[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #42

DeletedUser

Guest
Lang verwacht, toch gekomen!!
Het speeltopic van

Weerwolven van Wakkerdam [#42]

'Back to the Basics'

Aantal deelnemers; 30
Deadline stemmen: 20:30
Lynch, lunch+bm, speciale rollen in PM naar -> Maestro Gelato :cool:

Deelnemers:

1. iDesign > lunch dag 1 > Burger
2. -Tim- > liefdesverdriet dag 4 > Burger + Geliefde
3. Lollie-Nator12 > Lunch Dag 7 > Cupido
4. OwhPUS > My Generation
5. Stealer of Faith > Lunch Dag 3 > Burger
6. Atimmer > Lunch dag 4 > Burger+Geliefde
7. Edward van woodstock**
8. A Fatal Prestige > lynch dag 1 > Burger
9. Predator025 : Lunch Dag 5 > Ziener
10. iPuckje > jagerschot dag 2 > Weerwolf
11. Sluipvoetje. > Imperium Augustus*
12. Konijn10 > Lonnetje

13. Svennieboys > Jagerschot eindverhaal > Wolf
14. Failure. > welpactie dag 1 > Welp
15. Lytho > Lynch Dag 10 > Burger
16. Vurig Vuurtje > Azahran*
17. Kahvi > lunch dag 2 > Jager
18. Bappos > lunch dag 8 > Beschermengel
19. Saas. > lynch dag 5 > Burger
20. .Che Guevara > lynch dag 9 > Burger
21. Christine1902 > lynch dag 4 > Infectiewolf
22. Daniboyii > Unreal? > Lynch Dag 7 > Burger
23. Mr.Braam > W-Design > Lynch Dag 6 > Burger
24. Anthraxxis > Lynch Dag 8 > Burger
25. Alles is voor Bassie > lunch dag 9 > Heks
26. Lieflap > Lynch Dag 3 > Weerwolf
27. Dream-About-It > Lynch Dag 2 > Burger
28. Ice-Cool > Extra dode dag 5 > Burger
29. Slaro > Heksenmoord Dag 4 > Weerwolf
30. Geheimelol* > Lunch dag 10 > Jager

Burgemeester = My Generation

Zwart is levend
Rood is dood
Vet is burgemeester
* is gemiste stemming


Aantal dorpen : 1
Hints : Nee.
Aantal spelers : 10-15 + vervangers -> Nog onbekend aantal. Ik kies spelers uit en kan ze overal vandaan halen. Let dus wel: alleen spelers waarvan ik weet dat ze geen spellen verpesten mogen meedoen. Ik ga dus volop gebruik maken van het recht van spelleiders om spelers uit hun spel te weren.
Klaagmuur : Nee.
Afscheidsbrief: Ja, mits het geen invloed op het spel heeft.
Jager: 1
Heks : 1, met doods-en levensdrankje vanaf dag 1.
Dorpsoudste : 1 , na zijn dood mist beschermengel krachten
Beschermengel : 1
Ziener : 1, mag elke dag zien
Cupido : Ja.
Geliefden weten elkaars rol : Ja.
Geliefden moeten alleen overblijven : Nee, zij kunnen samen met de burgers of de wolven winnen als zij beide tot dezelfde groep behoren.
Wolven (Bvb 1/5, dit is inclusief welp, e.d. Let op bij infectie, die telt eigenlijk voor 2): 2/3, afhankelijk van de voorkeur van de spelers en het aantal inschrijvingen.
Welp : 1
Eindtijd stemmen : 20:30
Tijdstip verhalen : 21:30-22:30, hoop ik.
Infectie wolf : 1

Burgemeester:
Geeft doorslag bij gelijkspel
Bij dood: kiest nieuwe BM

Extra rollen/instellingen:

1. Als je niet stemt, stem je automatisch op jezelf.
2. Als je 2x niet stemt, kan je eruit gegooid worden. Dit beslist de spelleiding.
3. Als je niet bij mij opgeeft waarom je niet hebt gestemd (en dat moet een goede reden zijn) dan heb je kans dat ik na 1x je er al uitgooi. Dit is dan wel uitzonderlijk, namelijk alleen als je nog maar een paar posts gedurende het spel hebt gemaakt (zonder enige kwaliteit natuurlijk).
4. Je wordt elke dag geacht 5 posts of meer te maken, behalve op Dag 1, als er nog niet zoveel te vertellen is. Let wel, ik kijk naar wat voor posts je maakt, dus ze moeten enigszins relevant en substantieel zijn. 2 posts met uitgebreide theorieën keur ik ook goed, mocht dat nodig zijn. Zorg er dus voor dat je post en dat je posts een toevoeging vormen.
5. Ik ga spam niet aangeven, maar spam telt niet mee voor de 5 posts. (NB. Deze regel vervalt als de spam naar mijn mening uit de hand loopt.)
6. Ik hou natuurlijk rekening met tactieken. Zo is het mogelijk voor een wolf om mee te lopen ed, en daar zal ik ook zeker begrip voor hebben, alleen meelopen is iets anders dan inactief zijn, dus ook als meeloper moet je posts maken met kwaliteit.
7. Gedurende het spel hou ik het recht om deze regels te versoepelen dan wel aan te scherpen, natuurlijk doe ik dat niet zonder reden en zal ik altijd naar klachten luisteren en andere opties overwegen.

Wijzigingen
* Er zijn 2 jagers
* Stemveranderingen mogen NIET meer.
* Er zijn 3 wolven, een infectiewolf en een welp.
* Infectiewolf mag na nacht 1, welp na nacht 3
* Lunch vervalt niet door infectie.
* Heks mag vanaf dag 1, mag allebei op één dag, mag op zichzelf.
* Ziener mag elke dag
* Burgemeester mag niet op jezelf



Succes&wacht op RESERVED posts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wolven.(3)
De klassieke slechtjes. Ze mogen iedere nacht een persoon naar keuze happen, deze gaat dood indien het geen dorpsoudste is, en indien hij/zij niet beschermd is door de heks of beschermengel.

Infectiewolf.(1)
Dit is een speciale wolf, hij mag namelijk een willekeurig persoon wolf maken. Deze persoon verliest zijn/haar oude rol en wordt aan de wolven toegevoegd. Infecteren mag na dag 1, dus vanaf dag 2. Bij infectie vervalt de wolvenmoord niet.

Welp.(1)
Dit is een nog niet opgegroeide wolf. Iedere dag mag hij op een persoon gokken van wie hij denkt dat hij burger is. Klopt dit, dan gaat deze persoon dood. Heeft hij het fout, (dus bij speciale rollen of wolven) gaat de welp dood (!!!) . Hij mag dit drie keer proberen, dus t/m dag 3. Na dag 3 groeit hij op tot wolf en wordt hij aan de wolven toegevoegd.

--

Jager.(2)
Deze persoon heeft een geweer. Bij zijn dood, hetzij door lynch, lunch of heks, neemt hij een persoon met zich mee. Deze hoeft hij niet van te voren door te geven al mag dit wel.

Dorpsoudste.(1)
Door zijn ervaring overleeft hij één keer een wolvenaanval. Bij de tweede keer dat hij wordt gekozen als lunch, gaat hij dood en verliest de beschermengel zijn kracht. Hij gaat wel dood door heks of lynch.

Beschermengel.(1)
Mag iedere dag een persoon opgeven die beschermt is voor de wolf- en welpen moord.

Ziener.(1)
Heeft een kristallen bol, waardoor hij kan zien welke rol iemand heeft. Dit kan helaas niet onbeperkt maar 1x per dag.

Heks.(1)
Heeft een doodsdrankje, waardoor hij op elk willekeurig moment iemand mag moorden, en een levensdrankje waarop hij op elk willekeurig moment iemand mag beschermen. Beide drankjes mogen op zichzelf gebruikt worden. Hij krijgt te horen wie vermoord gaat worden.

Cupido.(1)
Heeft twee pijltjes waarmee hij twee personen door de liefde verbindt. Hij hoeft niet zichzelf te schieten.

Geliefden.(2)
Deze moeten samen zien te overleven. Als ze beiden goedjes zijn winnen ze met de burgers, als ze wolf+goedje zijn moeten ze samen zien over te blijven. Als de ene persoon sterft, gaat de ander dood aan liefdesverdriet.

Burgemeester.(1)
Geeft doorslag bij gelijkspel. Wordt op de eerste dag gekozen door de burgers. Als hij dood gaat kiest hij zijn opvolger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Volgorde:

Dag

1 - Burgemeesterstemming
2 - Lynch
3 - Ziener
4 - Levens/Doodsdrankje heks

Nacht

5 - Beschermengel
6 - Wolvenmoord
7 - Welpenmoord (t/m dag 3)
8 - Infectie (mag vanaf nacht 2)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser38362

Guest
eerste post :)

naja veel succes iedereen ik zal direct beginnen als burger geen slechte grafdelver etc. ;)

dus BM beschikbaar

-goed
-slim
-sterk in wolven vinden

saas is een vaas en tegen de wolven een te sterke EINDBAAS!
 

DeletedUser22681

Guest
Dit forum vereist dat je 30 seconden wacht tussen het verzenden van berichten. Probeer het nogmaals over 21 seconden.

Flauw:(, anders had ik zeker de eerste post.

Nja, dan kan ik deze post nuttig gebruiken, moet nog wel even wachten.

Failer of Stealt of iets in die vorm is duidelijk wolf. Zie inschrijftopic.
 

DeletedUser50329

Guest
Saas is al wolf. Al direct ontkennen dat hij door en door slecht, terwijl saas zoiezo slecht karakter heeft
 

DeletedUser

Guest
We roepen nog wel iets over een deadline hoor. :)
Trouwens, meer dan de helft is burgertje ;)
 

DeletedUser31948

Guest
Veel succes iedereen.

Ik stel mezelf deze keer beschikbaar als burgemeester. Je bent niet verplicht om op mij te stemmen maar alle stemmen zijn welkom.

En hier is zo'n standaard lijstje:
  • Ik ben semi-ervaren, dus ik wordt snel gepakt als wolf.
  • Ik heb meerdere malen laten zien dat ik slechtjes kon vangen, vaak werd dit pas duidelijk nadat ik dood was en dus niemand door had dat ik goed zat.
  • Ik zal bij deze proberen zo actief mogelijk te zijn en mijn rol als burgemeester waar te maken.

Vote for me!
 
Bovenaan