[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #49

DeletedUser

Guest
Weerwolven van Wakkerdam Editie 49

Belangrijk om te weten:
* Om de twee dagen een nacht
* Eindtijd stemmen: 20.30
* Tijdstip verhalen: Zo rond 22:00 (of eerder/later)
* 3x inactief (=niet stemmen) wordt bestraft met de dood.
* Geen hints naar wolven oid
* In de verhaaltjes zullen geen verwijzingen naar de oorzaak van de doden staan.
Lynch zal duidelijk zijn maar als er een actie is gebeurd die nacht..zoek het maar lekker zelf uit.
* Het is toegestaan om achter de schermen te overleggen, samen te zweren, te liegen en bedriegen, etc..dus de ziener mag contact maken met z'n visioen etc..
* Verboden: printscreens!
* Er zal geen melding verschijnen ivm conversie
* Lees de rollen nog eens goed door:
- de ziener mag elke nacht een rol opvragen
- de welp kan spelers de eerste drie nachten vermoorden als je je rol te snel verklapt (geldt dus ook voor burgers!)
* Ik doe niet aan vervangen en reserve spelers, dus als je geen tijd meer hebt om mee te spelen oid, dan wordt je uitgeschreven. Eigen verantwoordelijkheid dus.
* Als de burgemeester komt te overlijden, geeft hij het burgemeesterschap door aan een andere speler. Dit geeft hij van tevoren aan bij ons
* Als de ziener iemand opvraagt die in het koppel zit, krijgt hij alleen de rol van de opgevraagde speler te zien.
* Bij vragen/onduidelijkheden pm je mij
* Iedereen mag van stem wisselen (laatste stem telt en dient voor de deadline doorgegeven te zijn) Dit geldt ook voor rollen met een actie!!
* Stemmen doe je zo:
Burgemeester vetgedrukt + groen
Lynch > vetgedrukt + rood
* Stemposts die aangepast zijn tellen niet mee
Dus wil je je stem wijzigen; maak een nieuw bericht op deze manier: Senne > Cupra
Je oude stem in het zwart en doorstreept met de code, en de nieuwe stem vetgedrukt in de juiste kleur


Spelers

01. WeMysterio
c020.gif
c020.gif
> Lollie-Nator12 = Wijze burger, overmacht slechtjes dag 6
02. Edward van Woodstock = beul, overmacht slechtjes dag 6
03. Slaro = Beschermengel, lynch dag 3
04. Failure. = Sjamaan
05. Quechua= Burger, lunch nacht 1
06. Sluipvoetje. = Ziener, lunch nacht 4
07. Yevve = Burger, lunch nacht 2
08. iPuckje = jager + BM, overmacht slechtjes dag 6
09. iDesign = Weerhamster, nacht 3
10. Alles is voor Bassie= Jager, gebeuld dag 2
11. Saas. = Slechte grafdelver
12. Ice-Cool = Welp, lynch dag 2
13. Atimmer = Burger, overmacht slechtjes dag 6
14. W-design = Rol = verhuld, lynch nacht 5 (W-design was burger)
15. Lieflap = Burger, liefdesverdriet nacht 3<3
16. Azahran = Priester > Weerwolf
17. Imperium Augustus Bappos
c020.gif
c020.gif
= burger, overmacht slechtjes dag 6
18. Anthraxxis = Conversie wolf
19. Alexandros Mograine= Beschermengel, jagersschot dag 2
20. A Fatal Prestige = Ziener + ex BM, lynch dag 4
21. ll0ll King = Burger + Cupido, lunch nacht 3<3
22. Mr.Braam = burger, overmacht slechtjes dag 6
23. Che Guevara = Sjamaan
24. Unreal?
c020.gif
= Weerwolf
25. Geheimelol
c020.gif
= Stalker > Lijk, lynch dag 6
26. Dream about it > Konijn10
c020.gif
= Ketterse wolf
27. Gonnor = Verhullende wolf

c020.gif
= inactiefpuntje
Rood = Dood
Oranje = Vervangen


Deadlines

3 oktober 20:30 Burgemeester stemming + lunch
5 oktober 20:30 lynch + lunch
7 oktober 20:30 lynch + lunch > kan verlaat worden, ik ga eten + Wii'en bij een vriendin met liefdesverdriet
9 oktober 20:30 lynch + lunch
11 oktober 20:30 lynch + lunch
12 oktober 20:30 lynch + lunch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Rollen die meedoen + uitleg

Goede rollen

Stalker
Eigenschappen:
De stalker kan 2 keer in het spel een speler uitkiezen wie hij zal stalken die nacht. Als deze speler een actie uitvoert zal de stalker te horen krijgen dat zijn doelwit een actie uitgevoerd heeft.
Beperkingen:
De stalker krijgt geen kanten/rollen te horen. Hij krijgt alleen een PM met daarin vermeld of zijn doelwit iets gedaan heeft.
Als de stalker een wolf stalkt, dan is er een kans dat de stalker de lunch als actie ziet. Die kans wordt groter als er minder wolven zijn.
Wanneer het doelwit 2 acties uitvoert (bijv heks die 2 drankjes gebruikt) krijgt hij te horen dat zijn doelwit een actie heeft gedaan (dus geen 2).
Wanneer het doelwit van de stalker het lunchslachtoffer is maar gered is krijgt de stalker te horen dat zijn doelwit gered is.
Tijd van de actie:
De nacht

Weerhamster
Eigenschappen:
De weerhamster kan niet vermoord worden door de weerwolven. Hier staat tegenover dat de weerhamster zal sterven door het visioen van de ziener
De sjamaan en de dorpsgek zien de weerhamster als burger

De wijze burger
Eigenschappen:
De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
voorbeelden:
Hoeveel burgers zitten er in het spel?
Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
Beperkingen:
De vraag mag niet anders gesteld worden, dus bvb niet: 'hoeveel x zitten er nog in het spel'.
De vraag kan slechts één maal gesteld worden en vóór nacht drie.
Tijd van actie:
De dag.

Priester
Eigenschappen:
De priester bezit een klein flesje heiligwater. Hij kan dit flesje uitgieten over een zelfgekozen speler. Als deze speler een weerwolf is zal deze speler doodgaan, anders gebeurt er niets. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de priester is.
Beperkingen:
Het flesje heiligwater werkt enkel op de weerwolven en niet op andere slechte hulpjes.
De priester mag zelf in het speltopic de moord schrijven, maar het word om bovenstaande redenen geapprecieerd dat dit stukje een open einde krijgt.
Het wordt ook op prijs gesteld als de priester de spelleider via pm waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van actie:
De dag.

Ziener
Eigenschappen:
De ziener kan elke dag aan de spelleider doorgeven van welke speler hij een visioen wil hebben, in dit visioen ziet hij dan de rol van die speler.
Beperkingen:
De ziener ziet geen extra rollen.
Het visioen kan geblokkeerd worden door de apostaat.
Tijd van actie:
De nacht.

Beschermengel
Eigenschappen:
De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven. Indien de weerwolven zijn beschermeling aanduiden als slachtoffer zal er die nacht niet door hen gemoord worden.
Ook beschermt de beschermengel tegen het visioen van de sjamaan.
Beperkingen:
De beschermengel kan een speler maximum drie maal beschermen.
De beschermengel beschermt enkel tegen de lunch en de sjamaan.
Tijd van actie:
De nacht.

Beul
Eigenschappen:
De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij de beul is.
Beperkingen:
Als de beul probeert de ijzeren hein te vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven.
De beul mag zelf in het speltopic de moord schrijven.
Het wordt ook op prijs gesteld als de beul de spelleider via een persoonlijk bericht (PM) waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van actie:
De dag.

Jager
Eigenschappen:
Als de jager sterft neemt hij 1 iemand mee in zijn graf.
Beperkingen:
De Jager dient de speler die hij wilt doden als hij gedood wordt VOOR zijn moord bekent te hebben gemaakt bij de leiding. Heeft hij geen speler gemeld, zal hij niemand meenemen.
Tijd van actie:
Voor zijn dood.

En natuurlijk de burgers.

Slechte rollen:

Apostaat
Eigenschappen:
De apostaat weet (in tegenstelling tot de sjamaan) wel wie de wolven zijn.
De apostaat is de tegenhanger van de beschermengel en de ziener.
Hij kan een speler beschermen tegen gezien worden door de ziener, of een slachtoffer van de weerwolven afschermen van de beschermengel.
Beperkingen:
De apostaat kan zichzelf niet beschermen.
Wanneer de apostaat een weerwolf beschermt kan hij de komende nacht niet nogmaals een weerwolf beschermen. Wanneer hij een slachtoffer afschermt kan hij de komende nacht geen slachtoffer afschermen.
Tijd van actie:
De nacht.

Welp
Eigenschappen:
De welp is een wolf in wording. bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn.
In de vijfde nacht zal de welp uitgroeien tot een volwassen wolf en wordt hij gecontacteerd door de wolven.
Wanneer de weerwolven de welp aanduiden als slachtoffer in de vijfde nacht zal hij niet vermoord worden.
Omdat de welp nog onvolgroeid is kan hij niemand vermoorden tenzij deze persoon hem erg vertrouwt en/of de welp hem erg goed kent. Dit wilt zeggen, als de welp de rol van een speler kent kan hij deze vermoorden. De welp kan dit tot driemaal toe doen en enkel in de eerste drie nachten. De welp kan ook slechtjes vermoorden (indien hij bvb gekoppeld is).
Beperkingen:
De welp kent de weerwolven niet voor de vijfde nacht.
Zolang de welp niet transformeert gaat hij niet dood door priesterwater.
Tijd van actie:
De nacht

Ketter
Eigenschappen:
De ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken op weerwolven. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is.
Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.
Beperkingen:
De ketter kan maar éénmalig zijn heiligwater gebruiken.
De ketter mag zelf in het speltopic de actie schrijven.
Het wordt ook op prijs gesteld als de ketter de spelleider via pm waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van actie:
De dag.

Verhullende wolf
Eigenschappen:
De verhuller kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt.
Beperkingen:
Hij kan dit slechts éénmalig doen.
Hij moet de dag tevoren vermelden dat hij rollen wil verhullen.
Hij kan enkel de rollen verhullen van de dag óf de nacht, maar niet beide.

Weerwolf met conversie
Eigenschappen:
Kan in elke nacht converteren..

Sjamaan
Eigenschappen:
De sjamaan kan net als de ziener elke nacht een visioen krijgen van een zelfgekozen speler en zo diens rol te weten komen.
Beperkingen:
De sjamaan kent de wolven niet
De sjamaan ziet geen extra rollen.
De sjamaan ziet de weerhamster als een burger
Tijd van actie:
De nacht.

En natuurlijk de gewone weerwolf.

Volgorde van de nacht: (lynch is dagactie)

Actie---------------------------------Invloed
0 lynch-------------------------------verhuller
1 lunch - conversie-------------------apostaat
2 ziener - sjamaan--------------------apostaat
3 mythomaan - grafdelver-------------welp
4 lijk-en welp moorden-----------------

Voorbeeld 1:
Als Kees wordt geconverteerd en in diezelfde nacht gezien wordt door de ziener, dan zal de ziener te horen krijgen dat Kees een weerwolf is.

Voorbeeld 2:
Als de wolven Piet op eten en de apostaat Piet hebben afgeschermd tegen de bengel, en de bengel precies die nacht Piet wil beschermen, dan gaat Piet dood.

Voorbeeld 3
De mythomaan ziet een ziener en wordt een ziener, maar als de welp de mythomaan wil welpen op mythomaan, dan gaat de mythomaan alsnog dood!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Vervolg rollenuitleg
Goed? Slecht?

Mythomaan
Eigenschappen:
De mythomaan kan in de tweede nacht één speler aanduiden die hij wil zien. Als deze speler een weerwolf (met of zonder krachten) is zal hij in een gewone weerwolf transformeren. Als deze een ziener is zal hij in een ziener transformeren. Ziet hij iets anders dan wordt hij een burger.
Wanneer hij een weerwolf wordt zal hij zich dan ook aansluiten bij de slechten en toegang krijgen tot het weerwolvenboard.
Beperkingen:
De mythomaan kan enkel in de tweede nacht iemand zien.
De mythomaan verandert enkel van rol bij een weerwolf of ziener.
De mythomaan ziet niet de rol van de persoon die hij ziet, enkel het resultaat voor zijn eigen rol.
Tijd van actie:
De tweede nacht.

Grafdelver
Eigenschappen:
De grafdelver kan vanaf de tweede nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
De grafdelver zelf krijgt een omschrijving van het lijk.
Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning.
De delver MOET een alliantie kiezen (goed/slecht) uiterlijk in de derde nacht!
Dit doet de delver door de spelleider een pm te sturen. Krijgt de spelleider géén pm, dan kiest de delver automatisch voor de kant van de goedjes.
Beperkingen:
De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de tweede nacht.
Tijd van actie:
De nacht.

Lijk
Eigenschappen:
Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Hij krijgt dus een tweede kans.
Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
Beperkingen:
Het lijk weet niet wie de grafdelver is. De delver ontvangt een hint over zijn lijk.
Het lijk kan pas beginnen moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geconverteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle wolfjes dood zijn.
Tijd van actie:
De nacht.

Extra rollen

IJzeren Hein
Eigenschappen:
Als de beul de ijzeren hein wil vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven, de identiteit van de ijzeren hein is dan ook bekend.
De ijzeren hein kan elke gewone rol hebben, hij kan dus ook weerwolf zijn.
Beperkingen:
De ijzeren hein is enkel beschermd tegen de beul, en dus niet tegen lynch of weerwolven.

Cupido
Eigenschappen:
De cupido kan zichzelf aan een andere bewoner van Wakkerdam koppelen.
Wanneer één van hen beide sterft zal de ander ook sterven. De gekoppelde spelers worden geliefdes, uitgelegd bij 'extra rollen'.
Als de cupido voor de eerste nacht niemand heeft opgegeven als zijn partner, zal de spelleider hem random koppelen aan een andere speler.
Beperkingen:
De cupido heeft geen beperkingen in zijn keuze maar moet zichzelf koppelen.
Zodra de spelleider het persoonlijk bericht (PM) ontvangen heeft kan de cupido zijn keuze niet meer veranderen.
Tijd van actie:
De eerste dag.

Geliefde
Eigenschappen:
Geliefden zijn spelers die gekoppeld worden in de eerste dag door cupido.
Geliefden kunnen zowel goed of slecht zijn, twee goede spelers kunnen aan elkaar gekoppeld worden en twee slechten en zelfs één goede met één slechte.
Als één van deze twee geliefden sterft zal de andere speler uit verdriet zelfmoord plegen en dus ook sterven.
Het gevolg hiervan is dat geliefden enkel winnen als ze samen overleven, dit betekent voor een goed-slecht koppel dat ze als enige twee spelers zullen moeten overblijven.
Beperkingen:
Als een geliefde sterft door inactiviteit zal de andere niet sterven.
Een hulpje van de wolven dat gekoppeld is met een goedje zal niet sterven wanneer alle wolven dood zijn, ze moeten dan wel nog alle goedjes vermoorden enkel en alleen via de lynch tot enkel zij 2 overblijven.

Burgemeester
Eigenschappen:
De burgemeester wordt de eerste dag door stemming gekozen. Indien de stemmen voor een lynch gelijk zijn zal de stem van de burgemeester de doorslag geven.
Indien de burgemeesters-stem niet op één van de twee spelers met gelijke stem staat zal hij zijn stem moeten aanpassen om de doorslag te geven.
Zodra een speler burgemeester wordt moet hij doorgeven wie hij als vervanger wilt mocht hij sterven. Hij mag deze keuze op elk moment voor zijn dood nog veranderen. (dit om problemen met inactieve burgemeesters tegen te gaan.)


