Statement VF Snip

Reactiescore
1.597
STATEMENT VF SNIP OMTRENT BG DEI

Wij voelen ons genoodzaakt tot aanvallen binnen de afkoelperiode. Waarom verbreken wij deze afkoelperiode? Uit steeds meer bewijsstukken komt naar voren dat de overstap van QQ naar Dei al langer vast staat. Dit terwijl ons maandenlang werd beloofd dat dit niet het geval was. Wij hebben keer op keer aangegeven dat het niet rekruteren van QQ een cruciaal punt voor ons was. In privégesprekken met (ex) leiding van Dei werd ons verteld dat de kans op samenwerking met QQ zo goed als nul was en dat er geen gesprekken/banden waren tussen beide. Dit blijkt echter niet zo te zijn. QQ wordt al weken lang gepolst. Wij voelen ons op dit vlak bedrogen en vooral voorgelogen. Wat het vervelender maakt is dat onze clusters gebaseerd zijn op andere afspraken die zijn gemaakt op lange termijn: een samenwerking met Dei tegen NOVA (geslaagd), Hunterz en La Casa (nooit aan begonnen/afgerond). Dei was van die clustervelegging voor de volle 100% van op de hoogte (in eerste instantie frontten we tegen Dei ipv flanken). Deze samenwerkingsovereenkomst was de basis van ons bondgenootschap. Die belangrijke basis hebben we door de keuze van Dei om QQ te rekruteren niet kunnen voltooien. En door het niet kunnen voltooien van die basis, is ons toekomstperspectief op dit moment van schrijven zeer klein. Mochten we dan ook nog eens de 15-daags durende afkoelperiode respecteren, dan schatten wij ons toekomstperspectief al helemaal 0 in. Zie het als een zwakke tegenstander zonder uitweg en vol met gevoelens van bedrog en wraak.... die kan hele rare sprongen maken.

Ondanks dat wij het gebruik van fairplay in zijn algemeenheid -waaronder de afkoelperiode valt- begrijpen en deze in 99/100 gevallen ook toejuichen. Bevinden wij ons nu in dat ene geval waarin we het waarborgen van de afkoelperiode niet vinden passen. Daarnaast beroepen wij ons graag op het feit dat wij 'VF snip' zijn, wat hadden jullie anders verwacht?

Wij bedanken de individuen binnen Dei die niet achter deze rekruut keuze stonden. Vooral voor hen vinden wij het vervelend, wij wensen vooral jullie veel succes. De aankomsttijd (EK) hebben wij niet bedacht!

Met vriendelijke groet,
Leiding VF Snip

Reactiescore
1.597
Kleine rectificatie. Het bewijst niet dat vast stond dat QQ Dei zou joinen. Het bewijst wel dat de belofte die is gedaan (van 'geen contact' en 'geen banden') op onze belangrijke wens voor het tot stand komen van het bondgenootschap onwaar is. Namelijk geen toekomstplannen met QQ. Was Dei hier eerlijk over geweest, weet ik vrij zeker dat we al eerder niet in zee waren gegaan.

1720550285113.png

Reactiescore
2.487
Dat is gewoon diplomatiek sterk gespeeld …… woehahha

Reactiescore
1.597
Aangezien je het zo publiekelijk opgooit zijn we inderdaad genoodzaakt te antwoorden.

Reserved
Dat leek me sowieso de enige keuze gezien de geruchten et al die de ronde gingen in discord. Privé leek me daarom niet oké. En discord ook niet gezien de spam. Antwoord is ok, maar niet nodig.

Reactiescore
54
Beetje een zwak verhaal, laten we dan maar een nap verbreken en gaan kataen. Gewoon een standaard “de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet”.

Backfired deze moraalridders ook weer, de meeste accounts(van vfsnip) hadden zonder de hulp van DEI geen bestaansrecht. Om de gegeven ruimte en hulp dan zo af te straffen, tja..

