Statement TAD (of TAB)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.454
Om even duidelijkheid te creëren over de situatie ga ik nu in 1 post alles vertellen. Er zijn veel losse posts, maar er zijn genoeg mensen die helaas maar deels lezen en daaruit conclusies trekken. Hopelijk heldert deze post de situatie een beetje op.

Laten we bij het begin beginnen. In het begin is Pigzor naar ons, TAD, toegekomen voor een NAP. Deze NAP was gebaseerd op het idee dat wij samen met Pigzor twee van de betere accounts waren in de regio en we er dus niks aan zouden hebben wanneer we elkaar in de haren gingen vliegen. In de beginfase zit niemand te wachten om meerdere snipes, backtimes en andere praktijken die op deze wereld bijzonder veel voorkomen. Daar kunnen ze bij de pre-made nog wel een boek over schrijven denk ik zo. We besloten dus een NAP aan te gaan en hebben gezegd deze aan te willen houden zolang beide partijen er profijt van hadden. Uiteindelijk zou de NAP dan ook kunnen veranderen naar een volle samenwerking of in een stam te gaan. Al snel kwam er onvrede vanuit zijn stamgenoten dat hij een NAP was aangegaan met TAD, want wij zouden stabbers en vuile spelers zijn (aldus wat Jelle heeft doorgegeven). Hier trok Jelle zich niks van aan, want hij wist onderhand al beter. We hadden samen een groepsapp waar het meestal erg gezellig was en waar we elkaar dan ook een beetje pushte om betere resultaten te halen. Verkenners werden gegooid wanneer ze thuis stonden voor elkaar, er was een continue strijd voor de verzamelaar (die Pigzor steeds won) en het was gewoon een gezellige boel. Ik kan er niks anders van maken. Echter, hoe gezelliger het werd tussen onze accounts, hoe grimmiger het werd tussen NF en Pigzor (aldus Jelle). Hij voelde zich daar niet op zijn plek, dat mocht duidelijk zijn en heeft ons meerdere keren gevraagd of er geen plek voor hem was in Spread. Er werden geregeld verwijten naar hem geslingerd, die erger en erger werden. 1 van de verwijten was dat hij geen deff zou sturen naar spelers die wij edelden, terwijl zijn deff gewoon op rooftochten weg waren. Ik probeer hier niemand in een slecht daglicht te zetten, maar probeer de situatie waarin Pigzor zat, volgens hem zelf, zo goed mogelijk te beschrijven.

Flash forward, komen we aan bij dit weekend. Pigzor had net een nieuwe co gekregen, Rick, na zijn dorpen geinternd te hebben. Hij was voor een van de eerste keer gelogd en ondersteunde meteen een gebroken realmen, die wij gerekt hadden. Natuurlijk gingen wij verhaal halen bij Jelle, niet om verder iemand te veroordelen, maar om even de kaarten op tafel te krijgen. Wij vanuit TAD hebben altijd gezegd dat dat de beste manier is om problemen op te lossen. Hier onder het gesprek.

WhatsApp Image 2020-04-21 at 18.37.14.jpeg

Al snel bleek het dat Jelle het niet zag zit met het team zoals deze bestond door te gaan. Hij bood ook meteen zijn dorpen aan, want op deze manier spelen zinde hem zeker niet. Na een gesprekje te houden met Jelle, zag hij het wel zitten om op ons account te komen spelen. Dit was een win-win situatie, wij groeide en hadden een speler om de tijden op te vangen wanneer wij niet online zijn, en Jelle kwam op een account waar hij het altijd leuk en gezellig was voor hem. Echter zaten we met 1 probleem, de cos. Deze wouden we niet aan hun lot overlaten. Thijs gaf meteen al aan niet verder te willen, hij heeft tijd te kort om überhaupt te spelen en Rick en TAD staan haaks op elkaar. Dit komt door W70 waar Rick op een account zat dat bijzonder immoreel spel heeft gespeeld (denk aan regels omzeilen, bans aansmeren etc.). Vanwege deze ervaring besloten wij dat wij hem voor geen goud op TAD wouden. Echter zonder wat achter laten vonden wij ook zeker een stab en boden hem aan om te MB'en, of een deel te houden. Dit was ons eerste aanbod, en we gebruiken een beetje de aim high, shoot low tactiek. We dachten wel dat hij dit niet zou accepteren maar meer zou eisen. Hier waren we ook toe bereid, maar in plaats van te gaan onderhandelen besloot Rick om te stoppen en in principe weg te lopen van de onderhandelingstafel. Daarna hebben we even gewacht tot dat we begonnen met internen, om zeker te zijn dat hij niet weer ging loggen. Dit was niet gebeurd en begonnen te internen. Het was nooit en te nimmer de intentie van ons om Rick zonder wat achter te laten. Nooit. Dat moet benadrukt worden! Daarom vinden we de situatie als die nu is verlopen extra spijtig.

Hieronder de reactie van Rick:
WhatsApp Image 2020-04-21 at 18.56.22.jpeg

Helaas kan ik de posts met de IP adressen niet posten, vanwege privacy redenen.

We dachten dat de situatie hier mee afgedaan was. Helaas voor Rick, maar wij waren niet van plan om te gaan wachten tot de boze bui over was. Als hij meteen eerlijk naar ons toe was gekomen en gezegd had, dit wil ik allemaal niet in plaats van te stoppen waren wij nooit begonnen met de fusie. Het was immers nooit onze intentie, noch die van Jelle, om iemand achter te laten. Ja, we konden niet goed met Rick overweg nadat die ons als stront behandeld had op W70, maar wij waren niet van plan om ons te verlagen tot dat gedrag. Maar genoeg over W70, dat is stof voor het W70 AF.

Helaas was het hier niet mee af gedaan. Opeens kregen wij meerdere clears vanuit Pigzor op ons gegooid terwijl Jelle aan het slapen was. We begonnen met bellen en appen en kregen geen gehoor. Ook begon Pigzor zich zelf voor te edelen waarna Prope edels stuurde. Hieronder wat screenshots die dit verhaal bevestigen:

WhatsApp Image 2020-04-21 at 18.56.13.jpeg
Schermafbeelding 2020-04-21 om 14.13.44.png
Er zijn ook nog berichten van Pigzor waar hij zichzelf vooredeld, maar door een tekort aan ruimte voor bijlagen, kan ik die niet posten. Mocht hier animo voor zijn, posts ik ze gerust later ;)

Helaas na het appen en bellen kregen we Jelle niet te pakken en probeerde deze stab dus zo goed mogelijk op te vangen.

Nu vraag je je misschien af, leuk en alles, maar hoe weet je nou dat Rick dit gestuurd heeft, hij heeft immers volgens hem zelf nooit het wachtwoord ontvangen. Ik zei meteen al dat dit een leugen was en hier onder het bewijs dat het bevestigd. Dit is een app gesprek tussen Mike van Prope en Rick, waarin Rick aangeeft het ww te hebben en Pigzor gaat stabben door voor te edelen. Hier heeft prope toen helaas naar gehandeld. Ik voeg het gesprek tussen Mike en Jelle ook even toe. Hierin toont hij serieus berouw. Hij heeft door dat wat hij gedaan heeft, verkeerd is en dat hij opgejut werd door zijn stam. Hij zuivert hiermee dan ook zijn naam als het aan mij ligt. Ja, hij heeft een fout gemaakt, maar lost het op! Je kan Mike verwijten dat hij mee gewerkt heeft, maar we weten allemaal dat we soms domme dingen doen.

Hieronder de screenshots die bewijzen dat Rick wel gelogd heeft en de clears en edels heeft verstuurd:

WhatsApp Image 2020-04-21 at 18.34.25 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-21 at 14.18.01.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-21 at 14.18.07.jpeg

Ik schrijf dit verhaal niet om NF, Rick of wie dan ook door het slijk te halen, maar om het hele verhaal naar buiten te krijgen in 1 gestructureerde post (of twee :p). Ik ga niet zeggen dat wij optimaal gehandeld hebben, want dat is nooit het geval. We hadden gehoopt dat Rick zelf duidelijker was geweest zodat we deze situatie hadden kunnen voorkomen. Nogmaals, het was nooit onze insteek om Rick uit te sluiten, en wouden juist onderhandelen, maar dit is er niet van gekomen. Onzin argumenten, zoals die van uber boer dat wij dit vanaf het begin af aan al val plan waren slaan dus ook kant nog wal, en is zeker niet zo.

Nogmaals wil ik Prope bedanken voor zijn eerlijkheid en het verstrekken van screens. Hierdoor kunnen wij een groot deel van de ongefundeerde argumenten de kop in slaan lijkt mij. Prope zal ook nog antwoorden later op de avond, aldus Mike.

Sorry voor de lange tekst. Ik hoop dat de situatie nu duidelijk is voor iedereen. Mochten er vragen zijn, beantwoorden we die graag. Ongefundeerd moddergooien zal genegeerd worden vanuit TAD.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Sorry als ik daarover heen heb gelezen.

Was de andere stam p de hoogte van de fusie?
 
