Spotprenten

Reactiescore
3.452
Dit soort reacties (deze en genoeg andere die ik niet ga quoten) zorgen er juist voor dat de lijst van 40 leden groter worden. Er is zoveel geklaagd over de beginpost van Roald, terwijl dit het enige is wat hij erover zegt:
Het lijstje van 40 heb ik er zelf al 5 (waaronder mijzelf) van verdedigt, we kenden elkaar van vorige werelden en zouden elkaar niet aanvallen en enigzins helpen bij nood. Is dat niet wat iedere speler zou doen? Ik stuur elke wereld die ik start naar elke speler om mij heen die ik ken een berichtje van hallo, ik ben potje. Met zoveel mensen is er dus niet daadwerkelijk gestart. De rest van de premade kan ik niks over zeggen (zoals geval apog), maar dat zal ook wel meevallen naar mijn beleving. Het 'boosten' waar hier mensen van beschuldigd worden, herkende ik eerder bij een geval als dagobert duck of ome henk die als du met 100k punten 40 dorpen van gemiddeld 1000 punten uitbouwde, of w69 waar elke speler zijn prive mb stam had en een speler als the guru bij 1m punten nog geen 100k oda had. Waar hebben we het hier dan in Godsnaam over? Ga ergens over klagen, alsjeblieft man. Nogmaals ik zelf ken weinig mensen van de premade, en het interesseert me weinig of ze winnen of niet. Maar de hoeveelheid anti-premade posts zijn in mijn ogen echt zwaar overdreven, en het begint me te vervelen. Roald zijn begin post had duidelijk niet deze start voor ogen, en ik vind het enigzins teleurstellend dat een wereld die dankzij hem met zoveel bekende spelers begint hem zo afdankt.
De voornaamste insteek van de premade is eigenlijk juist om het bescheiden en klein te houden. De premade zal echt niet uit de volle twaalf accounts gaan bestaan, eerder de helft daarvan. Daarbij zullen er geen praktijken voorkomen zoals op wereld 71 waarbij er gebruik gemaakt gaat worden van vele tientallen boost/hulp accounts, in tegendeel.
Er is zoveel geklaagd over de beginpost van Roald, terwijl dit het enige is wat hij erover zegt:
Tbh waar dit zijn woorden op reactie van spelers die niet wilde starten tegen zo’n overkill aan spelers,een soort “gerustelling”om te zorgen dat men toch ging starten.
 
Reactiescore
88
Dit soort reacties (deze en genoeg andere die ik niet ga quoten) zorgen er juist voor dat de lijst van 40 leden groter worden. Er is zoveel geklaagd over de beginpost van Roald, terwijl dit het enige is wat hij erover zegt:
Het lijstje van 40 heb ik er zelf al 5 (waaronder mijzelf) van verdedigt, we kenden elkaar van vorige werelden en zouden elkaar niet aanvallen en enigzins helpen bij nood. Is dat niet wat iedere speler zou doen? Ik stuur elke wereld die ik start naar elke speler om mij heen die ik ken een berichtje van hallo, ik ben potje. Met zoveel mensen is er dus niet daadwerkelijk gestart. De rest van de premade kan ik niks over zeggen (zoals geval apog), maar dat zal ook wel meevallen naar mijn beleving. Het 'boosten' waar hier mensen van beschuldigd worden, herkende ik eerder bij een geval als dagobert duck of ome henk die als du met 100k punten 40 dorpen van gemiddeld 1000 punten uitbouwde, of w69 waar elke speler zijn prive mb stam had en een speler als the guru bij 1m punten nog geen 100k oda had. Waar hebben we het hier dan in Godsnaam over? Ga ergens over klagen, alsjeblieft man. Nogmaals ik zelf ken weinig mensen van de premade, en het interesseert me weinig of ze winnen of niet. Maar de hoeveelheid anti-premade posts zijn in mijn ogen echt zwaar overdreven, en het begint me te vervelen. Roald zijn begin post had duidelijk niet deze start voor ogen, en ik vind het enigzins teleurstellend dat een wereld die dankzij hem met zoveel bekende spelers begint hem zo afdankt.

OT

3wtaki.jpg
 
Reactiescore
1.476
Tbh waar dit zijn woorden op reactie van spelers die niet wilde starten tegen zo’n overkill aan spelers,een soort “gerustelling”om te zorgen dat men toch ging starten.
Allright, dan moet ik mijn mening toch enigzins terugnemen helaas. Ik keek alleen naar de beginpost. Noem me goed van vetrouwen maar ik durf te beweren dat Roald het op dat moment ook daadwerkelijk meende. Voor de pp'ers zal het vast als zwak leiderschap neergezet worden maar de wereld is niet zwart/wit.
Haha ik vermoedde al dat ik het niet duidelijk geformuleerd had. Ik bedoelde dat er naast een paar normale 7/10k punten er tig bb's/kleine spelers worden opgeëdeld en uitgebouwd voor de mh, wat hier niet het geval is.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ik reageer hier nog even kort op en daarna moet ik echt weer even een paar dagen mijn tijd in belangrijkere zaken steken :s

We zouden allemaal liever geen pp-abuse zien, inderdaad. Het bruggetje dat je blijkbaar maakt dat iedereen dan maar moet gaan boosten snap ik dan weer niet. Jullie vorm van boosten is een vorm die bovenop het pp-abuse kan, je compenseert dus niet bepaald iets maar je zet wel met de meest ervaren stam van de wereld een ongelooflijk slecht voorbeeld voor de rest: boosten is oke, want anderen abusen pp. Het zou jouw verantwoordelijkheid ook moeten zijn om de slechte elementen juist zo veel mogelijk uit het spel halen, niet toe te juichen.

Waar sla ik een bruggetje dat iedereen dan maar moet gaan boosten? Als ik even vanuit mij als persoon spreek is mijn account doorgaans het account met de minste pp abuse / boosts in vergelijking met de rest (rest van de top 50 - 25 - toppers idc). Neem wereld 59 of 68 (beide LH), in de start stonden we daar altijd ver buiten de top 50, we konden zeker niet meekomen met de pp abusers. Midgame top tien, beide 2e geeindigd. Totaal gespendeerde pp gedurende de hele wereld (1-2 jaar) komt amper op 10-12k (waarmee je net pa/am/+20% mee kan betalen) en daarvan is 90% gefarmd. Ik erger mij dus ook dat men continu iedereen over één kam scheert. Niettedoen is bijvoorbeeld uitgekomen voor het gebruiken van 100k pp, of 150k hoeveel was het nou? Hoor je mij zijn voltallige stam een zeer trieste stam met boosters noemen? Nee. Maar Niettedoen is dat wel. In de premade zitten ook accounts die slechts 5k spendeerde, of 'slechts'' 10-15k. Zulke aantallen vallen volledig weg bij de hoeveelheden van een Pigzor, Niettedoen of Ruiter hoor.

Ik ben het wel eens over de voorbeeldfunctie en ik heb al vele keren toegegeven dat daar gewoon fouten zijn gemaakt welke we willen gaan rechtzetten. Ik praat ze nergens goed hè. We zijn het wel eens dat het totaalpakket aan boosten het ergste is (boosten bovenop pp-abuse). Diplomatiek laten we vrijwel elke kans varen en qua pp abuse valt het bij de meeste premaders (heb niet alle logjes bekeken) echt enorm mee. Maargoed 'boosts' (jouw definitie) zijn transparant, zichtbaar en meetbaar. PP abuse is onmeetbaar. Terwijl 100k pp ~ 100 edels uit dit event, veel meer invloed heeft dan het hebben van 3 vrienden die meestarten als moraalbreker, tijdelijke stamgenoot, 'boost'.

Ook voor jou geldt overigens, wie stelt moet bewijzen. Je beschuldigt in een bijzin nu weer de andere stammen van boosten, terwijl dit op geen manier wordt ondersteund.

Dit heb ik toen ter tijd al bij 4 andere top 10 spelers (toen ter tijd) buiten de premade bewezen Fred, daar was niet eens discussie over meer. Dus, holle woorden schrijf je daar, aangezien het aangetoond is dat 'boosten' alom geaccepteerd is en alom gebruikt wordt. Moest je veel tijd hebben en je gewoon de top 50 af gaat zoeken en bij iedere overname controleert welke speler en in welke stam die persoon zat, zelfs dan vind je al een tiental spelers die het gedaan hebben, misschien meer. Het kost je wel veel tijd.

@Sule Silmad zou jij voor de helderheid misschien de gehele discussie (nu een paar pagina's volgens mij) exclusief de spotprenten kunnen verplaatsen naar een gepaster topic? (Page X of top/flop stammen bijv.)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Boosten in de start met du's/mb's en of met PP is toch ziek OP? Ik zag je nog een paar dagen geleden claimen dat starten tegenwoordig zoveel lastiger was, dan jou voorbeeld w18. Klinkt allemaal heel dubieus.
Ja die evenementen rocken met een boel PP en er daardoor een triljoen edels uit krijgen is niet normaal nee. Maar moet dan ieder acc van zo'n premade die vooraf als een soort challenge werd aangestipt, dan maar 2 of 3 accounts als boost meenemen? Nee is even goed niet normaal.
Zullen het er geen 40 accounts zijn in totaal, zijn het er wel 30, op een wereld met een stammenlimiet van 12.. Even serieus....
Bovendien zet je een norm neer die op andere werelden kan worden overgenomen. Werelden zoals quaraintaine, classic, speed of andere PPfunctie-loze werelden zoals een w50 was. Want daar kan je alleen 'boosten' met extra accounts, en dan is het opeens wel heel invloedrijk.

Erg jammer
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ik praat nergens het één met het ander goed hè. Ik raak er echt klaar mee. Waar zie jij mij zeggen dat ik vind dat een Amen-Swift speler legitiem een paar boosts (meestart spelers ter boosten) heeft gehad ''omdat het moeilijk is'' of ''omdat anderen het ook doen''?. Ik zeg net letterlijk dat er fouten zijn gemaakt en ik het eens ben met de voorbeeld functie (waarover je ook nog even komt klagen in je laatste zinnen). Of niet dan?

En op zich mag ik prima vanuit mijn eigen perspectief spreken. Ook ik heb lang op wereld 18 gespeeld en maakte daar een prima start mee en dat terwijl ik slechts veer/vijftien was ofzo. Toen ter tijd was activiteit en enige kunde genoeg om een eindje te komen (VOOR MIJ), als je wat geluk had met je omgeving. Ik kwam uiteindelijk op Emielineter01 en ging na een halve ban door een verkeerd overgestapte cospeler naar Calbero in Break waar ik nog een tijd met Marc heb zitten knallen op |P|. Ik weet prima waar ik over spreek hoor.

Wellicht had ik een ander voorbeeld qua wereld moeten noemen, daar kan ik mee komen hoor. Maar een omgeving vol pp abusers (zoals nu), terwijl jij dit zelf niet of nauwelijks (kan) doet bemoeilijkt je start. Hoe boks je op tegen buren die de eerste 1k lc al hebben gekocht wanneer jij net lc kunt ontwikkelen? Daar waar op wereld 18 al deze premiumfeatures en boostmethodes er niet waren. De meest tactische, actieve spelers bereikten daar gewoon het meeste, zoals het zou moeten. De hele reden van het aanhalen van wereld 18 was om een tendens aan te tonen en een vergelijking te maken tussen twee instellingen - situaties. En omdat ik daar zelf ook speelde. Anders had ik voor wereld 4 of 9 moeten gaan, maar dat is verder weggezakt voor mij.

Als ik de keuze had om alles weer zoals vroeger te kunnen doen zou ik daar binnen een seconde voor kiezen. Ook als dat betekent dat we weer bookmark-farmen en 4 ok'jes op verschillende vensters naast elkaar moeten zetten om te timen. Om maar niet te spreken over het extreem tijdrovende versturen van die 1300 clears die je hebt haha
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Ik praat nergens het één met het ander goed hè. Ik raak er echt klaar mee. Waar zie jij mij zeggen dat ik vind dat een Amen-Swift speler legitiem een paar boosts (meestart spelers ter boosten) heeft gehad ''omdat het moeilijk is'' of ''omdat anderen het ook doen''?

Ik heb 3 posts van je gelezen, en ze bevatten bijna alleen maar referenties insinuaties en vergelijkbare argumenten als 'omdat anderen het ook doen'

De ene keer hebben ze geen moreel, dan is er een brede definitie (kortom: iedereen mag boosten/boost zolang het zo'n grijs gebied is en of er niet of nauwelijks voor wordt gestraft), nog een keer datzelfde argument, dan andere besteden (x) K pp 'weegt dat op?', vervolgens referenties naar andere ogenschijnlijke (pp) boosters, en afsluitend weer dat (x) K pp argument. Heb ze voor het gemak gequote.

Als je denkt dat die gasten ook maar een greintje moreel hebben, enkele uitzondering daar gelaten, en ons 'zouden willen straffen voor onze zonden' zit je er totaal naast

Daarbij heb ik al tig keer een pleidooi gedaan over 'boosten', dat er een veel bredere definitie is. Bij mij, maar zeker bij het tw-team

Er zijn nog tien vormen van boosten, aangezien boosten gelijk staat aan: een impuls geven aan je account.

Weegt een boost als een tweede dorp van 3k gratis krijgen op tegen 20.000 extra te besteden pp? Daar koop je met dit event 35 edels voor

Ik erger mij dus ook dat men continu iedereen over één kam scheert. Niettedoen is bijvoorbeeld uitgekomen voor het gebruiken van 100k pp, of 150k hoeveel was het nou? Hoor je mij zijn voltallige stam een zeer trieste stam met boosters noemen? Nee. Maar Niettedoen is dat wel. In de premade zitten ook accounts die slechts 5k spendeerde, of 'slechts'' 10-15k. Zulke aantallen vallen volledig weg bij de hoeveelheden van een Pigzor, Niettedoen of Ruiter hoor.

Terwijl 100k pp ~ 100 edels uit dit event, veel meer invloed heeft dan het hebben van 3 vrienden die meestarten als moraalbreker, tijdelijke stamgenoot, 'boost'.
----------------------------------

Toen ter tijd was activiteit en enige kunde genoeg om een eindje te komen (VOOR MIJ), als je wat geluk had met je omgeving.
Daar waar op wereld 18 al deze premiumfeatures en boostmethodes er niet waren. De meest tactische, actieve spelers bereikten daar gewoon het meeste, zoals het zou moeten

Klinkt al heel wat genuanceerder dan 'Op een wereld 18 kon ik hele continenten zoeken om één (kwaliteitsvolle speler die je eens eerder aantrof) er te vinden' terwijl in werkelijkheid de core vol lag met ijzersterke premades en andere sterke starters vanaf moment 1. Verder vind ik een start van nu of 10 jaar (of langer) geleden niet te vergelijken met elkaar, zou ook niet aanraden dat te proberen.


Ik zeg net letterlijk dat er fouten zijn gemaakt en ik het eens ben met de voorbeeld functie (waarover je ook nog even komt klagen in je laatste zinnen). Of niet dan?

Nouja goed duidelijk, maar dan mag je dus genieten van de bakken kritiek die op je af komen.
 
Laatst bewerkt:

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik praat nergens het één met het ander goed hè. Ik raak er echt klaar mee. Waar zie jij mij zeggen dat ik vind dat een Amen-Swift speler legitiem een paar boosts (meestart spelers ter boosten) heeft gehad ''omdat het moeilijk is'' of ''omdat anderen het ook doen''?. Ik zeg net letterlijk dat er fouten zijn gemaakt en ik het eens ben met de voorbeeld functie (waarover je ook nog even komt klagen in je laatste zinnen). Of niet dan?
In de post hieronder vergelijk je een PPboost met een boostaccount, lijkt er hier erg op dat je het tweede probeert goed te praten met het eerste? Heb nu al een aantal keer benoemd dat ik dit een belachelijke beredenering vind. Nogmaals; het een is volgens de regels een legitime manier om een start te helpen waar de ander bij regel is verboden.

Dit topic gaat helemaal niet over de hoeveelheid boosts. Maargoed, nu blijkt dus dat het voornaamste of enige is waar jullie nog een gelijk op kunnen behalen, wil ik daar ook wel kort wat over zeggen. Ookal is het allemaal al tien keer besproken.. Iedereen boost. Ik heb net eens in de top 10 zitten kijken. Zitten zelfs spelers bij die al 3 volstrekt duidelijk interns hebben en deze ook al geinternd hebben. Er zijn ook spelers met nog veel levende potentiële interns. En ja, er zijn inderdaad drie accounts binnen de premade die ook één of meerdere 'boosts' hadden. Één daarvan was UM en voor hem mocht het niet baten. Herinner je verder nog die post over dat er een heel scala is aan boostopties? PP-gebruik, dealtjes sluiten met omgeving, pbg's, moraalbrekers, 101 co spelers, leip veel activiteit, diplomatiek, dorpenuitbouwers etcetera. Een heel aantal van de boostopties zijn al (gedeeltelijk) beperkt door het beleid. Ieder account 'boost', iedereen op een andere manier.

Stel dat de nummer 1 en 2 van de wereld, van ongeveer dezelfde grootte, zou vergelijken kan hun start er zo hebben uit gezien:

Rang 1 Karel:
- 70.000 Start PP
- Heeft twee moraalbrekers / defbuffers laten starten zodat hij zelf maximaal off kan gaan in zijn eerste dorpen, maar internd ze niet.
- Farmed het beste van de hele wereld met een 8 koppig team en 3 nachters
- Voert veel diplomatiek, zijn stam heeft twee grote bondgenoten in de omgeving
- Wisselt met een paar verkregen persoonlijke bondgenoten speler farms uit

Rang 2 Henk:
- 10.000 start PP.
- Sluit dealtjes met een stam en verkrijgt op die manier 4 zeer goedkope mooie dorpen binnen een dag.
- Internt zijn meegestartte boost als 2e dorp
- Maakt afspraken met pp farmers dat zij hun dorp na het farmen afgeven.
- Heeft een klein team, is minder actief en farmed/verzamelt minder.


Het bovenstaande is volledig fictief, ga dat dus ook niet proberen te ontkrachten, het maakt namelijk niet zoveel uit welke namen je daar zet. Jullie zouden in ieder geval Henk maar een lul vinden, want hij is een vieze booster. Aangezien hij een boost heeft overgenomen en veel doet internen. Karel is een dikke baas, hij farmed gewoon veel en is heel actief. Maar dat Karel zijn LC bij elkaar geboost heeft met PP, de enige reden dat hij goed kan farmen, dat valt volledig weg. Simpelweg omdat het boosten van Karel niet op valt en het boosten van Henk wel.

Hebben ze even veel geboost? Absoluut! Want anders hadden ze niet allebei op dezelfde rang gestaan. Rang is in dit stadium gewoon een afspiegeling van de hoeveelheid grondstoffen die je (kon) benutten om mee te gaan edelen. Het kan prima zijn dat Karel veel meer grondstoffen voorbij heeft zien komen, maar hij verloor er ook meer door het farmen. Henk heeft goedkope dorpen dus kan zonder die extra gs opbrengsten alsnog bij blijven.

Het enige waar je Henk van kan beschuldigen is dat hij zijn geboost niet zo goed wist te maskeren en dat Karel dit beter deed. Waar je discussie over kunt hebben is: Welke vorm van boosten vinden we wel en niet geaccepteerd? Ik zou dan prioriteren op de toegankelijkheid (immers leen ik maandelijks al grof om in leven te blijven, pp is voor mij volstrekt ontoegankelijk). In the end maakt het weinig verschil hoe iemand boost. De hardste booster, op welke manier dan ook, staat op de hoogste rang. Zo zit het spel gewoon in elkaar. Dat gezegd hebbende, waarom zou de transparante booster dan een lul zijn en de sneaky guy niet terwijl hun gedrag dezelfde resultaat/gevolg heeft?

Dit heb ik toen ter tijd al bij 4 andere top 10 spelers (toen ter tijd) buiten de premade bewezen Fred, daar was niet eens discussie over meer. Dus, holle woorden schrijf je daar, aangezien het aangetoond is dat 'boosten' alom geaccepteerd is en alom gebruikt wordt. Moest je veel tijd hebben en je gewoon de top 50 af gaat zoeken en bij iedere overname controleert welke speler en in welke stam die persoon zat, zelfs dan vind je al een tiental spelers die het gedaan hebben, misschien meer. Het kost je wel veel tijd.
Heb even die post opgezocht, neem aan dat je deze bedoelde toch? Corrigeer me gerust als ik de foute heb.

Prima jongen, als je zelf niet in staat bent om ze te zoeken dan toon ik ze toch. Ik ga er niet teveel tijd in steken aangezien er via tw stats al zeer duidelijke boosts te vinden zijn.

---

Deze is helemaal obvious.

Bekijk bijlage 18456

Bekijk bijlage 18455


----

Dan Pigzor, pakte 3 mooie dorpen uit Tfc, waarvan één om 03:29 binnen 18 uur tijd. Hij behaalde hier weinig oda mee en zelfs 0 ODD. Niemand heeft Pigzor ooit zelfs geprobeerd te scouten. Dit terwijl Tfc, waar hij in totaal 4 dorpen uit pakte een stam is met nog 10 andere actieve spelers. Vreemd, dat een account zelfs nog nooit gescout is (anders had je wel een beetje odd gehad) terwijl je al 8 dorpen hebt, zelfs 4 uit één stam.

Geen flauw idee wie er spelen, boeit mij ook niet, wat in ieder geval frappant is, is die odd in zo een situatie. Tja tenzij je vooral je eigen boosts doet opruimen en edelen, dan niet.

Bekijk bijlage 18458
Bekijk bijlage 18459

------

Dit is gewoon gissen, mijn naam begint niet met een Ant dus ik zit niet drie uur per dag met mijn broek op de enkels te kijken naar andere accounts. Dit kan ofwel gewoon zijn oude stam zijn geweest waar hij uit ging, een napje verleende van amper 3 dagen, en vervolgens twee ex-stamgenoten edelde. Waarbij Maarten veel odd haalde, ruiter best veel oda en anthonie geen odd maar wel een beetje OSD. Kan ook zijn dat hij in die stam verbleef om wat def uitwisseling mogelijk te maken toen ter tijd. Denk/hoop dat het gewoon om de tweede optie gaat hoor, voordat mensen zich op de pik getrapt gaan voelen.

Bekijk bijlage 18457

---

Goed dan dus je cabbage guy. We staan zelf ook top 10, en wij zijn een zieke booster heb ik gehoord dus dat is er weer één. En dan heb je ook nog deze knakker op rang 9, ook een toppertje die vast zijn dorpen niet heeft geboost.

