Stabbers Alert!

Reactiescore
967
En ja, Robin, toen we begonnen aan W50, begonnen we aan een premade. Dat ging natuurlijk fout en we hebben weinig geluk gehad met stammen. Niet dat we in Karma hadden willen zitten natuurlijk. Vind het beide flopstammen. Maar jezus, ik had naar die instellingen moeten kijken voor we begonnen man, haha. Ergerde me al groen en geel vanaf 400k punten aan die onzin. Dat ik tot 1,7 mil heb doorgespeeld is volledig te wijten aan het leuke team dat we hadden. Ga je ook mee naar die Gentse zomerfeesten van Thomas over een paar maanden? :p:D:cool:

Ja, dat o zo geweldige 'classic groepje' die niet door een half actief Calm heen kwam. Echt toppers. Is niet eens een verwijt eigenlijk. Met die instellingen moet je het hebben van inactieve accounts opruimen, internen en invites. Beide stammen op W50 doen/deden dat op grote schaal. Maar dat niveau is er daardoor in ieder geval niet uitgekomen hoor. Als je dan een stam moet beoordelen op de prestaties van spelers op andere werelden, dan weet je dat het een kutwereld was. Heb ik zelf natuurlijk ook aan bijgedragen door te stoppen. Een vergelijk tussen Karma en Fide is echter een vergelijk tussen nacht en dag. Fide sloopt de tegenstander met minimale diplomatie of achterkamertjespolitiek. W49 is een faire wereld gebleken, W50 niet.

Overigens begreep ik laatst van Laurens dat Karma het voor een groot deel ook moet hebben van de kwalitatief mindere maar actieve spelers. Die 'bekende namen' hebben ze goed misbruikt/gebruikt om mensen aan te kunnen trekken, misschien is dat dan het exceptionele kwaliteit dat je bedoelt. Dat helpt inderdaad.

Dus als ik het goed begrijp bestempel je W50 als een ''niet-faire wereld'' omdat er veel gerekruut werd? Iets daarboven geef je aan dat door de instellingen van de wereld je het moet hebben van inactieve accounts, interns en rekruuts.. dus ik snap je punt niet helemaal :p

Verder snap ik volkomen dat je mede door de instellingen het een kut wereld vind, maar zoals je zelf al zei heb je daar zelf ook aan bijgedragen door te stoppen(tevens zoals de rest van Rhei. nu)..
Waar ik weer uitkom op je punt dat er geen niveau is gebleken.. al met al vind ik het maar een zielig wereldje hoor:confused:
 

DeletedUser

Guest
Dus als ik het goed begrijp bestempel je W50 als een ''niet-faire wereld'' omdat er veel gerekruut werd? Iets daarboven geef je aan dat door de instellingen van de wereld je het moet hebben van inactieve accounts, interns en rekruuts.. dus ik snap je punt niet helemaal :p

Verder snap ik volkomen dat je mede door de instellingen het een kut wereld vind, maar zoals je zelf al zei heb je daar zelf ook aan bijgedragen door te stoppen(tevens zoals de rest van Rhei. nu)..
Waar ik weer uitkom op je punt dat er geen niveau is gebleken.. al met al vind ik het maar een zielig wereldje hoor:confused:

Begreep dat Karma ook vrij inactief is, dus Rhei. is niet de enige. Maar dat iets 'nodig' is om een wereld te winnen, maakt het nog niet een faire wereld. Werkelijk alle accounts die zijn weggespeeld of waar überhaupt meer dan tien dorpen in een aanval waren gepakt, waren op dat moment zwaar inactief. Die inactieve accounts of verveelde spelers zorgen voor veel interns. Die interns eisen veel achterkamertjespolitiek. Zo is het account Ponos bijvoorbeeld groot geworden door het internen van ''stabbers'' die niet mee mochten naar het toenmalig nieuwe Rhei. Iets waar Karma veel P&P voor gevoerd heeft, en dan sluw de vruchten van plukt. Ik vind dat logisch, maar ik vind het ook achterbaks. Rhei. had evengoed dergelijke acties, waar ik destijds ook achter stond, omdat het noodzakelijk was om bij te blijven. Rhei. koos alleen vaker voor de rekrutering ipv de interns, maar in praktijk doet het allemaal niet voor elkaar onder. W50 is zo politiek uitgespeeld, omdat het verschil op het slagveld veel minder gemaakt kon worden. Daar blame ik dus die instellingen voor.
 

DeletedUser71210

Guest
Verplaats topic ook direct even naar t juiste wereld, ik snap dr geen drol van
 
Reactiescore
967
Begreep dat Karma ook vrij inactief is, dus Rhei. is niet de enige. Maar dat iets 'nodig' is om een wereld te winnen, maakt het nog niet een faire wereld. Werkelijk alle accounts die zijn weggespeeld of waar überhaupt meer dan tien dorpen in een aanval waren gepakt, waren op dat moment zwaar inactief. Die inactieve accounts of verveelde spelers zorgen voor veel interns. Die interns eisen veel achterkamertjespolitiek. Zo is het account Ponos bijvoorbeeld groot geworden door het internen van ''stabbers'' die niet mee mochten naar het toenmalig nieuwe Rhei. Iets waar Karma veel P&P voor gevoerd heeft, en dan sluw de vruchten van plukt. Ik vind dat logisch, maar ik vind het ook achterbaks. Rhei. had evengoed dergelijke acties, waar ik destijds ook achter stond, omdat het noodzakelijk was om bij te blijven. Rhei. koos alleen vaker voor de rekrutering ipv de interns, maar in praktijk doet het allemaal niet voor elkaar onder. W50 is zo politiek uitgespeeld, omdat het verschil op het slagveld veel minder gemaakt kon worden. Daar blame ik dus die instellingen voor.

Een van de grootste redenen voor inactieve accounts/spelers bij Karma komt door Rhei. die niets van zich laten zien.. ikzelf raak nou ook niet super gemotiveerd van het moeten wegedelen van jouw account waar niets op gebeurd:p.. maargoed even door de zure appel heen bijten en hopen dat LKO & Boxem nog wel wat weerstand bieden

Verder snap ik het wel wat je zegt, echter moet ik je ook realiseren dat die style steeds meer terug komt, kijk maar naar W53, daar zijn ook dergelijke acties gaande.. mensen willen blijkbaar meer een eindstrijd dan dominantiestrijd tussen meerdere stammen die zich kunnen bewijzen. Dit is tevens ook een van de redenen waarom Bibbox nog steeds bestaat maar dat terzijde. Maar of dat een reden is om te stoppen op een wereld, heb ik nog mijn vraagtekens bij.
 

DeletedUser

Guest
Een van de grootste redenen voor inactieve accounts/spelers bij Karma komt door Rhei. die niets van zich laten zien.. ikzelf raak nou ook niet super gemotiveerd van het moeten wegedelen van jouw account waar niets op gebeurd:p.. maargoed even door de zure appel heen bijten en hopen dat LKO & Boxem nog wel wat weerstand bieden

Verder snap ik het wel wat je zegt, echter moet ik je ook realiseren dat die style steeds meer terug komt, kijk maar naar W53, daar zijn ook dergelijke acties gaande.. mensen willen blijkbaar meer een eindstrijd dan dominantiestrijd tussen meerdere stammen die zich kunnen bewijzen. Dit is tevens ook een van de redenen waarom Bibbox nog steeds bestaat maar dat terzijde. Maar of dat een reden is om te stoppen op een wereld, heb ik nog mijn vraagtekens bij.

Voor mij was het een van de redenen. Als het de enige zou zijn mag je daar inderdaad je vraagtekens bij zetten. Mee eens.
 