Sidenote: dit zal vast geen besluit zijn die iedereen binnen vfsnip steunt, dus voel je ook zeker niet aangesproken als je er niets mee te maken hebt, ly❤️

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.299
Beetje een zwak verhaal, laten we dan maar een nap verbreken en gaan kataen. Gewoon een standaard “de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet”.

Backfired deze moraalridders ook weer, de meeste accounts(van vfsnip) hadden zonder de hulp van DEI geen bestaansrecht. Om de gegeven ruimte en hulp dan zo af te straffen, tja..

Sidenote: dit zal vast geen besluit zijn die iedereen binnen vfsnip steunt, dus voel je ook zeker niet aangesproken als je er niets mee te maken hebt, ly❤️
De reactie op vfsnip laat ik over aan borders, want daar valt zeker op te reageren

Maar persoonlijk wil ik hier ook op reageren. Ik vind het onjuist om te stellen dat vfsnip geen bestaansrecht had zonder dei. Ze hadden zich destijds goed verweerd met aantal dorpen tegen een overmacht aan stammen waarvan een deel later in de anti Vinci coalitie zat. Daarnaast hebben ze puntje bij paaltje ook gewoon hun vijanden weggespeeld, ook al zat daar zeker veel steun bij vanuit ons. Maar het is anderzijds ook niet dat wij uit pure liefdadigheid vfsnip naar de midgsme hebben gebracht. Ook wij hadden daar baat bij. Neemt natuurlijk niet weg dat ik het jammer vindt wat er nu hebeurd met aankomst om 22:00 nota bene, maarja goed.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
693

1720553688751.png

Reactiescore
1.021
Graag zou ik er nog het volgende aan toevoegen:

Persoonlijk kan ik er echt niet bij dat de meerderheid van Dei beslist heeft om QQ aan te nemen. Ik ben dan ook nog steeds heel erg ontgoocheld in veel van deze zogenaamde "grote" TW-spelers binnen Dei dat ze de praktijken van QQ jegens Ballie accepteren. Op zich heeft Dei inderdaad geen objectieve stab begaan, maar ze hebben er wel voor gekozen om een speler te rekruteren die al maanden loopt te profiteren van de spelers van Ballie. Een speler die amper ondersteuning stuurt wanneer zijn stamleden dat vragen. Een speler die amper meedoet met de massa's die Ballie doet. En bovendien een speler die achter hun rug een bende noobs noemt waarmee hij niet kan samenwerken. Sorry, maar als je als Dei zijnde zo'n speler verkiest boven het verderzetten van een goede, vruchtbare samenwerking met ons, wie zijn jullie dan om ons te beoordelen tot bende stabbers. Naar mijn mening ben je door deze speler aan te nemen geen haar beter.

Bovendien.. hoe mooi zou het geweest zijn voor Dei, een stelletje doorgewinterde werelders die al zoveel hebben meegemaakt en zoveel werelden hebben gewonnen, om samen met een bende bijeengeraapte VFers deze wereld te proberen te winnen. Zou je minder kans gemaakt hebben dan met QQ? Wellicht wel. Zou het onmogelijk geweest zijn? Nee, zeker niet.

VF Snip had zich al meermaals bewezen door spelers weg te werken en actief mee te spelen. Alle accounts hebben 3-4-5 spelers die actief zijn en het spelletje kennen. Zijn we van het niveau van een echte "end-game stam"? Misschien niet. Maar we zouden zeker een grote kans gemaakt hebben om Ballie (incl. QQ) weg te werken, en uiteindelijk bij een end-game een (beperkt) front te nemen tegen Corn. Onze fronten waren perfect en in principe als we doorgingen op ons elan konden we het nog ver schoppen. Dat was duidelijk. Daarom vind ik het nog steeds jammer dat jullie bij Dei niet de ballen hebben gehad om dit te proberen.

Spelers als Thomas binnen Dei kunnen wel zeggen "de reden dat ik voor QQ gestemd heb is omdat ik bij VF snip niet genoeg kwaliteit zag", maar de realiteit is wel dat we elk gevecht die we gehad hebben gewonnen hebben. Zowel offensief als defensief.

