Spelers verleden:

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Om alles op je gemakje terug te lezen..

Stufdoos
Ik heb pas echt naar wereld-8 over het algemeen gekeken toen ik in coa zat onder de naam tonetje. Ik zag dat FOG mooie acties maakte op gummi, ik zag vip en |TSB| hard opkomen, mede dankzij dat ze beide in oorlog waren tegen coa. Ik leerde hier pas me skills en dus ook het inzicht en wist al gauw waar de kracht lag. |TSB| was krachtig door 2 personen, stensv en tandorra, ViP liep over van de activiteit en wist al gauw dat deze stam zou domineren. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat FOG snel van de kaart zou zijn, dit kwam mede door hun eigen activiteit. Ze hadden het niet meer in zich, aldus hun forum en eigen reacties daar op.

Toen ik eenmaal op stufdoos begon te spelen kwam ik al gauw in vip terecht, samen met stafke verhuisde wij van coa (voorheen rang 4, c42 in handen) naar vip (rang 1, had het noorden in handen). Ik merkte hier al gauw dat dit een stam was die barstte van de activiteit en samenhorigheid. Eenmaal vip ging fuseren met gummi en begon te domineren over wereld-8 merkte ik al gauw dat lux op kwam zetten, een fusie tussen chiq. Die ook domineerde en lone w. Later kwam ook TaoW aan zetten en zag ik toch echt een klimaatsverandering op wereld 8. Ik wist dat dit geen makkelijk gevecht zou worden. Qua ervaring redden we het wel, maar hoe lang zou vib staande blijven? Na enige aanvallen op onze zijde wist ik al gauw dat deze vraag beantwoord was: voor altijd, dat dacht ik en dat ben ik nog van mening. Lux viel, zoals je kon zien. We hebben onze verliezen gehad en nu nog steeds, maar overal is vib boven opgekomen.

Ik zie op wereld-8 vib regeren, alles wat in de weg ligt ruimen ze op. Lux is gevallen, ik vond het aandachttrekkerij van sommige om hun account op verwijderen te zetten, geef het account dan door en laat iemand anders er van genieten. Maar het was hun keuze. Knight in het noorden vrees ik ook niet, als je de stats volgt zie je al dat we voorruitgang boeken. Ook taow zal met problemen komen te zitten. Ze hebben dan wel |TSB| inactief gemaakt en die hoek gepakt, maar worden ingesloten door verschillende grote stammen.

Ik weet nog wel hoe trots ze waren toen ik van verschillende personen hoorde: ‘’Kijk, we hebben veel VVtjes uit |TSB| in handen en dat hele stuk is nu van ons.” Uiteraard besprak ik dit met me leiding en1 van hun begon te lachen (persoon laat ik buiten wegen). Hij/zij zei mij dat ook al hebben ze al die vvtjes in handen, ooit komt die hoek droog te liggen en hebben ze geen edelrichting meer. Aan ons en de buurstammen om alles plat te gooien in die hoek. Er komt dus een activiteits probleem op zetten, of dit nu over een week is of over een maand of over een jaar of langer, dat maakt niet uit, ze gaan met hun problemen zitten en daar komen ze niet onder uit.

Voor de rest vind ik ~BOD~ en Roane 2 mass stammen die echt even heel snel hun leden moeten doorlopen en wat fusies/interns moeten ondergaan. Ik ben van mening dat daar heel wat accs snel inactief worden en dat ze daar veel problemen aan gaan beleven. Het is een jonge stam en ik vermoed dat ze geen oplossingen zullen vinden voor inactieve accounts.

Als conclusie wil ik zeggen dat het met vib in nog geen jaren gedaan is en er een harde stijgende lijn in zit. Ik denk dat ook deze stam wereld-8 in 3 tot 4 jaar zal domineren.

The undercat
Toen ik begon op wereld 8 was ik nog maar een beginneling, ik snapte nog niet heel veel van het spel, maar wel dat het om domineren ging..
Toen ik daar in de ranglijst keek vielen mij al 3 stammen op: Vip, Gummi en CoA..

CoA:
CoA lag toe tegen mijn stam aan, en het was een sterke stam.
Later is CoA opgeheven, doordat hun sterkste speler was gestopt, de overige spelers zijn naar buur-stammen gegaan en sommige spelen nog op W8..

Vip:
Meteen al een stam die opviel door het weinig aantal leden en het veel aantal punten, ook hadden ze een goede OD in de wereld..
Er zaten goede spelers in die stam, waarvan de meeste nu nog steeds spelen.
Later fuseerde ze met Gummi tot de stam ViB.

Gumi:
Van deze stam weet/wist ik niet zoveel af, wel dat ze ook een goede plaats in de ranglijst hadden, en het zeer goed deden.
Later is deze stam samen met Vip in fusie gegaan tot ViB.

Dit zijn natuurlijk niet de enige stammen geweest, er zijn veel veranderingen in stammen geweest waaronder:
De overige CoA leden die de stam FOG kwamen versterken. Deze stam is al een paar keer veranderd van naam, maar niet veel veranderd van leden..

Chiq & Lone W

Van deze stammen weet ik niet heel erg veel, wel dat ze hoog in de ranglijst stonden en stuk voor stuk goede leden bevatten.
Deze stammen zijn gefuseerd tot de top stam Lux. die zelfs even nr. 1 heeft gestaan.
Al snel merkte iedereen dat ViB en Lux aan elkaar gewaagd waren en zo ging het ook een tijd door, voornamelijk was het ViB die op nr. 1 stond, en Lux nr 2.

Ook kwam een andere nieuwe stam tot stand: TAoW de nr. 3 stam van toen, ze lieten merken dat ze tegenstand waren voor de stammen ViB en Lux en ze vormde een zeer verdiende nr. 3 plaats.

Jammer genoeg ging er iets mis in Lux, waardoor er een paar spelers hun acc op verwijderen zette, en daardoor de stam geen echt geheel meer was..
De stam is toen dus ook opgeheven.
Maar er kwamen nieuwe stammen tot leven:
De stammen Divi die het meest op het oude Lux leek en de stammen ROANE en ~BOD~
De stam Divi valt niet veel over te vertellen, is ongeveer het oude Lux..
De stam ROANE en BOD moeten zich nog gaan bewijzen, en laten zien dat ze de top waardig zijn..

Mijn mening:
Ik wens ROANE en BOD veel succes, maar ben er nog niet van overtuigd dat ze de top waardig zijn, wel vind ik dat Divi en ViB de top waardig zijn, dat hebben ze al meerdere malen bewezen.
In ieder geval wens ik elke stam heel veel sterkte ook de stammen die ik niet genoemd heb.

Wat de toekomst gaat brengen, zullen we allemaal snel zien!
 

DeletedUser

Guest
Careless
Vandaag werd ik via msn benaderd door onze ton(aka stufdoos ingame).
Hij vroeg mij een stukje te schrijven over w8.

Dus stelde ik mij daar een aantal vragen bij.
Het onderwerp w8 is een nogal groot onderdeel van mij 'tw-carrière'.
De laatste dagen had ik wat minder tijd ivm de weersomstandigheden, maar nu het op deze mooie zondagmiddag prachtig wit ligt daarbuiten, zit ik hier mooi voor de openhaard om ons stukje "proza" te schrijven.

Een eerste vraag die bij me op kwam, en die ton ook aanhaalde was:

'Hoe zie jij w8?'

Wel, w8 is een enorme mengeling van zowat alle soorten spelers die je maar kunt denken. We hebben arrogante spelers, als ikzelf, de oude ferdy81, Roy(aka Beurre). Eveneens zie je ook erg stille en vriendelijke spelers, zoals de oude djock(bruno6) of argo navis. Ook zie je een enorm verschil in de zo hooggeschatte 'skills'. Maar desondanks dat allen, is wereld 8 een redelijk actief gebeuren voor ons.
Ik kan natuurlijk enkel spreken over de west. Nja, en de westkant is nogal getuige geweest van een aantal heftige veldslagen en machtsverschuivingen.
Allereerst hadden we de slag van TAB naar ViB uit, op de speler tandorra

En iedereen kent die afloop allang denk ik. TAB had enorme winsten, en ViB stuitte voor het eerst op een dergelijk zwaar verzet. Maar dat berustte allen op 1 account, het onze. Dat vonden we niet zo heel erg, zolang de rest van de leiding eveneens actief bleef.
Maar al snel werden wij nog de enige functionerende leiding.
Dat was de druppel voor ons. We verlieten TAB, en al snel werden we door ‘vrienden’ als verraders bestempeld. Namen hoef ik niet te noemen, zij die het zeiden weten wel dat ik het over hen heb. Onze stap uit TAB heeft nogal wat ophef veroorzaakt. Een aantal spelers gaven meteen op, TAB lijkt momenteel zelfs in verval te geraken, dus in de toekomst zal wel blijken wat onze rol daarin was. Verder heb je natuurlijk ook aan de oostkant Lux die is weggevallen. Jammer, want samen met TAoW en TAB waren zij 3’n de enigen die ViB ook echt wat deden. Daarom dat w8 voor de ViB’ers ook heel wat saaier geworden is. Wat misschien verdere besluiten doet in vraag stellen…: ).


‘Hoe zie jij de toekomst van w8’

De toekomst van w8 is nog erg wispelturig.
Met de val van 2 ‘topstammen’(TAB en Lux) en de opkomst van 2 nieuwe stammen(ROANE en ~BOD~) kunnen we niet voorspellen wat de afloop zal zijn.
Zal er in de toekomst ook in de zuidwesthoek 1 grote stam ontstaan?
Zal ViB nog verder bestaan? Het kan allen zijn dat er morgen een interne ruzie uitbreekt, met een uiteenvallen tot gevolg. Ik weet wel, dit klinkt erg onrealistisch, maar zeg nooit nooit.
Verder zie ik ViB enkel nog groeien. Waar ik zelf lig, zullen ze natuurlijk steeds op problemen blijven stuiten, gezien we nog veel te bewijzen hebben volgens w8. Daarnaast zie ik TAoW in het zuidwesten tot een enorme grootmacht uitgroeien, misschien een fusie aangaande met de ZW-coalitie. ViB zal enkel verder uitwijken naar het oosten, en daar op .Divi stoten, waar ze hoogstwaarschijnlijk zullen vastgelegd worden. In het westen lopen ze uit op NWA, en gezien er daarvan Co-spelers in ViB zitten, zal er een NAP heersen voor zolang dat mogelijk is. Maar wat daarna.
Wat als ViB de rand bereikt, dan kunnen ze niet anders dan naar boven gaan(want onderaan ligt TAoW en allen naar onder kunnen ze helaas niet. Maarjah, ik zal mijn stukje maar afsluiten, want ton staat alweer ongeduldig te trappelen om op het forum te posten.

Na deze 3 mensen die hun mening gaven over hoe hun wereld 8 hebben ervaart of het momenteel ervaren en wat zij er van vinden is dan nu de grote vraag gekomen: Wat vind jij er van en hoe ervaar jij het?

Kortom, hier kan je je verhaal kwijt over hoe jij wereld 8 ervaart en hebt ervaren, van alles kan hier neer worden gezet. Van kleine probleempjes tot mooie overnames, een keer geen gezeur of we on-topic willen blijven, dit is on-topic.

Maligant
Wereld 8 was voor mij de 1e wereld waar ik 'echt' begon. Het werd voor mij al snel duidelijk dat dit spelletje wel iets is wat ik erg leuk ging vinden.
Wereld 8 is voor mij ook de enige wereld waar ik altijd actief op ben blijven spelen. Ik hou met daarom ook zeer bezig met het verloop van deze wereld.
Tot nu toe is het voor mij nooit saai geweest in deze wereld. Altijd als de wereld in een dipje raakte kwam er wel weer iets waardoor het weer leuker werd.
Iets wat voor mij heel raar was wat gebeurde was opeens het ontstaan van ViB, en vervolgens het ontstaan van Lux.
Wereld 8 zit vol met verassingen, dus wat ons allemaal te wachten staat is denk ik een onvoorspelbare zaak. Ik heb nog geen juiste voorspelling gehad, dus zo betrouwbaar zijn mijn gedachten over de toekomst niet. Maarja, dan toch maar het fantastische verhaal over de toekomst van wereld 8, geschreven door Prima.

ViB zal denk ik gewoon nog lang doorgaan zoals het nu doorgaat. Hen staat geen revolutie te wachten, en om het plat te zeggen: ViB = ViB.
~BOD~ is de nieuwe nummer 2. Er staat dus aardig wat druk op ze. Het gaat niet gemakkelijk worden om te overleven met de stammen: TAoW, ZWC, ROANE om zich heen.
Ook VIB is een buurman maar die hebben tot dusver een BG, waarvan ik verwacht dat ze die niet zo 1, 2, 3 opgeven dus die laat ik er nog even buiten.
Zij hebben een unieke kans om zich te bewijzen, maar het kan ook zo over zijn. Ik verwacht dat ~BOD~ goed weerstand kan gaan bieden, maar na een verloop van tijd toch niet overleeft door een combinatie van mentale druk op het AF en in mededelingen, en zware aanvallen van de buurmannen.
ROANE zit in een goede positie als het gaat om de ligging. Zij kunnen de gehele Zuid-oost linie bezetten en zich focussen op de Noord en Westkant. Het hangt wel af van de leiding en de spelers van de stam. Als zij niet goed kunnen samenwerken en goede besluiten nemen wordt het een rommelig boeltje, maar ze hebben op het 1e oog een goede positie.
TAoW wordt vaak genoemt als een stam die vast zit. Dit vind ik onzin. |TSB| in de noord-west kant, ~BOD~ aan de oost-kant, en vib aan de noord kant. Verder qua ligging hebben we een mooie positie, en is het een stabiele stam. Ik denk dat TAoW net als ViB gewoon op de weg door blijft gaan zoals het nu gaat.
 

DeletedUser

Guest
Baszuigtbal
Wereld 8 Was mijn 2de wereld waarop ik begon en ik was nog steeds noob.
maar hier maakte ik wel clears met rammen.
Ik begon met me eigen stam we hadden 25 leden toen werden we uit elkaar gereten. En zocht ik iets anders dit werd -KH- de voorloper van Lone W.
De rest van me stam werd het toenmalige Dreamers.
Ik werd al gauw bevriend met Hell-fish(robin) Baszuigtbal(toen nog marco)
En Thjonas(jonas)
Maar door iets wat ik niet meer weet viel -KH- En richte Hell-fish Lone W op.
ik marco en jonas joinde.
marco stopte Jonas ging op baszuigtbal.
En een tijdje later Ging hij in gummi, maar door inactiviteit van gummi ging hij toen naar Chiq.
even later wilde Chiq. fusie met Lone W.
Robin had dit nog lang gerekt, maar stemde met tegenzin toe.
daar onstond lux.
een tijdje later viel lux
Ik heb me niet meer zo verdiept in wie elkander zou kunnen ownen.
Denk dat vib nog wel een lange tijd zal domineren.
Of ze moeten tegen mij komen te liggen dan zou het miss bergafwaards kunnen gaan
Ik zie nog wel wat in de stammen van deepblue en vaagling.
Roanne en Honour : vind ik fail.
Bod zou er waarschijnlijk wat meer pit in kunnen gooien als ze die bg opzeggen.
toaw zou miss nog wel potten kunnen breken.
tab zie ik niks meer in.
Knight ken ik niet.
Divi. richt zich nietzozeer op vib dus dat zal ook weinigs spectaculairs opleveren of vib moet er naast komen liggen.

Bappos-Roy
Verleden:

Ook dit deel ik in in meerdere groepen:

THBLSH

De stam die ik samen oprichtte met 86pokerface. We waren goede vrienden van W5 en we gingen het maken op W8!
Met z'n allen hebben we de top 5 nog bereikt ook, een mooie ligging van 86pokerface hielp hem flink. Ik heb daar de pech gehad, ik lag naast Youngpeople. Alles aan gedaan om het tegen te gaan, maar de nachtelijke activiteit van de speler Youngpeople nekte mij en deed mij doen stoppen op Bappos.
THBLSH stopte even later ook, de stam was een grote stam, maar stond niet stevig genoeg. De trend van W5 konden we niet doorzetten op W8 en helaas stopte we ermee. Dit betekende ook het (korte) stoppen van mij op W8.

Gummi

Dan nu de stam waar ik de grootste lol heb gehad. Gummi, voor mij de perfecte stam die er is. Ik kwam er als co binnen van 86pokerface, inderdaad mijn medeleider in het begin van de wereld. Ik kwam binnen en las voor het eerst het forum, ik had geen idee wat er allemaal op me afkwam. Zo gecoördineerd en zo gedetailleerd. Het technische vernuf van spelers als GrapeXX en Stoute Jongens was daar te zien. De 2 waren zo goed bezig voor de stam en alles zag er perfect uit. De 1ste dag merkte ik al, het beeld van mezelf klopte niet. Ik was geen goede speler, maar een gewone speler. Dit waren de toppers.
Eerste dagen meedraaien op het succes, daarna begon het werk. De eerste gecoördineerde aanval op 86Pokerface in uitvoering. Samen hadden we uiteindelijk 30 clears getimed met een stuk of 4 treinen op luttele secondes. Het betekende de ondergang van mijn 1ste vijand op die wereld.
De tijd vorderde en 86pokerface en ik waren eigenlijk te actief voor 1 account. We zaten elkaars inlogtijden dwars en er waren andere mogelijkheden. We besloten mij op het account Youngpeople te zetten. Daar heb ik zelfstandig geleerd om wat ik allemaal heb geleerd in werking te brengen. Op dat account heb ik samen met 86pokerface en Doc. Braindamage veel plezier gehad. Nog steeds leerde ik elke dag bij.
Gummi, is dat geen droom voor een TW-speler? De beste stam met de beste spelers. Geweldig vond ik het, ik had meer dan de grootste plezier op TW. Elke dag nog steeds bijlerend totdat ik mezelf een goede speler kon vinden, geen topspeler als anderen in de stam.
Alleen toen kwam het ongeveer rond november 2008. De stam begon minder actief te raken, steeds meer mensen stopte. Ik heb Stoute Jongens, GrapeXX en tot mijn grootste spijt: 86pokerface zien stoppen. Mijn leermeesters stopte ermee en 1 januari stapte er een nieuwe leider omhoog bij Gummi. Wie was dat? Youngpeople.
Ja ik nam de boel over als leider van Gummi. Moeilijke tijd heb ik gehad, maar wel mijn beste tijd. Hoeveel mensen kunnen dat zeggen? Ik ben leider van de nummer 1 stam van W8.
Zoals ik al zei, moeilijke tijden heb ik er ook gekend. Inactiviteit kwam naar boven in de stam en het leek helemaal mis te gaan. Uiteindelijk kwamen 86pokerface en Ferdy81 terug en met z'n 3 hebben we in combinatie met Vip een nieuwe stam opgericht.

ViB

Daar begon het dan ViB. De combinatie van Vip en Gummi. Very Importanted Beertjes.
Leuke tijd gehad en de vernieuwing was te merken. Wat mee wou doen met de top moest bij ons zitten. We waren de ODA stam, de vechtjassen van W8. Uiteindelijk zijn 86pokerface en Ferdy81 weer gestopt en bleef ik over als de laatste leider van Gummi. Ferdy81 stopte en ik verving zijn account. Ferdy81 was mijn nieuwe rondkomen, de nummer 1 van de wereld en leider van de nummer 1 stam van de wereld. Wat wil je nog meer?
Alleen heb ik niet kunnen doen wat ik moest doen. Persoonlijke rompslomp speelde bij me partte. De beste periode op W8 ging gepaard met de moeilijkste periode voor mij in het echte leven. Probleem na probleem raak je in en ik ben een gesloten mensen. De combinatie daarvan is dodelijk en betekende een periode van mentale kwetsbaarheid voor mij.
Uiteindelijk geen Ferdy81 voor mij meer, hoe en waarom ga ik verder niet op in. Nieuw account Beurre. Leuke account en gaat lekker moet ik zeggen, dicht cluster met groeimogelijkheiden op naar de toekomst!

De toekomst:

Wat brengt de toekomst? Eventjes voor mezelf eerst:
Beurre gaat hem rocken. Ik ga lekker ownen wat er te ownen valt en ga laten zien wat het verleden mij geleerd heb.
No mister nice guy. Wie met me mee gaat in de trein gaat mee, wie er niet is blijft achter.
Voor ViB? ViB doet wat het al 6 maanden doet. We staan op de top en zijn daar niet weg te krijgen.
Wie het wilt proberen? Ga je gang.
De rest?
TAoW gaat leuk vechten tegen stammen als Bod gok ik en ze zullen laten zien dat zij de nummer 2 waardig zullen worden. TAoW heeft daar genoeg skills voor en heeft genoeg power voor die plek.
Bod gaat problemen krijgen, ben ik even heel eerlijk in. De stam heeft leuk wat tegenstanders, maar stammen als ZWC moet je overklassen. Als ze dat niet snel genoeg doen, gaan er stukken op het spel vallen.
Divi gaat barbaren edelen en komen er dan achter, ow shit we liggen nu tegen ViB aan. Succes in ieder geval daarmee.

Verder over de toekomst laat ik aan het lot over. We zullen zien wat de toekomst wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
PRINCEV
Als noob naar de top by Nils
______________________________________________________________________________________________________

Toen PrinceV nog een prinsje was

Mijn verhaal begint op 15 mei 2008, de dag dat wereld 8 van start ging. De enige kenissen die ik had op Tribalwars waren Dorienn en Robthefamous. Ik had wel enige ervaring opgedaan op wereld 6 en wereld 7 maar was tot dus toe nooit doorgebroken. Ik was vastberaden om het dit keer beter te doen.

Naar mate de wereld vorderde werd snel duidelijk dat ik tussen twee grootmachten lag. Rechts van mij de nummer 1 destijds: The Crusaders, links van mij de nummer 2 destijds: Gummi. Na de ligging van beide stammen te hebben bekeken opteerde ik ervoor om te solliciteren bij The Crusaders. Ik werd geweigerd omdat mijn ligging niet interessant was. Robthefamous die meer centraal in k44 lag was ondertussen toegetreden tot Gummi.

Op dat moment viel dikendun weg de Gummi-speler net boven mij, dus ik besloot om mijn kans te wagen en te solliciteren bij Gummi.

De redding

Dankzij de bijscholing (in backtimen, timen, taggen, snipen,...) die ik kreeg van Robthefamous werd ik toegelaten tot Gummi. Ik heb ogen getrokken die eerste keer in een absolute topstam: de organisatie was ongeloofelijk.
De originele SilentButDeadly was diegene die me leerde timen. Verder heb ik alles geleerd van mijn 2 TW goden: 86Pokerface en DragonCrusher.

Co-speler

Omdat ik het echt wel heel goed wou doen ging op zoek naar een goede co-speler, ik cirkelde op dat moment rond plek 150. Via Sorry Babe X kwam ik terecht bij king of the game, die sinds eind september 2008 mijn geweldige co-speler is. Dankzij hem steeg de activiteit en de ervaring enorm op de account, we gingen dan ook met grote sprongen vooruit op de ranking.

De eerste oorlog

Zoals eerder vermeld lag ik op de grens van TC en Gummi. Als 2 rivaliserende stammen op elkaars huid liggen gaat het vroeg laat eens serieus knallen. Samen met Stoute Jongens vielen we Princeps aan. We sneden door Princeps als een mes door boter. Ons eerste wapenfeit was gezet.

De val van TC was ook meteen een feit (ik wil niet zeggen dat wij de enige reden waren, maar dat we hen een serieuze mokerslag hadden gegeven valt niet te ontkennen).

