Stabers at work?!?

Reactiescore
372
Dus als ik jou een kaartje stuur van hoe we het kunnen afspreken maar aangeef dat we nog precieze coordinaten moeten afspreken maar jij komt vervolgens nooit meer terug op het kaartje? Dan moet het kaartje gebruikt worden ook al was dit een schets, een opzet van hoe we het in elkaar kunnen zetten. Het is volkomen logisch dat een dorp dat in geen enkel opzicht of ook maar in de buurt van jouw cluster ligt jou zou toekomen. Dat snapt iedereen ;).

Daarbij, wat hebben wij afgesproken? Een PBG met opzegtermijn van 2 weken. Nergens hebben we afgesproken dat als ons account over de lijn van een kaartje dat als opzet is bedoeld de PBG wordt beëindigd. Als je een contract had en dat stond er niet in dan had je ook geen poot om op te staan. Dan had je dat moeten verduidelijken of daar voorwaarden voor moeten opstellen en niet klakkeloos moeten instemmen. Een duidelijke stab dus.

Wat het bovendien nog meer een stab maakt is dat je op een slinkse manier op het moment van een massa je gauw probeert te ontdoen van een oude PBG op manier die niet in de haak zijn. Je bent een stabber en dat is nou wel duidelijk.
 
Reactiescore
25
Nonsens, dat kaartje was inderdaad een ontwerp van hoe het er ongeveer uit moest gaan zien. We zouden nog coordinaten afspreken omdat zoals je ziet bepaalde dorpen van mij al onder die lijn lagen. Dat is echter nooit gebeurd. Wat wel gebeurt is, is dat we een opzegtermijn hadden afgesproken voor 2 weken.

Zoals op het kaartje te zien is ligt dat ene dorpje wat 1 veld (really? 1 veld) onder het ontwerpje en voorstel van de lijn (wat later duidelijker afgesproken zou worden en niet gebeurd is. Dat dorp ligt gewoon tussen 2 van mijn eigen dorpen, dan zou ik dat niet mogen pakken? Het is gewoon heel heel erg zielig dat je dit als smoes wil gebruiken om een stab te begaan. Sorry, maar dat je op het precieze moment van een massa ineens zulke excussen gaat zoeken om van een opzegtermijn af te komen is heel sneu, overigens ook heel jamme

Ik ga mijn energie weer even aan nuttige dingen besteden.
De feiten spreken voor zich. Iedereen met voldoende taalkundige vaardigheden kan hieruit opmaken dat het PBG voor mij alleen akkoord was met de afgesproken edellijnen. Jij hebt nooit daarop gezegd dat we nog niks afgesproken waren. En als er inderdaad nog geen edellijnen waren afgesproken dan is het PBG dus formeel nooit gesloten.

En dit afdoen als stab is natuurlijk heel treurig, want ik heb helemaal geen schending verricht. Ik maak dit alleen bespreekbaar omdat er naar mijn idee een schending door jou is begaan. Het kaartje wijst dat uit. Alleen nu probeer je van dat kaartje af te komen in je eigen voordeel.
En of dat dorp nou naast, voor of achter een ander dorp van je ligt, op 1 veld of 10 velden afstand. Je spreekt een lijn af om je daaraan te houden. Als jij zo strak wilt vasthouden aan jouw afspraak en zelf op een tijdtsip nauwkeurig het einde van de PBG communiceert, dan moet je ook niet ineens gaan zeuren als ik mij nauwkeurig houd aan jouw ingetekende edellijn.

En nogmaals, dit staat los van deze "massa", waar ik sowieso niet aan mee doe.
 
Reactiescore
372
Ik ga mijn energie weer even aan nuttige dingen besteden.
De feiten spreken voor zich. Iedereen met voldoende taalkundige vaardigheden kan hieruit opmaken dat het PBG voor mij alleen akkoord was met de afgesproken edellijnen. Jij hebt nooit daarop gezegd dat we nog niks afgesproken waren. En als er inderdaad nog geen edellijnen waren afgesproken dan is het PBG dus formeel nooit gesloten.

