Speler van het jaar |2016

DeletedUser75778

Guest
It's funny, cuz it's true :)

Gelukkig heb je iets om het te compenseren..
9496c4cc80.png
 
Reactiescore
2.478
In principe is de uitslag klaar, ik moet alleen nog iemand vinden die mijn post van 3k woorden wil nalezen op stelfouten. Als er geen vrijwilligers zijn, dan zal ik dit morgen zelf doen en krijgen jullie in de loop van de dag een mooie eindpost voor dit topic om 2016 af te sluiten.
 
Reactiescore
2.478
Moet je nagaan als je 3k woorten moet nakeiken
 

DeletedUser75778

Guest
In principe is de uitslag klaar, ik moet alleen nog iemand vinden die mijn post van 3k woorden wil nalezen op stelfouten. Als er geen vrijwilligers zijn, dan zal ik dit morgen zelf doen en krijgen jullie in de loop van de dag een mooie eindpost voor dit topic om 2016 af te sluiten.

Als je nog niemand hebt gevonden, kan ik het morgen wel doen :smile:
 
Reactiescore
2.478
Beste AF-gangers,

Allereerst wil ik iedereen de beste wensen wensen. Dat dit nog een mooi tribalwars jaar mag worden en dat er nog veel leuke dingen mogen gebeuren.

Inleiding

Dan is het nu tijd voor de uitslag. Wie is de speler van het jaar 2016 geworden op wereld 49? Ik zal in deze post de uitslag verwerken van de totale score en de top 3 zal zoals afgesproken een aantal pp’s winnen. Maar ik zal ook een paar individuele prestaties benoemen en het jaar evalueren. Het belooft dus weer een lange post te worden.

De evaluatie van 2016

Momenteel zijn er nog maar twee stammen die een claim op de wereldwinst kunnen maken. Zit zijn de stammen Fide en Met Ui. De eerst genoemde bestaat een aantal maanden langer dan Met Ui en heeft momenteel de beste kansen om de wereld te winnen. Fide heeft deze maand ongeveer 400 dorpen winst geboekt op hun vijand aan vrijwel ieder front.

Echter heeft de wereld veel meegemaakt om uiteindelijk tot deze samenstelling te komen. Zo zijn er langere tijd meerdere stammen geweest die het verloop van de wereld hebben bepaald. Ik zal een paar stammen aanhalen die het niet tot dit moment hebben gehaald. Ik zal elke stam even apart vernoemen en hun status, prestaties en biografie te vertellen.

Pingu:

-Biografie:
Deze stam is ontstaan in de begin van de wereld. Dit was een core stam met zeer beperkte diplomatische middelen. Wat inhoud dat ze veel front en te weinig def hadden. Deze stam heeft een maand of twee bestaan. Hierna zijn bijna alle leden geleaved. Een deel ging naar de stam !R.

-Prestatie:
Deze stam heeft ervoor gezorgd dat een aantal spelers elkaar hebben leren kennen, waar uiteindelijk sterke groepen uit zijn ontstaan.

-Status:
Tot het vallen van Down to Earth was het een opkomende stam die, los van de ligging, de nodige potentie bezat.

Fear:


-Biografie:
Fear is volgens de stats de zelfde stam als Pingu. Dit komt doordat SummerVibes de stamnaam heeft veranderd, nadat iedereen geleaved was. Buiten Summervibes zaten The Muppet show en troepe4 in de stam. Later kwam hier nog 4 Farmers On A Train bij. Na een ongelukkige samenloop van omstandigheden is SummerVibes echter weggespeeld bij een nachtblitz. Waardoor er in deze stam al snel nog maar 3 accounts waren. Later zou deze stam opnieuw hun naam veranderen en een twintigtal nieuwe leden inviten.

-Prestatie:
Persoonlijk vind ik het nog een hele prestatie dat ze voor een ruim een maand op beide fronten niks hebben verloren aan zowel Deluxe als Fide. The Muppet show was in die periode een echte dominante speler.

-Status:
Door het verlies van SummerVibes is de status wat naar beneden gegaan, maar ondanks dat is Fear een stam geweest waar elke stam rekening mee moest houden, ondanks dat ze zo klein waren.

Deluxe:

-Biografie:
Deluxe is een stam die in de start is gemaakt en het gewoonweg lang heeft volgehouden. De meeste premades zouden al in een eerder stadium zijn gevallen. Bij Deluxe ging het ze lang voor de wind, een leuk feitje is dat ze ooit de huidige leider van Fide hebben weggespeeld. Die nu overduidelijk uit is op wraak.
Hiernaast is Deluxe voor de loop van de wereld een belangrijker factor geweest. Ze hebben een aantal spelers weggespeeld, hebben een goede BG gezocht en gevonden en hebben verschil gemaakt met hun recruit-beleid. Als ze een aantal spelers wel of niet hadden aangenomen zag de wereld er misschien wel heel anders uit.
Nadat het al langere tijd schommelde in Deluxe en het eerste schaap over de dam was, besloot de leiding zijn leden te kicken, om uiteindelijk weer met 70% van het uit Deluxe in een andere stam te komen.

-Prestatie:
Aangezien ik in hart en nieren een vijand van Deluxe blijf, vind ik deze lastig te beantwoorden, wat heeft Deluxe nu eigenlijk echt bereikt.

-Status:
De status van Deluxe was in de eerste maanden van de wereld relatief hoog. Echter was Deluxe in mijn ogen een anticlimax en zo was ook hun reputatie. Zeker op gebied van beleid zetten steeds meer mensen hun vraagtekens hier achter en aan het eind van Deluxe was iedereen hier unaniem over.

R.D.R./ EiR:

-Biografie:
Naar mijn mening heeft R.D.R. de leukste biografie van deze wereld. De bijnaam van R.D.R. was ‘de Turken’. Dit was erg toespasselijk, aangezien 80% van deze stam ook daadwerkelijk Turks was. Waarom onze support hier zo laat pas iets aan heeft gedaan is voor ons allen een vraagteken, aangezien ze meerdere spelregels overtraden.
De Turken stabten en kata’den erop los. Uit een van die stabs is EiR ontstaan. Toen was het even de Nederlanders tegen de Turken in het zuiden van de wereld. Deze strijd hebben de Turken met overtuiging gewonnen, en vervolgens heeft een deel van de Nederlanders zich weer bij hun aangesloten, om vervolgens wéér gestabt te worden. En met hun bijzondere tactiek. Ze hadden geen persoonlijke clusters en uiteindelijk welgeteld één barbarendorp in hun complete stamcluster. Doordat elke speler maar max 10 dorpen op de zelfde plek had, was een goede tegenaanval aan het begin van de game een onbegonnen zaak.

-Prestatie:
Ze hebben laten zien hoe belangrijk samenwerken is, maar bovenal hebben ze laten zien dat praatjes geen gaatjes vullen.

-Status:
Iedereen had een afschuw voor de ‘Turken’

Crows:

-Biografie:
Crows heeft lang in de under-dog positie gezeten. Dit is over het algemeen misschien wel de meest stabiele stam geweest. Een veel groter compliment kun je niet krijgen als rim-stam. Hebben eigenlijk alleen maar goede doordachte keuzes gemaakt.

-Prestatie:
Jullie hebben het idee van een verenigd westen tot werkelijkheid gewaand, ik denk dat dit de een hele prestatie is, wat zeker niet makkelijk is als je naar het verleden van veel van de westelijke spelers kijkt.

-Status:
Deze vind ik lastig, aangezien Crows best vaak vergeten werd. Ik denk dat ik ze gewoon de verrassing van deze wereld moet noemen.

Dododo:

-Biografie:
Een stam die heel het Noord-Westen domineerde. Een stam die met 3 leden een heel eind is gekomen. De stam die voor tactisch belang was voor de wereld en de stam die ik persoonlijk behoorlijk overschat heb.

-Prestatie:
Ze hebben de oorlog die ze hadden met Mono succesvol afgesloten, wat eigenlijk nooit zo had mogen zijn.

-Status:
De status die deze stam had verschilde heel erg.

Mono:

-Biografie:
Mono is ontstaan uit de grootste leden van twee noordelijk gelegen stammen. Hierdoor was de cluster van Mono gewoonweg ruk. Ze hadden namelijk twee stamclusters en dus minimale safe-zones. Deze stam heeft nooit mogen ontstaan. Dit besefte ze zelf ook en zijn uiteindelijk in fusie gegaan met de stam die hun cluster uit mekaar hield.