DeletedUser69389

Guest
Wat ben ik blij dat ik uit Plop ben. Stabbers aannemen, pfff.... Waarom recruiten ze die Den Tist voor Shakedown. Bewezen stabber. Ik had wel iets beters verwacht van Plop.
 
Reactiescore
1.853
Plop's rekruteringsbeleid is officieel niet meer serieus te nemen. En dat zet je ook nog op een frontaccount.. Man man man.
 

DeletedUser69389

Guest
Ja zeggen dat hij spijt heeft. Nog geen 10 min later blijkt al uit zijn reacties in de chat dat dat totaal, maar dan ook totaal niet klopt en hij nog steeds hetzelfde zou doen.
 

DeletedUser76972

Guest
Was niet door plop als stam besloten he ;)
Gaat ook niet om een account maar om een speler, die shake (meende ik) al langer van een andere wereld kende.

Zelf vond ik het eerlijk gezegd ook niet echt wat, hebben we hem eindelijk gebroken komt hij op een account van een stamgenoot erbij :confused:
Maar ja, shake is er wel erg mee geholpen en als hij hem vertrouwd moet het maar zo.
Is zijn keuze uiteindelijk.
 

DeletedUser69389

Guest
Was niet door plop als stam besloten he ;)
Gaat ook niet om een account maar om een speler, die shake (meende ik) al langer van een andere wereld kende.

Zelf vond ik het eerlijk gezegd ook niet echt wat, hebben we hem eindelijk gebroken komt hij op een account van een stamgenoot erbij :confused:
Maar ja, shake is er wel erg mee geholpen en als hij hem vertrouwd moet het maar zo.
Is zijn keuze uiteindelijk.

Dat is het verschil tussen een stam die Plop wilt zijn en nooit zal zijn. Een stam met karakter screent a) co spelers en b) zou over zoveel eer en geweten beschikken dat dit soort lui nooit in Plop zouden komen te spelen.
 

DeletedUser77632

Guest
Stelletje naabs die Plop. Maar het lult wel lekker weg, anders is W52 ook zo saai.
 

DeletedUser76972

Guest
Achja, is er weer wat om enorm op te blazen :rolleyes:
Dat eerder in dit topic al werd aangegeven dat de spelers van dentist betrokken waren bij de stab, maar de stab niet zelf pleegde doet er uiteraad verder niet toe

Elke kans om haat te zaaien aangrijpen :D
 

DeletedUser63354

Guest
Waar ik nogal tegenaan loop, en dat is terwijl ik echt niet moeilijk doe normaal, is dat Plop ook gewoon er voor uitkomt (staat gelijk aan ontkennen naar mijn mening) dat ze gewoonweg niet veel normen en waarden gebruiken die voor de rest van TW gebruikelijk zijn.
Zo is het overmatig gebruiken van PP-functies een voorbeeld daarvan. We hebben inmiddels al gezien dat Plop een BG aanneemt met een rimstam die kenbaar maakt niet vies te zijn van kata's en clusterfucks.

Zelf is Plop enkel tegen kata's. Clusterfucks worden als oké beschouwd. Dat leidt ik af uit het feit dat ik een week terug een dorp diep in het cluster wordt gepakt, en wanneer je ze er op aanspreekt 'zijn er geen afspraken gemaakt omtrent cf's gemaakt.'
Het toont aan dat Plop helemaal geen intentie heeft om volgens de gestelde normen en waarden te spelen, maar dat ze het enkel als een grens zien waar ze maar al te graag overheen gaan.

De enige reden voor Plop om akkoord te gaan met kata -en cf-afspraken is blijkbaar zodat dit de reputatie niet schaadt. Echter zegt het genoeg dat deze afspraken zelfs door eigen leiding niet worden doorgegeven binnen de stam. Zo is het dus nu al voor gekomen dat de pp-afspraken zijn overtreden en ik tegen een speler in Plop aanloop die moeilijk loopt te doen over het teruggeven van een not-legit CF, terwijl er wel met alle 3 de andere (oude) co's een overeenkomst is gesloten omtreft datzelfde dorp.
Dan heb je nog de moraalbrekers die door Plop worden misbruikt en zonder bericht worden aangevallen terwijl deze moraalbrekers in de veronderstelling waren dat ze bij dezelfde partij hoorden. Nog even en Plop begint NAP's op stamniveau te breken?

Verder heb je de mensen in Plop die elke actie vanuit de stam trachten te verdedigen. Het is toch verschrikkelijk. Als je weet dat je fout zit is er niets mis mee om dit een keer toe te geven, maar zelfs als het duidelijk is geworden dat, wat ik bij bepaalde situaties hierboven beschrijf, het ook echt klopt. Dan wordt er terug gegrepen op 'Ja maar zijn er wel afspraken dan? (zoals bij de clusterfuck -> Normen en waarden jongens van Plop). Of de nog ergere, en die heb ik nu al een paar keer voorbij zien komen, 'ja maar jullie doen het zelf ook!'

Zo wil ik het clusterfuck voorbeeld erin houden.
Captain Blue verovert dorpen van Mymumm en zijn moraalbrekers in het cluster van Mymummm.
Zijn deze dorpen dan legit? Ja -> Ze zijn rechtstreeks van de tegenstander veroverd zonder dat er sprake was van een aanvalsbarrière.
Maar wat doet Plop dan?
Mymummm verovert 1 dorp van een random speler die met 1 2k dorpje diep in het cluster van Captain ligt. Deze speler heeft totaal geen banden met Captain en ligt daar enkel omdat hij zelf een clusterfucker was. Daarbij komt dat er op dat moment een NAP rustte tussen Captain & Mymummm.
Tijdens deze NAP wordt dit dorp dan veroverd, en vervolgens wordt er volgehouden dat deze CF legit is, want (ja daar komt ie dan!) 'jullie doen het ook!'
Is dit dorp legit? Nee absoluut niet -> Ze zijn niet rechtstreeks van de tegenstander veroverd en er was sprake van een aanvalsbarrière.

Maar wat doet Plop als ze weten dat ze ongelijk hebben? Ze beginnen te huilen over totaal andere zaken. Ik heb nu onderhand al vaker gezien dat ze totaal irrelevante (voor de mensen die de definitie van relevant niet weten, ja ik help graag: 'belangrijk voor het onderwerp waar het over gaat.') onderwerpen aanhalen. Zo begint Plop opeens over een recruit van de andere stam, terwijl het ging over de CF diep in het cluster. Snappen jullie nu zelf ook dat dit helemaal nergens op slaat?

Ik wil dan ook aan Plop vragen of zij ten eerste zichzelf verantwoordelijk willen stellen voor de zaken (zowel de positieve als de negatieve) die zij binnen de stam (of met andere stammen) uitvoeren. Ten tweede wil ik vragen of jullie intern een discussie willen starten met de normen en waarden die jullie handhaven. Voor mij zijn deze nogal onduidelijk, ik ga er vanuit dat dit binnen Plop ook zo is, aangezien ik dus al meermaals problemen met Plop heb ondervonden, terwijl ik zelf dacht prima afspraken gemaakt te hebben.
Ik zou jullie willen adviseren om met deze normen & waarden, over oa katagebruik, pp-gebruik, cf's, stabben & het niet nakomen van afspraken, publiekelijk naar buiten te treden zodat het voor iedere stam duidelijk is hoe jullie er in staan. Het is mij duidelijk geworden dat ik niet de enige ben die tegen deze Plop-manieren aangelopen is.

Tot slot is dit absoluut geen poging om Plop onderuit te halen, integendeel, ik hoop juist eindelijk een antwoord te krijgen van iemand die de verantwoording op zich neemt binnen Plop. Ik heb namelijk niet het idee dat men binnen Plop doorheeft hoe vervelend het is als men dit soort handelingen uitvoert.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat het merendeel van mijn voorbeelden inmiddels opgelost zijn, helaas was dit elke keer wel met veel moeite. Zo weet ik dat TalkToTheHand zich prima heeft verantwoord en zich aan de afspraken gehouden heeft. Ook weet ik dat Laurens & Laurence & Martijn op Mymummm sportieve spelers waren/zijn die afspraken honoreren.
Op het AF is duidelijk geworden dat Overlord zijn/haar (ik begreep dat er een vrouw op zit dus weet niet het exact) best heeft gedaan om de kata'ers en de cf'ers van hun Bg aan te pakken. Dit is echter niet gelukt doordat Plop niet teveel druk er op durfde te zetten.

Ik hoop op een georganiseerde reactie vanuit het Plop-kamp.

Blue
 

DeletedUser78192

Guest
Ik, als voormalig lid van "de clusterfuck kata BG" van Plop, wil hier dan toch, nogmaals, even melden dat je het toch niet helemaal goed heb.

Dat Plop tegen kata gebruik was en tegen cluster fucken was hebben ze heel duidelijk gemaakt binnen de stam AF en ook was de voltallige leiding tegen het gebruik van katas en een redelijk groot deel van de stam ook.

Echter waren er binnen de stam AF ook wat, laten we zeggen, excentrieke figuren die al meteen verkondigde dat ze het besluit van de stam hoe dan ook zouden negeren en door zouden gaan. Dit leverde een zeer apparte situatie op binnen de stam, ook mede door veel onderlinge conflicten waar ik niet dieper op in zal gaan, waar in de leiding geen harde lijn wilde/kon trekken waardoor een aantal leden zo iets had van: "Als hij het doet dan doe ik het ook maar want de tegenstander zal toch geen onderscheid maken". Dat punt bewijs jij hier redelijk.

Side note: Ik heb veel respect voor hoe alone die situatie heeft opgelost al kreeg zelfs hij daar in nog de wind van voor van een aantal van mijn ex stamgenoten.

Nog een andere side note: Over alle het andere ga ik niks zeggen want het is simpel weg niet mijn zaak, alles wat ik heb opgeschreven betreft de stam AF
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Ik weet dat in mijn post voornamelijk de acties van Mymummm naar voren komen, maar ik heb ook meegekregen dat er genoeg anderen zijn die problemen hebben met de manier waarop Plop handelt. Vandaar dat ik de hele stam aanspreek. Tevens zou ik graag een stamreactie krijgen van hoe Plop zich als stam wil laten zien op het AF. De professionele kant letssay.

Even verder over ~AF~. Ik weet niet zo heel goed wat er tussen jullie & Alone is gebeurd, want Wop! & Alone werken niet samen wat dat betreft, maar ik weet wel dat er vanuit Wop een vraag naar afspraken is gegaan naar de leiding van AF (Lorenz) en dat dit besproken ging worden. Wat daaruit kwam weet ik niet meer want niet veel later was het einde verhaal voor AF. Wel weet ik dat bijvoorbeeld Omega Maximus flink op de boertjes zat te kata'en terwijl hij persoonlijk de afspraken had vastgesteld.

Ik ben van mening dat je als #1 stam de verantwoordelijkheid hebt om naar de rest van de wereld uit te dragen hoe jullie het spel willen spelen. Zo ook naar Bg's zoals AF. Ze hadden zeker wat meer druk mogen uitoefenen zodat die kataregels er bij jullie gewoon doorgedrukt werden. Dit gebeurde echter gewoon niet, omdat - denk ik - Plop het wel prima vond zolang zij zelf maar geen reputatieschade zouden lijden.

Heb jij trouwens nog bewijs ervan dat Plop kata & cf afspraken wilde maken? Van de kata-afspraken heb ik meegekregen dat dit standaard was binnen Plop. Over de CF-afspraken kun je aan de hand van mijn post wel het een en ander afleiden :p Die zijn duidelijk niet standaard binnen Plop.
 
Bovenaan