De gevolgen

Met het vallen van TC was gelijk alle dreiging verdwenen. Resteerde mij de stam Call Of Ktula, een stam die nooit een uitdaging vormde. Dit was echter wel positief voor de groei en al snel dook ik de top 20 binnen.

Gummi inactief, ViB was geboren

De ene topspeler na de andere stopte in Gummi, tot we met nog een +- 6 spelers overbleven. Het was wel duidelijk dat er iets moest worden ondernomen. Er werd gesproken met Lone Wolf, wat uitdraaide tot niks. Gelijkertijd stonden wij in contact met Vip, dit werd wel een succes. Gummi en Vip fuseerden tot ViB zoals de meesten wel weten.

Dit bracht echter rechtstreeks geen gevolgen mee voor ons account, wij hadden (nog) geen gebieden die grensden met Vip.

Het antwoord van het oosten

Nu er een nieuwe spectaculaire grootmacht was ontstaan begon het een beetje te nijpen bij de oosterburen. Hieruit ontstond Lux. Wij waren ontzettend gemotiveerd om een groots wapenfeit neer te zetten. Maandenlang waren hebben wij een offensief tegen Lux voorbereid: Een grens gevorm met hen en deze strategisch opgebouwd en versterkt.

Het oostblok faalt

Nog niet zo lang terug was het moment aangebroken. Wij stonden reeds 1e en wouden nog eens tonen hoe hard wij kunnen toeslaan.

Ons target: Pfzkw (ofzoiets dergelijks).
Partners in crime: Doa dude, Ferdy81

Alles lang op voorhand gepland naderde DOL-Day (Demolition Of Lux Day). Alle clears werden gelost ( een 1000+ tal voorradig, meer dan 500 edels stonden klaar ).
De reactie van Lux was verbijsterend. Ineens kwam de beschuldiging dat wij zouden hebben controle gehad over de account van Pfzwkz (dinges je weet wel), en heel de boel hebben vervalst.

Ik was om het licht uit te drukken ziedend van woede. Vals worden beschuldigd van dergelijke praktijken terwijl wij alles zo hadden uitgewerkt om het grootste wapenfeit neer te zetten dat W8 tot dusver had gekend.
Maar daarbij hield het niet op, meer dan 30 miljoen aan barbarendorpen werden gecreeerd doordat verschillende top 20-spelers hun account hebben verwijderd.

Ik kan het nu beter relativeren. Het was een zielige wanhoopsdaad van een stam die op die manier haar 'eer' probeerde te redden.
Het resultaat: een wapenfeit minder dan gehoopt en een hoop tijdsverspilling aan mijn kant. De motivatie is echter des te groter om eender welk ex-luxlid de wereld uit te kegelen en in de toekomst nog iets grootser te gaan tonen.

Evolutie wereld 8

Ik hoop nog mooie strijden te kunnen leveren op wereld 8. In de nabije toekomst ligt er echter niet meteen wat in het verschiet, helaas...

De grootste vijand voor ViB is ViB zelf: zolang we onderlinge strubbelingen en inactiviteit kunnen vermijden kunnen we gerust heersen tot niemand anders meer overblijft (puur hypothetisch dan, ik denk niet dat er daar veel zin in hebben :p).

Lachen met PrinceV

Om ieder eens goed te laten lachen en te tonen hoe noob ik wel niet was, mijn 2 eerst dorpen die ik edelde op deze wereld:



Als noob gekomen, 1e gestaan en huidig op de 2e plek.
Zo zie je maar: mits de juiste contacten, een goede motivatie en wat geluk kan je heel erg ver komen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
NEC-EUROPA
Mijn eerste wereld

Een vriend van me raadde me dit spel aan. Ik begon te spelen en kreeg er steeds meer plezier in. Natuurlijk nog een grote noob en omgeven door een aantal betere spelers. Ik kan me niet alles herinneren, maar zeker is dat ik tegen FOG streed. In die tijd had ik al zo veel plezier in het spel dat ik een enkele keer 's nachts opstond om aanvallen te versturen. Ik pakte op die manier als underdog zelfs twee dorpen van Mercenairylevi, terwijl ik er slechts één verloor. PrinceV, speler van Gummi destijds, stuurde me nog OS om FOG schade toe te brengen. Dat was in Januari van dit jaar (ik heb die mededeling nog steeds bewaard). Veel spelers stopten, wat regelmatig resulteerde in internen. Zo groeide ik langzaam naar een acceptabel puntenaantal. In ieder geval was mijn stam, onder leiding van Servilia, de enige stam van C53 die lang stand hield tegen FOG. Helaas ging dat ook gepaard met mindere tijden...

Het zoeken van de goede stam

Met de spelers uit C53 gingen we op zoek naar een oplossing, want alleen konden we het niet redden tegen FOG. We fuseerden met GeM-, de stam van C43. Daar had ik een groot aandeel in, maar dat werd uiteindelijk geen groot succes. Na een tijdje verlieten we die stam alweer en gingen we naar |TSB|, de stam van C52. Daar bleef ik vrij lang en samen met de trouwe partners Servilia en Napora voelden we er ons thuis. The Undead Emporer probeerde met een massa-aanval nog wat dorpjes van me te pakken, maar ik weet nog goed dat ik al zijn edels wist af te stoppen. Het tweede grote succes dat me is bijgebleven. Ik ging, om een uitweg te zoeken via C52, op weg naar C51. Op die manier dacht ik meer uitbreidingsmogelijkheden te hebben. Maar wat als je je stam verlaat en je hebt zulke kleine clusters zo ver weg? Ik had ondertussen al een tijd goed contact met Mercenairylevi, iemand uit FOG die respect voor me kreeg. Hij wilde me naar FOG halen en ik stond daar ook wel positief tegenover. Nadeel is wel dat ik mijn 'vrienden' in de steek laat, degenen met wie ik al maandenlang, tegen datzelfde FOG streed. Aan de andere kant was het wel een stap omhoog, want zo spectaculair was |TSB| ook weer niet en FOG was destijds nummer één of twee. Ik maakte de overstap en |TSB| opende meteen de aanval op mijn C51 en C52 dorpen. Die verloor ik na een tijdje dan ook meteen, er was geen preventieve OS naar toe gestuurd. Een beginnersfout waarvan je leert. Na de grote verliezen ging ik uit op revanche. Dit ging vrij goed, alhoewel het lang duurde tot ik er meer van |TSB| had gepakt dan dat zij er van mij hadden gepakt. Helaas ging ook het veelbelovende FOG ten onder. Ruim een half jaar geleden inmiddels en ik stapte (weliswaar ietwat later dan de anderen) over naar TAoW.

TAoW

Helaas kwamen enkelen vanuit FOG niet naar TAoW en veranderden zij de naam FOG in ONE. Vooral het feit dat The Undead Emporer niet kwam vond ik teleurstellend. Toen ik eenmaal in TAoW zat, ging het snel in de strijd tegen |TSB|. Tientallen dorpen werden overgenomen van sgt.Cleaver en Servilia. Ook Napora moest er af en toe, in mindere mate, aan geloven. Mijn resterende dorpen in het zuidoosten van C52 bleven nog wel in gevaar. Tw33ty, nu TAoW & destijds |TSB|, was een zware dobber. Helaas waren er ook weer stoppende spelers. Te beginnen met Djock, die met zijn ligging natuurlijk ook enorme problemen had tegen ViB. Ik pakte een aantal van zijn dorpen. Ook Stone Temple Giants was ergens al gestopt, samen met Djock toch wel de twee accounts die het zwaar te verduren hadden in mijn omgeving. Mercenairylevi was ondertussen al in fusie en stopte uiteindelijk geloof ik. Het grootste debacle was toch wel het stoppen van The Undead Emporer. Hij was toch wel een beetje mijn voorbeeld geworden. Ervaren, intelligent en wijs. Een buurman die als leider respect verdiende. Maar helaas stopte hij zonder enig afscheid en liet dan ook geen wachtwoord of VV achter. Dat waren dus opeens zo'n 800 barbarendorpen in C53. Ik moest aan de slag en wel te beginnen met zijn westelijke cluster. Echter had ik niet veel edelmannen beschikbaar. Dat grensde namelijk aan ViB. ViB had al genoeg terrein gewonnen in C53. Gelukkig was Tw33ty inmiddels al in TAoW gekomen en 'hielp' hij mij door een aantal van mijn dorpen af te pakken. Op die manier bevond ik me alleen nog maar in C53 en had ik edels om de barbarendorpen te pakken. Ik wist een redelijk gebied af te bakenen en edelde alle dorpen in dat gebied. Dye Devil en Demo73 pakten alles ten (noord)westen van mijn nieuwe dorpen. Ik pakte nog gezellig twee dorpjes midden in het cluster van Dye. Het duurde lang, sterker nog, het is nog steeds niet klaar met de barbarendorpen. In het zuiden van C53 liggen er nog een aantal, maar die komen snel aan de beurt. Dan was er nog De Professor. Een instabiel account dat al vaak klappen kreeg van Demo. Ik moest ook van hem nog veel internen deze maand. Nu dan eindelijk een mooi cluster en is het internen voorlopig voorbij. De enige die net als ik in C53 begonnen is en daar nog steeds is, is Napora. Of vergeet ik nu iemand?

Eigenlijk begint TribalWars voor mij pas in 2010. Dan zal de strijd echt beginnen. Twee spelers van niveau die ik tegen zal gaan komen. Onvermijdelijk. Ik heb er zin in, maar het moet niet ten koste gaan van alles.

Marnix
Het begin

Wereld 8 was mijn eerste wereld in mijn hele TW carriere, ik speelde op een account dat niemand kende en zat in een stam die niemand hier zal kennen. Ik heette namelijk D G Gangster in de stam Con_
Het ging allemaal goed, ik snapte steeds meer van dit spelletje, leerde alles van mezelf en keek op tegen de grote speleres van het Gummi en van [NLS] (ik lag in hetzelfde continent als NLS). Toen ik het account had groot gebracht rond de 200k ben ik gestopt met TW.
Weer een hele tijd later startte ik 2 weken na de start van W12 op W12, genaamd .Mr Farm. Daar leerde ik twee hele leuke vriendelijke gasten kennen genaamd Eduard en Chiem, zij speelde onder dringdrong. Uiteindelijk kwamen hun bij mij spelen op W12 en mocht ik hun helpen op W8.

Het verloop

Ik kwam dus op dringdrong, een droom van mij was uitgekomen. Ik zat in de stam CHIQ. twee dagen later kwam al snel Lux tevoorschijn. Een nieuwe grootmacht, die het hoe dan ook moest opnemen tegen VIB. Ik als noob had er wel zin in, ik lag namelijk precies op de grens van Lux en VIB, ik wou wel VIB 'ownen'. Ik kwam er al snel achter dat dit niet het geval zou zijn. Ik weet niet meer precies de volgorde maar volgens mij kwam het eerste offensief van Lux kant, namelijk een aanval op AGGRESERTIVA wat later een grote fail werd. Ik edelde een paar dorpjes, liep veel treintjes dood en uiteindelijk was ik weer al mijn geedelde dorpjes kwijt. Toen kwam VIB zij deden een aanval op ons, en toen de aanvallen zag verschijnen had ik er echt zin in 1000, 2000, 3000 incomings en er werden maar nieuwe verstuurd. De eerste paar treintjes hield ik tegen en dacht yes ik ben goed bezig! Maar na een heel weekend gedeft te hebben: 's avonds 1 uur naar bed en dan weer 7 uur opstaan, nam mijn activiteit/interesse al snel af. Na iets minder dan een week was de aanval eindelijk voorbij en hoefde ik me nergens meer druk om te maken en kon alles weer lekker opbouwen.
3 weken later was het weer zover, ik had het al verwacht maar toch, dit keer had ik er al vanaf het begin geen zin meer in en edelde ze nog meer dorpjes dan de eerste keer. Op school ging het erg slecht, ik had problemen met alle leraren, was geschorst, elke les stoned en zou blijven zitten als het zo doorging. Het was dus snel duidelijk voor mij, ik gaf me gewonnen en stopte op W8, door mijn privé problemen maar vooral door VIB die goed doorging. Éen week later vroeg snake van Mc Beire of ik hun wou komen helpen, een top 10 account wat er erg goed voorlag met twee redelijke goede spelers erop oftewel ik hoefde niet al teveel te doen en kon veel leren, ik hoefde er dus ook niet lang over na te denken en aanvaarde het aanbod.

