Speler van het jaar |2016

Reactiescore
2.508
Waarom accepteert niemand dat ik gestopt ben, ik voel me echt gekwetst dat ik daar niet vernoemd wordt.

Ook een eervolle vernoeming voor Aldo en co van TAON. Zelfs nu staan ze me nog bij, wie zou dat doen? Topkerels pur sang.

En die arme Ricardo maar zeggen dat hij steeds wordt vergeten :D

Aldo & Melvin. Ik moet toegeven, toen ik hier kwam en zag dat Aldo als een god werd behandeld door het merendeel hier dacht ik toch wel even van "wat een niveau zeg..". Nu blijkt dat Aldo een goede deffer is, en een topkerel.

Hebben we het over dezelfde Aldo :oops:
 
Reactiescore
2.303

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Waarom accepteert niemand dat ik gestopt ben, ik voel me echt gekwetst dat ik daar niet vernoemd wordt.

En die arme Ricardo maar zeggen dat hij steeds wordt vergeten :D
Hebben we het over dezelfde Aldo :oops:

Uiteraard. Voor wat hoort wat. :D
 

DeletedUser51467

Guest
SPELERS


Wie was de beste speler van 2016?

De moeilijkste vraag van het hele lijstje en ook de laatste vraag die ik heb ingevuld bij het opmaken van mijn lijstje. Hierbij nomineer ik Savior Of The North. Puur en alleen voor de combinatie van spelers zoals ik verder ook uitleg in beste stamspeler (spoiler). Savior bezit top vv’ers, top leiders, top AF’ers top spelers en een vrouw. De vraag is dus wat er ontbreekt, misschien eens een waardige tegenstander.

Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?

Ik zie hier veel Aldo genomineerd worden, dit snap ik echter niet volledig. Ik weet dat Aldo tactisch sterk kan zijn, maar op deze wereld heeft die gewoon geluk gehad dat Deluxe en hun aanvallen niets voorstelden. Hij opteerde zelf voor een topstam in het westen en dan vind ik het vreemd dat hij zelf geen initiatief heeft getoond. In het oosten was er in het begin ook niets en juist daaruit zijn de gesprekken gestart over Fide. Desondanks ben ik blij dat Aldo die uiteindelijk niet heeft gedaan in het westen en The Age of Nobility nu in Fide zit.

Ik noem hier misschien verrassend 4 Farmers, die hebben toch wel het meest tactisch gespeeld. Zijn vijanden en bg’s geweest met vele partijen, om maar geen groot front te bekomen en steeds gemakkelijk te kunnen blijven verdergroeien. Een methode waar ik in die mate niet achter sta doordat het echt overdreven was en ze teveel van kant gewisseld hebben.

Wie was de beste aanvaller van 2016?

D.I.A., op de voet gevolgd door Toku, maar bij DIA is/was er minder kwantiteit aanwezig. Zeker indertijd met Benji ook was het echt aanvallend top. Toen Benji gestopt was, heeft Frankie het echter perfect overgenomen en met weinig middelen, hebben ze toch veel kwaliteit getoond.

Wie was de beste verdediger van 2016?

Holsappeltje puur door zijn uithoudingsvermogen. Dat is iets wat ik de afgelopen werelden niet heb gezien, de kwaliteit was niet altijd top en bijvoorbeeld op Age is er beter deffwerk geleverd. Desondanks gaat deze nominatie naar Hols omdat uithouding vaak wordt vergeten bij deffskills.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?

Maikel van Annoy-o-Tron. Puur qua ligging was deze speler echt nodig in het zuiden om het probleem van TheSecret op te lossen. Deze recruit is er dus eerder gekomen qua ligging dan puur het account zelf. Dit heeft in het begin enkele problemen opgeleverd, maar daarna heeft Maikel mij echt verbaast en hij heeft al vele mooie dingen laten zien.

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?


Team Savior of the North, zonder dit team was het voor Fide een pak moeilijker geweest, een combinatie van leidingsfiguren, activiteit, gezelligheid, een vrouw, vv-sletten, kwantiteit qua dorpen, ….

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?

Moeilijke keuze tussen David (Leaving Behind) en Aldo (Kragtwijk). Door dit topic krijgt Aldo alleszins pluspunten, maar zijn posts focussen soms teveel op zaken die voor mij niet zoveel aandacht verdienen. Andersom is dit echter ook het geval bij Aldo zoals ik al heb vernomen. David weet op het juiste moment een post te maken met de perfecte inhoud. Ook nog even een mooie vermelding voor Melvin (aZemmel) die me toch soms verbaast op het AF.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?

Was er dan wel P&P op dit forum? Enige die ik me kan inbeelden buiten mezelf die P&P gevoerd hebben zijn Kragtwijk en Leaving Behind, waar ik Leaving Behind iets hoger plaats zoals in het vorige puntje uitgelegd.

Wie was de beste leider van 2016?

Fabian, puur doordat die altijd aanwezig is en zeker op de belangrijke momenten alles in goede banen kan leiden. Het is wel een voordeel dat Fide een duidelijke structuur heeft en daardoor de leiding niet alles perfect moet opvolgen, er zit genoeg leiderschap en volwassenheid op elk account die de stam draaiende houdt. Dit is extreem belangrijk en dus ook een mention naar deze spelers, zoals Emile, JH, Joost, Aldo, …

Welke speler gaf je de meeste motivatie?

Mijn medespelers, Timo, David en natuurlijk het koppeltje Laurens en Emile, een stam kan niet zonder dit kibbelend koppeltje.

Wie was dé flopspeler van 2016?

Kayo, heeft het laten afweten op tactisch gebied, stamkeuzes, leidingsgebied, … Is goed in uitvluchten verzinnen en is waarschijnlijk een gezellige gast, maar snap de buzz errond niet en heeft het toch 2 keer echt laten afweten op deze wereld (DtE en voor Summervibes). Dan ook nog eens je account aan de Turken geven is echt wel het dieptepunt bereiken.

Puur qua persoon heeft Guust me misschien wel het meest teleurgesteld deze wereld. Op w42 deze speler leren kennen als een aangename leergierige speler die goed werd opgeleid binnen Vitae. Op deze wereld in het begin wel nog redelijk, maar begon ook steeds meer en meer een onterecht ego te krijgen. Daarna nog eens die laffe zet van het proberen bannen op basis van pm en dan schijnheilig doen over Dylan terwijl Met Ui nu blijkbaar zelf Justin heeft binnengehaald, toch wel benieuwd hoe Guust daar nu zelf over denkt.

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?

Allereerst Gerben, mij overtuigen om terug tw te starten door te smeken. Ik had nooit naar je moeten luisteren eigenlijk :p Jammer dat je nu gestopt bent, hopelijk kan ik je terug overtuigen terug te beginnen net zoals je bij mij hebt gedaan.

Daarnaast ook Daan, Jonathan en Anne een paar dagen geleden, nu zou ik ie terug wegwillen :p.


Wat was het moment van 2016?

Het wegspelen van RDR was een belangrijke stap voor Fide, misschien wel de belangrijkste. Hiervoor had Fide front met zowel RDR als Met Ui terwijl Met Ui zich 100% kon focussen op Fide en ze daarbij nog eens een groot kwantiteitsvoordeel hadden. Mocht deze situatie te lang zo blijven zou dat nefast geweest zijn voor Fide.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?

Age of Nobility, een account waar Laurens zich nu ook eens perfect aanvallend kan tonen tegen Met Ui zodat zijn ego nog kan groeien.




Stammen


Wat was dé topstam van 2016?

