Spion in Maai?

DeletedUser81357

Guest
En jij lijkt op een scheve schuinsmarcheerder. Wat triest is diegene zeg en Ax ook als ze ermee blijken te samenwerken....

Blijkbaar maakt het je niet uit hoe je leider tegen anderen praat en wat voor leugens hij in de wereld pompt. Dit kan natuurlijk en als je dat soort dingen accepteert van je leider zou ik vooral voor hem opkomen. Maar het spreekt ook boekdelen over jou normen en waarden en dat er geen grens is voor wat jullie zouden doen voor een wereld winst. Jullie leider was zo'n vent dat hij een berichtje stuurde en snel blokkeerde. Respectloos bericht en dan als een klein kind wegrennen voor de gevolgen. Een valse beschuldiging die hierboven al 4x ontkracht is omdat het gewoon niet mogelijk is met die tijdlijn en gebaseerd is op een scout ronde. Colla moet zich gaan schamen voor zijn gedrag maar jij ook als je dit soort gedrag goedkeurt.
 

DeletedUser69389

Guest
Blijkbaar maakt het je niet uit hoe je leider tegen anderen praat en wat voor leugens hij in de wereld pompt. Dit kan natuurlijk en als je dat soort dingen accepteert van je leider zou ik vooral voor hem opkomen. Maar het spreekt ook boekdelen over jou normen en waarden en dat er geen grens is voor wat jullie zouden doen voor een wereld winst. Jullie leider was zo'n vent dat hij een berichtje stuurde en snel blokkeerde. Respectloos bericht en dan als een klein kind wegrennen voor de gevolgen. Een valse beschuldiging die hierboven al 4x ontkracht is omdat het gewoon niet mogelijk is met die tijdlijn en gebaseerd is op een scout ronde. Colla moet zich gaan schamen voor zijn gedrag maar jij ook als je dit soort gedrag goedkeurt.
Allereerst wie zegt dat hij mijn leider is op deze wereld? Wie zegt dat ik op deze wereld speel? Over leugens gesproken. Waar zie jij dingen ontkracht worden? Wat respectloos is is je irrelevante opmerking over het leraarschap en welke implicaties dat volgens jou geeft voor die leerlingen. Wat is daar de relevantie van? Wat is daar de meerwaarde van en wat draagt dat bij aan de discussie? Het lijkt mij eerder dat jij je dan dient te schamen. Een keer opvallend oke, maar meermaals vrijwel direct zulke acties zegt veel.
 
Reactiescore
967
Wat respectloos is is je irrelevante opmerking over het leraarschap en welke implicaties dat volgens jou geeft voor die leerlingen. Wat is daar de relevantie van? Wat is daar de meerwaarde van en wat draagt dat bij aan de discussie?

Ben het zeker eens dat het heel toevallig is, maar zie ook graag meer bewijs.

Ik moet hier Barnix toch wel een beetje verdedigen. Jullie reageren beiden verontwaardigd dat zijn beroep als leraar er bij betrokken wordt, maar, behalve als ik iets mis, wordt dit door Roald zelf erbij gehaald: "De gemiddelde leerling die ik doceer heeft al meer discussie en denkvermogen. Kun je überhaupt één motief bedenken waarom ik in godsnaam zoiets uit mijn duim zo zuigen? " Behalve als ik eerdere communicatie heb gemist, vind ik het niet fair om hem dan hier over af te keuren, sinds dit een reactie is op jullie aanhaal van het beroep.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Oh men mag het prima bespreken, maar waarom het direct denigrerend moet zijn, daar stoor ik mij aan.
 
Reactiescore
1.278
Ik denk heel eerlijk dat dit een opeen stapeling van omstandigheden is. Als er te vaak toevalstreffers zijn dan ga je zitten nadenken. Ik vermoed dat er in de komende dagen wel wat extra bewijslasten en knoopjes aan elkaar worden gebonden, echter kost zo een post tijd.

Ik snap dat zo'n post tijd kost ... daarom zorg je ervoor dat je die post hebt liggen alvorens je overgaat op beschuldigingen op het AF lijkt mij. Nu kunnen we het hier alleen hebben over het feit dat er 100% zeker een spion is terwijl het volgens mij over de bewijslast zou moeten gaan. Of deze bewijslast 100% dekkend is bijvoorbeeld.

Nu is het puur een beschuldiging die de AF-lezer op wordt gelegd door een colonne van 'vriendjes' naar voren te laten komen. Normaal kan ik wel genieten van de onderbouwde posts van Roald, maar dit is naar mijn inziens een wat zwakke vertoning.
 

DeletedUser80615

Guest
Oh men mag het prima bespreken, maar waarom het direct denigrerend moet zijn, daar stoor ik mij aan.

Kijk Roald,

Als je de moeite zou nemen om je statement te onderbouwen met bewijsmateriaal (screenshots enz) i.p.v. gewoon losse beschuldigingen te schrijven die tot nog toe niet onderbouwd zijn buiten een paar losse claims zonder bewijzen. Dan zouden je aantijgingen mss met wat meer respect worden behandelt...

Voor zover ik weet is het vrij normaal om verschillende front-spelers aanvallen te sturen en zeker als je redelijk ver afgelegen bent van het front. (om je echte clears te camoufleren) Zelfs al klopt het dat het nu toevallig net na de verstuurde os is geweest die een stamlid van je had verstuurd. (mogelijks erg voorbarig rekeninghoudend met de afstand die clears van Barnix uit moeten reizen... Want laten we hier eerlijk om zijn: Barnix is letterlijk meer dan een dag qua reistijd op ramsnelheid verwijderd van de meeste spelers in maai. En aannemend dat de aanvallen wss voornamelijk wel zullen geconcentreerd zijn op spelers van maai die zich toch redelijk aan het front bevonden... lijkt het me toch wel waarschijnlijk dat die personen wel erg snel hun os hebben verstuurd rekening houdend met hun positie....

Daarbij lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat we barnix (rekeninghoudend met zijn reistijden) zouden laten profiteren(aannemende dat we een 'spion' zouden hebben) van het feit dat iemand al zijn os had verstuurd, ipv iemand die meer aan het front is gelegen en we dan tenminste nog een verassingsfactor zouden hebben.
 
Reactiescore
2.478
Agreed, echter is deze conclusie volgens mij (te) snel getrokken. Mensen beschuldigen van dit soort situaties gebeurd overigens steeds vaker, sneller en met minder onderbouwing. Kijk maar naar 66 en 69 :p Hiernaast heeft Roald andere prios gehad deze dagen. Een massa plannen > die succesvol is. Zelfs ik (als MB) heb een dorpje gepakt met edelparen die 16u liepen :eek:

Ik wil wel disclaimen dat ik de situatie niet ken en het ook anders gecommuniceerd zou hebben, maar wat niet is kan nog komen.
 

DeletedUser81357

Guest
Oh men mag het prima bespreken, maar waarom het direct denigrerend moet zijn, daar stoor ik mij aan.

'' De gemiddelde leerling die ik doceer heeft al meer discussie en denkvermogen.''
" Wat zielig dit joh.''
'' jij hebt geen toekomst op deze wereld.''

Het is bijna hilarisch hoe je zegt dat je zoiets prima kan bespreken maar hoe je zelf reageert en communiceert naar anderen. Echt kijk eens in de spiegel en bied je excuus aan.

Ben het zeker eens dat het heel toevallig is, maar zie ook graag meer bewijs.

Ik moet hier Barnix toch wel een beetje verdedigen. Jullie reageren beiden verontwaardigd dat zijn beroep als leraar er bij betrokken wordt, maar, behalve als ik iets mis, wordt dit door Roald zelf erbij gehaald: "De gemiddelde leerling die ik doceer heeft al meer discussie en denkvermogen. Kun je überhaupt één motief bedenken waarom ik in godsnaam zoiets uit mijn duim zo zuigen? " Behalve als ik eerdere communicatie heb gemist, vind ik het niet fair om hem dan hier over af te keuren, sinds dit een reactie is op jullie aanhaal van het beroep.