The End!

Na 2x een redelijk succesvolle aanval te hebben gepleegd op Sorry babe x kon het voor mij niet beter op TW. Helaas stapelde de problemen zich op in Lux, een paar mensen die leavde en helaas mensen die werden gedwongen te leaven, het account Mc Beire maakte een paar leiders fouten. Ik had nog met een paar mensen gesproken en het zag ernaar uit dat Lux weer gesplitst zou worden in CHIQ. en Lone W. Snake en Mc zelf vonden het ook niet meer leuk en besloten te stoppen met TW zodat ze weer meer tijden konden doorbrengen met vrouw en kinder. Mc Beire was ook erg duidelijk en zei: "Als de hoofdspeler van een account stopt, dan vind ik het account verwijderd moet worden". Ik was het hier wel mee eens en toen stond Mc Beire dus op verwijderen en was dat het einde van wereld 8 voor mij.

Ps. Mijn complimenten voor tonetje want ik vind dit een erg leuk topic!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
bart.hurink
Het co-schap:

Ik leerde m'n ervarenheid dankzij Bart, die hier toen tentijde Beurre heette, op W12. Het was ook m'n 1ste maal ik in een stam kon zitten met spelers die wat ervaring bezaten. Ik had een invite gekregen van Bart, al zag hij dat ik noob was, zag hij dat ik leergierigheid bezat. Daarom werd ik daar dan in de stam uitgenodigt. Resultaar was zoals volgt, ik leerde hoe je moest timen (van Martijn), snipen (Bruno [Djock], backtimen (Bart), counteren (Bart), taggen, ...

Achter een paar maanden te spelen, kreeg ik te horen van Bart, dat Bart.Hurink een co nodig had. Ik stemde toen ja. Toen in 2008 December was ik dan de co geworden van Bart.Hurink & was dit het begin van mijn nieuwe tw-leven.

Fusie:

Een paar weken later toen ik het Bart.Hurink bij kwam assisteren, was het nog een warboel voor me bij het forum enz.. Ik was totaal in de war wat er ging gebeuren in verband met LoneW & Chiq. Ofcourse kreeg ik een bericht te zien van Beurre dat er gepraat werd over een fusie, om ViB het moeilijk te maken. Al wist ik dat ViB de grootste stam was, was ikzelf zeker akkoord in verband met die fusie.

Ik kende beide stammen Chiq. & LoneW niet zo goed, maar leerde ze kennen via de gedeeltelijke forum. Uiteindelijk ontstond Lux terplaatse & de kleinere spelers in een aparte stam. Zo kwam er op geheel W8 te weten dat er een nieuwe stam was geboren.

Leidingsschap:

Lux was geboren, & de leiders waren met vele zaken bezig. Alhoewel achter een tijd werd deze leiding wat inactief. Beurre kwam er toen op uit dat Rick (Beheerder Bart.Hurink) ook leidingsskills bezit. Ik was er dan natuurlijk ook in betrokken geraakt, zo kreeg ik ook de leidingstalent van Lux. Alhoewel waren er vele dingen besproken, waar ik alleen aan Rick had overgelaten. Ik deed uiteindelijk alleen het forumonderhoud. De dagen vlogen voorruit & kwam er snel wat meningsverschillen vanuit LoneW & ChiQ. ViB had het eens over spionnen in Lux, & de leiding geloofden het. Er werd niets meer geplant op het algemeen forum, alleen via een extern forum.

Lux naar ViB:

Eind zomer waren er steeds meer leiding inactief, & werd er meer drukte in Lux. Al vlug kwamen er ruzies ontstaan tussen Beurre & Galadriel. Ik natuurlijk heb de kant van Beurre gekozen, & wat deelgenomen. Toen een week later zagen we dat Beurre de stam Lux heeft verlaten, & heel wat moddergooit tussen lux-leden & Beurre op AF. Ikzelf was ook geschokt toen ik hem uit de stam zag, had dus gepraat met Bart. Al snel vertrouwde Galadriel het account Bart.Hurink ook niet meer & verdwenen onze leidingsbevoegdheden. Ik & Rick waren kwaad dat wij altijd Lux hadden geholpen & ze ons zo wantrouwde. Een week later moest Rick weg op vakantie, had ik hem vlug nog deze vraag gesteld: Moesten we welkom zijn in ViB, wat zouden we doen? Lux verlaten & samen met Bart naar ViB gaan, of negeren? Rick had het 1ste keuze in gedacht, en ikzelf ook.

Uiteindelijk had ik met Bappos een aanvraag ingeleverd, Lux verlaten & bij Beurre's stam gekomen. Na enkele dagen wachten kregen we te horen dat we welkom waren in ViB, dus sindsdien was ik een ViB-lid geworden.

Als ViB-member tewerk:
Ik was nogal verbaast wat voor een verandering er was in ViB vergeleken met Lux. Lux was meer actief op forum dan ViB, maar toen ik de offence-topic bekeek, zag ik een perfect planneke klaarliggen om Ruthless plat te leggen. Iedereen was verplicht mee te doen, waaronder ik, ook deze aanvallen moest uitspreiden. Hoe triest het ook klinkt, heb ik deze aanvallen inderdaad ook uitgeleverd & kreeg ik de vertrouwen van ViB, maar degene uit Lux noemden me zielig (uiterst begrijpbaar). Beurre daarentegen had weinig motivatie, ik kreeg juist meer motivatie.

De acties waren slim doordacht, & de leiding had elk een willekeurig werk. Toen Ruthless stopte, wist ik dat ViB de stam zou zijn van deze wereld. Al vlug kwam er een oorlog tegang tussen Galadriel, numb3rs vs. Beurre & Bart.Hurink.

Account verwijderd:
Alhoewel we weinig aanvallen binnenkregen, & niet zo goed getimed, onze activiteit begon te verminderen. Beurre dacht meer aan het rl, om daar wat meer tijd aan te besteden, Rick kreeg het druk met zijn hobby's & ik had het drukker met het werk. Daardoor werden er altijd vv uitgegeven, & hadden we onze eigen account niet meer onder controle. Al vlug daalde onze motivatie in W8, & uiteindelijk besloten om te stoppen. Men beloofde ons een nieuwe speler te zoeken, alhoewel het account niet meer op orde is, echt een warboel, hadden ViB het besloten te internen. Ik & Rick waren in ieder geval niet blij, een account waar Rick het groot gebracht heeft, plots te worden internt.

Ik & hem hadden dan besloten om het account op verwijderen te zetten, uit wraak & woede, maar ondoordacht. Uiteindelijk waren er een heleboel bb-dorpjes tussen ViB & Lux. Bart zei dat hij ook stopte, & had het account gegeven aan Bappos.

Zo kwam ik ten einde van deze wereldverhaal .

Station Edeltrein
Nouja het Station Edeltrein verhaaltje van W08 dan ook maar.

BuckyXD
Mijn begin account op W08, ik lag in K55. Eigenlijk heel gunstige ligging samen met mijn stam. -=TF=- dacht ik. The Forgotten naar de leiding van Hazel-Rah en (nog iemand). Ik zat bijna aan de 750K en dacht van nou nu is het wel genoeg geweest met dit verrot spel en dat gedoe in IRL moet ik er gewoon een PUNT achter zetten. Nou account was weg. En dan zit je thuis.(niks te doen).

CorpusNL
Ja heb op dit account nog even gespeeld.(volgens mij via Roy*Bappos op Corpus terecht gekomen.). Enige wat ik voor ogen had was ogen had was rustig co'en. bijrol in massa aanvallen en soms wat dorpen opbouwen.. Tjah dan heb je een beheerder zoals Sevvel. Deze speler had overal een smoes voor en overal moest hij dirigeren.. Maar dat dirigeren ging niet zo makkelijk omdat hij er bijna nooit was. Als ie er was, was het alleen klikken en alleen maar kijken..
Nouja dan komt de tijd aan van een soort chaos op het forum.. Ik zou opeens de spion van ViB zijn. Nou dan wordt er toch wat gedaan.
Mensen checken je IP(voor wat weet ik niet). Je krijgt een 5 dagen ban en daarna mag je er opeens weer op. Ja en dan is Sevvel opeens de speler waar je op kan rekenen. Nou ik als co ga je dan steeds beetje bij beetje haten. Nou op een dag heb ik gezegt ben er klaar mee met die beschuldigingen en al dat gezeik van jullie(vooral van Sevvel).
Toen ik gezegd had dat ik zou stoppen, nou dude. Die Sevvel ging tekeer over MSN. 2 Woorden= Geniale tijd.

KoebeestPK
Nouja na 2 dagen niet meer op Corpus gezeten heb. Dacht ik van ik ga maar verder met het account BuckyXD op W12. Daar kom ik de speler Coinflip tegen. Wie dat was (1. raad maar). Nou hij had intresse in mij om op KoebeestPK te spelen in Lux. Dus ik dacht Auch dat gaat er 1 niet leuk vinden(2. raad maar). Nou ik had ja gezegt en na 5 dagen zat ik toch weer op W08 te spelen.. Ik weet niet wat het was maar soms had ik het gevoel dat het mijn WERELD was.
Ik kwam op het account had 5,5 mil en stond 50ste in de ranking. Nou nu bijna 6 maanden verder heb ik er wat miljoenen bij geschreven en 10 plekjes gestegen in de ranking. 8,5 mil en 41ste plaats heb ook even 20ste gestaan maar dat komt wel weer.

Stammen!
Heb in de stammen Lux, Vib en Divi gezeten en daar ging het altijd wel via sommige manieren op een chaos lijken en altijd wezen de vingers naar mij. Nouja ik maak nergens zo probleem van tenzij het ietsjes te ver gaat voor mij weten. Ik heb respect voor iedereen maar als iemand geen respect voor mij heeft kan je beter maar je woordenboek bij je hebben.. Nou bij Lux ging het aantal keer te ver en niet zo beetje ook vanwaar ik uiteindelijk weg bleef. En dan hebben we de speler Sevvel nog in ViB. Hopen dat hij nog steeds TW speelt. Wil nog wel een x gesprekje met hem. En ja hopen dat het in Divi anders begint te draaien nu ik ook een stamleider ben..

Nouja verder vraag je stel je maar of ik er op antwoord is ander verhaal
 

DeletedUser42177

Guest
Dit is precies het zelfde topic als die Tonetje had gemaakt, alleen zet jij het hier achter elkaar neer, zondar iets er tussen, zodat het makkelijker te lezen is, dit is eigenlijk zonde, ga dan gewoonw eer verder bij het andere topic :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit juist overzichtelijk. Als we hier ook niet reageren en de forum mods alle posts willen verwijderen zou dat erg lekker zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dit is precies het zelfde topic als die Tonetje had gemaakt, alleen zet jij het hier achter elkaar neer, zondar iets er tussen, zodat het makkelijker te lezen is, dit is eigenlijk zonde, ga dan gewoonw eer verder bij het andere topic :rolleyes:

Nou is ook makkelijk voor TWWeekblad als ze iets nodig hebben van W08:)
Staat het goed op een rijtje:) Kunnen de Mods dit in de gaten houden? En alle post willen verwijderen die niet aan goeie verhalen leveren!
 

DeletedUser14331

Guest
Zou het mogelijk zijn dit samen te vatten in de 1e post van het andere topic. Dit is namelijk even overzichtelijk, en heb je maar 1 topic nodig.

Ik hoop dat de opener van het 1e topic (tonetje dacht ik) dit in orde kan brengen. Tot dan sluit ik dit topic, zodanig je het nog kan nakijken.

mvg
Freek (dj freak)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan