[Inschrijftopic] Spelleiding #263 en #264

DeletedUser74005

Guest
Inschrijftopic voor spelleiding wvw #263 en #264

Regels

• Inschrijven mag niet als je 1 van de afgelopen 2/3 potjes hebt geleid, tenzij er voor de deadline minder dan 2 inschrijvingen zijn en/of je een onervaren spelleider helpt.
• Inschrijven mag niet als je minder dan 6 potjes hebt meegespeeld.

Onervaren spelleiders (nog nooit een potje geleid) worden heel erg aangeraden om te leiden met een ervaren spelleider! Vaak wordt er niet alleen naar instellingen gekeken maar ook naar de geschiktheid van een spelleiding, dus dit werkt alleen maar in het voordeel van onervaren spelleiders.

Het volgende lijstje is handig om te gebruiken bij je inschrijving/het bedenken van de instellingen. Dan weet je zeker dat je aan alle punten denkt. Ook een verhaal eromheen is natuurlijk leuk, zo maak je meer kans gekozen te worden. Als de inschrijvingen zijn gesloten zal er gestemd worden, er wordt op de volgende manier gestemd:
Code:
:
3 STEMMEN GAAN NAAR
2 STEMMEN GAAN NAAR
1 STEM GAAT NAAR
De leiders met de meeste stemmen (de top 2) zullen gaan leiden.

Code:
Aantal spelers:
Klaagmuur:
Hints:
Jager:
Heks:
Dorpsoudste:
Beschermengel:
Ziener:
Beul:
Priester:
Slet:

Cupido:
Geliefden kennen elkaar:
Geliefden samen winnen:

Wolven:
Welp:
Infectiewolf:
Sjamaan:
Ketter:

Eindtijd stemmen:
Speciale Rollen naar:
Weerwolven Moord naar:
Lynch:

Burgemeester:
Extra rollen:

Netwerken/Claimen:
Extra instellingen:

Deadline: ?
Inschrijvingen:
 

DeletedUser74005

Guest
WvW #263: The Great Wall
(Door DemocratischeZwijmelaars)
65b2b6d486d2af27603dae4bd862178f.png


Dit verhaal speelt zich af ten tijde van de Song dynastie in het noordwesten van het welvarende Chinese Rijk. Het keizerrijk wordt al eeuwen lang geteisterd door vijanden van buitenaf. Barbaarse volkeren proberen het Chinese Rijk binnen te dringen, maar zij hadden tot nu toe nooit succes. Mede dankzij de bouw van de gigantische muur, die het gehele Chinese Imperium omringt, hebben de Chinezen voor hen weinig te vrezen.

Maar waar zij wel voor vrezen, zijn de Taotie. Volgens de legende verschijnen deze wezens, afkomstig uit de diepste hollen van de aarde, eens in de zestig jaar. Deze bloeddorstige monsters zijn erop uit de mensheid uit te roeien. En gezien het alweer zestig jaar geleden is, dat de vorige invasie plaatsgevonden heeft, die bijna tot het einde van het Chinese Imperium had geleid, bereiden ze zich opnieuw voor op het naderende kwaad...


Instellingen:

Aantal spelers: minimaal 20
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars(in een privébericht op het Forum)
Lynchstem naar: DemocratischeZwijmelaars IN EEN PRIVEBERICHT OP HET FORUM -> STEMMEN IN HET TOPIC TELLEN NIET MEE!
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem naar: DemocratischeZwijmelaars IN EEN PRIVEBERICHT OP HET FORUM -> STEMMEN IN HET TOPIC TELLEN NIET MEE!.
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ja
Hints: Nee
Events: Nee
Netwerken/Claimen: Aan/Aan


Overige Informatie
  • De Spelleiding heeft altijd gelijk.
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
  • Zwarte Dood is mogelijk. Wanneer je denkt dat er sprake is van een Zwarte Dood (= er zijn geen slechtjes in het spel of er zijn juist alleen maar slechtjes in het spel), dan plaats je het volgende in het topic: ZWARTE DOOD (dikgedrukt). Heb je gelijk, dan win je in je in je eentje. (koppel wint samen) Geen gelijk? Dan val je helaas dood. (bij koppels valt het gehele koppel dood)
Extra!!:
  • Stemmen via PM’s. Uiteraard is het toegestaan om stemmen te plaatsen in het topic, deze stemmen tellen echter NIET mee! Bij de Lynchstemming wordt uiteraard wel bekend gemaakt op wie iedereen gestemd heeft.
  • Alle rollen die erin zitten, zijn onbekend. Dit houdt in dat alle rollen erin kunnen zitten. Ik zal echter wel DIT TOPIC updaten, zodat daar een uitgebreide lijst met rollen staat. Alleen de standaard versies van rollen worden gebruikt. Dit houdt in dat de cursief gedrukte varianten van de gebruikelijke versies van rollen er niet in zullen zitten. Er is in principe dus wel een lijst met mogelijke rollen, maar deze lijst zal zeer uitgebreid zijn..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8414

Guest
WvW263 by Jenskeuh.


Thema: Geen, ik ben slecht in verhaaltjes bedenken dus daar maak ik het mezelf alleen onnodig lastig mee. Ik zorg voor leuke instellingen, vlotte deadlines en verwerking van acties, geen dingen daaromheen dus.

Aantal spelers: 20+, anders kan moet ik instellingen aanpassen
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht
Hints: Nee
Jager: Ja, stuurt elke dag opnieuw zijn actie in. Actie wordt alleen uitgevoerd bij nachtacties, niet als de jager gebeuld wordt.
Heks: Ja, zowel normale heks, doods- als levensheks mogelijk. Doodsheks kan op een nacht naar keuze iemand doden, levensheks kan één nacht naar de keuze de lunch stoppen (tenzij hij/zij zelf de lunch is die nacht).
Dorpsoudste: Ja, overleeft éénmalig de lunch, bij zijn dood verliest de beschermengel zijn krachten.
Beschermengel: Ja, mag elke nacht iemand beschermen tegen de lunch (geldt ook voor zichzelf), mag iedereen maximaal twee keer beschermen en geen twee nachten na elkaar dezelfde. Als de dorpsoudste sterft verliest de beschermengel zijn krachten.
Ziener: Nee
Beul: Ja, mag op een willekeurig moment iemand doden, wordt openbaar gemaakt in het topic (dagactie).
Priester: Ja, heeft een flesje heilig water dat hij/zij over iemand kan gooien, is hij/zij weerwolf, infectiewolf of heks dan zal hij/zij sterven, anders gebeurt er niets, wordt openbaar gemaakt in het topic (dagactie).
Slet: Ja, mag elke nacht bij iemand anders gaan slapen (niet verplicht). Als de slet lunch wordt en ze slaapt niet thuis dan zal ze ook niet sterven. Als de persoon waarbij ze slaapt geluncht wordt sterft de slet ook, geldt niet voor welp en doodsdrankje. Wil de slet bij de persoon slapen die net gelyncht is dan zal ze thuis slapen en kan ze dus geluncht worden. Mag geen twee dagen na elkaar bij dezelfde persoon slapen, mag maximaal twee keer bij dezelfde slapen.


Cupido: Ja
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja, g/g met goedjes, g/s neutraal, s/s met slechtjes


Wolven: Ja, geen extra krachten, mag elke nacht meebeslissen over de lunch
Welp: Ja
Infectiewolf: Ja, mag naast de lunch in een nacht naar keuze ook iemand infecteren tot weerwolf
Sjamaan: Nee
Ketter: Ja, heeft net als de priester een flesje water dat hij over iemand kan gooien, er gebeurt verder niks. Dit wordt bekendgemaakt in het topic (dagactie).


Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Jenskeuh
Weerwolven Moord naar: Jenskeuh
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic, Jenskeuh om stem te wijzigen.
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic, Jenskeuh om stem te wijzigen.


Extra rollen:

Overspelige cupido:

De overspelige cupido is een bijrol en mag voor de eerste lynchdeadline twee partners kiezen, hij heeft dus twee relaties. Hij/zij moet eveneens voor de eerste lynchdeadline kiezen welke zijn ‘echte’ relatie is, het wordt door de spelleiding niet aan de partners bekend gemaakt wie gekozen is als echte relatie.
Voorbeeld: Jenskeuh is overspelige cupido en kiest Poo. als partner 1 en duckje als partner 2. Jenskeuh kiest vervolgens Poo. als echte relatie, de relatie met Duckje is hierdoor een schijnrelatie. Als Jenskeuh sterft dan sterven beide partners aan liefdesverdriet. Als Duckje sterft dan sterft hij alleen, het wordt hierbij niet bekendgemaakt dat hij in een relatie zat. Als Poo. steft dan sterft Jenskeuh aan liefdesverdriet, Duckje blijft hierbij leven omdat hij het overspel ontdekt.


Gebroeders:

De gebroeders kunnen afwijken van een groep van 3 tot 4 mensen. Deze personen weten van elkaar dat ze gebroeders zijn en dus daarmee bij de goedjes horen. Ze mogen echter niet met elkaar netwerken, voor de rest hebben gebroeders geen extra krachten. Als een van de gebroeders geïnfecteerd is weten de rest daar niets van. Ze weten niet wie van de andere gebroeders de slechte broeder.

Slechte broeder:

Is een broeder die recent veranderd is in een weerwolf. Hij heeft toegang tot de wolvenchat en mag ook de lunch insturen. Hij kent de gebroeders, zij weten echter niet dat hij de slechte broeder is. Hij mag niet met de gebroeders netwerken. Wordt door een zienende rol als broeder gezien.

Toegewijde dienstmeisje:

Het toegewijde dienstmeisje doet alles voor haar meester, zelfs zijn taak volbrengen als hij sterft. Ze kiest voor de eerste lynch deadline haar meester. Als haar meester sterft dan sterft de meester met als het toegewijde dienstmeisje, het toegewijde dienstmeisje gaat verder met de rol die haar meester voordien had, eventuele nog niet opgebruikte acties heeft zij vanaf dan ter beschikking. Indien ze nadien sterft zal de rol die ze overgenomen heeft vermeld worden.


Mythomaan:

Kiest één speler uit voor de eerste lynchdeadline. Kiest hij een speler uit infectiewolf, weerwolf of ketter is dan wordt hij weerwolf. Kiest hij de welp dan wordt hij welp. Kiest hij een broeder dan wordt hij een extra broeder, dit wordt dan ook aan de overige broeders meegedeeld, als hij de slechte broeder kiest dan wordt hij een gewone broeder. Kiest hij de slet, heks, doodsheks, levensheks, jager, slet, dorpsoudste, beschermengel of beul dan krijgt hij dezelfde rol. Bij elke andere rol wordt hij burger.

Vos:

De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja dan mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen. De vos mag niet zichzelf opsturen. De welp wordt pas als wolf gezien eens hij/zij is opgegroeid (NA nacht 3). De slechte broeder wordt nooit als wolf gezien.


Oneven dorpsgek:

De oneven dorpsgek mag op elke oneven nacht (1, 3, 5, …) drie nog levende spelers insturen, hij krijgt na de deadline de rollen van deze drie spelers en twee random rollen teruggestuurd in alfabetische volgorde. Hij/zij mag niet zichzelf insturen.
Voorbeeld: De oneven dorpsgek stuurt Jenskeuh (burger), Poo. (wolf) en Duckje (slet) in. Vervolgens krijgt hij na de deadline iets terug dat er als volgt zal uitzien: Burger – Burger – Jager - Slet – Wolf


Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Extra instellingen:
- Niet alle vermelde rollen zullen ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
- Sommige rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar het echte geslacht van de speler met die bewuste rol
- Inactiviteit: 1x niet stemmen is waarschuwing, 2x niet stemmen is waarschuwing mits er wel voldoende activiteit was of dood mits er niet voldoende activiteit was, 3x niet stemmen is dood ongeacht rol of activiteit.
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start van het potje, rolomschrijvingen kunnen op elk moment aangepast worden als dat nodig is voor extra verduidelijking.
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten bij speldbederf, onsportief gedrag of vals spelen.
- Post die stemmen bevatten mogen niet bewerkt worden.
- Netwerken is niet toegestaan met uitzondering van de (door de spelleiding aangemaakte) wolven- en koppelchats. Elke andere vorm van netwerken zal leiden tot de dood.
- Zwarte dood is niet mogelijk.
 

DeletedUser74005

Guest
Niet alleen zwarte dood, maar ook potje beginnen en dan opeens niks meer laten horen.

Ik was een week voor de start ervan al niet meer op het forum... Kwam er achteraf pas achter dat het doorging.. Instellingen waren nog niet eens af :p
 

DeletedUser8414

Guest
Even concreet, nieuwe voorstellen voor potjes tot zondagmiddag 12u.

Stemmen voor welk potje het komende wordt vanaf zondagmiddag 12u tot maandagavond 23u59.

Dan zijn er nog 5 dagen voor inschrijftopic. :)

Akkoord? :D
 

DeletedUser74005

Guest
Even concreet, nieuwe voorstellen voor potjes tot zondagmiddag 12u.

Stemmen voor welk potje het komende wordt vanaf zondagmiddag 12u tot maandagavond 23u59.

Dan zijn er nog 5 dagen voor inschrijftopic. :)

Akkoord? :D

We kunnen ook gewoon deze zondag beginnen. Je krijgt zo 20/30 inschrijvingen met huidige acitviteit :)
 
Bovenaan