Ps.
* Over de beul en de priester, stuur mij een bericht als je je actie gaat uitvoeren zodat we zsm het resultaat van je handeling kunnen verwerken. Uiteraard dien je ook een duidelijke post te maken in het speeltopic dat je iemand wil priesteren/beulen
* Als alle wolven dood zijn, sterven de sjamaan en de apostaat
* de sjamaan en de welp kunnen niet geconverteerd worden​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser38362

Guest
Veel succes iedereen,

maar anthraxxis is wel degelijk wolf

niet meteen reageren...

btw. ik wil meteen met het spel beginnen ^^
 

DeletedUser22681

Guest
Damn, Saas is eerder als mij.

Dan moet hij wel een wolf zijn.
 

DeletedUser

Guest
Hallo ik ben iPuckje

Ik wil Burgemeester worden

dus stem op mij

want ik ben pro
 

DeletedUser22681

Guest
Hallo ik ben iPuckje

Ik wil Burgemeester worden

dus stem op mij

want ik ben pro

Hoi Ipuckje.

Meer mensen wil bm worden.

Je bent grammaticaal niet helemaal in orde.

Heb je een staat van dienst?

Niet echt.

Kies mij dus maar voor bm.
 

DeletedUser38362

Guest
bovendien is hij geen pro of is het nieuw acc?

denk van niet 1 decem.
 

DeletedUser

Guest
Hoi Ipuckje.

Meer mensen wil bm worden.

Je bent grammaticaal niet helemaal in orde.

Heb je een staat van dienst?

Niet echt.

Kies mij dus maar voor bm.

Hoi Alles is voor Bassie

Het is iPuckje, niet iPuckje

Ik ben zeer zeker wel grammaticaal in orde

Ik heb inderdaad geen staat van dienst

daarom moeten jullie mij kiezen voor BM

want ik heb nog een zuiver geweten
 

DeletedUser

Guest
iedereen veel succes!

Maar aivb, waarom moeten we voor jou stemmen als BM?
 

DeletedUser22681

Guest
Hoi Alles is voor Bassie

Het is iPuckje, niet iPuckje

Ik ben zeer zeker wel grammaticaal in orde

Ik heb inderdaad geen staat van dienst

daarom moeten jullie mij kiezen voor BM

want ik heb nog een zuiver geweten

haaai.

Als je Ipuckje intypt bij je gebruikersnaam, ben je ook ingelogd;).

Waar zijn je . Dan?

Nee, geen ervaring, een vereiste voor sommige stemmers voor een bm.

Nee.

Als wolf zijnde heb je dat nooit.

iedereen veel succes!

Maar aivb, waarom moeten we voor jou stemmen als BM?
pfft:

- Ik heb ervaring.
- Dit word mijn potje, ik voel het:cool:
- Ik weet dat schildpadden wel degelijk snel zijn, want in het water zijn ze sneller als clownsvissen, dit is wetenschappelijk bewezen;).
- Ik ben knap.

Eerder DAN, jij bent wel grammaticaal in orde?

In ieder geval succes iedereen.
Meestal wel. Jij ook succes.
 

DeletedUser

Guest
Burgemeester

Stem Slaro Stem Goed.
Stem Slaro Stem Slim.
Stem Slaro Stem Voor de echt betrouwbare burgemeester.
 

DeletedUser

Guest
Kahvi, het valt me net op dat de volgorde van de spelerslijst veranderd is, op welke manier heb je gerangschikt?

@Aivb, ervaring kan ook in je voordeel spelen als je slecht bent;) ieder potje wvw is anders dus...
 

DeletedUser

Guest
haaai.

Als je Ipuckje intypt bij je gebruikersnaam, ben je ook ingelogd;).

Waar zijn je . Dan?

Nee, geen ervaring, een vereiste voor sommige stemmers voor een bm.

Nee.

Als wolf zijnde heb je dat nooit.


pfft:

- Ik heb ervaring.
- Dit word mijn potje, ik voel het:cool:
- Ik weet dat schildpadden wel degelijk snel zijn, want in het water zijn ze sneller als clownsvissen, dit is wetenschappelijk bewezen;).
- Ik ben knap.


Meestal wel. Jij ook succes.

Hello Bassie

Weer een berichtje van iPuckje

Ik ben geen wolf

En ik denk dat jij wolf bent omdat het jou potje gaat worden, dat zeg jij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan