[Speeltopic] Wakkerdam #7

DeletedUser

Guest
2ldgfww.jpg

Weerwolven van Wakkerdam #7

Dames en heren,

Welkom op ronde #7, we maken er een leuk spel van en dat kan alleen maar als iedereen daar in meehelpt. Wij, Quechua en -Tim-, gaan er dan ook van uit dat jullie het beste beentje voorzetten en zo een leuk spel er van maken. Voor vragen kan je altijd naar 1 van ons. Nu eerst alle regels en rollen:

Burger:
De burger is de normaalste rol in het spel. De burger probeert weerwolven en andere spelers die gedood moeten worden te doden. Burgers zullen theorieën tegen wolven plaatsen en proberen andere te overtuigen. Burgers mogen elke avond 1x iemand eruitstemmen die zij denken dat wolf is. Verder hebben zij geen machten.

Burgemeester:
De burgemeester is diegene die gekozen word door elke speler. Diegene met de meeste stemmen zal als burgemeester optreden. De stemming van de burgemeester bij het doden van de wolven telt dubbel, oftewel elke avond bij de stemming van de burgers telt die van de burgemeester 2x. Verder is bij een gelijke stand het aan de burgemeester wie er gedood zal worden.

Weerwolven:
De wolven kiezen voor de 1ste stemming een leider uit die zal optreden als leider van de wolven. De leider dient elke avond te vermelden aan de spelleider wie er gedood zal worden. De leider van de wolven stuurt naar de spelleider een bericht onder de titel "Weerwolf bijt man". Daarin word vermeld wie er die avond gedood zal worden door de wolven. Meerdere berichten van verschillende wolven betekent geen dood die avond. Dit bericht dient voor 21.00 gemeld te worden.
Het doel van de weerwolven is om meer wolven over te houden dan burgers en andere speciale rollen. Samenwerking is nodig tussen de wolven, onderlinge communicatie is daarom ook nodig en mag volgens de regels via externe factoren gedaan worden. (Zie msn en skype)

Ziener:
De ziener is zeer belangrijk voor de burgers. De ziener is een rol die de macht heeft om andersmans rollen te ontdekken. Tijdens de dagen met even getallen (2de dag, 4, 6 enz) mag de ziener 1 rol ten hore krijgen van de spelleider. Die ziener mag dit aan niemand vertellen, maar kan wel bewijzen en theoriën zoeken die tegen die bepaalde speler staan. Iemand die geliefde is en zijn normale rol heeft, worden bij gezien door de ziener. Oftewel de ziener krijgt bij mensen met 2 rollen ook 2 rollen te zien.

Cupido:
Een engel die de liefde vertegenwoordigt en ook verspreidt. De cupido kan eenmalig 2 mensen samenmaken tot een koppel. De 2 mensen krijgen dit te horen. Zij zullen dan als 1 ziel optreden en kunnen niet zonder elkaar. Mocht 1 van de 2 dood gaan, sterft de andere mee. Overleven beiden het einde hebben ze beiden gewonnen. Liefde overtreft alles, dus ook andere rollen. Maar het vervangt niet andere rollen, het voegt alleen iets toe. Geliefde mogen niet aan elkaar de andere rol vertellen!! Ze mogen alleen van elkaar weten dat ze geliefde zijn. Geliefde mogen niet communiceren omtrend het spel buiten het forum om.

Beschermengel:
De beschermengel mag elke ronde 1 speler verdedigen tegen de wolven. Oftewel als de wolven diegene hebben gekozen die de beschermengel beschermt heeft zal die niet dood gaan. De beschermengel kan niet helpen tegen de stemming van de burgers. De beschermengel kan per dag 1 iemand beschermen, maar niet 1 iemand 2 dagen achter elkaar. Om de dag zal dus een ander gekozen moeten worden, dan de dag ervoor. 2x dezelfde kiezen betekent geen bescherming de 2de dag. Verder kan de ziener niet beschermd worden. De beschermengel dient voor 21.00 door te geven aan de spelleider wie diegene beschermt. De beschermengel dient dit te doen onder het bericht "Beschermen vandaag". Met in de tekst wie de beschermengel beschermt. Wordt dit niet gedaan, wordt er niemand beschermt die dag.

Heks:
Dit is een burger met 2 drankjes ter beschikking. Vanaf de 3de dag mag de heks iemand helen en iemand vermoorden. De heks krijgt elke avond na de stemming van de burgers te horen wie er zal sterven door de wolven. De heks mag dan beslissen of diegene geheeld wordt. Deze handeling mag maar 1x gedaan worden. Verder mag de heks 1x iemand vermoorden, dit is een directe moord en staat buiten de stemming van de burgers en de weerwolvendood.

Jager:
Een normale burger is het eigenlijk. Zolang de jager leeft heeft hij dezelfde rechten als burgers. Als de jager dood gaat, heeft hij nog 1 schot. Hij mag dus als hij gestorven is nog 1 iemand meenemen in zijn dood. Dit dient voor de stemming van de burgers vermeld te zijn. Het laatste bericht van de jager telt!! Als de jager dus vergeet door te geven, kan het zijn dat hij schiet op een dood iemand.

Fluitspeler:
De fluitspeler is een alleenstaand figuur, deze mag per nacht 2 mensen betoveren. Die betoverden krijgen het van elkaar te weten en zodra iedereen betoverd is, wint de fluitspeler. De fluitspeler lijkt en functioneert als een burger, maar vormt een eigen partij.

Natuurlijk moeten er nog enkele huisregels zijn:
  • Geen "succes" gewens.
  • Geen spam
  • Alle stemmen moeten naar -Tim- en Quechua.
  • Alle weerwolvenmoorden, heksendrankjes en andere speciale gavens worden via -Tim- geregeld.
  • Alle dagen lopen normaliter vanaf 21:00 tot 21:00. (uitzondering: Eerste dag, die duurt langer)
  • Dood = dood, geen afscheidsbrieven, verwijzingen en "Ik-zei-het-je-toch"-jes.

Succes,

-Tim- en Quechua


1. Knudde1 > Fluitspeler
2. Jaenken > Burger
3. Blackcaveren > Burger
4. Pink Twister > Zelfmoord > Burger
5. Shyguymaniac > Stemming > Burger
6. Azahran > Laatste weerwolf
7. BobDeSpuiter > Vergiftigt > Cupido
8. Psv0010 > Burger
9. Curerofthought > Burger
10. You Fail At Life > Diner > Burger
11. Saah > Burger
12. Justdutch > Stemming > Weerwolf
13. Kahvi > Diner > Burger
14. Brennan Heart > Stemming > Beschermengel
15. Reeve Monaco Fixato Woooppss > Diner > Ziener
16. Geltube > Burger
17. Bloodpriest > Stemming > Weerwolf
18. Denis6 > Burger
19. KoZmo > Diner > Jager
20. Dream-about-it > Neergschoten > Heks
21. Pieter93 > Burger
22. Cede Maiori > Stemming > Burger
23. Sportzak Legend Hood
24. Daniboyii > Stemming > Weerwolf
25. Oortjes > Diner > Burger

Blauw is levend.
Rood is dood.

Rollen aanwezig:
4 1 weerwolf
1 Heks
1 Ziener
1 Jager
1 Beschermengel
1 Cupido
1 Fluitspeler
15 9 burgers

________________________________________________________________________



15g5v92.jpg


Door uw verslaggever.

Wakkerdam - "Krankzinnig!", "Niet te geloven!" en nog meer van dat soort dergelijke uitspraken
waren aan de orde van de dag. Zonet kwam er een anonieme brief binnen en er viel geen
positief woord over te spreken. "Persoonlijk geloof ik er niet veel van", gaf Pieter93 als reactie
toen hij te horen kreeg wat er in de brief stond. Maar wat stond er in de anonieme, naar nieuwe
schoenen-reukende brief? Samengevat stond er in dat er harige monstruositeiten gesignaleerd
zijn in het naburige bos. Deze "vage gevallen" worden geïdentificeerd als zogeheten "Weerwolven".
Het gerucht ging als een lopend vuurtje rond en het was een kwestie van tijd totdat de eerste
paniekaanvallen plaats vonden. Waren deze harige monsters een verzinsel of zijn die echt gezien.

Dit gerucht sloot waterdicht aan op het gehuil dat afgelopen nacht gehoord was door meerdere
mensen. Een inwoner, die anoniem wil blijven, vertelde rillend: "Het was een ijzingwekkende
jankpartij, toen ik ging kijken zag ik een harig monster langzaam veranderen in een mens toen
de eerste ochtendgloren tevoorschijn kwamen". Het lijkt me duidelijk; het ziet er naar uit dat
Wakkerdam in een verschrikkelijk avontuur gaat storten. Misschien zou het handig zijn om
burgermeester te kiezen om ons door de donkere tijden te leiden.​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dag 4:
Lynchstemming: Klik
Weerwolvenmoord:Klik

Dag 5:
Lynchstemming: Klik
Weerwolvenmoord: Klik
Extra editie: Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Reserved 3

Rollen deels helemaal verdeeld!

Heb je geen rol, ben je een burger.
In geval van twijfel, neem contact met mij op. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
mag er misschien ook de spelers bij?

EDIT: staan er weer bij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15806

Guest
Aaah we beginnen.. Inderdaad misschien wel handig een leden lijst.. Ik heb nu geen idee wie ik moet gaan beschuldigen namelijk:p
 

DeletedUser14476

Guest
Aaah we beginnen.. Inderdaad misschien wel handig een leden lijst.. Ik heb nu geen idee wie ik moet gaan beschuldigen namelijk:p

eerste keer altijd random maar ik wil deze keer me wel eens kandidaat stellen voor burgemeester :D heb het nog nooit gedaan mar omdat er nu toch veel nieuwe spelers meedoen krijg ik mss genoeg stemmen :eek:
 

DeletedUser15806

Guest
eerste keer altijd random maar ik wil deze keer me wel eens kandidaat stellen voor burgemeester :D heb het nog nooit gedaan mar omdat er nu toch veel nieuwe spelers meedoen krijg ik mss genoeg stemmen :eek:

Eerst avond random is onzin.. En je stelt je kandidaat voor burgemeester leuk:) Waarom zouden we op jou moeten stemmen:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik ga niet stemmen voor burgemeester, omdat ik nu nog niet weet wie ik moet vertrouwen, ga misschien stemmen als er één nieuwe burgemeester komt.
 

DeletedUser

Guest
Eerst avond random is onzin.. En je stelt je kandidaat voor burgemeester leuk:) Waarom zouden we op jou moeten stemmen:rolleyes:

Omdat de nieuwe mensen niet zo goed weten hoe dit spelletje speelt, en dat Bloodpriest op die manier de nieuwelingen dusdanig in vertrouwen probeert te nemen en dus ook te misleiden?
 

DeletedUser13565

Guest
Er zijn 4 weerwolven. Voor de eerste dag: de stem voor burgemeester en voor de lynch naar ons allebei

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik ga vandaag voor Sportzak

Wat moet je eigenlijk in de titel zetten van het stemmen van de privébericht.
 

DeletedUser15806

Guest
Omdat de nieuwe mensen niet zo goed weten hoe dit spelletje speelt, en dat Bloodpriest op die manier de nieuwelingen dusdanig in vertrouwen probeert te nemen en dus ook te misleiden?

Hij is pas de eerste he.. Maarjah kan werken met al die nieuwelingen.. Al verdenk ik hem er nog niet echt op:p Ik ga lekker bij mijn oma eten lees het straks wel:)
 

DeletedUser14476

Guest
Eerst avond random is onzin.. En je stelt je kandidaat voor burgemeester leuk:) Waarom zouden we op jou moeten stemmen:rolleyes:

urm... ik heb veel ervaring bij wvw spellen (denk al zo'n 5tal spellen meegespeeld) dus ik ken er wel wat van en ben zeer veel online, en lees altijd alle berichten op wvw (ja alles ook de spam :p). Ik wil vooral graag burgemeester zijn omdat ik wil bewijzen dat ik het kan en goed zal doen:)
(kort maar bondig)

Ik ga niet stemmen voor burgemeester, omdat ik nu nog niet weet wie ik moet vertrouwen, ga misschien stemmen als er één nieuwe burgemeester komt.

Op het begin weet je nooit wie je kan vertrouwen en btw burgemeester heeft een dubbele voor de rest is hij niet zovele speciaals. Meestal als er gestemd wordt is er altijd wel een groot aantal verschil in stemmen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Morgen is toch pas de eerste stemming? ga in ieder geval random of er moet iemand heel gek gaan doen:p
 

DeletedUser

Guest
vandaag dus nog geen lynch/ bm-verkiezing?

"Persoonlijk geloof ik er niet veel van", gaf Pieter93 als reactie
toen hij te horen kreeg wat er in de brief stond.



Ik geloof de brief trouwens wel volledig hoor :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Even wat vraagjes voor de spelleiders!:

1. Wat moet de titel zijn van de burgerstemming?

2. Wat moet de titel zijn van de burgemeesterstemming?

3. Is vandaag de burgemeesterstemming?

4. Is vandaag in ieder geval wel een stemming?
 
Bovenaan