Spion in Maai?

Reactiescore
470
Ik vind het niet nodig om te bewijzen dat ik deze informatie verkregen heb terwijl ik gewoon duidelijk aangeef hoe ik bij deze informatie kom. Mocht er inhoudelijk bewijs naar voren komen over het feit dat wij een spion zouden hebben binnen maai. Wat al een langere tijd gesuggereerd word. Zal deze noodzaak meer wet geven dan wat je nu probeert te verwijten. Ik ga dus geen bewijzen tonen printscreens vragen van mensen hun whatsapp om mijn gelijk te krijgen.


Geloof me, of doe het niet

Ben wel gewoon benieuwd wanneer jullie eens met harde feiten gaan komen.

Geloof me, of doe het niet en dan ons vragen om met harde feiten te komen...

Zoals al meerdere mensen hebben aangegeven kan het maanden duren voordat het definitieve bewijs er zal zijn van de spion in maai. Het is voor nu al duidelijk dat er een zit en dat is bewezen door te veel toevalligheden waarin jullie precies wisten wat er bij ons aan de gang was.
 
Reactiescore
961
Ik vind het niet nodig om te bewijzen dat ik deze informatie verkregen heb terwijl ik gewoon duidelijk aangeef hoe ik bij deze informatie kom. Mocht er inhoudelijk bewijs naar voren komen over het feit dat wij een spion zouden hebben binnen maai. Wat al een langere tijd gesuggereerd word. Zal deze noodzaak meer wet geven dan wat je nu probeert te verwijten. Ik ga dus geen bewijzen tonen printscreens vragen van mensen hun whatsapp om mijn gelijk te krijgen.


Geloof me, of doe het niet

Ben wel gewoon benieuwd wanneer jullie eens met harde feiten gaan komen.
Maar deze "informatie" die jij verkregen hebt kan je toch wel delen met ons? Vreemd dat je niet een klein beetje wilt helpen met de "spion" of praatgraag, als je er zelf een schone lei in hebt.
 

DeletedUser69389

Guest
Ik vind het niet nodig om te bewijzen dat ik deze informatie verkregen heb terwijl ik gewoon duidelijk aangeef hoe ik bij deze informatie kom. Mocht er inhoudelijk bewijs naar voren komen over het feit dat wij een spion zouden hebben binnen maai. Wat al een langere tijd gesuggereerd word. Zal deze noodzaak meer wet geven dan wat je nu probeert te verwijten. Ik ga dus geen bewijzen tonen printscreens vragen van mensen hun whatsapp om mijn gelijk te krijgen.


Geloof me, of doe het niet

Ben wel gewoon benieuwd wanneer jullie eens met harde feiten gaan komen.
Je vindt het niet nodig om te bewijzen hoe je de informatie hebt verkregen omdat je hebt aangegeven hoe je eraan bent gekomen? Of is het misschien omdat je niet je eigen schuld wilt bewijzen? Want waarom zou je je onschuld niet willen bewijzen? Juist door met reacties zoals deze te komen versterk je alleen maar het beeld van een speler die hier weldegelijk achter (zou kunnen) zit(ten). Het lijkt mij toch dat je ten alle tijden wilt ontkrachten hier iets mee te maken te hebben? Of heb je geen eergevoel en boeit het je niet? Dat zou alleen maar des te meer een reden geven waarom je het niet erg zou vinden om dan dergelijke speelmanieren gebruik te maken.....
 
Reactiescore
146
Ik zou zeggen....stuur Dpschut een pm, vraag het aan 'm, probeer een dealtje te sluiten, biedt hem een nap aan ofzo, in ruil voor info....doen jullie wel vaker!, zo moeilijk is het allemaal niet hé.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Een dealtje te sluiten? Een nap aanbieden? Ben jij wel lekker in je bol. Alle partijen roepen hier dat ze er niets mee te maken en wel willen helpen met zoeken (in ieder geval AX) daarnaast van alle kanten berichten over fair play. Voeg daden bij woord zou ik zeggen.

lol, dit is inderdaad naar voren gekomen omdat leden van maai mensen naar zich toe proberen te trekken, en daarbij zelf teveel informatie weg geven.
Als je aangeeft wil je als co bij ons spelen, we zijn van 44 leden naar 11 actieve gegaan.

Immers, wat heeft Dpschut hier nou te verliezen? Door deze uitspraak aan te tonen kan hij alleen maar winnen. Laat ik zeggen dat als in inderdaad blijkt dat een Maai-lid deze info heeft weggegeven, de leiding waarschijnlijk niet coulant zal reageren. Win-win voor Dpschut toch? Ik kan maar één motief bedenken om het niet te delen: Je wilt je informatiebron, waar je mogelijk meer gebruik van wilt maken, beschermen.
 

DeletedUser81357

Guest
Bij deze het onderzoek naar een eventuele spion binnen Maai.

