Stelling: MB dorpen laten clearen en vervolgens BB's laten edelen is boosten

Reactiescore
0
Wel… ik heb nu eindelijk toegang tot dit acc en zou toch even mijn mening willen uiten.
Wat jullie uiteindelijk willen… en vragen, maar ik heb nu pas tijd en toegang.

Zoals vermeld op de disc chat zou ik toch even willen vragen om de eerste regen toch even goed door te nemen.
Versta je het niet lees m nog eens…
Dan vragen jullie jezelf als ‘elite’ af waarom wij dit doen?

Dit is eens een andere wereld dan die 6leden stammen die we altijd zien…
Een wereld waar anderen eens de kans hebben, en niet aan de kant geschuift worden als intern!
Een wereld waar we gelijke kansen hebben.
Een wereld waar wij jullie acties kunnen kopiëren.

Er wordt hier gepraat over boosten.
Maar we doen gwn wat we geleerd hebben van jullie in gelijk welke andere wereld voorheen!
Je geeft toe dat je in andere werelden mb’s gebruikt!
Wij doen dit nu ook, en het is gezeik.
Dit is nu eens een wereld waar de ‘elite’ het niet voor het zeggen heeft, mede door het grotere stamlimiet, en nu ga je daarover zeiken?
Dude…
Jullie gaan echt niet elke wereld bepalen hoe het loopt hoor!

Wij hebben nu eens de kans om endgame te spelen zonder goedkeuring van jullie kleine groepje.

Verder wordt er gesproken om ‘noob accs’ mee te nemen in de stam…
Ja hoor…
Wij spelen 1 dorp weg van een ‘noob’ binnen czar, de dag erna wordt die kicked
Is dit dan noobs meenemen in het verhaal?
Jullie denken weer meer aan de stats van de stam dan aan het acc.
Daar spreken jullie jezelf ook weer tegen.

Dus vooraleer jullie een post maken om een volledige stam zwart te maken, kijk dan eerst een in de spiegel en vraag aan jezelf, ‘ben ik beter?’ Is het antwoord neen? Zwijg dan!

Reactiescore
77
Wel… ik heb nu eindelijk toegang tot dit acc en zou toch even mijn mening willen uiten.
Wat jullie uiteindelijk willen… en vragen, maar ik heb nu pas tijd en toegang.

Zoals vermeld op de disc chat zou ik toch even willen vragen om de eerste regen toch even goed door te nemen.
Versta je het niet lees m nog eens…
Dan vragen jullie jezelf als ‘elite’ af waarom wij dit doen?

Dit is eens een andere wereld dan die 6leden stammen die we altijd zien…
Een wereld waar anderen eens de kans hebben, en niet aan de kant geschuift worden als intern!
Een wereld waar we gelijke kansen hebben.
Een wereld waar wij jullie acties kunnen kopiëren.

Maar we doen gwn wat we geleerd hebben van jullie in gelijk welke andere wereld voorheen!
Dit is nu eens een wereld waar de ‘elite’ het niet voor het zeggen heeft, mede door het grotere stamlimiet, en nu ga je daarover zeiken?
Dude…

Wij hebben nu eens de kans om endgame te spelen zonder goedkeuring van jullie kleine groepje.

Verder wordt er gesproken om ‘noob accs’ mee te nemen in de stam…
Ja hoor…
Wij spelen 1 dorp weg van een ‘noob’ binnen czar, de dag erna wordt die kicked
Is dit dan noobs meenemen in het verhaal?
Jullie denken weer meer aan de stats van de stam dan aan het acc.
Daar spreken jullie jezelf ook weer tegen.

Dus vooraleer jullie een post maken om een volledige stam zwart te maken, kijk dan eerst een in de spiegel en vraag aan jezelf, ‘ben ik beter?’ Is het antwoord neen? Zwijg dan!
"Je geeft toe dat je in andere werelden mb's gebruikt".
Dat is niet wat ik zeg, ik zeg in algemene zin dat het iedere wereld weer hetzelfde gedoe is met accounts die gewoon 0 moeite doen en alles voor zich laten doen door mb's. Op een bepaald moment in het spel spelen mb's zeker een rol, maar niet in de eerste weken van een nieuwe wereld.

"Wij spelen 1 dorp weg van een 'noob' binnen czar, de dag erna wordt die kicked"
In ons sollicitatieproces geven we duidelijk aan dat we verwachten dat de speler actief is. Dat zijn hoofddorp is geëdeld, is geen reden voor een kick.
De betreffende speler liet niets van zich horen en reageerde ook nergens meer op en had zelf de handdoek na de 1e tegenslag al in de ring gegooid.

Tot noch toe zie ik enkel bevestigingen van boosten van zowel Henkie als MM. Jammer dat er geen feitelijk onderbouwde discussie gevoerd kan worden, maar enkel met een vingertje gewezen kan worden naar een ander zonder ook maar ergens een feitelijke onderbouwing te geven.

Groetekes.

