Stab - Stabbers en Maloten

Reactiescore
2.477
Deel maar? Ben benieuwd, zal Fred ook even aanspreken. Daar valt tenminste wél mee te communiceren. Je zinnen vol grammaticale fouten zijn immers als een naald in men ogen. Doe der iets aan
 
Reactiescore
1.075
Als er via een ww was ingelogd, dus oude Co of een ww lek was geweest.
Dan zou Support de schuld bij de account eigenaar neer leggen en de uitgevoerde acties niet terug draaien.

Zoals DiD ook aangeeft. WW was gehackt en daarmee ingelogd geworden op account.
Toen ze eenmaal hadden ingelogd, was er geprobeerd om email adres te veranderen.
Je kan email adres veranderen, alleen is er dan een optie om dit binnen 14 dagen te kunnen annuleren.

Doordat email niet was gehackt, kon dus de email verandering terug gedraaid worden en opnieuw account onder beheer nemen.
Zodra we Account weer onder beheer hadden, werd er Support ingediend.

Politie zal de inbreker ook niet gelijk geven, dat hij mocht inbreken, doordat de slot niet goed was.
Je moet gewoon van de zaken afblijven, die niet toebehoren aan jezelf

Dit is trouwens niet eerste keer dat zoiets gebeurd binnen TW
W65 was bv halve stam gehackt.



Heel Planet heeft bevestiging gezien, wie ben jij om dit via AF te vragen :)
Trouwens, net nog bericht gekregen via AF en staat ook een en andere in.

Er is hoe dan ook via een ww ingelogd, hoe wil je notabene anders loggen?
Een ww kan overigens enkel "gehacked" worden wanneer diegene ook het email adres in handen heeft.

Dus ofwel was het iemand die het ww voordien al in bezit had, of is er iemand die het ww doorgegeven heeft aan de desbetreffende persoon. In beide gevallen kan je niet spreken van een "hack".
Of wil je zeggen dat diegene het tw systeem heeft gehacked om zo je ww in handen te krijgen?:eek:
 
Reactiescore
1.237
Er is hoe dan ook via een ww ingelogd, hoe wil je notabene anders loggen?
Een ww kan overigens enkel "gehacked" worden wanneer diegene ook het email adres in handen heeft.

Dus ofwel was het iemand die het ww voordien al in bezit had, of is er iemand die het ww doorgegeven heeft aan de desbetreffende persoon. In beide gevallen kan je niet spreken van een "hack".
Of wil je zeggen dat diegene het tw systeem heeft gehacked om zo je ww in handen te krijgen?:eek:
Hoe die persoon ook aan het wachtwoord geraakt is boeit toch helemaal niet? :D

Als je zoiets doet (ik zeg niet dat het ook effectief gebeurd is) heb je gewoon een zeer zielige persoonlijkheid.
 
Reactiescore
76
Er is hoe dan ook via een ww ingelogd, hoe wil je notabene anders loggen?
Een ww kan overigens enkel "gehacked" worden wanneer diegene ook het email adres in handen heeft.

Dus ofwel was het iemand die het ww voordien al in bezit had, of is er iemand die het ww doorgegeven heeft aan de desbetreffende persoon. In beide gevallen kan je niet spreken van een "hack".
Of wil je zeggen dat diegene het tw systeem heeft gehacked om zo je ww in handen te krijgen?:eek:

je weet er wel bijzonder veel van hmmmm , sus maar skip vote.
 
Reactiescore
151
Als er via een ww was ingelogd, dus oude Co of een ww lek was geweest.
Dan zou Support de schuld bij de account eigenaar neer leggen en de uitgevoerde acties niet terug draaien.

Is niet waar. Is eerder ook wel eens straf voor geweest, toen op w59 snel iemand logde om uit de stam te gaan om de 2 weken countdown voor wereldwinst te resetten. Dat was ook gewoon via ww wat iemand wist wat was doorgespeeld. Speler kreeg ban op z'n account op andere werelden waar ie speelde.


Er is hoe dan ook via een ww ingelogd, hoe wil je notabene anders loggen?
Een ww kan overigens enkel "gehacked" worden wanneer diegene ook het email adres in handen heeft.

Dus ofwel was het iemand die het ww voordien al in bezit had, of is er iemand die het ww doorgegeven heeft aan de desbetreffende persoon. In beide gevallen kan je niet spreken van een "hack".
Of wil je zeggen dat diegene het tw systeem heeft gehacked om zo je ww in handen te krijgen?:eek:

Ook dit is niet waar. Als je een script maakt kun je het vrij makkelijk zo maken dat het info naar je doorspeelt. Als het een extern script betreft, wat veel scripts zijn tegenwoordig, is dit ook te doen zonder dat het te zien is voor degene die het script gebruikt. Weet in ieder geval van userscripts dat deze ook prima actief kunnen zijn op de tw inlogpagina.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.075
Hoe die persoon ook aan het wachtwoord geraakt is boeit toch helemaal niet? :D

Als je zoiets doet (ik zeg niet dat het ook effectief gebeurd is) heb je gewoon een zeer zielige persoonlijkheid.

Het boeit eigenlijk wel hoe iemand aan het ww raakt. Een eigenaar is steeds verantwoordelijk wanneer hij het ww doorgeeft, dus er is een enorm verschil tussen een ww dat doorgegeven is tussen partijen (eigen schuld van de eigenaar dus) en aan een ww komen dmv andere zaken (hacks, etc..)

Ook dit is niet waar. Als je een script maakt kun je het vrij makkelijk zo maken dat het info naar je doorspeelt. Als het een extern script betreft, wat veel scripts zijn tegenwoordig, is dit ook te doen zonder dat het te zien is voor degene die het script gebruikt. Weet in ieder geval van userscripts dat deze ook prima actief kunnen zijn op de tw inlogpagina.

Ik veronderstel dat dit op tw niet vaak zal gebeuren, anders zouden we wel vaker hacks tegenkomen wanneer een stam verliezende is toch :p

je weet er wel bijzonder veel van hmmmm , sus maar skip vote.

Beweer je dat ik (een speler die tot de planet zijde hoort) corus gehacked heb ? :p
 
Reactiescore
2.490
Procedure om in te loggen tot een account:
  1. Wachtwoord ingeven
Procedure om een account van eigenaar te veranderen:
  1. Inloggen op account (wachtwoord ingeven)
  2. Account -> Instellingen -> E-mailadres wijzigen
  3. Bevestigen met wachtwoord
  4. Bevestigen op 'nieuw mailadres'
  5. Oud mailadres heeft 14 dagen de tijd om deze wijziging terug te draaien.

Procedure om wachtwoord te wijzigen:
  1. Inloggen op account (wachtwoord ingeven)
  2. Account -> instellingen -> Wachtwoord wijzigen
  3. Oud wachtwoord ingeven
  4. Bevestigingslink per e-mail
  5. Link in e-mail volgen
  6. Nieuw wachtwoord ingeven.
Procedure om wachtwoord te resetten:
  1. Mail invullen
  2. Link volgen in mail
  3. Nieuw wachtwoord ingeven

Dus:

  • Heb je het wachtwoord van de account dan kan je:
    • Inloggen
    • E-mailadres wijzigen
    • Een wachtwoordwijziging initiëren maar niet bevestigen
  • Heb je toegang tot het mailadres van de account kan je:
    • Je wachtwoord resetten.
    • Dan al het bovenstaande
Je kan dus ook eerst het e-mailadres wijzigen en dan de wachtwoordwijziging in gang zetten en bevestigen. Dit wijzigt echter niets aan het feit dat de oude eigenaar altijd kan terugdraaien via zijn e-mail.

Dit betekent echter niet dat als er op een account ongeoorloofd ingelogd wordt we deze account niet verderhelpen. (Lopende aanvallen annuleren etc.). De straf voor het onzorgvuldig omgaan met je wachtwoord ligt dan zowiezo in het feit dat je account een puinhoop is.

Duckje
Community Management TribalWars.nl
 
Reactiescore
634
Volgens de richtlijnen mag ik geen informatie delen, die tussen mij en Support gevoerd zijn geworden.

Maar als bericht van Duckje goed wordt gelezen, dan kan er duidelijk gelezen worden dat de acties terug gedraaid worden, zodra er een ongeoorloofde inlog is.
De acties waren dus terug gedraaid door Support en heel Planet had dit gezien.
Daarbij weet Support wie het was, anders gaat Support er niet vanuit dat het een ongeoorloofde inlog was.
Welke straf er gaat uitgedeeld worden weet ik niet, tijd zal dit wel aantonen.

Hetgeen wat wel opvalt dat er een ongeoorloofde inlog op Coruscant komt, kort na de Ban op Illy.
Of ter wel, kort na de aanvallen op Illy.
Er is inderdaad een oude Co bij de tegenstander gaan spelen. Of hij het was weet ik niet.

Er zal wel een aangifte gedaan worden, zodat de speler, die bekend is bij Support buiten TW ook op zijn actie aangesproken zal worden.
Hoop dat dit een les gaat zijn voor anderen en zulke acties niet in hun hoofd gaan halen.
 
Reactiescore
2.477
Volgens de richtlijnen mag ik geen informatie delen, die tussen mij en Support gevoerd zijn geworden.

Maar als bericht van Duckje goed wordt gelezen, dan kan er duidelijk gelezen worden dat de acties terug gedraaid worden, zodra er een ongeoorloofde inlog is.
De acties waren dus terug gedraaid door Support en heel Planet had dit gezien.
Daarbij weet Support wie het was, anders gaat Support er niet vanuit dat het een ongeoorloofde inlog was.
Welke straf er gaat uitgedeeld worden weet ik niet, tijd zal dit wel aantonen.

Hetgeen wat wel opvalt dat er een ongeoorloofde inlog op Coruscant komt, kort na de Ban op Illy.
Of ter wel, kort na de aanvallen op Illy.
Er is inderdaad een oude Co bij de tegenstander gaan spelen. Of hij het was weet ik niet.

Er zal wel een aangifte gedaan worden, zodat de speler, die bekend is bij Support buiten TW ook op zijn actie aangesproken zal worden.
Hoop dat dit een les gaat zijn voor anderen en zulke acties niet in hun hoofd gaan halen.
Ik neem aan dat je jouw wachtwoord toch regelmatig verandert? Als ik goed heb op wie je doelt, is die gozer door jou van het account gesmeten enkele werelden terug en had je de pass veranderd? Daarbij speelde diegene volgens mij niet eens, zat iig niet in de stamchat.
 
Reactiescore
634
Er moet begrepen worden dat het een spel is.
Alleen het spel gedeelte betekent voor sommige tegenwoordig iets heel anders.

Dit heeft dus ook niks te maken wie wereld gaat winnen of wie beter de Uni kan uppen
 
Bovenaan