Startgids door het beest van Vorselaar

DeletedUser40933

Guest
Beste landgenoten, Nederlanders, tw-spelers en ander gespuis.

Heden ten dage zitten we met een enorm probleem, dat enorm probleem is dat het niveau op tw.nl ontstellend laag is geworden. De echte toppers zijn gestopt of verveeld en wat vroeger nog geen middelmaat kon genoemd worden rankt plots hoog (looking at you w22).

Dringend tijd om daar eens verandering in te brengen is dus de enige logische conclusie. Wie is daar beter geknipt voor dan jullie held, de enige, de echte, de Detlef?

Juist, niemand toch. Alvorens verder te lezen een kleine waarschuwing, wat volgt is een indicatie, is een richtlijn. Voor de specificaties heb je meer dan 2 hersencellen nodig, voor wie deze niet bezit gelieve niet verder te lezen. Het zal je enkel verwarren.

Activiteit

Het eerste dat je nodig hebt is activiteit. Ben je niet dagelijks online vergeet het dan maar. Nu, het belangrijkste bij activiteit is de spreiding. Je bent beter 10 keer 5 minuten online dan 2 keer 25 minuten. De ideale tw-speler kan 's morgens eens inloggen, iets na de middag, 's avonds en vlak voor de nacht valt.

Cover je niet zowat al deze timeframes zoek een co of hou er rekening mee dat je trager zult gaan en later moet hopen slimmer te zijn dan wie dat wel covert.

Laat je niet van de wijs brengen door die mooiboys die zonder online te zijn hoge ranks halen. Ze liegen.

Omg, wereldsnelheid

Het is altijd wel eens handig de wereldsettings te bekijken voor je start. Voor alle speeds tussen 0.5 - 2 maakt het voor mij geen donder uit, dat beschouw ik als dezelfde tactiek. Boven 2 start je echt het beste met die mines te uppen.

Maar goed, gezien we enkel werelden hebben gehad hier met speeds tussen 1 - 2 beperk ik me tot de startmethode daar.

Omg, ligging

Ligging bekijken is ook wel eens handig in je tacktiek bepalen. Op speeds 0.5 - 1 maakt het niet uit hoe weinig of veel barbs je hebt het eerste wat je doet is ridder maken (is er geen ridder dan speer) en kazernerush. Speed 1.5 - 2 is kazernerush mits een barb vlakbij of 2 in de 7 x 7. Is mines tot een 7 - 5 - 2 niveau brengen mits minder dan dat.

*note, het is eventueel mogelijk rondstartmails te sturen en barbs te maken. Persoonlijk raad ik dit af, het verlegt de aandacht op je en het enige wat je kan doen na zoiets is afgaan.

Goed, de kazernerush is voltooid. Eerste wat je doet is tot een speer of 30 gaan. Hierna ga je naar smederij en begin je met zwaard te maken (zwaard zorgt ervoor dat je speertjes blijven leven net als bijl en heeft geen ontwikkelingskosten hoezee!). Vanaf je kan splits je de beschikbare troepen in zo klein mogelijke groepjes. 6 speer, 2 zwaard is een leuke bv. Zwaard en speer in de kazerne ondertussen afwisselen en bijbouwen tot een 70 speer/30 zwaard. Als de buiten awesome zijn wat meer, als ze dat niet zijn stop daar maar.

Vallen de buiten zwaar tegen is een awesome tactiek wanneer je gaat slapen of offline bent de zwaardjes de barbs rond je laten spiken. Speer is niks waard tegen zwaard, je zult een slachting bij meefarmers veroorzaken.

Maar nu, je speer/zwaard staat er!
Uiteraard volgt nu de lcrush. Eens de lcrush is afgewerkt pomp je alle gs beschikbaar in lc. Dit blijf je doen tot deze 24/7 constant loopt. Eens dit bereikt ontwikkel je scouts en maak je er daar een paar van. Na scouts volgt de ontwikkeling van bijl. Pomp alle gs in bijl/lc tot deze 24/7 lopen. Speel je solo denk aan een wachtlijst van +- 8 uur voor je iets anders doet, speel je met 24/7 co's is een ideale wachtlijst 2 uur houden.

Goed, je stal en kazerne lopen nu. Next up ga je het stallevel verhogen naar 9 à 10 afhankelijk van de buiten en je lc geilheid. Eens dit is gebeurd is het tijd voor de HQ rush. Hq up je naar 20 (krijg je te weinig gs binnen HQ 10 - 20 in 1 grote rush te doen gooi je er een smederij pf een marktlevel tussen). Heb je nu nog steeds gs te veel die je binnekrijgt (maw kan je het betalen) zet je HQ meteen 23. Kan je dat niet up je eerst de kazerne tot circa 12, na dit HQ richting 23 en smederij naar 12 zetten om ram/kata's te ontwikkelen.

Kazerne nu van 12 => 20 en stal naar 15 brengen. Zorg ervoor dat je markt ook al 10 staat tegen dit moment. Heb je dit bereikt is het enige wat nog moet gebeuren smederij naar 20 en Ah maken. Kom je uit op een farm 28 - 30. rush je liever wat vroeger doe je er een aantal kaz/stallevels af.

Idd, ik weet het. Ik ben geniaal.

Mvg,

Opperbeest.
 

DeletedUser

Guest
Om maar even verder te gaan in de poststijl: Omg, ziet er wel goed uit ^^. Toch blijft het een guide en moet je je eigen plan kunnen trekken als de situatie dat eist :). Wel hoop ik dat deze .NL over gaat en het niveau stijgt :D.
 

DeletedUser39729

Guest
Op dat zwaard na bijna precies zoals ik dat doe. :p
En gs geilen op snelheden van boven 2x + is totale onzin. Bij 400x speeds is gs 1 1 1 nog steeds te doen. :D
 

DeletedUser40933

Guest
Op dat zwaard na bijna precies zoals ik dat doe. :p
En gs geilen op snelheden van boven 2x + is totale onzin. Bij 400x speeds is gs 1 1 1 nog steeds te doen. :D

Zou het toch eens met zwaard proberen.

Scheelt vlotjes een halve dag ivm bijl. En ik weet dat het kan op speeds boven 2 maar dat is zo fucking veel werk dat het niet meer de moeite is imo.
 

DeletedUser39729

Guest
Zou het toch eens met zwaard proberen.

Scheelt vlotjes een halve dag ivm bijl. En ik weet dat het kan op speeds boven 2 maar dat is zo fucking veel werk dat het niet meer de moeite is imo.

Ik zal het eens uit proberen dat zwaard, klinkt erg lekker. :)
 

DeletedUser

Guest
Je moet alleen zwaard maken als je BB's de eerste 24 uur altijd leeg zijn.Als de wereld zonder ridder is.
 

DeletedUser

Guest
Disagree.

Zwaard is handig voor zelf te spiken en je kan er vroeger door splitten en het is bijznder compatibel met speer qua kostprijs.

Zwaard is alleen handig om te micro farmen en spiken, waarom zou je mirco farmen als je volle buiten haalt met je speer en ridder? Dan verlies je ook 0 speer en kun je derekt wat meer LC maken. Natuurlijk moet je dan wel een hele goeie ligging daar voor hebben. Zoals ik op w15 had dus.
 

DeletedUser

Guest
Zwaard is alleen handig om te micro farmen, waarom zou je mirco farmen als je volle buiten haalt met je speer en ridder? Dan verlies je ook 0 speer en kun je derekt wat meer LC maken. Natuurlijk moet je dan wel een hele goeie ligging daar voor hebben. Zoals ik op w15 had dus.

Je farmt groot. Je loopt op een spike, wat niet geheel onlogisch is omdat je een chille ligging hebt. Beter klein groepje verlies als een grote imo
 
Reactiescore
372
Ziet er goed uit, meeste klinkt allemaal vrij logisch. Alleen persoonlijk lijkt me hq 23 beetje nutteloos op een niet-halveer wereld. Dat zal alleen wss niet meer voorkomen dus ik ga denk ik toch voor een beetje halveren en hq 20. Zoals ik eigenlijk altijd al deed.

Ik dacht trouwens dat zwaard altijd doodging door hun zwakke aanvalskracht (25 if i'm right), schijnt dus niet zo te zijn. Misschien toch maar eens overwegen, want bijl vind ik altijd te duur in de startfase daarom maak ik die ook pas als ik rond de 150 lc zit.

Nu nog je opera dragonfly shit posten, en het niveaa stijgt nog meer :p
 

DeletedUser

Guest
Ziet er goed uit, meeste klinkt allemaal vrij logisch. Alleen persoonlijk lijkt me hq 23 beetje nutteloos op een niet-halveer wereld. Dat zal alleen wss niet meer voorkomen dus ik ga denk ik toch voor een beetje halveren en hq 20. Zoals ik eigenlijk altijd al deed.

Ik dacht trouwens dat zwaard altijd doodging door hun zwakke aanvalskracht (25 if i'm right), schijnt dus niet zo te zijn. Misschien toch maar eens overwegen, want bijl vind ik altijd te duur in de startfase daarom maak ik die ook pas als ik rond de 150 lc zit.

Nu nog je opera dragonfly shit posten, en het niveaa stijgt nog meer :p

er zijn grenzen :p
 

DeletedUser

Guest
Je farmt groot. Je loopt op een spike, wat niet geheel onlogisch is omdat je een chille ligging hebt. Beter klein groepje verlies als een grote imo

Nou ja het werkt ook alleen in de rim waar ze niet spikken. XD Als je in de core start of net er buiten is het IDD beter om de helft zwaard te maken.
 

DeletedUser26046

Guest
Ligt het aan mij, of is dit een vrij standaard start-upguide? Er zijn wat details als discussiepunt, maar dat is vaak een kwestie van je persoonlijke voorkeur (zoals wel of geen zwaard maken). En kleine details als eerst smederij of eerst HQ uitbouwen om je stal te bereiken heb je er dan weer niet ingezet, terwijl ik ervan uitga dat een starter als jij dat allemaal tot in de puntjes beheerst ;).
 

DeletedUser

Guest
Stel je zit in de rim waar niemand farmt en niemand spiked, en je maakt geen zwaard dan kun je na 30 uur extra 20 lc hebben. XD Zonder ook 1 speer te verliezen. Maar zoals ik al zei moet je IDD ook een zeer goeie ligging er voor hebben.
 

DeletedUser47551

Guest
Dit is mijn Startup, maar ik bouw geen mijnen bij snelheid 2, IMO heb je met wat activiteit meer grondstoffen van barbs in 15x15 dan die crappy mijnen.

verder misschien vermelden dat vooral de HQ rush afhankelijk is van hoe hard je gaat (qua gs-inkomsten) hoe harder, hoe sneller je HQ-rusht en daardoor zal je start ook het snelst gaan.
 

DeletedUser53366

Guest
Waardeloze startgids
voor de gene die het spel al goed kennen staat er niks nieuws in

En voor de gene die het spel niet kennen voor wie deze gids dus zou zijn is het allemaal maar wartaal en zal er niks van begrijpen
waardeloos dus
 

DeletedUser26330

Guest
Ik ben van mening, dat zwaardjes harstikke leuk zijn om mee te spiken. Alleen het gevolg hiervan is dat je buurtgenoten jou zeer waarschijnlijk gaan terug spiken.
 

DeletedUser

Guest
Waardeloze startgids
voor de gene die het spel al goed kennen staat er niks nieuws in

En voor de gene die het spel niet kennen voor wie deze gids dus zou zijn is het allemaal maar wartaal en zal er niks van begrijpen
waardeloos dus

1/ Misschien dat 10% van .NL zo start. Maar het ook zo uitvoeren als bijvoorbeeld een Sebastian Valmont daarvan zijn er weinigen.

2/ En zijn deze mensen aanwezig op het AF? Nee, die kunnen de weg ernaartoe niet vinden ;).

3/ Als ze die wel vinden, dan kunnen ze ook die talloze andere guides vinden -> En dan snappen ze hem wel.

Je reactie is dus wat kort door de bocht ;).
 
Bovenaan