[STABTOPIC] De Holbewoners hebben het mes uitgevonden.

Reactiescore
3.540
cave1.png

INTRODUCTIE
Dames en heren
, pak de magnetronpopcorn er bij en ga lekker anderhalve meter uit elkaar zitten. We hebben een show te pakken waar je U tegen zegt. Allereerst even een korte samenvatting van de wereld en onze problematiek om een situatieschets te geven voordat we er dieper op in zullen gaan. Wereld 69 is bijna op zijn einde. Er zijn nog maar 2 stammen over, die alle twee vrijwel exact even groot zijn. De massa's gingen heen en weer, eerst had Cave! een klein succes met 12 dorpen winst op Walk, en daarna had Walk twee zeer succesvolle massa's achter elkaar met alle gevolgen van dien. Het account Oh Muffin is met 50% verkleind, en Freyr (inmiddels Supergirl) heeft bijna meer CF's dan dat er spelers op de wereld zijn (omcirkeld met rood).

cave2.png
Afbeelding 1: Walk (paars) versus Cave! (groen)

Wat ik hier duidelijk mee wil maken is dat de wereld ALLES behalve over is. Het kan nog alle kanten op, de stammen zijn nog steeds vrijwel even groot en een succesvolle massa van Cave! of Walk moet wel hele grote gaten slaan wil het wereldbeslissend zijn. Met andere woorden, het leek er op een leuke eindstrijd te worden met vrijwel iedere 2 weken een interessante massa om te versturen of om te verdedigen.

Alles werd anders zodra de vuurnatie aanviel we een rampzalig bericht kregen.


OVERWINNINGSVOORWAARDEN
De overwinningsvoorwaarden van wereld 69 zijn anders dan alle andere werelden. Voor wereld 69 zijn er geen runedorpen, geen dominantie, geen rare dorpen in het midden van de wereld die je kunt overnemen voor punten... Op deze wereld heb je Universiteiten. Wat de fuck zijn universiteiten hoor ik iedereen denken. Universiteiten zijn een nieuwe, zeer domme manier van InnoGames om een uniek eindspel te bedenken. De wereld is DIRECT voorbij zodra een universiteit level 30 bereikt, en met de juiste boosters en genoeg grondstoffen is dit in ongeveer 20 dagen gedaan. Je leest het goed, deze wereld kan ten alle tijden in 20 dagen gedaan zijn. Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, aangezien je maar 1 dorp 20 dagen gestacked hoeft te houden om de wereld te winnen. In ieder geval, dit zijn de overwinningsvoorwaarden van wereld 69. Al in een zeer vroeg stadium van deze wereld is iedere stam tot inzicht gekomen dat een verliezende stam altijd in een wanhoopsdaad de uni kan uppen om zo alsnog de wereldwinst weg te graaien, en daarom besloten we om dit zo snel mogelijk zwart op wit vast te leggen.


WERELDAFSPRAKEN
$2. WERELDEINDE


$2.1. Omschrijving
Alle partijen zijn het er over eens dat het eindspel "Tijdperk van Verlichting" met de bijhorende universiteiten geen invloed zou mogen hebben op de oorlog tussen de topstammen. Daarom belooft elke partij om hun universiteit niet uit te bouwen alsook universiteiten van de andere partijen niet aan te vallen tot op de moment dat de wereld gespeeld is. Dit kan zijn wanneer overduidelijk 1 stam over blijft met een dominantie van boven de 70% of wanneer de overige 2 stammen officieel opgegeven hebben.

$2.2. Universiteitsdorpen in handen van andere partijen
Indien er universiteitsdorpen in handen zijn van partijen die niet aangesloten zijn bij deze overeenkomt zullen deze partijen op de hoogte gesteld worden van deze afspraak. Indien zij er voor kiezen om de wereld vroegtijdig te proberen eindigen zullen de partijen in deze overeenkomt samenwerken om dit tegen te houden en hun universiteit af te breken.



Deze wereldafspraken zijn ruim 8 maanden geleden gemaakt in overleg met Cave! en One. Aangezien het nu een tweestrijd is tussen Cave! en Walk, zijn wij de enige die zich nog aan deze afspraken moeten houden. Dit lijkt me gewoon duidelijk dus ik zal hier verder geen uitleg over geven.

DE STAB
We zijn aangekomen bij het punt waar iedereen voor kwam, en het is vast geen mysterie meer wat er aan de hand is op wereld 69. Cave! heeft een aantal klappen gevangen op het gebied van massa's, en de sfeer was grimmig. Op de achtergrond borrelde al een tijdje het plan van Mathieu (Ruai) om de universiteit te gaan uppen, en blijkbaar heeft dit plan tractie gekregen binnen Cave!. Gisteravond kregen wij het verdoemde berichtje van de stamleider van Cave!, Stan van Sons of Durin, dat Cave! dit helse plan aan het voortzetten is. Stan is daarna direct gekickt van SoD en het wachtwoord is gewijzigd.

Echter, en laat dit duidelijk zijn, NIET HEEL CAVE IS HET EENS MET DEZE ACTIE. Net als Stan zijn er zat anderen binnen Cave! die het niet eens zijn met deze stab. Dus lanceer geen haat campagnes tegen iedere speler van Cave!, aangezien het voor ons nu nog onduidelijk is wie er nou voor of tegen het plan is. Scenarioschets:

Cave! universiteit in handen van Sons of Durin: Level 12
Walk universiteit in handen van Schedel: Level 12

Aangezien de universiteiten het zelfde level zijn, gaat het dus afhangen wie er het meesten gouden boosters heeft. En aangezien Cave! dit al een tijdje in de pijplijn heeft, kunnen we met zekerheid zeggen dat Cave! over meer gouden boosters beschikt dan Walk, waardoor de universiteit van Cave! eerder bij level 30 gaat komen. Dit is absoluut tegen de wereldafspraken in, en voelt als een gigantische naaistreek niet alleen naar Walk toe, maar ook naar de Cave! spelers toe die deze wereld WEL gewoon eerlijk wilden blijven spelen. Ik hoor ook graag van iedereen in Cave! die het niet met deze methodiek eens is. We hebben niet met zijn allen een jaar deze wereld gespeeld om vervolgens zo de deksel op de neus te krijgen.

DE OPLOSSING?
Als er een simpele oplossing voor ons was, dan hadden we die wel aangegrepen. Enkel met deze instellingen valt er voor ons gewoon niks meer te doen behalve hopen dat we Cave!, of een deel van Cave! kunnen overtuigen om dit niet te doen en zich tegen de uni-uppers te keren. Als boodschap naar InnoGames heb ik het volgende:

In IEDERE wereld is er altijd een regel zoals, als x% dominantie behaald is moet die 2 weken vastgehouden worden. Laat dit ALSJEBLIEFT ook gelden voor Universiteiten. Je kunt in 20 dagen een Universiteit op level 30 krijgen, maak dan op z'n minst een regel dat deze Universiteit de enige moet zijn op level 30 voor 2 weken. Als wij dan in de tussentijd ook een Universiteit op level 30 krijgen, eindigt de wereld niet. Of verander de wereld gewoon naar een Dominantie wereld, dat zou het nog veel simpeler maken.

ARGUMENTATIE & DISCUSSIEPUNTEN
We hebben een aantal argumenten gehoord vanuit Cave! spelers die voor deze manier van winnen zijn, en ik ga ze hier alvast proberen te weerleggen.

"Maar Walk. heeft in het verleden X of Y gedaan!!"

- Walk heeft nooit ook maar iets gedaan wat in dezelfde categorie valt als deze megastab. Ik krijg vaak te horen dat Walk informatie heeft gekregen, en dat we boostaccounts hebben gebruikt, en in de tijd van One. kregen we de wekelijkse timebot accusatie... Nooit is er een Walkspeler gebanned op w69 voor bot of scriptgebruik aangezien we nooit timebots hebben gebruikt, nooit is er een boostaccount gebanned (dit is natuurlijk niet het volledige argument, en hier wil ik best nog eens over in discussie maar daar is dit niet het topic voor), en nooit heeft Walk. een spion gehad of informatie gekregen vanuit een andere stam die ons tactisch voordeel heeft gekregen. Sterker nog, toen de Why not? en Hope and Despair drama in volle gang was, heeft Walk. direct gezegd hier geen voordeel uit te willen slaan en hebben hier eerlijke deals en onderhandelingen met Cave over gehad. Toen we het account Oh Muffin de eerste keer braken hadden we er ook voor kunnen kiezen om alles met de grond gelijk te maken en zo de wereld direct te winnen, of in ieder geval gigantisch in ons voordeel konden trekken. Maar zelfs hier kozen we voor een leuke strijd en gaven het account Ohh Muffin een tweede kans.

"Dan had je maar geen Universiteiten wereld moeten spelen"

- Dat dit argument uit Cave! komt is echt zeer hypocriet. Dan had je maar geen wereldafspraken moeten maken en accepteren! Als jullie vanaf dag 1 zouden zeggen dat jullie via Uni willen winnen, dan hadden we er tenminste rekening mee kunnen houden. Maar om nu, 8 maanden na datum, de Universiteit te gaan levelen tegen de wereldafspraken in is een dikke vette stab en dat moet je zelf ook wel kunnen inzien. Het is geen tactiek, het is een stab.

"Ja maar jullie spelen ook niet eerlijk, jullie spelen 11 tegen 10"

- Qua kwantiteit zijn we altijd ofwel in het nadeel geweest, ofwel vrijwel exact even groot. Bovendien spelen wij met 12, en is Cave! ook begonnen met ruim meer dan 10. De huidige 9 accounts van Cave!, plus de weggevallen Hope and Despair, Why not?, Basketballertje8 (2.5m punten voor de intern), Une.Misere (1.8m), chili585 (1.6m) en Tribal Bars (1.5m). En dit zijn allemaal accounts die open en bloot bij Cave! hoorden. Dus dit is echt een non-argument.

"Maar waarom is de Walk universiteit dan een hoger level nu?"

- Wij hebben gisteravond DIRECT onze uni aangezet, nadat de vers gekickte leider van de andere stam ons komt vertellen dat ze het daar ook gaan doen. Dit omdat wij geen gouden constructieboosters hebben opgespaard sinds Januari zoals Cave!, dus als we puur op reactie zouden spelen hebben we de wereld al per definitie verloren. Daarnaast is ons verteld dat de uni levelup al aan stond waardoor we niet echt een keuze hadden. Maar laat dit duidelijk zijn. Mathieu van Ruai is hier al lange tijd mee bezig, en dit heeft hij ook al toegegeven. Wij staan nog steeds open om deze wereld NORMAAL af te sluiten, wij willen niet de Uni uppen.


TOT SLOT
Het is nog niet te laat. Walk staat nog steeds open voor een normale eindstrijd die we allemaal willen, en hopelijk die jullie diep van binnen ook nog steeds willen. Als jullie spelerstekort hebben dan geven we jullie tijd, ga in overleg, doe wat dan ook, maar level deze universiteit niet naar 30. Laat zien dat jullie redelijke mensen zijn en dat wij deze wereld waar we 12 maanden op hebben gespeeld op een gave manier kunnen afsluiten.

Kusjes.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.226
Alhoewel ik een paar maandjes bij Cave heb gespeeld op eerst ohh muffin en daarna Sons of Durin, keur ik deze actie af. Toen het gisteren ter sprake kwam in de stamchat ben ik deze ook geleaved en wil me hierbij dan ook openlijk van deze actie distantiëren. Ongeacht wie de Uni als eerste op lvl 30 krijgt denk ik dat dit laat zien dat er maar 1 terechte winnaar zou moeten zijn.

Vooral jammer voor de spelers binnen cave die wel het beste voor hadden met de stam en hierdoor ook genaaid worden.
 
Reactiescore
805
Het is ook nogal lastig voor sommigen om naar buiten te komen als tegenstanders, ik persoonlijk heb vanaf dit idee nog maar ter sprake kwam gezegd dat ik me volledig zou terugtrekken als dit zou uitgevoerd worden (ben ook al een kleine week uit de stamchat vertrokken). Al vind ik het spijtig dat het account waar ik op speel dan wel voor deze STAB is en al men werk en tijd die ik de laatste 4 maanden (sinds ik in Cave zit) verloren gaat en het account gewoon zal bekeken worden als stab account. Sorry Mathieu maar als er een stemming is en 70% van de stam is tegen leer dat dan aanvaarden en doe dit niet om Warre en Walk een hak te zetten. :)
 
Reactiescore
3.540
Een en al respect voor de Cave! leden die zich hier tegen verzetten. Het lijkt me ontzettend lastig om in deze situatie gezet te worden, om te kiezen tussen een wereldwinst in je eigen stam op oneerlijke manier, en je tegen al je oude stamgenoten te verzetten, alleen om je eigen fair play standaarden te hanteren. Echt respect voor diegenen die dit wel doen door er mee te stoppen, en nog meer respect voor diegenen die zich actief verzetten hiertegen via het AF of andere maatregelen.
 
Reactiescore
180
Heren van Walk,
Heren en Dame van Cave,

Het zou me een waar genoegen zijn om met een verse pils in de hand het volledige verhaal te vertellen vanuit mijn standpunt, doch daar ik weet dat dit een AF is wat gedomineerd wordt door spelers die de kunst van het P&P beter beheersen alsook een hand hebben in quasi elk account wat hier verschijnen zal met een reactie, kan ik maar enkel besluiten van dit volledig op mij te nemen. (alsook het feit dat ik niet 100% gerust ben in men eigen veiligheid)

Mijn beslissing, mijn bedrog en mijn vuil spel,

Bedankt voor het afgelopen jaar,
Ik ben nog privé bereikbaar via discord/hier maar verwacht niet veel zinvolle conversaties.

Mathieu
 
Reactiescore
1.049
Heren van Walk,
Heren en Dame van Cave,

Het zou me een waar genoegen zijn om met een verse pils in de hand het volledige verhaal te vertellen vanuit mijn standpunt, doch daar ik weet dat dit een AF is wat gedomineerd wordt door spelers die de kunst van het P&P beter beheersen alsook een hand hebben in quasi elk account wat hier verschijnen zal met een reactie, kan ik maar enkel besluiten van dit volledig op mij te nemen.

Mijn beslissing, mijn bedrog en mijn vuil spel,

Bedankt voor het afgelopen jaar,
Ik ben nog privé bereikbaar via discord/hier maar verwacht niet veel zinvolle conversaties.

Mathieu
Dus je staat er nog achter en gaat ermee door?
 
Reactiescore
3.540
Heren van Walk,
Heren en Dame van Cave,

Het zou me een waar genoegen zijn om met een verse pils in de hand het volledige verhaal te vertellen vanuit mijn standpunt, doch daar ik weet dat dit een AF is wat gedomineerd wordt door spelers die de kunst van het P&P beter beheersen alsook een hand hebben in quasi elk account wat hier verschijnen zal met een reactie, kan ik maar enkel besluiten van dit volledig op mij te nemen.

Mijn beslissing, mijn bedrog en mijn vuil spel,

Bedankt voor het afgelopen jaar,
Ik ben nog privé bereikbaar via discord/hier maar verwacht niet veel zinvolle conversaties.

Mathieu

De enige vraag die ik kan bedenken is, gaat het levelen van de uni door? Want als het aan ons ligt spelen we deze wereld gewoon uit zoals het hoort!
 
Reactiescore
180
ga je een avond aan de alcohol en kom je terug naar dit gejank, RIP vlaggenfarm.

heb je ondertussen 9 maanden kunnen doen waarbij na 7 maand je besloten hebt van daadwerkelijk eens iets te doen. toch bedankt voor je enorme bijdrage
 
Reactiescore
3.540
moet gewoon kunnen wat mij betreft

En het had ook prima gekund, echter hebben we wereldafspraken gemaakt. Net zoals kata's en spionage, staat dit ook gewoon in de wereldafspraken die IEDERE stam destijds heeft geaccepteerd. Als je dit soort fratsen wilt uithalen ga dan geen wereldafspraken maken, speel dan je eigen spel en betrek leugens en bedrog niet tot je tactiek.

ik zie geen uni op lvl 13 vanuit cave?

Die kan nog in de maak zijn toch?
 
Reactiescore
1.226
Want als het aan ons ligt spelen we deze wereld gewoon uit zoals het hoort!

Denk als je het reëel gaat bekijken dat het prima kan vanuit Walk perspectief. Maar de stam Cave! is geen stam meer. Diegene die nu voorstander zijn van het uni uppen in dit in gang hebben gezet waren, jammer genoeg, wel dragende spelers binnen Cave!. Na deze actie is er dusdanig veel wantrouwen dat ik niet denk dat mensen nog voor elkaar in het vuur zullen gaan. Ik was zelf al geminderd op W69 ivm werk maar als ik voor mijzelf spreek zou ik mij niet geroepen voelen om na deze actie de wereld nog uit te spelen.
 
Reactiescore
1.777
En het had ook prima gekund, echter hebben we wereldafspraken gemaakt. Net zoals kata's en spionage, staat dit ook gewoon in de wereldafspraken die IEDERE stam destijds heeft geaccepteerd. Als je dit soort fratsen wilt uithalen ga dan geen wereldafspraken maken, speel dan je eigen spel en betrek leugens en bedrog niet tot je tactiek.



Die kan nog in de maak zijn toch?
dan moet jij je maar niet zo laten vangen aan iets vrijblijvend als wereldafspraken?
 
Reactiescore
1.226
ik ga een klootzak zijn op het moment. Ik wil enige duidelijkheid hebben wtf er nu aan de hand is in Cave! voordat ik verder nog iets stuur, ik hoor veel te veel verschillende verhalen en na dit gelezen te hebben wil ik ff duidelijkheid hebben. Ik zie vanzelf wel een uitleg verschijnen van wat er aan de hand is, tot dat moment gedraag ik me als bb!

Dit topic vat prima samen hoe de vork in de steel zit. Denk dat je niet meer uitleg nodig hebt :tongue:
 
Reactiescore
3.540
Denk als je het reëel gaat bekijken dat het prima kan vanuit Walk perspectief. Maar de stam Cave! is geen stam meer. Diegene die nu voorstander zijn van het uni uppen in dit in gang hebben gezet waren, jammer genoeg, wel dragende spelers binnen Cave!. Na deze actie is er dusdanig veel wantrouwen dat ik niet denk dat mensen nog voor elkaar in het vuur zullen gaan. Ik was zelf al geminderd op W69 ivm werk maar als ik voor mijzelf spreek zou ik mij niet geroepen om na deze actie de wereld nog uit te spelen.

Begrijpelijk natuurlijk, zeer jammer dit allemaal. Had net weer motivatie gevonden om deze wereld tot een einde te brengen, maar op deze manier heeft niemand er nog zin in.

dan moet jij je maar niet zo laten vangen aan iets vrijblijvend als wereldafspraken?

Als er geen wereldafspraken waren, was dit de kortst lopende TW wereld ooit geweest door de slechte instellingen van Inno. Dat terzijde, ik neem aan dat jij ook een kata speler bent, als je al zelfs een speler bent.
 
Bovenaan