[Inschrijftopic] Spelleiding #265 en #266

DeletedUser74005

Guest
Inschrijftopic voor spelleiding wvw #265 en #266

Regels

• Inschrijven mag niet als je 1 van de afgelopen 2/3 potjes hebt geleid, tenzij er voor de deadline minder dan 2 inschrijvingen zijn en/of je een onervaren spelleider helpt.
• Inschrijven mag niet als je minder dan 6 potjes hebt meegespeeld.

Onervaren spelleiders (nog nooit een potje geleid) worden heel erg aangeraden om te leiden met een ervaren spelleider! Vaak wordt er niet alleen naar instellingen gekeken maar ook naar de geschiktheid van een spelleiding, dus dit werkt alleen maar in het voordeel van onervaren spelleiders.

Het volgende lijstje is handig om te gebruiken bij je inschrijving/het bedenken van de instellingen. Dan weet je zeker dat je aan alle punten denkt. Ook een verhaal eromheen is natuurlijk leuk, zo maak je meer kans gekozen te worden. Als de inschrijvingen zijn gesloten zal er gestemd worden, er wordt op de volgende manier gestemd:
Code:
:
3 STEMMEN GAAN NAAR
2 STEMMEN GAAN NAAR
1 STEM GAAT NAAR
De leiders met de meeste stemmen (de top 2) zullen gaan leiden.

Code:
Aantal spelers:
Klaagmuur:
Hints:
Jager:
Heks:
Dorpsoudste:
Beschermengel:
Ziener:
Beul:
Priester:
Slet:

Cupido:
Geliefden kennen elkaar:
Geliefden samen winnen:

Wolven:
Welp:
Infectiewolf:
Sjamaan:
Ketter:

Eindtijd stemmen:
Speciale Rollen naar:
Weerwolven Moord naar:
Lynch:

Burgemeester:
Extra rollen:

Netwerken/Claimen:
Extra instellingen:

Deadline: donderdag 20 april om 20:00 uur
Inschrijvingen:
 

DeletedUser74005

Guest
Kan er maar alvast zijn en ik geil op het openen van nieuwe topics.
 

DeletedUser66129

Guest
Ik wil wel weer een potje doen in een nieuw jasje. Maar zit voor komende 2 maanden nog niet in. Ga me eerst focussen op school, daarna zal ik wel weer mee doen en leiden.
 

DeletedUser

Guest

Weerwolven van Wakkerdam


Et les années lumières




Preview:

Terwijl de Franse Revolutie door Frankrijk raast, bereiken de verlichtende ideeën ook Wakkerdam. Al gauw roept de derde klasse op dat de Koning van Wakkerdam de rechten van de mens ondertekend en van Wakkerdam een Constitutionele Monarchie maakt.

Sommige zien echter instabiliteit en verdeeldheid als een opportuniteit om de macht te grijpen... We weten allemaal wat er in Parijs en de rest van Frankrijk gebeurt. Staat Wakkerdam hetzelfde bloedblad te wachten?


Code:
Basisinstellingen:
Aantal spelers: Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Klaagmuur: Ja.
Hints: Worden verwerkt in de verhalen die elke dag geschreven zullen worden.
Netwerken: UIT. (Enkel toegelaten voor die rollen die het beschikbaar stellen)
Claimen: AAN.
Eindtijd stemmen: Vermoedelijk tussen 21u - 24u.
Speciale Rollen naar: AngelinoLoveYa
Weerwolven Moord naar: AngelinoLoveYa
Lynch: Rood + Vet
Burgemeester: Blauw + Vet
Immuniteitsstem: Groen + Vet

Basisrollen:
* Jager: Ja
Geeft een naam door aan spelleiding op wij hij zijn schot zet. Sterft de jager, dan sterft ook diegene waar zijn schot op stond. Het is toegelaten om dagelijks te wijzigen op wie je schot staat.

* Heks: Nee.
* Dorpsoudste: Nee
* Beschermengel: Nee

* Ziener: Ja
Mag elke dag aan de spelleiding een naam doorgeven, hij krijgt dan te horen welke rol deze speler heeft.

* Beul: Ja
Mag eenmalig iemand doden. De rol van het slachtoffer wordt bekendgemaakt, er zal bekendgemaakt worden wie de Beul is. Beulactie wordt via pm naar de spelleiding aangevraagd en zal zo snel als mogelijk ingevoerd worden.