Ik ben natuurlijk niet zo objectief, maar Fide is toch wel dé stam van w49 tot nu toe. 2017 kan natuurlijk anders zijn, maar van de huidige stammen is Fide toch wel de enige stam die de wereld zoveel heeft gekleurd al een halfjaar lang. Een stam die is uitgegroeid van een rimstam naar een topstam en nog steeds geen enkele speler heeft verloren. Een stam waarvoor een vijand is opgericht om net deze stam te belemmeren van de overwinning. Dat is één van de mooiste complimenten die de vijand kan geven aan een stam.

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?

RDR overduidelijk, een stam met zo’n clusters heeft dat echter ook nodig. Maar daar moet extreem veel vertrouwen in iedereen geweest zijn als je als stam een cluster hebt, maar als speler totaal niet. Bij elke aanval van RDR deed ook elke Turk mee. Jammer dat ze weliswaar tegen de regels speelden (zowel nu waarvoor ze een ban hebben gekregen als ervoor met hun voertaal (waarbij mooi de armoede en onbekwaamheid van het supportteam werd tentoongespreid)).

Welke stam was aanvallend het beste?

Fide, elke aanval al was het zelf maar een blitz heeft dorpenwinst opgeleverd. Troepe, Summervibes, Down To Earth, Revenge, Team Risico, Dead Man Walking, Warden of the North, gedeeltelijk No1, moet ik nog verdergaan?

Welke stam was defensief het beste?

Moeilijke keuze, Met Ui is al meer getest, maar heeft het ook meer laten afweten. Fide is nog niet zoveel getest, maar momenteel hebben ze wel niet veel steken laten vallen. Doe dus maar Fide.

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?

Fide heeft nog steeds geen enkele bondgenoot gehad, dus dan moet ik kijken naar wat ik heb gehoord en dan denk ik Crows en Deluxe.

Welke stam is dé flopstam van 2016?

Mono/Irid. Een stam die al gedoemd was bij de oprichting. De speler die deze spelerskeuze en edelrichtingen heeft opgesteld zouden ze direct moeten verbannen van het spel. Dan nodigen ze maar hun vijand uit voor de stam te joinen (klinkt herkenbaar deze wereld), maar aan de andere kant runnen en vallen de spelers om de haverklap. Een stam zonder ziel, zonder leiding, zonder een doordachte aanpak, met andere woorden: een ongeleid projectiel dat daar ergens op de kaart ligt.

Welke stam was dé vijand van 2016?

Mono/Irid

Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?

Fide
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
219
SPELERS

Wie was de beste speler van 2016?
Tokugawa Ieyasu: Heerlijk team zit erop, zijn ontiegelijk actief draaien zo nu en dan een vv'tje en farmen als beesten,
jullie hebben mij zeer positief verrast ga zo door!


Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
Ik wil hier de bedenkers van het fide plan neerzetten, dit zin Michiel en Inge waarna later David en ik mij ermee ging bemoeien.
Ik vind het nog steeds geweldig om te zien hoe ons plannetje toen uitgegroeid is tot de stam die we nu zijn.

Wie was de beste aanvaller van 2016?
poeh dit is een moeilijke, elke Fide speler heeft zich al bewezen. Ik ga hierbij dan toch maar voor de boys and girl van
Savior of the North

Wie was de beste verdediger van 2016?
holsappeltje; Heeft bewezen dat een groot front niet altijd gelijk fataal is. Steven je hebt het heerlijk gedaan ik vind het knap dat je zoveel tijd
hebt gestoken om je account overeind te houden.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
holsappeltje: Bij deze weer Steven, jij hebt me positief verrast!

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
In Fide zijn er meerdere spelers die ik hier neer wil zetten, zal er een paar plaatsen; Denzie, Fabian, Jannick, Steven, Joost, Luuk, Frankie, JH, ja ik kan nog wel efe doorgaan maar hou het hierbij :p

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
Deze is voor Vetrix (michiel)!

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
David kwam altijd wel met leuke posts richting met ui

Wie was de beste leider van 2016?
Deze plek is voor Michiel, heeft veel gedaan voor Fide en vond het altijd leuk om met jou te leiden!

Welke speler gaf je de meeste motivatie?
Max, Michiel, Emile, en een speciale vernoeming voor De Mienmachine<3

Wie was dé flopspeler van 2016?
Er zijn meerdere flopspelers maar van wie ik toch meer had verwacht is summervibes.

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
Daan & Gerben van Pathos11, zij waren de reden dat ik überhaupt ben begonnen op w49.

Wat was het moment van 2016?
Het oprichten van Fide en het neerhalen van verschillende accounts van mono.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017?
The Age of Nobility: Laurens kan zich hier heerlijk uitleven en heb daar zeker vertrouwen in.

Stammen

Wat was dé topstam van 2016?
Lijkt me wel duidelijk dat Fide dit is, nog geen account verloren en meerdere accounts van de tegenstander in de pan gehakt.

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
RDR: Het cluster zag er dan wel niet uit, er werd wel goed samengewerkt binnen RDR, de aanvallen waren lastig te verdedigen
en goed gecordineerd

Welke stam was aanvallend het beste?
Fide Ja zoals eerder gezegd, bij elke aanval van fide is er nog winst geboekt. Hoef hier niet meer over te zeggen.

Welke stam was defensief het beste?
Met ui faalt aan alle kanten dus deze is ook voor Fide

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
Geen

Welke stam is dé flopstam van 2016?
Mono: Ik hoorde van verschillende mensen dat er altijd een goede sfeer was in mono maar toch verloren ze dorpen, beetje apart.

Welke stam was dé vijand van 2016?
Met ui: ze houden het nog het langste vol van al hun voorgangers, maar hoelang gaat dit nog goed?

Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?
Fide: ik verwacht dat we met Fide in het nieuwe jaar gewoon doorknallen zoals we nu bezig zijn!
 

DeletedUser75778

Guest
Wie was je favoriete forumposter dit jaar?

Moeilijke keuze tussen David (Leaving Behind) en Aldo (Kragtwijk). Door dit topic krijgt Aldo alleszins pluspunten, maar zijn posts focussen soms teveel op zaken die voor mij niet zoveel aandacht verdienen. Andersom is dit echter ook het geval bij Aldo zoals ik al heb vernomen. David weet op het juiste moment een post te maken met de perfecte inhoud. Ook nog even een mooie vermelding voor Melvin (aZemmel) die me toch soms verbaast op het AF.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?

Was er dan wel P&P op dit forum? Enige die ik me kan inbeelden buiten mezelf die P&P gevoerd hebben zijn Kragtwijk en Leaving Behind, waar ik Leaving Behind iets hoger plaats zoals in het vorige puntje uitgelegd.

Bedankt voor de nominatie Michiel! Dat is een zeer mooi compliment voor een AF'er.

Welke speler gaf je de meeste motivatie?

Mijn medespelers, Timo, David en natuurlijk het koppeltje Laurens en Emile, een stam kan niet zonder dit kibbelend koppeltje.

Thanks again ^^

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
David kwam altijd wel met leuke posts richting met ui

Vonden zij dat ook denk je?

Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
Ik wil hier de bedenkers van het fide plan neerzetten, dit zin Michiel en Inge waarna later David en ik mij ermee ging bemoeien.
Ik vind het nog steeds geweldig om te zien hoe ons plannetje toen uitgegroeid is tot de stam die we nu zijn.

Van niks naar de huidige staat van Fide, zeker heel leuk uitgewerkt!
 
Reactiescore
2.508
Weer de tussenstand:
1l8y013pvo5rp.png

Vergeet niet dat we de laatste dagen ingaan waarvan ik de punten mee laat tellen in het beslissende oordeel. Wie de speler van het jaar wordt. Ik zou moeten zeggen dat alles mogelijk is, maar de eerste plaats staat denk ik vast. Ik mis vooral nog lijsten/spelers van Met UI.
 

