[Inschrijftopic] Spelleiding #265 en #266

Reactiescore
182
Ik wil ook wel eens een potje leiden, en zoek hierbij nog iemand om mee te leiden (of lijden, tis maar hoe je het bekijkt).

Onderstaand mijn spelinstellingen, feedback is altijd welkom.


Aantal spelers: Volgens inschrijftopic, geen maximum.
Klaagmuur: Ja
Hints: Nee
Jager: Mogelijk
Heks: Mogelijk, 1 heks met beide drankjes.
Dorpsoudste: Mogelijk
Beschermengel: Mogelijk
Ziener: Nee
Beul: Mogelijk
Priester: Mogelijk
Slet: Mogelijk

Cupido: Ja, als bijrol
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja

Wolven: Ja
Welp: Ja, groeit ergens tussen 2 en 5 nachten op.
Infectiewolf: Ja
Sjamaan: Nee
Ketter: Mogelijk

Eindtijd stemmen: 21.00
Speciale Rollen naar: @maroen1 & nog iemand
Weerwolven Moord naar: @maroen1 & nog iemand
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic.
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic.

Zwarte Dood: Nee

Extra rollen:

Inbreker:
- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

Lijk:
- Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
- Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
- Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
- Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
- Het lijk weet in eerste instantie niet wie de grafdelver is.
- Het lijk kan pas beginnen met moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geïnfecteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle wolfjes dood zijn.
- Het Lijk krijgt van de spelleiding te horen wanneer het mag gaan moorden.
- Er wordt niet bekend gemaakt, wanneer het Lijk iemand vermoord heeft, dat deze vermoord is door het Lijk

Kleine Wilde:
- De Kleine Wilde is een burger die is opgegroeid tussen de wolven. Hij heeft gekozen voor het burgerleven.
- De Kleine Wilde is een goede burger en speelt aanvankelijk voor de goede alliantie. Echter kiest hij aan het begin van het spel één medespeler als zijn grote voorbeeld. Indien deze speler sterft (ongeacht zijn/haar rol), sluit de Kleine Wilde zich aan bij de weerwolven. Hij wordt slecht en krijgt toegang tot het wolvenforum.
- De Kleine Wilde wordt gezien als Burger (goedje), totdat hij verandert in een weerwolf, dan wordt hij gezien als weerwolf (slechtje).

Kabouter:
- De kabouter trekt zich niets aan van wat anderen zeggen. Als hij gedood wordt, blijft hij in het spel en mag hij een nieuwe rol kiezen.
- Wanneer de kabouter sterft, zal hij van de spelleiding een lijst met rollen krijgen, waaruit hij een nieuwe rol kan kiezen.

Rebelse Wolf
- De rebelse wolf is een wolf die, zoals de naam al suggereert, een rebel is.
- Hij zal plaatsnemen in de wolfchat en zal gewoon meestemmen met de wolven.
- De rebelse wolf krijgt één keer de mogelijkheid de lunch te stoppen, door één van de weerwolven te doden. Letop, als de weerwolf sterft, zal er niet vermeld worden waaraan deze gestorven is.
- De rebelse wolf zal door zienende rollen gezien worden als dusdanig.
- De rebelse wolf kan alleen winnen als goedje of als koppel.

Grafdelver:
- De grafdelver kan vanaf de tweede nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
- De grafdelver zelf krijgt de spelersnaam te horen van het Lijk.
- Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning. (Het gedolven lijk hoort bij de persoon die de delfactie heeft uitgevoerd.)
De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de tweede nacht.

Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Extra instellingen: -


Just my two cents :)

Edit: veranderende rolomschrijvingen
Edit2: speciaal voor @*Netsky
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser66129

Guest
Weerwolven van Wakkerdam
Door *Netsky & Tigor

Side note: ik ga iets proberen om een klein irritatie puntje tegen te gaan. Ik irriteer me zelf namelijk aan het late op gang komen van stemmingen. Daarom voeg ik een event toe die zorgt dat je iets eerder online moet komen. Hopen dat hiermee de activiteit al iets eerder op gang komt.

Aantal spelers: Minimaal 20 (liefst paar reserves)
Claimen/netwerken: Aan/Uit
Klaagmuur: Ja (iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten. Dat betekend dat na alle acties in de nacht de klaagmuur berichten komen. Deze zijn allemaal geheel anoniem.
Hints: Nee
Jager: Ja (stuurt elke dag een naam op wie hij/zij wilt meenemen in de dood)
Heks: Ja, heeft zowel levens als doodsdrankje. Levensheks of doodsheks apart is niet mogelijk.
Dorpsoudste: Ja, overleeft éénmalig de lunch van de wolven. Gaat de dorpsoudste dood dan verliest de beschermengel zijn/haar krachten.
Beschermengel: Ja, mag elke nacht een naam opsturen van degene die hij/zij wilt beschermen van de lunch. Mag niet 2 nachten achter elkaar de zelfde beschermen. Gaat de dorpsoudste dood verliest de beschermengel zijn/haar krachten.
Beul: Ja, mag overdag actie opsturen, deze word zo snel mogelijk bekend gemaakt. Beul word bekend bij het gebruiken van actie.
Slet: Ja, mag elke nacht bij iemand slapen. Word de slet geluncht zal deze dan niet sterven. Word degene geluncht bij wie de slet slaapt zal de slet samen met deze persoon sterven. Doodsdrankje, beulactie en welpactie uitgezonderd. Slet kan wel gewelpt en gebeuld worden.

