo kinderachtig doen? ja, bij 5 is het early en bij 6 is het mid! :eek: Nee, natuurlijk niet. Zodra jij in je tweede dorp boer 26 vol hebt staan kan je nog flink schade doen. Verder ben ik het alweer gewoon met je eens hoor.

4. Hier zeg je exact hetzelfde als ik, in andere woorden.

5. Hier bekijk jij de situatie alleen maar van een andere kant. Ik bekijken het uit het perspectief van het account, jij uit perspectief van de stam.

Ik kan hieruit concluderen dat wij hier in principe hetzelfde beweren, alleen dan uit een ander perspectief. ;)

Dat snap ik helemaal, het enige wat ik zeg is dat werelden tegenwoordig meestal niet eens iets hebben als een late game met écht goed niveau. Tegenwoordig is het namelijk vaak wel zo dat de sterkste gewoon wint door hun extra kracht.

Klopt zeker.

DeletedUser

Guest
Early game 3-5 dorpen? lol wat is late game voor jou dan, 30 dorpen?

Sorry maar de onbenulligheid straalt van deze post af. Volgens mij probeer je hier grappig te zijn, maar faal je totaal. Als je 3/4/5 dorpen hebt zit je toch nog in early game? Sorry maar grappig zijn doe je maar even ergens anders. Dit forum is hier duidelijk niet geschikt voor. Zijn toch wel discussies van niveau bezig hier.

DeletedUser

Guest
1. Je kunt mij nergens zien beweren dat hier het hele late-game om draait. ik zeg alleen dat dit een verschijnsel is wat zich voordoet in de late-game. verder ben ik het volledig met je eens, hoor. het "winnen" van een oorlog zit 9/10 in het mentaal dan wel fysiek breken van de vijand, en daarmee de stam.

Je zegt dat je er nog bovenop kunt komen als je halve account weggespeeld is, terwijl dat gewoon nergens het geval is, toch niet met die activiteit.

2. Dit is zelfs exact wat ik bedoelde. je weet dat W23 zelf niet eens een overwinningsvoorwaarde heeft?

Werkelijk? Vertel mij eens wat jij onder stacken verstaat dan. En ja ik weet dat w23 geen overwinningsvoorwaarden heeft, en daar zijn dan ook nog oorlogen aan de gang, hoewel Drunk gewoon het dubbele van de nummer 2 heeft en een grote safezone. Maar ik zie [NW] er niet echt bovenop komen, en denk dat ze wel wat meer loggen dan vijf min per week.

3. Ik bedoel ook niet exact 5 dorpen. Natte vinger werk noemen we dat. Er is ook niet echt iets als een grens. gaan we zo kinderachtig doen? ja, bij 5 is het early en bij 6 is het mid! :eek: Nee, natuurlijk niet. Zodra jij in je tweede dorp boer 26 vol hebt staan kan je nog flink schade doen. Verder ben ik het alweer gewoon met je eens hoor.

Ik weet dat je niet exact vijf dorpen bedoelde, maar we zitten nu aan 50 dorpen zowat en het is nog steeds early-game. Nogal een verschil. En flink wat schade, misschien, maar je gaat alsnog weggespeeld worden als jij als eerste je main verliest.

4. Hier zeg je exact hetzelfde als ik, in andere woorden.

Nee. Start gaat voor mij veel verder dan 5 oid dorpen. Eerder tot een mill, al valt het te zien.

5. Hier bekijk jij de situatie alleen maar van een andere kant. Ik bekijken het uit het perspectief van het account, jij uit perspectief van de stam.

Dat is precies hetzelfde. Zoals ik al zei ligt alles vrij vast late-game, dus ook de stam waar een account in zit. Machtsverhoudingen verschuiven maar weinig meer net omdat de accounts verdeeld zijn over x aantal stammen, en tenzij een stam valt, de accounts niet snel meer van stam zullen (kunnen) veranderen.

Sorry maar de onbenulligheid straalt van deze post af. Volgens mij probeer je hier grappig te zijn, maar faal je totaal. Als je 3/4/5 dorpen hebt zit je toch nog in early game? Sorry maar grappig zijn doe je maar even ergens anders. Dit forum is hier duidelijk niet geschikt voor. Zijn toch wel discussies van niveau bezig hier.

Hij zei 3 TOT 5 dorpen early game. En ja, ik weet dat hij het ruimer bedoelde. Maar een veelvoud kan het niet zijn lijkt me, terwijl Dutchgangster vind dat early game veel langer duurt dan dat. Het was helemaal geen grap of grappig bedoelt.

Bovenaan