Bijlagen

  • tussenstand.png
    tussenstand.png
    71,7 KB · Weergaven: 8
Reactiescore
2.508
Michiel je maakt er wel een sport van, age overal benoemen, maar geen puntjes laten pakken. Wil jij zo graag op die 2de plaats komen :p

Al snap ik niet waar ik deze vernoeming aan te danken heb.

Wie was de beste leider van 2016?
Fabian, puur doordat die altijd aanwezig is en zeker op de belangrijke momenten alles in goede banen kan leiden. Het is wel een voordeel dat Fide een duidelijke structuur heeft en daardoor de leiding niet alles perfect moet opvolgen, er zit genoeg leiderschap en volwassenheid op elk account die de stam draaiende houdt. Dit is extreem belangrijk en dus ook een mention naar deze spelers, zoals Emile, JH, Joost, Aldo, …


Wie was de meest tactische speler/leider van 2016?
Ik zie hier veel Aldo genomineerd worden, dit snap ik echter niet volledig. Ik weet dat Aldo tactisch sterk kan zijn, maar op deze wereld heeft die gewoon geluk gehad dat Deluxe en hun aanvallen niets voorstelden. Hij opteerde zelf voor een topstam in het westen en dan vind ik het vreemd dat hij zelf geen initiatief heeft getoond. In het oosten was er in het begin ook niets en juist daaruit zijn de gesprekken gestart over Fide. Desondanks ben ik blij dat Aldo die uiteindelijk niet heeft gedaan in het westen en The Age of Nobility nu in Fide zit.

Als je wil weten hoe en waarom ik dit (niet) gedaan heb, leg ik het je met liefde uit op Skype. Korte uitleg, Ricardo en beperkte tijd voor een leidersrol die hier mee gepaard ging.

Uiteraard. Voor wat hoort wat. :D
Je bent dan wel makkelijk omkoopbaar:oops:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.508
Ik heb nog wel wat pp's liggen, wat ik verdeel over de top 3/5
 
Reactiescore
735
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de mooie vernoemingen, we zijn dan ook trots op onze eerste plaats in de tussenstand =D Ik hoop wel dat spelers van Ui nog met meer lijstjes gaan komen..
Hierbij mijn lijstje dan maar:

SPELERS

Wie was de beste speler van 2016? Holsappeltje, Steven is voor mij niet dé beste speler, maar heeft afgelopen jaar simpelweg de meeste kans gekregen om zich te profileren als best presterende speler van 2016, deze kans heeft hij met beide handen aangegrepen, vandaar dat hij deze vernoeming meer dan verdiend!

Wie was de meest tactische speler/leider van 2016? Dick
was voor mij de meest tactische speler, het is totaal niet mijn wijze van spelen en volgens mij was op het hoogtepunt bijna alles behalve Fide een BG of NAP, maar toch was dit voor Ui wel de manier om het verschil in kwaliteit (deels) te compenseren.

Wie was de beste aanvaller van 2016?
Eigenlijk wil ik hier niemand vernoemen, spelers breken te snel, deffen niet actief genoeg of deffen überhaupt niet. Ik hoop dat 2017 meer onderlinge strijd brengt en de spelers die niet staan of vallen op 1 massa zullen komen bovendrijven. Om toch maar iemand te vernoemen ga ik hier voor Toku

Wie was de beste verdediger van 2016? Holsappeltje, steven dus,
geen discussie over mogelijk volgens mij, relatief een beginnende TW-speler, 1237613948 keer gezegd te stoppen, maar toch nam hij elke dag dat hij onder massa lag weer de verantwoording en zorgde voor genoeg activiteit om samen met VVs 24/7 online te zijn, mijn complimenten.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
Hier ga ik voor Maikel van Annoy-O-Tron, wat zorgde de situatie Doctore Annoy voor frustraties en wat werd ik er beroerd van, maar sinds dat allemaal geregeld is ben je gewoon eng actief en een prettige stamspeler die meer dan ruim zijn aandeel levert, ga zo door zou ik zeggen!

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
Hier ga ik voor mn waardeloze co Daniël, laatste keer dat ik met die jongen speel, doet zoveel VV's dat het eigen account verwaarloosd wordt, wat een lul.

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
Niemand verdient deze vernoeming, niet omdat ze het niet kunnen, maar omdat dit forum er 0,0 kans toe geeft, zelden dat ik zo'n waardeloos AF van een betreffende wereld heb meegemaakt.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016?
Zie favoriete forumposter

Wie was de beste leider van 2016?
Hier ga ik toch voor Dick 4 foat, hart op de juiste plaats en wil voor zijn stam strijden, de groep spelers is echter, mede door je eigen beleid, niet de makkelijkste en doet ook jouw motivatie slinken. Toch hoop ik dat je je rug kan rechten en er in 2017 nog voor wil gaan, zal de wereld zeker ten goede komen!

Welke speler gaf je de meeste motivatie? Alle spelers die vanaf het moment dat ik op Savior kwam (ergens rond 1,5 mil) boven ons stonden
, voor minder dan no1 speel ik niet, dat kun je arrogant opvatten, maar ik noem het liever ambitieus. In het bijzonder wil ik hier dan ook Toku en 4foat vernoemen, omdat zij het ons het moeilijkst maken om die positie te pakken en behouden:)

Wie was dé flopspeler van 2016?
De wereld heeft teveel flopspelers gekend helaas, heb dan ook geen zin om ze allemaal op te noemen, voor 2017 hoop ik dat Deuk niet de eerstvolgende flop gaat worden.

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
Ik ga het accepteren dat je gestopt bent Aldo, maar ik mis je wel <3, had mij toch behoorlijk wat werk bespaard hehe.

Wat was het moment van 2016?
Het wegspelen van RDR en daarmee het zuidelijke cluster van Fide dat op gang begon te komen, vanaf dat moment is, zeker voor Fide, de wereld volledig anders gaan lopen.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2017? Heisem
is een account met veel potentieel, inmiddels is het team daarop vernieuwd en bestaat het uit oude tw makkers van me, ik verwacht veel van ze en hoop dat ze dat dan ook gaan waarmaken, doorbashen dus!!:)


Stammen

Wat was dé topstam van 2016? Fide

Welke stam werkte volgens jou het beste samen? Fide

Welke stam was aanvallend het beste? Fide

Welke stam was defensief het beste? Fide

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016? BBcorn

Welke stam is dé flopstam van 2016? Deluxe

Welke stam was dé vijand van 2016? De uitjes

Van welke stam verwacht je het meeste in 2017?
Fide zal de wereld wel gaan winnen.
 

DeletedUser75910

Guest
Van welke speler verwacht je het meeste in 2017? Heisem is een account met veel potentieel, inmiddels is het team daarop vernieuwd en bestaat het uit oude tw makkers van me, ik verwacht veel van ze en hoop dat ze dat dan ook gaan waarmaken, doorbashen dus!!:)

Bedankt, we gaan ons best doen om jouw verwachtingen in te lossen :D
 
Reactiescore
2.303

DeletedUser71565

Guest
  1. Wie was de beste speler van 2016? De beste speler van 2016 vond ik Savior of the North, dit team heeft laten zien dat ze van alle markten thuis zijn, aanvallend zijn het natuurlijk beesten, maar ook verdedigend laat het team mooie dingen zien via de vv's die ze draaien. Dan nemen ze ook nog leiderstaken op zich wat het voor mij compleet maakt.
  2. Wie was de meest tactische speler/leider van 2016? Al vind het geen geweldige man, ik ga hier toch voor Dick van 4foat, hij heeft laten zien dat hij wel degelijk tactisch inzicht heeft met het oprichten van Met Ui. Al ligt de kwaliteit niet heel hoog, het is toch een stam die tegenstand weet te bieden en de wereldwinst van Fide uitstelt, wat ook de bedoeling was van deze stam, aldus speler van Met Ui op het AF.

  3. Wie was de beste aanvaller van 2016? De beste aanvaller vond ik DIA, dit relatief kleine core account heeft laten zien dat ze met beperkte middelen toch heel veel schade kunnen aandoen. Door de acties van DIA in het eerdere stadium van de wereld heeft Fide zich kunnen uitbreiden tot wat het nu is.

  4. Wie was de beste verdediger van 2016? Waar veel mensen hier Steven van holsappel kiezen, wat ik zeker begrijp, ga ik hier toch voor The Age of Nobility. Na de massa van 6k incs waar ze slechtst enkele dorpen verloren ben ik er toch van overtuigd dat hier het best verdedigende team van W49 speelt.

  5. Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast? Maikel van Annoy, toen ik Maikel op W47 bezig zag op Corrado was er niet veel aan, ik verwachte dus ook niet heel veel van hem. Maar niks was minder waar, hij heeft laten wel degelijk een goede speler te zijn en zet zich ook nog eens veel in voor de stam, en dat bijna helemaal solo, dit heeft mij erg verrast.

  6. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler? Ik heb hier een tijdje moeten twijfelen tussen Daniel en Luuk. Uiteindelijk heb ik toch voor Luuk van mijn eigen account gekozen. Buiten dat het echt een topco is om mee te spelen, is hij ook van onschatbare waarde voor de stam, is nooit bang om te verdedigen via een VV, en voert zelfs leuke offensieven uit via die VV, hij heeft deze plek zeker verdient in mijn ogen.
  7. Wie was je favoriete forumposter dit jaar? -

  8. Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2016? -

  9. Wie was de beste leider van 2016? Timo, David, Michiel, Fabian, allemaal topleiders. Ik vond het heel lastig om er nu een uit te kiezen, maar als het dan toch moet, ga ik voor Timo van Act. Ik kan goed met deze man overweg en heeft al sinds de start van Fide laten zien een top leider te zijn.

  10. Welke speler gaf je de meeste motivatie? SOTN en in het speciaal Melvin. Dit geweldige buuraccount geeft mij toch altijd de motivatie om net iets hoger te staan, net iets meer te farmen, en net iets harder te groeien, wat wederzijds is denk ik. In het speciaal benoem ik Melvin, wanneer ik er even doorheen zit met mijn motivatie, wat Melvin dan meteen merkt, begint die privé hele toekomstplannen te vertellen wat me dan weer wat extra motivatie geeft. #CLS3LiterV6GeenStress

  11. Wie was dé flopspeler van 2016? Team WOTN, eerst een hele grote mond maar na een 2k incs, iets in die richting, gelijk van het account gerund wat toch wel het begin van het einde was van het noorden van het Ui kamp.

  12. Welke gestopte spelers zou jij terugwillen? Benji van DIA, heerlijke aanvaller die ook nog regelmatig in de nacht actief was, echt tof om in je stam te hebben. Ook noem ik hier David, hij is nooit echt weg geweest, maar ik hoop toch dat hij weer Actief gaat worden, als speler en leider echt een baas.

  13. Wat was het moment van 2016? De eerste echte stam aanvallen van Fide waardoor we echt hard door konden groeien in de core. Denk aan massa's op DTE etc.

  14. Van welke speler verwacht je het meeste in 2017? Ik heb veel vertrouwen in het team dat nu op Azrahn zit, vooral nu Anne terug is, hebben al laten zien wat ze kunnen afgelopen dagen op Lin, maar ik verwacht nog veel meer van ze in 2017.
Sorry voor spelfouten x
 
Bovenaan