Ik heb in mijn lang uitgesponnen TW carrière mij nooit verlaagd tot dit soort zaken, maar zoals Speeder al aangaf, dit was de enige manier voor ons om nog iets van deze wereld te maken. We hadden natuurlijk verwacht dat hier veel kritiek op zou komen, en zo geschiedde. Wij merken wel dat, doordat heel wat andere neutrale stammen meedoen, er zeker ook draagvlak is voor ons standpunt in deze situatie.

Ten slotte nog een kleine note: Er zijn zeker ook spelers binnen Dei - Marc, Noah, Nordin, Joachim, misschien anderen? - waarvan ik geloof dat ze altijd goede intenties hebben gehad. Het feit dat er zoveel discussie is geweest binnen hun stam wijst hier dan ook op. Het is daarom ook jammer voor hen dat de meerderheid, de pro QQ stemmers, er zo over beslist heeft.

Reactiescore
5.753
VF’ers = werelders?

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
Reactiescore
2.203
Kleine rectificatie. Het bewijst niet dat vast stond dat QQ Dei zou joinen. Het bewijst wel dat de belofte die is gedaan (van 'geen contact' en 'geen banden') op onze belangrijke wens voor het tot stand komen van het bondgenootschap onwaar is. Namelijk geen toekomstplannen met QQ. Was Dei hier eerlijk over geweest, weet ik vrij zeker dat we al eerder niet in zee waren gegaan.

Dit is geen bewijs he.

Buiten dat vind ik vfsnip wel een leuke groep en hebben ze ook op dei geleund. Dit kunnen ze ook niet ontkennen

Reactiescore
422
Om het complete verhaal te schetsen, onze leidingstructuur is twee weken geleden veranderd. Belangrijkste taak van de nieuwe leiding was om te kijken wat de samenstelling van de stam zou worden want daar was men het nog niet over eens. Twee logische keuzes zouden zijn ofwel rekrutering van QQ ofwel vfsnip.

Daarom zijn we met beide partijen om de tafel gegaan om te kijken wat er mogelijk is. Aan vfsnip zijn diverse mogelijkheden voorgelegd maar deze mogelijkheden werden vrij resoluut afgewezen. Ondertussen liepen er ook gesprekken met QQ. Uiteindelijk hebben wij een overeenkomst met het account QQ kunnen bereiken en is dit goedgekeurd binnen de stam. Voor het overgaan van rekruteren hebben wij dit oordeel van onze stam overgebracht aan vfsnip. Vervolgens is men aan vfsnip zijnde uit de chat gestapt en vroeg men een dag later naar de condities om de samenwerking stop te zetten. Deze condities hielden in een NAP van 15 dagen, wat nu dus geschonden is.

Dit valt niet goed te keuren, helemaal omdat er eerder al duidelijk is gecommuniceerd dat die zekerheid niet geboden kan worden. Tot overmaat van ramp zal er naar alle waarschijnlijkheid ook gebruik gemaakt gaan worden van katapulten. Dat is echt een brug te ver.

Hieronder de screen wat betreft de eerdere afspraken:

afspraken_vfsnip_dei.jpg

Reactiescore
1.903
Nu BoB hierboven al even kort de gang van zaken heeft geschetst m.b.t. de situatie omtrent de gesprekken met QQ en VFsnip, wil ik even inhaken op het 'valse beloftes' en 'stab' gedeelte waar DEI van zou worden beticht.

Ik vind er een aanzienlijk verschil zitten tussen de uitspraak dat het al vast stond dat QQ zou joinen (waarmee je dit topic aftrapt), en jouw direct daaarop volgende post waarin je jezelf moet rectificeren naar dat er 'beloftes zijn gedaan' m.b.t. dat er geen banden waren. Iets waar niks aan is gelogen, er waren namelijk ook geen banden. Het feit dat iemand - waarvan ik niet weet wie of wanneer - blijkbaar aan QQ heeft gevraagd 'wanneer ze meer weten', staat absoluut niet gelijk aan het hebben van banden. Waar het wel van getuigd, is dat er contact is geweest. Maar om op basis van het nemen van polshoogte - blijkbaar geinitieerd door een persoon vanuit DEI - een wederzijds instemde afkoelperiode aan je laars te lappen, en simpelweg te stabben? Puur vanwege het feit dat er is gezegd dat er geen contact is, en dit er wel is geweest? Interessante keuze. Voornamelijk aangezien er nooit 'beloftes' zijn gedaan. Het enige wat er is besproken over contact met QQ, is het volgende:

2.png
Zoals te zien is dit een bericht wat dateert van mid mei, waarin enkel is gezegd dat het contact is verbroken. Kortom: 1) er zijn nooit beloftes gedaan aangaande het verbreken van het contact. Er is enkel medegedeeld dat het contact is verbroken, wat simpelweg de realiteit was/is, en 2) het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat desbetreffend persoon die volgens jouw screen contact heeft gezocht met QQ, dit heeft gedaan in die week van 16 t/m 23 april; de week waarin door DEI is beweerd dat het contact was verbroken.

Nu transparantie dan toch het gespreksonderwerp is: hieronder enkele screens waarin overduidelijk - in alle eerlijkheid - is aangegeven vanuit kamp DEI richting VFsnip dat er geen beloftes gedaan kunnen worden omtrent QQ. Iets wat blijkbaar al eerder is vermeld, aangezien het hier door Speeder nogmaals in een vraagstelling wordt herhaald, om vervolgens nogmaals bevestigd te worden.
1.png
Er is hierover dus nooit gelogen, geheimzinnig gedaan of informatie over achtergehouden. Hierover hebben namelijk nooit beloftes gedaan kunnen worden, omdat het simpelweg nog onduidelijk was wie de 5e en daarmee laatste recruit ging worden. Dit had net zo goed een speeder kunnen zijn, die namelijk ook overwogen is.

Reactiescore
1.021
Om het complete verhaal te schetsen, onze leidingstructuur is twee weken geleden veranderd. Belangrijkste taak van de nieuwe leiding was om te kijken wat de samenstelling van de stam zou worden want daar was men het nog niet over eens. Twee logische keuzes zouden zijn ofwel rekrutering van QQ ofwel vfsnip.

Daarom zijn we met beide partijen om de tafel gegaan om te kijken wat er mogelijk is. Aan vfsnip zijn diverse mogelijkheden voorgelegd maar deze mogelijkheden werden vrij resoluut afgewezen. Ondertussen liepen er ook gesprekken met QQ. Uiteindelijk hebben wij een overeenkomst met het account QQ kunnen bereiken en is dit goedgekeurd binnen de stam. Voor het overgaan van rekruteren hebben wij dit oordeel van onze stam overgebracht aan vfsnip. Vervolgens is men aan vfsnip zijnde uit de chat gestapt en vroeg men een dag later naar de condities om de samenwerking stop te zetten. Deze condities hielden in een NAP van 15 dagen, wat nu dus geschonden is.

Dit valt niet goed te keuren, helemaal omdat er eerder al duidelijk is gecommuniceerd dat die zekerheid niet geboden kan worden. Tot overmaat van ramp zal er naar alle waarschijnlijkheid ook gebruik gemaakt gaan worden van katapulten. Dat is echt een brug te ver.

Hieronder de screen wat betreft de eerdere afspraken:

De enige mogelijkheid die is voorgelegd was dat wij van 3 accounts naar 1 gingen. Het lijkt mij vrij evident dat dit voorstel resoluut werd afgewezen.

Ons tegenvoorstel van 3+2, wat veel logischer was, hebben jullie ook gewoon binnen het half uur afgewezen. Gebrek aan respect naar mijn mening, zeker als je ziet dat Vinci kleiner is dan elk van onze 3 accounts.

Bovenaan