Spotprenten

DeletedUser44415

Guest
Uitdaging voor hemzelf: zichzelf kunnen verdedigen tegen kata's. Laat hun maar hun pp verdoen, om zo vlug naar de top te rushen is gewoon uitdagend om kata's op te sturen :p.
 

DeletedUser65875

Guest
Don't hate the players ... hate the game

Serieus, laat de mensen die genoeg pp hebben het gebruiken ... Niet hun fout dat de wereld deze instelling heeft.

Build a bridge & get over it.
 
Reactiescore
38
de voordelen die jij op somde zijn voordelen van het internen. Die voordelen hebben niets te maken met de instellingen van de wereld (no haul, limited haul, farmwereld).

Het grote voordeel van internen is dus zoals jij al aanhaalde dat je minder troepen kwijt bent en dus grondstoffen bespaard.
Op een gewone wereld kunnen die gespaarde troepen continu blijven farmen terwijl hetzelfde aantal troepen bij een no/limited haul een groot deel van de tijd zullen thuis staan.
Of je moet zo slecht zijn dat je met extra troepen die farmlimiet nog steeds niet zou halen...

Maar mensen die wel hun dorpen clearen verliezen net hun troepen en moeten dus die troepen helemaal vanaf nul weer opbouwen. En dat zonder extra inkomsten van farmen om de verliezen aan te kunnen vullen. Wat er dus voor zorgt dat het dorp effectief nutteloos wordt voor de komende dagen. Dat in tegenstelling tot interners die constant kunnen blijven munten slaan en dus wel vooruitgang boeken. En zeker op tw geldt stilstaan is achteruitgaan.

Op farmwerelden kun je die verliezen veel beter opvangen door met je andere dorpen eens goed door te farmen. Je zal waarschijnlijk wel nog steeds schade oplopen, begrijp me niet verkeerd, maar je hebt tenminste nog de mogelijkheid om er wat aan te doen en de schade te beperken. Op een limited haul wereld kan je dit slechts op heel beperkte schaal doen en zit je voor de rest simpelweg met de gebakken peren.
 

DeletedUser51627

Guest
Mijn grootste probleem is niet het aankopen van PP zelf voor andere doelen dan PA/FA/AM, ik vind echter dat dit meer iets is wat noobs in het begin zouden kunnen doen. Die moeten ook plezier in het spel hebben en af en toe een beetje meekomen, anders bloedt het spel echt dood, het is niet anders. Toch zou ook dat wat ingetogener mogen. De goede spelers zouden zelfs helemaal geen pp moeten abusen in mijn ogen. Verder vind ik het idee dat je niet mag klagen over iets wat er toch zal blijven onzin. Ik mag toch ook klagen dat ik gek word van criminaliteit? Het is er, het blijft er waarschijnlijk ook. Maar dan vind ik het nog niet leuk.

Over uitdagend voor jezelf: Het kan toch ook een uitdaging zijn pp-abusers in te halen en dan de top in te gaan, in de edelfase?

Je mag idd wel klagen, maar klaag op het systeem :)

Over je voorbeeld:
Bij criminaliteit is het beter te klagen op de daders, aangezien het systeem dit niet toelaat (of dit toch probeert ). Het systeem van TW laat pp abuse wel toe, dan is het beter om op het systeem te klagen ipv op de personen die het systeem gebruiken. PP abusers gebruiken enkel iets dat tw hen toelaat.

Het kan idd ook een uitdaging zijn om de abusers in te halen in de edelfase. Als ik de pp niet had staan, had ik het gewoon zo geprobeerd. Uitdaging in de edelfase is er sowieso. Als we de pp toch hebben staan, gaan we liever wat sneller naar deze fase. Ik denk toch niet dat ik na deze wereld ooit nog ga starten, dan kan de pp even goed op.
 

DeletedUser64081

Guest
Ik snap je in die zin wel als het je laatste wereld is. Ja, ik begrijp je ergens echt wel, maar ik heb er gewoon de smoor in. TW wordt lekker vernaggelt op deze manier.
 
Reactiescore
38
Ben ik het niet mee eens. Het is niet omdat het bij wet toegelaten is om mensen zwaar uit te schelden zonder reden, dat je daarom niet mag klagen op die mensen. Als de overheid van de een op de andere dag moord goedkeurt, zul je ook niet zomaar zeggen dat je het ok vindt dat mensen dit dan gaan doen. Ik denk bv. ook niet dat jullie belastingontduiking niet zullen veroordelen omdat het door gaten in de wetgeving mogelijk is.
 

DeletedUser64081

Guest
Precies, dat ik hem begrijp zeg ik ook niet dat ik het er mee eens ben. Maar ik begrijp het wel, zeker wanneer hij met veel pp zijn laatste wereld speelt. Het is verleidelijk het dan te gebruiken. Maar ik zou het zelf dan denk ik niet doen.
 

DeletedUser51627

Guest
Ben ik het niet mee eens. Het is niet omdat het bij wet toegelaten is om mensen zwaar uit te schelden zonder reden, dat je daarom niet mag klagen op die mensen. Als de overheid van de een op de andere dag moord goedkeurt, zul je ook niet zomaar zeggen dat je het ok vindt dat mensen dit dan gaan doen. Ik denk bv. ook niet dat jullie belastingontduiking niet zullen veroordelen omdat het door gaten in de wetgeving mogelijk is.

Onze wet is gemaakt om belastingontduiking tegen te gaan, als je hierop gepakt wordt is dit strafbaar. Als de wet het bewust toe zou laten om geen belastingen te betalen, zal niemand nog betalen. Dan is de fout ook niet bij de mensen te zoeken, maar bij de staat zelf. Het is niet zo dat het volgens tw verboden is om pp abuse te doen, en dat er dan mensen zijn die het toch doen. TW laat het gewoon toe. Ze zijn hier heel open over, de pp beurs staat in de beschrijving van de wereld als geaccepteerd.

Het systeem (TW ) is promoot de pp beurs, de staat promoot geen belastingontduiking. Mocht er een staat zijn die dit wel doet, is het probleem bij deze staat te zoeken en niet bij de inwoners die dan geen belastingen betalen.
 
Reactiescore
38
Onze wet is gemaakt om belastingontduiking tegen te gaan, als je hierop gepakt wordt is dit strafbaar. Als de wet het bewust toe zou laten om geen belastingen te betalen, zal niemand nog betalen. Dan is de fout ook niet bij de mensen te zoeken, maar bij de staat zelf. Het is niet zo dat het volgens tw verboden is om pp abuse te doen, en dat er dan mensen zijn die het toch doen. TW laat het gewoon toe. Ze zijn hier heel open over, de pp beurs staat in de beschrijving van de wereld als geaccepteerd.

Het systeem (TW ) is dus fan van de pp beurs, de staat is geen fan van belastingontduiking. Mocht er een staat zijn die dit wel is, is het probleem bij deze staat te zoeken en niet bij de inwoners die dan geen belastingen betalen.

Ok, misschien geen goed voorbeeld, maar het doet niets af van het punt dat ik probeer te maken.

(Maar je zou je nog steeds kunnen afvragen hoe die gaten in de wetgeving er komen. Die komen er namelijk niet doordat er 1 wet is die duidelijk aangeeft hoe en wat. Die komen meestal door uitzonderingen, met nog eens uitzonderingen, en andere eigenaardigheden waar men zelf voor gekozen heeft en waardoor men de betreffende belastingontduiking wel indirect mee heeft goedgekeurd. En wanneer bepaalde gaten aan het licht komen, dan besluit men soms ook bewust om ze niet te dichten, wat dus ook weer indirect een goedkeuring geeft voor het gebruik van die gaten.
Maar goed, dat is een discussie voor een andere keer op het serieus forum op het AF.)
 

DeletedUser74396

Guest
Maar mensen die wel hun dorpen clearen verliezen net hun troepen en moeten dus die troepen helemaal vanaf nul weer opbouwen. En dat zonder extra inkomsten van farmen om de verliezen aan te kunnen vullen. Wat er dus voor zorgt dat het dorp effectief nutteloos wordt voor de komende dagen. Dat in tegenstelling tot interners die constant kunnen blijven munten slaan en dus wel vooruitgang boeken. En zeker op tw geldt stilstaan is achteruitgaan.
dat is het voordeel van internen zoals ik reeds zei. Heeft niets met de soort wereld te maken.

Op farmwerelden kun je die verliezen veel beter opvangen door met je andere dorpen eens goed door te farmen. Je zal waarschijnlijk wel nog steeds schade oplopen, begrijp me niet verkeerd, maar je hebt tenminste nog de mogelijkheid om er wat aan te doen en de schade te beperken. Op een limited haul wereld kan je dit slechts op heel beperkte schaal doen en zit je voor de rest simpelweg met de gebakken peren.
Je vergeet dat die interners ook een beperkte farm hebben?
Je gaat me niet zeggen dat jij meer kan farmen met een clear minder dan een speler die internt en dus al zijn troepen nog heeft. Die interner zit zodoende veel sneller aan zijn limiet en heeft dus een pak meer nadelen aan de limited haul dan een speler die zijn troepen gebruikt.

je kan natuurlijk altijd je troepen dom weg gooien, maar de persoon die een clear stuurt naar een risico-dorp zonder dat hij zich kan verloorloven om die clear kwijt te raken is gewoon achterlijk als je het mij vraagt.
 

DeletedUser75237

Guest
Het grootste probleem is niet het pp-gebruik, maar het overmatig pp-gebruik. Ik heb gehoord (het is dus slechts een gerucht) dat Adriaan zo'n 45k (!!) pp te spenderen had. Dat heeft niks meer te maken met het jezelf makkelijk maken, of wat sneller groeien, maar puur met jezelf naar de top kopen.

TW laat het toe, het systeem wordt zelfs aangemoedigd. Dat moet men respecteren. Maar dat betekent niet dat we de spelers die er gebruik van maken moeten respecteren. Voor alle duidelijkheid heb ik het niet over de personen zelf, maar hun handelswijze. Ik 'haat' een pp-abuser niet, maar ik zal er wel alles aan doen om hen te bespotten binnen de geldende community-regels, en indien mogelijk ook te edelen :p. Dat mag vreemd klinken uit de mond van iemand van het TW-team, maar het is wel bekend wat ik denk over pp-abuse. Dat dacht ik al toen ik nog niet bij het team zat en daar ga ik niet ineens anders over denken. Iedereen heeft tenslotte zijn of haar eigen mening m.b.t. dit onderwerp.

Dit naar aanleiding van klachten over m'n spotprentjes m.b.t. PP-abuse. Ik snap dat het niet leuk is om te zien dat je "belachelijk" wordt gemaakt op het AF, maar ook dat is P&P. Niets belet je om erop te reageren, al dan niet op een ludieke manier met een andere spotprent bijvoorbeeld. Moet mogelijk zijn :)
 

DeletedUser66265

Guest
Onze wet is gemaakt om belastingontduiking tegen te gaan, als je hierop gepakt wordt is dit strafbaar. Als de wet het bewust toe zou laten om geen belastingen te betalen, zal niemand nog betalen. Dan is de fout ook niet bij de mensen te zoeken, maar bij de staat zelf. Het is niet zo dat het volgens tw verboden is om pp abuse te doen, en dat er dan mensen zijn die het toch doen. TW laat het gewoon toe. Ze zijn hier heel open over, de pp beurs staat in de beschrijving van de wereld als geaccepteerd.

Het systeem (TW ) is promoot de pp beurs, de staat promoot geen belastingontduiking. Mocht er een staat zijn die dit wel doet, is het probleem bij deze staat te zoeken en niet bij de inwoners die dan geen belastingen betalen.

Strikt genomen heb je gelijk, vermits je enkel en alleen de wet erop na zou kijken. Echter heb je ook nog zoiets als ongeschreven recht & normen en waarden. Dat iets toegelaten wordt betekent niet dat je er gebruik van moet maken, of liever gezegd misbruik. Ik vind het dan ook vreemd dat je hier verkondigt dat je liever zou zien dat die pp beurs er niet zou zijn. Dan moet je hem nu niet gebruiken, anders kun je beter je mond houden.

Ik zal een voorbeeld voor je verzinnen om het te verduidelijken. Stel dat jij op een verjaardag komt waar je niemand kent, het is dan netjes om jezelf voor te stellen. Dit noemen we goed fatsoen en is dus geen gebod/verbod. Op het moment dat jij je niet voorstelt kijkt iedereen jou erop aan en niet het systeem. Het systeem mag dan iets niet gebieden/verbieden, dat betekent niet dat je er dan maar gebruik van moet maken. Momenteel probeer jij op enorm laffe wijze je pp-gebruik goed te praten. Dit was al duidelijk zodra je begon over het feit dat je er geen eigen geld in had gestoken maar alles met gs verkopen had verdient. Dat toont aan dat je verstandelijk op een heel ander niveau aan het praten bent. De intentie van de discussie hier gaat namelijk niet over geld. Het gaat over normen & waarden en het goede fatsoen van de mens. Het gaat er dus om dat jij een 'oneerlijk' voordeel voor jezelf het spel in roept. Hoe je dat doet is irrelevant.

Dan nog een persoonlijke vraag van mij aan jou. Heb je echt plezier in het spel op deze manier? Mocht je ooit iets bereiken zal iedereen je prestatie afdoen als pp-gebruik en zelf weet je diep van binnen ook dat je prestatie dan niks voorstelt. Het lijkt mij dat een ieder hier tw speelt om iets te presteren? Natuurlijk zou je een verziekte geest als die van een moordenaar kunnen hebben, de mensen die er trots op zijn dat ze een moord hebben gepleegd. Ben jij op eenzelfde manier als die moordenaar ook trots op jouw prestatie?
 

DeletedUser64230

Guest
Pp abuse is een nieuwe dimensie van uitdaging,
En hoe stom het ook klinkt vond ik t bestwel voldoening geven als ik de eerste dag gs voor iedereen weg kon gappen op de markt :p
Mensen worden toch weggespeeld als ze het spel niet snappen dat weet iedereen, dus snap de generale heissa niet zo.
 

DeletedUser51627

Guest
@n1i1k1k1i12 n1i1k1k1i12

Momenteel probeer jij op enorm laffe wijze je pp-gebruik goed te praten. Dit was al duidelijk zodra je begon over het feit dat je er geen eigen geld in had gestoken maar alles met gs verkopen had verdient.
Het is wel relevant dat ik er geen geld in heb gestoken. Dit is de reden waarom het geen oneerlijk voordeel voor mij is. Een oneerlijk voordeel zou willen zeggen dat ik iets heb dat ik niet op tw heb behaald dat anderen niet hebben. Ik heb mijn pp ingame verdiend op andere werelden. Ik heb grondstoffen daar verkocht voor pp, dit is iets dat ieder anders speler op de wereld ook had kunnen doen. In het moderne tw moet je over verschillende werelden heen kijken, zo is het bv ook zo met de vlaggen. Voor mij is het moreel om een wereld op een eerdere wereld voor te bereiden. Of het moreel is om pp te gebruiken is zeer subjectief, ik begrijp dat anderen hier anders over denken. Over wat moreel is zijn vele verschillende stromingen en kunnen we dus blijven argumenteren.

Ik vind het dan ook vreemd dat je hier verkondigt dat je liever zou zien dat die pp beurs er niet zou zijn. Dan moet je hem nu niet gebruiken, anders kun je beter je mond houden.
Hier ga je compleet de mist in... Ik zou de beurs liever niet aan zien staan, ik vind het niet leuk dat geld een factor speelt in een spel. Maar ik aanvaard het dat de beurs er altijd zal zijn en probeer in deze situatie zo hoog mogelijk op het spelletje te eindigen. Een idealist zou zich blijven verzetten door hier uit protest niet aan mee te doen, ik ben echter een realist en probeer er het beste van te maken onder de gegeven omstandigheden.

Heb je echt plezier in het spel op deze manier?
Ik heb er nog steeds plezier in ja :D Als ik win win ik niet door een oneerlijk voordeel. Dit heb ik in de eerste alinea van mijn reactie beargumenteert. De grondstoffen snel genoeg en aan het juiste tempo kunnen kopen in de start op de beurs is ook niet simpel trouwens, dit heeft net zoals farmen ook hoge activiteit en een goede tactiek nodig. Ook is het mits de voorsprong behaald in de start nog steeds een prestatie om deze voorsprong te behouden in later game. Los van dat alles heb ik gewoon een leuk team, wat voor mij nog steeds het meeste plezier geeft.
 
Reactiescore
1.367
@n1i1k1k1i12 n1i1k1k1i12

Momenteel probeer jij op enorm laffe wijze je pp-gebruik goed te praten. Dit was al duidelijk zodra je begon over het feit dat je er geen eigen geld in had gestoken maar alles met gs verkopen had verdient.
Het is wel relevant dat ik er geen geld in heb gestoken. Dit is de reden waarom het geen oneerlijk voordeel voor mij is. Een oneerlijk voordeel zou willen zeggen dat ik iets heb dat ik niet op tw heb behaald dat anderen niet hebben. Ik heb mijn pp ingame verdiend op andere werelden. Ik heb grondstoffen daar verkocht voor pp, dit is iets dat ieder anders speler op de wereld ook had kunnen doen. In het moderne tw moet je over verschillende werelden heen kijken, zo is het bv ook zo met de vlaggen. Voor mij is het moreel om een wereld op een eerdere wereld voor te bereiden. Of het moreel is om pp te gebruiken is zeer subjectief, ik begrijp dat anderen hier anders over denken. Over wat moreel is zijn vele verschillende stromingen en kunnen we dus blijven argumenteren.

zodra je voordelen behaald op wereld x door kunt sturen naar andere werelden is dat voor mij oneerlijk voordeel. Een nieuwe wereld zou iets moeten zijn dat een nieuwe start geeft. Of je nu koopt met Gekochte of verdiende pp is voor mij hetzelfde.

Ik vind het dan ook vreemd dat je hier verkondigt dat je liever zou zien dat die pp beurs er niet zou zijn. Dan moet je hem nu niet gebruiken, anders kun je beter je mond houden.
Hier ga je compleet de mist in... Ik zou de beurs liever niet aan zien staan, ik vind het niet leuk dat geld een factor speelt in een spel. Maar ik aanvaard het dat de beurs er altijd zal zijn en probeer in deze situatie zo hoog mogelijk op het spelletje te eindigen. Een idealist zou zich blijven verzetten door hier uit protest niet aan mee te doen, ik ben echter een realist en probeer er het beste van te maken onder de gegeven omstandigheden.

het feit dat je al het meeste geeft om je rang zegt al veel over hoe je bent.

Heb je echt plezier in het spel op deze manier?
Ik heb er nog steeds plezier in ja :D Als ik win win ik niet door een oneerlijk voordeel. Dit heb ik in de eerste alinea van mijn reactie beargumenteert. De grondstoffen snel genoeg en aan het juiste tempo kunnen kopen in de start op de beurs is ook niet simpel trouwens, dit heeft net zoals farmen ook hoge activiteit en een goede tactiek nodig. Ook is het mits de voorsprong behaald in de start nog steeds een prestatie om deze voorsprong te behouden in later game. Los van dat alles heb ik gewoon een leuk team, wat voor mij nog steeds het meeste plezier geeft.

k? Misbruik is misbruik. 90% van de spelers ziet jou en de manier waarop je speelt als misbruik/oneerlijk voordeel. Dat het niet simpel is neemt nog niet weg dat het misbruik is?
 

DeletedUser51627

Guest
Rise Against

Al je argumenten zijn subjectief... Je mening is anders, dat respecteer ik. Maar besef dat het maar een mening is.

Enkel je laatste zin is een feit (op het cijfer dat je er op plakt na dan ), maar het is niet zo dat er nog mensen je mening delen dat deze een feit wordt.

Sommigen bekijken het als oneerlijk voordeel, anderen niet. Dit hangt af van de invalshoek.
 
Bovenaan