Spotprenten

Reactiescore
579
Maar het is nu dus officieel dat je wel barbarendorpen mag edelen van je intern? Want dan ga maar vast op delete @Vanquisher.
Als iemand op delete gaat en barbaar wordt... dan ben je gek om die BB's naar de vijand te laten gaan, de andere spelers (de vijand) denken er zeker ook zo over... dus dat kan men simpelweg niet verhinderen of bestraffen.

Uiteraard moet je geen PM's in je inbox hebben, waarin je dit soort zaken afspreekt... maar dit is de enige maas in de regels volgens mij, die men gewoonweg niet kan bestraffen.
 
Reactiescore
5.598
Als iemand op delete gaat en barbaar wordt... dan ben je gek om die BB's aan de vijand te laten gaan, de andere spelers (de vijand) denken er zeker ook zo over... dus dat kan men simpelweg niet verhinderen of bestraffen.

Uiteraard moet je geen PM's in je inbox hebben, waarin je dit soort zaken afspreekt... maar dit is de enige maas in de regels volgens mij, die men gewoonweg niet kan bestraffen.
Zou wel moeten imo, hoe weet ik niet, maar zouden ze wat op moeten vinden.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
prima dingen dit hoor, hoe meer boosterkes er geband worden hoe beter

noobs
 
Reactiescore
579
Daar zijn oplossingen voor te bedenken:

Nieuwe BB's kunnen de eerste 48 uur niet aangevallen worden (beginnersbescherming van 48 uur) dan staat iedereen klaar om die dorpen te pakken en niet alleen de speler waarmee iets afgesproken is.

Spelersdorpen die barbaar worden verdwijnen van de wereld of worden gereduceerd tot 36 of te kiezen aantal punten (bijvoorbeeld max van mee groeiende BB's)

Nieuwe BB's van spelers worden standaard gevuld met evenveel speer en zwaard als het aantal punten (straf BB's). Dan moeten ze eerst gecleard worden en is het voordeel wel weg.

Etc...
 
Reactiescore
344
Daar zijn oplossingen voor te bedenken:

Nieuwe BB's kunnen de eerste 48 uur niet aangevallen worden (beginnersbescherming van 48 uur) dan staat iedereen klaar om die dorpen te pakken en niet alleen de speler waarmee iets afgesproken is.

Spelersdorpen die barbaar worden verdwijnen van de wereld of worden gereduceerd tot 36 of te kiezen aantal punten (bijvoorbeeld max van mee groeiende BB's)

Nieuwe BB's van spelers worden standaard gevuld met evenveel speer en zwaard als het aantal punten (straf BB's). Dan moeten ze eerst gecleard worden en is het voordeel wel weg.

Etc...
Als dit de standaard word, krijg je dat en du opgedragen word om enkel dorpen in de stamcluster uit de bouwen. Geen enkel voordeel dus.
 
Reactiescore
2.444
Voor spelers die azen op voordeeltjes is het idd dramatisch. Echter als je gewoon al je dorpen cleart en niet gratis wil innemen (voor gratis dorpen is er overigens al een 'barbarendorpen workaround' die toegestaan is)... dan heb je daar geen last van. En als je (wss bewust) de grenzen van wat mag, niet opzoekt... eveneens niet.

Persoonlijk ben ik blij met de handhaving, dat hadden ze jaren eerder moeten doen (op alle gebieden) en dan had niemand zich nu verongelijkt gevoeld. In tegenstelling tot andere servers, mocht er hier altijd meer... nu (dat denk ik toch) worden de servers langzamerhand gelijkgesteld.

Tja, Tom... dat is van alle tijden, TW scant niet pro-actief op alle overtredingen, vaak verkrijgt men pas straf... als iemand je account gerapporteerd heeft. Zo zal je de ene keer door de mazen van de regels glippen en een andere keer niet. En sta je eenmaal in het vizier van support door een ban, dan loop je meer kans op een ban op een volgende wereld omdat ze je vaker controleren.

En deze 'barbarendorpen workaround' stopt boosten op welke manier? Want ik heb het idee dat je in theorie nog steeds met meerdere account's kunt starten en deze als boosts kunt gebruiken d.m.v. al het contact buiten tw om te houden (zoals nu al gedaan wordt), dan een supportje in dienen en op delete gaan. Het voorbeeld van G.T.R. van gisteren is hier een perfect voorbeeld van. Voor het tw-team onmogelijk te bepalen of ze gezamenlijk gestart zijn met de intentie deze fusie te doen of dat het om een simpele fusie gaat, doordat al het contact buiten tw om kan gaan.

Dus is het nog steeds mogelijk met meerdere accounts te starten, een account als main account te houden en de andere als boost accounts tot een bepaalde fase in het spel. Waardoor gigantisch boosten nog steeds mogelijk is als je weet hoe de regels werken (wat nu heel tw weet), maar worden mensen gestraft die vier dorpjes internen doordat er vooraf niet bekend gemaakt is hoe de regels werken. Nu iedereen door heeft hoe de regels werken kan er gewoon weer geboost worden. Al met al een dramatische implementatie van een verandering in de regels door tw.
 
Reactiescore
579
@Novitius
Die je dan niet kan overnemen, want dat is boosten... als de DU geen troepen aanmaakt, zodat je ze makkelijk overneemt... kan support daar vanuit gaan en je loopt dan ook een dikke kans op clusterfucks. Mocht hij/zij op delete gaan, dan kan je die dorpen 48 uur niet pakken en snoept de vijand dorpen mee, uit je cluster (omdat ze er ook klaar voor zijn), dus zo simpel is dat niet.

@Absurd.

Daar gaf ik ook mogelijk oplossingen voor:


En daar kan ik er nog wel een paar bij verzinnen... als men wil, echt wil... dan stopt het boosten en wordt een deel van de community weer gewoon middelmatig, de dikke boosters leven boven hun stand.
 
Reactiescore
2.444
Die je dan niet kan overnemen, want dat is boosten... als de DU geen troepen aanmaakt, zodat je ze makkelijk overneemt... kan support daar vanuit gaan en je loopt dan ook een dikke kans op clusterfucks. Mocht hij/zij op delete gaan, dan kan je die dorpen 48 uur niet pakken en snoept de vijand dorpen mee, uit je cluster (omdat ze er ook klaar voor zijn), dus zo simpel is dat niet.

Dat is momenteel dus niet het geval, zoals bij GTR te zien was. Accounts gingen 's nachts op delete en de barbs werden onmiddellijk overgenomen.
 
Reactiescore
579
Dat is momenteel dus niet het geval, zoals bij GTR te zien was. Accounts gingen 's nachts op delete en de barbs werden onmiddellijk overgenomen.
En zoiets was te verwachten en daar moet je op anticiperen door nieuwe interne regelgeving en/of spelwijzigingen... zal even duren, maar het boosten kan echt geëlimineerd worden. Uiteraard niet met terugwerkende kracht, dus je loopt een paar werelden achter de feiten aan... maar dan zijn de kinderziekten er wel uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan