[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #58

DeletedUser

Guest
2ldgfww.jpg
Weerwolven van Wakkerdam #58


01. dutchboy66 - Lynch 5 - (Burger)
02. -Tim- - Lynch 8 - (Heks)
03. tijgerke87 - Lynch 2 - (Conversiewolf)
04. thewolfflord - Liefdesverdriet - (Wolf/Cupido)
05. Azahran - Lunch 2 - (Burger)
06. Joe Carioca - Schot van de Jager - (Burger/Geliefde)
07. Woodster - Lynch 3 - (Burger)
08. Imperium Augustus - Mededeling - (Wolf)
09. Bappos - Lunch 7 - (Burger)
10. Senne - Lynch 6 - (Beschermengel)
11. Alles is voor Bassie - Lunch 4 - (Ziener)
12. Anthraxxis - Lunch 9 - (Burger)
13. Marwolaeth
14. Failure.
15. Simonyoda3
16. Vurig Vuurtje - Mededeling - (Burger)
17. ll0ll King - Lynch 4 - (Burger)
18. Khaduffii - Inactiviteit - (Wolf)
19. Riverfl0w
20. Quechua - Lynch 7 - (Dorpsoudste)
21. Edward van Woodstock - Heks in Actie - (Wolf)
22. Safur - Mededeling - (Burger)
23. Killingsspreee - Lunch 3 - (Burger)
24. Lollie-Nator12 - Lynch 1 - (Burger)
25. Predator025 - Lunch 5 - (Jager)
1 Ziener
1 Heks
1 Beschermengel
1 Jager
1 Dorpsoudste
4 Wolven
1 Infectiewolf
15 Burgers
(Cupido) (Bijrol)

Burger
Het gebruikelijke stemvee. Mag elke avond zijn lynchstem uitbrengen en op de eerste dag ook een burgemeesterstem.

Jager
Deze rol kan zijn speciale kracht pas gebruiken bij zijn dood. Wanneer hij sterft kan hij een zelfgekozen speler mee het graf innemen.
De jager moet op voorhand doorgeven wie hij wilt vermoorden mocht hij komen te overlijden. Dit om te voorkomen dat hij na zijn dood nog aan informatie komt of dat het spel stagneert. De jager kan op elk moment voor zijn dood nog zijn keuze veranderen.


Heks
De Heks beschikt over twee toverdranken, het Levenselixer en het Vergif. Zij kan beide dranken vanaf het begin gebruiken. Wanneer zij haar Levenselixer wil inzetten stuurt zij voor de lunch een bericht naar de spelleider. Zij krijgt niet te horen wie het slachtoffer van de lunch is.

Dorpsoudste:
De Dorpsoudste is een ervaren rot die meer heeft meegemaakt dan menig strijder. Vanwege deze ervaring en bijbehorende skills en paranoia is hij een staat om een maal de wolven van zich af te slaan. Hij sterft wel direct bij de lynch/door het Vergif.

Beschermengel:
Mag elke nacht een beschermeling opgeven; Deze beschermeling is immuun voor de Lunch.

Ziener:
Mag elke nacht de rol van een speler opvragen.

Cupido:
Dit ligt wat anders dan bij andere spellen. In onze versie is Cupido een bijrol. Het kan dus dat Cupido naast Cupido ook nog wolf, heks of burger is. Cupido moet zichzelf koppelen aan een andere speler. Dit Koppel is een derde partij en moet samen over zien te blijven om de overwinning te behalen. Wanneer een van de twee Geliefden sterft, sterft de ander uit liefdesverdriet. Het Koppel kent elkaars rollen. Wanneer de Ziener Cupido opvraagt krijgt hij enkel de reguliere rol van Cupido te weten, hetzelfde geld als hij de andere Geliefde opvraagt.

Wolven:
De weerwolf is de equivalent van de gewone dorpsbewoner. Deze jongens proberen elke nacht een onschuldige burger te vermoorden en uiteindelijk in de meerderheid te komen in Wakkerdam.

Infectiewolf:
Deze Wolf mag eenmaal een andere spel converteren, deze speler zal dan onmiddellijk zelf ook in een weerwolf veranderen.