Reactiescore
0
Copy paste…

Een wereld met 20 ledenlimiet, de uitgelezen kans om minder ervaren spelers mee te laten doen met het spelletje ‘en een keer wat minder op MB's te teren.’

Noire

Casanova W36
Reactiescore
1.957
Dude…

'De elite', 'we doen wat we van jullie geleerd hebben'. Is het weer tijd voor de argumenten van de basisschool?
Want inderdaad, ook ik heb meermaals op andere werelden moraalbrekers gebruikt, maar de boostregels stellen dat een moraalbreker zelf ook moet groeien. Hoe ik zelf dus moraalbrekers gebruik, en ik verwacht dat anderen dat ook doen, is dat het puur is om rim op te schonen en te zorgen dat mijn rug letterlijk gecovered is, en ik niet voor verrassingen kom te staan. Zie mijn laatste wereld w108 bijvoorbeeld, perfect voorbeeld. Dit is in essentie ook hoe het in Czar verwacht wordt van iedereen.
Je brengt een argument aan die vrij makkelijk rond te struinen is, "zij doen het ook!", maar er zit daadwerkelijk geen fundament in dit argument. Want waarop baseer je dat? Waar heb jij gezien dat wij MB's gebruiken op soortgelijke wijze, op vorige werelden? Voor mij geldt dit in ieder geval zeer zeker niet, dus ik hoor graag van je waar je dit wel zo gezien hebt op recente werelden.

Reactiescore
0
Wel… praktisch elke wereld toch?
108 is een mooi voorbeeld ervan.
Waar endgame accs een moraalbreker die 1/10 van de moraalheer zn ptn heeft en in het cluster laat meegroeien..
Ik ga hier nu niet met namen gaan lopen gooien. Maar ik zat op de eerste rij om het te zien, en achteraf zijn we op intern geforceerd. Incl moraalbreker.

Nu… los van dit…
Waar is het draadje dat dit beslist is? Dat dit nu op 113 niet mag?
Waarbij dit besproken?
Waar is de stemming dat meer dan de helft van de community hiermee akkoord is?
Ik dacht niet dat dit ooit is voorbij gekomen?
Er wordt ook gesproken over die kata regel… dit is alom bekend en ikzelf heb daar in de tijd aan meegeschreven.
Weken aan besprekingen met allerhande partijen… 2016… dus die regel is idd exact 10 jaar oud.
Maar hier werd wel op voorhand met alle betrokken partijen gesproken vooraleer er iets beslist werd.

Tegenwoordig is het net een voetbalwedstrijd op de lagere school, waar tijdens de wedstrijd ter plaatse regels verzonnen worden om er toch maar iets van voordeel uit te halen. Of het voordeel die anders wel toegelaten is te blokkeren.

Dit is de eerste keer dat wij starten, en vanaf de start al iemand hebben waarmee we samenwerken. Ik praat dan over .Gekke Henkie…
Nog nooit iemand op intern geforceerd.
Nog nooit iemand ‘Gebruikt’ om er voordeel uit te halen.
Ja wij kijken af van jullie, omdat mijn team ook eens endgame wil spelen.
Want oh, als er nog geen overwinning op het acc staat. Dan ben je niet endgame waardig.

En als wij dan eens een mooie start hebben, dan krijgen we dit soort gezeik over ons heen?
Wat lopen jullie dan te roepen over normen en waarden?

Het is al een kleine community als je het vergelijkt met 10 jaar geleden. Waar je als speler nog een half continent kon bezitten.
Maar ik begin te begrijpen waarom dit tegenwoordig zo is.

Noire

Casanova W36
Reactiescore
1.957
Wel… praktisch elke wereld toch?
108 is een mooi voorbeeld ervan.
Waar endgame accs een moraalbreker die 1/10 van de moraalheer zn ptn heeft en in het cluster laat meegroeien..
Ik ga hier nu niet met namen gaan lopen gooien. Maar ik zat op de eerste rij om het te zien, en achteraf zijn we op intern geforceerd. Incl moraalbreker.

Nu… los van dit…
Waar is het draadje dat dit beslist is? Dat dit nu op 113 niet mag?
Waarbij dit besproken?
Waar is de stemming dat meer dan de helft van de community hiermee akkoord is?
Ik dacht niet dat dit ooit is voorbij gekomen?
Er wordt ook gesproken over die kata regel… dit is alom bekend en ikzelf heb daar in de tijd aan meegeschreven.
Weken aan besprekingen met allerhande partijen… 2016… dus die regel is idd exact 10 jaar oud.
Maar hier werd wel op voorhand met alle betrokken partijen gesproken vooraleer er iets beslist werd.

Tegenwoordig is het net een voetbalwedstrijd op de lagere school, waar tijdens de wedstrijd ter plaatse regels verzonnen worden om er toch maar iets van voordeel uit te halen. Of het voordeel die anders wel toegelaten is te blokkeren.

Dit is de eerste keer dat wij starten, en vanaf de start al iemand hebben waarmee we samenwerken. Ik praat dan over .Gekke Henkie…
Nog nooit iemand op intern geforceerd.
Nog nooit iemand ‘Gebruikt’ om er voordeel uit te halen.
Ja wij kijken af van jullie, omdat mijn team ook eens endgame wil spelen.
Want oh, als er nog geen overwinning op het acc staat. Dan ben je niet endgame waardig.

En als wij dan eens een mooie start hebben, dan krijgen we dit soort gezeik over ons heen?
Wat lopen jullie dan te roepen over normen en waarden?

Het is al een kleine community als je het vergelijkt met 10 jaar geleden. Waar je als speler nog een half continent kon bezitten.
Maar ik begin te begrijpen waarom dit tegenwoordig zo is.

Wederom een heel lange tekst, met veel standpunten, zonder enige voorbeelden die je argumentatie scherp maken. Ik noem w108, ik heb 'm nota bene zelf gespeeld en gewonnen, dus ik neem mezelf als voorbeeld: dat is helder. Waar zijn jouw argumenten om je standpunt te maken?

Reactiescore
0
Nee,
Ik ga hier nu niet accounts bij naam noemen en die in een slecht daglicht gaan zetten.

Dit zijn dan mijn normen en waarden.
Ik ga mij niet verlagen naar een niveau en met de vinger gaan wijzen.
Dit doen ze dan ook op de lagere school.

Je weet dat ik gelijk heb, en probeert mij m’n normen en waarden te doen verlagen.

Ik kan dan wel iemand feliciteren met z’n succes. En hun zeggen: goed gedaan, mooie rang. Ik wens je dat succes toe…

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag waar deze regel tot stand is gekomen…
Omdat jullie binnen jullie stam een ‘no mb policy’ hebben moeten wij dat ruiken en er ons ook aan houden?

Maar kijk… ik snap al dat we hier niet op een gezamenlijke mening gaan uitkomen en dat deze discussie kan blijven aanslepen.
Dus ga ik hier verder ook niet meer op ingaan.
Wij doen ons eigen ding op deze wereld en jullie doen jullie ding.
En ik hoop dat jullie evenveel plezier hebben in het spel als ons.

Reactiescore
77
Je maakt een vergelijking met andere werelden, maar deelt weer geen feiten.

Mijn stelling over het account Henkie in mijn eerste post is onderbouwd met feiten, en stel ik de situatie in twijfel.
Persoonlijk denk ik dat het net op het randje van grijs gebied zit (of er net overheen), afhankelijk van of je bb's edelen meegroeien kan noemen. Die meningen zullen verschillen.

Je draait mee in de top 10 van de wereld, dus logisch dat er kritisch gekeken wordt naar hoe je speelt.
Wanneer een speler die op plek 100 staat een MB een paar dorpen laat clearen is het voordeel t.o.v. van de rest van de wereld niet zo groot.
Als een top 10 speler al zijn off blijft sparen door MB's in de early game te laten clearen, haal je hier t.o.v. de rest van de wereld een groot (oneerlijk?) voordeel uit (a.k.a. boosten).

Henkie heeft ondertussen flink wat ODA bijgekregen doordat hij zelf een aantal defbunkers gecleared heeft, met de clears die hij normaliter mogelijk al had moeten gebruiken voor de andere dorpen die hij gepakt heeft of om zijn stam te helpen.

Er is een reden dat Henkie in mijn post als 2e voorbeeld staat, en niet als 1e of 3e.

Het eerste voorbeeld van MM is een stuk heftiger, en het 3e voorbeeld van Daniel is een stuk minder.
Daniel lijkt inderdaad ook zijn mb (owenbaft) vooruit te helpen, die groeit ook netjes mee in punten (Jelco doet dit niet, doordat hij al zijn off doneert aan Henkie en vervolgens bb's edelt).

Reactiescore
77
"Als ik mijn troepen dump"
1769783441337.png

"En ik geef je gratis mijn dorp"
1769783469581.png

1769783395966.png

"Mag ik dan bij jullie in de stam?"

1769783411566.png

Reactiescore
521
Als je een wereld start met als hoofddoel het geven van voordeel aan een ander account is volgens mij een regel over treding!
Dus de vraag is is de mb begonnen met als hoofddoel dat hij iemand gaat helpen, of is hij niet met deze intensie gestart.
Hoofddoel is lastig te bewijzen maar iemand die een bevriende speler gebruikt als mb in eerste van de wereld is volgens mij verboden.
Zo interpreteer ik de regels, hoe lezen de spelregels?
Vind zelf dat er te weinig gestraft wordt.
Dit is een mening van een speler die speelt voor zijn plezier.
Ben benieuwd wat een straf inhoudt omtrent deze aspecten:
Relikwieën die verkregen zijn
Het aantal ridders of relikwieën wat je kan gebruiken.
Stel je had 20 dorpen en krijg straf 6 dorpen wordt bb verlies je dan de mogelijkheid om je vijf relikwieën te gebruiken en je vijfde ridder?
julliefase

Bovenaan