-Prestatie:
Eerlijk is eerlijk met 360graden front hebben ze het nog best lang weten vol te houden, hier was runnen nog niet zo zeer van de orde van de dag, al zaten ze er wel doorheen.

-Status:
De status van Mono was inzicht- en tactiek loos

!R.:

-Biografie:
Deze stam werd gezien als noobstam, de stam die ontstaan is uit Pingu en de overblijvers die niet mee mochten naar Mono. Al hebben ze lang stand weten te houden. Uiteindelijk hebben ze voor een fusie gekozen en tot onze schik een paar leden gewoonweg achtergelaten.

-Prestatie:
-

-Status:
Ze hebben ons laten zien hoe noobs zich snel en goed kunnen ontwikkelen

Irid:

-Biografie:
Deze stam in ontstaan uit Mono en !R., hier was veel opspraak over aangezien ze gewoon leden hebben achtergelaten die niet mee wilde. Een paar dagen na het ontstaan is de leiding geleaved, omdat ze het hele plan achteraf toch niet goed vonden. Hierna is simpelweg account voor account weggespeeld en is er een aanzienlijk deel weggegaan voor de fusie met een westelijke stam.

-Prestatie:
Een wereldrecord korte afstand sprint gezet

-Status:
De leverraar van runners

Fide:

-Biografie:
Fide is al vroeg in het spel ontstaan en kort na hun fusie lanceerde ze een P&P bom, iets wat bij veel vijanden in het verkeerde keelgat schoot. Ze kwamen uiteindelijk nogal arrogant over en deden net of ze de wereld al gewonnen hadden. Op deze grond is Met Ui ook ontstaan, Fide heeft dit dus deels aan hun gedrag te danken.
Fide is een stam die al heel lang stabiel over komt, weinig stam veranderingen heeft, een aanwezige leiding geniet en extern goed in de communicatie is. Hiernaast is het bekend dat er in Fide meer kwaliteit zit en dat de leden over het algemeen net iets meer daadkracht uitstralen.
Je ziet dat Fide goed heeft nagedacht over hun edelrichting, ze ligging in een mooie phalanx. Ieder account moet normaal gesproken in staat zijn om zijn eigen front te stacken tegen een blitz. Iedere speler zou makkelijk 100mil per dag kunnen farmen als je naar hun cluster krijgt. Er is ook gekeken naar de potentie van accounts, snel groeiende account hebben meer ruimte van dan minder snel groeiende accounts.

Hiernaast is Fide een stam die niet vaak voor een diplomatische oplossing kiest, iets wat ze in mijn ogen vaker had moeten doen. Denk hieraan dan aan het recruiten van SummerVibes of de spelers van Dododo. Beide kampen wilde zich ooit aansluiten bij Fide, maar Fide koos ervoor om niet te gaan voor recruit-to-win. Dus zijn alle drie de spelers in Met Ui terecht gekomen, waardoor zij nu echt een kwantitatieve voorsprong heeft opgebouwd.
Fide heeft altijd voor de leuke/uitdagende oplossingen gekozen op het diplomatische vlak, dit siert ze alleen hebben ze het naar mijn mening overdreven. Ze hebben nooit echt een BG met een andere stam gehad.

Fide heeft in het verleden veel vv gedraaid van externe accounts, waardoor de doorgang van Deluxe/Irid/Met Ui slomer verliep. In deze periodes hebben ze laten zien dat ze geen moeite hebben om te deffen en vv’s door te geven. Naast dat vele van de Fide spelers hebben laten zien dat ze iets van het spel kunnen, zijn bijna alle stammassa’s van Fide een succes geweest. Ook de massa’s die ze nu op Met Ui uitvoeren in het noorden blijken keer op keer een succes.

-Prestatie:
Grof gezegd verslinden ze alles wat er op hun pad komt. Het AF is hun achtertuin en ik zie ze als potentiele winnaars.

-Status:
Arrogant

Met Ui:

-Biografie:
Met Ui is ontstaan uit een fusie van vijf stammen (Crows/Deluxe/Fear/Irid en later nog Dododo). Dat zijn een heel hoop stammen die zich verenigen om één enkele andere stam te verslaan. Ik was er al eerder op gekomen, maar ik vind het zwart op wit nogal sneu klinken 5 stammen tegen 1… Buiten dit was het tactisch gezien natuurlijk een sterke fusie. Enkel was de het iets wat explosief naar mijn idee en had ik graag gezien dat de fusie op een iets andere grond was opgericht. Met Ui legt de focus altijd op dat ze Fide willen verslaan in plaats van de wereld te willen winnen. Het ene is een gevolg van, ik weet het, maar het is wel degelijk een verschil. Het geeft namelijk weer dat jullie Fide koste wat het kost van de overwinning willen weerhouden in plaats van zelf de wereld willen winnen.
Met Ui heeft een grote DU stam en hun groeirichting is wat onduidelijker, maar daarom niet minder sterk. Hun DU stam biedt veel def, maar geeft met UI wel minder farm mogelijkheden. Naar mijn idee heeft Ui het iets uit de hand laten lopen met hun DU stam. Sommige leden van de DU stam zijn zelfs nog groter dan hun eigen leden. Wat betreft de safe/front verhouding van de accounts zit het ook goed, vrijwel elk account kan zelfvoorzienend zijn.

Of Met Ui diplomatisch sterk ik durf ik te betwijfelen, ze doen niet aan P&P en hebben hun eigen normen en waarden. Hiernaast wegen ze ook vaak met twee schalen en moeten ze iets vaker de spiegel voor zichzelf houden. Maar het is ze gelukt om een fusie klaar te stomen en recent nog extra leden te recruiten. Hun NAP met RDR is omstreden en daar hebben ze vast hun reden voor, maar deze is nooit echt duidelijk gemaakt aan de rest van de wereld, waardoor er echt een ophef over kwam. Want als je een NAP met iemand hebt, dan wil je samenwerken, in zekere zin. RDR zijn kata’en de stabbers, als je hiermee een NAP hebt en zelfs vv draait…. Naja mijn mening is denk duidelijk over dit feit. Maar dit is als het goed is nu opgelost?

Met Ui heeft een aantal spelers als buffer gebruikt en wilde RDR ook als buffer gebruiken ik ben blij dat ze hier uiteindelijk op terug zijn gekomen, want deze kata’ende stabbers moeten zo snel mogelijk van de wereld verdwijnen. Met Ui heeft ook weer een aantal massa’s/blitzen achter de rug en ook zij pakken bij veruit de meeste stamactief dorpen met holsappeltje als voorbeeld. Het is gewoonweg zielig dat een account met zoveel def nog dorpen kan verliezen. Maar ik ga ervan uit dat dit is afgedwongen door met UI.

-Prestatie:
Ze hebben het westen verenigd en zijn er uitgekomen met groeirichting. Ze hebben lang eerste gestaan en hebben een sterke MB stam achter zich staan. Verder is de stam te wisselvallig om het over één kam te scheren.

-Status:
Stijfkoppige, zichzelf overschattende spelers met een paar uitzonderingen.

Individuele prestaties

Holsappeltje
:
Er móet iets over holsappeltje gezegd worden. Het account die defensief het meeste heeft moeten laten zien. Hoewel de kwaliteit soms tegen viel heeft Steven ons allemaal een les in doorzettingsvermogen geleerd, wat zeker niet onderschat mag worden.

The Muppet show:
Iedereen kent dit account nog wel van mijn glorie tijd. Deluxe tegen TMS, ze hebben 3 massa’s gehad waar ze in totaal 5 dorpen zijn verloren? Dit getuigd van een goed actief team, ook al waren de aanvallen misschien niet heel goed, je moet weten wat je doet om op deze manier keer op keer succesvol een massa af te slaan met dat front en de beperkte middelen die de originele spelers tot hun beschikking hadden. En dat niet alleen, maar ondanks de constante druk toch steevast in de top 3 blijven staan voor een maand of twee lang.

The Age of Nobility:
Misschien wel het meest besproken account. Het account wat het 5/6 maanden stamloos heeft overleeft en een kleine maand geleden uiteindelijk de stam is gejoind. Ondanks dat dit mijn account is geweest en ik de acties ongetwijfeld nog hoger in acht heb dan vele van jullie. Aangezien het account nooit echt weerstand heeft gehad van hun buren, moet iedereen toegeven dat dit account een grote vinger in de pap heeft gehad bij het verloop van de wereld. En zeker veel kwaliteit laat zien. Ik ben oprecht blij dat dit pad ook na mijn stop minimaal zo goed wordt voortgezet.

4 Farmers in a Train:
Dit account heeft lang top 1 gestaan en stond aan het roer van de nieuwe stam in het westen. Nu leidt de speler Dick een stam die heel veel steken laat vallen. Maar als je dag in dag uit zoveel tijd in je stam moet steken en dit nog altijd zonder overgave doet, moet je gewoon een plekje in deze vernoemingen krijgen. Want een stam leiden die niet gewillig is, zal meer tijd kosten dan veel mensen kunnen inschatten.

Savior of the North:
Ja, woorden schieten te kort voor dit top account. Ze zijn belangrijk voor hun stam, leiden een stam. Ze deffen ongelooflijk veel via vv’s. Met zo een team van ervaring, gezelligheid, overtuiging en wilskracht kun je een wereld niet verliezen. Zo een team neemt heel de stam onbewust op zijn schouders en brengt de stam tot nieuwe hoogtes.

De uitslag van de lijstjes

En dan eindelijk de prijsuitreiking van speler van het jaar. Jullie zullen snel jullie pp’s krijgen.

Eerste plaats (150pp’s):
Ik ga het niet langer maken als nodig. Savior of the North is de terechte nummer 1 in deze lijst. Het beste team die er op het moment is op W49. Ze hebben de nummer twee met bijna het dubbele aan punten verslagen. Het is een eenzame weg naar de top zullen we maar zeggen.

Tweede plaats (100pp’s):
The Age of Nobility, het account die ik samen met Ricardo heb groot gebracht en waar Lauren nu op gaat huishouden. De prestatie opzich is een wonder: zolang stamloos overleven mag niet mogelijk zijn. Zeker niet in een spel wat stammenoorlog heet. In mijn ogen dus ook de terechte nummer twee voor de speler van het jaar 2016.

Derde plaats (50pp’s):
Tot mijn spijt heeft Pathos11 net deze titel behaald. Hij heeft alle punten verkregen door zijn gedrag op het AF. Hij is de koning van het AF. Ze hebben zelf voorgesteld om de weging te veranderen, maar hier wilde ik niks van weten, aangezien de weging van te voren is vastgelegd. Dat de rest niks op het AF doet kan jij ook niks aan doen. Kortom je bent derde geworden, iets wat uit onverwachte hoek komt, maar dat maakt het niet minder knap.

De uitslag:
64sjwzao5ltmi.png

PS, credits naar David voor het nakijken van deze post.
 

Bijlagen

  • tussenstand.png
    tussenstand.png
    74,3 KB · Weergaven: 5

DeletedUser

Guest
Ricardo heeft veel te weinig credits gekregen in de lijstjes over The Age of Nobility. Ik gooi er de respectbetuiging dus bij deze even snel achteraan. ;)

Pathos zijn echt kut noeps. Kijk die Robin bijvoorbeeld, kan er geen reet van. Allemaal piemelzuigers die hun punten hebben gegeven. :cool:
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.501
Zegt ook weer hoe inactief jij bent als je denkt dat Robin nog speelt
 
Reactiescore
853
The Muppet show:
Iedereen kent dit account nog wel van mijn glorie tijd. Deluxe tegen TMS, ze hebben 3 massa’s gehad waar ze in totaal 5 dorpen zijn verloren? Dit getuigd van een goed actief team, ook al waren de aanvallen misschien niet heel goed, je moet weten wat je doet om op deze manier keer op keer succesvol een massa af te slaan met dat front en de beperkte middelen die de originele spelers tot hun beschikking hadden. En dat niet alleen, maar ondanks de constante druk toch steevast in de top 3 blijven staan voor een maand of twee lang.

Is dit een grap? Ze gingen na een blitz van Dia al nat en verloren een flink aantal dorpen.. Dit account heeft mij enorm teleurgesteld en is in mijn ogen geen vermelding waardig.
 
Reactiescore
2.478
Is dit een grap? Ze gingen na een blitz van Dia al nat en verloren een flink aantal dorpen.. Dit account heeft mij enorm teleurgesteld en is in mijn ogen geen vermelding waardig.

Ik heb het over de periode vlak na de zomervakantie, zoals ik mijn eerste zin ook begon. Iedereen kende ze in hun glorie tijd tegen Deluxe. Nu is Deluxe er niet meer en er is een nieuw team, die de prestaties van toen niet meer evenaart.
 
Reactiescore
2.478
Voor dat Kayo op TMS kwam :p, ik bedoel echt het originele team, maar ga nu niet mijn evaluatie afzeiken en geef gwn dat bedankje.
 

DeletedUser

Guest
Allereerst een geweldige post Aldo.
Toch even hierop wat zeggen:
The Muppet show:
Iedereen kent dit account nog wel van mijn glorie tijd. Deluxe tegen TMS, ze hebben 3 massa’s gehad waar ze in totaal 5 dorpen zijn verloren? Dit getuigd van een goed actief team, ook al waren de aanvallen misschien niet heel goed, je moet weten wat je doet om op deze manier keer op keer succesvol een massa af te slaan met dat front en de beperkte middelen die de originele spelers tot hun beschikking hadden. En dat niet alleen, maar ondanks de constante druk toch steevast in de top 3 blijven staan voor een maand of twee lang.

Tymon en co waren geweldige spelers. Hun start was fenomenaal en ze hebben het ons niet makkelijk gemaakt om eindelijk die nr1 spot eens te claimen. Alleen, als ik me toch goed herinner heeft er maar degelijk 1 goede massa plaatsgevonden op TMS, de andere waren nog slechter dan slecht.
Sinds dat zij gestopt zijn is het account het vernoemen niet meer waard. Kayo en team hebben het account geen eer aan gedaan en het heeft alleen maar nog in de top3 kunnen meedraaien voor een tijdje omdat het vorige team zo'n grote voorsprong hadden opgebouwd.
 

DeletedUser51467

Guest
Fear:

-Biografie:
Fear is volgens de stats de zelfde stam als Pingu. Dit komt doordat SummerVibes de stamnaam heeft veranderd, nadat iedereen geleaved was. Buiten Summervibes zaten The Muppet show en troepe4 in de stam. Later kwam hier nog 4 Farmers On A Train bij. Na een ongelukkige samenloop van omstandigheden is SummerVibes echter weggespeeld bij een nachtblitz. Waardoor er in deze stam al snel nog maar 3 accounts waren. Later zou deze stam opnieuw hun naam veranderen en een twintigtal nieuwe leden inviten.

-Prestatie:
Persoonlijk vind ik het nog een hele prestatie dat ze voor een ruim een maand op beide fronten niks hebben verloren aan zowel Deluxe als Fide. The Muppet show was in die periode een echte dominante speler.

-Status:
Door het verlies van SummerVibes is de status wat naar beneden gegaan, maar ondanks dat is Fear een stam geweest waar elke stam rekening mee moest houden, ondanks dat ze zo klein waren.

Deluxe:

-Biografie:
Deluxe is een stam die in de start is gemaakt en het gewoonweg lang heeft volgehouden. De meeste premades zouden al in een eerder stadium zijn gevallen. Bij Deluxe ging het ze lang voor de wind, een leuk feitje is dat ze ooit de huidige leider van Fide hebben weggespeeld. Die nu overduidelijk uit is op wraak.
Hiernaast is Deluxe voor de loop van de wereld een belangrijker factor geweest. Ze hebben een aantal spelers weggespeeld, hebben een goede BG gezocht en gevonden en hebben verschil gemaakt met hun recruit-beleid. Als ze een aantal spelers wel of niet hadden aangenomen zag de wereld er misschien wel heel anders uit.
Nadat het al langere tijd schommelde in Deluxe en het eerste schaap over de dam was, besloot de leiding zijn leden te kicken, om uiteindelijk weer met 70% van het uit Deluxe in een andere stam te komen.

-Prestatie:
Aangezien ik in hart en nieren een vijand van Deluxe blijf, vind ik deze lastig te beantwoorden, wat heeft Deluxe nu eigenlijk echt bereikt.

-Status:
De status van Deluxe was in de eerste maanden van de wereld relatief hoog. Echter was Deluxe in mijn ogen een anticlimax en zo was ook hun reputatie. Zeker op gebied van beleid zetten steeds meer mensen hun vraagtekens hier achter en aan het eind van Deluxe was iedereen hier unaniem over.

Allereerst een mooie post. Toch enkele opmerkingen. Ik snap je frustratie tegen Deluxe, maar denk dat je hen wel wat tekortdoet, zeker als je kijkt hoe je over Fear praat. Bij Fear had Fide enkel front met Summervibes en je ziet hoe dat is afgelopen. 4Farmers had verbonden met iedereen dus kon amper aangevallen worden en troepe4 lag zo veilig als iets en was gewoon de deffleveraar van de stam. Dusja enige die zich heeft standgehouden was TMS die kwantitatief een pak groter was en dan nog eens van extreem veel deff kon voorzien worden tegen Deluxe. Dus waarom zoveel lof over Fear en zo negatief over Deluxe? Fear heeft nog een pak minder betekend in de wereld dan Deluxe.

De uitslag van de lijstjes

En dan eindelijk de prijsuitreiking van speler van het jaar. Jullie zullen snel jullie pp’s krijgen.

Eerste plaats (150pp’s):
Ik ga het niet langer maken als nodig. Savior of the North is de terechte nummer 1 in deze lijst. Het beste team die er op het moment is op W49. Ze hebben de nummer twee met bijna het dubbele aan punten verslagen. Het is een eenzame weg naar de top zullen we maar zeggen.

Tweede plaats (100pp’s):
The Age of Nobility, het account die ik samen met Ricardo heb groot gebracht en waar Lauren nu op gaat huishouden. De prestatie opzich is een wonder: zolang stamloos overleven mag niet mogelijk zijn. Zeker niet in een spel wat stammenoorlog heet. In mijn ogen dus ook de terechte nummer twee voor de speler van het jaar 2016.

Derde plaats (50pp’s):
Tot mijn spijt heeft Pathos11 net deze titel behaald. Hij heeft alle punten verkregen door zijn gedrag op het AF. Hij is de koning van het AF. Ze hebben zelf voorgesteld om de weging te veranderen, maar hier wilde ik niks van weten, aangezien de weging van te voren is vastgelegd. Dat de rest niks op het AF doet kan jij ook niks aan doen. Kortom je bent derde geworden, iets wat uit onverwachte hoek komt, maar dat maakt het niet minder knap.

De uitslag:
64sjwzao5ltmi.png

PS, credits naar David voor het nakijken van deze post.

Proficiat Savior met de eerste plaats. Zoals al is aangehaald vind ik zelf ook de 3e plaats niet echt terecht doordat de punten van het AF teveel doorwegen. Deze puntenverdeling is dezelfde als op w42, maar doordat het AF daar een pak actiever was, gaf dit een beter en minder vertekend beeld.
 
Reactiescore
2.478
Zoals ik ook al in de post zei, kan ik me geen echte prestaties herinneren. Die er vast wel zullen zijn, maar het lukt me niet op objectief te blijven :oops:
 

DeletedUser7072

Guest
Deluxe was vooral voor de zomer een zeer goede stam. Ik zou zelfs willen zeggen dat ze op Fide na de beste stam van W49 waren.

Nou kun je zeggen dat dat komt omdat het niveau op W49 laag is en de andere stammen nog slechter waren, dat zou kunnen. Maar feit is dat ze het gewoon goed deden tegen vijanden in Mono en pingu.

Het was tijdens en na de zomervakantie dat de kwaliteit en motivatie achteruit gingen, inclusief die van mezelf. De zomer is altijd een moeilijke periode voor stammen en deluxe was hier niet tegen opgewassen.

Maar als je bedenkt dat deluxe toch ook flink wat accounts in Pingu, ZEN en mono aangepakt heeft kun je er niet omheen dat ze de wereld flink beïnvloed hebben en hun stempel gezet hebben.

Nu leven de restanten van deluxe voort in met UI. En iets zegt me dat rond C54 moeilijker gaat worden om winst te boeken dan in het noorden. Ik verwacht dat ex deluxe spelers zich niet zo makkelijk zullen laten pakken, maar we zullen zien hoe het loopt.

Speciale vernoeming naar vitalise(nu et murus) en TAS. Die 2 waren voor deluxe wat savior en toku voor Fide zijn. Ze hebben toch aardig wat jongens uit mono flink aangepakt, waarvoor ze zeker credits verdienen.
 

DeletedUser77710

Guest
Speler van 2016: Gonohaba, Niels was overactief, we hebben The Age of Nobility daar zwaar geowned
 
Bovenaan