[speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #2 (afgelopen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
t86wic.jpg

Je mag nooit je rol vertellen aan andere spelers!


Verhaal:
Het ingeslapen dorpje Wakkerdam wordt sinds enige tijd belaagd door weerwolven! Elke nacht veranderen bepaalde bewoners van het gehucht in mensverslindende wolven, die afschuwelijke moorden plegen... Moorden, die het daglicht niet kunnen verdragen...
Wat pas nog een eeuwenoude legende was, is plotseling op onverklaarbare wijze brute realiteit geworden! De dorpelingen zullen zich moeten verenigen om zich van deze plaag te ontdoen, en zo te zorgen, dat minstens enkelen van hen dit griezelige avontuur overleven!

Het doel van het spel:
· De burgers moeten de weerwolven ontmaskeren.
· De weerwolven verslinden de burgers.

Hoe werkt het?
Elke dag is er een stemming, daarin wordt gekozen welke speler uit het spel gehaald word. De stem van de burgemeester telt daarin dubbel. Ook de weerwolven vermoorden iemand. Het is de bedoeling dat IEDEREEN in het topic post. Mocht er iemand niet posten, dan treden er gevolgen op (zijn stem wordt niet geteld of iets dergelijks, dat zien we dan wel, ik ben creatief genoeg :)). Als je niet stemt, dan stem je op jezelf, na 3x wordt je geëlimineerd. Probeer ook goed op verhaaltjes te letten, daar zitten (soms) verborgen tips in. Het is de bedoeling dat enkel spelers die aan het spel meedoen in dit topic posten, mensen die niet meedoen en posten zullen voor het volgende spel geschorst worden. Ook doden mogen niet meer posten!! Als je nog afscheid wil nemen, kan dat via mij. Ik kan je afscheidsbrief als het ware 'op je lijk leggen', maar dode mensen praten niet. Is om het realistisch te houden!

Stemming:
Elke dag stem je op een speler door je stem naar mij te sturen, zelfde werkt zo bij de weerwolven. Tijdschema hieronder:
Maandag: 19:30 binnen hebben
Dinsdag: 19:30 binnen hebben
Woensdag: 16:00 binnen hebben, mocht dit niet lukken, dan mag je het later sturen en gebeurd er niks, ik heb dan training dus dan komt ie of heel laat, of de volgende dag.
Donderdag: 19:30 binnen hebben.
Vrijdag: 16:00 binnen hebben, mocht dit niet lukken, dan mag je het later sturen en gebeurd er niks, ik heb dan training dus dan komt ie of heel laat, of de volgende dag.
Zaterdag: 19:30 binnen hebben
Zondag: 19:30 binnen hebben.
Woensdag en vrijdag, als ik dan te weinig stemmen heb overdag dan zal ik het proberen 's avonds nog snel te doen.

De weerwolven (6):
Deze bestaat uit een aantal mensen die elke avond samen kiezen welke persoon ze gaan vermoorden. Er is één leider onder de weerwolven die dan elke avond mij toestuurt wie er vermoord moet worden.

De burgers (de rest):
Iedere nacht wordt één van hen door de weerwolven verslonden. Deze speler is uit het spel. De overlevende dorpelingen verzamelen zich de volgende morgen en proberen tekenen te ontdekken die wijzen op de ware identiteit van de overgebleven spelers. Zij proberen in het bijzonder om uit te vinden, wie de menseneters zijn! Na rijp beraad stemmen de spelers, wie van hen een weerwolf is en geëxecuteerd zal worden. Deze speler is uit het spel en mag niet meer posten, geeneens een laatste post.

De ziener (1):
Elke dag stuurt de ziener mij een IGM waarin staat van wie hij/zij de rol wil weten. Dit is zeer handig maar moet discreet aan de burgers gebracht worden. Doet hij/zij dit echter niet dan zullen de wolven de ware identiteit van de ziener ontrafelen en hem/haar opeten.

De jager (1):
Als de jager door weerwolven verslonden wordt, of door de andere burgers vermoord wordt, heeft hij nog een kleine surprise. Hij mag, voordat hij de geest geeft, terugslaan door onmiddellijk een andere speler te elimineren. Ook deze is uit het spel. De jager staat aan de kant van de burgers!

Cupido (1):
Door zijn beroemde pijlen af te schieten, kan Cupido ervoor zorgen, dat twee spelers van zijn keuze voor altijd verliefd op elkaar zijn. In de eerste nacht (de eerste beurt), mag Cupido
twee spelers aanwijzen. Cupido mag zichzelf als één van de vrijers aanwijzen.
- Als één van de geliefden omkomt, sterft de ander direct uit liefdesverdriet.
- Een vrijer mag niet tegen zijn geliefde stemmen, zelfs niet om de andere spelers te misleiden.
Opgelet: Indien de ene vrijer een burger is en de andere een weerwolf, verandert het doel van het spel voor hen. Ten einde in vrede te kunnen leven en zichzelf te beschermen, moeten ze binnen het kader van de spelregels alle andere spelers elimineren.

De heks (1):
Zij kan twee buitengewoon potente toverdrankjes brouwen:
- een levenselixir, waarmee een door de wolven gedode speler tot leven geroepen kan worden;
- een vergif, waarmee een speler vermoord kan worden.
De heks mag beide toverdranken in dezelfde dag toedienen. Zij mag de toverdranken niet aan dezelfde speler geven.

De beschermengel (1):
Deze speler mag elke dag 1 persoon naar mij toesturen die die dag niet dood kan gaan. Hij hoort aan de kant van de burgers!

De burgemeester (1):
Deze speler heeft een stem die dubbel telt. De burgemeester is bekend voor de rest van de spelers! Wanneer de burgemeester sterft zal hij/zij haar/zijn rol doorgeven aan een andere speler.

Einde van het spel:
· De burgers winnen, zodra ze de laatste weerwolf hebben uitgeschakeld.
· De weerwolven winnen, zodra ze de laatste burger hebben verslonden.
· De geliefden winnen, als zij samen als laatste overblijven (zelfs als zij een burger en een weerwolf zijn).

Spelers:
01. Hidan -> Stemming -> Heks
02. xWhiteFlashx -> weerwolven -> burger
03. Oortjes -> weerwolven -> ziener
04. killingsspreee
05. Geheimelol -> stemming -> weerwolf
06. The striped pyjama -> zelfmoord -> burger
07. Linkelouie -> stemming -> burger
08. Pleutenfeltz -> stemming -> Weerwolf
09. Fixato -> doodsdrankje -> Burger
10. Senne
11. Lieflap
12. Count tramia
13. Lytho -> dood -> Burger
14. curerofthought
15. Legendary Hero -> gestopt -> vervanger
16. King David de 20ste -> weerwolven -> burger
17. braam -> Zelfmoord -> vervanger
18. shyguymaniac -> gestopt -> Burger
19. Lonewolfke22 -> Weerwolven -> burger
20. Gertjan007
21. Eucalyptus Sunrise -> stemming -> burger
22. parracomando
23. lord hommie -> gestopt -> Burger
24. Woodster -> weerwolven -> burger
25. Legend hood -> gestopt -> burger
26. revival x -> zelfmoord -> Jager
27. Quechua -> stemming -> burger
28. blond -> stemming -> burger
29. Anthraxxis -> stemming -> beschermengel
30. Sarwina -> Dood -> Burger
31. Bloodpriest -> stemming -> burger
32. Kahvi -> Weerwolven -> burger
33. Alles is voor bassie -> stemming -> burger
34. Bappos
35. Denis6





banner
©parracommando
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Stemming:
xWhiteFlashx > Oortjes
Parracommando > Alles is voor bassie
Sarwina > geheimelol
Lord hommie > alles is voor bassie
Quecua > Legendary hero
Oortjes > Eucalyptus sunrise
King david de 20ste > parracommando
Linkelouie > Hidan
Hidan > Linkelouie
Alles is voor bassie > Hidan
Bloodpriest > Hidan
Lieflap > Fixato
Killingsspreee > Anthraxxis
kahvi > fixato
Woodster > Kahvi
Legend hood > Alles is voor bassie
Lonewolfke22 > LinkeLouie
Geheimelol > braam

Anthraxxis
Oortjes
Alles is voor bassie x3
Geheimelol
Legendary hero
Eucalyptus sunrise
Parracommando
Hidan x3
Linkelouie x2
Fixato x2
Kahvi
Braam

Stemming:
Kahvi > Cureofthought
Anthraxxis > Killingsspreee
Oortjes > geheimelol
Lonewolfke22 > linkelouie
Woodster > King David de 20ste
Lytho > linkelouie
Legend hood > LinkeLouie
Senne > Linkelouie
Hidan > Linkelouie
Cureofthought > Linkelouie
king david de 20ste > Linkelouie
Eucalyptus sunrise > Linkelouie
Geheimelol > woodster
Braam > king david de 20ste
Gertjan007 > The striped pyjama
Fixato > Gertjan007
Lord hommie > The Striped Pyjama
Sarwina > Linkelouie
Quechua > Linkelouie
Lieflap > Linkelouie
Count Tramia > Hidan
xwhiteflashx > the striped pyjama
Shyguymaniac > Linkelouie
Linkelouie > The striped pyjama
Bloodpriest > The striped pyjama
Legendary hero > Linkelouie
killingsspreee > The striped Pyjama
Parracommando > linkelouie
The striped pyjama > The striped pyjama
Pleutenfeltz > pleutenfeltz
revival x > revival x
blond > blond

Opgeteld:
linkelouie x16
The striped pyjama x7
king david de 20ste x2
Cureofthought
Killingsspreee
Geheimelol
Woodster
Gertjan007
Hidan

Dag #2 Story #2
De menigte was vrij zeker van hun stem, linkelouie, een typische naam voor een wolf. Hij moest en zou het wel zijn. Linkelouie was het er niet mee eens: 'Ik ben geen weerwolf! Denk na King david de 20ste is een wolf omdat hij 4 letters in zijn naam heeft, en de vorige gevierendeeld werd'. Iemand wierp terug dat die hint nergens op sloeg. 'En the striped pyama dan? Toen wij hier gisteren buiten stonden in onze pyama's, dat is toch ook een overduidelijke hint?!'. 'Pak hem maar bij zijn armen', zei legend hood trots als nieuwe burgemeester. *Bats* een rake klap recht op de neus van Legend hood. De plaatselijke politie greep snel in en spoot pepperspray in de ogen van LinkeLouie. Over en uit was het spelletje voor Linkelouie, voor mensen die zich verzetten bestaat er een harde pijnlijke straf. Iemand voelde dat het begon te regenen, 'zullen we hem toch maar gewoon ophangen?', zei hij. Legend Hood stemde in en kort daarna hing LinkeLouie te schommelen aan een touwtje. Kort daarna klonk een kreet, iedereen ging snel kijken wat er gebeurd was, ze troffen het lijk van xWhiteFlashx aan, uit elkaar gerukt. De wolven moeten snel zijn weggerend want de poten in de grond waren nog vers. 'Maar als whiteflash vermoord is door de wolven, dan betekent dat dat linkelouie onschuldig is' merkte iemand slim op. Het was een moment stil; iedereen stond met gebogen hoofd in de regen, het is nog nooit zo stil geweest in Wakkerdam. 'We moeten op zoek gaan naar hints', zei iemand vanuit de menigte.


xWhiteFlashx's huis werd doorzocht en er was een onafgeschreven brief gevonden. De ontvanger was er nog niet boven geschreven:
Beste,

Ik vrees dat ik de volgende ben. Ik ben bang dat de wolven denken dat ik de beschermengel ben dus kan het zijn dat ik één der deze avonden er uit ga. Ik ga nu even een wandeling maken, het is volle maan, en zal zo verder gaan met deze brief, ik ben wel benieuwd wie er vanavond uitgestemd zal worden, ik heb tot nu toe een fijn leven gehad in Wakkerdam. Hopelijk duurt dit leven nog langer als vanavond.

Dag #3 story #1
Oortjes > anthraxxis
Anthraxxis > shyguymaniac
Woodster > Quechua
Eucalyptus sunrise > Quechua
Kahvi > King David de 20ste
The striped pyjama > hidan
killingsspreee > the striped pyjama
parracommando > Quechua
Lord hommie > killingsspreee
Quechua > killingsspree
Pleutenfeltz > King David de 20ste
King david de 20ste > Shyguymaniac
Cureofthought > Hidan
Hidan > Quechua
Braam > Quechua
Legend hood > cureofthought
shyguymaniac > Quechua
Senne > shyguymaniac
Sarwina > Quechua
Fixato > lieflap
Lieflap > Shyguymaniac
Count Tramia > Quechua
geheimelol > Quechua
Lonewolfke22 > Shyguymaniac
Bloodpriest > Hidan
blond > killingspree
revival x > revival x



Quechua poepte zeven kleuren strond van de schrik toen hij zag dat hij gekozen werd. Toch zag hij zijn lot moedig onder ogen en met geheven hoofd gaf hij een brief aan Legend Hood met de woorden 'maak open wanneer het gedaan is'. Hij ging voor de strop staan en zijn laatste woorden waren: 'vaarwel wakkerdam, het ga jullie goed'.

Na de hanging las Legend de brief voor:
''Ik had wel verwacht dat ik er gedood zou worden. De enige manier om te bewijzen dat je burger bent is als je vermoord wordt
Maar als het op deze manier doorgaat en de hints niet gevonden worden, wordt Wakkerdam voor de weerwolven! Let goed op de theorieën die de vermoorde burgers (door de ww's) hadden..
En vergeet ook niet dat Killingsspree een weerwolf is (99% zeker).
Veel succes met het opsporen van de andere 5!

Chris''


Quechua was een burger






Ook de wolven hadden een slachtoffer gevonden, deze keer een willekeurig persoon dicht bij de ruïnes van het oude kasteel op de heuvel. Ze zagen hem nog net een slok van wat drinken nemen die hij daarna in de bosjes gooide. 'Nog een natuurvervuiler ook, we pakken hem'. De wolven pakten de persoon maar hadden geen tijd om hem totaal te verslinden omdat er mensen aan kwamen rennen 'grijp ze!' riepen de mensen en de wolven waren verdwenen.

'Hij is al dood, zijn gezicht is onherkenbaar' merkte iemand op.

De menigte liep terug naar het dorp. Misschien is er morgen meer opheldering over deze moord?


Dag #3 story#2
De moord van de weerwolven gisteravond was een moord zonder resultaat, het drankje wat de mysterieuze persoon nam was het levensdrankje van de heks. Er ontbreekt per vandaag dus niemand behalve quechua aan het dorp.

De heks heeft haar levensdrankje verspilt.

Over de tips, die zitten er maar zitten goed verborgen. Ik mag niet zeggen welke er gevonden zijn en welke niet helaas, maar er zijn er nog een hoop die niet gevonden zijn.

Er zijn ook tips over iemand anders' speciale rollen! Hij/zij hebben die waarschijnlijk wel gevonden omdat het ze op viel. Weet niet of anderen die ook al gevonden hebben.

Lees de verhaaltjes goed, en denk niet te ver na.

Woorden vertalen naar engels/frans/duits/latijn/spaans etc. kan ook nog van nut zijn. Denk dus goed na, de simpelste zin kan al een tip zijn, ik verberg mijn tips niet in dingen als vierendelen.

Dag #4 story #1
De slager was vandaag in een slecht humeur, hij had enorme honger en het vlees was bijna uit voorraad doordat er de vorige 2 avonden vrienden kwamen eten. Er kwam iemand langs, 'morgen moeten we iemand stiller pakken zodat we alle tijd hebben', zei hij. 'Is goed' zei de man met een duits accent, 'stil zijn ben ik redelijk goed in'. 'Ga vooral zo door' zei de andere man, 'ik ga de andere wolven nog een bezoekje brengen en vragen wie ze willen pakken, zorg dat je vooral niet je gedrag aanpast en stil blijft'. 'Kom je straks ook nog even hier terug om te vragen of ik het er mee eens ben wie we pakken?' zei de slager weer met een duits accent. 'Natuurlijk' zei de andere man weer.

Dag #4 story #2
De slager riep opeens met zijn duitse accent: 'Volgens mij heeft iemand ons gehoord!' en ze zagen nog net iemand voorbij het raam glippen. 'Als die het maar niet doorverteld aan het hele dorp' zei de andere persoon, blijkbaar met een leidinggevende functie. 'Onee, hij kan met theoriëen komen wat mij zal verraden' zei de man met het duitse accent weer. 'We hopen het beste, misschien dat ze nog op andere ideeën gebracht gaan worden'. 'Maar het is zondag, de dag van de kerk, veel mensen zijn de hele dag vrij, dit red ik nooit' zei de man weer, met zijn duitse accent...

Dag #4 story #3
De slager ging weer verder aan het werk, misschien moet ik toch iets meer mijn mond opentrekken, dacht hij. Hij ging naar buiten en een stukje wandelen, hij kwam nog iemand tegen, 'hoi' zei de ander maar hij zei niets terug. Damn ik moet daar wat aan gaan doen, dacht hij, hij voelde dat het begon te regenen en ging weer snel terug naar huis. Hij ging op zijn studeerkamer zitten na te denken.



Even om mede te delen: mijn andere computer is gecrasht dus ik weet niet precies iedereens rol meer. Als de leider van de weerwolven me alle namen van de wolven weer even zou kunnen sturen. Ik weet de ziener, cupido en beschermengel nog wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
anthraxxis > Bloodpriest
kahvi > Lord Hommie
Oortjes > Legend Hood
lord hommie > hidan
King david de 20ste > Hidan
Legend hood > bloodpriest
Woodster > Bloodpriest
Pleutenfeltz > Bloodpriest
parracommando > BloodPriest
Lieflap > Bloodpriest
Lonewolfke22 > Bloodpriest
Senne > Shyguymaniac
fixato > bloodpriest
Gertjan007 > bloodpriest
shyguymaniac > bloodpriest
Eucalyptus sunrise > king david de 20ste
Geheimelol > Bloodpriest
braam > Lieflap
Hidan > bloodpriest
Lytho > Lord hommie
killingsspreee > killingsspreee
The striped pyjama > The striped pyjama
count tramia > Hidan
cureofthought > cureofthought
legendary hero > legendary hero
revival x > revival x
blond > blond
bloodpriest > bloodpriest :p

Bloodpriest x12
lord hommie
legend hood
hidan x2
shyguymaniac
king david de 20ste
Lord hommie

Daar gaat onze bloedpriester dan, kuste zijn vrouw en 2 kinderen en liep richting de galg. Er liep een traan over zijn wang maar het was snel gedaan. Daar hing blood. Bloodpriester is opgehangen en hij was een burger. De mensen waren er al aan gewend en liepen met gebogen hoofd en geen woorden weer terug naar huis. Iemand liep te gniffelen, maar niemand had het door.

Ook revival x is overleden omdat hij 3x niet gestemd heeft. Hij was de jager en schoot een losse flodder.


Een hoop mensen lagen al te slapen toen er opeens een enorm wit fel licht van het huis van kahvi kwam. Kahvi kwam strompelend het huis uit. Een paar burgers stonden weer op straat in hun pyjama te kijken wat er gebeurd was 'déja vu' gniffelde er ééntje. Kahvi was beschermd door de beschermengel en was eigenlijk het doel van de wolven, ze kwam er vanaf met een infectieziekte in haar onderbeen waar ze door de wolven gebeten was.

Kahvi is beschermd door de beschermengel tegen de aanval van de wolven.




Een geluk bij een ongeluk mensen, maar pas op, de inactieven gaan er vanzelf uit waar de wolfjes niks voor hoeven te doen. Dat is hetgeen wat jullie valkuil kan worden. Seek for hints and tips!

Dag #5 story #1
De ziener zat thuis in zijn glazen bol te turen en zag weer een wolf opdoen. Four out of six, two more and it'll be fixed.

Dag #5 story #2
Kahvi ging een eindje wandelen, jullie weten dat ze geen wolf is omdat ze zelf er door aangevallen is. Ze kwam in een dorpje waar niks te doen was, een 'spookdorp'. Er waren wel opmerkelijk veel graven en op de muur stond gekladderd 'owned by us'. Kahvi was nieuwsgierig dus ging ze kijken in een klein huisje. Het huisje was een puinhoop, ze liep naar beneden en vond een brief. Hij was niet helemaal af maar het volgende stond er op geschreven:
Allen van dit dorp,

Ik denk dat ik het niet lang meer vol ga houden, de weerwolven weten hoe ze het aanpakken en spelen met ons. Het probleem van ons als burgers is dat we ons steeds laten opjutten op iemand te stemmen die erg actief is. Een boel weerwolven houden zich redelijk stil en worden nooit gezien, misschien slim om ...

En verder kwam kahvi niet, want er stond iemand achter haar zwaar te hijgen...

Dag #5 story #3
Het was een man met een bivaksmuts en met een slagersmes, 'kahvi je hebt het overleefd maar het zal niet lang meer duren voordat je alsnog aan de beurt bent', hijgde hij. Kahvi keek hem met grote ogen aan, wat is dit nu weer, dacht ze. Toen kwam de man volop instormen op kahvi, kahvi duwde de man en hij belande met zijn mes in de tafel waarop kahvi zonet nog aan het lezen was. Ze rende naar buiten, naar het oude spookdorpje waar zonet nog niemand was. Ze zag om de hoek een andere man met een bivaksmuts verschijnen en bovenop het dak zat er nog één. Ze was in het voordeel omdat ze een makkelijke vluchtroute had vanuit haar positie, die benutte ze dus ook en rende er snel vandoor. Ze vluchtte via een landweggetje weer naar naar de weg richting Wakkerdam. Ze liep over de weg toen ze voelde dat het begon te regenen en zette haar muts op. Even later kwam ze weer aan in het dorp en vertelde aan iedereen wat ze meegemaakt had. Het eerste wat de mensen aan elkaar vroegen was: 'Waar is de slager?'. Niemand kende eigenlijk zijn naam omdat hij altijd stil was, enkel één iemand had hem ooit horen praten met een ander persoon, het was een wolven bijeenkomst. De persoon die dat gehoord had begon te vertellen dat de man hoogstwaarschijnlijk vroeger een duitser was wat af viel te leiden uit zijn duitse accent maar dat hij zelden wat zei tegen de rest waardoor niemand zijn naam weet. 'Laten we maar 's gaan puzzelen met de hints die we hebben', zei kahvi toen.

Dag #5 story #4
Kahvi zat thuis te puzzelen, maar ze kwam er maar niet uit. Ze ging dus maar mee met de rest van de mensen en stemde op Hidan voor deze dag, omdat ze anders voor zichzelf zou stemmen.

Buiten was de stemming al verteld, er kwamen nog een paar mensen hun huis uit maar aangezien het nog steeds regende en er een aantal de moed hadden opgegeven waren er maar weinig mensen die naar de hanging kwamen. Hidan stond op zijn krukje met zijn nek in de strop. Hij keek rechtop met een zelfverzekerde blik en binnen enkele seconden hing ook hij te schommelen. Wat was Hidan nu, vroeg iedereen zich af. Ze zaten gespannen te wachten tot zijn ware identiteit zichtbaar werd.
Hidan was de heks!

Iedereen schrok, 'Raizor probeerde ons dus echt te helpen', zeiden er een paar. 'Wie heeft ons dan weer terug op het dwaalpad gezet door toch op Hidan te stemmen? Misschien kunnen we daar wat uit afleiden?' was de volgende zet. Let maar goed op de tips mensen, die komen er nog zat.

De wolvenmoord volgt spoedig.

Dag #5 story #6
Kahvi liep terug naar huis samen met fixato, 'jammer dat de heks dood zijn maar wij leven nog hè!' Hij was nog niet uitgesproken of hij liep tegen een tekst op die in bloed voor hem op de muur gekladderd was: 'Kahvi, you will be next...'
2z6trw6.png


Kahvi was doodsbang en fixato deinsde achteruit, draaide zich om, en rende weg. Kahvi staarde naar de muur met opengesperde ogen. Na enkele seconden liep hij toch door, wat heeft dit te betekenen. Toen werd opeens alles wit voor kahvi en ze viel op de grond.

Fixato zat thuis achter zijn bureau, had hij zo laf moeten zijn en weg moeten rennen? Kahvi kon wel wat steun gebruiken dacht hij na, hij nam een slok van zijn koffie en dacht na over wie de wolven zouden zijn. Hij dacht ook na over de ziener. Wie zou de ziener zijn, die kan ons aan de overwinning helpen. Hij nam nog een slok van zijn koffie en lag snel op één oor. Zijn laatste slok koffie was hem fataal gebleken, het was het doodsdrankje van Hidan de heks.

Kahvi werd wakker in zijn eigen bek, haar infectie deed scheurende pijn maar ze was blij dat ze nog leefde. Buiten hoorden ze de wolven huilen, een engel kwam tot haar. 'Je bent tot twee keer toe beschermd door mij kahvi', zei hij, 'pas op jezelf, ik weet niet of er een derde keer komt'. En de engel ging weer weg.

Kahvi moet vrezen voor haar leven omdat er bekend is gemaakt dat ze geen weerwolf is. De weerwolven moeten haar dus wegwerken op een moment dat de engel denkt dat hij iemand anders moet beschermen.

Wakkerdam ligt in de knoop, er zijn een paar verdachten, maar teveel om een duidelijk beeld te vormen. Degene die geen wolf zijn en waar dat duidelijk van is, moeten vrezen voor hun leven omdat de wolven hun zo spoedig mogelijk weg willen werken. Ook de ziener en de beschermengel moeten oppassen dat hun naam niet door de wolven gevonden wordt in één van mijn teksten.

Combineer de verdachten met de tips en kijk wie er het slechtst vanaf komt. Deze zal gelyncht moeten worden voor een goede wending in Wakkerdam.

Fixato was een burger
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Oortjes > Pleutenfeltz
Woodster > Antraxxis
Parracommando > Anthraxxis
Sarwina > Anthraxxis
Eucalyptus sunrise > Anthraxxis
Legend Hood > Woodster
Lieflap > Anthraxxis
Gertjan007 > Pleutenfeltz
Pleutenfeltz > Anthraxxis
Woodster > Anthraxxis
Killingsspreee > Antraxxis
Legendary Hero > Legend Hood
King david de 20ste > Antraxxis
Geheimelol > Antraxxis
Anthraxxis > Pleutenfeltz
Blond > Antraxxis
The striped pyjama > the striped pyjama > dood
Senne > Anthraxxis
Count tramia > count tramia
Lytho > lytho
Braam > braam
shyguymaniac > shyguymaniac
Lonewolfke22 > lonewolfke22
Lord hommie > lord hommie
Kahvi > Kahvi

De burgers pakten Anthraxxis vast, wegwezen met jou WOLF riepen ze. Anthraxxis stond met zijn hoofd in de strop toen hij nog een speech wilde houden:
''Beste Vrije Vogels,

Vanaf nu valt de totale bescherming voor 1 persoon per nacht weg. Jullie zijn vogelvrij(leuke woordgrap voor kahvi/havik) en te doden wanneer de weerwolven dat willen. Spijtig vind ik het dat ik nu al het toneel moet verlaten. Maar het zat er natuurlijk dik in, en na parra's gevonden hint zag ik het direct erg somber in.
Nog veel succes allemaal en tot wakkerdam 3.

met de groetjes van jullie beschermengel die in de hemele zijt.''

Iedereen begon te twijfelen en wilde Anthraxxis bevrijden toen ergens achterin de menigte een schot klonk *Bwahm!* en het paard onder Anthraxxis stormde er vandoor zodat Anthraxxis hing te bungelen aan de galg.
Anthraxxis was de beschermengel!


's Nachts keek de ziener in zijn glazen bol en zag niks. Hij keek wat beter en zag twee kwaadaardige opgloeiende ogen hem boos aankijken. Wacht, het kwam niet uit de bol, het was een weerspiegeling! Er stond een wolf achter hem! Zijn kreet werd gesmoord toen hij 3 scherpe nagels in zijn buik voelde doordringen, het bloed sijpelde uit zijn buik en al snel was ook zijn zij kapot. Het laatste wat oortjes was waren de overige vier weerwolven die op hem kwamen inlopen. Toen sloot hij zijn ogen en voelde een scheut van pijn door zijn lichaam gaan toen de wolven hem beetpakten.
Oortjes is door de wolven vermoord en was de ziener!

Lord hommie lag lekker te slapen, zijn laatste droom ging over de eeuwige jachtvelden.
Lord hommie is in zijn slaap gestorven omdat hij is gestopt met WvW!

Dag #7 Story #1
Deze ochtend is er een bijeenkomst van burgers, we leven nu al een week met wolven onder ons. Wie zouden het zijn? Oortjes had toch ook nog tips verteld of niet? Laten we eventjes diep terugdenken wat hij zowel allemaal gezegd heeft.

Toen kwam er een bladzijde aanwaaien, recht in de handen van kahvi:
Dag 1:
Ik ben verkozen tot ziener en vrees nu al voor mijn leven. Zodra de weerwolven weten wie ik ben, ben ik weg. Vervelend maar het is zo. Degene die mijn dagboek vind. Zorg dat er wat mee word gedaan. Ik neem hierbij alvast afscheid omdat ik mijn leven vrees.

De slager zijn zoon is vermoord. Verdachten zijn de bakker en een ouwe krent. Ik ken een bakker die tijdelijk de poffertjesfabriek beheerd heeft. Vannacht zal ik eens in mijn glazen bol kijken.


Sarwina > Pleutenfeltz
Kahvi > Pleutenfeltz
Senne > Pleutenfeltz
Lonewolfke22 > pleutenfeltz
Lieflap > pleutenfeltz
Geheimelol > pleutenfeltz
Gertjan007 > pleutenfeltz
Killingsspree > pleutenfeltz
Legend hood > pleutenfeltz
King david de 20ste > pleutenfeltz
Parracommando > pleutenfeltz
Woodster > pleutenfeltz
Count Tramia > pleutenfeltz
pleutenfeltz > Geheimelol
cureofthought > pleutenfeltz
Braam > pleutenfeltz
blond > pleutenfeltz
Lytho > Lytho
Eucalyptus sunrise > Eucalyptus sunrise

2 Mensen lagen al te slapen toen de stemming zich voortdeed, het waren lange nachten geweest, zij stemden dus (weer) niet mee. De rest riep allemaal in koor dat Pleutenfeltz opgehangen moest worden. Behalve pleutenfeltz zelf, die riep dat geheimelol dood moest. Geheimelol keek hem even woest aan en riep toen: "ophangen die gast!'' Er was een speciale executie geplanned voor onze lieve slager, omdat iedereen het er mee eens was dat hij er uit moest was er een speciale beul geregeld die hem zou afmaken met zijn eigen slagersmes. Iemand zei dat dat te overdreven was maar zijn opmerking werd aan de kant gewuifd. Kahvi was er zeker van 'dit is de wolf! dit is de wolf!' riep ze, 'hij bedreeg me met zijn slagersmes toen ik laatst vredig aan het wandelen was!' De beul kwam aanlopen, het hoofd van pleutenfeltz werd op het houtsblok gelegd en met een sterke klap was het hoofd, ooh nee wacht, snel nog een paar klappen, jap, nu ligt ie er toch echt af! Pleutenfeltz was een wolf! Iedereen was blij, er werd een feest gehouden. Iedereen was blij, Lieflap gaf gertjan van blijschap een kus en lytho die inmiddels zijn bed uit was door het lawaai ging als een gek uit zijn dak omdat er een weerwolf vermoord was, een geweldig einde voor een mooie dag!

Kahvi las op het einde van het feest nog een stuk voor van de bladzijde die ze gevonden had:
''Dag 2:
Deze bakker blijkt inderdaad een weerwolf te zijn. Gister zei de bakker met mij op Senne te gaan stemm *op dit gedeelte zit een grote vlek van bloed* f eventueel voor iemand anders die zich vandaag verdacht heeft gemaakt. Woodster heeft Quechua aangeduid. Hier reageerde de bakker verdacht op. Ik raak geirriteerd. Over mijn tip omstreden de bakker lezen ze volledig heen. Zelfs nu ik een naam aanhaal.
''

Denken geblazen.

Kahvi liep aangeschoten weer terug naar huis toen voor de derde keer wolven voor haar opdoken, de man met het duitse accent was er niet bij. 'Het is nu echt over' gromde een wolf. 'Je komt nu aan je einde kahvi, doe de groeten aan de beschermengel!' -Hap, slik, weg-
Kahvi was een burger en is vermoord door de wolven

Eucalyptus sunrise > Woodster
Gertjan007 > Geheimelol
Lytho > shyguymaniac
Sarwina > geheimelol
Lonewolfke22 > geheimelol
cureofthought > geheimelol
Braam > geheimelol
King david de 20ste > geheimelol
Count tramia > geheimelol
Geheimelol > woodster
Killingsspree > eucalyptus sunrise
Lieflap > geheimelol
Senne > geheimelol
Blond > geheimelol
Parracommando > geheimelol
Woodster > Woodster

Geheimelol was er deze keer massaal uitgestemd, hij liep naar voren zonder angst, alsof hij blij was dat hij eindelijk van zijn vloek als weerwolf zijnde elke volle maan verlangend naar bloed af was. Een snelle executie beloofd omdat hij niet tegenstribbelde, de kogel. Geheimelol keek dapper voor zich uit hoe het pistool zijn schot afvuurde, recht tussen zijn ogen. Geheimelol was een weerwolf! 'Dat verklaart zijn doorlopende wenkbrauw' gniffelde iemand.

Woodster die nog lag te slapen en was vergeten te stemmen werd gestraft door de wolven omdat hij er 2 wolven bij heeft genaaid, misschien dat hij er nog meer noemde? Goed nadenken wat hij gezegd had. In ieder geval, er klonk een krijs vanuit zijn huis en de mensen waren te laat om een glimp op te vangen van de weerwolven. Helaas, geen tip vandaag! Woodster was burgemeester en een burger en moet zijn bugemeesterschap doorgeven aan een andere speler!

Lonewolfke22 > Eucalytpus Sunrise
Lytho > Eucalyptus Sunrise
Sarwina > Eucalyptus sunrise
Senne > Eucalyptus Sunrise
king david de 20ste > Eucalyptus Sunrise
Parracommando > Eucalyptus Sunrise
cureofthought > Eucalyptus Sunrise
count tramia > Eucalyptus Sunrise
Lieflap > Eucalyptus Sunrise
Braam > Eucalyptus Sunrise
Gertjan007 > Eucalyptus Sunrise
blond > Eucalyptus Sunrise
Killingsspree > Eucalyptus Sunrise
Legendary Hero > Legendary hero > vervanger

Het is ons gelukt om de schuld op eucalyptus te schuiven' werd er in een groep van 5 mensen verteld. Lekker door blijven gaan, we zijn bijna in de meerderheid, zei een ander. 'Stel we richten een bedrijf op, wanneer we klaar zijn, dan wil ik wel het amortisatiebewijs' zei de leider van de weerwolven. 'Ja dat zien we dan wel' zij een ander. 'Misschien willen wij dat helemaal niet, ik zat er eigenlijk aan te denken om een eigen eetcafé op te richten' zei een ander. 'Hoe noem je hem?' Ik denk: 'JIRPELS YN ´t POTSJE' zei degene over het eetcafé weer. 'Laten we naar het dorp gaan', zei de ander weer, 'het is stemtijd'...

Iedereen schreeuwde om eucalyptus op te hangen, eucalyptus lachte alleen maar. Wacht maar tot mijne ware identiteit onthuld word. En hij schommelde aan de galg.
Eucalyptus was een burger

De wolven liepen nu in hun ware gedaantes in het duister van de nacht. Ze klommen door het raam een huis naar binnen en verscheurden lonewolfke22. Ze had geen tijd om te schreeuwen dus de volgende dag kwamen de burgers er pas achter wie het slachtoffer was.
Lonewolfke22 was een burger

Legendary hero is weggelopen uit wakkerdam en zijn neef kwam hem vervangen in dit potje. Wie dat is zien jullie snel!

Lytho > Senne
Senne > Sarwina
Gertjan007 > Sarwina
Lieflap > Sarwina
Cureofthought > Sarwina
King david de 20ste > Senne
Killingsspreee > Sarwina
count tramia > Sarwina
Sarwina > Senne
braam > braam
parracommando > parracommando
Blond > blond

Sarwina werd opgehangen, er was weinig tijd dus er gebeurde vrij weinig, deze avond werd Lytho vermoord door de weerwolven. Voor een spectaculairdere dood mogen ze die schrijven en naar de god (/me) sturen, ik moet gelijk weer weg.
Sarwina was burger en lytho insgelijks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dag #11 story #1
Bappos > killingsspreee
curerofthought > blond
Killingsspreee > bappos
Lieflap > Blond
parracommando > gertjan007
king david de 20ste > gertjan007
count tramia > blond
blond > Senne
gertjan007 > Bappos
Senne > Blond
denis6 > denis6

De weerwolven waren in discussie: 'We moeten zorgen dat de mensen de gevonden tips snel wegwuiven en andere mensen als verdachte omhoog brengen, daarna daar massaal op stemmen zodat die dood gaat bij de stemming'. 'Dat is veel te verdacht!' zei er één. 'Dan werk jij toch niet mee' zei de leiderweerwolf weer. 'Dat zal ik ook zeker niet doen, kijken jullie maar met zijn 3en op wie je massaal gaat stemmen, ik zorg dat ik zo anoniem mogelijk blijf'. De andere 2 wisten ook niet zeker of het wel zo slim was om op 1 iemand te stemmen en zaten te twijfelen. 'Ik denk dat ik ook niet op hem ga stemmen' zei er één tenslotte. De leiderweerwolf zei met zware stem: 'Nog een paar dagen jongens, gewoon op één iemand stemmen want dan weten we zeker dat er overdag steeds een burger sterft'. 'Ik weet het niet' zei de andere man toen ook, 'ik kijk nog wat ik doe' en het gesprek was beëindigd.

Iedereen ging 's avonds in de rij staan om zijn stem in te leveren, het was nog maar een korte reeks van mensen omdat er al veel vermoord waren, het werd genoteerd en de uitslag was gelijk duidelijk. Spannend deze keer. Uiteindelijk kwam Blond er met 4 stemmen er slecht van af. Hij werd opgehangen en later bleek dat hij een burger was, Wakkerdam gaat de verkeerde richting in. De nieuwe burgemeester werd gekozen, hopelijk dat deze nog nut zal hebben in de toekomst van Wakkerdam, voor hoelang deze nog moge duren. Het werd Gertjan007, feliciteer deze man met zijn nieuwe burgemeesterschap
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
mensen ik stel me kandidaat voor burgermeester aangezien ik de enige van de 3 super actieve mensen van de vorige ronde ben die nog mee kan doen:D aangezien de andere 2gebant zijn denk ik dat ik de juiste persoon ben om burgermeester te zijn zou graag zien dat ik minimaal evenveel stemmen krijg als de keer dat ik eruit werdt gestemt bij de vorige topic:D

als ik burgermeester wordt beloof ik in de eerste 2 weken minimaal 2 wolven te pakken!:D dus stem op mij!!!!!!!!!
 

DeletedUser

Guest
mensen ik stel me kandidaat voor burgermeester aangezien ik de enige van de 3 super actieve mensen van de vorige ronde ben die nog mee kan doen:D aangezien de andere 2gebant zijn denk ik dat ik de juiste persoon ben om burgermeester te zijn zou graag zien dat ik minimaal evenveel stemmen krijg als de keer dat ik eruit werdt gestemt bij de vorige topic:D

als ik burgermeester wordt beloof ik in de eerste 2 weken minimaal 2 wolven te pakken!:D dus stem op mij!!!!!!!!!

Nu weet iedereen dus gelijk al dat je geen bijzondere rol hebt, aangezien je niet en burgemeester kan zijn en bijvoorbeeld heks, am I right?
 

DeletedUser

Guest
In de volgende PM wil ik graag ontvangen:
Op wie je stemt om te lynchen.
Wie de burgemeester wordt.


Edit: iedereen kan burgemeester worden :), ook wolven :).
 

DeletedUser

Guest
Mag je hier wel propaganda voeren om burgemeester te worden?

@legend
Er waren wel meer mensen actief.
Vanwaar wil jij nou zo graag de burgemeester zijn?
Ik zou eerst ervoor zorgen dat we zeker weten dat de burgemeester geen weerwolf is.
 

DeletedUser

Guest
Ga maar flyeren "Stem op geheimelol als burgemeester"..
Wie weet dat iemand jou nog serieus neemt.

Enfin, ik ga even bloemetjes plukken.
 

DeletedUser

Guest
Ik verzoek iedereen vriendelijk dit topic spamvrij te houden en het alleen over het spel te hebben. Anders wordt het alleen maar moeilijker om de weerwolven te ontmaskeren, aangezien iedereen hier moet posten, dus ook de weerwolven. De forumregels blijven ook hier gelden. Verder wens ik iedereen veel plezier met dit spel, in de hoop dat ik er niet weer als eerste uit ga :D.

Groeten,

Senne
 

DeletedUser

Guest
Hm maar dat is wel lastig.
Als je de inactievelingen een beetje wilt stimuleren om ook eens te posten, is het leuker als je een verhaal met elkaar om het hoofdverhaal heen maakt. (wat Raizor doet)
Lijkt me.

Ah well, de eerste ronde is het sowieso blind stemmen.
 

DeletedUser

Guest
Hm maar dat is wel lastig.
Als je de inactievelingen een beetje wilt stimuleren om ook eens te posten, is het leuker als je een verhaal met elkaar om het hoofdverhaal heen maakt. (wat Raizor doet)
Lijkt me.

Ah well, de eerste ronde is het sowieso blind stemmen.

Veel uitgedachte, slimme theorieën zullen er wel nog niet zijn nee...
 

DeletedUser

Guest
Nee , eerste ronde is gewoon gokken ... Hoeveel wwen zijn er ?
 

DeletedUser

Guest
Ik stem op Hidan, pure gok eigenlijk maar aangezien Hidan, Raizor leider van de weerwolven maakte, zou dat best wel eens als wederdienst terug kunnen worden gedaan.
 

DeletedUser

Guest
6 :)


@linkelouie: Of hij is een ziener? Of een heks? Of cupido? Of misschien wel een nukubu, omdat het anders te doordacht is?


;)


Ik zal niet meer helpen.
 

DeletedUser

Guest
6 :)


@linkelouie: Of hij is een ziener? Of een heks? Of cupido? Of misschien wel een nukubu, omdat het anders te doordacht is?


;)


Ik zal niet meer helpen.

Zei toch al het is een pure gok, maar moet ergens op stemmen en dit is het enige wat ik nu kan bedenken.

Grappig dat je je er gelijk in mengt, moet je hem redden?:p
 

DeletedUser

Guest
Ik stem op Hidan, pure gok eigenlijk maar aangezien Hidan, Raizor leider van de weerwolven maakte, zou dat best wel eens als wederdienst terug kunnen worden gedaan.

Ik denk dat dat iets te voor de hand ligt ;), maar beter dan geen theorie :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan