Stelling van de dag

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Aangezien de activiteit op het forum drastisch daalt aangezien alle forumgangers van Lw & I zijn verdwenen dacht ik ' laat ik maar eens een ' bekend ' topic openen om hopelijk de activiteit weer te laten terugkeren ' :)


Dit is dus het 'stelling van de dag' topic. Elke dag komt iemand met een stelling (de eerste stelling die gepost wordt, wordt de stelling van de dag) en daarna kunnen andere forumgangers hun mening daarover geven. let wel op : onderbouw je post met op zijn minst één argument.
 

DeletedUser

Guest
Opener: "Spionage, backstabben en manipulatie is part of the game."
 

DeletedUser3166

Guest
Helaas wel, maar je kiest er nog steeds zelf voor. Kom achteraf niet klagen als de mensen zich tegen je keren hierdoor.
 

DeletedUser

Guest

Je moet je antwoord wel onderbouwen met minsten 1 argument :)

Mijn mening :

Spionage vind ik nog net horen bij het toelaatbare al is het wel een smerige manier van spelen .. Maar in echte oorlogen worden ze ook genoeg ingezet en daarom vind ik het hier ook kunnen... :D

Backstabben daarintegen is gewoon een vieze manier van spelen die niet hoort .. Je hoort je aan afspraken te houden en ze na te komen..
 

DeletedUser26931

Guest
Als de vergelijking met een echte oorlog word getrokken dan staat backstabben gelijk aan sabotage. Dus ja toegestaan in mijn ogen maar de straffen zijn bij betrappen net zoals in de oorlog heftig :).
 
Reactiescore
60
Backstabben vind ik een laffe manier van oorlog voeren. Daarmee geef je gewoon toe dat je een speler eerst niet kon hebben, maar nu je het effect van verrassing hebt, durf je het wel. Dus als je gebackstabt word moet je het maar zien als een compliment.

Manipulatie en spionage horen bij het spel, Dat vind ik meer een slimme manier van oorlog voeren. Als je weet wat je vijand doet kun je je daar op voorbereiden, en dat is een groot voordeel (al wordt het niet door iedereen gebruikt).

Ik ben het dus grotendeels eens met de stelling.
 

DeletedUser65921

Guest
Manipulatie sowieso ok, is gewoon een slimme manier van praten, wat ook een sterkte is. Spionage en backstabben niet, het is en blijft een spel, laten we het leuk houden voor iedereen.
 

DeletedUser66258

Guest
Alle drie deel van spel. Iedereen bepaald zelf hoever ze gaan, maar moeten wel rekening houden met (tegen)acties van de stam.
 

DeletedUser

Guest
Deels mee eens, het is jammer genoeg idd part of de game. Spionage vind iedereen ok, zolang ze ze zelf niet binnen de stam hebben. Ik persoonlijk vind backstabben een zielige manier om de strijd te winnen.
Manipulatie vind ik wel kunnen, dit gebeurd meestal via gesprekken, en hier heeft degene die gemanipuleerd word, zelf het heft in handen of ie dit toestaat of niet.
 

DeletedUser

Guest
Opener: "Spionage, backstabben en manipulatie is part of the game."

Backstabben is het enige waar ik tegen ben in dit rijtje :D

Backstabben straf je alleen niet met een ban zoals andere overtredingen maar met een massa op het betreffende acc.'

Manipulatie sowieso ok, is gewoon een slimme manier van praten, wat ook een sterkte is. Spionage en backstabben niet, het is en blijft een spel, laten we het leuk houden voor iedereen.

Spionage vind ik ook ok, het geeft een extra tactische dimensie aan het spel. Echte oorlogsvoering is ook iets waar spionage gewoon bijhoort, het is onderdeel van oorlog en je moet gewoon uitkijken met info verspreiden. Soms is spionage ook een backstab maar in dat geval is degene die de info doorgeeft 100% fout bezig niet degene die het krijgt en er gebruik van maakt. En als je voormalige leden uit vijandige stammen uitnodigt dan ben je naif als je er geen rekening mee houdt.

En dit is juist een spel wat niet voor iedereen leuk gehouden kan worden he, wat denk je van die talloze noobs die altijd hun dorp verliezen voor hun is het spel ook niet leuk. De hele opzet is juist zo dat het niet voor iedereen leuk kan zijn, en dat maakt dit juist een leuk spel in mijn ogen.

Je moet je antwoord wel onderbouwen met minsten 1 argument :)

Mijn mening :

Spionage vind ik nog net horen bij het toelaatbare al is het wel een smerige manier van spelen .. Maar in echte oorlogen worden ze ook genoeg ingezet en daarom vind ik het hier ook kunnen... :D

Backstabben daarintegen is gewoon een vieze manier van spelen die niet hoort .. Je hoort je aan afspraken te houden en ze na te komen..

Backstabben is ook helemaal niet slim. Je kan het doen maar je krijgt al snel een reputatie als onbetrouwbaar persoon en dan ga je ook geen afspraken met mensen kunnen maken. Dus je hebt ook jezelf ermee, backstabben met behulp van vv vind ik trouwens nog lager dan een gewone backstab, dat is echt het laagste van het laagste wat nog legaal is.

Wel een mooi topic btw Barmhartige, complimenten daarvoor ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Backstabben is ook helemaal niet slim. Je kan het doen maar je krijgt al snel een reputatie als onbetrouwbaar persoon en dan ga je ook geen afspraken met mensen kunnen maken. Dus je hebt ook jezelf ermee, backstabben met behulp van vv vind ik trouwens nog lager dan een gewone backstab, dat is echt het laagste van het laagste wat nog legaal is.

Wel een mooi topic btw Barmhartige, complimenten daarvoor ;)[/QUOTE]

Ben ook wel blij dat het tot nu toe een succes is :D Komen er weer wat discussies in in plaats van enkel gespam in de praathoek :)
 

DeletedUser52434

Guest
Stelliing:
Speervechters zijn beter aanvallers dan zwaardvechters


graag jullie mening
 

DeletedUser65921

Guest
Gewoon met geen van beide aanvallen he :eek:
En anders speer omdat farmen ook aanvallen is.
 

DeletedUser3166

Guest
Speervechter
Gevechtskracht
Aanvalsterkte 10

Kosten Bevolking Snelheid Draagcapaciteit
50 30 10 1 19 minuut per veld 25

Zwaardvechter
Gevechtskracht
Aanvalsterkte 25

Kosten Bevolking Snelheid Draagcapaciteit
30 30 70 1 23 minuut per veld 15


De zwaardvechter kost iets meer grondstoffen en kan minder dragen, maar om echt aan te vallen zijn ze beter dan speereenheden.
 

DeletedUser26931

Guest
Speervechter
Gevechtskracht
Aanvalsterkte 10

Kosten Bevolking Snelheid Draagcapaciteit
50 30 10 1 19 minuut per veld 25

Zwaardvechter
Gevechtskracht
Aanvalsterkte 25

Kosten Bevolking Snelheid Draagcapaciteit
30 30 70 1 23 minuut per veld 15


De zwaardvechter kost iets meer grondstoffen en kan minder dragen, maar om echt aan te vallen zijn ze beter dan speereenheden.

En daar is dan ook alles mee gezegd.
 

DeletedUser

Guest
Beetje domme stelling inderdaad ... Wie verzint een nieuwe ?
 
Bovenaan