Bekijk bijlage 18460

Bekijk bijlage 18461

Iemand ooit een kazerne van level 22 en een hoofdgebouw level 23 zien hebben in een dorpie van 800 punten? Nogmaals; er is een heel spectrum aan boosten. Als je maar genoeg pp hebt is dat gratis dorpje van 88 punten dat je binnen enkele dagen naar de 3k boost nog schadelijker dan het overnemen van een boost.
De PPboosts, je kunt ze aanstippen, maar ik ga niet nogmaals beargumenteren dat ik dat scheef vind.
Als ik door de overnames van premadespelers ga denk ik dat ik ook nog wel een paar twijfelachtige overnames ga vinden op basis van ODD verkregen per verloren dorp. Echter weet ik zeker dat als ik zo'n redenatie zou maken, dat ik uitgelachen zou worden door de premade. Verder heb je dan een speler die een stam verlaat en instant wordt overgenomen, die je dan als boost aanstipt. Tegelijkertijd is Potje hier aan het verkondigen dat hij geen boostaccount is terwijl daar precies hetzelfde gebeurt? Vrij hypocriet imo. Nogmaals; ik ga niet stellen dat er niet geboost wordt buiten de premade. Ik vind alleen dat je niet kunt komen verkondigen dat andere stammen boosten op basis van dingen die jullie ook doen en slechts afschilderen als 'een samenwerking', of niet eens een samenwerking @potje


En onderstaand even om de hypocrisie van de premade nog verder uit te lichten. Vind 't belachelijk dat je zulke statements maakt terwijl je zelf ook weet dat er gemiddeld meer dan die ene moraalbreker per account is gestart. Ofja, moraalbreker, blijkbaar noemen jullie in de premade mensen die jullie van deff voorzien ook moraalbrekers, hoewel dat de functie van een moraalbreker volledig voorbij schiet. Een moraalbreker op rang 3 ODS, dat is wel een prestatie.

Daarnaast; waar wij de moraalbrekers moeten afwijzen omdat we er anders meer dan één hebben, vraagt deze knakker ze in het veelvoud op zijn profiel:
Bekijk bijlage 18462

Hij bindt er geen doekjes om in ieder geval.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Nogmaals; het een is volgens de regels een legitime manier om een start te helpen waar de ander bij regel is verboden.

Stabben, katapulteren, clusterfucken door middel van bb's en spioneren zijn wat dat betreft ook legitieme manieren om een start te helpen, geen van alle is per regel verboden. Maakt dat het allemaal minder erg? Ik omzeil je punt niet, maar overmatig pp abuse afdoen als legitiem is ook gewoon krom. Zekere in de mate waarop sommigen dat doen.

Ik kijk liever naar de invloed of het resultaat van de 'boost' (brede definitie). Daarbij staat ook in de regels dat het tw team een eigen inschatting doet om te bepalen wat een (spelers)boost dan is. Daarbij is fuseren ook altijd toegestaan geweest en maakt helemaal niemand problemen van internen. Stel dat Amen-Swift niemand had meegenomen maar gewoon ter plaatse veel fusies had gedaan (100% slagingskans dat we binnen een week met drie accounts zouden kunnen fuseren - easy) en veel interns hadden geregeld door smooth talking (precies hetzelfde resultaat als het meebrengen van iemand, of eigenlijk nog 10x zoveel resultaat), hadden we het AF dan ook zien zeuren? ''Het zijn immers allemaal legitieme manieren.'' of niet dan?

Men moet eens gaan starten met denken in 'de mate' van. Ik blijf het roepen: meetbaarheid en transparantie van het soort boosten is de directe oorzaak van deze discussie. Men moet daar bewust van zijn en gaan kijken naar invloed/resultaat - want daar draait het in dit spel om - dat is hetgeen waar de wereld mee heeft te dealen.

Als ik door de overnames van premadespelers ga denk ik dat ik ook nog wel een paar twijfelachtige overnames ga vinden op basis van ODD verkregen per verloren dorp. Echter weet ik zeker dat als ik zo'n redenatie zou maken, dat ik uitgelachen zou worden door de premade.

In dezelfde post die je citeerde vond ik bij Ruiter ook zo een overname zonder odd stijging bij het doelwit. Het bleek zo te zijn dat de speler zijn def elders had verloren / staan. Ik heb ook rapporten voorbij zien komen van vijandelijke dorpen die mijn stam verovert terwijl er 2k speer en 1k zwaard buiten het dorp staat. Ook het recappen van dorpen van omliggende spelers kan leiden tot geen odd stijging. Ik ben het dus met je eens dat ODD geen goede graadmeter is voor het verkrijgen van dorpen, tenzij je zoiets keer op keer ziet gebeuren.
 
Bovenaan