Spelversie 8.5, Meningen?

Reactiescore
2.489
Spelversie 8.5​

Beste spelers,

Met trots kondigen we je de changelog aan voor de volgende update. Met deze update introduceren we het concept "Vlaggen"! Je kan een vlag toewijzen aan een dorp voor een specifieke bonus, je kan hem ook weer weghalen en 24 uur later aan een ander dorp toewijzen.
Upgrade je vlaggen, door 3 vlaggen van hetzelfde level te combineren, om de efficientie te vergroten naar een maximum van 9 levels.

Wat doet een vlag?
Een vlag heeft verschillende bonustypes die een voordeel geven aan je dorp, er zijn 8 verschillende vlaggen:

Vlag bonustypes:
  • Grondstoffenproductie
  • Eenhedenproductie
  • Offensieve sterkte (Aanval)
  • Defensieve sterkte (Verdediging)
  • Geluksbalans
  • Bevolking
  • Gereduceerde goudmunten/pakketjeskosten
  • Maximale buit

Als je naar een vlag van een specifiek type zoekt kan je de vlaggen ruilen met je stamleden.

Hoe verdien je vlaggen?

Je kan vlaggen verdienen door:
  • Eenheden te verslaan (zoals de ridder)
  • Edelmannen maken
  • Awards behalen
  • Bepaalde quests voltooien
  • Uitbreidingspakketen kopen
  • Vrienden uitnodigen

Bovenal is je vlaggeninventaris niet gebonden aan een wereld, maar aan je account! Als je bijvoorbeeld een vlag verdient op wereld 1 kan je die ook gebruiken op wereld 3

Let op: Dit concept zal niet geactiveerd worden voor oudere werelden en is dus enkel geldig voor nieuw startende werelden

Andere updates

Er zijn ook een aantal andere updates:
  • Massa-ontslaan pagina uitgebreid
  • Navigatiepijlen toegevoegd aan het oorlogsscherm
  • Lay-outwijzigingen aan de uitlogpagina
  • en andere kleine zaken

We zijn benieuwd naar jullie meningen over deze update, geef hem dan ook hier


Met vriendelijke groeten,
Jullie TribalWars.nl Team

We zijn benieuwd!
 

DeletedUser61042

Guest
Hm intressants zal er eens over nadenken en strakst me mening geven.
 

DeletedUser59848

Guest
oeh sexy :D,
maar dat vlaggen gedoe lijkt me beetje overbodig :/
 

DeletedUser41534

Guest
Ben benieuwd naar de uitwerking.

Lijkt een goed idee ;)
 

DeletedUser54204

Guest
Mischien handig om bij de ontslaan knop een melding toe te voegen die zegt: "Weet je zeker dat je dit wil doen?". Ik weet namelijk dat sommige mensen er per ongeluk op klikken aangezien ze gewend zijn dat de 2e knop normaal "Massa-rekrutering" is.
 

DeletedUser62889

Guest
Dat vlaggen concept lijkt me helemaal niks.


Mischien handig om bij de ontslaan knop een melding toe te voegen die zegt: "Weet je zeker dat je dit wil doen?". Ik weet namelijk dat sommige mensen er per ongeluk op klikken aangezien ze gewend zijn dat de 2e knop normaal "Massa-rekrutering" is.

Je kan het direct weer annuleren hoor. Precies hetzelfde als eenheden rekruteren.
 

DeletedUser

Guest
Bovenal is je vlaggeninventaris niet gebonden aan een wereld, maar aan je account! Als je bijvoorbeeld een vlag verdient op wereld 1 kan je die ook gebruiken op wereld 3
Let op: Dit concept zal niet geactiveerd worden voor oudere werelden en is dus enkel geldig voor nieuw startende werelden


Dus het is enkel op nieuwe werelden, maar je kan het gebruiken op je account.
Dus als ik zo een vlag krijg op wereld 29, dan kan ik dat gebruiken op 28, ook al is daar het vlaggenconcept niet?

Ik snap er niks meer van pff...
 
Reactiescore
25
Bovenal is je vlaggeninventaris niet gebonden aan een wereld, maar aan je account! Als je bijvoorbeeld een vlag verdient op wereld 1 kan je die ook gebruiken op wereld 3
Let op: Dit concept zal niet geactiveerd worden voor oudere werelden en is dus enkel geldig voor nieuw startende werelden


Dus het is enkel op nieuwe werelden, maar je kan het gebruiken op je account.
Dus als ik zo een vlag krijg op wereld 29, dan kan ik dat gebruiken op 28, ook al is daar het vlaggenconcept niet?

Ik snap er niks meer van pff...

Nee, dat is enkel voor nieuwe werelden. Op de oude werelden (alle werelden die nu actief zijn t/m 28) zullen geen vlaggen geactiveerd worden en deze kun je dus ook niet inzetten op die werelden.

Vanaf wereld 29 is de mogelijkheid er.
 

DeletedUser

Guest
Bovenal is je vlaggeninventaris niet gebonden aan een wereld, maar aan je account! Als je bijvoorbeeld een vlag verdient op wereld 1 kan je die ook gebruiken op wereld 3

Waarom moeten er accountgebonden-voordelen aan te pas komen? Waarom moet een speler die op een nieuwe wereld start, daar 2 jaar gaat spelen, plots bevoordeeld zijn als deze start op een nieuwe wereld t.o.v. spelers die op dat moment voor het eerst stappen zet op TW?

Dit ruikt sterk naar een concept van andere online games waar je als ervaren en geregistreerd lid voordelen verkrijgt tegenover newbies. Ik kan niet zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind, aangezien nieuwe spelers het nog moeilijker krijgen dan het nu al is om te starten. De kloof ervaren starter - groentje is momenteel al buitengewoon groot. Waarom deze nog vergroten?

Los daarvan vind ik het concept bonus-vlaggen niet noodzakelijk een slecht idee. Maar ik zou deze dan eerder koppelen aan bijvoorbeeld het hoogst aantal dorpen op een bepaalde wereld. Wat hebben de prestaties van iemand op wereld X immers te maken met voordelen op wereld Y? En de optie om ervoor te betalen zou ik al helemaal niet doen.
 

DeletedUser61042

Guest
Bovenal is je vlaggeninventaris niet gebonden aan een wereld, maar aan je account! Als je bijvoorbeeld een vlag verdient op wereld 1 kan je die ook gebruiken op wereld 3

Waarom moeten er accountgebonden-voordelen aan te pas komen? Waarom moet een speler die op een nieuwe wereld start, daar 2 jaar gaat spelen, plots bevoordeeld zijn als deze start op een nieuwe wereld t.o.v. spelers die op dat moment voor het eerst stappen zet op TW?

Dit ruikt sterk naar een concept van andere online games waar je als ervaren en geregistreerd lid voordelen verkrijgt tegenover newbies. Ik kan niet zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind, aangezien nieuwe spelers het nog moeilijker krijgen dan het nu al is om te starten. De kloof ervaren starter - groentje is momenteel al buitengewoon groot. Waarom deze nog vergroten?

Los daarvan vind ik het concept bonus-vlaggen niet noodzakelijk een slecht idee. Maar ik zou deze dan eerder koppelen aan bijvoorbeeld het hoogst aantal dorpen op een bepaalde wereld. Wat hebben de prestaties van iemand op wereld X immers te maken met voordelen op wereld Y? En de optie om ervoor te betalen zou ik al helemaal niet doen.

Dan begint het meer te lijken op de geheimen van de macht.
 

DeletedUser64124

Guest
Bovenal is je vlaggeninventaris niet gebonden aan een wereld, maar aan je account! Als je bijvoorbeeld een vlag verdient op wereld 1 kan je die ook gebruiken op wereld 3

Waarom moeten er accountgebonden-voordelen aan te pas komen? Waarom moet een speler die op een nieuwe wereld start, daar 2 jaar gaat spelen, plots bevoordeeld zijn als deze start op een nieuwe wereld t.o.v. spelers die op dat moment voor het eerst stappen zet op TW?

Dit ruikt sterk naar een concept van andere online games waar je als ervaren en geregistreerd lid voordelen verkrijgt tegenover newbies. Ik kan niet zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind, aangezien nieuwe spelers het nog moeilijker krijgen dan het nu al is om te starten. De kloof ervaren starter - groentje is momenteel al buitengewoon groot. Waarom deze nog vergroten?

Los daarvan vind ik het concept bonus-vlaggen niet noodzakelijk een slecht idee. Maar ik zou deze dan eerder koppelen aan bijvoorbeeld het hoogst aantal dorpen op een bepaalde wereld. Wat hebben de prestaties van iemand op wereld X immers te maken met voordelen op wereld Y? En de optie om ervoor te betalen zou ik al helemaal niet doen.

Ik sluit me hier volledig bij aan
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een shitupdate, hoop dat er werelden komen zonder die vlaggen anders speel ik geen enkele wereld meer. :p

Uitgezonderd de speeds uiteraard.
 

DeletedUser858

Guest
Het klinkt in eerste instantie wel interresant. Een beetje ridder achtig iets, wat wellicht het spel weer iets leuker maakt: Je hebt nog meer dingen om op te letten enz. Dit maakt het voor de bestaande spelers wellicht weer wat leuker; aangezien er nog geen enkele tacktiek mee bestaat.

Maar de denkwijze van Braafjes vind ik eigenlijk ook wel interresant. Want tja, je maakt het voor de beginnende spelers wel weer lastiger. Ik zou denken: Een leuk iets voor de bestaande spelers en misschien een hindernis voor nieuwe spelers, maar hoe groot is dat leuke iets en die hindernis? Kijk naar de ridder met z'n item? Hoe ernstig gebruik je die nog later in het spel?

Ik denk dat het wellicht meevalt als het vergelijkbaar zou zijn met het ridder-systeem, maar daar valt lastig over te oordelen met de info die er nu is, maar het feit dat het account gebonden is i.p.v. wereld gebonden: WhatTheF*ck. Dat maakt het idd. al lastiger voor nieuwe spelers.. Maar ik denk dat er ook nog zat andere situaties zullen zijn waarin dat scheef is.

Maar sowieso, laten we nog verder kijken:
Account gebonden?!
Dat is ongebruikelijk op Tribalwars?
Waar gaat Tribalwars naar toe?
Zijn ridder items straks ook account gebonden?
extra GS tegen betaling, account gebonden voor 80 PA i.p.v. 40PA?
enz.

Conclusie; Prut update; omdat dat het account gebonden is.
Kwaliteits daling van TribalWars
icon13.gif


Uit de titel word duidelijk dat Duckje naar meningen vraagt, hopelijk word er ook wat mee gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser64972

Guest
De uitlog lay-out is nu echt nog ambetanter geworden.
Nu staat de knop "ga terug naar de startpagina" nog lager en dus moeilijker te bereiken.
 
Bovenaan