[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #3

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
t86wic.jpg

Je mag nooit je rol vertellen aan andere spelers!

Verhaal:
Het ingeslapen dorpje Wakkerdam wordt sinds enige tijd belaagd door weerwolven! Elke nacht veranderen bepaalde bewoners van het gehucht in mensverslindende wolven, die afschuwelijke moorden plegen... Moorden, die het daglicht niet kunnen verdragen...
Wat pas nog een eeuwenoude legende was, is plotseling op onverklaarbare wijze brute realiteit geworden! De dorpelingen zullen zich moeten verenigen om zich van deze plaag te ontdoen, en zo te zorgen, dat minstens enkelen van hen dit griezelige avontuur overleven!

Het doel van het spel:
· De burgers moeten de weerwolven ontmaskeren.
· De weerwolven verslinden de burgers.

Hoe werkt het?
Elke dag is er een stemming, daarin wordt gekozen welke speler uit het spel gehaald word. De stem van de burgemeester telt daarin dubbel. Ook de weerwolven vermoorden iemand. Het is de bedoeling dat IEDEREEN in het topic post. Mocht er iemand niet posten, dan treden er gevolgen op. Als je niet stemt, dan stem je op jezelf en na 3x achter elkaar wordt je geëlimineerd . Probeer ook goed op verhaaltjes te letten, daar zitten (soms) verborgen tips in over weerwolven of misschien burgers. Het is de bedoeling dat enkel spelers die aan het spel meedoen in dit topic posten, mensen die niet meedoen en posten zullen voor het volgende spel geschorst worden. Ook doden mogen niet meer posten!! (dode mensen praten niet) Als je nog afscheid wil nemen, stuur mij dan een pm met je tekst en ik zal hem posten (al dan niet aangepast). Een afscheidsbrief als het ware.

Stemming:
Elke dag stem je op een speler door je stem naar mij te sturen (PM), zelfde werkt zo bij de weerwolven. Elke dag om 20 uur is de stemming gesloten. Dan post ik iets later de resultaten.
Let op!! Ik ga niet iedereen die nog niet gestemd heeft daarvoor PM'en + gestemd is gestemd!

Rollen:
De weerwolven:
Deze bestaat uit een aantal mensen die elke avond samen kiezen welke persoon ze gaan vermoorden. Er is één leider onder de weerwolven die dan elke avond mij toestuurt wie er vermoord moet worden.

De burgers:
Iedere nacht wordt één van hen door de weerwolven verslonden. Deze speler is uit het spel. De overlevende dorpelingen verzamelen zich de volgende morgen en proberen tekenen te ontdekken die wijzen op de ware identiteit van de overgebleven spelers. Zij proberen in het bijzonder om uit te vinden, wie de menseneters zijn! Na rijp beraad stemmen de spelers, wie van hen een weerwolf is en geëxecuteerd zal worden. Deze speler is uit het spel en mag niet meer posten, geeneens een laatste post.

De ziener:
Elke dag stuurt de ziener mij een IGM waarin staat van wie hij/zij de rol wil weten. Dit is zeer handig maar moet discreet aan de burgers gebracht worden. Hij/zij mag in geen geval vertellen dat hij de ziener is, op welke manier dan ook!

De jager:
Als de jager door weerwolven verslonden wordt, of door de andere burgers vermoord wordt, heeft hij nog een kleine surprise. Hij mag, voordat hij de geest geeft, terugslaan door onmiddellijk een andere speler te elimineren. Ook deze is uit het spel. De jager staat aan de kant van de burgers!

Cupido:
Door zijn beroemde pijlen af te schieten, kan Cupido ervoor zorgen, dat twee spelers van zijn keuze voor altijd verliefd op elkaar zijn. In de eerste nacht (de eerste beurt), mag Cupido
twee spelers aanwijzen. Cupido mag zichzelf als één van de vrijers aanwijzen.
- Als één van de geliefden omkomt, sterft de ander direct uit liefdesverdriet.
- Een vrijer mag niet tegen zijn geliefde stemmen, zelfs niet om de andere spelers te misleiden.
Opgelet: Indien de ene vrijer een burger is en de andere een weerwolf, verandert het doel van het spel voor hen. Ten einde in vrede te kunnen leven en zichzelf te beschermen, moeten ze binnen het kader van de spelregels alle andere spelers elimineren.

De heks:
Zij kan twee buitengewoon potente toverdrankjes brouwen:
- een levenselixir, waarmee een door de wolven gedode speler tot leven geroepen kan worden;
- een vergif, waarmee een speler vermoord kan worden.
De heks mag beide toverdranken in dezelfde dag toedienen. Zij mag de toverdranken niet aan dezelfde speler geven. Een al gedode speler kan niet tot leven geroepen worden (het moet op voorhand ingediend worden en werkt tot hij/zij vermoord wordt)

De beschermengel:
Deze speler mag elke dag 1 persoon naar mij toesturen die die dag niet dood kan gaan (noch door stemming, noch door weerwolven!). Hij hoort aan de kant van de burgers!

De burgemeester:
Deze speler heeft een stem die dubbel telt. De burgemeester is bekend voor de rest van de spelers! Wanneer de burgemeester sterft zal hij/zij haar/zijn rol doorgeven aan een andere speler.

Dorpsoudste:
De weerwolven weten wie hij is maar mogen hem niet vermoorden. Hij kan natuurlijk wel eruit gestemd worden.

Dodenfluisteraar:
Mag elke dag aan een dode burger vragen wie hij denkt dat een weerwolf is -al dan niet met uitleg-. Hij moet dan d.m.v. theorieën andere spelers overtuigen wie een weerwolf is, zoals de ziener. Dit gebeurt via mij (stuur een PM met de naam van de dode). 1 naam per keer

Einde van het spel:
· De burgers winnen, zodra ze de laatste weerwolf hebben uitgeschakeld.
· De weerwolven winnen, zodra ze de laatste burger hebben verslonden.
· De geliefden winnen, als zij samen als laatste overblijven (zelfs als zij een burger en een weerwolf zijn).

Spelers:
Spelers:
1.Hidan > Weerwolven > Jager
2.Pink Twister
3.Kahvi > Weerwolven > Burger
4.*Hotstuff* > Stemming > Burger
5.Kindorin > Stemming > Weerwolf
6.Bappos > Weerwolven > Burger
7.-Tim- > Stemming > Weerwolf
8.Oortjes
9.Blond > Weerwolven > Burger (voormalige Burgemeester)
10.Raizor > Liefdesverdriet > Burger (geliefde)
11.Cupra
12.Pleutenfeltz > Stemming > Burger
13.Woodster > Stemming > Burger
14.Runeskater
15.Linkelouie > Eruit gestapt > Voormalige ziener
16.Coolkenneth > Stemming > Burger
17.Curerofthought
18.Sibert > Weerwolven > Burger
19.Dravir8 > Weerwolven > Burger
20.Senne > Weerwolven > Burger
21.Nifterlake > Stemming > Weerwolf
22.Jaapiekrekel
23.Koenfighter > Weerwolven > Burger
24.Ramoth > Stemming > Burger (geliefde)
25.Vurig vuurtje > Stemming > Weerwolf
26.Harry.p > Weerwolf > Burger
27.Fixato > Stemming > Burger
28.Eucalyptus sunrise > Stemming > Burger
29.Jaenken > Stemming > Burger
30.Geltube
31.Legendary hero > Weerwolven > Burger
32.Lieflap > Doodsdrankje > Burger
33.Daniboyii
34.Narg > Stemming > Burger
35.Gertjan007 > Weerwolven > Burger
36.William Wllace > Stemming > Weerwolf
37.Killingsspreee
38.Bloodpriest > Stemming > Dodenfluisteraar
39.Parracommando
40.Liessens
41.Olivier101 > Stemming > Burger
42.Wowaddict3 > Muur > Burger
43.Hero8 > Stemming > Burger
44.Aeneas80
45.Quechua > Weerwolven > Heks
46.Roofridder > Stemming > Burger
47.Revival X > Jager > Weerwolf
48.Slaro > Weerwolven > Burger
49.Anthraxxis > Weerwolven > Burger
50.Alles is voor bassie > Weerwolven > Burger

De eerste burgemeester wordt door stemming verkozen. Je mag op jezelf stemmen. Als hij gedood wordt kiest die persoon een nieuwe burgemeester.

Er zijn 7 weerwolven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dag 1:
Zoals gewoonlijk werd iedere bewoner weer eens wakker door het gehuil van weerwolven. Deze keer klonk het veel harder. Iemand schreeuwde. De bewoners vluchtte naar de plaats waar ze het hoorden en zagen nog net enkele weerwolven weglopen. Er was geen lijk te vinden.
De volgende ochtend bleek dat het oude vrouwtje op de rand van het dorp verdwenen was. Inwoners van Wakkerdam verzamelden zich op het dorpsplein. “Dit kan zo niet langer!” riep een van hen. “Wat kunnen we eraan doen?” vroegen sommigen. “Ik stel voor dat we iedere dag stemmen en diegene met de meeste stemmen zullen wij lynchen”. “En wat als er mensen zijn met evenveel stemmen?” De bewoners dachten even na en kwamen op het idee om een burgemeester te kiezen, wiens stem dubbel telt. Iedereen moest stemmen op diegene die hij of zij als burgemeester verkoos. Bedroefd gingen de mensen terug naar huis om te rusten maar enkele bewoners konden het niet laten om te grijnzen.

Stuur dus vanaf nu ook wie je als burgemeester verkiest EN wie je wil dat gelynched wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik zou mij willen aanbieden om als burgermeester gekozen te kunnen worden.

Ik denk dat jullie mij wel kunnen vertrouwen en samen verslaan we die wolven!
 

DeletedUser

Guest
Ik wil iedereen nogmaals vragen om het gespam in dit topic achterwege te laten. Ga ook niet reageren op spam, maar report het als kwalijk bericht door op het rode driehoekje te klikken naast de post waar het om gaat. Spam zal hier absoluut bestraft worden, ook al is het een spel en het vrije forum. Dit ook voor jullie eigen bestwil en zeker voor dat van de mensen die dit spel wel graag op een normale manier willen spelen.

Verder wens ik iedereen veel plezier :)
 

DeletedUser

Guest
Ik stel me ook voor als burgemeester.

Ik ben blij dat er hard zal opgetreden worden tegen spam.. Wat de spammers wel moeten weten : Hoe meer je spamt, hoe meer de spelers die serieus willen iets tegen je krijgen, hoe sneller je er dus uit ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben blij dat er hard zal opgetreden worden tegen spam.. Wat de spammers wel moeten weten : Hoe meer je spamt, hoe meer de spelers die serieus willen iets tegen je krijgen, hoe sneller je er dus uit ligt.

100% met je eens! Spammers verzieken het alleen maar. Doe dan iets nuttigs en spam je iegen topic vol.
 

DeletedUser

Guest
Mensen, als jullie mij als burgemeester willen, stem maar op mij dan. Maar erg belangrijk vind ik het niet.
Dus doe gewoon je zin als het over mij gaat.
 

DeletedUser

Guest
Zouden alle kandidaat burgemeesters ook willen melden waarom we op hen moeten stemmen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan