STAMP en andere zaken

DeletedUser21830

Guest
Beste mensen,

Iemand heeft onze kleine, maar fijne stam Dood konijntje (STAMP) opgeheven. Ik ben weer bezig met het opnieuw vormgeven en uitnodigen, ben druk bezig. Gewoon weer STAMP, met een gooi naar de 6de plaats, en in de toekomst weer hoger :D is het streven.

We maken ons geen illusie een no.1 stam te worden, laat staan de wereld te winnen. Maar...

Wat we wél hopen:
- is wat tegenwicht te kunnen bieden om de balans in de wereld te herstellen. (Iedere georganiseerde kleine stam is er weer 1)
- de hegemonie van DEI doorbreken zou leuk zijn. (Je moet de lat hoog leggen :cool::rolleyes:)
- door een betere balans het spelplezier weer wat terug te krijgen. We spelen in STAMP voor het spel, niet voor de knikkers. (alhoewel er erg mooie tussen zitten)
- onze team-play / team-samenwerking tot een hoger niveau te tillen (was ff een rot plekje ertussen)

Een losse gedachte over de wereld:
- Dei lig nog steeds in een gedoodverfde positie van wereldoverwinnaar.
- Een grote, goede stam zoals DEI heeft een natuurlijk zuigende kracht op goede en/of grote spelers
- DEI kan rustig achterover in de luie stoel zitten wachten, wel of geen goede spelers is niet meer het item. De grootheid/volume doet het werk. In de grootte van DEI is zelf een noob op ieder account voldoende om te kunnen winnen. Koop gewoon spelers en accounts op en -om. Zo kun je een oorlog diplomatiek winnen.
- Wat ik me afvraag: hoeveel goede spelers heeft DEI nog over, dat ze voor deze weg kiezen? Ik herinner me van vroeger een heel andere mentaliteit bij DEI. Gewoon lekker knokken, strategieën uitzetten, plannen en uitvoeren.

Waarom kon het zover komen?
- Omdat het grootste deel van de wereld gelooft dat DEI: "toch wel zal winnen" en heeft zich er al lang bij neer gelegd. Ik heb zelfs een boel profielen van spelers gezien waarin DEI alvast gefeliciteerd wordt. Met zo'n instelling de oorlog in zal je idd verliezen....
- de saaiheid is ook toegeslagen: als iedereen als er van uitgaat dat DEI wint? Ga dan maar met zijn allen op BarBaar. Dan hebben de verliezers met hun uitspraken gelijk gekregen: DEI heeft gewonnen....

Wat er aan te doen?
- Wij proberen in STAMP een (klein) tegenwicht te geven. In de hoop dat er meer zullen volgen of bij ons zullen aansluiten.
- Er moeten nieuwe spelers en stammen opstaan om het evenwicht weer terug te vinden zodat iedereen weer lol krijgt. Zonder die doemgedachtes.

:ridder::ridder::ridder:​
Want als DEI wint, wordt onze wereld afgesloten. Een wereld, waar wel mijn hart ligt. Waar legendes geboren zijn en weer gestorven. Maar wel een wereld waar nieuw legendes kunnen ontstaan, en verder verteld worden en gezongen bij een goed glas... (we zijn er weer :rolleyes:)
:ridder::ridder::ridder:​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Leuk stukje tekst wob, toch heb ik nog steeds de indruk dat je 2 jaar terug leeft, het Da Capital tijdperk is echt al lang voorbij... Het huidge leidingsteam heeft nog steeds hetzelfde doel, maar wilt het anders doen als D. indertijd. We hebben nu een team van 29 spelers, die spelers gaan tesamen met ROFL en Still de rest afronden. Er zijn echt geen plannen om vanuit TEVA/grego/Stamp/wie dan ook iets te recruiten, gewoon het team dat 2 jaar geleden is gestart:)
 

DeletedUser21830

Guest
Hoi T.

Leuk dat je er het onbelangrijkste detail uithaalt. Je mist weer eens de essentie, en dan heb ik het niet over het feit dat mijn opmerkingen altijd op recente info gebaseerd zijn . Anders had ik het zelfs niet genoemd.

Wat ik leuk vind, is dat de de naam still er bij noemt. Ik kreeg een poos terug een pm onder ogen, gericht aan een stam om die als MBstam te "rekruteren", waar alleen DEI en Rofl werden genoemd...

En hoe doe je dat, de wereld winnen met 3 stammen? Is daar een regel voor? Dat zou betekenen dat er dus niemand wint als de 3 er mee instemmen.
Anders zijn er 2 scenario's nadat de rest verslagen is.
1. Rofl en still worden dan aangepakt door dei.
2. still en rofl gaan over naar still, zodat er 1 stam overblijft

Dat betekent dat Rofl en still altijd de verliezers zijn als ze met DEI blijven samenwerken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hoi T.

Leuk dat je er het onbelangrijkste detail uithaalt. Je mist weer eens de essentie, en dan heb ik het niet over het feit dat mijn opmerkingen altijd op recente info gebaseerd zijn . Anders had ik het zelfs niet genoemd.

Wat ik leuk vind, is dat de de naam still er bij noemt. Ik kreeg een poos terug een pm onder ogen, gericht aan een stam om die als MBstam te "rekruteren", waar alleen DEI en Rofl werden genoemd...

En hoe doe je dat, de wereld winnen met 3 stammen? Is daar een regel voor? Dat zou betekenen dat er dus niemand wint als de 3 er mee instemmen.
Anders zijn er 2 scenario's nadat de rest verslagen is.
1. Rofl en still worden dan aangepakt door dei.
2. still en rofl gaan over naar still, zodat er 1 stam overblijft

Dat betekent dat Rofl en still altijd de verliezers zijn als ze met DEI blijven samenwerken.

Nee, de wereld winnen als 3 stammen doe je met een W3-scenario zodra we samen meer als 75% van de wereld bezitten, maar dat kan nog even duren...

Ik heb op de rest niet ingegaan omdat ik gewoon vind dat je daar gelijk hebt, wij kunnen nu gewoon tuinstoel oorlogje spelen en zien hoe de rest zich steeds maar verder gaat vast recruiten...

En wat betreft die pm, ben ik er zeker van dat het oftewel een grap was, oftewel de nuance helemaal anders lag... Wij hebben nu eenmaal een MB-stam, Breker:) (nu niet dat daar eigenlijk nog spelers zitten, maar ja:))
Wij zien still als volwaardige BG's en al helemaal niet als MB's, daarvoor zijn ze nu eenmaal te groot:D
 

DeletedUser21830

Guest
Nee, de wereld winnen als 3 stammen doe je met een W3-scenario zodra we samen meer als 75% van de wereld bezitten, maar dat kan nog even duren...~~/ /~~
En wat betreft die pm, ben ik er zeker van dat het oftewel een grap was, oftewel de nuance helemaal anders lag... Wij hebben nu eenmaal een MB-stam, Breker:) (nu niet dat daar eigenlijk nog spelers zitten, maar ja:))
Wij zien still als volwaardige BG's en al helemaal niet als MB's, daarvoor zijn ze nu eenmaal te groot:D

- Juist, die regel. Ik heb hem niet opgezocht maar ik wist dat er iets was.
- van Breker weet ik, ik schatte het op een lokkertje om de weerstand van die stam te breken of zo. Maar verbaasde me er over dat stil toen niet in het overwinningsverhaal werd genoemd.
- tuurlijk, rofl en still zijn BG's, geen veredelde MB/DU, alhoewel still ineens een stukkie kleiner werd :p
 
Reactiescore
786
Mooi stukje tekst Wob.
Al ben ik het niet met alles eens.
Maar zeer veel succes met de heroprichting van STAMP.
 

DeletedUser

Guest
- Juist, die regel. Ik heb hem niet opgezocht maar ik wist dat er iets was.
- van Breker weet ik, ik schatte het op een lokkertje om de weerstand van die stam te breken of zo. Maar verbaasde me er over dat stil toen niet in het overwinningsverhaal werd genoemd.
- tuurlijk, rofl en still zijn BG's, geen veredelde MB/DU, alhoewel still ineens een stukkie kleiner werd :p

Sinds de oprichting van dei waren Crezum en Zibi de enigste 2 spelers die eigenlijk speelden; die zitten nu ondertussen bij ons, Breker kan je nu vergelijken met een schone internstam

Wat bedoel je trouwens telkens met dat overwinningsverhaal?
 

DeletedUser

Guest
Ik ben nu misschien wel al een tijdje gestopt, maar er moet toch veel gebeurd zijn sinds mijn stop om je gelijk te kunnen geven hoor wobke. Dat TEVA meerendeel poep was en het nooit zou halen, wist iedereen al lang, en dat werd bevestigd met de stops van alloallo en mikevdv. Maar dat Dei de wereld al gewonnen zou hebben, lijkt me behoorlijk belachelijk ;). Ik denk dat je Grego onderschat. (ja tuurlijk als ex-Grego zeg ik dit ;)). Still is momenteel zo still dat hun aanwezigheid nauwelijks nog opgemerkt wordt (denk ik toch), wat inactiviteit daar, ook al een lid minder. ROFL is ook al lang niet meer zo sterk als het eens was. Is bergaf gegaan sinds ze Dana hebben willen stabben (ja, over details hiervan kan je discussiëren, maar is nutteloos).

Dus de BG's van Dei zijn al sterk afgezwakt. Dat heeft uiteraard ook effect op Dei zelf.

Wat ik persoonlijk heb 'geleerd' over Dei in mijn ervaringen met hen, en als VV'er (bvb. ook op Dana) is dat ze gewoon enorm overroepen zijn. Ik zie het zo: Dei is niet goed. De rest van de wereld is ofwel gewoon te klein (.KoC./STAMP bvb) of te slecht. Daarbij komt nog dat Dei gewoon soms nogal impressionant kan overkomen op kleinere/minder ervaren spelers. Dit leidt dan weer tot spelers (vnml. in TEVA vrees ik) die zich willen inslijmen bij Dei door info door te spelen of hun stam te verraden ofzo.

TW is makkelijk, vergt enkel orde, tijd, en wat inzicht. Dei heeft al vaker zijn tanden stukgebeten op een betere speler (andere stammen overigens ook op spelers van Dei).

Ik zeg hiermee niet dat Dei slecht is, het niveau binnen Dei per speler afzonderlijk ligt volgens mij wel gemiddeld wat hoger dan enig andere stam op W14 (Grego inclusief). Maar Dei is allesbehalve onklopbaar, ze krijgen de dorpen gewoon gratis aangeboden.

Ik zag bijvoorbeeld onlangs dat flop veel dorpen verloor aan s1simon, dus dacht ik: die zal vast goed zijn. Maar de waarheid is dat hij niet eens moest timen, maar gewoon random wat clears en edels kon sturen. Heb toen even 2 uurtjes op flop geVV'd en sindsdien is er nog 1 enkel dorp verloren gegaan.

Je moet gewoon wat inzet tonen en zelfvertrouwen hebben. Niemand is begonnen op TW als beste vd wereld, je leert het alleen maar door tegen betere spelers dan jezelf te spelen, er wat tijd in te stoppen en door te zetten ;).


Dus kop op, de mayas hadden het fout, en ik hoop/denk dat jij het ook fout hebt wat betreft W14 wobke ;).
 

DeletedUser21830

Guest
Het is eerder mijn zorg dan mijn gelijk hoor.
~~/Dei lig nog steeds in een gedoodverfde positie van wereldoverwinnaar/~~
is mijn inziens de kern. Dat betekent op men op grond van vooroordelen/overschatting iemand (of) stam een bepaalde positie toekent. En de slechtere spelers in DEI eigenen zich dat gelijk toe om zich op een voetstuk te schuiven. "stel je voor dat de anderen ontdekken dat we niet zo goed zijn...." hoor je ze al denken. Er zijn nog maar een paar goede spelers over bij DEI. de rest kan het gewoon door het volume. Kwaliteit niet meer vereist.... Maar zolang de rest van de wereld dat ook denkt (de goede niet te na gesproken) dan is de strijd al gestreden. Die sluier wil ik weghalen.

teva, ja. zal ik het niet over hebben. Degene, die intern wraak wilde, en daardoor positie en gegevens naar DEI toespeelde, is nu barbaar. Binnen teva zal een heleboel moeten veranderen (qua mentaliteit) willen ze ooit nog iets willen betekenen. En zolang de spelers daar een: "proficiat DEI jullie hebben gewonnen" in hun profiel hebben staan, hebben ze van te voren al verloren. ;)

Hadden de maya's het fout?
Of zitten wij zo vast in ons denkpatroon, dat we een eind van een kalender verwarren met een einde van de wereld? Ook hun astrologie had z'n grens tot waar ze konden berekenen. Of wie weet was het een nieuw begin. Het einde van een cirkel is altijd het begin van de nieuwe cyclus.
Zoveel interpretaties, en wij moesten de meest negatieve kiezen? Het vergaan van onze wereld? Het lijkt W14 wel :p
 

DeletedUser21830

Guest
Tssk, heb ik een keer een serieus onderwerp, kan jij weer niet serieus zijn :p
 

DeletedUser

Guest
ROFL is ook al lang niet meer zo sterk als het eens was. Is bergaf gegaan sinds ze Dana hebben willen stabben (ja, over details hiervan kan je discussiëren, maar is nutteloos).

En toch ga ik hier lekker op in :D Wat doet Grego nu zelf met Dana dan ? Omdat Dana zijn dorpen niet wilde afstaan aan Grego zodat er spelers van Grego vast komen te liggen vallen jullie hem nu aan.Dit noem ik pas stabben ;) Rofl had toendertijd een goede reden of dat uiteindelijk juist was is een 2e

Dracona (DEI)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ROFL is ook al lang niet meer zo sterk als het eens was. Is bergaf gegaan sinds ze Dana hebben willen stabben (ja, over details hiervan kan je discussiëren, maar is nutteloos).

En toch ga ik hier lekker op in :D Wat doet Grego nu zelf met Dana dan ? Omdat Dana zijn dorpen niet wilde afstaan aan Grego zodat er spelers van Grego vast komen te liggen vallen jullie hem nu aan.Dit noem ik pas stabben ;) Rofl had toendertijd een goede reden of dat uiteindelijk juist was is een 2e

Dracona (DEI)

Ligt hier een subtiel verschil in communicatie. ;) ROFL zegt: *KICK* +3K incomings op vage RL verdenkingen van een boos liefje ofzoiets...
Grego had geloof ik een maand of 2 met Daan proberen te praten, gevraagd of hij dan met een oplossing zou langskomen etc., volgens mij is Daan ook gewoon zelf weggegaan in dit geval. Pas 2 maanden na die leave is Grego dan uit noodzaak hem aan gaan vallen. Get your facts straight. :rolleyes:

wel grappig waar je mee eindigt, ik parafraseer even: "ROFL had zijn redenen, maar of die waar waren weten we niet" LOL.

Ik heb wel een vraag eigenlijk, heeft Daan jullie gevraagd om hem te beschermen nu?


EDIT: Oh ja, waarom ik er niet wou over discussiëren is omdat het absoluut niets met het huidige onderwerp te maken had. Was voor mij gewoon een mooie tijdsaanduiding om aan te geven wanneer het bergaf begon te gaan met ROFL.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ligt hier een subtiel verschil in communicatie. ;) ROFL zegt: *KICK* +3K incomings op vage RL verdenkingen van een boos liefje ofzoiets...
Grego had geloof ik een maand of 2 met Daan proberen te praten, gevraagd of hij dan met een oplossing zou langskomen etc., volgens mij is Daan ook gewoon zelf weggegaan in dit geval. Pas 2 maanden na die leave is Grego dan uit noodzaak hem aan gaan vallen. Get your facts straight. :rolleyes:

wel grappig waar je mee eindigt, ik parafraseer even: "ROFL had zijn redenen, maar of die waar waren weten we niet" LOL.

Ik heb wel een vraag eigenlijk, heeft Daan jullie gevraagd om hem te beschermen nu?


EDIT: Oh ja, waarom ik er niet wou over discussiëren is omdat het absoluut niets met het huidige onderwerp te maken had. Was voor mij gewoon een mooie tijdsaanduiding om aan te geven wanneer het bergaf begon te gaan met ROFL.

Je denkt dat je het allemaal heel mooi ken vertellen,maar of je nou 1 a 2 weken wacht of 2 maanden wacht het stabben blijft hetzelfde zoals jij verwoord.Ook Rofl had gepraat met Dana alleen antwoorde hij ze niet terwijl die wel online was voor een week lang tja.Vind het zo en zo achterlijk dat ie zijn dorpen af moest geven omdat andere spelers vastzaten.Had ik ook nooit gedaan als je een mooi cluster heb.

En ROFL had zijn redenen, maar of die waar waren weten we niet" LOL.

Effe goed lezen Rofl had toendertijd een goede reden of dat uiteindelijk juist was is een 2e

In het verleden was dit een terechte verdenking ja maar nadat Liekke toendertijd zijn lover ook met vreemde dingen aan kwam weken later ,ben ik persoonlijk daar anders over gaan denken.Maar we dwalen af betwetertje :D


En Rofl is gewoon nog steeds top hoor met iets minder leden maar wel een hele goede BG ;)

ps ,waarom zou ik jou gaan vertellen of daan ons heeft gevraagt te helpen.Dat merken jullie vanzelf toch :)

Gr Dracona (DEI)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je denkt dat je het allemaal heel mooi ken vertellen,maar of je nou 1 a 2 weken wacht of 2 maanden wacht het stabben blijft hetzelfde zoals jij verwoord.Ook Rofl had gepraat met Dana alleen antwoorde hij ze niet terwijl die wel online was voor een week lang tja.Vind het zo en zo achterlijk dat ie zijn dorpen af moest geven omdat andere spelers vastzaten.Had ik ook nooit gedaan als je een mooi cluster heb.

En ROFL had zijn redenen, maar of die waar waren weten we niet" LOL.

Effe goed lezen Rofl had toendertijd een goede reden of dat uiteindelijk juist was is een 2e

In het verleden was dit een terechte verdenking ja maar nadat Liekke toendertijd zijn lover ook met vreemde dingen aan kwam weken later ,ben ik persoonlijk daar anders over gaan denken.Maar we dwalen af betwetertje :D


En Rofl is gewoon nog steeds top hoor met iets minder leden maar wel een hele goede BG ;)

ps ,waarom zou ik jou gaan vertellen of daan ons heeft gevraagt te helpen.Dat merken jullie vanzelf toch :)

Gr Dracona (DEI)

Ik heb geen zin om dit nog eens allemaal te vertellen, maar geloof me, ik stond aan de Grego kant het dichtst bij het gebeuren rond dana destijds. Heb er toen ook dagen geVV'd, ik heb die PM's allemaal gelezen. De enige communicatie die van jullie kwam was iets als: "val die dorpen aan" en "waarom heb je niet binnen de 24 uur die dorpen aangevallen toen ik het vroeg?"

Nuja, is allemaal nogal ongenuanceerd hier, maar zoals ik zei: ik ga hier geen 3 boeken over volschrijven gewoon om jou te plezieren... Nogmaals, ik haalde het enkel aan als tijdsaanduiding.

En ja, ik stel me inderdaad enorme vragen bij de mogelijkheid iemand te stabben die al 2 maanden uit de stam is :p.

Trouwens, ik weet niet of je Ineke kent, maar zij en stabben gaan niet samen xD. Ondertussen heb ik ook al recentere PM's gezien die mijn verhaal bevestigen, zal ze je wel een keer tonen ofzo, wanneer het niet meer uitmaakt of je de inhoud ervan kent.

Oh en dus ja.. jullie hadden hem gekickt op basis van een vaag vermoeden en beschuldigingen. Is toch hetzelfde?

En tja ROFL.. top... Is maar hoe je het bekijkt. Ik zie het zo: pre-Dana: ROFL boekt erg grote winsten op Grego. Post-Dana: wanderke bb, lie-kee kwijt, Dana kwijt, de overschot van ROFL verliest over het algemeen aan Grego (geloof ik). Jup, ROFL boekt winst tegen TEVA. MIJLPAAL. :eek:


(Ik vrees dat het overzicht in mijn antwoord een beetje zoek is geraakt haha, maar je raakt er wel uit.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dus de BG's van Dei zijn al sterk afgezwakt. Dat heeft uiteraard ook effect op Dei zelf.

Wat ik persoonlijk heb 'geleerd' over Dei in mijn ervaringen met hen, en als VV'er (bvb. ook op Dana) is dat ze gewoon enorm overroepen zijn. Ik zie het zo: Dei is niet goed. De rest van de wereld is ofwel gewoon te klein (.KoC./STAMP bvb) of te slecht. Daarbij komt nog dat Dei gewoon soms nogal impressionant kan overkomen op kleinere/minder ervaren spelers. Dit leidt dan weer tot spelers (vnml. in TEVA vrees ik) die zich willen inslijmen bij Dei door info door te spelen of hun stam te verraden ofzo.

TW is makkelijk, vergt enkel orde, tijd, en wat inzicht. Dei heeft al vaker zijn tanden stukgebeten op een betere speler (andere stammen overigens ook op spelers van Dei).


Dat eerste zeg jij uiteraard, ik ben de eerste om dat te ontkennen:). Het is inderdaad waar dat we in het zuiden met ROFL in slechte papieren zitten, maar daar zijn ook positieve zaken uit ontsproten in de vorm van het topteam dracona:)

Wat betreft Dana, daarin is door ons de eerste 2 dagen gedeft, ROFL vond het zelf niet nodig om zich ook in te zetten daar, dus we hebben daar vriendelijk bedankt en alle vv"s teruggegeven;)

En op je 3e alinea kan ik maar 1 ding zeggen: De aanhouder wint!
 

DeletedUser

Guest
Dat eerste zeg jij uiteraard, ik ben de eerste om dat te ontkennen:). Het is inderdaad waar dat we in het zuiden met ROFL in slechte papieren zitten, maar daar zijn ook positieve zaken uit ontsproten in de vorm van het topteam dracona:)

Wat betreft Dana, daarin is door ons de eerste 2 dagen gedeft, ROFL vond het zelf niet nodig om zich ook in te zetten daar, dus we hebben daar vriendelijk bedankt en alle vv"s teruggegeven;)

En op je 3e alinea kan ik maar 1 ding zeggen: De aanhouder wint!

Een goede BG --> 1 goed nieuw lid. Vind ik toch merendeels afzwakking. :p
 

DeletedUser66273

Guest
Knap hoe zo'n twist toch telkens weet te ontstaan op een forum. Anyway, wat is gebeurt is gebeurt, we kunnen alleen in het nu leven en lichte voorspellingen voor de toekomst maken maar niets is zeker. En dan nog jongens blijft een spel he, en mensen die niet tegen hun verlies kunnen blijven er en mensen die vuil spel spelen ook.

Wij gaan met STAMP gewoon proberen de wereld gezellig te houden en niet meteen opgeven :D
 

DeletedUser

Guest
Knap hoe zo'n twist toch telkens weet te ontstaan op een forum. Anyway, wat is gebeurt is gebeurt, we kunnen alleen in het nu leven en lichte voorspellingen voor de toekomst maken maar niets is zeker. En dan nog jongens blijft een spel he, en mensen die niet tegen hun verlies kunnen blijven er en mensen die vuil spel spelen ook.

Wij gaan met STAMP gewoon proberen de wereld gezellig te houden en niet meteen opgeven :D

Och, twist :p. AF is om op te discussiëren vind ik xD. Eindelijk weer wat leven hierzo ^^

In die situatie wel, anders waren we daar nu nog steeds barbs aan het nobelen

"Die situatie" --> =situatie van verliezen en problemen bij ROFL volgend op de zaak met Dana. Dus ja... uit de brand een goed meubel gered om het metaforisch te zeggen, maar van het huis blijft niet veel over. (a).
 
Bovenaan