  • Wanneer de wolven geen slachtoffer maken zal niet bekend worden gemaakt waardoor dit komt. Beschermengel in actie, Heks zet het drankje in, Wolven komen er niet uit wie ze willen vermoorden, dat krijgen de spelers dus niet te horen.
  • Je stemt door het naam van je slachtoffer in en te zetten. Wanneer je dit wil veranderen maak je een nieuwe post waar je de naam van je vorige slachtoffer met doorstreept en een nieuwe naam neerzet.
    [*]Je burgemeesterstem plaats je door het naam van je favoriet in en te zetten. Wanneer je dit wil veranderen maak je een nieuwe post waar je de naam van je vorige favoriet met doorstreept en een nieuwe naam neerzet. De burgemeester kiest zelf zijn opvolger als hij komt te overlijden.
    [*]De deadline is om 20:30
    [*]Ons potje heeft verder niet veel regels. Je mag netwerken. Sterker nog, je mag bijna alles doen wat je wilt. Je mag glashard liegen, je rol vertellen aan iedereen aan wie je het maar wil vertellen, je mag mensen een dolk in de rug steken, je mag complotten smeden, je mag overlopen, zwijgen, geheimen onthullen en wat je verder maar wilt. Met uitzondering van printscreens of PM's doorsturen of op het forum zetten. Geen bewijzen dus. Doordat de ziener elke nacht mag zien kan hij sneller een groot netwerkje opzetten. Maar wees gewaarschuwd voor de infectiewolf die elke nacht een van je naaste vertrouwelingen kan laten overlopen.
    [*]Als de Infectiewolf besluit om een speler te converteren wordt dit NIET vermeld in het topic. Dit kan dus op elk moment op elke dag gebeuren of al gebeurd zijn..


Vragen? Stel ze in PM aan Kahvi & moi.

De rollen zijn verstuurd, als je geen bericht hebt ben je een ordinaire Burger!


De BM-Stemming en de eerste Lunch zijn zaterdagavond. Zondagavond is de eerste Lynch en de Lunch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nogmaals: Leuke spelerslijst

En plaats volgorde nacht/dag en uitleg rollen aub :p.

Succes verder.

BTW: Ben ik nu wolf, normaal gezien ben ik dat na mijn eerste post?
 

DeletedUser34772

Guest
Nogmaals: Leuke spelerslijst

En plaats volgorde nacht/dag en uitleg rollen aub :p.

Succes verder.

BTW: Ben ik nu wolf, normaal gezien ben ik dat na mijn eerste post?

Ja, je bent wolf. Je verdedigt je tegen beschuldigingen die nog moeten komen.
 

DeletedUser34283

Guest
Haha, het gebruikelijke welles nietes verhaal ^^
Leuke lijst Lieflap :)
 

DeletedUser

Guest
"Leuke lijst Lieflap en Kahvi"
Pas er op he! *streng*

Veul plezier allemoal.
 

DeletedUser13565

Guest
Ah, het topic is er al.
Ik kan jullie verzekeren dat ik een geweldige rol heb.
Graag word ik dan ook per direct gezien door de ziener.
Daarnaast! Houd ik ervan om burgemeester te zijn en dit een poosje vol te houden.
Ik wacht nog even op een bepaalde speler die nog niet gepost heeft en nog niet nader genoemd wordt, als die me niet overtuigd gaat mijn stem naar mezelf.
Om een daverende start te maken zal ik direct beginnen met mijn statement:


Edward is een goedje, en predator is een slechtje.
Imperium Augustus zit een beetje te sjansen met de spelleidster, maar heeft nu al kans gezien drie inhoudsloze posts te maken.
Impie: wat heb je hierop te zeggen?
 

DeletedUser

Guest
Ah, het topic is er al.
Ik kan jullie verzekeren dat ik een geweldige rol heb.
Graag word ik dan ook per direct gezien door de ziener.
Daarnaast! Houd ik ervan om burgemeester te zijn en dit een poosje vol te houden.
Ik wacht nog even op een bepaalde speler die nog niet gepost heeft en nog niet nader genoemd wordt, als die me niet overtuigd gaat mijn stem naar mezelf.
Om een daverende start te maken zal ik direct beginnen met mijn statement:


Imperium Augustus zit een beetje te sjansen met de spelleidster, maar heeft nu al kans gezien drie inhoudsloze posts te maken.
Impie: wat heb je hierop te zeggen?

Graag meer argumenten, hier kunnen we niks mee.
 
Bovenaan