Stelling v/d dag

DeletedUser

Guest
Ik zag dat dit topic er was op W19 en vond het wel een leuk idee dus vandaar dat ik het ook op W11 zet.
Het schijnt gestolen te zijn van W18 maar dat boeit me geen drol ^^.

Eerste stelling:
Is de OD berekening zoals die nu berekent wordt eerlijk?
Want zoals in andere topics te lezen was kunnen er nieuwe spelers op accs komen die dus niet voor hun "eigen OD/ODA/ODD" hebben gezorgd.
En stammen OD is nu ook anders door fusies zullen nieuwe stammen nooit de oudere in kunnen halen. Wat vinden jullie?
 

DeletedUser

Guest
TwstatsODA van laatste x maand / punten

En liefst op stamniveau bekeken dan. Dit zegt denk ik het meeste, maar iets dat alles zal zeggen ga je nooit hebben.
 

DeletedUser50192

Guest
Niet om expres af te willen wijken van je stelling chels, maar wat ik ook niet "eerlijk" vind is dat er geen manier is om ODD te verdienen als jouw os bij een ander staat. En feitelijk zou dat wel moeten naar mijn mening omdat het toch jouw legers zijn... niet dan?

Maar om op jouw stelling te reageren: nee, die is niet eerlijk.
 

DeletedUser

Guest
Ik ook niet maar het is goed dat we Gompio hebben die kan het ons even duidelijk uitleggen.

Chalimar


Je hebt de ODA en ODD die ingame kan gevonden worden, dit is de ODA/ODD die gerealiseerd werd door de leden terwijl ze in de stam zaten (dus ODA die ze haalden voor ze in de stam zaten wordt niet meegeteld in de stam ODA/ODD).

Je hebt de ODA en ODD die in twstats kan gevonden worden, dit is de ODA/ODD die gerealiseerd werd door alle huidige leden van de stam, inclusief de ODA/ODD die die leden behaalden toen ze nog geen deel uitmaakten van de stam.

Het nadeel van het eerste is dat relatief recente stammen benadeeld worden omdat enkel met de ODA gerekend wordt die ze haalden sinds het ontstaan van de stam, waardoor oude stammen dus een voordeel hebben ==> geen goed beeld.

Het nadeel van het tweede is dat ODA behaald buiten de stam ook meegeteld wordt, terwijl je zou kunnen zeggen dat dat geen verdienste is van die stam. Anderzijds is het account op dit moment wel lid van de stam, en als dat account in het verleden veel ODA behaald heeft heeft de stam dus ook een account met verdienste binnengehaald, wat in dit geval dus wel meetelt in de statistiek, wat positief is.

Nadeel is dan weer wel dat een account nog niks zegt over de huidige speler. Er kan een hele goeie opgezeten hebben ooit, maar nu niet meer, waardoor dit voor de stam een verzwakking is die niet meegerekend wordt in de stats. Dus daarom zeg ik ==> reken enkel met ODA behaald in de laatste paar maanden, dan verdwijnt vergane glorie (of omgekeerd: gesukkel uit een noobperiode) ook uit je statistiek.

En sowieso moet je nog delen door het aantal stampunten. Een stam met veel punten heeft nu eenmaal meer dorpen, dus gemiddeld meer aanvalsdorpen, dus gemiddeld meer ODA.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ook niet maar het is goed dat we Gompio hebben die kan het ons even duidelijk uitleggen.

Chalimar

Mijn ozo ingewikkelde stelling was dus:

Is de OD berekening zoals het nu wordt berekent eerlijk?
Je hebt namelijk nu mensen die op goede account komen en dus niet voor hun eigen OD hebben gezorgd en stammen die door een fusie opnieuw moeten beginnen met het verzamelen van OD dus is dat eerlijk voor de nieuwe stammen tegenover de stammen die al veel langer bestaan?
 

DeletedUser39729

Guest
Mijn ozo ingewikkelde stelling was dus:

Is de OD berekening zoals het nu wordt berekent eerlijk?
Je hebt namelijk nu mensen die op goede account komen en dus niet voor hun eigen OD hebben gezorgd en stammen die door een fusie opnieuw moeten beginnen met het verzamelen van OD dus is dat eerlijk voor de nieuwe stammen tegenover de stammen die al veel langer bestaan?

Zoals jij het beredeneerd slaat het nergens op. ODA zegt alleen hoeveel troepen je gemold hebt. En het zegt helemaal niets over hoe goed iemand is.
De OD berekening is nu eerlijker dan het normale systeem op w1,2,3,4&5 waar je voor 10k scouts mollen ook net zo veel ODA krijgt als een def dorpje met 20k troepen.
 

DeletedUser

Guest
Gemiddeld gezien zal er toch wel een trend zijn dat de betere spelers ook de hogere ODA halen hoor. Maar alweer: gemiddeld. Een stijgende lijn waar puntjes met grote spreiding rond liggen, maar niettemin wel een stijgende lijn tussen kwaliteit en behaalde ODA.
 

DeletedUser

Guest
Tijd voor een nieuwe stelling.
Weet een van jullie nog een mooie stelling:)?
 

DeletedUser

Guest
Als we toch over Roger beginnen.

Het is erg, maar om die man te vervolgen om iets dat meer dan 15 jaar geleden heeft plaatsgevonden...


Het is erg, dat niet. Maar ik vind niet dat dit je na 15 jaar nog kan achtervolgen. 15 jaar geleden gebeurde dit ook en toen werd het zelf nog algemeen aanvaard of oogluikend toegestaan. Op dit moment zijn er nog zo'n dingen die niet 'mogen' gebeuren maar wat toch ontzien wordt. Binnen 10 jaar zal er weer zo'n doofpot worden opengedraaid over iets waar men toen niet voor wou ingrijpen en wat gaan we dan doen? Juist, eventjes gaan klagen over wat hij TOEN heeft gedaan. Je helpt er de slachtoffers niets mee (is al gebeurd) en tegelijkertijd ben je een dikke hypocriet want toen het gebeurde heb je niets maar dan ook niets gedaan.

Als je de wereld wilt beteren, doe het dan nu en voorkom het en zit niet als een kankeraar te kijken op het verleden waar je toch geen vat op hebt, maar doe wat aan de schandalen waarvan je weet dat ze nu op dit moment gebeuren zodat men binnen een decennia zich niet daar op moet focussen.

Greet
Thunder
 

DeletedUser2826

Guest
Stellingen gaarne tw-related & het liefst van al w11-related houden.
Onderwerpen ala Roger Vangheluwe zijn van harte welkom op het serieus forum, zo hebben we daar ook weer wat nieuw bloed. :)

Groetjes, BeNnOo
 
Bovenaan