Dankjewel, dit is dus precies het probleem. Er worden opmerking of beschuldigen gemaakt en er word dan verwacht dat ook al zijn deze niet correct er niet op gereageerd word. Ze kunnen niet de gevolgen van hun leugens en beschuldigingen inzien. Meneer colla pakt de kroon met het verzenden van een respectloos bericht en iemand snel blokkeren omdat het kindje bang is voor een reactie. Ze verliezen een discussie of een verzonnen verhaal over AX wordt onkracht maar kunnen niet inzien wat voor schade ze aan het aanrichten zijn.

Nu is het toppunt nog wel dat er een algemene mededeling door de wereld is gestuurd die op het oog neutraal lijkt. Echter dit is het natuurlijk niet en onze grootste angsten over een forum mod die voor maai berichten door de wereld stuurt lijken werkelijkheid te worden. In het bericht staat een stelling met of Ax en XII een spion gebruiken. 95% van de mensen gaat niet naar die pagina en denkt nu dat de leugen die Colla heeft gecreëerd heeft waar is. Vergelijk het met een acteur die wordt aangeklaagd door de me2 movement. Ongeacht of de persoon schuldig wordt verklaard is de reputatie al kapot. Dit bericht is door een mod door de wereld heen gestuurd terwijl colla tot op vandaag letterlijk nog geen enkel stuk bewijs heeft behalve dat er aanvallen tijdens een massa naar lege dorpen zijn gestuurd. Daarnaast heb ik al duidelijk aangetoond dat het met mijn looptijden en tijdlijn onmogelijk is om hier gebruik van te hebben gemaakt. LETTERLIJK DUS ONMOGELIJK.

Als dit genoeg was voor een forum mod om zo'n gerucht zonder ook maar een greintje bewijs te versturen zou ik graag zien dat de volgende stelling ook door de wereld word verzonden:


Beste spelers,

Onrust op Wereld 68! Heeft de leider van maai een voormalig lid in de rug gestoken terwijl die sliep? En als dat het geval is, wie is daar verantwoordelijk voor?

Lees er alles over op het forum:
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/spion-in-maai.203356/page-2#post-6345705

Jouw
Tribal Wars Team


Is geen uitleg voor nodig, ik zou graag een nieuwe forum post zien en een wereldwijde mededeling want blijkbaar is een leugen van een maai speler voldoende dus dan neem ik aan dat een beschuldiging van een ax speler net zo serieus genomen wordt toch?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Meh, zolang er geen harde bewijzen zijn van een spion of een persoon die info doorgeeft, is die er ook niet. Simpele gedachtegang.
 

DeletedUser81357

Guest
Meh, zolang er geen harde bewijzen zijn van een spion of een persoon die info doorgeeft, is die er ook niet. Simpele gedachtegang.

Dit is een gezonde manier van denken maar is echter niet wat de meerderheid doet. Ik vergelijk het maar met de film wereld. Acteurs die ooit beschuldigd zijn maar wel zijn vrijgesproken worden niet meer ingehuurd omdat de reputatie beschadigd is. Je krijgt een aantekening bij je naam. ( '' was dat niet de persoon die mensen had aangeraakt'' ) Ik ben het helemaal met je eens dat iemand nooit schuldig is tot het tegendeel is bewezen maar helaas is dit in de praktijk niet zo.
 

DeletedUser81357

Guest
Agreed, echter is deze conclusie volgens mij (te) snel getrokken. Mensen beschuldigen van dit soort situaties gebeurd overigens steeds vaker, sneller en met minder onderbouwing. Kijk maar naar 66 en 69 :p Hiernaast heeft Roald andere prios gehad deze dagen. Een massa plannen > die succesvol is. Zelfs ik (als MB) heb een dorpje gepakt met edelparen die 16u liepen :eek:

Ik wil wel disclaimen dat ik de situatie niet ken en het ook anders gecommuniceerd zou hebben, maar wat niet is kan nog komen.


Kan je mij dan misschien uitleggen waarom dit dan alsnog door de wereld word gestuurd ?
https://gyazo.com/92dc72d890e5e611bd06683cf015dfec


En is er ook een manier om te achterhalen welke forum mod het wereld bericht heeft verstuurd?
 
Reactiescore
2.062
Flinke massa's vandaag ^^
 

DeletedUser80615

Guest
Zal het anders eens voor je voordoen @Roald97, Hier heb ik een paar stukjes conversatie die ik met gendry had indertijd waarbij hij duidelijk zelf aangaf dat ie een spion had binnen onze stam (Ax dus) terwijl dat er oorlog met hun was. Opvallend was dat de aantal treinen klopte (oorspronkelijk was ik 4 van plan, maar was later van plan om er 6 te sturen (gzn +5 edelboost) wat ik allebei ook op het forum had gepost. ook was de eerste verzendtijd correct dat ie me had gegeven. (dit is geen beschuldiging naar gendry toe gezien we nadien dingen hadden uitgeklaard, mede met de dingen op te wegen die precies desondanks toch een verassing leken te zijn (zoals de targets enz)
 

Bijlagen

  • Gen spy 1.png
    Gen spy 1.png
    29,1 KB · Weergaven: 28
  • Gen Spy 2.png
    Gen Spy 2.png
    32,6 KB · Weergaven: 26
  • Gen Spy 3.png
    Gen Spy 3.png
    88,4 KB · Weergaven: 24
Reactiescore
1.468
Reactiescore
2.062
Zal het anders eens voor je voordoen @Roald97, Hier heb ik een paar stukjes conversatie die ik met gendry had indertijd waarbij hij duidelijk zelf aangaf dat ie een spion had binnen onze stam (Ax dus) terwijl dat er oorlog met hun was. Opvallend was dat de aantal treinen klopte (oorspronkelijk was ik 4 van plan, maar was later van plan om er 6 te sturen (gzn +5 edelboost) wat ik allebei ook op het forum had gepost. ook was de eerste verzendtijd correct dat ie me had gegeven. (dit is geen beschuldiging naar gendry toe gezien we nadien dingen hadden uitgeklaard, mede met de dingen op te wegen die precies desondanks toch een verassing leken te zijn (zoals de targets enz)

Gendry zat toen maar een beetje te trollen, en zei maar wat. Hierna is gendry zelfs in je stam gekomen, en toen heb ik je niet gehoord. Beetje apart dat je dit nu weer aanhaalt.
 

DeletedUser81281

Guest
Aanname, Aanname,Aanname...

Roald, komt met fatsoenlijk bewijs. Al die kansloze beschuldigingen mogen best eens stoppen.

Lever bewijs & we kunnen oordelen.
Anders moet ik je vandaag echt ongelijk gaan geven. Want vandaag lijk je net een boos kind dat zijn zin niet krijgt.

Zover ik, deze situatie begrijp.
Massa AX —> Maai
Maai verliest dorpen aan AX & gaat direct modder gooien op het AF.
Neem je verlies, en bereid je voor op het volgende gevecht.
 

DeletedUser80615

Guest
Gendry zat toen maar een beetje te trollen, en zei maar wat. Hierna is gendry zelfs in je stam gekomen, en toen heb ik je niet gehoord. Beetje apart dat je dit nu weer aanhaalt.

@Theo Walcott. Ik haal het niet aan om hem een slechte naam te geven ofzo... had in mijn post denk ik ook wel duidelijk gemaakt dat dit niet met de bedoeling is om hem een slechte naam te geven (al was het niet erg intelligent van hem, want ik had het destijds wel kunnen gebruiken om hem serieuze reputatieschade te geven).

De idee hierachter is om @Roald97 en de rest van maai eindelijk eens te laten beslissen of ze met solide bewijzen komen of hun excuses aanbieden... want als ik met wat ik nu heb laten zien (wat toch een pak meer solide is dan wat Roald97 tot nog toe heeft laten zien), en dit nog niet eens correct was.... (al had ik niet gelogen in wat ik had gezegd over mijn bewijzen) Maai ook geen case kan maken dat Ax een spion heeft, althans toch naar mijn mening...

Wil bij deze wel mijn oprechte excuses geven naar @Gendry Baratheon toe gezien ik besef dat dit hem mss in een slecht daglicht zet. Ik hoop dat de meeste personen die dit lezen willen inzien dat dit een flinke tijd geleden is en personen soms domme dingen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan