Speler van het jaar |2016

Reactiescore
2.478
Beste lezers,

Het nieuwe jaar komt er weer aan, dus het lijkt me tijd voor een evaluatie/terugblik van W49 zoals de traditie zich voordoet. Misschien is dit topic een weekje te vroeg geopend, maar dit forum heeft echt weer leven nodig. De vragenlijst vind je hieronder. Dit weekend zal ik ook een lijstje maken, al is mijn kennis alweer 2 weken verouderd <3

Verder denk ik dat het geen kwaad kan om weer nieuw leven op dit forum te krijgen. Aangezien het weer dood is de laatste dagen. Doe me wel een plezier niet te veel spam en maak niet enkel lijstjes met jou eigen stam erin.

PHP:
[SIZE=3][B]SPELERS[/B][/SIZE]

[B]Wie was de beste speler van 2016?
Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
Wie was de beste aanvaller van 2016?
Wie was de beste verdediger van 2016?
Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
Wie was de beste leider van 2016?
Welke speler gaf je de meeste motivatie?
Wie was dé flopspeler van 2016?
Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
Wat was het moment van 2016?
Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?[/B]


[SIZE=3][B]Stammen[/B][/SIZE]

[B]Wat was dé topstam van 2016?
Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
Welke stam was aanvallend het beste?
Welke stam was defensief het beste?
Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
Welke stam is dé flopstam van 2016?
Welke stam was dé vijand van 2016?
Van welke stam verwacht je het meeste in 2017? [/B]

Michiel kwam met een leuke toevoeging, de credits gaan dus naar hem. Maar aangezien ik niks te doen heb zal ik dit gedeelte wel op me nemen en kijken wie DE speler van het jaar is:

- Je mag jezelf vermelden in de awards, maar dan tel ik je niet mee voor de puntentelling.
- Je mag meerdere personen vermelden in de awards, maar alleen de eerste tel ik mee voor de puntentelling.

Beste stamspeler - 3 punten
Beste speler - 3 punten
Beste verdediger - 2 punten
Beste leider - 2 punten
Beste P&P'er - 2 punten
Beste aanvaller - 1 punt
Meest tactische speler/leider - 1 punt
Favoriete forumposter - 1 punt



Nog even iets persoonlijks, ik had gehoopt dat ik mod kon worden. Aangezien is dat soort zaken echt mijn interesse ligt. Echter is er nog geen ‘werk’ volgens het tw-team. Als jullie mij als modje willen moet je hen ff onderspammen, dat er hier wel een iets actievere/aanwezige mod nodig is. Dan doen jullie mij een plezier en mss maakt het, het forum van W49 ook weer wat overzichtelijker :oops:

Zo niet dan ga ik niet zoals Dirk deze wereld tot mijn dood proberen te volgen(alleen maar liefde), maar zal dit 1 van mijn laatste posten zijn.;)


64sjwzao5ltmi.png
 

Bijlagen

  • tussenstand.png
    tussenstand.png
    74,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

DeletedUser7072

Guest
Zijn die vragen over stammen niet een beetje outdated, praktisch gezien zijn er nog maar 2 stammen over en als je je eigen stam niet mag nomineren moet je wel de vijand nomineren. En als je je eigen stam wel mag nomineren, wint de stam met de meeste leden, want het zou nogal slechte pr zijn om je vijand beter te noemen dan jezelf... En stammen die vergaan zijn kun je moeilijk de 'beste' noemen lijkt mij :p
 

DeletedUser61134

Guest
Zijn die vragen over stammen niet een beetje outdated, praktisch gezien zijn er nog maar 2 stammen over en als je je eigen stam niet mag nomineren moet je wel de vijand nomineren. En als je je eigen stam wel mag nomineren, wint de stam met de meeste leden, want het zou nogal slechte pr zijn om je vijand beter te noemen dan jezelf... En stammen die vergaan zijn kun je moeilijk de 'beste' noemen lijkt mij :p

Je mag ook stammen die R.I.P. zijn opnoemen volgens mij :eek:
 

DeletedUser51467

Guest
Zijn die vragen over stammen niet een beetje outdated, praktisch gezien zijn er nog maar 2 stammen over en als je je eigen stam niet mag nomineren moet je wel de vijand nomineren. En als je je eigen stam wel mag nomineren, wint de stam met de meeste leden, want het zou nogal slechte pr zijn om je vijand beter te noemen dan jezelf... En stammen die vergaan zijn kun je moeilijk de 'beste' noemen lijkt mij :p

Je eigen stam nomineren mag gerust en telt mee, enkel jezelf overal als speler nomineren telt niet mee voor de punten. Het gaat ook niet over de beste stam op dit moment, maar dé topstam van 2016, wie dus gedurende het volledige jaar zich heeft getoond en de wereld heeft gekleurd. Hier kan je wel degelijk objectief naar kijken en dit is ook al bewezen in vorige edities van dit soort 'awards' dus ik zie geen probleem.
 

DeletedUser61134

Guest
Wie was de beste speler van 2016?
Stokje Satédrakan?, Spreekt voor zich natuurlijk!
Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
Die firedrakan deed het toch wel goed hoor, was 5 minuten leider en had al 2 oorlogen gestart.
Wie was de beste aanvaller van 2016?
sSaika, die gozer kan ragen als de beste! Kon aanvallen versturen en je uitschelden op app tegelijk!
Wie was de beste verdediger van 2016?
The Fast, ligt nog altijd met zijn dorpje in een groot vijandelijk cluster. Moet wel een meestersniper zijn :eek:
Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
Aldo, wist niet dat hij me leuk vond.. Was best verrassend toen hij een serenade voor mijn huis stond te zingen :eek:
Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
Aldo & Ricardo, hun hele stam werken ze perfect mee samen! Leveren alle OS een aanvallen zo'n beetje!
Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
Martin, may his soul rest in peace!
Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
Emile, wat is P&P nou zonder scheldwoorden?
Wie was de beste leider van 2016?
sSaika, spelers kicken en binnen 24 uur opedelen. Beste manier om het uitkruid weg te werken!
Welke speler gaf je de meeste motivatie?
Martijn, gekke treinspringer van me!
Wie was dé flopspeler van 2016?
Wie anders dan die Sandokan, spreekt voor zich
Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
Dennis, Litle pipin; Wat is een leven zonder Gingerjokes en poep.
Wat was het moment van 2016?
Het moment dat David oprecht vroeg of ik naar Fide wou in het begin van W49 xD
Grapjas was alweer vergeten hoe dat op W45 ging :p
Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?
The Fast, moge zijn dorp eeuwig overleden in deze moeilijke tijden!

Wat was dé topstam van 2016?
R.D.R. Hoe ze nu ook heten. Lekker stabben :D
Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
R.D.R. Serieus, volgens mij zitten ze elke dag in een internetcafé op een rijtje te TWen
Welke stam was aanvallend het beste?
R.D.R, Wat kunnen die gasten ragen :D
Welke stam was defensief het beste?
R.D.R. Turkie, Turkie is niet dom!
Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
R.D.R. Gewoon je bondgenoten aanvallen, beste manier om te winnen :)
Welke stam is dé flopstam van 2016?
Fide, Kata's op AH? Watjes! gewoon op boer die handel!
Vertraagd zo je eigen voortgang alleen maar!
Welke stam was dé vijand van 2016?
Dodo!
Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?
Fide, kom op je kan heel W49 lang internen. Beetje tempo
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
2.478
Hierbij mijn lijstje, ga niet haten op spelfouten, want ik zocht het niet om het nogmaals na te lezen

Spelers


Wie was de beste speler van 2016?

Ik vind dit een lastige vraag, aangezien ik bij deze award kijk naar individuele prestaties. Ik denk dat Ricardo en ik op ons account dit het beste hebben laten zien. Om als solo-account uiteindelijk zo uit te breken is nogal een prestatie, natuurlijk was er op zijn tijd wat hulp van buitenaf, maar niet zo danig dat dit afdoet van de prestatie. The Age of Nobility heeft alle dorpen op eigen kracht verkregen. Sommige diplomatisch andere met slagkracht. Ik vind het echter moeilijk om zo een award aan mezelf te geven. Zeker aangezien het team niet meer bestaat, daarin tegen hebben we wel 95% van 2016 op het account gezeten.

Al met al denk ik toch dat ik niet om mijn eigen prestatie heen kan, wat wij hebben gedaan in 2016 werd voor vele voor onmogelijk ervaren. De enige speler die anders in aanraking voor deze award zou komen is The Muppet Show. Dit komt door de aantal massa’s die dit account succesvol heeft weerstaan en tegelijk samen met 4FOT de top domineerde. Het team dat gestart is, is enkel al maanden geleden gestopt en sindsdien heeft het nieuwe team nog niet echt iets hoeven te laten zien. Dit komt doordat ze UI zijn gejoint.

Aangezien ik het sneu vind om deze award aan mezelf te geven gaat deze award dus naar The Muppet Show door de prestaties all-over W49.

Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?

Deze vind ik lastig, zelf ben ik nog niet bij tactische hoogstandjes betrokken geweest. Het enige wat ik puur tactisch een sterke zet vind in de fusie van het westen, enkel bots ik met de manier waarop deze fusie heeft plaats gevonden. Naar mijn idee is UI ontstaan puur om Fide het lastiger te maken en Fide van de wist af te houden. In veruit de meeste gesprekken die ik met spelers in UI heb gehad was dit de hoofdgedachte. Ik ben van mening dat dit een verkeerde instelling is. Ik had liever gezien dat de fusie plaats had gevonden onder het mom van het winnen van de wereld. Het is een kleine insteek verandering, maar voor mij wel een essentiële. Maar tactisch was het gewoon een sterken zet, jullie maken het Fide moeilijker.

Hiernaast vind ik dat de fusie voor externe personen nogal explosief overkomen en besteedt Ui totaal geen aandacht aan externe diplomatiek. Aan P&P weigeren ze te doen en als er een poging tot wordt gedaan is het meestal een kansloze schreeuw om aandacht. Ik heb van Dick vernomen dat UI hier meer aandacht aan gaat besteden.

De tactische meesterzet wordt door deze dingen in de schaduw gehouden, kortweg zonde, want er zijn op die manier veel irritaties opgekomen aan beide kanten. Doordat er totaal geen begrip is. De leider van Ui is nu Dick, of tenminste ik zie Dick als de leider van UI. Ik moet heb dus nomineren als tactisch sterken speler van 2016. Al wil ik je wel echt meegeven om nog veel meer aandacht aan het externe gebied te besteden en ook iets actiever op het AF aanwezig te zijn. Want nu heeft UI heeft vertegenwoordigers die ook echt iets te zeggen hebben in UI(leiding).

Wie was de beste aanvaller van 2016?

Ik ben onder de indruk van het noorden van Fide, hier liggen onder anderen Tokugawa Ieyasu en
Savior of the North. Beide account staan steen vast in de top 5 en hier zie ik niet snel verandering in komen. Elke aanval die zij tot nu toe hebben uitgevoerd is een succes. Een sterk team hiervoor dus, maar aangezien ik weet dat Savior net iets meer voor hun stam doet (leiding) gaat mijn stem uit naar
Savior of the North, maar daarmee wil ik Tokugawa Ieyasu niet ondersneeuwen. Een goed team daar in het noorden. Hier moet Ui echt een antwoord op vinden. Zeker nu ze dododo hebben gerecruit.

Wie was de beste verdediger van 2016?
Lastig te zeggen, natuurlijk weet ik van een groot aantal spelers ongeveer hoe ze spelen en deffen. Laurens heeft nog niks op W49 laten zien. Deze speler van Fide kan ze nog erg goed uitkomen. Het jammere is dat de meeste spelers bij een massa ook meteen dorpen verliezen of vv afgeven, waardoor het lastig in te schatten is wie nu de vv doet. Zoals ik hierboven al aanhaalde heeft The Muppet Show in het verleden laten zien dat ze kunnen deffen, echter is het team veranderd dus ook de kwaliteit op het account en is dit account sinds dien nooit echt meer op de proef gesteld. Ik heb wel bewondering voor Andre, die nog altijd op zijn account speelt. Wat er dan van over is. Maar hier is heel veel vv op gedraaid en verliezen ze nog altijd veel dorpen bij iedere aanval. Wat ook wel weer logisch is met dat front.

Huidig denk ik echter dat ik voor Tokugawa Ieyasu, ze pakken veel vv'en ik weet waartoe Luuk instaat is. Dat is de meeste bescheiden en onderschatte speler die op W49 speelt.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?

Zonder meer was ik blij verrast dat ik Andre opnieuw tegen kwam en wel op een top 4 account. Hij heeft veel geleerd en is een cultheld van mij geworden, ik ben trots op je jongen! Echter heeft Ben van Dubium mij echt verrast. Al siert het hem niet hoe hij zijn account achter heeft gelaten. Aangezien ik ook geen lid van een stam ben geweest, is het lastig deze vraag te beantwoorden, omdat ik niet weet welke speler zich het meeste ontwikkeld heeft op W49, dus ik blijf bij Andre.

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?

Ik zal beginnen met de manier waarop ik deze award ga baseren. Je bent een goede stamspelers als je intern actief bezig bent, je bijdraagt bij een goede sfeer in de stam, je op z’n tijd vv pakt, je troepen met regelmaat doneert en je extern je stam acties goed kan verdedigen.

Dit laatste wordt vooral door Ui behoorlijk onderschat. Een aantal spelers van UI voldoen niet aan dit laatste, waardoor er in mijn ogen geen ideale stamspeler in Ui zit. Al vernam ik dat dit wel in ontwikkeling is. Hierdoor voel ik mij gedwongen om de ideale stamspeler in Fide te zoeken. Ik ben van mening dat iedereen buiten Melvin extern goed overkomt. David, Inge en Fabian doen veel voor hun stam en zijn sterk in de externe communicatie als dit nodig is. Vooral Fabian en David kunnen elkaar goed aanvullen. Daniël in de stille kracht van dit team, maar is zeker niet bang om een vv te pakken. Dit team neemt Fide op sleep touw in hoeverre dit nodig is. Om deze reden nomineer ik Savior of the North.

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?

De afgelopen weken is het forum zo goed als dood geweest, dit komt voornamelijk omdat de skype groep overactief is. Over het algemeen vind ik Michiel (Vetrix) een goede poster. Zijn post zijn goed onderbouwd en neemt vaak het initiatief om nieuwe gesprekken te starten en onderwerpen aan te snijden met een vaak sterken openingspost. Hiernaast vind ik Melvin een leuke poster, maar dit komt deels doordat hij zo actief is met lijsten posten.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?

Wederom moet hier een Fide speler uit komen, doordat Ui niet aan P&P doet. Ik ga dan voor David (Leaving Behind) , over het algemeen zie je hem niet op het AF. Totdat er slecht wordt gesproken over zijn stam en dan maakt hij weer een moster post.

Wie was de beste leider van 2016?

Ik nomineer hier Dick voor, ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn om een stam na een fusie te herorganiseren. Kan ik enkel respect voor hebben hoe hij dit klaar speelt. Echter hebben ze te veel schoonheidsfoutjes gemaakt waar in sommige gevallen te laat een oplossing voor kwam en ik raar je echt aan Dick om meer aan P&P te doen, want je moet de waarde hiervan niet onderschatten.

Verder wil ik Fabian ook aanhalen, ik heb er vertrouwen in dat onder jou bewind Fide veel van zijn verwachtingen kan gaan klaar spelen.

Welke speler gaf je de meeste motivatie?

Zonder twijfel Ricardo, we begonnen deze wereld als een troll, want wees eerlijk wij hadden niet verwacht dat we uiteindelijk zover zouden kunnen komen. Ricardo en ik vulde elkaar op veel plaatsen aan, zowel tactisch als met online tijden. Buiten dat het account lekker liep heb ik er echt een vriend bij gekregen. We hadden dagelijks lange gesprekken (via app) zowel over tw als over RL. Ik denk dat we op 5/6 call uren per week kwamen. Als hij me niet over gehaald was, was ik in begin november al gestopt. Wat achteraf mss beter voor mijn RL was geweest.

Wie was dé flopspeler van 2016?

Hier kan ik meerdere uit Deluxe spelers om mij heen voor nomineren, maar Eagle10 spant de kroon. Deze spelers hebben altijd een grote mond naar mij toe gehad. Echter geven ze het naar 1 (goed uitgevoerde blitz) meteen met hun staat tussen de benen weg. Ik moet eerlijk zijn dat ik iets meer weestand had verwacht/gehoopt. Zeker na een grote mond en hoe rooskleurig zij altijd over de toekomst hebben lopen praten.
 
Reactiescore
2.478
Welke gestopte spelers zou jij terug willen?

Uhm, ik zal 1 van de weinigen zijn, maar ik kan het erg goed vinden met Kees. Kees sloot goed aan met het kleine aantal gesprekken die wij (Ricardo, Kees en ik) hebben gehad.

Wat was het moment van 2016?

Voor mij persoonlijk was het, het moment dat Deluxe ons afwees. Vanaf dit moment zijn we echt serieus begonnen met spelen heb ik het idee.

Het moment van W49 is echter de val van Deluxe, dit komt deels door het resultaat wat hieruit ontstaan is. Er komt een eindstrijd van 2 stammen, naar mijn ogen heeft Ui meer kwantiteit dan kwaliteit en is het bij Fide andersom, waardoor de toekomstige strijd echt leuk gaat worden.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?

Ik verwacht veel van Ruthless Maniac, alhoewel de bespeler niet altijd even tevreden zijn over hun edelrichting hebben ze naar mijn mening juist een ideale cluster. Ofja je kan constante druk uitvoeren met jullie looptijden. Farmcluster is ideaal en je hebt meer dan genoeg safe om def te maken. Al denk ik niet dat dit hiervoor gebruikt wordt op de manier waarop dat zou moeten.
Al houd ik Wesley ook met een schuin oog in de gaten, die gast is te actief.

Stammen

Ik zal eerst een verhaal lullen over de twee top stammen, hierna zal ik kort antwoord geven op de onderstaande vragen:

Fide:

Fide is al vroeg in het spel ontstaan, kort na hun fusie lanceerde hun een P&P bom, iets wat bij veel vijanden in het verkeerde keelgat schoot. Ze kwamen uiteindelijk nogal arrogant over en deden net of ze de wereld al gewonnen hadden. Op deze grond is UI ook ontstaan, Fide heeft hier zichzelf dus deels aan hun gedrag te danken.
Fide is/was een stam die heel lang stabiel over komt, weinig stam veranderingen een aanwezige leiding en extern goed in de communicatie. Hiernaast is het bekend dat er in Fide nét iets meer kwaliteit zit en dat de leden over het algemeen nét iets meer daadkracht uitstralen.
Je ziet dat Fide goed heeft nagedacht over hun edelrichting, ze ligging in een mooie falanx. Ieder account moet normaal gesproken instaat zijn om zijn eigen front te stacken tegen een blitz. Iedere speler zou makkelijk 100mil per dag kunnen farmen als je naar hun cluster krijgt. Er is ook gekeken naar de potentie van accounts, snel groeiende account hebben meer ruimte van dan minder snel groeiende accounts.

Hiernaast is Fide een stam die niet vaak voor een diplomatische oplossing kiezen, iets wat in mijn ogen vaker gedaan had moeten worden. Denk hieraan dan aan SummerVibes of de spelers van dododo. Beide kampen wilde zich ooit aansluiten bij Fide, maar Fide koos ervoor om niet te willen recruit-to-winnen. Dus zijn alle 3 de spelers in Met UI terecht gekomen. Waardoor met UI nu echt een kwantieve voorsprong heeft opgebouwd.
Fide heeft altijd voor de leuke/uitdagende oplossingen gekozen op het diplomatische vlak, dit siert ze alleen hebben ze het naar mijn mening overdreven. Ze hebben nooit echt een BG met een andere stam gehad.

Fide heeft in het verleden veel vv gedraaid van externe accounts, waardoor de doorgang van Deluxe/Irid/Ui slomer verliep. In deze perioden hebben ze laten zien dat ze geen moeite hebben om te deffen en vv’s door te geven. Naast dat vele van Fide spelers hebben laten zien dat ze iets van het spel kunnen, zijn bijna alle stammassa’s van Fide een succes geweest. Ook de massa’s die ze nu op UI uitvoeren in het noorden blijken keer op keer een succes.

Met UI:
Met Ui is ontstaan uit een fusie een maand of 2/3 geleden van 5 stammen (Crows/Deluxe/Fear/Irid en later nog dodo). Dat zijn een heel hoop stammen die zich verenigen om 1 andere stam te verslaan. Ik was er al eerder op gekomen, maar ik vind het zwart op wit nogal sneu klinken 5 stammen tegen 1… Buiten dit was het natuurlijk een tactische sterken fusie. Enkel was de fusie iets wat explosief naar mijn idee en had ik graag gezien dat de fusie op een iets andere grond was opgericht. Met Ui legt de focus altijd op dat ze Fide willen verslaan ipv de wereld winnen, de ene is gevolg ik weet het, maar het is wel degelijk een verschil. Het geeft namelijk weer dat jullie Fide kosten wat kost van de overwinning willen houden ipv zelf de wereld willen winnen.
Met Ui heeft een grote DU stam en hun groeirichting is wat onduidelijker, maar daarom niet minder sterk. Hun DU stam biedt veel def, maar geeft met UI wel minder farm mogelijkheden. Naar mijn idee heeft Ui het iets uit de hand laten lopen met hun DU stam. Sommige leden van de DU stam zijn zelfs nog groter dan hun eigen leden. Wat betreft de safe/front verhouding van de accounts zit het ook goed, vrijwel elk account kan zelfvoorzienend zijn.

Of Met Ui diplomatisch sterk ik durf ik te betrijvelen, ze doen niet aan P&P ze hebben hun eigen normen en waarden. Hiernaast wegen ze ook vaak met twee schalen en moeten ze iets vaker de spiegel voor zichzelf houden. Maar het is ze gelukt om een fusie klaar te stomen en recent nog extra leden te recruiten. Hun NAP met RDR is omstreden en daar hebben ze vast hun reden voor, maar deze is nooit echt duidelijk gemaakt aan de rest van de wereld, waardoor er echt een ophef over kwam. Want als je een NAP met iemand hebt, dan wil je samenwerken, is zekere zin. RDR zijn kata’en de stabbers, als je hiermee een NAP hebt en zelfs vv draait…. Naja mijn mening is denk duidelijk over dit feit. Maar dit is als het goed is nu opgelost??

Met Ui heeft een aantal spelers als buffer gebruikt en wilde RDR ook als buffer gebruiken ik ben blij dat ze hier uiteindelijk op terug zijn gekomen, want deze kata’ende stabbers moeten zo snel mogelijk van de wereld verdwijnen. Met Ui heeft ook weer een aantal massa’s/blitze achter de rug en ook zij pakken bij veruit de meeste stamactief dorpen met holsappeltje als voorbeeld. Het is gewoonweg zielig dat een account met zoveel def nog dorpen kan verliezen. Maar ik ga ervan uit dat dit is afgedwongen door met UI.

Wat was dé topstam van 2016?

Op het moment vind ik Fide nog altijd completer als Met UI

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?

Aangezien ik in geen van de stammen echt heb gezeten zal ik moeten gokken, ik denk dat in het offensieve vlak Met UI meer samenwerkt. Dit komt doordat elk account altijd fakes/clears naar een target heeft lopen volgens mij en hun vaker massa’s doen als Fide doet.

Welke stam was aanvallend het beste?

Fide, als zij een massa doen dan is dorpenwinst bijna een feit, enkel doet met UI zoals gezegd meer aan massa’s maar zijn die vaak iets minder sterk in elkaar gezet.

Welke stam was defensief het beste?

Lastig, uuuuhhmm ik denk dat Fide en UI aan elkaar gewaagd zijn. (kwaliteit/Kwantiteit)

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?

Crows, zonder crows was Deluxe al veel eerder gevallen

Welke stam is dé flopstam van 2016?

Deluxe geen uitleg nodig denk ik?

Welke stam was dé vijand van 2016?

Fear, de underdog die buiten SV een goed prestatie heeft laten zien.

Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?

Ik denk dat Met UI mij het meeste zal kunnen verrassen, dit komt omdat ik Fide nog altijd als iets grotere kanshebber op de titel zie.


____
Kom maar met jullie lijstjes dan kan ik puntjes gaan optellen
 

DeletedUser73505

Guest
Hierbij mijn lijstje, ga niet haten op spelfouten, want ik zocht het niet om het nogmaals na te lezen


Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?

Zonder meer was ik blij verrast dat ik Andre opnieuw tegen kwam en wel op een top 4 account. Hij heeft veel geleerd en is een cultheld van mij geworden, ik ben trots op je jongen! Echter heeft Ben van Dubium mij echt verrast. Al siert het hem niet hoe hij zijn account achter heeft gelaten. Aangezien ik ook geen lid van een stam ben geweest, is het lastig deze vraag te beantwoorden, omdat ik niet weet welke speler zich het meeste ontwikkeld heeft op W49, dus ik blijf bij Andre.

Bedankt voor de vermelding aldo ik heb een leuke tijd met jullie gehad :)
 

DeletedUser77714

Guest
Aldo bedankt voor de nominatie!

SPELERS

Wie was de beste speler van 2016?
The Age of Nobility: Snelle groei, mooi cluster en dat allemaal zonder stam. En niet alles gekregen zonder slag of stoot.

Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
Deze vind ik persoonlijk lastig omdat ik van veel zaken van Fide geen weet heb. Sowieso verdient de gene die de edellijnen van Fide bepaalt heeft wel een compliment dit hadden ze zeker slim aangepakt toen ze nog tegen Mono speelde en halen ze nu nog hun voordeel uit.

Wie was de beste aanvaller van 2016?
4 Farmers on a train, voordat ik er zelf op speelde . Heb ik er regelmatige tegen moeten verdedigen en ook met vv's. Aanvallen zijn afwisselend met veel druk en goed getimed en efficiënt doen niet veel aan lomp beuk werk. En daarnaast denk ik ook dat ik Toku vermeld ,al hebben zij het bijvoorbeeld tegen DMW erg makkelijk gehad. Maar daar heb ik ook de indruk van gekregen dat die wel bewust spelen.

Wie was de beste verdediger van 2016?
Misschien niet de beste maar wel het benoemen waard Andre van Revenge of the Farmers, heeft het nadat zijn medespelers gestopt zijn toch een aanzienlijke tijd vol gehouden met de nodige vv's, maar hij deed het wel.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
Ook Andre van Revenge of the Farmers, leuke persoonlijkheid en houd zich aan z'n afspraken.

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
Stefan van El Mejor, doet veel voor zn stamgenoten en pakt makkelijk vv's en offert zich makkelijk op voor de stam. Bij Fide heb ik er geen weet van, anders had ik er wellicht een van hun genomineerd.

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
The Muppet Show, kan die grapjes meestal wel waarderen en de rijmpjes ook.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
Beste is niet het juiste woord. Enige vooral. En dan noem ik maar Vertix, steekt er veel tijd en zit goed in elkaar. Citaten goed uit de context gehaald zodat de algemene lezer het ten voordele van Fide leest. Prima P&P

Wie was de beste leider van 2016?
Koen van Lord of the Strings ten tijde van Crows. Hield alles goed bij elkaar in moeilijke tijden. Jammer door z’n ongeval en revalidatie wat minder actief is geraakt, maar wel een van de beste leiders die er is.

Welke speler gaf je de meeste motivatie?
Er is geen een speler die mij meer of minder gemotiveerd heeft tijdens deze wereld.

Wie was dé flopspeler van 2016?
Beni van DMW, goede indruk geven en als puntje bij paaltje komt er niet zijn.

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
Een gemis voor mij is ook Kees, zeer goede scripter en was opzich altijd wel gezellig tijdens conversaties. Daarnaast Timo van Vital Virus wat opzich ook een aanwinst helemaal voor crows was.

Wat was het moment van 2016?
Het ontstaan van met Ui is wellicht het meest belangrijke moment van deze wereld geweest. Hierdoor is de wereldwinst voor Fide geen zekerheid meer, en is er nu een strijd die momentel voor beide partijen 50-50 is, waardoor het nog een leuke en spannende eindfase kan worden.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?
Ik denk dat in het zuiden een hele spannende strijd gaat ontstaan en dat hier het meeste van verwacht gaat worden. Dus hiervoor heb ik 3 nominaties eigenlijk: El Mejor (Zeer goed team met ervaring), Ruthless Maniac (goede groei en mooi cluster) en natuurlijk Yannick die er speelt ex speler van El Mejor. En dan weer The Age of Nobility nog “neutraal" maar wel cruciale ligging en beide stammen kunnen eigenlijk niet om hem heen. Ik denk dat deze strijd cruciaal gaat worden voor de wereldwinst en dat de verwachtingen voor deze 3 spelers daarom dus ook het hoogste zal zijn.

Stammen

Wat was dé topstam van 2016?
Fide, ze bestaan langer en zijn constanter bezig en hebben meer laten zien dan iedere ander tot op heden.

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
Fide zorgt met massa dat bijna iedere speler meedoet met sturen van fakes en clears. Vooral Savior ,Toku en Ruthless doneren veel voor hun stam. En zijn tot op heden bijna bij iedere massa van Fide betrokken geweest op Met Ui dan.

Welke stam was aanvallend het beste?
Fide heeft hier simpel weg gewoon nog het meeste laten zien. Meerdere spelers weg gespeeld waarvan er ook wel veel runners waren.

Welke stam was defensief het beste?
Milf, spelers als JustinWebs en Holsappeltje hebben toch wel laten zien dat ze aardig kunnen verdedigen. Daarnaast aardig wat spelers van Met Ui hebben in het verleden laten zien dat ze wel kunnen verdedigen tegen een overmacht. Echter heeft Fide nog nooit echt moeten verdedigen, en heeft Met Ui zichzelf nog niet van z’n beste kant kunnen laten zien.

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
Denk omdat Fide geen bondgenoten had dat Crows toen het een BG had met Deluxe een goede was. We deden veel voor elkaar en werd over en weer geholpen en vv’s van elkaar aangenomen. Of dat met Ui als beste bondgenoten van elkaar genomineerd kan worden, omdat zo veel verschillende spelers uit verschillende stammen nu samen als een collectief werken.

Welke stam is dé flopstam van 2016?
Mono(Irid), lange tijd op #1 gestaan, maar het uiteindelijk door interne strubbelingen, runners , gebrek aan kwaliteit en cluster die loodrecht op de falanxen van Fide lagen het nooit waar kunnen maken.

Welke stam was dé vijand van 2016?
Ridders en Mono, Zowel Ridders als Mono(Irid) is door de huidige overgebleven stammen (door de meeste spelers) beide als vijand gezien en zijn er daardoor ook niet meer.

Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?

Met Ui natuurlijk, het is nu aan ons te laten zien uit wat voor hout we gesneden zijn en de potentie en de middelen er zijn om het te laten zien. Het moet er alleen nog uitkomen.
 

DeletedUser77704

Guest
Bedankt voor de nominatie Dick ;)

SPELERS

Wie was de beste speler van 2016?

Dit was zonder twijfel The Age of Nobility, al die tijd alleen domineren, beter kan je het niet hebben. Verdedigend een topper en aanvallend misschien nog wel beter. Er is wel eens spottend gezegd dat The Age of Nobility alleen deze wereld ging winnen, maar dit is werkelijk mogelijk met de goede spelers op het account.

Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?

De definities van tactisch zijn: “Op een weloverwogen manier”, “Diplomatisch”, “Handig”, “Met beleid”. Deze woorden definiëren maar 1 speler voor mij en dat is Act of Definity de leider van Fide. Hoe zij de stam hebben geleid en zonder concessies te doen hun eigen visie bleven hanteren en zo beleidvol al aan hun toekomst bouwden zonder dat iemand dit aan zag komen, kan je hun wel bestempelen als meest tactische leider.

Wie was de beste aanvaller van 2016?

Kijkend naar de cijfers zal iedereen moeten zeggen: 4 Farmers on a Train.

Maar kijkend naar het meeste effect en kwalitatief beste aanvallen ga ik voor: Tokugawa Ieyasu. Dit team heeft zo sterk het noorden van W49 weggeveegd en daarbij een paar spelers die als toppers bestempeld werden dat hij 100% deze titel verdient.

Wie was de beste verdediger van 2016?

Voor deze nominatie kan qua cijfers en qua effect Holsappeltje bestempeld worden als de beste verdediger. Ook zonder de stacks van Fide heeft hij tegen iedereen goed stand gehouden, of het nou Mono/Deluxe/Irid/Met Ui was, hij sloeg zich er doorheen. Heb enorm veel respect voor deze jongens gekregen die door hun centrale ligging (meest centrale speler van iedereen), wisten dat ze het moeilijk gingen krijgen maar dit heeft ze niet belemmerd, maar juist omhoog gestuwd.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?

Avitar74, een kleine onbeduidende speler op het eerste gezicht maar wat is het een klasbak. Heb veel met hem mogen samenwerken en dit is zo goed bevallen dat we sinds kort samenspelen op 2 werelden. Die jongen staat altijd klaar en heeft echte top skills en ik ben dankbaar dat ik hem mag bestempelen als mijn eerste RL-vriend via TW in de 13 jaar dat ik speel. Op nog vele jaren!

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?

100% Dick van Deus Hephaistos en nu 4 Farmers on a Train, die jongen staat altijd voor je klaar om te helpen als je met hem samenspeelt. Draait enorm veel VV’s en denk altijd in teamverband en hij krijgt het voor mekaar om altijd het beste uit alle accounts te halen.

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?

Degene die de meest sterke en onderbouwde posts plaatsen op het AF zijn: Vetrix & Kragtwijk. Kan niet tussen die 2 kiezen en hoop nog vele posts van ze voorbij te zien komen.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?

Dit mag geen vraag zijn want iedereen moet erkennen dat Fide het beste P&P heeft gevoerd, dit is de basis geweest van hun kracht/mentaliteit en is een prachtig voorbeeld voor anderen.

Wie was de beste leider van 2016?

De stamleider waar ik het meeste voor voel en het meeste mee heb samengewerkt is weer Dick, de redenen heb ik al genoemd bij beste stamspeler, maar als leider heb ik veel respect voor hem gekregen.

Als Koen niet zijn ongeluk had gehad was hij het geworden, ik hoop hem nog een keertje te zien knallen als leider op een andere wereld.

Welke speler gaf je de meeste motivatie?

Holsappeltje, hij heeft mij voor een lange tijd goed weten te motiveren om als kleinere speler weerstand te bieden tegen Met Ui.

Wie was dé flopspeler van 2016?

Warden of the North, hij werd zo geprezen en zou misschien wel de beste speler van W49 zijn, maar wat is hij door de mand gevallen en hebben ze gefaald toen het er serieus op aan kwam.

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?

Sven, van Oh no pacman died. Een echte topper en stille kracht met een zwaar verleden en een zware depressie die nooit meer over gaat. Zo jammer dat het nu nog slechter met hem gaat want had graag nog met hem gestreden.

Het ga je goed Sven...

Wat was het moment van 2016?

Voor mij persoonlijk het moment dat ik de overstap maakte, niks heeft meer impact op mij gehad dan dit. Liet vrienden achter door kleine verschillen in visie. Achteraf enorm spijt van gehad en vooral omdat het gewoon een beslissing is geweest gebaseerd op emotie/mening van anderen. Laten we wat van leren en dit gebruiken voor de toekomst.

Wil nogmaals mijn excuses maken naar de mensen die ik hierdoor geleden hebben.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?

Ik verwacht van alle spelers van Met Ui het meeste, die hebben het meest te bewijzen en ik denk dat ze die verwachting gaan waarmaken waardoor je een geweldige strijd nog gaat krijgen.


STAMMEN


Wat was dé topstam van 2016?

Fide, hoef niemand hier een uitleg voor te geven. Langste bij elkaar en meeste samen bereikt.

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?

Fide, geen woorden meer voor nodig.

Welke stam was aanvallend het beste?
.
Fide, hun aanvallen waren het meest massaal, beste op elkaar afgestemd en meest effectief.

Welke stam was defensief het beste?

Milf, goed gecoordineerd en full time verdedigen. Enorm veel verslagen tegenstanders en enorm veel op eigen kracht.

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?

Crows, zonder hun denkwijze en communicatie was Met Ui nooit onstaan, hiernaast hielpen ze Deluxe enorm veel terwijl je andersom het meeste had verwacht.

Welke stam is dé flopstam van 2016?

Mijn keuze ging tussen Mono en Firm, en uiteindelijk moet ik Firm bestempelen als Flop-stam van 2016. Grote mond en veel grote woorden en toch hard falen maar uiteindelijk Mono joinen.

Welke stam was dé vijand van 2016?

Mono, niemand wilde deze stam niet weg hebben, zelfs sommige spelers in Mono zelf. Must i say more?

Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?

Met Ui, Fide heeft al alles bewezen Met Ui nog niet. Verwacht daarom het meeste van hun omdat ze nog het meest moeten bewijzen.
 
Reactiescore
2.303
El Mejor (Zeer goed team met ervaring), Ruthless Maniac (goede groei en mooi cluster) en natuurlijk Yannick die er speelt ex speler van El Mejor.
Hijs de newbie op het account hihi
 

DeletedUser77014

Guest
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan