[Inschrijftopic] Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam: 255 & 256

DeletedUser74005

Guest
Inschrijftopic Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam November: 255 & 256

Regels
• Inschrijven mag niet als je 1 van de afgelopen 2/3 potjes hebt geleid, tenzij er voor de deadline minder dan 2 inschrijvingen zijn en/of je een onervaren spelleider helpt.
• Inschrijven mag niet als je minder dan 6 potjes hebt meegespeeld.

Onervaren spelleiders (nog nooit een potje geleid) worden heel erg aangeraden om te leiden met een ervaren spelleider! Vaak wordt er niet alleen naar instellingen gekeken maar ook naar de geschiktheid van een spelleiding, dus dit werkt alleen maar in het voordeel van onervaren spelleiders.

Het volgende lijstje is handig om te gebruiken bij je inschrijving/het bedenken van de instellingen. Dan weet je zeker dat je aan alle punten denkt. Ook een verhaal eromheen is natuurlijk leuk, zo maak je meer kans gekozen te worden. Als de inschrijvingen zijn gesloten zal er gestemd worden, er wordt op de volgende manier gestemd:
Code:
3 STEMMEN GAAN NAAR
2 STEMMEN GAAN NAAR
1 STEM GAAT NAAR

De leiders met de meeste stemmen (de top 2) zullen gaan leiden.

Code:
[B]Aantal spelers:
Klaagmuur:
Hints:
Jager:
Heks:
Dorpsoudste:
Beschermengel:
Ziener:
Beul:
Priester:
Slet:[/B]

[B]Cupido:
Geliefden kennen elkaar:
Geliefden samen winnen:[/B]

[B]Wolven:
Welp:
Infectiewolf:
Sjamaan:
Ketter:[/B]

[B]Eindtijd stemmen:
Speciale Rollen naar:
Weerwolven Moord naar:
Lynch:[/B]

[B]Burgemeester:
Extra rollen:[/B]

[B]Netwerken/Claimen:
Extra instellingen:[/B]

Deadline: Zondag 20 November rond 13:00 uur
Inschrijvingen: ...
 

DeletedUser74005

Guest
Ik kom morgen of donderdag met een Zwarte- vs Kleurenpieten potje. Heb het potje al grotendeels uitgewerkt.
 

DeletedUser

Guest
Iemand die interesse heeft met mij te leiden? stuur even berichtje op skype: kevinvgils2
 

DeletedUser

Guest
Als ik iemand gevonden heb zal ik het verhaal en de instellingen hier posten, hopen dat mensen wat gunnen xD
 

DeletedUser74005

Guest
Weerwolven van Wakkerdam #255!!
De Invasie van Sylvana Simons en haar volgelingen!
(door DemocratischeZwijmelaars en MonoBear)


Instellingen:

Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: Flexibel! Ergens tussen20:00 uur en 00:00 uur. Uitslag volgt ongeveer 30 minuten, nadat er DEADLINE is gepost. Alle stemmen voor het bericht DEADLINE tellen mee. Deadlines zullen voor aanvang van de ronde vastgesteld worden en naar een niet-deelnemende speler doorgestuurd worden, ter controle.
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ja
Hints: Nee
Events: Ja
Netwerken/Claimen: Aan/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes


Zwarte Piet
(Burger)

- Een Piet zonder speciale krachten.


Speurpiet
(Nieuwe Rol)

- Mag na iedere deadline aan de spelleiding van één van de toegevoegde rollen opvragen of deze gemanipuleerd is door de Gekleurde Manipuleerpiet.
- Dit doet hij door een PM te sturen naar de spelleiding met daarin de rol, die hij wil controleren. Wanneer tijdens de deadline bijvoorbeeld de volgende rollen bekend gemaakt worden: Jager, Heks, Ziener, en hij wil weten of de Ziener door de Gekleurde Manipuleerpiet is ingestuurd, dan stuurt hij de rol ‘Ziener’ na de deadline door naar de spelleiding. De spelleiding zal zo snel mogelijk aangeven of deze rol er wel/niet ingestopt is door de Gekleurde Manipuleerpiet.
- Mag per dag maar één rol opvragen. Rollen opvragen van eerdere dagen (het opvragen van een rol van dag 1, terwijl het dag 5 is) is niet toegestaan.

Slechtjes

Kleurenpiet
(Weerwolf)

- Een Kleurenpiet zonder extra krachten.
- Kleurenpieten lunchen elke nacht een persoon om de Slechtjes te laten winnen.
- Als alle soorten slechte (Kleuren)pieten sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Gekleurde Manipuleerpiet
(Nieuwe Rol)

- Mag dagelijks één rol naar keuze toevoegen aan de rollen, die door de spelleiding tijdens iedere deadline aan de rollenlijst toegevoegd worden.
- Dit doet hij door voor de deadline een bericht te sturen naar de spelleiding met naam van de rol, bijvoorbeeld ‘Beschermengel’.
- De spelleiding bepaalt de precieze omschrijving van de rol. Het is daarom aangeraden om geen ingewikkelde rollen te kiezen. De omschrijving die door de spelleiding gegeven wordt, zal vrij standaard zijn.
- De Gekleurde Manipuleerpiet zit vanaf het begin in het Gekleurde Pietenhuis (Wolvenchat) en is géén hulpje. (en mag dus eventueel ook de lunch insturen)

Neutraaltjes

Momenteel nog onbekend.

Bijrollen:


Liefdespiet (bijrol)
(Cupido)

- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)

Sinterklaas
(Burgemeester)

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van Sinterklaas telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van Sinterklaas wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:
Lynch

Nacht:
Lunch/Gekleurde Manipuleerpiet
Speurpiet

Liefdespiet/Cupido moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie

  • De Spelleiding heeft altijd gelijk.
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.

Extra!!:
  • Er is sprake van een flexibele deadline. Hierdoor is het niet mogelijk om tot het laatste moment te wachten met het uitbrengen van je stem. De spelleiding bepaalt voor het begin van de ronde op welke tijdstippen er een deadline zal zijn (deze tijdstippen worden door de spelleiding zo goed mogelijk nagestreefd, maar het kan zijn dat deze af en toe iets afwijken). Om er zeker van te zijn dat de spelleiding dit eerlijk doet, zal een speler die niet deelneemt aan de ronde, op de hoogte gesteld worden van tijdstippen.
  • Er zullen (kleine) events plaatsvinden. Deze zullen betrekking hebben op het thema van deze ronde.
  • De rollenlijst zal dagelijks aangevuld worden met één of meerdere rollen. De rollen, die toegevoegd worden, zijn de ‘mogelijke’ rollen. Vanaf dag 7 zullen er geen rollen meer toegevoegd worden. Op die dag staan alle rollen, die daadwerkelijk in de rolverdeling zitten in ieder geval in de ‘mogelijke rollen’-lijst.
    Belangrijk om te weten:

    - Alle rollen, die toegevoegd worden, zijn al eerder gebruikt bij WvW op het tw-forum of tijdens de speeds en zijn dus terug te vinden.
    - Voor vragen over de dag/nacht-volgorde van rollen, die nog niet bekend zijn gemaakt, kun je mij altijd benaderen. Wanneer een rol bekend gemaakt wordt, zal deze direct aan de dag/nacht-volgorde toegevoegd worden.
    - De rollen worden onder de normale namen verdeeld. Je krijgt aan het begin van het spel dus een pm met bijvoorbeeld: ‘Beste, je bent Heks’, niet: ‘Beste, je bent Hoofdpiet’. De Pietennamen zullen pas bekend gemaakt worden, wanneer de rollen toegevoegd worden aan de rollenlijst.
 

Bijlagen

  • upload_2016-11-17_12-57-37.png
    upload_2016-11-17_12-57-37.png
    286,2 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Weerwolven van Wakkerdam #255!!
De Invasie van Sylvana Simons en haar volgelingen!
(door DemocratischeZwijmelaars en MonoBear)


Instellingen:

Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: Flexibel! Ergens tussen20:00 uur en 00:00 uur. Uitslag volgt ongeveer 30 minuten, nadat er DEADLINE is gepost. Alle stemmen voor het bericht DEADLINE tellen mee. Deadlines zullen voor aanvang van de ronde vastgesteld worden en naar een niet-deelnemende speler doorgestuurd worden, ter controle.
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ja
Hints: Nee
Events: Ja
Netwerken/Claimen: Aan/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes


Zwarte Piet
(Burger)

- Een Piet zonder speciale krachten.


