Stabers at work?!?

Reactiescore
372
Ik wil graag jullie mening, ik word momenteel gestabt door Shumway een speler die net NAW is gejoind.

Inleiding
Shumway is een speler die eerst in Gentel zat, waar wij oorspronkelijk mee zouden gaan samenwerken ook tegen NAW. Aangezien er iets niet helemaal lekker ging in die stam is die stam uiteindelijk gevallen. Shumway en nog 2 spelers zijn toen uiteindelijk NAW gejoind, wat ik al een redelijk bijzondere actie vond. Ik heb een noordelijk rimclustertje sinds kort waar ik lekker BB'tjes aan het uitbouwen ben. Dat is in de buurt van van Shumway. Ik had dus al even een tijdje contact met Shumway. Toen Shumway nog in Gentel zat en het onduidelijk was wat er zou gaan gebeuren leek het ons slim om een PBG af te spreken. Ik had een voorstel gedaan voor een edellijn, zodat we niet in elkaars vaarwater kwamen te liggen. Hier zou hij later op terugkomen, wat hij nooit heeft gedaan. Toch heb ik uit respect even de dorpen geclaimd die volgens mij zoveel mogelijk in lijn lagen met een voorstel dat ik had gedaan. Zo gezegd zo gedaan, we spraken wel een PBG/NAP af met opzegtermijn van 2 weken.

De stab
Zodra Shumway de stam NAW joinde werd het al gauw duidelijk dat NAW niet zo blij was met het account Narcissistic Illy, het duurde dan ook niet lang voordat ik een bericht van Shumway kreeg dat hij wou afzien van de PBG. Ik heb hem verteld dat dat prima is maar dat dan het opzegtermijn van 2 weken in gaat. Vanaf 25 augustus 23:59 zouden we dan elkaar weer mogen aanvallen. We hadden overigens een opzegtermijn van 2 weken afgesproken, het is niet mijn probleem dat NAW er niet blij mee is. Dus ik edel rustig door, nog steeds in mijn hoofd houdend dat ik niet te ver zuid edel. Vervolgens krijg ik vandaag een 'massa' van een rimstam en NAW en wat gebeurt er tot mijn verbazing? Ik krijg ineens een PM van meneer Shumway, meneer Shumway zegt dat ik me niet heb gehouden aan de nooit geaccordeerde edellijnen waar hij op terug zou komen van een niet meer bestaand PBG die in zijn opzegtermijn van 2 weken zit. Het opzegtermijn geldt volgens hem direct niet meer door dat het dorp 1 veldje onder een lijn ligt die hij nooit geaccepteerd heeft. Ik zal hieronder de bewijzen even plaatsen.


Bewijs 1: Afspreken van het PBG
Narcissistic Illy 10.08.20 18:39
Ja het is een dynamische wereld.

Wil je een persoonlijke NAP afspreken om Expo aan te pakken?

Shumway 10.08.20 19:03
Dat vind ik prima, zolang we wel wat kunnen afspreken over de edelgebieden. IK ga in feite oostelijk/noordoostelijk.

Narcissistic Illy 10.08.20 19:07
Laten we dan even twee coordinaten afspreken waar van ik niet meer zuiderlijk ga en oosterlijk en jij niet meer noordelijk en westelijk.

Is dit https://www.mupload.nl/img/u559fm3.png acceptabel voor jou?

Shumway 10.08.20 19:08
Ja fine

Narcissistic Illy 10.08.20 20:23
Als je het er niet mee eens bent mag je het ook zeggen ;)

Narcissistic Illy 10.08.20 20:23
Alles is bespreekbaar

Shumway 10.08.20 21:30
Thanks

Shumway 10.08.20 21:30
Ik antwoord zo weer ff

Shumway 10.08.20 23:01
Yo, ik heb toch besloten m'n maatjes te volgen naar NAW, misschien niet de beste keuze, maar ik heb loyaliteit gewoon hoog in het vaandel staan.
Als je hierdoor wilt afzien van een PBG begrijp ik dat.

Grtz Marco

Narcissistic Illy 10.08.20 23:18
Dat is volkomen logisch als de rest ook gaat.

Wat zullen we afspreken met de PBG, opzegtermijn van 2 weken?

Shumway 10.08.20 23:18
Ja prima, en de afgesproken edellijnen dan

Narcissistic Illy 10.08.20 23:21
Als jij niet tevreden bent met die op dat kaartje hoor ik graag een tegenvoorstel :)

Shumway 10.08.20 23:25
Laat me anders morgen er nog ff naar kijken, ok?

Narcissistic Illy 10.08.20 23:27
In orde

Bewijs 2: Opzeggen van het PBG

Shumway 11.08.20 18:18
Hey man, ik kan het helaas niet verkopen dat ik een PBG met jou aanga, gezien de verhoudingen tussen NAW en Fix. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Bovendien ben jij daar in deze fase het meest bij gebaat, daar je een cluster aan het vormen bent in de buurt. Ik heb geen enkele garantie dat je straks het PBG niet gewoon opzegt als het voor jou dienst heeft gedaan, zo goed ken ik je nog niet, dus wat mij betreft geen PBG.

Narcissistic Illy 11.08.20 18:20
Aangezien ik jou een okay kerel vind, maar prima dan gaat de opzegtermijn van 2 weken nu in. Mogen we elkaar 25 augustus aanvallen.

Bewijs 3: Op de dag van de massa wil Shumway ineens gauw de opzegtermijn opschorten

Shumway 13.08.20 10:23
558|404

Dit is een schending van de afgesproken edellijnen en zie ik dan ook als een reden om het PBG per direct te eindigen. Ik was er al bang voor maar er vallen dus geen afspraken te maken met jou...

Bewijs 4: Kaartje van de situatie, wit is Illy, paars is Shumway en geel is het gepakte dorpje. Te zien is dat dat gewoon een dorpje in mijn eigen cluster is
anzq5y4.png

Bewijs 5: De voorgestelde lijn waar nog niet overeenstemming over was bereikt en het dorpje dat gepakt is.
Illy-afspraak-1.jpg

Beschuldiging:
Ik beschuldig Shumway van het stabben van een een andere speler, in dit geval het account Narcissistic Illy. Dit om de volgende redenen:

1. Shumway zou nog terugkomen op de edellijnen, heeft dit nooit gedaan. Bovendien was de PBG al opgezegd en zaten we in een opzegtermijn. Account Illy heeft niet express dorpen buiten het cluster gepakt om Shumway een loer te draaien maar zich netjes gehouden aan de al geclaimde dorpen in de PBG. Er zijn ook nooit voorwaarde afgesproken voor het edelen etc.
2. Zodra Shumway in NAW zit wil hij de PBG opzeggen, wat uiteraard mag maar er is een opzegtermijn van 2 weken overeengekomen. Daar moet je je aan houden. Zodra NAW een massa doet wordt op elke mogelijke manier gekeken naar een manier om gauw van dat opzegtermijn af te komen. Heel toevallig zo ineens tijdens een massa. Zoals op het kaartje te zien zou het totaal onbegrijpelijk zijn voor Shumway om dat dorp te pakken aangezien het tussen 2 andere dorpen van mij ligt. Hij zoekt naar excuses en beroept zich op een kaartje dat op paint in 1 seconde is gemaakt. We zouden nog coördinaten afspreken en dat is nooit gebeurd omdat hij zodra hij in NAW zat gelijk van de PBG af wou.
3. Zoals je ziet was eerst het contact en de samenwerking met prima en waren er zelfs plannen om stammen aan te pakken waar hij nu ineens mee samenwerkt. Je ziet hoe de toon ineens veranderd op het moment dat hij NAW gejoind is.

Ik vind het gewoon echt een smerige stab om op het moment van een massa gauw zelf te beslissen dat een overeengekomen opzegtermijn van een PBG wordt opgezegd om een random ge-edeld dorpje. Terwijl daar helemaal geen voorwaarden voor zijn afgesproken.


 

Deleted User - 487971803

Guest
Stabbers at Work?

Het dorp ligt volledig in illy zijn cluster. Bullshit reden om een 2 weken nap te schenden.
 
Reactiescore
25
Wat een gast... Ik heb het kaartje gepost met de afgesproken edellijn en nu zegt hij ineens: ligt in mijn cluster. Die andere dorpen onder de edellijn waren voor de gemaakte afspraken in zijn bezit. Dus dat is geen argument.

Daarnaast mij als stabber wegzetten terwijl ik het PBG helemaal niet heb geschonden is natuurlijk ook merkwaardig. Ik geef alleen aan dat hij het PBG heeft geschonden en dat dat naar mijn mening reden is voor directe opzegging. Dat is iets anders dan stabben.
 
Reactiescore
25
Shumway 10.08.20 19:03
Dat vind ik prima, zolang we wel wat kunnen afspreken over de edelgebieden. IK ga in feite oostelijk/noordoostelijk.

Narcissistic Illy 10.08.20 19:07
Laten we dan even twee coordinaten afspreken waar van ik niet meer zuiderlijk ga en oosterlijk en jij niet meer noordelijk en westelijk.

Is dit https://www.mupload.nl/img/u559fm3.png acceptabel voor jou?

Shumway 10.08.20 19:08
Ja fine

Narcissistic Illy 10.08.20 20:23
Als je het er niet mee eens bent mag je het ook zeggen ;)

Narcissistic Illy 10.08.20 20:23
Alles is bespreekbaar

Shumway 10.08.20 21:30
Thanks

Ik zie dat Illy de relevante passages uit de chat achterwege heeft gelaten.

En nogmaals, ik heb ingestemd met het PBG onder voorwaarde van de afgesproken edellijnen. Als hij van mening is dat deze niet zijn afgesproken, dan is het PBG dus ook niet van kracht. Juridisch geen speld tussen te krijgen.
Alleen voor stammaatjes en vriendjes van Illy niet objectief te beoordelen uiteraard.

Narcissistic Illy 13.08.20 10:45
Ik neem het heel nauw met afspraken, wat ik heb alleen dorpen geclaimd waar ik van in de veronderstelling waren dat ze in die lijn lagen ;). Als er dan 1 perongeluk 1 er onder ligt, onder een kaartje wat ik in 1 sec op paint heb gemaakt en jij nooit op bent teruggekomen.

Dat terwijl je net NAW bent gejoind en net toevallig wanneer er een massa wordt gestuurd zoek je dus alle mogelijke redenen zoekt om de PBG te beëindigen, sorry hoor maar dat is echt een hele hele grote stab.

Hierbij de bekentenis van Illy dat hij buiten de edellijnen is gegaan. Maar dat wordt nu ineens weer afgedaan als per ongeluk en onder een kaartje dat hij in 1 sec op paint heeft gemaakt.

Lekker afspraken maken dus met deze beste man.
 
Reactiescore
1

Ik zie dat Illy de relevante passages uit de chat achterwege heeft gelaten.

En nogmaals, ik heb ingestemd met het PBG onder voorwaarde van de afgesproken edellijnen. Als hij van mening is dat deze niet zijn afgesproken, dan is het PBG dus ook niet van kracht. Juridisch geen speld tussen te krijgen.
Alleen voor stammaatjes en vriendjes van Illy niet objectief te beoordelen uiteraard.

Je legt nog al een last op ons. Juridisch gezien is er zeker een speld tussen te krijgen.
Smaad
 
Reactiescore
106
Als ik het kaartje bekijk van de lijnen die afgesproken zouden worden ligt het dorp er toch net buiten ?

Stabbers at Work?

Het dorp ligt volledig in illy zijn cluster. Bullshit reden om een 2 weken nap te schenden.

Verder je noemt dit een cluster maar die is nog maar een paar dagen oud ? Ik kan ook gewoon in een dag 8 bbs dorpen overnemen en iedereen die er ligt wijsmaken dat het mijn cluster is ?
 
Reactiescore
372

Hierbij de bekentenis van Illy dat hij buiten de edellijnen is gegaan. Maar dat wordt nu ineens weer afgedaan als per ongeluk en onder een kaartje dat hij in 1 sec op paint heeft gemaakt.

Lekker afspraken maken dus met deze beste man.

Nonsens, dat kaartje was inderdaad een ontwerp van hoe het er ongeveer uit moest gaan zien. We zouden nog coordinaten afspreken omdat zoals je ziet bepaalde dorpen van mij al onder die lijn lagen. Dat is echter nooit gebeurd. Wat wel gebeurt is, is dat we een opzegtermijn hadden afgesproken voor 2 weken.

Zoals op het kaartje te zien is ligt dat ene dorpje wat 1 veld (really? 1 veld) onder het ontwerpje en voorstel van de lijn (wat later duidelijker afgesproken zou worden en niet gebeurd is. Dat dorp ligt gewoon tussen 2 van mijn eigen dorpen, dan zou ik dat niet mogen pakken? Het is gewoon heel heel erg zielig dat je dit als smoes wil gebruiken om een stab te begaan. Sorry, maar dat je op het precieze moment van een massa ineens zulke excussen gaat zoeken om van een opzegtermijn af te komen is heel sneu, overigens ook heel jammer;)
 
Reactiescore
290
Het probleem begint al dat er geen duidelijke afspraak wordt gemaakt tussen beide spelers.
Daar komen altijd problemen van omdat er dan een speler via een achterpoortje (mis)gebruik van wil maken.
 
Reactiescore
25
Even een korte reactie op deze volslagen idiote aantijging:

Ik beschuldig Shumway van het stabben van een een andere speler, in dit geval het account Narcissistic Illy. Dit om de volgende redenen:

1. Shumway zou nog terugkomen op de edellijnen, heeft dit nooit gedaan. Bovendien was de PBG al opgezegd en zaten we in een opzegtermijn. Account Illy heeft niet express dorpen buiten het cluster gepakt om Shumway een loer te draaien maar zich netjes gehouden aan de al geclaimde dorpen in de PBG. Er zijn ook nooit voorwaarde afgesproken voor het edelen etc. Zoals gezegd en aantoonbaar gemaakt heb ik ingestemd op de edellijnen conform het kaartje van Illy (in 1 sec gemaakt weliswaar maar is irrelevant...). Ik zou alleen terugkomen "als ik het er niet mee eens was", staat ook letterlijk in de chat. Heb dat niet gedaan dus = instemming. Voorts heb ik duidelijk aangegeven alleen akkoord te gaan met het PBG o.b.v. afgesproken edellijnen, dus als die in de view van Illy niet zijn gemaakt, dan is het PBG dus formeel ook nog niet van kracht.
2. Zodra Shumway in NAW zit wil hij de PBG opzeggen, wat uiteraard mag maar er is een opzegtermijn van 2 weken overeengekomen. Daar moet je je aan houden. Zodra NAW een massa doet wordt op elke mogelijke manier gekeken naar een manier om gauw van dat opzegtermijn af te komen. Heel toevallig zo ineens tijdens een massa. Zoals op het kaartje te zien zou het totaal onbegrijpelijk zijn voor Shumway om dat dorp te pakken aangezien het tussen 2 andere dorpen van mij ligt. Hij zoekt naar excuses en beroept zich op een kaartje dat op paint in 1 seconde is gemaakt. We zouden nog coördinaten afspreken en dat is nooit gebeurd omdat hij zodra hij in NAW zat gelijk van de PBG af wou. Zoals het kaartje van Illy aantoont lag de edellijn hoger dan enkele dorpen die hij daar al had ingenomen. Reden hiervor was dat ik eerder had aangegeven dat hij teveel in mijn edelgebied aan het edelen was. Heb deze dorpen overigens nooit opgeeist. Dus nu ineens aangeven dat dit dorp tussen zijn dorpen ligt is geen argument en wijkt af van zijn eigen kaartje. Ik heb me overigens prima gehouden aan de opzegtermijn, dus dat is ook geen argument. Ik heb binnen NAW eerlijk gecommuniceerd over de PBG en aangegeven dat ik Illy dus niet ga aanvallen.
3. Zoals je ziet was eerst het contact en de samenwerking met prima en waren er zelfs plannen om stammen aan te pakken waar hij nu ineens mee samenwerkt. Je ziet hoe de toon ineens veranderd op het moment dat hij NAW gejoind is. Het is evident dat als ik bij een vijandige stam join dat ik dan niet een PBG kan aanhouden, dus deze heb ik ook om die reden opgezegd. Lijkt me nogal logisch.
 
Reactiescore
1
Mensen uit het niks als niet objectief beoordelen zonder goede lasten is vaak genoeg als smaad beoordeeld.
Verder is het niet gebruikelijk om op de man te spelen, maar op de feiten. Aangezien de het feit is dat erg geen afspraken zijn gemaakt over het niet naleven van de gemaakt afspreken. Staat Illy volledig in zijn recht.
 
Reactiescore
106
Het probleem begint al dat er geen duidelijke afspraak wordt gemaakt tussen beide spelers.
Daar komen altijd problemen van omdat er dan een speler via een achterpoortje (mis)gebruik van wil maken

Akkoord. Is er ergens een bevestiging dat de PBG onder bepaalde voorwaarde 'getekend' wordt ?
 
Reactiescore
1.647
Mensen uit het niks als niet objectief beoordelen zonder goede lasten is vaak genoeg als smaad beoordeeld.
Verder is het niet gebruikelijk om op de man te spelen, maar op de feiten. Aangezien de het feit is dat erg geen afspraken zijn gemaakt over het niet naleven van de gemaakt afspreken. Staat Illy volledig in zijn recht.

Als er een onjuiste beschuldiging is voor het opzeggen is Illy zeker zelf fout? Laat staan als deze eerst zelf een fout maakt in zijn eigen voorstel?
 
Bovenaan