Stabbing - part of the game or not?

Stabbing - part of the game or not?

  • Ja

    Stemmen: 36 48,0%
  • Nee

    Stemmen: 39 52,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
Reactiescore
2.478
Hallo lezers,

Het is weer tijd voor een nieuw topic met een nieuwe vraag/stelling aan jullie:

" Stabbing - onderdeel van het spel of niet?"
Bij het beantwoorden van deze vraag/stelling verwacht ik ook een onderbouwing, waarom juist wel/niet. Vergeet ook niet te vermelden wat volgens jou nu een stab is en wat niet. Kortom kom met voorbeelden.

Voor mij (persoonlijk) is het leave van een stam geen stab, mits dit op een goede/'eervolle' manier gebeurd.
 
Reactiescore
3.539
Stabben hoort erbij maar dat wilt helemaal niet zeggen dat het geaccepteerd moet worden, in tegendeel.

Afspraken niet nakomen en verraad zijn de 2 manieren waarop gestabt kan worden. VB 1: NAP niet nakomen. VB 2: stam leaven en je ex stamgenoten aanvallen alvorens ze een kans hebben gekregen zichzelf goed te reorganiseren. VB 3: Botten, ga je del omdat je betrapt bent kan je het zo verpesten voor je hele stam met de zwaarste gevolgen als resultaat #VitaeW42 om maar een voorbeeld te geven.

Al moet je elk geval apart bekijken.
 

DeletedUser75778

Guest
Niemand houdt van teleurstellingen en tegenslagen, maar ze zijn wel onderdeel van het leven.
 

DeletedUser78806

Guest
Hallo lezers,

Het is weer tijd voor een nieuw topic met een nieuwe vraag/stelling aan jullie:

" Stabbing - onderdeel van het spel of niet?"
Bij het beantwoorden van deze vraag/stelling verwacht ik ook een onderbouwing, waarom juist wel/niet. Vergeet ook niet te vermelden wat volgens jou nu een stab is en wat niet. Kortom kom met voorbeelden.

Voor mij (persoonlijk) is het leave van een stam geen stab, mits dit op een goede/'eervolle' manier gebeurd.
Nou, stabben is een not to do in het spel, dat weet iedereen wel zeker. Mits je af wilt gemaakt worden op het AF en respect verliezen wat je later in het spel wel zuur kan opbreken. Maar het hoort er jammer genoeg wel bij, er gaat geen wereld voorbij waar het niet gebeurt! Maar wat is een stab, wat is geen stab... die lijnen liggen soms heel dicht bij elkaar en de afstand ertussen lijkt wel "onzichtbaar". Iedereen heeft ook een andere mening erover. Zo heb je mensen die stab zullen roepen als je de stam verlaat en een andere joint die geen bondgenoot is, en zo heb je er die er niet van opkijken. Een stab word in feite door de grote menigte bepaald op het AF, vandaar dat het moeilijk is om concreet te zeggen dat is een stab. Het hangt namelijk af van de rest van de menigte. Bovendien zal een stab je achtervolgen voor een aantal werelden en beïnvloed het het aantal mensen dat met je wilt samenwerken, dus heeft stabben zeker invloed op het spel. DIt is de reden dat je beter nog een vraag stelt , namelijk als iets het spel beïnvloed, is het er een onderdeel van? Volgens mij wel ja.
 

DeletedUser74825

Guest
Het stabben wordt tegenwoordig fel overroepen... Vanaf je een mededeling met je buur stuurt en wat vriendelijk doet maar vervolgens aanvalt roepen ze ook al stabben.

Ik vind dat je tw met politiek kan bekijken roepen en tieren maar uiteindelijk gaat het toch om die verdragen die je afsluit. Daarbij volg ik Jokersbrain zijn punten waar die grens ligt.
 
Reactiescore
1.367
Voor sommige mensen is dit een onderdeel van het spel en deze mensen komen ook niet heel erg ver, meestal worden ze weggespeeld

Stam leaven en met een redelijke periode NAP doen is geen stab.
Terwijl je in de stam zit alvast aanval doen is wel stab.
 

DeletedUser78640

Guest
Doordat het zo vaak gebeurd, is het een feit dat stabben deel van het spel geworden is. Dit betekend natuurlijk niet dat deze manier van spelen geaccepteerd word. Kleine stabbs of grote stabbs gebeurden beiden. Het is naar dat het gebeurd, toch maakt dit het spel iets interessanter (maar moeilijker), zo is vertrouwen belangrijker geworden en zorgt het er voor dat mensen goed nadenken over hun beslissingen, laat staan de wraak acties die worden uitgevoerd.

Dus naar mijn mening is stabben deel van het spel dat niet geaccepteerd mag word, maar ondanks dat het heel naar is als het je overkomt, houd het je wel scherp.
 
Reactiescore
853
Ik zou zeggen dat het bij het spel hoort maar er toch voor zorgt dat het spel saaier wordt. Door de kans op stabs is zoals hierboven vermeldt het vertrouwen belangrijker geworden. Dit resulteert in stammen die vaak uit ongeveer de zelfde leden bestaan en zo de kans voor nieuwe(re) spelers verlagen. Het is namelijk niet heel interessant voor vooral premades om mensen uit te nodigen die ze niet kennen.
 

DeletedUser77823

Guest
Stabben is wel een onderdeel van het spel, echter vind ik wel dat het zo min mogelijk beperkt moet worden. Niet zo zeer voor het spel zelf, maar meer als je nog een beetje respect wilt krijgen van andere spelers. Persoonlijk hou ik er niet van, maar ik snap wel dat het gebeurt.

Verder vind ik dat alle acties van tegenwoordig (zoals stamleaven) als "stab" gelabeld worden terwijl dit niet zo is. Als iedereen gewoon een beetje respectvol met elkaar omgaat dan is het hele probleem rondom stabben eigenlijk al opgelost en moet iedereen gewoon stoppen met kleinzerig te zijn.
 
Reactiescore
154
De vraag een beetje fout geïnterpreteerd denk ik, natuurlijk is het onderdeel van het spel. Hoewel er veeeeuls te vaak met stabben voor de dag gekomen wordt - onterecht in zowat 50% vd gevallen - valt het erg vaak voor.
Dat wil echter niet zeggen dat het 'goed' is, tw is een (soort van) sociaal spelletje, dat toch veelal draait om bevestiging en onderlinge relaties, en dus hypothekeer je je eigen kansen/banden door te stabben.

Dus, het is maar zou niet mogen zijn, om het poëtisch te zeggen.
 
Reactiescore
1.049
De vraag een beetje fout geïnterpreteerd denk ik, natuurlijk is het onderdeel van het spel. Hoewel er veeeeuls te vaak met stabben voor de dag gekomen wordt - onterecht in zowat 50% vd gevallen - valt het erg vaak voor.
Dat wil echter niet zeggen dat het 'goed' is, tw is een (soort van) sociaal spelletje, dat toch veelal draait om bevestiging en onderlinge relaties, en dus hypothekeer je je eigen kansen/banden door te stabben.

Dus, het is maar zou niet mogen zijn, om het poëtisch te zeggen.
Ach er zijn genoeg mensen die onder een andere alias opnoeuw beginnen. Voor dat soort mensen boeien banden geen ruk... Alleen eigenbelang al vraag ik me af wat er leuk aan is

Ik zie het zelf als iets buiten het spel. Het is iets wat niet hoort net als botten, dat zien we toch ook niet als game onderdeel?
 
Reactiescore
154
Mwa jawel, ik wel. Het gebeurt in het spel, dus is het een spelonderdeel? Het moet afgekeurd en opgespoord en veroordeeld worden, honderd procent correct, en inderdaad, wat is er leuk aan?
 
Reactiescore
1.049
Mwa jawel, ik wel. Het gebeurt in het spel, dus is het een spelonderdeel? Het moet afgekeurd en opgespoord en veroordeeld worden, honderd procent correct, en inderdaad, wat is er leuk aan?
Dus stabben backstabben liegen aliassen gebriiken botten is allemaal 'part of the game'?
 
Reactiescore
154
Das de nuance waarover ik het net had. Het gebeurt, en is dus 'part of the game', maar als men part of the game interpreteert als 'moet kunnen' of 'in orde' of 'acceptabel' uiteraard niet.
 
Reactiescore
1.049
Das de nuance waarover ik het net had. Het gebeurt, en is dus 'part of the game', maar als men part of the game interpreteert als 'moet kunnen' of 'in orde' of 'acceptabel' uiteraard niet.
Okee dan denk ik er net iets anders over

Trouwens even voor Aldo:
Ik zie het als een stab als je een Nap/bg opzegt en je niet aan de periode houdt als speler en als stam..
Ik zie het als backstab als je je stam verlaat en aanvallen stuurt of informatie doorspeelt of overstapt naar de vijand. Dat is gewoon nog lager...
 
Reactiescore
372
Okee dan denk ik er net iets anders over

Trouwens even voor Aldo:
Ik zie het als een stab als je een Nap/bg opzegt en je niet aan de periode houdt als speler en als stam..
Ik zie het als backstab als je je stam verlaat en aanvallen stuurt of informatie doorspeelt of overstapt naar de vijand. Dat is gewoon nog lager...

Backstabben en stabben betekenen letterlijk hetzelfde. Het enige verschil is dat het één een afkorting is van het ander.
 

DeletedUser61134

Guest
Backstabben doen mensen IRL ook en daar is het zelf aangemoedigd door bijvoorbeeld de politiek, hoge ambten en verzekeringsmaatschappijen.

Conclusie: Backstabben is een belangrijk iets wat je pensioen kan verzekeren.
Backstabben is dus 1 vd beste dingen :eek:
 

DeletedUser74966

Guest
Backstabben doen mensen IRL ook en daar is het zelf aangemoedigd door bijvoorbeeld de politiek, hoge ambten en verzekeringsmaatschappijen.

Conclusie: Backstabben is een belangrijk iets wat je pensioen kan verzekeren.
Backstabben is dus 1 vd beste dingen :eek:
Afhankelijk van of je stabber of stabbed bent ;)
 
Bovenaan