Cupido: Ja, is een bijrol. Koppelt zichzelf met iemand anders.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja

Wolven: Ja. Mogen elke nacht een lunch opsturen.
Welp: Ja, groeit op na nacht 3. Mag elke nacht welpen, mag geen bewezen beul of burgers welpen.
Infectiewolf: Ja. Mag naast de lunch in nacht 3 ook nog iemand infecteren tot wolf.
Sjamaan: Nee
Ketter: Nee

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: @*Netsky & @Tigor
Weerwolven Moord naar: @*Netsky & @Tigor
Lynch: Rood & dikgedrukt in het topic. Naam om stem weg te halen.
Burgemeester: Blauw & dikgedrukt in het topic Naam om stem weg te halen.

Extra rollen:

Vos

De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.
De vos mag niet zichzelf opsturen.
De welp word pas na de 3e nacht gezien als wolf.

Zieke
De zieke heeft geen extra krachten. Echter als de wolven de zieken lunchen zal deze sterven, maar hierdoor mogen de wolven de dag erna geen lunch opsturen. Een infectie zal wel doorgaan.

Wijze burger
De wijze burger mag eenmalig in de eerste 3 dagen een vraag doen aan de spelleiding. De wijze burger mag aan de spelleider bijvoorbeeld vragen hoeveel wolven er in zitten. Dit is mogelijk met elke rol, burgers, speciaaltjes etc. Uiteindelijk krijgt hij/zij te horen hoeveel van die rollen verdeeld zijn. Bijrollen kunnen niet gezien worden!

Prins:
Overleefd eenmalig de lynch. De prins word bekend gemaakt bij het lynchen en zal dus eenmalig dat overleven. Bij de tweede keer dat de prins gelyncht word zal deze wel sterven.

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. De lieveling behoud daarnaast ook zijn/haar eigen rol. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol met de eigen actie. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Overdag: Beulactie, wijze burger, Lieveling & cupido.

Nachtvolgorde:
Lynch
Levensdrankje/Beschermengel
Lunch
Welpactie
Infectie
Doodsdrankje
Zieneracties

Extra’s

Als de jager word gebeuld neemt de jager niet iemand mee in zijn/haar dood. Dit is enkel bij nacht gebeurtenissen (lunch, welpactie, lynch of doodsdrankje)

Zwarte dood is niet mogelijk.

Stem duidelijk aan een einde van een regel. Stem niet met afkorten zoals DZ of BI. Deze stemmen kunnen over het hoofd gezien worden. Wij zijn niet verantwoordelijk als we deze stemmen over het hoofd zien.

Het extra event telt niet mee voor inactiviteit stemmingen. Deze stemming mag je overslaan, maar is wel handig om mee te doen eraan.

Als een jager een extra jager schot krijgt bij het event gebeurd er niks extra's. De Jager mag gewoon maar één keer schieten. Komt geen extra schot bij.


Inactiviteit

- Bij één keer niet stemmen (lynch) krijgt men een waarschuwing.
- Bij tweede keer niet stemmen is het afhankelijk van inzet, activiteit etc. Is degene in mijn ogen niet actief genoeg of heeft geen inzet valt die dood. Toont degene wel degelijk inzet en is gewoon aanwezig in het spel krijgt die laatste waarschuwing.
- Bij derde keer niet stemmen valt diegene dood ongeacht rol, actief zijn of inzet.

Extra event.

- Elke dag is er nog een deadline, dat is 20:00. Hierin mag je groen & dikgedrukt op iemand stemmen wie je een extra wapen gunt.
- Aan elke dag is een speciale wapen gekoppeld die je kan bemachtigen, sommige zijn bekend van te voren, andere weer niet. Degene die niet bekend zijn van te voren worden bekend gemaakt zodra de stemming klaar is.
- De extra wapens kunnen ingelost worden door de winnaars tussen de uitslag en de deadline van 22:00. Dit wapen moet je voor die deadline gebruiken. Gebeurd dat niet dan vervalt de kracht.
- Let op: ook wolven kunnen krachten winnen en inlossen.
- Extra lynch stemmen worden automatisch gerekend met de winnaar zijn/haar stem. Die word dubbel gerekend.

De lijst van wapens die te winnen zijn:

Dag 1: Muizenval actie. Mag voor 22:00 een tijd opgeven van dag erna. Degene die na de opgegeven tijd als eerst reageert zal gezien worden. Vervolgens krijgt de winnaar van deze actie de rol te horen van diegene. Tijd waarop die ingezet is word niet bekendgemaakt.
Dag 2: Extra lynch stem.
Dag 3: Immuniteit voor infectie / extra infectie wolven. (Als een wolf dit wapen krijgt, krijgen de wolven een extra mogelijkheid tot infectie).
Dag 4: Verrassing
Dag 5: Doodsdrankje.
Dag 6: Jager geweer uitdelen aan iemand anders. Diegene krijgt het geweer na 22:00 en is maar de twee lynches daarna geldig. Daarna vervalt de jager kracht. Er word niet bekend gemaakt wie het geweer krijgt.
Dag 7: Verrassing.
Dag 8: Extra lynch stem.​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66129

Guest
Dit potje is btw voor over een maandje ofzo. Eind Mei, maar dacht zet het nu er vast neer. Heb het nu nog te druk met school om fatsoenlijk een potje te kunnen leiden.
 

DeletedUser8414

Guest
Hij is al 11 dagen niet online dus mentions gaan weinig invloed hebben. Netsky kon nog niet dus mogelijk eerst hetgeen van @maroen1 ?
 
Reactiescore
182
Ik ga de sprong in het diepe gewoon wagen; inschrijftopic is onderweg
 

DeletedUser74005

Guest
Ik heb nog een potje met basicrollen klaarliggen icm beroepen. Zeg maar wat ik van plan ben met de speed van aanstaande zondag, maar dan met iets meer verschillende beroepen, omdat het spelersaantal wat groter is bij een normaal potje.
 
Bovenaan