Start up guide

DeletedUser34724

Guest
De start van een wereld is een van de belangerijkste dingen aangezien je hier al je gebied kan domineren, wat het in een later stadium een stuk makelijk maakt.
Vandaar dat ik een tijdlang de start heb onderzocht, waarbij ik in verschillende soorten gebieden (barbaren, etc.) een guide heb opgebouwd. Een korte tijd over gedaan, 3 maanden om precies te zijn.
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen guide, maar ik zou toch graag mensen ook mijn guide willen showen.
Hierbij dus mijn guide.

[Fase 1.]

[1 barbaar dichtbij]
Ijzer 1
Leem 1
Hout 1

[Anders]
Leem 1
Hout 1
Ijzer 1

[Fase 2.]

[Hierna, zonder barbaar]

Leem 2
Hout 2
Leem 3
Hout 3
Ijzer 2
Leem 4
Leem 5
Hout 4
Hout 5
Hout 6
Hout 7
Standbeeld (Gelijk Ridder aanmaken, en begin met farmen.)

[Hierna, met 1 barbaar]
Standbeeld (Gelijk Ridder aanmaken, en begin met farmen.)
Leem 2
Hout 2
Leem 3
Hout 3
Ijzer 2
Leem 4
Hout 4
Hout 5
Hout 6

[Hierna, met 2/3 barbaren]
Standbeeld (Gelijk Ridder aanmaken, en begin met farmen.)
Leem 2
Hout 2
Leem 3
Hout 3
Ijzer 2
Hout 4
Hout 5

[Hierna, met 4/5 barbaren]
Standbeeld (Gelijk Ridder aanmaken, en begin met farmen.)
Leem 2
Hout 2
Leem 3
Hout 3
Hout 4

[Met meer dan 5 barbaren, maar niet de mogelijkheid om altijd online te zijn.]
Standbeeld (Gelijk Ridder aanmaken, en begin met farmen.)
Leem 2
Hout 2
Hout 3

[Met meer dan 5 barbaren, en de mogelijkheid tot nonstop activiteit]
Standbeeld (Gelijk Ridder aanmaken, en begin met farmen.)

[Fase 3.]

Hoofdgebouw 2
Hoofdgebouw 3
Kazerne 1

[Fase 4.]
Waneer je eenmaal 4 speer heb gerecuteerd, begin ze samen met je ridder te sturen naar barbarendorpen/bonusdorpen. (waneer mensen dit doen met minder dan 4 speer, zal dit je farmen alleen maar vertragen, en zal het aantal grondstoffen minder zijn.

[Meer dan 4 barbaren]
Ik stel voor om 50 tot 100 speer aan te maken, blijf je speren versturen met je ridder, totdat je groepjes van 35 speer kunt sturen, dit zonder ridder. Hoeveel speer je maakt hangt af van je activiteit. Het doel is om zoveel speer te maken dat je telkens volle buiten kunt halen. Op dit moment kan je beter te weinig als teveel speer hebben, aangezien je doel is om zo snel mogelijk je lichte cavalarie te onderzoeken, en deze te maken.
Ook is het handig om tijdens het midden van deze fase een markt te maken, aangezien je hoogstwaarschijnlijk zal overvloeden van ijzer. Het slimste is om deze te maken en je ijzer te veruilen voor hout voor het maken van meer speer. Als het accepteren schaars is kan je het ijzer altijd nog gebruiken voor lichte cavalarie (niet voor zwaard of dergelijke).

[Minder dan 4 barbaren]
Het is het beste om met minder als 4 barbaren, maar 35 speer te maken. Blijf ze versturen met ridder, totdat je een groep van 35 hebt, stuur dan 2 groepen (35 speer + 1 ridder), om te profiteren van de snelheid van de ridder.
Ook is het handig om tijdens het midden van deze fase een markt te maken, aangezien je hoogstwaarschijnlijk zal overvloeden van ijzer. Het slimste is om deze te maken en je ijzer te veruilen voor hout voor het maken van meer speer. Als het accepteren schaars is kan je het ijzer altijd nog gebruiken voor lichte cavalarie (niet voor zwaard of dergelijke).

[Fase 5.]

[Minder dan 4 barbaren]
Hoofdgebouw 4
Hoofdgebouw 5
Smederij 1
Smederij 2 (Onderzoek Bijl)
Maak ongeveer 15/25 speer per barbaar in je gebied. Dit is een totaal nummer, + de 35 die je eerder gemaakt heb.
Maak 3 bijl per barbaar in jou gebied.
Stuur groepen van 15/25 speer met 3 bijl naar elk barbaar in jou gebied. De 3 bijlen zijn genoeg om je speer levend te houden, zodat je geen speren hoeft te hermaken per farmrun. Het aantal tussen 15/25 speer hangt af van jou activiteit. Waneer je troepen gelijk weer weg kunt sturen als ze terug zijn, is 15 speer genoeg per barbaar, anders zou het slimmer zijn om er 25 te maken, ipv 15.

[Meer dan 4 barbaren]
Hoofdgebouw 4
Hoofdgebouw 5

[Fase 6. (finale)]
Dit is de laatste fase in mijn guide, het doel van deze fase is je om je hoofdgebouw zo snel mogelijk naar 10 te krijgen, het enige wat je tussendoor kunt doen, is je markt te upgraden, zodat je opslag nooit vol zal komen te zitten. Het doel hierna is om je kazerne en smederij naar 5 te upgraden.
Ik stel voor om je smederij eerst naar 5 te upgraden, en hierna je kazerne. De reden hiervoor is omdat je smederij goedkoper is. Ik bedoel hiermee dat de tijd per level langer is als bij je kazerne, en je dus meer kan farmen ondertussen. Als je nog steeds volle buiten krijgt tijdens het farmen, stel ik voor om je opslag naar 6 te upgraden. (het level wat benodigt is om lc te onderzoeken). Hierna is het de bedoeling om naar stal lvl 3 te werken, en gs op te gaan sparen voor het onderzoeken van lc.

Waneer je geen volle buiten krijgt zou ik eerst level 1 stal aanmaken, dan pas je lvl 6 opslag, en dan beginnen met 25 scouts om je gebied te verkennen.

Als dit eenmaal gebeurt is, is het enige wat je nu nog moet doen (naast het altijd blijven farmen) lc maken, gebruik alle buit die haalt aan maar lc, en blijf ermee farmen tot je 50 lc heb bereikt. Je ranking zal wat naar beneden gaan in deze fase, maar het is het het waar, want waneer je weer terugstapt naar het gebouwen maken zal je iedereen in het stof laten bijten.

Wat te doen na 50 lc;
Blijf doorgaan met het maken van lc en bijl, terwijl je nonstop blijft farmen. Als't mogelijk is om ondertussen ook nog je hoofdgebouw uit te bouwen, doe dit, tot je lvl 23 heb bereikt. Als je dit heb bereikt, zal je het zelf uit moeten zoeken, het meest voor de hand liggende is om je gs naar 20 te upgraden, dan je kazerne naar 20, je stal naar 15, of zoiets dergelijks. En ga dan verder met je smederij, zodat je je adelshoeve kunt maken. Je zult niet de eerste zijn met een adelshoeve, maar wel een vele male groter dorp, en meer troepen als je buren.

Ik hoop dat mijn guide jullie goed bevalt, wees vrij om deze ergens anders te posten.

Gemaakt door; de Wijze Uil & Nauz

Succes ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Beter als alle andere 'bull-shit' die tegenwoordig word gepost! :D
Denk dat deze guide heel makkelijk in gebruik is voor de beginnende spelers om ze verder te krijgen in het spel!
Zolang ze maar niet te goed worden :rolleyes:
 

DeletedUser35291

Guest
Deze guide is alleen handig als je veel farmt ;) en ik denk dat veel mensen dat niet doen. de mensen die op dit forum kijken farmen wss wel.
 

DeletedUser

Guest
Mike, omdat je dramt...'t is geweldig.:p Zonder gekheid. ;)
 

DeletedUser

Guest
altijd mooi dat je de noobjes wilt helpen;).
maar nu gaan ze gs wel upgraden en dus kun je beter farmenxD.
 

DeletedUser34724

Guest
altijd mooi dat je de noobjes wilt helpen;).
maar nu gaan ze gs wel upgraden en dus kun je beter farmenxD.

De mensen die op het algemene forum komen is voor 80% subtop, een aantal echte toppers en voor de rest een aantal noobs, je houdt gemiddeld 7000 noobs over per wereld, die niet op het fora kijken. Lijkt mij niet echt veel verschil maken.
 

DeletedUser34724

Guest
Of iemand die niets te doen heeft;)

Ik help graag mensen hun tactiek te verbeteren, wil jij zeggen dat een psycholoog geen leven heeft omdat hij andere helpt ? :) Het is maar 3 maanden op gemiddeld 900 maanden, /care?
 

DeletedUser

Guest
De mensen die op het algemene forum komen is voor 80% subtop, een aantal echte toppers en voor de rest een aantal noobs, je houdt gemiddeld 7000 noobs over per wereld, die niet op het fora kijken. Lijkt mij niet echt veel verschil maken.

daarom heb ik dit topic in mijn profiel gezet voor de noobs...
heb ik er profijt van:)
 

DeletedUser

Guest
staat er ook in, en groeien ze ook wel harder:D.
dus zullen ze die grondstoffen ook wel upgraden:p.

maar je hebt gelijk.
 

DeletedUser

Guest
Nee, zelf mensen afbreken is veel leuker dan afgebroken worden :eek:

Ik maak maar een grapju mike :cool:
 

DeletedUser10982

Guest
Haha grappig lieflap! NOT!

Leuk guideje^^ alleen zou het bruikzamer zijn als je het voor de start van w14 postte:p nu hebben alles forumnoobjes alles zelf moeten uitzoeken^^


Kusje
 

DeletedUser

Guest
Deze guide is perfect. Geen foutje kunnen ontdekken. Alleen als je 5 bb's hebt misschien wat meer speer maken. :)
 
Bovenaan