* Priester: Ja
Mag eenmalig wijwater over iemand gooien. Is deze persoon een slechtje, dan sterft hij; is deze persoon een goedje/neutraaltje, dan blijft hij leven. Er wordt bekendgemaakt op wie er wijwater werd gegooid en door wie. Priesteractie wordt via pm naar de spelleiding aangevraagd en zal zo snel als mogelijk ingevoerd worden.

* Slet: Ja
Ja, mag elke nacht bij iemand anders gaan slapen (niet verplicht). Als de slet lunch wordt en ze slaapt niet thuis dan zal ze ook niet sterven. Als de persoon waarbij ze slaapt geluncht wordt sterft de slet ook, geldt niet voor andere acties. Wil de slet bij de persoon slapen die net gelyncht is dan zal ze thuis slapen en kan ze dus geluncht worden. Mag geen twee dagen na elkaar bij dezelfde persoon slapen, mag maximaal twee keer bij dezelfde slapen.

* Cupido: Ja, koppelt twee andere mensen met elkaar.
Geliefden kennen elkaar: Ja , netwerken is toegelaten via een aparte Skype chat.
Geliefden samen winnen: Ja, g/g met goedjes, g/s neutraal, s/s met slechtjes

* Wolven: Ja (aantal zal afhankelijk zijn van het aantal deelnemers), wolven mogen netwerken via een aparte Skype chat.
* Welp: Nee.
* Infectiewolf: Nee.
* Sjamaan: Nee.
* Ketter: Nee.

Extra rollen:
* Koning (goedje):
De Koning wordt aan het begin van het potje bekend gemaakt, m.a.w. een bewezen goedje. De Koning is immuun voor alle acties, alsook voor de lynch en de lunch. De Koning geeft elke dag 5 namen (+ 2 reservenamen voor het geval één van de 5 sterft) door aan de spelleiding, deze 5 spelers zullen de dag erop de bijrol Noblesse krijgen. De Koning mag besluiten om iemand de titel van Noblesse te laten behouden, de Koning mag ook elke dag 5 andere namen doorgeven.

* Noblesse (bijrol - neutraal):
De Noblesse worden geselecteerd door de Koning. Er zal bekend gemaakt worden welke 5 mensen deze bijrol hebben gekregen, maar er zal niets bekend gemaakt worden over hun hoofdrol. De Noblesse hun lynchstemmen tellen dubbel (de immuniteitsstemmen niet!).

* Revolutionaire wolf (slechtje):
<<Variant op de infectiewolf>>
Mag een naam doorgeven aan de spelleiding, deze persoon wordt dan "Revolutionair" (bijrol). Mag na 3 deadlines opnieuw een naam doorgeven. De wolven kennen de revolutionaire wolf en omgekeerd.

* Revolutionair (bijrol - neutraal):
Wie geïnfecteerd wordt door de revolutionaire wolf zal zelf revolutionair worden. Hij weet echter niet door wie hij geïnfecteerd is. De revolutionair wordt door de ziener gezien als een slechtje, ook bij de priesteractie zal de revolutionair sterven. Tijdens het revolutionair zijn behoud de speler zijn krachten (bv. is hij beul, dan kan hij nog altijd iemand beulen). Blijft de revolutionair in leven, dan zal hij de 3e nacht na de infectie ook wolf worden. Dan komt hij wel te weten wie de medewolven zijn en dus ook de revolutionaire wolf.

* Royalist (goedje):
Mag elke dag twee namen doorgeven aan de spelleiding. Is één van de namen een revolutionair, dan zal deze de bijrol "revolutionair" verliezen. De royalist zal dan te horen krijgen van de spelleiding wie er revolutionair was, deze mag kiezen om dit geheim te houden of te vertellen. Indien de royalist het geheim houd, worden de revolutionaire wolf en de andere wolven niet op de hoogte gebracht, deze zullen dat pas ontdekken na de 3e nacht na infectie.

Extra instellingen:
* Schrikbewind:
Elke 3e nacht zullen er twee spelers gelynched worden. De lunch blijft dan echter wel uit; Infectie door de Revolutionaire Wolf (indien mogelijk) kan wel. Ook geld er dan géén immuniteit!