Reactiescore
7.931
In de beginfase zit niemand te wachten om meerdere snipes, backtimes en andere praktijken die op deze wereld bijzonder veel voorkomen. Daar kunnen ze bij de pre-made nog wel een boek over schrijven denk ik zo

Dit is letterlijk de hele essentie van die spel. I can't even.
 
Reactiescore
1.454
Sorry als ik daarover heen heb gelezen.

Was de andere stam p de hoogte van de fusie?

De andere stam is op de hoogte gesteld, waarna er woede van NFs kant is ontstaan. Ik begrijp deze woede en vandaar is Jelle ook de stam meteen verlaten. De stam was uberhaupt al furieus dat we een NAP hadden, dus je kan inzien hoe vervelend zei dit vonden. Maar voordat de fusie officieel begon, is de stam ingelicht.

Dit is letterlijk de hele essentie van die spel. I can't even.

Dit is inderdaad een onderdeel daarvan, maar ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik loop liever mijn clear en/of edeltrein in de beginfase niet dood :p
 
Reactiescore
1.454
Dan moet je miss beter nadenken voordat je je trein gooit ipv gratis dorpen??

Zeker, maar daarom gaan we dus ook niet voor Pigzor en sloten we een NAP. De kans dat veel ging doodlopen op OS, snipes en c-snipes waren belachelijk groot, dus waarom het risico nemen als je betere opties hebt?
 
Reactiescore
2.444
Zeker, maar daarom gaan we dus ook niet voor Pigzor en sloten we een NAP. De kans dat veel ging doodlopen op OS, snipes en c-snipes waren belachelijk groot, dus waarom het risico nemen als je betere opties hebt?

Wellicht dat Mike van Prope gezien het goede contact nu ook wel wilt fuseren? Voorkomt een oorlog met een vijandige stam en potentieel troepenverlies!
 
Reactiescore
7.931
Flash forward, komen we aan bij dit weekend. Pigzor had net een nieuwe co gekregen, Rick, na zijn dorpen geinternd te hebben. Hij was voor een van de eerste keer gelogd en ondersteunde meteen een gebroken realmen, die wij gerekt hadden. Natuurlijk gingen wij verhaal halen bij Jelle, niet om verder iemand te veroordelen, maar om even de kaarten op tafel te krijgen. Wij vanuit TAD hebben altijd gezegd dat dat de beste manier is om problemen op te lossen. Hier onder het gesprek.

Sorry hier kan ik echt niet bij. Dat jullie een NAP hebben met Pigzor kan ik mij prima in vinden, totaal niks mis mee. Maar de nieuwe co gaat zijn eigen stamgenoot helpen? En daar worden jullie boos om? Die screen ook: 'Realmen is gebroken dus het heeft geen nut meer om os te sturen'. What the actual fuck?

Het spijt me, Rick had niet moeten doen wat hij deed en dat verhaal snap ik echt wel, maar hoe NF hiermee genaaid is door het handelen van Pigzor is nog lager dan laag. Jullie zijn allemaal spelers die weten hoe dit spelletje werkt, maar dit slaat echt werkelijkwaar nergens op.
 
Reactiescore
1.454
Wellicht dat Mike van Prope gezien het goede contact nu ook wel wilt fuseren? Voorkomt een oorlog met een vijandige stam en potentieel troepenverlies!

Dit gaat over de beginfase en waarom we een NAP aangingen. Zoals ik op het eind heb gezegd Kyle, als ongefundeerd met modder gaat smijten gaan we er niet op in. Er staat duidelijk uitgelegd waarom we fusie aangingen. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar dit is een beetje een jammere opmerking van je. Vooral omdat ik weet dat je normaal met hoger niveau post.
 
Reactiescore
2.039
Wellicht dat Mike van Prope gezien het goede contact nu ook wel wilt fuseren? Voorkomt een oorlog met een vijandige stam en potentieel troepenverlies!
Gezien de laatste klessik wel grote kans op ban aan je broek
 
Reactiescore
489
Dit is letterlijk de hele essentie van die spel. I can't even.

Dan moet je miss beter nadenken voordat je je trein gooit ipv gratis dorpen??

Wij lagen early game met 1 dorp rond 5/6 NF spelers waarbij sommige al meerdere dorpen hadden. Dus is de optie op die NAP niet echt raar lijkt me. Verder hebben we wel gewoon slim geedeld, dus we dachten zeker wel na hoor Elko :)
 
Reactiescore
139
Reactiescore
1.454
Sorry hier kan ik echt niet bij. Dat jullie een NAP hebben met Pigzor kan ik mij prima in vinden, totaal niks mis mee. Maar de nieuwe co gaat zijn eigen stamgenoot helpen? En daar worden jullie boos om? Die screen ook: 'Realmen is gebroken dus het heeft geen nut meer om os te sturen'. What the actual fuck?

