Spion in Maai?

DeletedUser69389

Guest
Mijn looptijden van clears zijn gemiddeld 50 uur ofzo. Je claimed dat ik lege dorpen aanval op informatie die 14 uur van te voren verteld zou zijn. '' os was gestuurd en gelijk kregen we aanvallen binnen'' volgens jou, plan ik een massa via een spion maar als de clears 30 uur voordat de informatie bekend word verzonden zijn lijkt mij dit niet mogelijk. De enige die hier zijn reputatie verliest ben jij :* Je gaat niet in op het verzoek om onze af accounts erop te zetten en je hebt nog steeds geen bewijs geplaatst. We wachten nog steeds op bewijs en ik zit te wachten hierop denk ik net als iedereen. Post alleen nog maar het bewijs en verder gewoon je mond houden want meer hebben we niet van je nodig.
Toon jij even hoe je dat doet dan? Je mond houden? Zou een zege wezen voor de neutrale lezer.
 
Reactiescore
470
Mijn looptijden van clears zijn gemiddeld 50 uur ofzo. Je claimed dat ik lege dorpen aanval op informatie die 14 uur van te voren verteld zou zijn. '' os was gestuurd en gelijk kregen we aanvallen binnen'' volgens jou, plan ik een massa via een spion maar als de clears 30 uur voordat de informatie bekend word verzonden zijn lijkt mij dit niet mogelijk. De enige die hier zijn reputatie verliest ben jij :* Je gaat niet in op het verzoek om onze af accounts erop te zetten en je hebt nog steeds geen bewijs geplaatst. We wachten nog steeds op bewijs en ik zit te wachten hierop denk ik net als iedereen. Post alleen nog maar het bewijs en verder gewoon je mond houden want meer hebben we niet van je nodig.

Alles wat je hier over je looptijden zegt heeft toch niks te maken met wat wij zeggen? Zodra iemand os stuurde kreeg hij binnen 5 minuten incommings vanuit Barnix ( we zeggen niet dat de aanvallen 5 min erna binnen kwamen dat zal natuurlijk onzin zijn met je lange looptijden), 1 a 2 keer kan toeval zijn maar als er 5 keer op een dag in onze chat gezegd wordt dat er ondersteuning loopt en er dan 5 min later op zowat elk dorp van het account dat stuurde aanvallen lopen is dit geen toeval meer.

Een goede post met al het bewijs uit duizenden chat logs kost wat tijd om voor te bereiden, vooral als er dan ook nog een massa ingame bezig is. Dus zet jezelf niet teveel voor lul en wacht gewoon op het bewijs.
 
Reactiescore
853
Interessant topic wel, heb de laatst pagina's vlug doorgelezen en god wat een trieste reacties kom je tegen.

Laten we beginnen met het gevalletje chefdiepvries. Enorm triest, als je afspreekt samen een aanval te doen op een account is het ronduit een stab om dan vervolgens deze aanvalspartner aan te vallen. Dat er geen NAP is afgesproken tussen beide partijen is compleet irrelevant gezien de offensieve troepen van deze speler dus zijn toegezegd op een ander doelwit. Hierdoor zou het niet mogelijk moeten zijn om dus een aanval te doen op je partner, waardoor dit als niets anders dan een keiharde stab beschouwd moet worden in mijn ogen.

Over spionnen kan ik wel stellen dat ik de wereld met het meest extreme verhaal betreft spionnen heb gespeeld (W43). Ik kan dan ook uit ervaring vertellen dat bewijs wellicht in het begin een lastig thema is, echter zijn er situaties die maar op een manier te beschouwen zijn. Ik ga geen uitspraken doen over of er wel of geen spion is, maar ik zou wel willen zeggen dat er een 75% kans is dat er inderdaad een spion is hier. Meneer Mudmen blijft stellen dat dit niet het geval is, maar het is voor hem onmogelijk om dit te stellen gezien hij niet kan zien wat andere accounts doen. Op W43 bleven mensen ook tijden lang volhouden dat er geen sprake was van spionnen, maar achteraf bleken zelfs gerespecteerde spelers onderdeel te zijn van de trieste gebeurtenis die destijds plaatsvond. Gezien ik de spelers op deze wereld over het algemeen niet ken zal ik ook hun eerlijkheid in twijfel moeten trekken, gezien het voor onbekende of nieuwe spelers niet heel gek is om een spion te plaatsen.

Ik denk dus ook dat er een spion is, maar om dit hard te maken zul je sowieso moeten wachten op bewijzen. Vermoedens moeten juist geuit worden en ik kan het Roald dan ook niet kwalijk nemen dat hij deze post gemaakt heeft. Ik denk dat over een maand of 2 wel zal uitkomen dat er daadwerkelijk een spion was. Ik beschouw een intern-lek in maai (dus een speler die er al wel speelde) die informatie lekt naar Ax ook als spion, gezien Ax anders (in mijn ogen) de morele verplichting heeft dit te melden aan Maai.

Toedels en nog veel plezier met dorpjes pakken van de tegenstander
 

DeletedUser81088

Guest
Goede post van Felicitys.

Ik kan wel degelijk bevestigen dat de accounts Barnix, Oneshot, Spijker, Chefdiepvries & Mudmen geen informatie hebben verkregen en/of hierna hebben gehandeld. Wil dit toch nog graag een keer benadrukken.

Aanvallen zijn van mijn kant gecoördineerd en heb ook zelf veel zitten versturen of opdracht toe gegeven. Er is niks afgeweken van het plan. Ook de veel besproken fakes van Barnix niet. Was er zelf bij betrokken en weet toch echt van mezelf dat ik geen gebruik van een spion heb gemaakt. Niet direct of indirect.

Verder neem ik Roald ook niet kwalijk dat hij over dit onderwerp is begonnen en vind het zelf ook een interessant onderwerp. Verder wacht ik ook rustig af op de bewijzen.

Ik ga wel "met gestrekt been" in tegen deze bewijzen, dat kan ik alvast mededelen... Hoop dat niemand mij dat dan weer gaat kwalijk nemen.
 
Reactiescore
766
Goede post van Felicitys.

Ik kan wel degelijk bevestigen dat de accounts Barnix, Oneshot, Spijker, Chefdiepvries & Mudmen geen informatie hebben verkregen en/of hierna hebben gehandeld. Wil dit toch nog graag een keer benadrukken.

Aanvallen zijn van mijn kant gecoördineerd en heb ook zelf veel zitten versturen of opdracht toe gegeven. Er is niks afgeweken van het plan. Ook de veel besproken fakes van Barnix niet.

Verder neem ik Roald ook niet kwalijk dat hij over dit onderwerp is begonnen en vind het zelf ook een interessant onderwerp. Verder wacht ik ook rustig af op de bewijzen.

Ik ga wel "met gestrekt been" in tegen deze bewijzen, dat kan ik alvast mededelen... Hoop dat niemand mij dat dan weer gaat kwalijk nemen.
Nu zeg je eigenlijk al weer iets wat niet waar is. Ik snap je punt wel, maar je moet uitkijken met dergelijke uitspraken.

Chefdiepvries heeft wel degelijk gebruik gemaakt van informatie vanuit Maai om vervolgens Tranquillo aan te vallen. Dat jij dit even niet meeneemt in jouw huidige bewering is allemaal leuk en al, maar klopt nu dus al niet.

Chefdiepvries heeft wel degelijk informatie verkregen en hiernaar gehandeld, punt.
 

DeletedUser81088

Guest
Nu zeg je eigenlijk al weer iets wat niet waar is. Ik snap je punt wel, maar je moet uitkijken met dergelijke uitspraken.

Chefdiepvries heeft wel degelijk gebruik gemaakt van informatie vanuit Maai om vervolgens Tranquillo aan te vallen. Dat jij dit even niet meeneemt in jouw huidige bewering is allemaal leuk en al, maar klopt nu dus al niet.

Chefdiepvries heeft wel degelijk informatie verkregen en hiernaar gehandeld, punt.

Yes, snap je punt en heb je zeker gelijk in. Ben niet volledig in mijn formulering geweest, je veegt inderdaad even snel de vloer aan met mijn bericht :p Chef heeft inderdaad informatie opgedaan in de chats van Maai en heeft hierna gehandeld.

Om het in strafrecht termen te formuleren: ik heb het zelf over een Maai speler die met voorbedachten raden informatie naar een AX speler zit te lekken (& dat wij vervolgens hierna handelen). Echt jongens, binnen AX is dit niet het geval geweest.

Tevens zou ik toch graag Chef in bescherming willen nemen. Hij wou altijd de massa op Gendry doorzetten, maar ik heb hier dus de call gemaakt om prioriteit op Maai te leggen. Ook was Chef de dag van de massa niet aanwezig en is een VV'er aan het account van Chef toegewezen die dag. De targets voor het account heb ik vervolgens bepaald. Is die onschuldig? Nee.. Maar wijs mij maar als hoofdverdachte aan dan..

Verder hou ik me toch even liever een beetje afzijdig van de discussies en reageer ik gewoon uitgebreid op de bewijsstukken. Polemiek is niet mijn meest favoriete tijdsbesteding. Wou voor nu gewoon even mijn standpunt duidelijk maken waar ik later aan ga vasthouden.
 

DeletedUser81357

Guest
Alles wat je hier over je looptijden zegt heeft toch niks te maken met wat wij zeggen? Zodra iemand os stuurde kreeg hij binnen 5 minuten incommings vanuit Barnix ( we zeggen niet dat de aanvallen 5 min erna binnen kwamen dat zal natuurlijk onzin zijn met je lange looptijden), 1 a 2 keer kan toeval zijn maar als er 5 keer op een dag in onze chat gezegd wordt dat er ondersteuning loopt en er dan 5 min later op zowat elk dorp van het account dat stuurde aanvallen lopen is dit geen toeval meer.

Een goede post met al het bewijs uit duizenden chat logs kost wat tijd om voor te bereiden, vooral als er dan ook nog een massa ingame bezig is. Dus zet jezelf niet teveel voor lul en wacht gewoon op het bewijs.

Het is hilarisch, die dag heeft Barnix alleen scoutrondes verstuurd op maai (met mijn looptijden komen de meeste verkenners in de ochtend aan) ik heb meer dan 2000 scoutaanvallen verstuurd die dag. Jullie bewijs dat ik info heb is gebaseerd op dat ik scout rondes heb gedaan op spelers die OS stuurden? Dit is misschien nog wel het meeste zielige wat ik ooit gehoord hebt. Als ik 2000 dorpen heb gescout 1 dag voor de massa dan gaan er dorpen tussen zitten waar net os is uit verzonden. Ga eens even nadenken hierzo en kijk eens goed naar wat jullie beweren. Dit is toch volkomen belachelijk ? Kunnen we het even hebben over de 1980 dorpen die ik gescout heb waar niet net os is uit verzonden? Als het moet kan ik 2000+ scoutrapportjes op het forum plaatsen om te laten zien die ik naar de spelers : colla, act, don., miracale, noorter en tranq allemaal naar elk dorp van hun 2 scout aanvallen heb verstuurd. Dit zijn 2000+ dorpen. En stel het was wel zo waarom zou ik in godsnaam de informatie van mijn '' spion'' gebruiken voor een scoutronde van 5 verkenners xD?
Mijn clears en fakes waren al 20 uur verzonden voordat de '' informatie'' gelekt zou zijn en mijn scout rondes zijn ong 17/13 uur voor aankomst van de massa verzonden omdat dan de meeste verkenners net voor 8 aankomen.

Even serieus horen jullie zelf wel wat er geclaimed wordt? De gehele claim is gebaseerd op het feit dat er scout aanvallen op dorpen zijn verzonden die os sturen 14 uur voor de aankomst van de massa. Jullie kunnen post van mij belachelijk noemen, je kan focussen op andere dingen maar even serieus dit slaat toch volkomen nergens op?

Roald zijn co heeft al aangegeven dat de manier van communicatie van Roald nergens op sloeg en helaas is hij niet volwassen genoeg om zelf toe te geven wanneer iets niet goed gedaan is. Tuurlijk duurt het lang om bewijs voor een spion op te zoeken maar een scoutronde van ik herhaal 5 verkenners op 2000 dorpen staat niet gelijk aan het gebruik van een spion. Jullie hebben vast meer redenen om te denken dat jullie een spion hebben maar ik werd persoonlijk door Roald op een belachelijke manier beschuldigd omdat ik scoutaanvallen van 5 verkenners heb gestuurd waarvan een paar op dorpen zijn verstuurd die leeg waren. Ik heb geen gebruik gemaakt van een spion en ook niemand verder in AX.

Het is niet leuk voor jullie dat jullie elkaar niet vertrouwen en dat je een laf persoon in het midden hebt die informatie naar anderen doorspeelt. Als jullie willen sta ik er voor open om uit te gaan zoeken wie de boel voor jullie zit te verpesten. Maar dit geeft Roald niet het recht om mij zo respectloos en zo vals te beschuldigen omdat mijn scout aanvallen van 5 verkenners (van 2000 verkenningen) op een paar dorpen gelukkig aankomen.

Ik wil dit afsluiten want Roald kan niet toegeven dat er respectloos is gehandeld van zijn kant en heeft beschuldigt met een heet hoofd zonder echt er over na te denken en ik ben de dupe van zijn gedrag en ben daarom veels te emotioneel betrokken hierbij waardoor de posts niet altijd even netjes zijn. Ja ik reageer misschien te fel en maak het soms persoonlijk maar dit was overduidelijk een reactie op de acties van Roald. Laten we nu maar gewoon wachten op het bewijs wat er aan komt en verder niet hierover gaan discussiëren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487776907

Guest
Interessant topic wel, heb de laatst pagina's vlug doorgelezen en god wat een trieste reacties kom je tegen.

Laten we beginnen met het gevalletje chefdiepvries. Enorm triest, als je afspreekt samen een aanval te doen op een account is het ronduit een stab om dan vervolgens deze aanvalspartner aan te vallen. Dat er geen NAP is afgesproken tussen beide partijen is compleet irrelevant gezien de offensieve troepen van deze speler dus zijn toegezegd op een ander doelwit. Hierdoor zou het niet mogelijk moeten zijn om dus een aanval te doen op je partner, waardoor dit als niets anders dan een keiharde stab beschouwd moet worden in mijn ogen.

Over spionnen kan ik wel stellen dat ik de wereld met het meest extreme verhaal betreft spionnen heb gespeeld (W43). Ik kan dan ook uit ervaring vertellen dat bewijs wellicht in het begin een lastig thema is, echter zijn er situaties die maar op een manier te beschouwen zijn. Ik ga geen uitspraken doen over of er wel of geen spion is, maar ik zou wel willen zeggen dat er een 75% kans is dat er inderdaad een spion is hier. Meneer Mudmen blijft stellen dat dit niet het geval is, maar het is voor hem onmogelijk om dit te stellen gezien hij niet kan zien wat andere accounts doen. Op W43 bleven mensen ook tijden lang volhouden dat er geen sprake was van spionnen, maar achteraf bleken zelfs gerespecteerde spelers onderdeel te zijn van de trieste gebeurtenis die destijds plaatsvond. Gezien ik de spelers op deze wereld over het algemeen niet ken zal ik ook hun eerlijkheid in twijfel moeten trekken, gezien het voor onbekende of nieuwe spelers niet heel gek is om een spion te plaatsen.

Ik denk dus ook dat er een spion is, maar om dit hard te maken zul je sowieso moeten wachten op bewijzen. Vermoedens moeten juist geuit worden en ik kan het Roald dan ook niet kwalijk nemen dat hij deze post gemaakt heeft. Ik denk dat over een maand of 2 wel zal uitkomen dat er daadwerkelijk een spion was. Ik beschouw een intern-lek in maai (dus een speler die er al wel speelde) die informatie lekt naar Ax ook als spion, gezien Ax anders (in mijn ogen) de morele verplichting heeft dit te melden aan Maai.

Toedels en nog veel plezier met dorpjes pakken van de tegenstander

Wat kom jij hier nou weer likes vergaren. Ga weg joh engnek! Dit is mijn turf. (tenzij je nog een accie zoekt, dan mag je wel bij mij komen hoor lieverd). Overigens is W43 een taboeonderwerp. Daar hebben we het op TW niet meer over.
 
Reactiescore
2.303
Heerlijk die negeerfunctie.
 
Reactiescore
1.278
Snap niet dat mensen er nog uberhaupt op ingaan. Die kerel heeft echt de grootste oogkleppen op, een bord voor z'n kop of een mentale achterstand. Maar goed, sommigen vinden het kennelijk leuk om tegen een muur te praten.

Wat een vreselijke poster ben jij barnix,gatverdamme

Zulke posts zijn natuurlijk geen haar beter. Al post je al met gemiddeld 5 man tegen 1 dan heb je zulke posts toch helemaal niet nodig? Ik zou zeggen kom met argumenten en al wil je die moeite niet nemen blijf dan lekker van het AF vandaan. Ik zie in barnix toch iemand die zijn verhaal probeert te doen, ook al is het natuurlijk zwemmen tegen de stroming in met dat legioen van posters tegen hem.

Ik zou zeggen kom maar op met het bewijs in plaats van deze shitposts. Laat iedereen zelf een interpretatie maken op het bewijs in plaats dit allemaal aan ze voor te schotelen.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Zulke posts zijn natuurlijk geen haar beter. Al post je al met gemiddeld 5 man tegen 1 dan heb je zulke posts toch helemaal niet nodig? Ik zou zeggen kom met argumenten en al wil je die moeite niet nemen blijf dan lekker van het AF vandaan. Ik zie in barnix toch iemand die zijn verhaal probeert te doen, ook al is het natuurlijk zwemmen tegen de stroming in met dat legioen van posters tegen hem.

Ik zou zeggen kom maar op met het bewijs in plaats van deze shitposts. Laat iedereen zelf een interpretatie maken op het bewijs in plaats dit allemaal aan ze voor te schotelen.

Zie je me boeien? Ik post wat ik wil. Wie ben jij precies om mij zulke dingen op te leggen?

Zal het ook voor jou nog één keer, eens en voor altijd, in pinotaal uitleggen.

Pietje zegt in stamchat: ik heb OS gestuurd naar puk en sta helemaal leeg.
*2minuten later*
*+240 incs van Barnix*
Henk in Skypechat 5 minuten later: Ik heb ook OS gestuurd naar puk, en ook ik heb niet veel meer thuis.
*2 minuten later*
*+250 incs van Spijker*

Die incs boeien ons letterlijk geen reet en heeft helemaal geen belang in het verhaal of er een spy is of niet. Het gaat erom dat de timing van het versturen té toevallig was. Dit in combinatie met een aantal PM's waar mensen doorgeven het e.e.a. doorgekregen te hebben, te correcte opmerkingen over ons stammenforum en dergelijke voorvallen lijkt het mij niet meer dan logisch dat er hierdoor scheve ogen zijn ontstaan. Dit probeert volgens mij half Maai tevergeefs de afgelopen 2 dagen aan Barnix uit te leggen, maar nee. Zijn incs lopen 50 uur. NOU CHAPEAU!
 

DeletedUser81357

Guest
Was een inhoudelijke post, met argumenten en zelfs een begrijpende en helpende hand naar maai toe in de zelfde post. Dit wordt compleet genegeerd en heel handig voor hun overheen gelezen. Een serenity en single komen hier alleen om een vuur op te laaien en kunnen inhoudelijks niets toevoegen. Ik zal het laatste van mijn vorige post herhalen want daar gaat het voornamelijk om.

Het is niet leuk voor jullie dat jullie elkaar niet vertrouwen binnen maai en dat je een laf persoon in het midden hebt die informatie naar anderen doorspeelt. Als jullie willen sta ik er voor open om uit te gaan zoeken wie de boel voor jullie zit te verpesten. Maar dit geeft Roald niet het recht om mij zo respectloos en zo vals te beschuldigen.

Ik wil dit afsluiten want Roald kan niet toegeven dat er respectloos is gehandeld van zijn kant (co kan dit wel toegeven) en heeft beschuldigt met een heet hoofd zonder echt er over na te denken en ik ben de dupe van zijn gedrag en ben daarom veels te emotioneel betrokken hierbij waardoor de posts niet altijd even netjes zijn. Ja ik reageer misschien te fel en maak het soms persoonlijk maar dit was overduidelijk een reactie op de acties van Roald. Laten we nu maar gewoon wachten op het bewijs wat er aan komt en verder niet hierover gaan discussiëren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
766
Dan krijg je een tweede kans om "te vel" te veranderen naar te fel, doe je het niet :(
 

DeletedUser81357

Guest
Zie je me boeien? Ik post wat ik wil. Wie ben jij precies om mij zulke dingen op te leggen?

Zal het ook voor jou nog één keer, eens en voor altijd, in pinotaal uitleggen.

Pietje zegt in stamchat: ik heb OS gestuurd naar puk en sta helemaal leeg.
*2minuten later*
*+240 incs van Barnix*
Henk in Skypechat 5 minuten later: Ik heb ook OS gestuurd naar puk, en ook ik heb niet veel meer thuis.
*2 minuten later*
*+250 incs van Spijker*

Die incs boeien ons letterlijk geen reet en heeft helemaal geen belang in het verhaal of er een spy is of niet. Het gaat erom dat de timing van het versturen té toevallig was. Dit in combinatie met een aantal PM's waar mensen doorgeven het e.e.a. doorgekregen te hebben, te correcte opmerkingen over ons stammenforum en dergelijke voorvallen lijkt het mij niet meer dan logisch dat er hierdoor scheve ogen zijn ontstaan. Dit probeert volgens mij half Maai tevergeefs de afgelopen 2 dagen aan Barnix uit te leggen, maar nee. Zijn incs lopen 50 uur. NOU CHAPEAU!

We get it. omdat ik een scout ronde deed nadat iemand os stuurde heb ik een spion volgens jullie. Negeer dat ik 2000 verkenners heb gestuurd en negeer dat ik dit hierboven netjes heb uitgelegd. 2 opmerkingen

Als ik een spion had zou ik die niet gebruiken om massa 5 scouts te versturen
Als ik een spion had zou ik niet 2 min nadat iets gezegd was iets versturen want dat houdt in dat letterlijk alles nog gecanceld kan worden.

Naast het feit dat je compleet negeert dat ik 1700 andere scout aanvallen heb verstuurd slaat je argument nergens op.
 

DeletedUser81490

Guest
Een goede post met al het bewijs uit duizenden chat logs kost wat tijd om voor te bereiden, vooral als er dan ook nog een massa ingame bezig is. Dus zet jezelf niet teveel voor lul en wacht gewoon op het bewijs.

Die massa was toch al klaar of?

@Felicitys, dus jij denkt nu dat er een spion is omdat dit er op wereld 43 er ook een spion was, zonder maar iets van bewijs te hebben gezien? Vind jij dit niet een beetje overtrokken?
 

DeletedUser69389

Guest
Een goede post met al het bewijs uit duizenden chat logs kost wat tijd om voor te bereiden, vooral als er dan ook nog een massa ingame bezig is. Dus zet jezelf niet teveel voor lul en wacht gewoon op het bewijs.

Die massa was toch al klaar of?

@Felicitys, dus jij denkt nu dat er een spion is omdat dit er op wereld 43 er ook een spion was, zonder maar iets van bewijs te hebben gezien? Vind jij dit niet een beetje overtrokken?
Dat stelt hij niet. Misschien even goed lezen? Hij post alleen een vergelijking om te duiden hoe dat werkt. Kan niet anders dan beamen dat het te opvallend is.
 
Bovenaan