[Inschrijftopic] Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam: 255 & 256

DeletedUser72524

Guest
Weerwolven van Wakkerdam: Een nieuw netwerkconcept!

Het concept:

Het conept is dat iedere wolf naast zijn originele rol ook een schijnrol krijgt. Een rol waar zij mee kunnen claimen. Voor het potje wordt duidelijk weergeven hoeveel keer een rol in zou zitten, echter zou het kunnen dat een rol een schijnrol is van de wolf. Een schijnrol is er alleen om te claimen, maar heeft verder totaal geen effect. Een wolf kan dus op ieder moment een rol claimen, vertrouw dus nooit een claim;). Ik heb in de spoiler een voorbeeldpotje gemaakt, zodat jullie kunnen inzien hoe de rol verdeling in elkaar steekt:

Aantal spelers: 10
De (hoeveelheid) rollen:
Burger: 5x
Dorpsoudste: 1x
Beschermengel: 1x
Ziener: 1x
Slet: 1x
Jager: 1x

Spelersnamen met rol
Jan: Burger
Anne: Burger
Hendrick: Slet
Kees: Welp (Beschermengel)
Fatima: Dorpsoudste
Kim: Burger
Bram: Burger
Mohammed: Wolf (burger)
Piet: Ziener
Gilles: Jager

Wat betreft rollen zal dit potje een redelijk basic potje zijn, niet alleen omdat het ook een nieuw manier van spelen kent en simpliciteit wellicht wel een pré is. Maar ook omdat ik vermoed dat dit het leukst is, let op dit betekent wel dat er redelijk wat burgers in zitten.

Wie gaat dit leiden?
Eerlijk gezegd ik niet, ik denk dat ik de discipline en tijd niet ga vinden om dit potje te leiden zoals het verdient. Wel wilde ik mijn concept met jullie delen, aangezien ik denk dat het een redelijk tof concept is. Mocht iemand anders het graag overnemen, dan zou ik dat tof vinden. Natuurlijk met aanpassing van de instellingen zoals jij het wil, ik heb iig al een voorbeeld gemaakt. Verder is het ook mogelijk om het met mij te doen, maar dan zal ik wel van te voren zeggen dat jij hoofdleider wordt en waarschijnlijk meer gaat doen dan ik :D.

Dus mocht je zin hebben om dit concept toe te passen, anders doe ik het vanaf februari/maart 2017.

Instellingen
Aantal spelers: Maakt allemaal niet uit, bij 40+ spelers komen er 2 dorpen.
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Jager: Ja
Heks: Ja
Dorpsoudste: Ja
Beschermengel: Ja
Ziener: Ja, in de vorm van een Orakel
Beul: Ja
Priester: Nee
Slet: Ja (zonder bericht)
Mythomaan: Ja

Cupido: Ja als hoofdrol, koppelt zichzelf want is egoïstisch. Hoort bij 't team van zijn koppel.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja
Extra regel Cupido: Indien de geliefde van de cupido doodgaat aan inactiviteit dan hoort de cupido bij het oude team van zijn geliefde.

Wolven: Ja
Welp: Ja
Infectiewolf: Ja
Sjamaan: Ja, in de vorm van Bokor. Mag echter wel rollen opsturen naar medewolven. Weet van te voren niet de wolven zijn, komt hierachter wanneer hij een wolf in het proces behandeld. Dus of zien of laten zien.
Ketter: Nee

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Naar de leider(s) via PM op het AF
Weerwolven Moord naar: Naar de leider(s) via PM op het AF
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic

Burgemeester: Ja, als bijrol wordt democratisch gekozen door het plaatsen van een blauw dikgedrukt stem in 't topic.

Netwerken/Claimen: Ja/ja
Extra instellingen: Schijnrollen aanwezig :)
 

DeletedUser74966

Guest
Ik vind het idee leuk. Denk dat jij het wel beter dan als spelleiding kan uitvoeren aangezien het idee van jou zelf komt. Dan kun je bij onduidelijkheden etc. makkelijker antwoord geven of ingrijpen :)
 

DeletedUser48278

Guest
Erg goed goed idee Sander. Ik merkte het vorige potje echt heel goed dat je de lijst van verdachten heel snel kleiner kunt maken aan de hand van claims. Mooi dat je hier iets op bedacht hebt.
 

DeletedUser72524

Guest
Ik vind het idee leuk. Denk dat jij het wel beter dan als spelleiding kan uitvoeren aangezien het idee van jou zelf komt. Dan kun je bij onduidelijkheden etc. makkelijker antwoord geven of ingrijpen :)

Het is geen ingewikkeld concept, degene die wil leiden kan dan altijd met mij contact opnemen en het opbouwen doen we samen.

Erg goed goed idee Sander. Ik merkte het vorige potje echt heel goed dat je de lijst van verdachten heel snel kleiner kunt maken aan de hand van claims. Mooi dat je hier iets op bedacht hebt.

Thanks :), idee heb ik wel van een andere site. Maar beter goed gejat dan slecht bedacht.
 

DeletedUser63354

Guest
Nah ik vind dat dan het voordeel van de goedjes behoorlijk belemmerd wordt. Nu is een netwerkronde altijd in het voordeel van de wolven.
 

DeletedUser63354

Guest
Wolven minder sterk maken door met verhoudingen te kloten is een optie;)

Ik vind dat je veel beter een lijst met mogelijke rollen neerzet en dan gewoon een stuk of 5 rollen eruit laat. Dit potje was dat enkel gedaan met de mythomaan, de engel en de hofnar, waarvan 2 voorspelbaar waren.

Als spelleider een wat onwaarschijnlijkere rolverdeling maken is veel beter dan de wolven een 100% goede claim te geven. Wellicht dat dit een leuk idee is in een non netwerk ronde, maar ik denk dat het netwerkidee behoorlijk beschadigd wordt als dit concept toegepast is.

Claimen moet een risico blijven, zowel voor goedjes als voor wolfjes. Hierdoor neem je risico weg, en is het leuke van een netwerk + claim ronde verdwenen.

Ik ben dus tegen en zal niet deelnemen in dergelijke ronde. Wel goed initiatief trouwens, mag ook gewaardeerd worden. Zelf ben ik totaal niet goed in het bedenken.van nieuwe concepten dus ben blij dat mensen er nog moeite voor doen.
 

DeletedUser72524

Guest
Ik vind dat je veel beter een lijst met mogelijke rollen neerzet en dan gewoon een stuk of 5 rollen eruit laat. Dit potje was dat enkel gedaan met de mythomaan, de engel en de hofnar, waarvan 2 voorspelbaar waren.

Als spelleider een wat onwaarschijnlijkere rolverdeling maken is veel beter dan de wolven een 100% goede claim te geven. Wellicht dat dit een leuk idee is in een non netwerk ronde, maar ik denk dat het netwerkidee behoorlijk beschadigd wordt als dit concept toegepast is.

Claimen moet een risico blijven, zowel voor goedjes als voor wolfjes. Hierdoor neem je risico weg, en is het leuke van een netwerk + claim ronde verdwenen.

Ik ben dus tegen en zal niet deelnemen in dergelijke ronde. Wel goed initiatief trouwens, mag ook gewaardeerd worden. Zelf ben ik totaal niet goed in het bedenken.van nieuwe concepten dus ben blij dat mensen er nog moeite voor doen.

Ik snap de schoonheid er ook van, vooral voor goedjes is het fijner. Maar nu gaan we weer terug naar echt wolven jagen op gedrag. Wat mijn voorkeur sws gaat, wolven zullen ook minder OP worden.
 

DeletedUser63354

Guest
Als we willen jagen op gedrag moeten we maar een non-netwerkronde doen :p Het is niet zo dat we een netwerkronde meer op een non-netwerkronde moeten laten lijken.

(Daarbij kan er ook gejaagd worden op gedrag in een netwerkronde, maar even voor het idee)
 

DeletedUser4045

Guest
Ik vind dat je veel beter een lijst met mogelijke rollen neerzet en dan gewoon een stuk of 5 rollen eruit laat. Dit potje was dat enkel gedaan met de mythomaan, de engel en de hofnar, waarvan 2 voorspelbaar waren.

Als spelleider een wat onwaarschijnlijkere rolverdeling maken is veel beter dan de wolven een 100% goede claim te geven. Wellicht dat dit een leuk idee is in een non netwerk ronde, maar ik denk dat het netwerkidee behoorlijk beschadigd wordt als dit concept toegepast is.

Claimen moet een risico blijven, zowel voor goedjes als voor wolfjes. Hierdoor neem je risico weg, en is het leuke van een netwerk + claim ronde verdwenen.

Ik ben dus tegen en zal niet deelnemen in dergelijke ronde. Wel goed initiatief trouwens, mag ook gewaardeerd worden. Zelf ben ik totaal niet goed in het bedenken.van nieuwe concepten dus ben blij dat mensen er nog moeite voor doen.

+ Muizenval, rattenval, ziener, sjamaan ;)
 

DeletedUser63354

Guest
Ah goed. Je hebt gelijk. Maar mijn punt is dat er gewoon mogelijke wolvenclaims tussenstaan. Elke rol die zichzelf kan bewijzen, is geen wolvenclaim :p
 

Deleted User - 2265087

Guest
Top ^^

Ik wacht wel op de uiteindelijke lijst. Het meeste is echter gewoon logisch dus ik begrijp het (denk ik) grotendeels al wel :p

Bijv. dat dat Cupido zichzelf moet koppelen, maar de andere persoon tegekijkertijd niet weet wie die Cupido is nogal onlogisxh is XD

Dit moet je wel ff navragen bij Capri haha, anders heb ik t zometeen gedaan.

Had iemand anders al aangekaard en moet idd nog worden verbeterd, maar dat gebeurt in de definitieve instellingen ;)

Van mij mag je beginnen DZ, en ik denk dat Capri het ook geen probleem vind :)

Prima ja, komt voor mij wel ietsje beter uit :)

Ik vind dat je veel beter een lijst met mogelijke rollen neerzet en dan gewoon een stuk of 5 rollen eruit laat. Dit potje was dat enkel gedaan met de mythomaan, de engel en de hofnar, waarvan 2 voorspelbaar waren.

Als spelleider een wat onwaarschijnlijkere rolverdeling maken is veel beter dan de wolven een 100% goede claim te geven. Wellicht dat dit een leuk idee is in een non netwerk ronde, maar ik denk dat het netwerkidee behoorlijk beschadigd wordt als dit concept toegepast is.

Claimen moet een risico blijven, zowel voor goedjes als voor wolfjes. Hierdoor neem je risico weg, en is het leuke van een netwerk + claim ronde verdwenen.

Ik ben dus tegen en zal niet deelnemen in dergelijke ronde. Wel goed initiatief trouwens, mag ook gewaardeerd worden. Zelf ben ik totaal niet goed in het bedenken.van nieuwe concepten dus ben blij dat mensen er nog moeite voor doen.

En meer dan 1 welp en de welp een onverwachte dag op laten groeien. Nu was het, met name na dag 3, gwn een claimfestijn.

@sander14, wel goed gejat!
 
Bovenaan