Statement omtrent boosten op Tribal Wars.nl

Reactiescore
2.489
Mocht je hier terecht komen vanuit Google of eender welke andere zoekresultaat, een vernieuwde versie is te vinden via deze link:

Alles wat hieronder staat is niet meer van toepassing.

Beste spelers,

Ik geef graag wat meer tekst en uitleg over ons voornemen om op te treden tegen pushen/boosten.

Vooreerst wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden voor de gebrekkige communicatie hierover afgelopen week. In ons enthousiasme is het team hierin te snel gegaan.

In de afgelopen weken, dankzij de lockdown en dankzij jullie heb ik een stukje liefde voor het spel teruggevonden.
Tribal Wars is namelijk een spel waarin elke wereld gemaakt, gevormd en gespeeld wordt door zijn spelers, door jullie! Het effect van kleine en grote handelingen bepalen het verloop en het lot van een wereld. Elke speler heeft daar zijn individuele bijdrage in. Al deze handelingen hebben op hun beurt een vormend effect voor de community.
Dit gebeurt overal in onze community, in de stammen en op de stamfora, op het algemene fora, in Politiek & Propaganda, op de chat en in support. Spelers die op een voor hun gewenste manier spelen of die zich ergens specifiek voor of tegen uitspreken.

Ik realiseer me dat hierin het verleden, heden en de toekomst van Tribal Wars ligt. Of het nu gaat over de ideale grootte van een stam, afspraken over kata-gebruik, wie welkom is op een casual of over wie-wie mag overnemen en wat beoordeeld wordt als een boost of wat niet.

Het is hierin de rol van de community om ongewenst gedrag af te keuren, spelers aan de figuurlijke forumschandpaal te nagelen. Net zoals gedaan wordt met PP-boosters en kata-gebruikers denk ik dat ook boosters niet thuishoren in het ban-hokje maar in het schaamhokje op het algemene forum.

In veelvuldig overleg met de community, teamleden, andere community-managers en de spiegel heb ik dan ook besloten dat we geen nieuwe regel zullen invoeren omtrent pushen en/of boosten.

De rol van het team en de community manager bestaat er in dit geval in om een kader aan te bieden van technische mogelijkheden: Het forum en de discord chat voor de P&P, het gebruik van het IGM systeem voor nuttige en relevante wereldforum topics en langs game kant kunnen we boosten/pushen via de wereldinstellingen minder aantrekkelijk maken.

Het eerder gedane voorstel omtrent een nieuwe regel tegen pushen/boosten komt dus volledig te vervallen. De boost-regel blijft staan in onze spelregels omdat spelregels marktoverschrijdend zijn. Het support team zal echter niet optreden tegen meldingen van boosten.

Feedback mag hier

Met vriendelijke groeten,
Duckje
Community Manager Tribal Wars.nl
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan