[Inschrijftopic] Spelleiding #WvW 314, 315, 316 (..) etc.

Deleted User - 2265087

Guest
@CrazySobek ik wil ook wel eens helpen met een potje te leiden. Heb ook al een thema/openingspost in mijn hoofd.

Mocht het je trouwens niet uitmaken met wie je samen leidt, dan wil ik het best met jou doen. Ik wil sws nog een potje leiden, vond het prima om het met jou te doen. Stuur me ff een PM als je dat wil of voeg me toe op discord: Capricorno#3178
 
Reactiescore
2.369
Zekerlijk, graag zelfs.
 
Reactiescore
1.018
Ik zou na het komende potje wel een keer mee willen helpen met een potje leiden zodat ik eens kan zien hoe dat is. Is er een ervaren spelleider met wie ik een keer mee kan kijken?
 

Deleted User - 2265087

Guest
De biggetjes van Wakkerdam!
Door: Miketijger & Capricorno




Nadat mama Ganda haar biggen had gewaarschuwd voor de wolven vertrok ze voor een korte vakantie naar Italië. De biggen zworen dat angst hen niet zou overschaduwen gedurende de maand en ze geen verdriet zouden ervaren. Ze stelden elkaar gerust dat er helemaal geen wolven meer zijn, die zijn al sinds mama Ganda zelf een biggetje was niet meer gezien. Althans, tot deze ochtend…

Tigor werd vroeg wakker en had weer een reuzenhonger. Ze besloot voordat de anderen ontwaakten al te gaan ploeteren in de oase der modderpoelen, hopend op een lekker maaltje: haar lievelingsinsecten of regenwormen. De weersomstandigheden waren ideaal geweest deze nacht. Het had geregend, maar niet teveel. Het was ook niet al te warm buiten.
Al dromend naderde ze de modderpoel totdat ze – splash – erin stapte. Gelijk begon ze te wroeten in de bodem naar die hapjes.

Ondertussen in de herberg werden Calamus Incendium en Famdecibel wakker. “Calamus Incendium,’ vroeg Famdecibel, ‘wat vind jij van Hopefuls voorstel om een nieuwe leider aan te stellen zolang mama Ganda weg is?’
Calamus Incendium antwoordde wijselijk: ‘Een leider is wel belangrijk, echter gaat het al een week goed zonder leider. Mama Ganda is weldra terug en dan kan zij de leiding weer overnemen. Ik denk dat we het tot die tijd ook wel zonder kunnen stellen.’ Famdecibel was het hier niet mee eens en draaide zich om om Tigor haar mening te vragen.
‘Tigor is weg!’ knorde ze. Dit maakte ook de andere biggetjes in de herberg wakker, behalve Anthraxxol natuurlijk. Die slaapkop slaapt altijd overal doorheen.
‘Tigor zei gisteren al dat ze vroeg op zou staan om de lekkerste dingen als eerste op te kunnen eten,’ zei .TimeforplanB chagrijnig.
‘Ah nee!’ riep Greengang. ‘De lekkere regenwormen die naar boven zijn gekomen door de regen vannacht mogen niet allemaal door Tigor worden opgegeten!’ Snel stond hij op en rent naar buiten. Vele andere biggen die het lekkere hapje al aan zich voorbij zagen gaan volgden hem.

Zich niet bewust van het gesprek in de herberg en het ontwaken van de andere biggen, liep Tigor door de modderpoel. Ze rook een lekker regenwormpje en met haar goede neus had ze hem al snel gevonden. En er belandde een tweede regenworm in haar maag. En een derde. Al snuffelend liep ze rond. ‘En wat hebben we hier?’ vroeg ze zich af. Ze rook iets vreemds, iets … wolfachtigs? Nieuwsgierig zette ze een paar stappen in de richting van de wolvengeur, totdat ze zich de waarschuwing van mama Ganda weer herinnerde. Ze verstijfde van angst, zette toen eerst een stapje achteruit, toen nog een en draaide zich daarna om en rende in volle vaart naar de aankomende groep biggen.
‘Er is hier een woooooooollllffffffffff!’ Riep ze de groep angstig toe.

Aantal spelers: zoveel mogelijk
Klaagmuur: ja
Hints: nee

Jager: ja
Heks: ja, beide drankjes
Dorpsoudste: ja
Beschermengel: ja
Ziener: ja
Beul: ja, anoniem
Priester: nee
Slet: nee

Cupido: ja, hoofdrol, koppelt twee anderen. Wint met koppel mee
Geliefden kennen elkaar: ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen, S/S met slechtjes

Wolven: ja
Welp: nee
Infectiewolf: ja
Sjamaan: ja, kent de wolven vanaf het begin
Ketter: nee

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Miketijger & Capricorno
Weerwolven Moord naar: Miketijger & Capricorno
Lynch: rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: blauw en dikgedrukt in topic

Extra rollen: de wolp, de inbreker

Netwerken/Claimen: uit/uit
Extra instellingen: het zijn mogelijke rollen, ze zitten er dus niet persé allemaal in.

Wolp
Een wolf in wording. Tijdens de eerste drie nachten mag hij proberen een speciaaltje te welpen. Dat houdt in dat hij elke nacht een spelernaam + rol mag doorsturen naar de spelleiding. Klopt de combinatie dan gaat het speciaaltje dood tijdens de nacht. Hij kent de wolven al wel en zit ook met ze in de wolvenchat. Hij doet niet mee aan de lunch en mag dus ook geen lunch insturen. Na drie nachten groeit hij op tot een volwaardige wolf. Dan kan hij niet langer welpen maar wel lunchen.
Simpel gezegd is het dus een welp die al vanaf het begin contact heeft met de wolven.

Anonieme beul
Tijdens het beulen doet de beul een masker op. De Wakkerdammers zien dus wél dat er een beulactie plaatsvindt en wie het slachtoffer is, maar niet wie de beul is.

De instellingen zijn zo nog een beetje voorwaardelijk, mogelijk pas ik kleine dingen aan. Ik zit bijvoorbeeld nog te twijfelen of jullie aan het begin van het potje nog een rollenlijst krijgen, dus hoeveel er van elke rol in zitten.
Ook zit ik nog een beetje na te denken over verschillende opties met de klaagmuur. Bijvoorbeeld dat elke speler maar één bericht mag posten gedurende het hele potje. Of dat er toegang tot de klaagmuur te verdienen is door voor 18:00 al (actief) te posten. Maar daar ga ik nog over nadenken (mocht er nog iemand suggesties hebben, die suggesties delen mag altijd :) )
 

Deleted User - 487963986

Guest
De instellingen zijn zo nog een beetje voorwaardelijk, mogelijk pas ik kleine dingen aan. Ik zit bijvoorbeeld nog te twijfelen of jullie aan het begin van het potje nog een rollenlijst krijgen, dus hoeveel er van elke rol in zitten.

Sounds good.

Je kan sjamaan ook de wolven niet laten kennen. Ligt een beetje aan de hoeveelheid spelers. En pas toegang tot de wolven als hij er eentje heeft gezien. Maakt het wek moeilijker natuurlijk.

Van de klaagmuur is ook een leuk idee. Zeker als je het terug herintroduceert vele weten niet hoe het werkt denk ik.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Sounds good.

Je kan sjamaan ook de wolven niet laten kennen. Ligt een beetje aan de hoeveelheid spelers. En pas toegang tot de wolven als hij er eentje heeft gezien. Maakt het wek moeilijker natuurlijk.

Van de klaagmuur is ook een leuk idee. Zeker als je het terug herintroduceert vele weten niet hoe het werkt denk ik.

Zeker omdat je al een wolp hebt die de wolven kent. Anders heb je ineens het voltallige slechtjesteam bekend.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Sounds good.

Je kan sjamaan ook de wolven niet laten kennen. Ligt een beetje aan de hoeveelheid spelers. En pas toegang tot de wolven als hij er eentje heeft gezien. Maakt het wek moeilijker natuurlijk.

Van de klaagmuur is ook een leuk idee. Zeker als je het terug herintroduceert vele weten niet hoe het werkt denk ik.

Mijn idee van een sjamaan die de wolven al kent is dat de wolp en de sjamaan elkaar heel goed aanvullen. Het is een no-claim potje dus een welp/wolp alleen werkt niet, die kan nooit welpen. Ik zit alleen nog te twijfelen of het niet te OP is om wolp + sjamaan te hebben. Ik hoop daarmee wel zeker te weten dat mensen niet obvious hun rol verklappen zonder te claimen. Dus zeg maar wat jij het afgelopen potje deed, zou in mijn potje er niet voor zorgen dat jij doodvalt, je claimt nergens. Alleen het was wel redelijk over duidelijk.

Verder houd ik er natuurlijk in de rolverdeling wel rekening mee dat wolp + sjamaan in principe redelijk sterk is (mits sjamaan actief is en goede targets uitkiest om te zien). Voordeel is wel dat ik van plan ben niet heel bijzondere dingen erin te doen qua speciaaltjes. Maw: ik zit nog een beetje te wikken en te wegen en te twijfelen.

Klaagmuur zat er het afgelopen potje trouwens ook in, alleen leek iedereen dat vergeten te zijn (ik vergat ook telkens iets in te sturen xD)
 
Reactiescore
1.659
surprisepotje by Anthraxxol !!!

deelnemers: iedereen mag meedoen
verder is alles toegestaan
 
Reactiescore
2.178
Mijn idee van een sjamaan die de wolven al kent is dat de wolp en de sjamaan elkaar heel goed aanvullen. Het is een no-claim potje dus een welp/wolp alleen werkt niet, die kan nooit welpen. Ik zit alleen nog te twijfelen of het niet te OP is om wolp + sjamaan te hebben. Ik hoop daarmee wel zeker te weten dat mensen niet obvious hun rol verklappen zonder te claimen. Dus zeg maar wat jij het afgelopen potje deed, zou in mijn potje er niet voor zorgen dat jij doodvalt, je claimt nergens. Alleen het was wel redelijk over duidelijk.

Verder houd ik er natuurlijk in de rolverdeling wel rekening mee dat wolp + sjamaan in principe redelijk sterk is (mits sjamaan actief is en goede targets uitkiest om te zien). Voordeel is wel dat ik van plan ben niet heel bijzondere dingen erin te doen qua speciaaltjes. Maw: ik zit nog een beetje te wikken en te wegen en te twijfelen.

Klaagmuur zat er het afgelopen potje trouwens ook in, alleen leek iedereen dat vergeten te zijn (ik vergat ook telkens iets in te sturen xD)

Weerhamster erin stoppen om er een risico aan te hangen en je hebt balans :)
 

Deleted User - 2265087

Guest
Het is dan wel lucky als je toevallig de zelfde beschermt dan de sjamaan ziet maar you never know

Dat geldt ook voor de lunch ofc., is vaak ook geluk.

E: ik denk zelfs dat sjamaan wellicht zelfs makkelijker tegen te beschermen is dan de lunch.
 

Deleted User - 487963986

Guest
is er animo voor netwerkpotje of liever non netwerk?
ik zou wel graag 301 doen ;D
 
Bovenaan