[Speeltopic] The Hunger Games: Forum editie #2

DeletedUser52001

Guest
The Hunger Games - Forum Editie #02​
In de velden van de The Hunger Games worden alle deelnemers losgelaten met één doel; Overleven. De velden van The Hunger Games zijn gevaarlijk en met de andere deelnemers op de loer is er geen tijd om tot rust te komen. Tijdens je verblijf in de velden zullen de deelnemers verschillende dingen tegen komen. Een ongelukkige deelnemer kan worden verrast door een roofdier, terwijl de gelukkige deelnemer een dolk vindt. Elke deelnemer zal alles uit de kast moeten halen om terug te kunnen keren als de kampioen en eeuwige roem te bemachtigen. Er kan er immers maar één de beste zijn, en de rest zal het niet na kunnen vertellen. Denk jij dat je sterk, snel en sluw genoeg bent om als enige te overleven? Schrijf je dan in.

25t96c7.png

Wat is nieuw?
Aangezien het vorige potje een groot succes was, ben ik dit nieuwe potje begonnen en heb ik met het oog op het commentaar van het vorige potje een aantal nieuwe dingen toegevoegd, om het spelen leuker te maken.

Bondgenootschappen
Het is mogelijk om gedurende het hele spel een bondgenootschap te sluiten met een andere speler. Dit houdt in dat jullie elkaar niet aanvallen als jullie op hetzelfde hokje staan. Een bondgenootschap geef je op elke keer dat je een zet doet. Let op, een bondgenootschap is alleen geldig als beide spelers hebben opgegeven bondgenoot te zijn. Het is mogelijk om gevonden voorwerpen of eten aan je bondgenoot te geven als jullie je in hetzelfde vakje bevinden. Als twee bondgenoten op het zelfde vakje komen en er ligt een voorwerp, dan krijgt de gene die als eerste de zet heeft doorgestuurd het voorwerp. Als twee mensen als bondgenoten een derde speler tegenkomen, zullen zij samen vechten tegen deze speler. De kans voor die speler om te kunnen ontsnappen is dan kleiner.

Voedsel vinden
Het is mogelijk om als je in een vakje bent op zoek te gaan naar voedsel. De kans op het vinden van voedsel kan verschillen van 30% tot 60%, afhankelijk van het gebied waar je je in bevind. Ook kunnen bepaalde voorwerpen en gebeurtenissen die kans beïnvloeden. Als je voedsel vindt, kan je er voor kiezen om het meteen op te eten of om het te bewaren. Verschillend voedsel zal je honger met variërende waarden laten dalen. Dit wordt bij het voedsel aangegeven. Let op, het voedsel dat je vindt kan ook giftig zijn. Er is een kans van 75% dat je dit te weten komt als je het voedsel vindt. Van giftig voedsel zal je honger in plaats van dalen hetzelfde aantal stijgen. Als je voedsel aan een bondgenoot geeft, komt deze niet te weten of het voedsel giftig is en met welke waarde de honger zal dalen. Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om dit te vertellen. Ook is het mogelijk om voedsel in een vakje achter te laten, waardoor de eerst volgende persoon die op dat vakje komt het voedsel vindt.

Het begin
De eerste beurt is een speciale beurt. In deze beurt zal je de kans krijgen verschillende dingen te doen. Ten eerste mag je je specialiteit kiezen. Je kan kiezen uit:
- Natuurexpert. De kans op het vinden van voedsel zal 25% hoger zijn, en je herkent giftig voedsel. Als een bondgenoot je voedsel geeft, weet je meteen met hoeveel je honger daalt en of het giftig is.
- Geboren vechter. Je krijgt in het begin 0.5 aanvalskracht meer. Daarnaast mag je een wapen uit kiezen, (Bijvoorbeeld boog, zwaard, mes, etc) waar je je in specialiseert en die je nogmaals 0.5 aanvalskracht extra geeft als je er mee vecht.
- Sprinter. Je snelheid wordt met 0.5 verhoogd, en je mag in plaats van 2 vakjes per beurt 3 vakjes per beurt reizen.
- Camouflage. Je bent in staat om je in een vakje te verstoppen. Als er iemand op het zelfde vakje komt is er een kans van 40% tot 70% afhankelijk van je omgeving dat deze persoon jou niet tegen komt en dat jullie dus niet hoeven te vechten. Ook kan je er voor kiezen om als je naar een vakje gaat daar uit te kijken voor gecamoufleerde medespelers, de kans dat je ze vindt zal dan 90% zijn.
- Techneut. Je bent in staat om bepaalde voorwerpen te maken. Je zal bij elk vakje waar je langs komt te horen krijgen welke onderdelen er liggen, (bijv. Een lange tak, een vuursteen, stevige planten, etc.) die je mee kan nemen en waar je nieuwe voorwerpen van kan maken. (Van een stevige tak en wat klimplanten kan je bijvoorbeeld een hengel maken) Je kan 6 onderdelen tegelijkertijd meenemen. Als je al 6 onderdelen hebt maar je wil graag een andere meenemen, moet je aangeven welke je wilt laten vallen. Alleen techneuten kunnen de onderdelen bij zich houden en er iets mee doen.