Speurpiet
(Nieuwe Rol)

- Mag na iedere deadline aan de spelleiding van één van de toegevoegde rollen opvragen of deze gemanipuleerd is door de Gekleurde Manipuleerpiet.
- Dit doet hij door een PM te sturen naar de spelleiding met daarin de rol, die hij wil controleren. Wanneer tijdens de deadline bijvoorbeeld de volgende rollen bekend gemaakt worden: Jager, Heks, Ziener, en hij wil weten of de Ziener door de Gekleurde Manipuleerpiet is ingestuurd, dan stuurt hij de rol ‘Ziener’ na de deadline door naar de spelleiding. De spelleiding zal zo snel mogelijk aangeven of deze rol er wel/niet ingestopt is door de Gekleurde Manipuleerpiet.
- Mag per dag maar één rol opvragen. Rollen opvragen van eerdere dagen (het opvragen van een rol van dag 1, terwijl het dag 5 is) is niet toegestaan.

Slechtjes

Kleurenpiet
(Weerwolf)

- Een Kleurenpiet zonder extra krachten.
- Kleurenpieten lunchen elke nacht een persoon om de Slechtjes te laten winnen.
- Als alle soorten slechte (Kleuren)pieten sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Gekleurde Manipuleerpiet
(Nieuwe Rol)

- Mag dagelijks één rol naar keuze toevoegen aan de rollen, die door de spelleiding tijdens iedere deadline aan de rollenlijst toegevoegd worden.
- Dit doet hij door voor de deadline een bericht te sturen naar de spelleiding met naam van de rol, bijvoorbeeld ‘Beschermengel’.
- De spelleiding bepaalt de precieze omschrijving van de rol. Het is daarom aangeraden om geen ingewikkelde rollen te kiezen. De omschrijving die door de spelleiding gegeven wordt, zal vrij standaard zijn.
- De Gekleurde Manipuleerpiet zit vanaf het begin in het Gekleurde Pietenhuis (Wolvenchat) en is géén hulpje. (en mag dus eventueel ook de lunch insturen)

Neutraaltjes

Momenteel nog onbekend.

Bijrollen:


Liefdespiet (bijrol)
(Cupido)

- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)

Sinterklaas
(Burgemeester)

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van Sinterklaas telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van Sinterklaas wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:
Lynch

Nacht:
Lunch/Gekleurde Manipuleerpiet
Speurpiet

Liefdespiet/Cupido moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie

  • De Spelleiding heeft altijd gelijk.
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.

Extra!!:
  • Er is sprake van een flexibele deadline. Hierdoor is het niet mogelijk om tot het laatste moment te wachten met het uitbrengen van je stem. De spelleiding bepaalt voor het begin van de ronde op welke tijdstippen er een deadline zal zijn (deze tijdstippen worden door de spelleiding zo goed mogelijk nagestreefd, maar het kan zijn dat deze af en toe iets afwijken). Om er zeker van te zijn dat de spelleiding dit eerlijk doet, zal een speler die niet deelneemt aan de ronde, op de hoogte gesteld worden van tijdstippen.
  • Er zullen (kleine) events plaatsvinden. Deze zullen betrekking hebben op het thema van deze ronde.
  • De rollenlijst zal dagelijks aangevuld worden met één of meerdere rollen. De rollen, die toegevoegd worden, zijn de ‘mogelijke’ rollen. Vanaf dag 7 zullen er geen rollen meer toegevoegd worden. Op die dag staan alle rollen, die daadwerkelijk in de rolverdeling zitten in ieder geval in de ‘mogelijke rollen’-lijst.
    Belangrijk om te weten:

    - Alle rollen, die toegevoegd worden, zijn al eerder gebruikt bij WvW op het tw-forum of tijdens de speeds en zijn dus terug te vinden.
    - Voor vragen over de dag/nacht-volgorde van rollen, die nog niet bekend zijn gemaakt, kun je mij altijd benaderen. Wanneer een rol bekend gemaakt wordt, zal deze direct aan de dag/nacht-volgorde toegevoegd worden.
    - De rollen worden onder de normale namen verdeeld. Je krijgt aan het begin van het spel dus een pm met bijvoorbeeld: ‘Beste, je bent Heks’, niet: ‘Beste, je bent Hoofdpiet’. De Pietennamen zullen pas bekend gemaakt worden, wanneer de rollen toegevoegd worden aan de rollenlijst.

Wat is de toegevoegde waarde van de speurpiet..? Je kan hier namelijk bijzonder weinig uit op maken..
 

DeletedUser35251

Guest

Kleurenpiet
(Weerwolf)

- Een Kleurenpiet zonder extra krachten.
- Kleurenpieten lunchen elke nacht een persoon om de Slechtjes te laten winnen.
- Als alle soorten slechte (Kleuren)pieten sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen

Weg met die kleurenpieten! :D Zwarte piet for the win!
 
Bovenaan