Speler van het jaar | 2015

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Boris van DAM komt volgens mij wel zeker in de top 10 van beste verdedigers van w42, zeker op al die kata-aanvallen nog altijd zo sterk verdedigen, echt knap. Toch snap ik ook je punt inderdaad, hopelijk hebben volgend jaar al meer mensen de kans gekregen om zich op verdedigend vlak te bewijzen. Over het algemeen ben ik het helemaal eens met je post. Toch vraag ik me af hoe of iedereen wel evenveel kans moet maken op beste speler zoals je zegt. Een safe account, bijvoorbeeld een rimmer, kiest meestal voor die keuze en moet volgens mij al heel wat uitzonderlijks doen om echt tot beste speler benoemd te worden, want de moeilijkheidsgraad ligt meestal veel lager.

Haha mooie poging om je eruit te praten, dat was echter totaal niet mijn punt doordat je zelf beweerde dat Seau. nummer 1 heeft gestaan, zie laatste zinnetje uit je quote hierboven. Het doet er inderdaad totaal niet toe, wou gewoon even weerleggen dat je screen niet aantoonde dat Seau. op dat moment nummer 1 stond wat je post wel insinueerde.

Dat vind ik kortzichtig, hoeveel spelers heeft wereld 42 in 2015 gehad, en hoeveel hebben de kans gehad om verdedigend uit te blinken. Maak een procentueel rekensommetje, de kans dat Boris daadwerkelijk tot de top 10 zou behoren is miniem. Dat is het punt wat ik maak, niet dat DAM een slechte verdediger zou zijn. Wel durf ik te suggereren dat er vééééél betere deffers rondlopen hier :D;)

Het is geen poging om mij eruit te praten, maar een stukje tekst om aan te tonen in hoeverre het een relevante discussie is. Op het moment van de screen stond seau niet nummer één, dat heb ik ook niet beweerd. Op dat moment was het verschil miniem en een tijdje later stond seau wel op rang één. Geloof dat behalve ikzelf, Jannes ook zei dat ergens gelezen te hebben. Maargoed, voor wat het waard is hè.
 

DeletedUser51467

Guest
Dat vind ik kortzichtig, hoeveel spelers heeft wereld 42 in 2015 gehad, en hoeveel hebben de kans gehad om verdedigend uit te blinken. Maak een procentueel rekensommetje, de kans dat Boris daadwerkelijk tot de top 10 zou behoren is miniem. Dat is het punt wat ik maak, niet dat DAM een slechte verdediger zou zijn. Wel durf ik te suggereren dat er vééééél betere deffers rondlopen hier :D;)

Het is geen poging om mij eruit te praten, maar een stukje tekst om aan te tonen in hoeverre het een relevante discussie is. Op het moment van de screen stond seau niet nummer één, dat heb ik ook niet beweerd. Op dat moment was het verschil miniem en een tijdje later stond seau wel op rang één. Geloof dat behalve ikzelf, Jannes ook zei dat ergens gelezen te hebben. Maargoed, voor wat het waard is hè.

Dat klopt volledig, maar hoeveel spelers van wereld 42 zouden zo lang perfect staande houden tegen vele kata-aanvallen en massa's met zo'n groot front in dat stadium van het spel? Juist, niet zoveel. Er lopen volgens mij inderdaad ook betere deffers rond op w42 maar om te zeggen dat de kans dat hij tot de top 10 zou behoren miniem is vind ik zelf wat kort door de bocht. Denk dan toch dat je het deffen van DAM wat onderschat.

Over de nummer 1, kan gerust zijn, volg w42 niet op de seconde zoals ik al heb gezegd. Wordt wel een beetje nutteloze discussie daarover, dus beter dat we terug overgegaan naar discussies over beste speler zoals over DAM.
 

DeletedUser68570

Guest
Dat klopt volledig, maar hoeveel spelers van wereld 42 zouden zo lang perfect staande houden tegen vele kata-aanvallen en massa's met zo'n groot front in dat stadium van het spel? Juist, niet zoveel. Er lopen volgens mij inderdaad ook betere deffers rond op w42 maar om te zeggen dat de kans dat hij tot de top 10 zou behoren miniem is vind ik zelf wat kort door de bocht. Denk dan toch dat je het deffen van DAM wat onderschat.

Over de nummer 1, kan gerust zijn, volg w42 niet op de seconde zoals ik al heb gezegd. Wordt wel een beetje nutteloze discussie daarover, dus beter dat we terug overgegaan naar discussies over beste speler zoals over DAM.

Dus, nieuw topic met beste speler van 2016 :p?

LEGGOOOOO





.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ach, goed deffen is tegenwoordig ook maar een relatief begrip. Ik zou het definieren als; met zo min mogelijk middelen/tijd het hoogst haalbare resultaat behalen. Immers is het geen kunst je staande te houden als je de boel overstackt en blitzbeveiliging tot 6 uur looptijd hebt staan. Ben je een goede deffer als je massa's zonder dorpenverlies kunt afslaan? Of als je geen dodgefoutjes maakt? Of ben je een goede deffer als je dag in dag uit, nacht in nacht uit met je co-spelers paraat staat om ieder blitzje af te slaan. Situaties zijn moeilijk te vergelijken, desalniettemin lopen er voldoende spelers rond die in hopeloze situaties behoorlijke resultaten behalen rond. We dwalen wel ietwat af, immers ging het mij meer om het feit dat de lijst van beste deffers in 2015 enorm schraal is in vergelijking met de overige beoordelingspunten, waardoor dat ene punt te zwaar telt. :)
 
Reactiescore
151
Zelf beoordeel ik in dit soort topics altijd alleen op resultaten behaald op de wereld. Ik zou het nogal gek vinden als de award voor beste watdanook gaat naar iemand die amper iets heeft gedaan op een wereld, ongeacht hoe goed die persoon ook is/hoeveel die heeft gepresteerd op andere werelden.

Zijn safe accounts de lul dan? Ja in zekere zin wel, behalve voor beste leider enzo. Maar safe accounts hoeven ook niet zoveel moeilijks te doen. Ik vind het dan ook niet zo raar dat die daar dan geen waardering voor krijgen.

Gaat DAM dan winnen op basis van heel veel verdedigers? Zou best kunnen.
Was er een ander account/speler die het net zo goed of beter had gedaan in dezelfde situatie? Kan vast. Het is niet dat ik de beste deffer ooit ben ofzo. Maar ik stond er wel, en ik kan je wel vertellen dat dat een paar zieke weken zijn geweest, met heel weinig slaap :D

En zoals wel vaker op TW zijn er zat die het in principe kunnen, maar als puntje bij paaltje komt blijken ze het te druk te hebben, of lukt het om andere reden niet. Ook daarom dat ik het op behaalde prestaties zou beoordelen in plaats van op hoeveel ze in potentie kunnen.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Je hebt genoeg renners, maar wereldoverkoepeld zijn er zat die het evenaren of overstijgen. Ik tracht jouw daden/prestaties niet minder waard te maken, ik heb alleen een ander perspectief. Beste deffer is een relatief begrip, dat staat buiten kijf. Dat de keuze tussen beste deffers nogal schraal is, is ook een feit. Dat DAM de nominaties krijgt, is ook niet zo gek, immers zijn er maar weinig die de kans hebben het beter te doen. Wellicht ben jij de beste leider op wereld 42, maar zullen we dat nooit weten omdat je die kans niet krijgt of wilt.

De punten voor beste deffer wegen te zwaar door. Jij hebt het over een paar zieke weken met weinig slaap, maken 3/4 weken op 52 weken in een jaar jouw de speler van het jaar? Sorry hoor, je hoeft niet het hele jaar gespeeld te hebben om te weten dat dat niet geheel correct is. De speler van het jaar is iemand die op alle vlakken aanwezig is en zich staande houd, niet de deffer die het meest te verduren heeft gekregen met een goed resultaat en een paar stamspeler nominaties. Voel je gerust op je tenen getrapt, ik blijf bij mijn standpunt.

Verder acht ik safe accounts net zo waardevol als frontaccounts, en zouden net zoveel waardering moeten krijgen. Wat zijn mijn co's en ik zonder activiteit en middelen op safeaccounts. Safe accounts vv'en ook en doen iets wat ik nooit zou kunnen; op een saai accounts noobs edelen en farmen. Als frontaccount heb je inspraak op doelwitten en de aankomst van een aanval. Als safeaccount pas je je constant maar aan.
 

DeletedUser76275

Guest
Ach, goed deffen is tegenwoordig ook maar een relatief begrip. Ik zou het definieren als; met zo min mogelijk middelen/tijd het hoogst haalbare resultaat behalen. Immers is het geen kunst je staande te houden als je de boel overstackt en blitzbeveiliging tot 6 uur looptijd hebt staan. Ben je een goede deffer als je massa's zonder dorpenverlies kunt afslaan? Of als je geen dodgefoutjes maakt? Of ben je een goede deffer als je dag in dag uit, nacht in nacht uit met je co-spelers paraat staat om ieder blitzje af te slaan. Situaties zijn moeilijk te vergelijken, desalniettemin lopen er voldoende spelers rond die in hopeloze situaties behoorlijke resultaten behalen rond. We dwalen wel ietwat af, immers ging het mij meer om het feit dat de lijst van beste deffers in 2015 enorm schraal is in vergelijking met de overige beoordelingspunten, waardoor dat ene punt te zwaar telt. :)

Eén van de meest wijze posts die ik op dit forum gezien heb. Keurig netjes en correct.
Ik denk dat veel spelers zich nog helemaal niet hebben of kunnen laten zien maar soms al wel beoordeeld worden op kleine dingetjes en daardoor soms ook direct worden afgeschreven als zijnde "noob'.