Het spijt me, Rick had niet moeten doen wat hij deed en dat verhaal snap ik echt wel, maar hoe NF hiermee genaaid is door het handelen van Pigzor is nog lager dan laag. Jullie zijn allemaal spelers die weten hoe dit spelletje werkt, maar dit slaat echt werkelijkwaar nergens op.

Wij hebben gezegd dat hij inderdaad dat het geen zin meer had. Vooral omdat realmen niet meer te redden was. Het account had geen troepen meer en wij nog meer dan genoeg. Hij mocht ondersteunen, maar gingen gewoon verhaal halen. Lijkt me een logische actie.

Daarnaast heeft Pigzor gewoon geossed hoor en zijn wij een leuke clear dood gelopen hierop. Heeft uiteindelijk geen verschil gemaakt though.

Jelle heeft hier verder niks mee te maken gehad en heeft voorheen altijd netjes de OS gestuurd waar nodig als dit kon, dus om te zeggen dat Jelle iets verkeerds heeft gedaan is vreemd, omdat hij in de situatie niet betrokken was. Dit kon je ook lezen in de screenshots.
 
Reactiescore
1.454
Je hele account met een ander account laten fuseren nu al omdat je bang bent voor snipes en OS en alle moeite en drama die daar bij gepaard gaat is wel een ultiem zwaktebod imo.

De fusie ging niet om snipes, OS en c-snipes, zoals te lezen is in de post. Dus even goed lezen voordat je zoiets de wereld in helpt.
Het ging hier over de beginfase, dit heb ik ook al aangegeven. ;)
 
Reactiescore
489
Je hele account met een ander account laten fuseren nu al omdat je bang bent voor snipes en OS en alle moeite en drama die daar bij gepaard gaat is wel een ultiem zwaktebod imo.

We gingen een NAP aan early om bij onze eerste paar dorpjes wat makkelijkere dorpen te edelen en niet op Pigzor te gaan omdat we daar toen idd bang waren voor snipes etc omdat we omringd waren door NF. We fuseren omdat Jelle een ochtendspeler is en hij het zelf aanbood. Je moet nu geen dingen gaan verdraaien of selectief lezen :p
 
Reactiescore
1.892
Zeker, maar daarom gaan we dus ook niet voor Pigzor en sloten we een NAP. De kans dat veel ging doodlopen op OS, snipes en c-snipes waren belachelijk groot, dus waarom het risico nemen als je betere opties hebt?
Voor elk van je benoemde heikelpunten is gewoon een oplossing hoor. Al is internen daar ook één van ja. :biggrin:

Zijn toch een paar punten in dit verhaal waar ik grote vraagtekens bij heb en ik nog steeds helemaal niks van begrijp:
1. Het dreigen met beeindigen van de NAP omdat de betreffende speler zijn eigen stamgenoten oss'd. (Nu snap ik ook waarom Ryker zo snel het loodje legde).
2. Rick in feite van z'n account aftrappen en hem de lachwekkende opties te geven om 1) als 'slaafje' te fungeren, of 2) terug bij af te zijn.
3. Het internen van een top-10 account terwijl je zelf rang 2 staat.
4. Het internen van een vijandelijke account dat stamdragend was gezien z'n omvang (100k).
5. Waarom jullie fuseren met een speler die zichzelf al naar de top heeft gefuseerd, geen fuck geeft om z'n medespeler en hem gewoon in de kou laat zitten. (Toont weinig loyaliteit ook).

Hoe denken jullie hier zelf over? Mis ik hier iets? Zoals ik het nu zie vind ik voornamelijk punt één en twee zeer kansloos, al doen de overige drie er niet veel voor onder.
 
Reactiescore
2.444
Dit gaat over de beginfase en waarom we een NAP aangingen. Zoals ik op het eind heb gezegd Kyle, als ongefundeerd met modder gaat smijten gaan we er niet op in. Er staat duidelijk uitgelegd waarom we fusie aangingen. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar dit is een beetje een jammere opmerking van je. Vooral omdat ik weet dat je normaal met hoger niveau post.

Tja Sikko, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet verwacht had van jullie account, alleen maar goede ervaringen mee gehad op 70. Maar het contact met een account kan fantastisch zijn, dan nog zou ik geen fusie aangaan met een account in een vijandelijke stam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan