Spotprenten

Reactiescore
2.039
Ik heb geen idee wanneer je een terechte nummer 1 bent in deze huidige community. Ja er is pp verbrast, ja we waren niet altijd even actief maar uiteindelijk staan we wel op die eerste plek. Op verschillende key-moments waren we er ook en deelde we belangrijke tikken uit. We hebben bijna de hele wereld rang 1 gestaan en ik vind het dan ook gewoon verdiend.

Tuurlijk heeft colla over de hele wereld gezien een enorme bijdrage geleverd en was het NIET onterecht geweest als zij nummer 1 waren geworden. Maar om ons nu af te schepen als de onterechte nummer 1 en colla als de “eigenlijke nummer 1”, ja dat vind ik erg matig.
Als we tegen elkaar gaan racen en jij hebt het geld voor een Ferrari en ik alleen een Fiat, vind je dan ook dat je een terechte nummer 1 bent? Dat je veel bijdragen kunt leveren is mooi, maar ook enkel mogelijk gemaakt door die pp. Dat je bijna de hele wereld rang 1 hebt gestaan komt ook door, je raadt het al, die pp.
 
Reactiescore
766
Als we tegen elkaar gaan racen en jij hebt het geld voor een Ferrari en ik alleen een Fiat, vind je dan ook dat je een terechte nummer 1 bent? Dat je veel bijdragen kunt leveren is mooi, maar ook enkel mogelijk gemaakt door die pp. Dat je bijna de hele wereld rang 1 hebt gestaan komt ook door, je raadt het al, die pp.
Volgens mij is dat precies hoe het gaat in de formule 1 wereld. Degene met de beste auto is nummer 1, en de terechte.
 
Reactiescore
2.303
Volgens mij is dat precies hoe het gaat in de formule 1 wereld. Degene met de beste auto is nummer 1, en de terechte.

Foute stelling . Omgekeerd gaat de stelling niet.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
precies waarom ze daar een budget-limiet hebben ingesteld
 
Reactiescore
766
Maar toch zit er een verschil in auto's.
 
Reactiescore
2.039
Waarom denk je dat ik expres het voorbeeld ferarri en fiat nam? Je mist duidelijk de essentie.

Je verandert de kern door een onbekende variabele toe te voegen, en bent er vervolgens nog trots op ook dat je deze variabele maximaal uitgebuit hebt. Voor mij iig zal dat nooit een terechte nummer 1 zijn.
 
Reactiescore
489
Waarom denk je dat ik expres het voorbeeld ferarri en fiat nam? Je mist duidelijk de essentie.

Je verandert de kern door een onbekende variabele toe te voegen, en bent er vervolgens nog trots op ook dat je deze variabele maximaal uitgebuit hebt. Voor mij iig zal dat nooit een terechte nummer 1 zijn.

Jij bent dan ook een gangster
 
Reactiescore
58
Dus als ik het goed begrijp wordt een pp booster zelfs als terechte nr1 gezien tegenwoordig? Dat is ook wel treurig zeg.

Nou ja als jij de wereld grote deels carried ook al is het deels door pp, Is het account toch nummer 1 waardig?

Ik heb tevens nergens gezegd dat Colla of Act de nummer 1 spot niet verdiende he?
Enkel vond ik de uitspraak van Maks onzin dat iedereen Colla als DE nummer 1 zag.
 
Reactiescore
972
Met het dik gedrukte ben ik het zeker met je eens.

Enkel toen jij nog niet in de stam zat (volgens mij) liep Pablo zo gigantisch voor en doneerde 2/3/4x zo veel clears/def dan wie dan ook, Dan kan je nu in mijn ogen niet zeggen dat iedereen in maai Colla al de nummer 1 zag.

Want iedereen uit maai heeft geprofiteerd van de voorsprong van Pablo, En tuurlijk kwam dit groten deels door pp maar dit is nou eenmaal een optie in het spel en daar moet iedereen mee leren leven.

Wij (ESFR) hadden daarom ook besloten om Pablo ons te laten internen, Want net zo als jij zegt rang boeit mij niks zo lang de stam maar wint.

Ik kwam al voor de 1 mil hoor, en wil best uiteen gaan zetten waarom ik Colla nog steeds de verdiende nummer 1 had gevonden, maar boeie joh, wie interesseert dat nou. Het is gegaan zoals het is gegaan. Ik denk eerlijk gezegd dat je best wel een beetje overdrijft over dat 'profiteren van de voorsprong van Pablo'. Ik kijk graag naar het hele plaatje, en ik denk dat Collationem belangrijker is geweest over het gehele wereld verloop en de gehele linie. Jullie kijken naar kwantiteit, ik kijk ook naar kwaliteit. Maar goed, ik zei dat ik het niet uiteen ga zetten, dit is W73, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Nou ja als jij de wereld grote deels carried ook al is het deels door pp, Is het account toch nummer 1 waardig?

Ik heb tevens nergens gezegd dat Colla of Act de nummer 1 spot niet verdiende he?
Enkel vond ik de uitspraak van Maks onzin dat iedereen Colla als DE nummer 1 zag.

Van MaTs. Ik beperkte me tot mijn eigen mening :smile:
 
Reactiescore
2.039
Nou ja als jij de wereld grote deels carried ook al is het deels door pp, Is het account toch nummer 1 waardig?

Ik heb tevens nergens gezegd dat Colla of Act de nummer 1 spot niet verdiende he?
Enkel vond ik de uitspraak van Maks onzin dat iedereen Colla als DE nummer 1 zag.
Daar ben ik het niet mee eens gezien die carry gewoon tot stand komt dóór de pp. Moesten ze niet gecarried hebben had ik het enkel nog kwalijker gevonden eigenlijk.

Ik zeg verder niet wie wél een terechte nummer 1 zou zijn, enkel dat een account dat pp heeft geboost en vervolgens als argument aangeeft dat hij nagenoeg de hele wereld rang 1 heeft gestaan/hij zoveel daardoor voor de stam heeft kunnen doen dat niét is.

Vergeet je trouwens niet te loggen op 74? :eek:
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
28bdd773f9cd2030924ce6a08add8132.png
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Je kan zeggen wat je wilt, Colla was zeker een van de belangrijkste accounts op w68.
Maar Don Pablo heeft maai en ook Colla bij de hand genomen tot +- 5mil, Zij doneerde overal altijd veruit de meeste clears en def enzv.

Dus vind dit echt een messteek in Pablo hun rug.

Colla is nooit bij de hand genomen hoor. We hadden het grootste front, ontvingen geen stamstacks en waren juist een van de grootste def-leveranciers. Dit was enkel en alleen mogelijk doordat we gewoon overactief waren waardoor we toch altijd konden anticiperen op inkomende aanvallen. Kijk naar de OSD scores, Pablito deed nauwelijks aan het prestacken van stamgenoten - wel aan het sturen van def als iemand een massa kreeg (wat door de ligging logisch was). Ook de meeste clears valt wel mee.

Het is een feit dat de meeste stammassa's vaak op doelwitten waren waar Pablito in ieder geval van kon mee-edelen. Er hebben maar twee echte stammassas plaatsgevonden (uit een totaal van 15 in een jaar) waar Colla ook bij kon edelen en dat op Chefdiepvries en Spijker (waar pablito in beide gevallen zelf ook edelde). Vrijwel alle andere lucratieve acties waren tweemans acties tussen ESFR/Colla waar later nog clear-restanten van Pablito/Shake en AoD van te pas kwamen, zoals op Nomercy, Monymaker, Conservative. Echter heeft Colla wel aan drie massa's van XII deelgenomen (zonder individueel gewin). Colla heeft vrijwel geen stamclears (waarbij stuurders zelf niet direct profiteren) hoeven ontvangen op doelwitten, dit ligt bij Pablito zeker anders. ''Aan de hand genomen'' is dus gewoon niet waar.

Je zou zelfs verder terug kunnen kijken. Pablito was met zijn core ligging genoodzaakt om een toevlucht bij tweemanspremade AoD + Colla te zoeken om op die manier een veilige rim te krijgen. Wij hebben Pablito de veiligheid gegeven, niet andersom. Maargoed, dit is dusdanig ver aan het begin dat het speculeren blijft wat er was gebeurd als Pablito ons had willen wegspelen. Feit is wel dat Pablito geen spelers in onze rug had kunnen vinden (aangezien we rimmers waren) en wij talloze spelers in pablito's rug hadden kunnen vinden (gezien hij in de core lag).

Verder is het vooral gewoon hoe je redeneert. Kijk je naar invloed, ja dan zal Colla op rang één behoren. Colla was de enige leider, huisvestte ook de zuidelijke aanvalscoördinator en was een belangrijke verstrekker van vv's. Het team had zelfs dusdanig veel activiteit dat we Simon actief konden laten worden op UM en Laurens konden afstaan aan Pietro savastano en daarnaast nog altijd een belangrijke vv'er waren (niet de belangrijkste). Ook zijn de persoonlijke successen (3 op een rij zonder stamhulp) van Collationem + ESFR van veel groter belang geweest voor de wereld dan voor de haperende succes van o.a. Pablito op XII. Tot slot, toen Pablito een massa kreeg waren de originele spelers allemaal runnen of al inactief - het was de speler die ik zelf op pablito zette (Yoshi) die de boel toen moest dragen. Pablito was zeker een belangrijk account, maar je kunt echt niet stellen dat Pablito de stam of Collationem heeft gedragen, die eer is in mijn optiek toe te schrijven aan Colla + ESFR op offensief vlak, aan Colla (en in startfase AoD) op leidingsvlak, aan Pietro op defensief vlak en stamoffers en aan ESFR/Frank op vv-vlak. Qua omvang waren Pablito, Colla en AoD de belangrijkste spelers. Maak zelf maar een optelsom voor een representatieve ranking op 'invloed' of 'betekenis'.

Pablito stond qua rang gewoon legitiem op één. Niet buitensporig veel interns of mb's. Echter is het wel een feit dat de pp-abuse de enige reden is dat ze die rang konden hebben en ze zonder de abuse hoogstwaarschijnlijk ook wel top vijf geëindigd waren. Maar pp-abuse is niet per sé een niet legitiem middel wat dat betreft - al ben ik er geen fan van. Colla is eigenlijk een eeuwige tweede, ook op 59 werden we er voor rang 1 uitgeboost door (lategame) pp abuse.

Denk je ja? Genoeg gedaan hoor flipdoos. Alhoewel ik minder stab/kataacties heb uitgevoerd dan jij met je smerige tactieken. :)

Jij bent echt een grap. Ik heb wellicht wel talloze honderden uren in die wereld zitten en sprak bijna ieder account dagelijks, ken alle spelers bij voornamen. Jij refereert naar TheWitch, een van de accounts die afkomstig is uit IDGAF, een account wat gewoon het geluk had dat het bij Maai kon komen door omstandigheden. Het enige goed dat thewitch zich mag noemen is dat ze prima gedeffed hebben tegen de flopstam van Justin; Vitare. Verder is het het (by far) kleinste account in de winnende stam die offensief geen enkele prestatie heeft neergezet, nooit een vv heeft gedraaid voor Maai etc. Ik moest als stamleider zelfs kijken waar het account vandaan kwam en lag zojuist, zo weinig heb ik er van onthouden - terwijl ik bij alle andere accounts (muv Usus) boekwerken kan schrijven over hun gaan en staan op de wereld. Wees er vooral trots op. Als iemand bij mij je referenties zou controleren, zou ik niet eens kunnen onderschrijven dat je ooit op wereld 68 gespeeld heb, laat staan in mijn stam, laat staan dat je gewonnen hebt. Het enige positieve dat ik zou kunnen zeggen is dat je wellicht wel een prima persoon bent, aangezien je daar dus niet negatief opgevallen (überhaupt niet) bent, die mag je in je broekzak steken dus.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
58
Colla is nooit bij de hand genomen hoor. We hadden het grootste front, ontvingen geen stamstacks en waren juist een van de grootste def-leveranciers. Dit was enkel en alleen mogelijk doordat we gewoon overactief waren waardoor we toch altijd konden anticiperen op inkomende aanvallen. Kijk naar de OSD scores, Pablito deed nauwelijks aan het prestacken van stamgenoten - wel aan het sturen van def als iemand een massa kreeg (wat door de ligging logisch was). Ook de meeste clears valt wel mee.

Het is een feit dat de meeste stammassa's vaak op doelwitten waren waar Pablito in ieder geval van kon mee-edelen. Er hebben maar twee echte stammassas plaatsgevonden (uit een totaal van 15 in een jaar) waar Colla ook bij kon edelen en dat op Chefdiepvries en Spijker (waar pablito in beide gevallen zelf ook edelde). Vrijwel alle andere lucratieve acties waren tweemans acties tussen ESFR/Colla waar later nog clear-restanten van Pablito/Shake en AoD van te pas kwamen, zoals op Nomercy, Monymaker, Conservative. Echter heeft Colla wel aan drie massa's van XII deelgenomen (zonder individueel gewin). Colla heeft vrijwel geen stamclears (waarbij stuurders zelf niet direct profiteren) hoeven ontvangen op doelwitten, dit ligt bij Pablito zeker anders. ''Aan de hand genomen'' is dus gewoon niet waar.

Je zou zelfs verder terug kunnen kijken. Pablito was met zijn core ligging genoodzaakt om een toevlucht bij tweemanspremade AoD + Colla te zoeken om op die manier een veilige rim te krijgen. Wij hebben Pablito de veiligheid gegeven, niet andersom. Maargoed, dit is dusdanig ver aan het begin dat het speculeren blijft wat er was gebeurd als Pablito ons had willen wegspelen. Feit is wel dat Pablito geen spelers in onze rug had kunnen vinden (aangezien we rimmers waren) en wij talloze spelers in pablito's rug hadden kunnen vinden (gezien hij in de core lag).

Verder is het vooral gewoon hoe je redeneert. Kijk je naar invloed, ja dan zal Colla op rang één behoren. Colla was de enige leider, huisvestte ook de zuidelijke aanvalscoördinator en was een belangrijke verstrekker van vv's. Het team had zelfs dusdanig veel activiteit dat we Simon actief konden laten worden op UM en Laurens konden afstaan aan Pietro savastano en daarnaast nog altijd een belangrijke vv'er waren (niet de belangrijkste). Ook zijn de persoonlijke successen (3 op een rij zonder stamhulp) van Collationem + ESFR van veel groter belang geweest voor de wereld dan voor de haperende succes van o.a. Pablito op XII. Tot slot, toen Pablito een massa kreeg waren de originele spelers allemaal runnen of al inactief - het was de speler die ik zelf op pablito zette (Yoshi) die de boel toen moest dragen. Pablito was zeker een belangrijk account, maar je kunt echt niet stellen dat Pablito de stam of Collationem heeft gedragen, die eer is in mijn optiek toe te schrijven aan Colla + ESFR op offensief vlak, aan Colla (en in startfase AoD) op leidingsvlak, aan Pietro op defensief vlak en stamoffers en aan ESFR/Frank op vv-vlak. Qua omvang waren Pablito, Colla en AoD de belangrijkste spelers. Maak zelf maar een optelsom voor een representatieve ranking op 'invloed' of 'betekenis'.

Pablito stond qua rang gewoon legitiem op één. Niet buitensporig veel interns of mb's. Echter is het wel een feit dat de pp-abuse de enige reden is dat ze die rang konden hebben en ze zonder de abuse hoogstwaarschijnlijk ook wel top vijf geëindigd waren. Maar pp-abuse is niet per sé een niet legitiem middel wat dat betreft - al ben ik er geen fan van. Colla is eigenlijk een eeuwige tweede, ook op 59 werden we er voor rang 1 uitgeboost door (lategame) pp abuse.

Ben het wel met je eens, Maar vind gewoon dat je de invloed van Pablo wel onderschat.

Ik ben gewoon nog steeds van mening dat jullie alle 3 niet zo hadden moeten internen op het einde.

En de vver moet ESFR/Jeroen zijn die dikke frank deed niks.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Zeker mee eens. Maar het hele internen is puur getriggered door Shakedown die nog een miljoen of 7 (ja jongens van w73, die interns hier gaan nergens over) aan interns had en daarmee even van zijn oorspronkelijk rang 10 prima rang 1 kon worden. AoD, Colla en Pablito (ruim los van de rest) voelde die hete adem en waren een soort van gedwongen om ook over te gaan op internen aangezien alleen regulier edelen (met enige weerstand) ging betekenen dat we de voorsprong zouden verliezen ten opzichte van iemand die maanden lang geen clears of def hoefde te verliezen en maanden lang gewoon in alle dorpen maximaal muntjes kon slaan en dagelijks 10 a 20 dorpen kon internen om daar ook weer muntjes mee te slaan. Dat zorgt voor een maximale groei waar op een normale manier niet tegenop te boksen was. Het was het beste geweest om alle vier niet te internen, maar het is een domino effect.

De vv'er staat goed. ESFR sloeg op Jeroen, maar ook Frank (vanaf UM) heeft echt wel zijn steen bijgedragen als nachtvv tijdens belangrijke situaties.
 
Bovenaan