De hoorn des overvloeds zal zich op vakje [15,10] bevinden. Daar zullen de beste voorwerpen te vinden zijn. Op de vakjes daar omheen, dus [14,09], [14,10], [14,11], [15,09], [15,11], [16,09], [16,10] en [16,11] zullen zich ook items bevinden, maar enkel items die minder waard zijn. Op die vakjes zullen jullie beginnen. In je eerste beurt kan je drie dingen kiezen. Optie 1 is direct naar de hoorn des overvloeds gaan, en hier te vechten om de voorwerpen die er liggen. Je moet minstens 6 schade aangebracht hebben of iemand vermoorden om een voorwerp dat er ligt mee te nemen. Hoe langer je blijft, hoe meer voorwerpen je kan krijgen maar hoe groter de kans is dat iemand je fataal aanvalt en je zal sterven. Je zal hoe langer je blijft uit meer voorwerpen de keuze krijgen om mee te nemen. Je moet van te voren aangeven hoe lang je wil blijven en wanneer je wil proberen te vluchten. Optie twee is om te proberen de wat mindere voorwerpen die om de hoorn heen liggen mee te nemen. De kans dat dit lukt is groter, maar je kan nog steeds sterven in een gevecht om die voorwerpen. Optie 3 is om direct weg te rennen van de hoorn, geen voorwerpen mee te nemen en te hopen dat je die onderweg tegenkomt. Als je voor deze optie kiest, zal je je eerste beurt 1 vakje verder kunnen reizen. Dus 3 vakjes in plaats van 2. (Of 4 in plaats van 3 als je sprinter bent)

Verdere spelregels
De verdere spelregels die ik ongeveer hetzelfde heb gehouden als het vorige potje er ook even bij.

Wat is The Hunger Games?
In de Hunger Games worden alle deelnemers in een open gebied gezet waarin ze vrij zijn te gaan en staan waar ze willen, ze mogen het gebied niet verlaten tenzij ze als enige overleven. Alle spelers starten op hetzelfde punt, centraal gelegen op de speelkaart. Elke dag geven ze door waar ze heen willen reizen en vervolgens simuleert de spelleider alle acties. Wanneer spelers elkaar tegenkomen op de spelkaart ontstaat een gevecht tussen de spelers. Dit kan leiden tot verschillende dingen, één van de spelers kan bijvoorbeeld sterven in het gevecht. De uitkomst van het gevecht is gebaseerd op de eigenschappen van de spelers. Een speler kan ook voorwerpen vinden die de speler verder in het spel helpen, of juist gebeurtenissen die de speler benadelen.

Verschillende eigenschappen en gevecht.
De uitkomst van een gevecht of actie van een speler wordt beïnvloed door de eigenschappen van de speler, er zijn 4 eigenschappen:

2hevtle.png
Honger: Elke dag verliest de speler 1 honger-waarde, wanneer de honger-waarde van een speler 0 is sterft de speler een hongersdood, elke speler start met een hongerwaarde van 6 en door voedsel, gevonden tijdens het spel, kan deze weer omhoog worden gebracht.
eu11tl.png
Levenskracht: De levenskracht van een speler is bepalend in het gevecht, wanneer de levenkracht van een speler 0 is sterft de speler. Elke spelers start met een levenswaarde van 10 en elke beurt dat de speler niet in een gevecht is geraakt, krijgt de speler 3 levenskracht terug.
1xbbt.png
Aanvalskracht: De aanvalskracht bepaald hoeveel schade een speler doet in een gevecht met andere spelers. Elke speler start met een aanvalskracht van 2.
10s4sar.png
Snelheid: De snelheid van een speler bepaald wie de eerste slag in een gevecht kan doen, en of de speler uit een gevecht kan ontsnappen. Elke speler start met een snelheid van 3.

Wanneer twee of meerdere spelers elkaar tegenkomen, onstaat een gevecht. In een gevecht slaan de spelers omstebeurt tot één speler te weinig levenskracht overheeft nog een slag te incasseren zonder te sterven. de speler met de hoogste snelheid mag de eerste slag doen. Wanneer een speler niet genoeg levenskracht heeft om nog één slag te overleven van de tegenstander, probeert deze speler te vluchten. vluchten is alleen mogelijk wanneer de snelheid van de vluchtende speler hoger is dan de snelheid van zijn tegenstander. Niet succesvol vluchten leidt tot de dood, Succesvol vluchten leidt tot verplaatst worden naar een ander vakje op de kaart aangelegen aan het vakje waar in het gevecht plaats vond. Bij een gelijke snelheid wordt random gekozen wie als eerste mag slaan en is vluchten voor beide spelers niet mogelijk.

Voorbeeld gevecht ter verduidelijking
w7ee06.png

Bij een gevecht meer meer dan 2 personen slaan de spelers ook omstebeurt, alleen slaat een speler altijd een tegenstander met het minste leven over, bij gelijke levenskracht wordt random gekozen. Vluchten in een gevecht met meerdere personen is altijd mogelijk, met een 50% kans op sterven tenzij de vluchtende speler de hoogste snelheid heeft, dan is de overlevingskans 100%
 

DeletedUser52001

Guest
Voorwerpen en gebeurtenissen
Wanneer een speler langs een vakje beweegt is er kans dat de speler een voorwerp vindt of een gebeurtenis tegenkomt. Voorwerpen vinden heeft een positief effect. Zo kan een speler een dolk vinden die de schade van de speler met 0.5 verhoogt. Gebeurtenissen zijn negatief, Bijvoorbeeld een speler komt een wolf tegen en verliest 2 levenkracht in het gevecht met de wolf.

Oftewel:
De voorwerpen verbeteren de eigenschappen van de speler of kunnen worden gebruikt op een bepaalde manier.
De gebeurtenissen hebben een negatief effect op de eigenschappen van speler of hebben een speciaal effect.

De kaart en bewegen over de kaart
De kaart van de Hunger Games is verdeeld in verschillende vakjes, een speler kan elke beurt 2 vakjes verder bewegen (horizontaal, verticaal of diagonaal per vakje), of er voor te kiezen een actie te doen (Zoals voedsel zoeken). Elke actie gaat in plaats van een vakje bewegen. Wil je dus voedsel zoeken, mag je nog maar 1 vakje verplaatsen.
Je mag maar 1 actie doen per beurt.
Als je camouflage hebt en je wil je verstoppen, moet dit altijd ná het verplaatsen.
Het meenemen van onderdelen als techneut telt niet als actie, het in elkaarzetten wel.
Bijvoorbeeld: [12,17] -> [13, 17] -> [14,18]

Afbeelding van de kaart
2a7iqnn.png

De donkere rand langs de kaart is het krachtveld, waar de deelnemers niet doorheen kunnen. De gele cirkel is de hoorn des overvloeds. Elke speler start in een van de vakjes grenzend aan de hoorn. De rivier en meertjes op de kaart geven aan waar water te halen valt en waar de mogelijkheid tot vissen is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
De deelnemers:
[01] Mooteman
[02]Che
[03]Nowhere
[04].Natuur.
[05]iFuture
[06]Apenkeizer
[07]Dacure
[08] Edward van Woodstock
[09] bik en rode trap
[10]KippetjeJWZ
[11] RobinVe
[12] Bappos
[13] Ice sCream
[14] FeROx SparTan

Ik heb besloten iedereen mee te laten doen omdat het met 14 spelers makkelijk te doen is. Jullie moeten zo snel mogelijk jullie gewenste startpositie in het topic zetten. Maximaal 2 personen per positie, wie het eerst komt wie het eerst maalt. (Keuze is dus uit de 8 vlakjes rondom de hoorn)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
En beginnen maar!

De eerste deadline voor de zetten is Woensdagavond 21:30. En verder elke avond om 21:30.

Lees trouwens de informatie voor de eerste zet goed. Vragen kunnen altijd gesteld worden.
 

DeletedUser52001

Guest
Startposities:
.Che guevara --> [14,09]
Nowhere in the sun --> [14,10]
bik en rode trap --> [16,09]
iFuture --> [16,10]
FeROx SparTan --> [14,9]
Bappos --> [16,11]
Mooteman --> [16,09]
RobinVe --> [15,09]
Dacure --> [14,10]
Apenkeizer --> [16,10]
Ice sCream --> [15,11]
.Natuur. --> [15,09] (positie die gekozen werd was al bezet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Als je wil kan je nog meedoen, topic staat er toch nog maar kwartiertje ofzo xD
 

DeletedUser

Guest
Ik word een geboren vechter. Wie zich bij mij durft te vergaren krijgt problemen, zeg ik u allen!
 

DeletedUser

Guest
Ren maar weg van de Hoorn, zou ik zeggen. De geboren vechter vreest niemand.
 

DeletedUser

Guest
14,9 dan haha.
Verder had ik nog wat vraagjes.
Hoe vindt je eten of kan alleen de techneut dat?
Ligt er dan dus eten versprijd over alle vakjes?
En geloof me sprinter is echt de handigste eigenschap!
 
Bovenaan