* Immuniteitsstem:
Elke dag mag iedereen ook 1 immuniteitsstem geven. De winnaar wordt dan vrijgesteld van de lynch en wordt ook beschermd voor de lunch. Op de 3e nacht is geer immuniteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
973
In je vorig potje werkte je ook met die immuniteitstemmen, maar toen werd duidelijk dat zo'n dagelijkse immuniteit + een ziener de goedjes te overpowered kan maken. Ik raad je dan ook aan om het evenwicht met betrekking tot deze rol te herstellen door bv. niet twee dagen achter elkaar dezelfde speler immuniteit te laten verlenen en/of een slechte beul of wolp (= wolf met welpkrachten) toe te voegen.
 

DeletedUser

Guest
In je vorig potje werkte je ook met die immuniteitstemmen, maar toen werd duidelijk dat zo'n dagelijkse immuniteit + een ziener de goedjes te overpowered kan maken. Ik raad je dan ook aan om het evenwicht met betrekking tot deze rol te herstellen door bv. niet twee dagen achter elkaar dezelfde speler immuniteit te laten verlenen en/of een slechte beul of wolp (= wolf met welpkrachten) toe te voegen.

Dank je voor je feedback Westkip.
Nu, op elke 3e nacht is er wel geen immuniteit, dus ik vraag me af in welk opzicht dat je dit ziet qua balans? Verder is er ook een revolutionaire wolf (= variant op de infectiewolf) die elke 3 nachten weer iemand mag infecteren in de hoop dat die persoon na 3 dagen ook wolf wordt. Verder bestaat dus ook de kans dat één van de speciale goedjes geïnfecteerd wordt, wat dus wel een grote shift in de balans kan maken; dus ik wil ook niet de wolfjes té sterk maken aan de start van dit potje.
Ik snap je bezorgdheid rond balans en heb zeker de bedoeling om een zo leuk en gebalanceerd, maar ook een zo spannend mogelijk potje te maken.

Ik ga anders hier eventjes zetten welke krachten de goedjes hebben en welke de slechtjes en dan kan jij me misschien meer uitleg geven over hoe de balans zit:

Goedjes:
* Jager
* Ziener
* Beul
* Priester
* Slet
* Koning
* Royalist

Neutraal:
* Noblesse
* Cupido + koppel

Slechtjes:
* Wolven
* Revolutionaire wolf (= variant op infectiewolf)
* Revolutionair
 

DeletedUser64575

Guest
Verder is er ook een revolutionaire wolf (= variant op de infectiewolf) die elke 3 nachten weer iemand mag infecteren in de hoop dat die persoon na 3 dagen ook wolf wordt.

Deze snap ik niet helemaal. Dus de infectie duurt dan 3 nachten tot hij inwerkt?
 

DeletedUser

Guest
Deze snap ik niet helemaal. Dus de infectie duurt dan 3 nachten tot hij inwerkt?

Klopt, ik geef je een voorbeeldje:

Revolutionaire wolf = Angelino
WatBlaasJeInMijnOor? = Burger

Als de r-wolf slim is, infecteert hij iemand al op dag 1 (dit gebeurt naast de lunch, wordt nooit vermeld), dit om dus zoveel mogelijk mensen te kunnen infecteren. (Note: als er een echt lage opkomst is, bv. 15spelers, dan is de kans vrij reëel dat er maar 1 infectie plaats zal kunnen vinden, is de opkomst bv. 30 spelers, dan kan het zich twee keer voordoen of zelfs meer.)

Angelino stuurt aan de spelleiding dat hij WBJIMO wil infecteren op Nacht1, net na de lunch zal de infectie plaatsvinden. WBJIMO zal een bericht krijgen dat hij op Dag2 de bijrol van "revolutionair" krijgt.
Nacht1: Infectie

Door de ziener zal WBJIMO gezien worden als een slechtje, maar in principe blijft WBJIMO een goedje tot en met de 4e nacht, want door middel van de Royalist kan deze infectie ongedaan worden.
Het spel loopt door:
Nacht2: WBJIMO leeft nog + geen royalist-actie
Nacht3: WBJIMO leeft nog + geen royalist-actie
Nacht4: WBJIMO overleefde dag4 + geen royalist-actie en krijgt te horen dat hij op Dag5 wolf zal zijn.

De goedjes hebben dus in principe 3 dagen de tijd om te voorkomen dat de r-wolf een nieuwe wolf in aanwinst krijgt. Tegelijk zal het ook wel voor de wolven interessant zijn om hun revolutionair in leven te houden, want stel dat WBJIMO op dag4 gelynched wordt (nog voor de infectie compleet is), dan is er veel kostbare tijd verloren gegaan.

Tijdens Nacht4 mag de r-wolf Angelino opnieuw een naam doorsturen. Ervan uit gaande dat WBJIMO op dag5 wolf zal zijn. De kans bestaat echter dat WBJIMO tussen dag2-4 door de royalist de bijrol van revolutionair verliest; hiervan worden de wolven nooit op de hoogte gebracht, tenzij de royalist dit zelf bekend maakt.
Op dag5 is er dan weer een nieuwe revolutionair, die dan op nacht7 volledig geïnfecteerd wordt en dus op Dag8 wolf zal zijn.
Enzovoort...
 

DeletedUser

Guest
Ter aanvulling:

De royalist kan elke dag 2 namen doorgeven waarvan hij denkt dat één van hen revolutionair is. De royalist krijgt alleen te horen of er een revolutionair tussen zit, niet of er een ander slechtje tussen zit. Bv. stel de royalist geeft de namen Angelino en WBJIMO door, maar deze zijn beide wolf, dan krijgt de royalist gewoon te horen "neen, geen revolutionair". Stel dat Angelino revolutionair is, dan krijgt de royalist te horen: "Ja, Angelino was revolutionair en verliest nu die bijrol".
Angelino komt echter niet te weten wie de royalist is.
De wolven komen niet te weten dat Angelino niet langer revolutionair is.
Angelino weet ook nog niet wie de wolven noch de r-wolf is.
 

DeletedUser64575

Guest
Klopt, ik geef je een voorbeeldje:

Revolutionaire wolf = Angelino
WatBlaasJeInMijnOor? = Burger

Als de r-wolf slim is, infecteert hij iemand al op dag 1 (dit gebeurt naast de lunch, wordt nooit vermeld), dit om dus zoveel mogelijk mensen te kunnen infecteren. (Note: als er een echt lage opkomst is, bv. 15spelers, dan is de kans vrij reëel dat er maar 1 infectie plaats zal kunnen vinden, is de opkomst bv. 30 spelers, dan kan het zich twee keer voordoen of zelfs meer.)

Angelino stuurt aan de spelleiding dat hij WBJIMO wil infecteren op Nacht1, net na de lunch zal de infectie plaatsvinden. WBJIMO zal een bericht krijgen dat hij op Dag2 de bijrol van "revolutionair" krijgt.
Nacht1: Infectie

Door de ziener zal WBJIMO gezien worden als een slechtje, maar in principe blijft WBJIMO een goedje tot en met de 4e nacht, want door middel van de Royalist kan deze infectie ongedaan worden.
Het spel loopt door:
Nacht2: WBJIMO leeft nog + geen royalist-actie
Nacht3: WBJIMO leeft nog + geen royalist-actie
Nacht4: WBJIMO overleefde dag4 + geen royalist-actie en krijgt te horen dat hij op Dag5 wolf zal zijn.

De goedjes hebben dus in principe 3 dagen de tijd om te voorkomen dat de r-wolf een nieuwe wolf in aanwinst krijgt. Tegelijk zal het ook wel voor de wolven interessant zijn om hun revolutionair in leven te houden, want stel dat WBJIMO op dag4 gelynched wordt (nog voor de infectie compleet is), dan is er veel kostbare tijd verloren gegaan.

Tijdens Nacht4 mag de r-wolf Angelino opnieuw een naam doorsturen. Ervan uit gaande dat WBJIMO op dag5 wolf zal zijn. De kans bestaat echter dat WBJIMO tussen dag2-4 door de royalist de bijrol van revolutionair verliest; hiervan worden de wolven nooit op de hoogte gebracht, tenzij de royalist dit zelf bekend maakt.
Op dag5 is er dan weer een nieuwe revolutionair, die dan op nacht7 volledig geïnfecteerd wordt en dus op Dag8 wolf zal zijn.
Enzovoort...

Thanks. Stel nu dat ik in dat scenario de lynch ben van dag 2. Krijgt de Revolutionair dan de kans om een nieuwe infectie in te sturen of moet hij alsnog de tijd van een geslaagde infectie uitzitten?
 
Reactiescore
973
Dank je voor je feedback Westkip.
Nu, op elke 3e nacht is er wel geen immuniteit, dus ik vraag me af in welk opzicht dat je dit ziet qua balans? Verder is er ook een revolutionaire wolf (= variant op de infectiewolf) die elke 3 nachten weer iemand mag infecteren in de hoop dat die persoon na 3 dagen ook wolf wordt. Verder bestaat dus ook de kans dat één van de speciale goedjes geïnfecteerd wordt, wat dus wel een grote shift in de balans kan maken; dus ik wil ook niet de wolfjes té sterk maken aan de start van dit potje.
Ik snap je bezorgdheid rond balans en heb zeker de bedoeling om een zo leuk en gebalanceerd, maar ook een zo spannend mogelijk potje te maken.

Er zal geen immuniteit zijn tijdens nacht 3 en nacht 6, maar tussen nacht 3 en nacht 6 zijn er twee nachten waar wel een immuniteit zal plaatsvinden en in de meeste gevallen zijn deze nachten een heel belangrijke fase in het spel. De ziener kan in deze fase al de kennis die hij verkregen heeft met zijn zieneracties bekend maken + nog eens twee keer een rol bekijken na overleg te hebben gepleegd met al de nog levende spelers, zonder dat de wolven hier een stokje kunnen voorsteken doordat de ziener steeds immuniteit zal verkrijgen. Indien de ziener de derde nacht overleeft, acht ik de kans groot dat hierdoor de wolven in een quasi onwinbare situatie terecht komen. Voor een goed evenwicht te hebben, moet je met deze situatie rekening houden bij het bepalen van het aantal wolven ofwel een kleine aanpassing van de rollen doen.

De noblesse-instelling versterkt dit onevenwicht eigenlijk nog meer. Doordat de Ziener een bewezen goedje zal worden die twee maal immuniteit zal verkrijgen, zal de ziener sowieso in de noblesse zetelen en dus nog meer invloed hebben, wat het nog onwinbaarder maakt voor de wolfjes. Bedenk iets waardoor de macht van de ziener kan beperkt worden en dan zijn deze instelling zeker leuk.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Thanks. Stel nu dat ik in dat scenario de lynch ben van dag 2. Krijgt de Revolutionair dan de kans om een nieuwe infectie in te sturen of moet hij alsnog de tijd van een geslaagde infectie uitzitten?

Indien de revolutionair sterft tijdens deze infectie-periode, mag de r-wolf opnieuw iemand infecteren. De regels stelt gewoon dat er nooit meer dan 2 revolutionairen op hetzelfde moment in het spel kunnen/mogen zitten. Vandaar dat de r-wolf pas iemand kan infecteren op dezelfde nacht dat de vorige revolutionair veranderd in een wolf.

Er zal geen immuniteit zijn tijdens nacht 3 en nacht 6, maar tussen nacht 3 en nacht 6 zijn er twee nachten waar wel een immuniteit zal plaatsvinden en in de meeste gevallen zijn deze nachten een heel belangrijke fase in het spel. De ziener kan in deze fase al de kennis die hij verkregen heeft met zijn zieneracties bekend maken + nog eens twee keer een rol bekijken na overleg te hebben gepleegd met al de nog levende spelers, zonder dat de wolven hier een stokje kunnen voorsteken doordat de ziener steeds immuniteit zal verkrijgen. Indien de ziener de derde nacht overleeft, acht ik de kans groot dat hierdoor de wolven in een quasi onwinbare situatie terecht komen. Voor een goed evenwicht te hebben, moet je met deze situatie rekening houden bij het bepalen van het aantal wolven ofwel een kleine aanpassing van de rollen doen.

De noblesse-instelling versterkt dit onevenwicht eigenlijk nog meer. Doordat de Ziener een bewezen goedje zal worden die twee maal immuniteit zal verkrijgen, zal de ziener sowieso in de noblesse zetelen en dus nog meer invloed hebben, wat het nog onwinbaarder maakt voor de wolfjes. Bedenk iets waardoor de macht van de ziener kan beperkt worden en dan zijn deze instelling zeker leuk.

Dat is inderdaad goed bekeken van je, bedankt voor deze info Westkip!
En hoe zie jij dit in combinatie met de revolutionaire wolf (= infectie wolf)? Want het blijft nog altijd mogelijk dat één van de bewezen goedjes geïnfecteerd wordt.
En stel dat ik zeg dat immuniteit geld voor lynch en lunch, maar niet voor infectie. Vind jij dit dan een oplossing binnen het kader van balans houden, of vind je dat nog niet voldoende/sterk genoeg?
 

DeletedUser64575

Guest
Indien de revolutionair sterft tijdens deze infectie-periode, mag de r-wolf opnieuw iemand infecteren. De regels stelt gewoon dat er nooit meer dan 2 revolutionairen op hetzelfde moment in het spel kunnen/mogen zitten. Vandaar dat de r-wolf pas iemand kan infecteren op dezelfde nacht dat de vorige revolutionair veranderd in een wolf.



Dat is inderdaad goed bekeken van je, bedankt voor deze info Westkip!
En hoe zie jij dit in combinatie met de revolutionaire wolf (= infectie wolf)? Want het blijft nog altijd mogelijk dat één van de bewezen goedjes geïnfecteerd wordt.
En stel dat ik zeg dat immuniteit geld voor lynch en lunch, maar niet voor infectie. Vind jij dit dan een oplossing binnen het kader van balans houden, of vind je dat nog niet voldoende/sterk genoeg?

Ahja duidelijk, thanks :)
 
Reactiescore
973
Dat is inderdaad goed bekeken van je, bedankt voor deze info Westkip!
En hoe zie jij dit in combinatie met de revolutionaire wolf (= infectie wolf)? Want het blijft nog altijd mogelijk dat één van de bewezen goedjes geïnfecteerd wordt.
En stel dat ik zeg dat immuniteit geld voor lynch en lunch, maar niet voor infectie. Vind jij dit dan een oplossing binnen het kader van balans houden, of vind je dat nog niet voldoende/sterk genoeg?

De revolutionaire wolf vind ik een leuke rol en herstelt deels het onevenwicht, maar te weinig in mijn ogen.

Ik ga er vanuit dat er maar één revolutionaire wolf in het spel zit, wanneer deze snel sterft (of inactief is), zal de ziener door de eerder omschreven immuniteit-situatie vrij spel krijgen en veel te overpowered zijn. Het sterven van de revolutionaire wolf betekent dus al zo goed als einde verhaal voor de slechtjes. Naast het feit dat dit zeker een interessant aspect in het spel brengt, vind ik het risico voor de slechtjes iets te groot.

Indien de revolutionaire wolf wel blijft overleven, zal hij inderdaad de ziener kunnen 'infecteren' wanneer deze zich kenbaar maakt, maar het probleem is dat snel duidelijk zal worden of de ziener al dan niet revolutionair geworden is. Sowieso ligt het voor de hand dat de ziener revolutionair zal worden. Het spel zit na drie nachten in een situatie waarin bepaalde spelers twijfelgevallen zijn en bepaalde spelers totaal niet verdacht. Wanneer de ziener dan door middel van twee immuniteiten twee zieneracties kan doen, zal duidelijk worden of hij al dan niet revolutionair geworden is. Wijst hij geen correcte wolf aan, dan is hij waarschijnlijk revolutionair. Wijst hij wel een correcte wolf aan, dan is hij waarschijnlijk geen revolutionair.

Als ik hier nu verder over nadenk, kan dit laatste ook wel een leuke situatie creëren waarin de eindfase van het spel gespeeld wordt door samenwerking tussen de revolutionair en de overlevende wolven zonder dat ze in direct contact met elkaar staan.

Mocht je toch nog het evenwicht wat meer willen herstellen, zijn hier enkele suggesties:
- Claimen uitzetten
- Wolp (volwaardige wolf met welpkrachten)
- Slechte beul (slechtje met een beulactie)
- Immuniteit mag geen twee keer na elkaar dezelfde persoon zijn
- Van de ziener een oneven- of even-ziener maken
- Twee revolutionaire wolven die maximum één revolutionair kunnen maken, indien een revolutionaire wolf sterft zal daardoor de balans niet meteen weg zijn.
 
Reactiescore
656
Haha, laat mij maar Royalist zijn idd :D.
Verwacht niemand #BewezenGoedje
 
Bovenaan