En dit afdoen als stab is natuurlijk heel treurig, want ik heb helemaal geen schending verricht. Ik maak dit alleen bespreekbaar omdat er naar mijn idee een schending door jou is begaan. Het kaartje wijst dat uit. Alleen nu probeer je van dat kaartje af te komen in je eigen voordeel.
En of dat dorp nou naast, voor of achter een ander dorp van je ligt, op 1 veld of 10 velden afstand. Je spreekt een lijn af om je daaraan te houden. Als jij zo strak wilt vasthouden aan jouw afspraak en zelf op een tijdtsip nauwkeurig het einde van de PBG communiceert, dan moet je ook niet ineens gaan zeuren als ik mij nauwkeurig houd aan jouw ingetekende edellijn.

En nogmaals, dit staat los van deze "massa", waar ik sowieso niet aan mee doe.

Wat hebben taalkundige vaardigheden hier mee te maken lol? Dit hoor ik wel vaker van stabbers als ze geen weerwoord meer hebben, dat ze wat ‘nuttigs’ met hun tijd gaan doen.

Ik zie graag bewijs dat wij beiden hebben ingestemd met dit kaartje als voorwaarde voor de PBG, dat dit kaartje dus leidend is. Zolang je geen bewijs hebt blijft de opzegtermijn gewoon gelden tot 25 augustus en wanneer je wel iets onderneemt ben je gewoon een stabber, wat je uberhaupt al bent als je je samenwerkingspartners naait om met de spreekwoordelijke ‘tegenstander’ gaat samenwerken.
 
Reactiescore
25
Dus als ik jou een kaartje stuur van hoe we het kunnen afspreken maar aangeef dat we nog precieze coordinaten moeten afspreken maar jij komt vervolgens nooit meer terug op het kaartje? Dan moet het kaartje gebruikt worden ook al was dit een schets, een opzet van hoe we het in elkaar kunnen zetten. Het is volkomen logisch dat een dorp dat in geen enkel opzicht of ook maar in de buurt van jouw cluster ligt jou zou toekomen. Dat snapt iedereen ;).

Daarbij, wat hebben wij afgesproken? Een PBG met opzegtermijn van 2 weken. Nergens hebben we afgesproken dat als ons account over de lijn van een kaartje dat als opzet is bedoeld de PBG wordt beëindigd. Als je een contract had en dat stond er niet in dan had je ook geen poot om op te staan. Dan had je dat moeten verduidelijken of daar voorwaarden voor moeten opstellen en niet klakkeloos moeten instemmen. Een duidelijke stab dus.

Wat het bovendien nog meer een stab maakt is dat je op een slinkse manier op het moment van een massa je gauw probeert te ontdoen van een oude PBG op manier die niet in de haak zijn. Je bent een stabber en dat is nou wel duidelijk.

Je bent kennelijk erg dol op het woord stabber... Misschien even bij de inhoud blijven i.p.v. dit gebler, hou ik niet zo van...
Maar dan heb ik 3 vragen voor jou:

1. Heb ik onze PBG geschonden volgens jou? En zo ja, op grond van welke afspraak?
2. Wat was/waren mijn voorwaarde(n) voor de PBG?
3. Was er volgens jou een edellijn afgesproken?

Ik hoor graag van je.
 
Reactiescore
106
Ah maar hij heeft nog niet aangevallen en wil het bespreekbaar maken ? `zo zou het vaker moeten gaan eigenlijk. Kan de mening van een van de partijen wel veranderen.

Maar tot nu toe heeft hij wel nog niet daadwerkelijk gestabd toch ?
 
Reactiescore
37
als hij nog niet eens aangevallen heeft duidelijk niet


Ik zie dat Illy de relevante passages uit de chat achterwege heeft gelaten.

En nogmaals, ik heb ingestemd met het PBG onder voorwaarde van de afgesproken edellijnen. Als hij van mening is dat deze niet zijn afgesproken, dan is het PBG dus ook niet van kracht. Juridisch geen speld tussen te krijgen.
Alleen voor stammaatjes en vriendjes van Illy niet objectief te beoordelen uiteraard.
Als hier staat toch duidelijk dat Shumway instemt met je edellijnen? @Narcissistic Illy
Ik snap dus niet hoe je je er blijft proberen uitpraten dat er nog geen akkoord was hierover.
 
Reactiescore
1.647
Als hier staat toch duidelijk dat Shumway instemt met je edellijnen? @Narcissistic Illy
Ik snap dus niet hoe je je er blijft proberen uitpraten dat er nog geen akkoord was hierover.

Dat snap ik dus ook niet, Illy doet een voorstel en Shum gaat akkoord? Dan is het vastgesteld.

Bij incomplete contracten is altijd de opsteller van de contracten/overeenkomst schuldig aan het niet goed documenteren en moet dus de (soms) nadelige gevolgen dragen van zaken niet duidelijk te hebben opgeschreven. Oftewel Illy kan zeggen dat zaken niet specifiek besproken zijn, maar is enkel zijn eigen schuld en dient daarom zelf voor een vergoeding te zorgen/redelijk compromis vanwege zijn eigen nalatigheid.
 
Reactiescore
93
@Coruscant Ben je nu weer aan het stabben man man man dat wordt nog een dagelijkse bezigheid voor jou
 

Deleted User - 487967552

Guest
Daarbij, wat hebben wij afgesproken? Een PBG met opzegtermijn van 2 weken. Nergens hebben we afgesproken dat als ons account over de lijn van een kaartje dat als opzet is bedoeld de PBG wordt beëindigd. Als je een contract had en dat stond er niet in dan had je ook geen poot om op te staan. Dan had je dat moeten verduidelijken of daar voorwaarden voor moeten opstellen en niet klakkeloos moeten instemmen. Een duidelijke stab dus.
Nou... zo zit zoiets niet helemaal in elkaar hoor, er is in dat geval zeker wel een mogelijkheid om het contract bijvoorbeeld te ontbinden mits er aan een aantal wettelijke voorwaarden voldaan zijn. Of dat hier het geval is weet ik natuurlijk niet. (source: Master Nederlands recht)
Een directe ontbinding en dus de nap per direct opzeggen zonder de afgesproken 2 weken termijn, zie ik op dit moment niet als juist.
 

Deleted User - 487971803

Guest
Als ik het kaartje bekijk van de lijnen die afgesproken zouden worden ligt het dorp er toch net buiten ?



Verder je noemt dit een cluster maar die is nog maar een paar dagen oud ? Ik kan ook gewoon in een dag 8 bbs dorpen overnemen en iedereen die er ligt wijsmaken dat het mijn cluster is ?
Illy heeft het dorp onder het gele dorp op de kaart (het dorp meest dichtbij shumway) al 5 dagen in zijn bezit.

Illy edelt het dorp erboven (het gele dorp) om zijn cluster te dichten dat is dan vrij normaal toch? Geen reden tot het verbreken van de 2 weken nap.
 
Reactiescore
25
Wrong Puppy. Dat dorp had hij al in bezit VOOR de afspraak betreffende de edellijn. Het dorp dat hij nu edelde ligt buiten de edellijn, die hij aldus zelf heeft voorgesteld en waarmee ik heb ingestemd.
 

Deleted User - 487971803

Guest
Dannog is het logisch dat men als speler het cluster dichtedelt niet?

De Edellijnen was een concept, de exacte coords zijn hierna vervolgens niet afgestemd. Dit is een fout van beide zijdes.

Nu edelt illy niet buiten zijn cluster en edelt ook niet verderr jouw kant op. Hij zit dus momenteel nog niet fout.

Je vergeet ook dat een contract pas kan worden ontbonden indien er een duidelijk nadeel bij de betreffende partij is. Aangezien jij dit dorp toch niet had kunnen edelen, want deze ligt in illy zijn clustertje, heeft dit geen effect op jou en kan het contract niet worden ontbonden.
 
Reactiescore
634
Wederom veel drama en Illy heeft weer een hoofdrol :)

Illy verbreekt de samenwerking door zich niet te houden aan de afspraken die er gemaakt zijn geworden.
Door een bende Noobs, wordt een speler nu via AF gedwongen om zich wel aan de 2 weken opzeg termijn te houden.
(Dit wordt gedaan, zodat Illy zich kan herbouwen.)
Binnen TW geld, als 1 partij zich niet aan de afspraken houd, dat hoeft de andere partij de afspraken ook niet na te leven.

Dus @Shumway , trek je niks van de Noobs bende aan.
Illy heeft jou gestabt door zich niet jullie onderlinge afspraken te houden.
Jij hoef je dus ook niet aan die 2 weken te houden.

@Coruscant Ben je nu weer aan het stabben man man man dat wordt nog een dagelijkse bezigheid voor jou

Als je mij mist kan je gewoon een bericht sturen, taggen hoeft dus niet :)
 
Reactiescore
37
Dannog is het logisch dat men als speler het cluster dichtedelt niet?

De Edellijnen was een concept, de exacte coords zijn hierna vervolgens niet afgestemd. Dit is een fout van beide zijdes.

Nu edelt illy niet buiten zijn cluster en edelt ook niet verderr jouw kant op. Hij zit dus momenteel nog niet fout.

Je vergeet ook dat een contract pas kan worden ontbonden indien er een duidelijk nadeel bij de betreffende partij is. Aangezien jij dit dorp toch niet had kunnen edelen, want deze ligt in illy zijn clustertje, heeft dit geen effect op jou en kan het contract niet worden ontbonden.

Sinds wanneer kan een contract pas ontbonden worden bij een significant genoeg nadeel? xD Een contract kan altijd ontbonden worden mits voldaan aan de ontbindingsvoorwaarden die gekoppeld zijn aan het contract. Dit kunnen ontelbare zaken zijn...

In desbetreffende situatie bevindt illy zich schuldig aan verzuim van het contract, met als gevolg dat het contract met onmiddellijke ingang kan worden ontbonden door Shumway indien hij dit wenst. Ook al bevond het dorp zich in illy cluster, hij lag nog steeds buiten de edellijnen die hij zelf had voorgesteld en ze bieden waren overgekomen (zie post shumway eerder).
Als hij een edellijn heeft opgesteld die door zijn cluster ligt is dat gewoon een heel domme zet van hem, maar geeft het hem nog geen recht om de lijn te negeren, ook al is het zijn eigen cluster.
 
Reactiescore
25
Dannog is het logisch dat men als speler het cluster dichtedelt niet?

De Edellijnen was een concept, de exacte coords zijn hierna vervolgens niet afgestemd. Dit is een fout van beide zijdes.

Nu edelt illy niet buiten zijn cluster en edelt ook niet verderr jouw kant op. Hij zit dus momenteel nog niet fout.

Je vergeet ook dat een contract pas kan worden ontbonden indien er een duidelijk nadeel bij de betreffende partij is. Aangezien jij dit dorp toch niet had kunnen edelen, want deze ligt in illy zijn clustertje, heeft dit geen effect op jou en kan het contract niet worden ontbonden.

Het is denk ik evident dat jij Illy backt, dat mag natuurlijk. Maar zoals inmiddels meermaals gezegd en aangetoond heeft Illy een kaartje gemaakt met een lijn en daar heb ik akkoord op gegeven. Dat die lijn boven een aantal dorpen van hem lag was natuurlijk niet voor niets, want hij had al teveel dorpen in mijn nabijheid gepakt. Dat was ook de reden van de afspraak. Nu wordt dat ineens weer aan de kant geschoven en gesuggereerd dat dat zijn cluster is.

Dat ik een nadeel ondervind is wel degelijk zo, niet zozeer om dat ene dorp, maar dat hij daar die hele rim aan het innemen is wel. Op termijn belet hij daarmee mijn groei en daarom heb ik ook nadrukkelijk gezegd dat ik alleen akkoord zou gaan met de afgesproken edellijnen als voorwaarde.
Als jij stelt dat de edellijnen een concept waren, fine, maar dat betekent dus dat er nog niet aan mijn contractvoorwaarde (condition precedent) was voldaan en het contract dus ook nog niet was ingegaan. Als je dat stelt is er dus helemaal nog geen PBG en hoef ik me dus al helemaal niet te houden aan die opzegtermijn.
 
Reactiescore
372
De edellijn was een opzet en reden voor verdere discussies, daar kun je in de PM lezen dat ik aangeef dat we even coords moeten afspreken et cetera. Dit is nooit gebeurd, dat betekent niet dat het opzetje dan als uitgangspunt gebruikt mag worden, zeker niet als duidelijk te zien is dat het een opzet is aangezien mijn eigen dorpen eronder lagen.

Bovendien is de PBG besproken zonder voorwaarden over een kaartje dat een schets was, nergens stond dat dit de uiteindelijke lijnen zouden worden aangezien ik voorstelde om coordinaten af te stemmen. Dat is dus incorrect.

@Wow Who ik maakte een schets, met uiteindelijk doel om coordinaten af te spreken, hier heb ik Shumway’s mening om gevraagd en niet gekregen. Neemt niet weg dat dit hele toneelstukje gewoon niet fair play is vanuit zijn kant omdat dit met de verkeerde intenties wordt ingebracht, namelijk dat NAW mij wil aanvallen, niet omdat hij zich daadwerkelijk benadeeld voelt omdat het een dorp is dat verre van hem ligt.

@Coruscant, houdt jij je er aub buiten, jij ben standaard tegen iedereen.

De PBG is dus zwart op wit gezet, de edellijnen nooit, dat kun je dan later niet sneaky als middel gebruiken.
 
Reactiescore
25
Wat een vent zeg... Nu ineens komen dat het een schets was, hou toch op man. Lees dit nog even door:

Narcissistic Illy 10.08.20 18:39
Ja het is een dynamische wereld.

Wil je een persoonlijke NAP afspreken om Expo aan te pakken?

Shumway 10.08.20 19:03
Dat vind ik prima, zolang we wel wat kunnen afspreken over de edelgebieden. IK ga in feite oostelijk/noordoostelijk.

Narcissistic Illy 10.08.20 19:07
Laten we dan even twee coordinaten afspreken waar van ik niet meer zuiderlijk ga en oosterlijk en jij niet meer noordelijk en westelijk.

Is dit https://www.mupload.nl/img/u559fm3.png acceptabel voor jou?

Shumway 10.08.20 19:08
Ja fine

Hier is geen woord Chinees aan. Ik heb altijd gezegd alleen akkoord te gaan zolang we afspraken maken over edelgebieden.
En nu dan ineens gaan aangeven dat dat voor mij een sneaky middel is?

Je zegt, laten we dan de coords afspreken, toont vervolgens een kaartje, en vraagt of dat acceptabel is. Daar zeg ik fine op. Dan kun je niet achteraf gaan zeggen dat dit een schets is, wat een onzin zeg. Dat ik verder niet inging op jouw vraag of ik nog een tegenvoorstel wilde doen, betekent simpelweg dat deze afspraak geldt.

Je verdraait substantieel de feiten nu in jouw voordeel. Ben er klaar mee en zoals anderen (niet Fix) ook al aangeven, heb je de afspraak gewoon geschonden.
Ik raad dus iedereen ten zeerste af om afspraken met jou te maken. En als je dat van plan bent te doen, moet je kennelijk een jurist inhuren... Dit zijn gewoon fatsoensnormen en -regels, en als je je hier serieus op zo een manier onderuit wil lullen, dan ben je mijn tijd verder niet waard..
 
Reactiescore
37
De edellijn was een opzet en reden voor verdere discussies, daar kun je in de PM lezen dat ik aangeef dat we even coords moeten afspreken et cetera. Dit is nooit gebeurd, dat betekent niet dat het opzetje dan als uitgangspunt gebruikt mag worden, zeker niet als duidelijk te zien is dat het een opzet is aangezien mijn eigen dorpen eronder lagen.

Bovendien is de PBG besproken zonder voorwaarden over een kaartje dat een schets was, nergens stond dat dit de uiteindelijke lijnen zouden worden aangezien ik voorstelde om coordinaten af te stemmen. Dat is dus incorrect.

@Wow Who ik maakte een schets, met uiteindelijk doel om coordinaten af te spreken, hier heb ik Shumway’s mening om gevraagd en niet gekregen. Neemt niet weg dat dit hele toneelstukje gewoon niet fair play is vanuit zijn kant omdat dit met de verkeerde intenties wordt ingebracht, namelijk dat NAW mij wil aanvallen, niet omdat hij zich daadwerkelijk benadeeld voelt omdat het een dorp is dat verre van hem ligt.

@Coruscant, houdt jij je er aub buiten, jij ben standaard tegen iedereen.

De PBG is dus zwart op wit gezet, de edellijnen nooit, dat kun je dan later niet sneaky als middel gebruiken.

1. Edellijnen heb je wel zwart op wit, zie nogmaals je gesprek dat shumway doorstuurde. De lijn was er, de coords niet, maar op zich heb je geen coords nodig, want je hebt al een lijn, maar goed. Laten we zeggen dat die lijn een voorlopig akkoord was met aanleiding tot een volledig akkoord.
2. Dat er nooit verder discussie is gevoerd over de edellijnen en specifieke coords steek jij constant in Shumway z'n schoenen, maar ligt de schuld niet evenveel bij jou als bij hem? Jullie zijn namelijk beiden evenveel aansprakelijk voor het opzetten van de overeenkomst. Aangezien jij de eerste stap zette naar het opzetten ervan zou je mss wat hebben kunnen doorvragen erover ipv stil te zijn? Dan had je dit kunne voorkomen.
3. Waarom maak je een schets en heb je een akkoord over een "schets" als je je er toch niet aan gaat houden? Dan krijg ik de intentie dat je het nooit serieus genomen hebt en dat ook nooit van plan was?
 
Reactiescore
634
@Coruscant, houdt jij je er aub buiten, jij ben standaard tegen iedereen.

Volgens mij roepen jullie mij keer op keer om te reageren :)

Illy, Je bent door de mand gevallen.
Hier een PbG, daar een Nap en zodra je niet verder kan die spelers even stabben is verre weg van Fair spel.
Zoverre ik het begrijp heb je met al je buren een samenwerking.
Zodra een buur de edel target wordt, dan zeg je de samenwerking op en val je hem aan.
Door je vele PbG's en Naps sta je dan safe en kan je account die edel target is opruimen.

Overigens ook rest die nu op AF aan het schreeuwen zijn, zijn door de mand gevallen.
Check eens wat er met hun gebeurd is geworden in de werelden waar zij ook aanwezig waren/zijn (W72/W73)
En hun motto om ermee te stoppen zodra het te heet wordt onder hun voeten, is typisch een kenmerk voor een Noob.


Oude stamNieuwe stamDatum/TijdPunten
GeeneenBlub07th May 2020 - 21:03:52195
BlubWall.11th May 2020 - 17:03:53726
Wall.Signum11th May 2020 - 20:03:59726
SignumMethod26th May 2020 - 11:03:5423,439
MethodGeeneen09th June 2020 - 13:04:13132,509
GeeneenF5en10th June 2020 - 20:03:56146,882
F5enGINI22nd July 2020 - 19:03:381,006,612
GINIMethod23rd July 2020 - 00:03:421,017,824
MethodGeeneen25th July 2020 - 01:03:211,046,232
GeeneenExpert25th July 2020 - 03:04:431,046,677
ExpertTWD25th July 2020 - 23:03:251,059,704
TWDF!x.07th August 2020 - 23:03:071,442,245
 
Bovenaan