Starters guide (NLS): door thijs44

DeletedUser

Guest
Beste speeders,

Hierbij wil ik jullie me start geven. Deze start heb ik tijdens mijn gewonnen seizoen gedaan. Ik heb het een keer opgeschreven voor Jonas, heb het ook naar andere gestuurd, maar denk dat vele deze nu al hebben, vandaar dat ik nu voor iedereen hier post.:)

BELANGRIJK: Dit is maar een richtlijn, deze start is voor sommige speeds perfect, maar voor vele niet. Bekijk de instellingen en bepaal vooraf wat je gaat doen, hoge gs of juist lage. Denk je veel te farmen of niet. Zorg ervoor dat Bijl/LC/Ram constant aant produceren zijn en probeer niet te lange wachttijden te maken. Hoe korter je die probeerd te houden en toch constant kunt laten produceren hoe beter.

Niveau 0 start:

ijzer 1
leem 1
hout 1
standbeeld 1
ridder (als die klaar is barbs farmen)
ijzer 2
leem 2
hout 2
hout 3
leem 3
leem 4
hout 4
leem 5
hout 5-6-7
50 speer, als er veel barbs zijn doe je er 100/ als ze snel groeien 150.
hout 8
leem 6
hout 9
ijzer 3
boerderij 2
hout 10
leem 7
ijzer 4
opslag 3
hout 11
leem 8
ijzer 5
leem 9
ijzer 6
ijzer 7
Verder gaan na dat stukje van niveau 1 start.
-------------------
Niveau 1 start:

Volgorde van bouwen:
Standbeeld
kazerne
1 Ridder (ridder zal niet gelijk klaar zijn, maar speer maak je dan al wel, maar farm pas als je ridder klaar is anders verlies je speer)
50 speer
hout 9
100 speer
7 leem
opslag 6
boerderij 3
10 hout
8 leem
11 hout
9 leem
7 ijzer
--------------------
12 hout
11 leem
8 ijzer
13hout
12 leem
9 ijzer
14 hout
14 leem
11 ijzer
5 HG
opslag 8
boerderij 5
15 leem
15 hout
13 ijzer
opslag 9
16 leem
16 hout
15 ijzer
opslag 11
16 ijzer
opslag 12
ijzer 17
HG 10
boerderij 7
Kazerne 5
smederij 5
stal 3
lc ontwikkelen.
boerderij 10
Vanaf hier moet je Lc gaan maken, zorg ervoor dat je stal de hele ronde door lichte cav produceert.
muur 5
75 lc
muur 8
boerderij 12
150 lc
boerderij 14
opslag 14
muur 10
250 lc
ijzer 18
300 lc
ijzer 19
boerderij 16
opslag 16
400 lc
stal 5
muur 12
ijzer 20
boerderij 17
boerderij 18
500 lc
17 leem
17 hout
stal 10
muur 14
600 lc
100 scouts (af en toe buurtjes scouten)
hg 20
boerderij 20
700 lc
opslag 18
smederij 12
800 lc
leem 18
hout 18
leem 19
hout 19
ijzer 21
boerderij 21
1000 lc
500 bijl (nu maak je bijl, die moet vanaf nu ook constant in de kazerne bezig zijn met produceren)
boerderij 22
kazerne 6-10
werk 1-5
markt 1-10
boerderij 23
800 bijl/ 1200 lc
opslag 20
boerderij 24
kazerne 11-15
muur 16
leem 20
hout 20
ijzer 22
1400 bijl/1400 lc/50 ram
boerderij 25
kaz 17 (!) Mochten de wachttijden veels te lang zijn moet de kazerne hoger gemaakt worden.
stal 12 (!) (kijkhierboven)
leem 21
hout 21
ijzer 23
leem 22
hout 22
leem 23
hout 23
opslag 22
2000 bijl/1600 lc/100 ram
26 boerderij
HG 23-25 ligt eraan hoeveel gs je farmt.
smederij 15
opslag 23
boerderij 27-28
opslag 25
3000 bijl/2000 lc/150 ram
kaz 20 stal 15 (!) kijk hierboven
4500 bijl/2400 lc/200 ram
boerderij 29
opslag 26-27
5500 bijl/2700 lc/250 ram
boerderij 30
7000 bijl/3000 lc/300 ram
smederij 16-20
Adelshoeve
Muur 20
10 munten en 4 adels en noblen maar :)


Nog wat tips:
- De GS-mijnen NIET bouwen als je te veel grondstoffen farmt. Dan is het max 20 20 21 gs, misschien zelfs nog lager als het kan.
- Lc en Bijl constant produceren.
- De hele ronde farm je door.
- Zorg ervoor dat je zo min mogelijk troepen verlies hebt.
- Alleen bashen als je zelf dorpen nobled en als de ander denkt jou te noblen, of als je buur te veel farmt in je buurt.
- Blijf af en toe je buurt scouten, zodat je niet verrast word als er iemand aanvalt.
- ALTIJD DODGEN!!!
- Als je je troepen verliest, bouw die dan snel op, zorg ervoor dat je die snel terug hebt en dus je kaz en stal nog een beetje hoger opbouwt.

Succes gegarandeerd.

Oefen dit maar eens en volg dit een keer, een ander zal ongetwijfeld sneller zijn dan jij en kan jou misschien noblen voordat je zelf hoeve hebt.

Ik heb inmiddels mijn eigen start alweer aangepast, verschilt ook niet veel van deze, maar ik kom al wel wat beter uit dan bij deze. En heb wat andere volgorde aan bouwen dan deze. Wilt niet zeggen dat je met deze niet op 1 kan komen want als je veel farmt lukt het je ook wel. :p

Veel speed plezier!

groetjes,
thijs44
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Yeeuy, ik mocht hem als eerste zien^^

Nee, hoor. Goed dat je hem voor iedereen vrijgeeft.
 

DeletedUser

Guest
Naja mijn nieuwste start die ik ontwikkeld heb lijkt er erg op , maar er zitte ntoch wat interessante dingen in die ik maar eens moet uitproberen :)
 

DeletedUser

Guest
Naja mijn nieuwste start die ik ontwikkeld heb lijkt er erg op , maar er zitte ntoch wat interessante dingen in die ik maar eens moet uitproberen :)

Ja het ligt eraan hoor, ik volg em zelf zo ongeveer. Als ik veel farm schuiven er een paar dingen op en doe ik eerder hg + kaz + stal en wat later nog ff gs wat uppen of juist helemaal niet.

Het is echt altijd anders bij mij, maar het komt ongeveer hier op neer.;)
 

DeletedUser

Guest
Hoofdgebouw nooit hoger dan lvl 23 doen anders is het bouwen niet meer efficiënt. En verlies je veels te veel gs. Eén opmerking die ik heb is dat je leem bijna nooit lager is dan je hout, dit heb je echt wel nodig als je een volle clear wil hebben.
 

DeletedUser

Guest
Ik doe niet aan guides. Alles op gevoel, enkel dit is idd wel een mooie richtlijn ;).

En daarbij, om met een full clear te gaan edelen is bijna altijd onmogelijk, aangezien je daarvoor waarschijnlijk al bent gepakt met een treintje enkel door iemand met een kleinere clear en daar kan je dan niks tegen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hoofdgebouw nooit hoger dan lvl 23 doen anders is het bouwen niet meer efficiënt. En verlies je veels te veel gs. Eén opmerking die ik heb is dat je leem bijna nooit lager is dan je hout, dit heb je echt wel nodig als je een volle clear wil hebben.

verliezen van gs terwijl je 30k tot 60k per minuut van each farmt?
da is hg 25 wel nodig ;)
 

DeletedUser

Guest
heeeeel andere tactic dan he koekje ^^ die van mij is ook niet geweldig, maar kom dr mee vooruit ^^

patriot, gevoel is handiger dan dat lijstje idd, want voor welke speler heb je full clear nodig dan??
 

DeletedUser

Guest
heeeeel andere tactic dan he koekje ^^ die van mij is ook niet geweldig, maar kom dr mee vooruit ^^

patriot, gevoel is handiger dan dat lijstje idd, want voor welke speler heb je full clear nodig dan??

Je hoeft niet per se nar full clear, je kunt em ook iets inkorten en eerder naar hoeve gaan.
Ik vind full clear chill want dan heb je zo de eerst 4 a 5 dorpen binnen. :)
 

DeletedUser

Guest
Hoofdgebouw nooit hoger dan lvl 23 doen anders is het bouwen niet meer efficiënt. En verlies je veels te veel gs. Eén opmerking die ik heb is dat je leem bijna nooit lager is dan je hout, dit heb je echt wel nodig als je een volle clear wil hebben.
HG nooit hoger als 23? nonsens, als je erna alleen non stop smid doet dan klopt het, maar als je hg 25 hebt en ook nog kaz. en stal moet uppen dan kom je op een heel ander getal als 23 uit.:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
ik doe gewoon wat woodie zegt :D


Wat ik zeg? ^^""

Ik heb momenteel ook een redelijk mooie tactiek gevonden om toch constant top-3 te starten. Ik ben ook niet echt voorstander voor de full-clear aangezien je dit gewoon voor geen enkele speler nodig hebt. Ik speel in het begin veel liever op gsen en Lc, en later begin ik dan mijn clear uit te bouwen. meestal heb ik wel een volle clear voor dorp 3-4 ongeveer.
 

DeletedUser30571

Guest
Wat ik zeg? ^^""

Ik heb momenteel ook een redelijk mooie tactiek gevonden om toch constant top-3 te starten. Ik ben ook niet echt voorstander voor de full-clear aangezien je dit gewoon voor geen enkele speler nodig hebt. Ik speel in het begin veel liever op gsen en Lc, en later begin ik dan mijn clear uit te bouwen. meestal heb ik wel een volle clear voor dorp 3-4 ongeveer.

Het is wel handig want je verliest super weinig met een full clear he;) Dat vind ik het voordeel aan een volle clear.
 

DeletedUser41040

Guest
Gebruikte je tacktiek bij .cz, en werkt echt perfect! Nog voor ik stal had stond ik 1e, toen ik stal had, breide ik me voorsprong lekker uit! Uiteindelijk maar 3e geworden.
 

DeletedUser

Guest
Het is wel handig want je verliest super weinig met een full clear he;) Dat vind ik het voordeel aan een volle clear.

True, maar het is ook een risico. De tijd dat jij wacht op je volle clear, kan er al iemand met 3000/1000 zijn en een edeltrein. Als hij dan een goed-getimede trein stuurt sta je daar mooi met je trein :). Daarom ben ik niet echt te vinden voor een volle clear voordat je je edeltrein hebt.
 

DeletedUser30571

Guest
True, maar het is ook een risico. De tijd dat jij wacht op je volle clear, kan er al iemand met 3000/1000 zijn en een edeltrein. Als hij dan een goed-getimede trein stuurt sta je daar mooi met je trein :). Daarom ben ik niet echt te vinden voor een volle clear voordat je je edeltrein hebt.

idd, is het beste als je weinig vijanden hebt en een bekende naam, bijv sjaak007 als naam, waar veel mensen bang voor zijn.

no offence to sjaak.
 

DeletedUser710

Guest
Kunnen we aub weer even ontopic gaan? Als je niets nuttigs kan zeggen antwoord dan niet..
 
Bovenaan