[Stelling] Het idee achter het 'bolwerken' is goed

Het idee achter de functie 'bolwerken' is een goede toevoeging aan het spel


  • Totaal aantal stemmers
    39
Reactiescore
2.478
Hallo luitjes,

Het is weer eens tijd om een stellingstopic te openen. Deze stellingtopics zullen onder andere komen als ik vind dat het forum te inactief is. Dit is onderdeel van het nieuwe forum. Kort gezegd houdt dit in dat wij een interactief willen modden. Wij willen (voornamelijk wereldgerelateerde) onderwerpen onder de aandacht brengen. Echter zullen er zo nu en dan ook contesten en dit soort topics geplaatst worden.

Wat is het doel van dit topic? Dit is een topic waar we één stelling gaan bespreken. Je kunt het eens of oneens zijn met deze stelling.

Stelling: "Het idee achter de functie 'bolwerken' is een goede toevoeging aan het spel"

Het idee erachter: Een Bolwerk geeft een stam de mogelijkheid om grotere aanval- en/of verdedigingsdorp te maken (meer capaciteit). Doordat een stam samen een bolwerk beheert en opbouwt, bevorderd dit tevens ook de samenwerking binnen de stam.

Voor de mensen die het bolwerk niet kennen, kunnen zich hier inlezen.
Wiki bolwerken
Feedbacktopic bolwerken

Let wel: Met deze stelling wil ik weten wat jullie; van het idee achter bolwerk vinden. Dus niet zo zeer van de functionaliteit, maar meer de potentie die het eventueel zou kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.367
Wat is het idee er achter dan?
 
Reactiescore
7.918
Moeilijk om te zeggen. Moet zeggen dat het gebruik van het bolwerk tot nu toe redelijk uitpakte. Ben echter benieuwd hoe het later uit ziet, gezien je een massieve clear met een moraal van 150% kan gooien op stacks. Kortom, net iets te vroeg voor de stelling imo, maar voor nu een goede toevoeging.
 
Reactiescore
2.478
Wat is het idee er achter dan?

Een Bolwerk geeft een stam de mogelijkheid om grotere aanval- en/of verdedigingsdorp te maken (meer capaciteit). Doordat een stam samen een bolwerk beheert en opbouwt, bevorderd dit tevens ook de samenwerking binnen de stam

Dit lijkt me inderdaad slim om in de beginpost toe te voegen.

Done
.
 
Reactiescore
1.363
Is er geen tussenmening? :eek:
 
Reactiescore
1.363
Komt door stelling is goed of fout. Maar van mij had optie: Bol, erbij gemogen :rolleyes:

Mwa, vindt het beide, het kan wel, maar het hoeft ook niet...
Beetje zoals geheimen/kerken/uitkijktorens etc :p
 

DeletedUser77704

Guest
Mwa, vindt het beide, het kan wel, maar het hoeft ook niet...
Beetje zoals geheimen/kerken/uitkijktorens etc :p

Vind persoonlijk nog te vroeg om te beoordelen, denk dat in early game nog weinig extra waarde heeft. Ben benieuwd hoe de invloed is op midgame en endgame. Mocht die minimaal zijn lijkt de toegevoegde waarde ver te zoeken
 

DeletedUser77141

Guest
Het is idee is nog niet eens zo slecht, alleen krijgt het een dikke dikke dikke onvoldoende voor de uitvoering ervan.
Wat een bagger systeem hoe dit momenteel op poten gezet is.
 

DeletedUser76315

Guest
Het idee is leuk, alleen is dit nog het begin stadium... wereld krijgt net vorm! zover ik weet is er ook nog niet echt gebruik gemaakt van het bolwerk.
 
Reactiescore
524
Ik vind een clear met 5k bijl en 3k lc met 150% opzich best wat impact hebben als je die probeert te blocken ;)
 
Reactiescore
111
Voor de meer onervaren spelers is er niet mee te spelen.
Die bouwen er gelijk 1 en die gaat kapot, kost verschrikkelijk veel GS voor ze en is zwaar frustrerend

Dit is in strijd met de kant die TW op wil gaan geloof ik?
 
Reactiescore
1.476
Voor de meer onervaren spelers is er niet mee te spelen.
Die bouwen er gelijk 1 en die gaat kapot, kost verschrikkelijk veel GS voor ze en is zwaar frustrerend

Dit is in strijd met de kant die TW op wil gaan geloof ik?
Maar niet alles is voor de noobs.

Misschien dat tw een keer een soort moeilijkheidsgraad bij elke wereld kan zetten? Een wereld met moraal en zonder techlevels etc. is gemakkelijker voor mensen die niet zo bekend zijn met het spel.
 
Bovenaan