Speeltopic WvW#84 - Weerwolven van Bani Walid

DeletedUser22681

Guest
Bij dezen ook nog even de oplossing van de hint.
Allereerst had ik de wereldkaart gepakt en een paar punten neergezet op plaatsen van steden.
Omdat ik me realiseerde dat dit wel heel easy zou zijn, en niet voor meerdere uitleg vatbaar, besloot ik er gewoon lijnen van te maken zodat de steden op de hoekpunten zouden liggen.

De rode en blauwe lijnen zijn vervolgens als 'afleiding' nog even neergezet.

Nu viel het me enorm van jullie tegen dat je zelfs niet in de richting zat (Nuja, AIVB had het nog even over de landen waar het over ging) maar het was opzich vrij logisch dat de wereldkaart niet voor niets daar stond. ^^

De hoekpunten van de zwarte lijn gaan over de steden:

  • Edmonton (Canada)
  • El Paso (zuid VS)
  • Rio de Janeiro (Brazilië)
  • Dar es Salaam (Tanzania)
  • Karachi (Pakistan)
  • Omsk (Rusland)
  • Milaan (Italië)
  • Oulu (Finland)
  • Kiel (noord Duitsland)
  • Exeter (Engeland)
Dus: EERDKOMOKE kan je Moederkoek van maken. ll0ll king had twee steden opgezocht (Milaan en Omsk) en had toen de oplossing al, dus was in feite een inkoppertje. :p

Dar es Salaam, Karachi en Oulu zijn niet de meest bekende namen. Ik zou ook niet de precieze ligging van exeter weten dus wat dat betreft wel wat ver gezocht. maarja schijnbaar wisten sommigen het.
 

DeletedUser

Guest
Bij dezen ook nog even de oplossing van de hint.
Allereerst had ik de wereldkaart gepakt en een paar punten neergezet op plaatsen van steden.
Omdat ik me realiseerde dat dit wel heel easy zou zijn, en niet voor meerdere uitleg vatbaar, besloot ik er gewoon lijnen van te maken zodat de steden op de hoekpunten zouden liggen.

De rode en blauwe lijnen zijn vervolgens als 'afleiding' nog even neergezet.

Nu viel het me enorm van jullie tegen dat je zelfs niet in de richting zat (Nuja, AIVB had het nog even over de landen waar het over ging) maar het was opzich vrij logisch dat de wereldkaart niet voor niets daar stond. ^^

De hoekpunten van de zwarte lijn gaan over de steden:

  • Edmonton (Canada)
  • El Paso (zuid VS)
  • Rio de Janeiro (Brazilië)
  • Dar es Salaam (Tanzania)
  • Karachi (Pakistan)
  • Omsk (Rusland)
  • Milaan (Italië)
  • Oulu (Finland)
  • Kiel (noord Duitsland)
  • Exeter (Engeland)
Dus: EERDKOMOKE kan je Moederkoek van maken. ll0ll king had twee steden opgezocht (Milaan en Omsk) en had toen de oplossing al, dus was in feite een inkoppertje. :p

Tsjaa, was niet heel duidelijk sommige steden. Exeter, kiel en Milaan vooral.
 

DeletedUser13565

Guest
http://nos.nl/artikel/304515-strijders-libie-bani-walid-gevallen.html

Strijders Libië: Bani Walid gevallen


Strijders van de nieuwe machthebbers in Libië zeggen dat ze Bani Walid hebben ingenomen. In het centrum van de stad wappert nu de nieuwe Libische vlag, zei een kolonel van het nieuwe regime.
Bani Walid, één van de laatste steden waar troepen van de verdreven dictator Kadhafi nog standhielden, was sinds september omsingeld.
Gisteren begon een nieuw offensief om de stad in handen te krijgen. Een paar dagen geleden was de luchthaven al ingenomen.
Nu is alleen Sirte, de geboorteplaats van Kadhafi, nog niet in handen van de nieuwe machthebbers in Libië. In een paar wijken in Sirte wordt af en toe zwaar gevochten.
 
Bovenaan