Je vervolg post mag er ook zijn trouwens. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74267

Guest
Het verschil tussen Mahrez en Hazard is dat Leicester ook helemaal is afgesteld op Vardy, Mahrez en Kanté. Chelsea draait helemaal niet rond Hazard.

Ik geloof er heilig in dat Hazard enkel uit vorm is, vorig seizoen draaide Chelsea wel voornamelijk om Eden en kijk wat hij dan tentoonstelt :rolleyes:.
 

DeletedUser74267

Guest
Chelsea draait sowieso niet, ik heb het over vorig seizoen.
 
Reactiescore
3.536
Ik heb ontkracht dat het nadeel voor WAO bij beste stamspeler amper een invloed heeft gehad op de stemming (jouw voorbeeld). Ik snap dat als alle speler van Vitae, Seau. en WAO zouden stemmen dat WAO een nadeel zou hebben. Nu spreken we echter in als-situaties. Er zijn 20 lijstjes ingediend uit de verschillende stammen van W42, 20 is niet zo extreem groot aantal en met jullie 7 leden zouden jullie dus ook een grote invloed hebben op de wedstrijd. Door zelf de wedstrijd te boycotten en dan achteraf te klagen dat het niet eerlijk is omdat bijvoorbeeld WAO minder leden heeft, los je niets mee op. Volgens jouw post hebben dus alle leden uit de grote stammen op hunzelf gestemd en totaal niet objectief, terwijl jij als enige poster wel objectief zou stemmen, laat me niet lachen. Als je dan toch zo objectief bent, maak dan nog een lijstje zou ik zeggen.

Nee dat heb ik allemaal niet gezegd nog bedoelt. Ik heb er ook geen baat bij dat wij de wedstrijd zouden boycotten ook daar zou ik geen voorstander van zijn geweest.
Ik zeg ook nergens dat iedereen subjectief is geweest, de meeste zijn naar mijn mening tefel getint naar hun eigenstam waardoor je al een verkeerde stemming krijgt.
Ik zou het zeker objectiever kunnen maar dat zal dan voor volgend jaar zijn moest ik dan wel willen deelnemen aan dit topic.

Nogmaals ik vind het idee goed maar je krijgt nooit objectieve lijstjes als de 3-4 grootste stammen elkaars bloed kunnen drinken. De haat tegenover vijanden en de liefde voor stamgenoten is te groot waardoor de meeste dat mentaal niet kunnen relativeren om zo'n deftig lijstje af te geven :)
 

DeletedUser54299

Guest
Uitslag speler van het jaar | 2015

De laatste en belangrijkste grafiek is natuurlijk beste speler.
De top 5:

1. Dont Ask Me - 30 punten
2. .EstaTeroAmi - 29 punten
3. Srekamjiaar en .Deathstroke, - 25 punten
4. Grommende Tijgers en Definition of Insanity - 20 punten
5. Il Burattinaio en TheUltimateFighter - 14 punten

Proficiat Dont Ask Me met de winst. Dont Ask Me heeft deze winst vooral gepakt door maar liefst 12 keer als beste verdediger genoemd te worden.

De volledige verdeling is te zien op onderstaande grafiek:
wvrpabpfxvx.png

Holy crap! :eek: Bedankt aan allen die DAM vernoemd hebben, hoewel dat ook voor een groot deel aan mijn voorganger Boris, en mogelijk mijn opvolgers ligt...
Maar ik heb zeker een leuke tijd op het account gehad. Soms een beetje stresvol door de kata's, maar dat houdt de spanning er ook wel in.

Wie was de beste verdediger van 2015?Don't ask me. Afgaande op AF en IG conversaties lijkt het mij dat hij het beste heeft zitten deffen.

Wie was de beste verdediger van 2015?

Boris van Dam,man oh man,wat een beest was dat! Diep respect voor hem hoe hij zich heeft weten staande te houden.


Welke stam was defensief het beste?

Ook Vitae,spelers als Boris,Ruben hebben het erg goed gedaan.
Wil hier ook ADL van Rush even vermelden,tot de laatste snik heeft hij gedeft,dag en nacht. Respect!

SPELERS
Wie was de beste speler van 2015?
Dont ask me, hoe ze die vele kata's en aanvallen zo mooi hebben overleefd met een moeilijk front zonder kleerscheuren getuigt van doorzettingsvermogen en spelerskwaliteiten.

Wie was de beste verdediger van 2015?
Dont ask me, zoals al eerder vermeld bij beste speler.

Wie was de beste verdediger van 2015?
Dont ask me

Wie was de beste verdediger van 2015?
DAM

Wie was de beste verdediger van 2015?
DAM, kan ik zelf niet beamen maar naar horen zeggen hebben zij zichzelf erg goed gered met een lastig front.

Wie was de beste verdediger van 2015? Dont ask me steekt er met kop en schouders boven uit. Heeft zover ik me kan bedenken ook het langste voortdurend onder druk gelegen met een hoop gesloopte gebouwen.

Wie was de beste verdediger van 2015? Dam

SPELERS
Wie was de beste speler van 2015?
Dont Ask Me

Wie was de beste verdediger van 2015?
Dont Ask Me

Wie was de beste verdediger van 2015? Zowel DAM als Biervertier nomineer ik hier, om redenen die de vorige 20 lijstjes al hebben toegelicht.

Wie was de beste verdediger van 2015? DAM heeft zich het beste laten zien dit jaar

Ach, goed deffen is tegenwoordig ook maar een relatief begrip. Ik zou het definieren als; met zo min mogelijk middelen/tijd het hoogst haalbare resultaat behalen. Immers is het geen kunst je staande te houden als je de boel overstackt en blitzbeveiliging tot 6 uur looptijd hebt staan. Ben je een goede deffer als je massa's zonder dorpenverlies kunt afslaan? Of als je geen dodgefoutjes maakt? Of ben je een goede deffer als je dag in dag uit, nacht in nacht uit met je co-spelers paraat staat om ieder blitzje af te slaan. Situaties zijn moeilijk te vergelijken, desalniettemin lopen er voldoende spelers rond die in hopeloze situaties behoorlijke resultaten behalen rond. We dwalen wel ietwat af, immers ging het mij meer om het feit dat de lijst van beste deffers in 2015 enorm schraal is in vergelijking met de overige beoordelingspunten, waardoor dat ene punt te zwaar telt. :)

De middelen in de tijd dat ik er zat waren erg beperkt. Ik kwam terecht op een account waar het puntengemiddelde/dorp op 8k stond door kata's. Als ik me het goed herinner was er een sloopmassa over de vloer gekomen waarbij er niemand op het account zat. En ik moest me er maar zien te redden met enkele tientallen edels, een paar halve off/mobiele deffdorpjes, en een paar uitstekende VV'ers die een beetje de nachten en ochtenden voor mij konden opvangen.(<3 Angela, Max, Maarten, Martijn, timo <3). Vanuit de stam kwam niet heel veel deff...)

Verder zijn deze lijstjes gebaseerd op hoe er gepresteerd is in een jaar. Er zullen vast mensen zijn met meer skills, maar het gaat er juist om wie ze heeft laten zien...
 
Reactiescore
151
Holy crap! :eek: Bedankt aan allen die DAM vernoemd hebben, hoewel dat ook voor een groot deel aan mijn voorganger Boris, en mogelijk mijn opvolgers ligt...
Maar ik heb zeker een leuke tijd op het account gehad. Soms een beetje stresvol door de kata's, maar dat houdt de spanning er ook wel in.




De middelen in de tijd dat ik er zat waren erg beperkt. Ik kwam terecht op een account waar het puntengemiddelde/dorp op 8k stond door kata's. Als ik me het goed herinner was er een sloopmassa over de vloer gekomen waarbij er niemand op het account zat. En ik moest me er maar zien te redden met enkele tientallen edels, een paar halve off/mobiele deffdorpjes, en een paar uitstekende VV'ers die een beetje de nachten en ochtenden voor mij konden opvangen.(<3 Angela, Max, Maarten, Martijn, timo <3). Vanuit de stam kwam niet heel veel deff...)

Verder zijn deze lijstjes gebaseerd op hoe er gepresteerd is in een jaar. Er zullen vast mensen zijn met meer skills, maar het gaat er juist om wie ze heeft laten zien...

Jij ook lekker gedaan man!

Duurde tot deze post voor ik uberhaubt doorhad dat er een uitslag was :cool:

Thx voor nominaties!
 
Bovenaan