Al een tijd lang hebben we binnen Maai vermoedens dat er iemand belangrijke informatie doorspeelt naar derden. Spelers die deze informatie helemaal niet horen te hebben. Het begon allemaal bij een gewone nachtelijke intern op .Da Vinci.

Bewijsstuk 1: Verdacht rare time achter interntrein van AoD
rnt5ds2h.png


Een erg aparte time van Chemistry. Act pakte expres in de nacht dit dorp op niet al te lange looptijd van .davinci. Toch wist Chemistry dit dorp welliswaar binnen 76 seconden na de laatste edel van ACt over te nemen. Geen trein, het waren gericht twee edels wetende dat de TS laag zou staan. Dit is met het eigen oog gezien.

Dit was het moment dat we in Maai behoorlijk argwaan krijgen bij de acties van XII. Vanaf dit moment bestond het woordje toeval voor ons niet meer en begonnen we op dingen te letten waar je normaliter niet zo snel op let.

Enige tijd gaat er overheen zonder al te gekke dingen, op een paar redelijk te verklaren dingen na welke waarschijnlijk niets ermee te maken hebben. Tot het moment dat we weeral een rare PM voorbij zien komen.

Bewijsstuk 2: Oneshot weet van defvoorziening don pietro
lag8kobfl.png


Dit is ook uiterst vreemd. Context; Pietro had een deflijstje op het forum gezet, hier kwam nauwelijks reactie op omdat er niet zoveel def beschikbaar was. Pietro blufte totaal door te zeggen dat ze def kregen, maar Oneshot wist op de een of andere manier dat dit niet het geval was. Zegt zelfs dat hij het een en ander door heeft gekregen. Maar van wie dan? Wie zou in godsnaam zeggen dat een stamgenoot geen def heeft gekregen van de stam en dus zwak zou staan?


Bewijsstuk 3: Elke keer dat iemand in de skype iets zegt; anticipeert AX

zna82uwpbtjt.png


Halverwege de nacht; rond een uur of twee stuurt Tranquilo zijn verdediging naar RSAM. Vrijwel niemand uit de stam krijgt fakes van AX, op de massa doelwitten na. Tranquilo krijgt binnen enkele minuten een shitload aan langlopende, ongetimde fakes.

Halverwege de dag sturen Eat sleep farm repeat, Collationem, Noordter en Knuppelvechter ook def. Zij sturen niet tegelijk, maar al gauw een uurtje ertussen. Vrijwel direct na het sturen beginnen daar de tellers op te lopen omdat AX, Mudmen, Barnix en Spijker beginnen met fakes gooien. Goede timing kun je wel zeggen; bij elke speler net als bij Tranquilo direct na het gooien van incommings.

Dit is een voorval dat meerdere keren heeft plaatsgevonden.

Wat overigens ook al toevallig is (maar ik niet wijt aan een lek) is dat de aanval van AX op Maai precies op 14 oktober plaats heeft gevonden. Op diezelfde dag stond er ook een massa van Maai op XII geplant, welke al twee weken vast stond. Niemand buiten Maai was hiervan op de hoogte normaal gezien. Echter begon AX haar massa eerder met lopen, waardoor de Maai massa op XII werd uitgesteld. Wat toch best wel fijn voor AX en haar bg XII is geweest. Laten we hopen dat het een toevalstreffer was.

Ook na de massa zet Bonaya een valletje:

s7lul6.png


g171aepv.png



Bewijsstuk 6: Waarom weet Dpschut precies hoe de skypechat van Maai in elkaar steekt?
3n1mqs7a56.png


Een kleine toelichting: we zaten met exact 44 leden in de eerste stamchat op Skype. Bonaya vond dat het tijd was voor een nieuwe skypechat, zeker in tijden van een mogelijke spion hadden we geen noodzaak aan ongenodigde gasten. Er werd een nieuwe chat opgericht met, zoals dpshut blijkbaar ook wist, 2 per account.

Conclusie.

We zijn er zeker van dat er iemand informatie heeft zitten lekken vanuit Maai alsook dat verschillende tegenstanders daar doodleuk gebruik van hebben gemaakt. Een AX'er die per pm zelfs zegt dat hij het een en ander doorkreeg en een XII'er die exact weet hoeveel spelers er in een stamchat zitten en hoe het met de bemanning zit. Als je geen intel, geen spion, zou hebben - waarom zou je dan zulke (kloppende) beweringen (kunnen) maken?

Het zaakje stinkt al een hele tijd voor ons. Echter verwachten we dat dit nog niet de onderkant van de ijsberg is. Wellicht zijn we nu wel te oplettend, maar we verwachten misschien nog wel een lek te hebben. Echter heeft Maai een aantal, weliswaar radicale, maatregelen genomen. We voeren een ander systeem voor informatievoorziening waardoor men alleen de informatie krijgt, die het account zelf nodig heeft. Ja dit zorgt voor lagere sociale cohesie, maar wellicht ook tot een verkleining van de kans tot lekken.

Aan de tegenpartijen wil ik vooral het volgende melden: Maak geen gebruik van verkregen (gevoelige) informatie. Het lekken van informatie is laag, maar het gebruik maken daarvan eveneens. Ik meen dan ook serieus dat ik in het verleden zo een lek bij een vijandige stam, openbaarde bij de leiding van die andere stam. Maai staat voor fair play en heeft niet voor niets interne afspraken over bijvoorbeeld clusterfucken en katapulteren.

Goede middag.

De bewijslast tegen AX is hilarisch :)
- Gesprek met one shot
- Onderlinge skype gesprekken met maai spelers ( 3min na verzenden os krijgen ze incommings geloof ik 2 of 3x?)

Bewijslast over dat ax een spion zou hebben is gebaseerd op een skype gesprek van alleen maai spelers en een screenshot van one shot. Hier had hij weken voor nodig om het op te stellen en is toch aardig lachwekkend dat je er uit kan opmaken dat AX gebruik zou maken van een spion.

Voor de volgende keer een gesprek tussen jou en een maai speler die aangeeft dat het na 3min binnenkomt na het verzenden van os is GEEN bewijs. Als ik iets naar mijn stamgenoten stuur in een bericht betekend dit niet dat het een bewijsstuk is haha. Als je dit goed wilt doen laat je een screenshot zien van de verzonden os met tijdstippen erbij en de binnenkomende aanvallen met tijdstippen. Het '' bewijs'' in deze situatie is een bewering van een speler die niet onderbouwd is met daadwerkelijke screenshots van aanvallen en verstuurde os.

Bericht van one shot heeft hij duidelijk weerlegt in zijn post en verwijs jullie hier graag heen en wil ik ook nog aan toevoegen dat de datum van het gesprek ook weer 2 week voor de massa was. Nu hoor ik Roald al schreeuwen datum maakt niet uit. In dit geval wel want de claims zijn voornamelijk gebaseerd op dat jullie verdachte incommings kregen tijdens de massa rond 14de.

De geweldige post met bewijs waar we zo lang op gewacht hebben voegde letterlijk niets toe en bestaat voornamelijk tussen gewoon een gesprek met maai spelers over toevallige incommings zonder daadwerkelijk bewijs. Let op dat maai spelers massaal de post geliked hebben terwijl het letterlijk zielige bewijslast voor een spion is. Dit geeft weer dat deze spelers niet kritisch kunnen kijken naar wat Roald op het af beweert. Aan deze spelers wil ik mee gegeven dat je eens moet gaan denken voor jezelf en niet gewoon geloven wat iemand op het af post. Want kom op zeg dit is toch lachwekkend met welk '' bewijs'' nu naar voren gekomen wordt?

De boodschap van iedereen in ax is duidelijk tegenover maai. Ondanks de valse beschuldiging vinden we het jammer voor maai spelers dat er misschien een spion in maai zit maar ax heeft hier niets mee te maken. Er zijn altijd manieren om er achter te komen wie info lekt en indien nodig kunnen we misschien wel helpen hierin.

Voor Roald wil ik persoonlijk nog aan toevoegen ik snap waarom je mij beschuldigd en dat je uit frustratie op zo'n manier tegen mij praat. Want als jullie echt een lek denken te hebben zou ik ook bovenop iets springen als er iets verdachts lijkt en al mijn frustratie hierop gooien.
(In dit geval was ik dat omdat ik een verkenningsronde verstuurde naar een speler 3min nadat hij os had verstuurd). Kijk naar de situatie zoals deze nu is en realiseer je dat je veel te vroeg conclusies over mij hebt getrokken omdat je opzoek bent naar een schuldige. Je manier van praten richting mij is verschrikkelijk maar is begrijpelijk gezien je situatie. Sterkte met het zoeken naar een spion en hoop dat je de daadwerkelijke schuldige zult vinden.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Goede middag.

De bewijslast tegen AX is hilarisch :)
- Gesprek met one shot
- Onderlinge skype gesprekken met maai spelers ( 3min na verzenden os krijgen ze incommings geloof ik 2 of 3x?)

Bewijslast over dat ax een spion zou hebben is gebaseerd op een skype gesprek van alleen maai spelers en een screenshot van one shot. Hier had hij weken voor nodig om het op te stellen en is toch aardig lachwekkend dat je er uit kan opmaken dat AX gebruik zou maken van een spion.

Voor de volgende keer een gesprek tussen jou en een maai speler die aangeeft dat het na 3min binnenkomt na het verzenden van os is GEEN bewijs. Als ik iets naar mijn stamgenoten stuur in een bericht betekend dit niet dat het een bewijsstuk is haha. Als je dit goed wilt doen laat je een screenshot zien van de verzonden os met tijdstippen erbij en de binnenkomende aanvallen met tijdstippen. Het '' bewijs'' in deze situatie is een bewering van een speler die niet onderbouwd is met daadwerkelijke screenshots van aanvallen en verstuurde os.

Dus, als jij een potje pindakaas bij de AH steelt en naar buiten rent, maar de camera's vergeten op dat moment even te filmen, omdat ze nogal perplex staan. Dan is een beschrijving van jouw uiterlijk geen bewijslast? Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Wij maken niet van alles wat we doen op TW een screenshot omdat het eventueel als bewijslast kan dienen als je op een later tijdstip de touwen aan elkaar begint vast te binden.

Bericht van one shot heeft hij duidelijk weerlegt in zijn post en verwijs jullie hier graag heen en wil ik ook nog aan toevoegen dat de datum van het gesprek ook weer 2 week voor de massa was. Nu hoor ik Roald al schreeuwen datum maakt niet uit. In dit geval wel want de claims zijn voornamelijk gebaseerd op dat jullie verdachte incommings kregen tijdens de massa rond 14de.

BS. Die massa interesseert ons geen reet. Heeft er ook compleet niets mee te maken of er een spion of niet in zit. Kort gezegd wist ik niet eens dat je scouts tot de massa behoorde totdat je dit zelf op het AF kwam verkondigen nadat Maai uitingen gaf over het vermoeden van een spion. Laat die massa los, heeft er niets mee te maken.

Over oneshot..

Don Pietro Savastano 03.10.19 19:03
ach ik speel altijd full off, heb het account uiteraard snel omgegooid toen ik erop kwam.

One Shot. 03.10.19 19:05
Ja zegge, nee dutte. Zag hier ook al wel 14k 14k def in staan dacht ik .

506|430

Don Pietro Savastano 03.10.19 19:07
mijn stamgenoten stacken me graag.

One Shot. 03.10.19 19:09
Dat is aardig van ze, maar volgens mij weten we allebei dat dat niet geheel waar is.

Zijn hele weerlegging is op dit stukje gebaseerd. Oneshot beweert dat hij met zijn opmerking doelt op het feit dat Don zegt full off te spelen, maar waarom dan als hoofdzin "dat is aardig van ze". Zijn bijzin is overduidelijk aanhang van "dat is aardig van ze" en hiermee doelt hij op het stacken van stamgenoten. Desalniettemin kan het zijn dat Oneshot het anders bedoelde, maar het is niet raar dat wij daar dwars tegenin denken.

De geweldige post met bewijs waar we zo lang op gewacht hebben voegde letterlijk niets toe en bestaat voornamelijk tussen gewoon een gesprek met maai spelers over toevallige incommings zonder daadwerkelijk bewijs. Let op dat maai spelers massaal de post geliked hebben terwijl het letterlijk zielige bewijslast voor een spion is. Dit geeft weer dat deze spelers niet kritisch kunnen kijken naar wat Roald op het af beweert. Aan deze spelers wil ik mee gegeven dat je eens moet gaan denken voor jezelf en niet gewoon geloven wat iemand op het af post. Want kom op zeg dit is toch lachwekkend met welk '' bewijs'' nu naar voren gekomen wordt?

Nogmaals, harde bewijzen met bijvoorbeeld een gesprek tussen spy en informatieontvanger is lastig naar boven halen, zeker als zulke dingen tegenwoordig vaak via calls gebeuren ;)

De boodschap van iedereen in ax is duidelijk tegenover maai. Ondanks de valse beschuldiging vinden we het jammer voor maai spelers dat er misschien een spion in maai zit maar ax heeft hier niets mee te maken. Er zijn altijd manieren om er achter te komen wie info lekt en indien nodig kunnen we misschien wel helpen hierin.

Klopt, zijn we mee bezig en komt goed. Wellicht dat er ooit in de toekomst nog hard bewijs komt. Zo niet, blijven wij in Maai alert.
 
Reactiescore
1.148
Goede middag.

De bewijslast tegen AX is hilarisch :)
- Gesprek met one shot
- Onderlinge skype gesprekken met maai spelers ( 3min na verzenden os krijgen ze incommings geloof ik 2 of 3x?)

Bewijslast over dat ax een spion zou hebben is gebaseerd op een skype gesprek van alleen maai spelers en een screenshot van one shot. Hier had hij weken voor nodig om het op te stellen en is toch aardig lachwekkend dat je er uit kan opmaken dat AX gebruik zou maken van een spion.

Aan je reactie kan ik zien dat je Roald zijn hele post niet hebt gelezen. Je negeert namelijke de overige vier indirecte bewijzen. Waarom? Je valt telkens maar weer terug op je eigen punt, maar bent te beroerd om te kijken naar andere vreemde voorvallen die wij aankaarten.

Verder zegt je post eigenlijk niets en val je constant in herhaling. Waarschijnlijk hoop je dat die overige bewijzen hierdoor een beetje weg dreigen te vallen, iets wat echt niet gaat gebeuren.
 

DeletedUser81357

Guest
Dus, als jij een potje pindakaas bij de AH steelt en naar buiten rent, maar de camera's vergeten op dat moment even te filmen, omdat ze nogal perplex staan. Dan is een beschrijving van jouw uiterlijk geen bewijslast? Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Wij maken niet van alles wat we doen op TW een screenshot omdat het eventueel als bewijslast kan dienen als je op een later tijdstip de touwen aan elkaar begint vast te binden.



BS. Die massa interesseert ons geen reet. Heeft er ook compleet niets mee te maken of er een spion of niet in zit. Kort gezegd wist ik niet eens dat je scouts tot de massa behoorde totdat je dit zelf op het AF kwam verkondigen nadat Maai uitingen gaf over het vermoeden van een spion. Laat die massa los, heeft er niets mee te maken.

Over oneshot..



Zijn hele weerlegging is op dit stukje gebaseerd. Oneshot beweert dat hij met zijn opmerking doelt op het feit dat Don zegt full off te spelen, maar waarom dan als hoofdzin "dat is aardig van ze". Zijn bijzin is overduidelijk aanhang van "dat is aardig van ze" en hiermee doelt hij op het stacken van stamgenoten. Desalniettemin kan het zijn dat Oneshot het anders bedoelde, maar het is niet raar dat wij daar dwars tegenin denken.



Nogmaals, harde bewijzen met bijvoorbeeld een gesprek tussen spy en informatieontvanger is lastig naar boven halen, zeker als zulke dingen tegenwoordig vaak via calls gebeuren ;)



Klopt, zijn we mee bezig en komt goed. Wellicht dat er ooit in de toekomst nog hard bewijs komt. Zo niet, blijven wij in Maai alert.

Ik ben blij dat je de situatie zo beschrijft als bij de ah. Het verschil is alleen dat de camera's niet vergeten op te nemen maar het beeldmateriaal is door de ah verwijderd. De ah belt de politie om de verdachte aan te klagen. Maar als de politie er is hebben ze al het materiaal verwijderd. En ja je opmerking snap ik van we gaan niet alles opnemen wat we doen. Dat begrijp ik maar als jullie ons beschuldigen van dat soort dingen neem ik aan dat je niet het bewijsmateriaal gaat verwijderen?

Massa kan ik niet los laten want daar komen al jullie beschuldigingen vandaan. Ik krijg een persoonlijk berichtje dat ik een spion heb nadat ik de scoutaanvallen verstuur. De directe beschuldiging die ik kreeg was dat ik gebruik maakte van een spion tijdens een massa. Kan het berichtje van colla opnieuw posten als het nodig is.

Jullie kunnen allemaal deffen en jullie hebben allemaal ervaring en zien dus direct dat het scoutaanvallen zijn. Tenzij je nu gaat beweren dat jullie niets taggen tijdens een massa. Het feit dat je nu aangeeft dat je niet eens wist dat het om scoutaanvallen ging tot nadat dit op het af is aangegeven lijkt mij heeeeeeel onwaarschijnlijk en misschien hebben je stamgenoten je dan niet goed ingelicht maar dat is de aanval waar ze op duiden met 3min na verzendtijd.

Ik snap dat je niet een bericht tevoorschijn kan toveren van '' kijk hier zegt hij dat hij de spion is'' maar daar vraag ik niet om. We vragen hier allemaal om bewijzen dat ax een spion heeft in maai. En tot nu toe is dat alleen nog maar toevallige scoutaanvallen en een bericht van one shot waarin hij aangeeft dat er wel of niet def zou staan. (Ik negeer nu dat hij in mijn ogen wel een geldige reden heeft en neem aan dat het goed bewijs is) Naast het feit dat beide dingen wel heel ver gezocht zijn voor de beschuldiging van een spion kunnen jullie de 'toevallige' timingen niet eens onderbouwen met screenshots. Je vraagt aan mij om de massa er niet bij te betrekken terwijl ik een directe beschuldiging heb gekregen van het gebruik van een spion tijdens deze massa.

In mijn ogen is de beschuldiging die Roald in emotie onze kant op gooide de reden dat jullie nu een statement moeten verdedigen die eigenlijk gebaseerd is op niets. Ik ben er met gestrekt been in gegaan vanwege de manier waarin hij tegen mij prate maar dit wil ik er niet bij betrekken. De beschuldiging heeft geen geldig bewijs en ik neem aan dat jullie toch zelf ook wel inzien dat het eigenlijk belachelijk bewijs is voor zo'n beschuldiging.
 

DeletedUser81357

Guest
Aan je reactie kan ik zien dat je Roald zijn hele post niet hebt gelezen. Je negeert namelijke de overige vier indirecte bewijzen. Waarom? Je valt telkens maar weer terug op je eigen punt, maar bent te beroerd om te kijken naar andere vreemde voorvallen die wij aankaarten.

Verder zegt je post eigenlijk niets en val je constant in herhaling. Waarschijnlijk hoop je dat die overige bewijzen hierdoor een beetje weg dreigen te vallen, iets wat echt niet gaat gebeuren.

Elk bewijs is of gericht aan een xii speler of is een gesprek binnen een maai skype gesprek. Je hebt oogkleppen op als je denkt dat ik de gene bent die de post niet goed leest want dat ben jij in dit geval. Ik geef aan wat er niet klopt en herhaal helemaal niets. Hou op je kop in het zand te steken en kijk naar wat er gezegd word en reageer hier op.
 
Reactiescore
1.148
Elk bewijs is of gericht aan een xii speler of is een gesprek binnen een maai skype gesprek. Je hebt oogkleppen op als je denkt dat ik de gene bent die de post niet goed leest want dat ben jij in dit geval. Ik geef aan wat er niet klopt en herhaal helemaal niets. Hou op je kop in het zand te steken en kijk naar wat er gezegd word en reageer hier op.

Klopt inderdaad dat een XII speler vaak terugkomt. Die stam valt onder jullie. Je valt samen aan, je defft elkaar, vv't elkaar en dus voor mij hetzelfde.
Misschien heeft Ax inderdaad geen spion geplaatst, zou kunnen. Misschien is het XII wel ja, maar dan maken jullie als nog gebruik van de informatie die er binnen komt. Dat maakt het net zo erg, niet?

Tevens lijken mij de reacties van die spelers ook meer dan genoeg te zeggen voor de neutrale lezer.
 
Reactiescore
146
Oja?, en wat zeggen die reacties jou dan,en welke "neutrale" speler heb je dan gesproken?, dat wil ik dan toch wel even weten!, en de "neutrale" lezer waarschijnlijk ook

Want nu word het balletje bij XII neergelegd, kom dan eens met fatsoenlijke bewijzen dan, anders stop met het iedere keer oprakelen hiervan, denk ook echt niet dat de "neutrale" lezer hier op zit te wachten op deze poppenkast
 
Reactiescore
1.148
Oja?, en wat zeggen die reacties jou dan,en welke "neutrale" speler heb je dan gesproken?, dat wil ik dan toch wel even weten!, en de "neutrale" lezer waarschijnlijk ook

Want nu word het balletje bij XII neergelegd, kom dan eens met fatsoenlijke bewijzen dan, anders stop met het iedere keer oprakelen hiervan, denk ook echt niet dat de "neutrale" lezer hier op zit te wachten op deze poppenkast

@Serenity en @Felicitys zijn al twee neutrale lezers. Snap verder niet precies wat je met je eerste zin bedoelt.

Volgens mij heb jij je eigen bewijs ook al gegeven. Tevens reageer jij niet op hetgeen wat Roald in zijn post aangaf. Je komt telkens weer aan zetten op 'bewijs dan'. Zoals al meerdere malen is aangegeven is dat lastig te bewijzen en dat weet jij ook.

Maar ja, van jou krijgen wij alleen informatie als we je een NAP aanbieden hé. :rolleyes2:
 

DeletedUser77704

Guest
Topic kwaliteit is er niet beter van geworden in de tijd dat ik er niet was :confused:

Om maar helemaal niet te praten over opmaak forum opeens :eek:
 
Reactiescore
146
@Serenity komt alleen maar aanzetten met screens van andere werelden en probeert alleen maar mij zwart te maken om je op deze manier in een gesprek te mengen, ik reageer daar nog niet eens op omdat het a. allemaal niet waar is en b. niets toevoegt aan deze discussie, tis gewoon vies op de man spelen, ga lekker fietsen dan zou ik zeggen.

@Felicitys heb op ik niks op aan te merken,(leest prettig en ziet dingen wel goed) maar ik vermoed wel dat beide "neutrale" lezers anti Ax zijn en een tikkeltjes Pro Maai.

Ik wil best wel reageren op de beschuldiging van @Roald97 , ik wil dan ook bij deze bevestigen dat onderstaande screen puur toeval was, op dat moment werd davince namelijk in een rap tempo geïnterned, het enigste wat ik gedaan heb is 2 edeltjes naar een dorp gestuurd welke ik van te voren gescout had(in de hoop dat er een trein van maai op zou lopen, meer edels had ik daar ook niet meer, puur toeval dat ze zo vlak achter die van colla zaten, als ik nu echt info had gehad, dan was er op zeker ook OS naar dat dorp onderweg, maar dat was niet zo.

rnt5ds2h.png



En dat ik dan ook nog eens een pm van Colla kreeg, met de vraag hoe dit nu precies zo kon gebeuren, moeten jullie niet gaan verwachten dat ik daar dan meteen eerlijk antwoord op ga geven, dat jullie dan daardoor wantrouwig en paranoïde naar elkaar zijn geworden zegt meer over jullie "vriendenkring", dan over ons.

Jullie wilde toch zo graag "politieke propaganda"...toch?, nu hebben jullie dat een keer, en dan wordt er vervolgens continu over gemekkerd.


Nu wek je ook nog eens de suggestie dat ik op een NAP uit zou zijn, dan heb je de context van mijn reactie niet goed begrepen!

Even voor de duidelijkheid, Maai heeft Chef een NAP aangeboden in ruil voor een dealtje , ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
215
Wat sla jij om je heen. Is je wat misdaan.
Je generaliseert enorm "jullie vriendenkring" en maai bood dat aan erg specifiek is dat niet waardoor ik het eigenlijk moeilijk volgen kan.

Verder knap dat je enige 2 adels zo vlak achter een paar andere adels in de NB kwam. Je moet toegeven dat dat erg sketchy overkomt.

Mijn inziens is dat mogelijk een bijzonder toevallig gelukje kan iedereen overkomen, zodra er een patroon van bijzonderheden zich voordoet vind ik het vrij logisch dat er wat achter te zoeken kan zijn.

Ik heb me er niet in verdiept om er echt een mening over te hebben het spionnen gedoe. Hoop enkel dat discussie wat specifieker is dan jullie en gehele stammen benoemen dat is niet echt te volgen.
 
Reactiescore
1.148
Ik wil best wel reageren op de beschuldiging van @Roald97 , ik wil dan ook bij deze bevestigen dat onderstaande screen puur toeval was, op dat moment werd davince namelijk in een rap tempo geïnterned, het enigste wat ik gedaan heb is 2 edeltjes naar een dorp gestuurd welke ik van te voren gescout had(in de hoop dat er een trein van maai op zou lopen, meer edels had ik daar ook niet meer, puur toeval dat ze zo vlak achter die van colla zaten, als ik nu echt info had gehad, dan was er op zeker ook OS naar dat dorp onderweg, maar dat was niet zo.

rnt5ds2h.png



En dat ik dan ook nog eens een pm van Colla kreeg, met de vraag hoe dit nu precies zo kon gebeuren, moeten jullie niet gaan verwachten dat ik daar dan meteen eerlijk antwoord op ga geven, dat jullie dan daardoor wantrouwig en paranoïde naar elkaar zijn geworden zegt meer over jullie "vriendenkring", dan over ons.

Spreek je hier eigenlijk vanuit het account Chemistry of Aceshigh? Ben even nieuwsgierig. Verder wil ik best geloven dat het puur toeval is hoor.. Echter als er meerdere vage dingen gebeuren dan begin je uiteindelijk een patroon te zien. Wanneer je een patroon ziet is er geen sprake meer van 'toeval'.

Jullie wilde toch zo graag "politieke propaganda"...toch?, nu hebben jullie dat een keer, en dan wordt er vervolgens continu over gemekkerd.

Het is niet echt propaganda meer als je telkens hetzelfde blijft roepen he.

Nu wek je ook nog eens de suggestie dat ik op een NAP uit zou zijn, dan heb je de context van mijn reactie niet goed begrepen!

Ik zou zeggen....stuur Dpschut een pm, vraag het aan 'm, probeer een dealtje te sluiten, biedt hem een nap aan ofzo, in ruil voor info....doen jullie wel vaker!, zo moeilijk is het allemaal niet hé.

Het is inderdaad maar hoe je het wilt interpreteren. Alhoewel ik denk dat het vrij duidelijk is, maar goed. Dat is hoe ik het zie.

Even voor de duidelijkheid, Maai heeft Chef een NAP aangeboden in ruil voor een dealtje , ik niet.

Je beschrijft het hier precies verkeerd, dat krijg je als je eigenlijk geen weet van de situatie hebt. Tranquilo & Chef zouden samen aanvallen. Hierdoor vond Maai het netjes om een tijdelijke NAP aan te bieden, omdat, ze samen iets doen. Niet in ruil voor. Dat Chef uiteindelijk besluit om tranquilo te stabben kunnen wij weinig aan doen. Heeft trouwens ook niks met de vv'er te maken. Is gewoon een slap argument.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Bewijslast over dat ax een spion zou hebben is gebaseerd op een skype gesprek van alleen maai spelers en een screenshot van one shot.

Ongelofelijk. Hoevaak moet ik zeggen dat AX niet persé een spion heeft. Hoevaak moet ik zeggen dat ik denk dat het lek een Maai-persoon is. Hoevaak moet ik zeggen dat ik AX er alleen van verdenk dat ze graag gebruik maken van een spion. Waarom ben jij niet in staat om te interpreteren dat de leads richting XII en in het verlengde AX wijzen? Leer verdorie eens begrijpend lezen, dat krijg je al in groep vier van de basisschool.

ik wil dan ook bij deze bevestigen dat onderstaande screen puur toeval was, op dat moment werd davince namelijk in een rap tempo geïnterned, het enigste wat ik gedaan heb is 2 edeltjes naar een dorp gestuurd welke ik van te voren gescout had(in de hoop dat er een trein van maai op zou lopen, meer edels had ik daar ook niet meer, puur toeval dat ze zo vlak achter die van colla zaten, als ik nu echt info had gehad, dan was er op zeker ook OS naar dat dorp onderweg, maar dat was niet zo.

Jij bent echt fantastisch goed geïnformeerd maat. Leg me dan eens uit waarom je zulke random edels uberhaupt totaal in de nachtbonus zou gooien. Daarbij liep colla helemaal niet op die dorpen en heeft colla nog nooit een dorp van da vinci gepakt - sterker wij hadden de vv het grootste deel van de tijd - wij liggen zelf zo een 30 uur daar vandaan met edels.

Even voor de duidelijkheid, Maai heeft Chef een NAP aangeboden in ruil voor een dealtje , ik niet.

Heb je überhaupt enig idee van wat er met Chef is besproken? Het lijkt er namelijk totaal niet op. Chef had allang gezegd mee te gaan op Gendry, pas een dag of acht later is er even kort gezegd vanuit Maai dat er een NAP werd verleend. Ik snap echt totaal niet waar jij dat zogenaamde 'dealtje' vandaan haalt. (wat dialgaman ook al zegt)Daarbij was het niet Maai die Chef wilde betrekken in de aanval op Gendry, maar Vitare. Echt waar, je hebt geen flauw benul waar je over spreekt, je kwakt maar gewoon wat neer. Pannenkoek.

Het meest schrijnende is nog dat jullie gewoon te incapabel zijn om het totaal plaatje te zien. Jullie kwakken hier allemaal maar 'ontkrachtingen' van één bewijsstuk neer en negeren al het andere. Jullie voelen allemaal een beschuldiging, terwijl de eindconclusie het bestaan van een spion is en helemaal niet dat jullie die spion neer gezet zouden hebben of iets in die trend. Waarom jullie je zo aangevallen voelen is mij een raadsel. Maargoed; ik laat jullie hier maar lekker posten, binnen jullie eigen partij zijn er genoeg die ook geloven in een spion en het rondgaan van vreemd verkregen informatie, beamen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
146
Mijn inziens is dat mogelijk een bijzonder toevallig gelukje kan iedereen overkomen, zodra er een patroon van bijzonderheden zich voordoet vind ik het vrij logisch dat er wat achter te zoeken kan zijn.

Een patroon bestaat uit een herhaling van eenvoudiger eenheden of ontstaat uit een herhaalde toepassing van dezelfde regels. (bron wikepidia)

Spreek je hier eigenlijk vanuit het account Chemistry of Aceshigh? Ben even nieuwsgierig. Verder wil ik best geloven dat het puur toeval is hoor.. Echter als er meerdere vage dingen gebeuren dan begin je uiteindelijk een patroon te zien. Wanneer je een patroon ziet is er geen sprake meer van 'toeval'.

Nogmaals: Een patroon bestaat uit een herhaling van eenvoudiger eenheden of ontstaat uit een herhaalde toepassing van dezelfde regels.

Oftewel, Als er meerdere zogenaamde "recaps" zouden zijn geweest, dan zou je van een patroon kunnen spreken, in dit geval was dit er maar 1, dus kun je niet van een patroon spreken, eerder van toevalligheden!


Je beschrijft het hier precies verkeerd, dat krijg je als je eigenlijk geen weet van de situatie hebt. Tranquilo & Chef zouden samen aanvallen. Hierdoor vond Maai het netjes om een tijdelijke NAP aan te bieden, omdat, ze samen iets doen. Niet in ruil voor. Dat Chef uiteindelijk besluit om tranquilo te stabben kunnen wij weinig aan doen. Heeft trouwens ook niks met de vv'er te maken. Is gewoon een slap argument.

Ikzelf was die vv'er en dus heb ik zeker wel weet van de situatie, kijk...... oorlog met jullie is en was er toch al, ik had dan ook weinig trek om ook nog eens een oorlog met IDGAF te gaan veroorzaken,(als die er achter zouden komen indien een XII'er de vv zou hebben) dus nogmaals Chef treft geen blaam, jullie zijn er gewoon ingestonken, van de ene kant naïef en van de andere kant paranoïde....gaat goed daar in jullie vriendenkring!
 
Bovenaan