[Inschrijftopic] Speedwvw #31b

  • Topicstarter Deleted User - 487963986
  • Startdatum

Deleted User - 487963986

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (Speed editie!!)
(door: Tigor)

Inleiding

Het is alweer een tijdje geleden dat er een speed is geweest. Hopelijk is er weer voldoende animo voor!

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er is slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 of 30 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen. Bij iedere uitslag zal de nieuwe deadline bekend gemaakt worden. Meestal duurt een dag circa 20 minuten.
Instellingen

Aantal spelers: zoveel mogelijk, minimaal 10
Klaagmuur: Nee.
Deadlines: Iedere 20 of 30 minuten, nieuwe deadline wordt na iedere Lynch aangekondigd.
Speciale Rollen naar: Tigor (in een privebericht op skype)
Lunch naar: Tigor(in privebericht op skype)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen)Stem wijzigen: Tigor -> Hope
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Tigor -> Hope
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes
: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes


Burger
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Oplettende Burger
- De Oplettende Burger is een gewone Burger die bij aanvang van het spel twee extra stemmen krijgt, die hij op een willekeurig moment kan inzetten.
- De Stemmen mogen tegelijkertijd of gescheiden van elkaar ingezet worden. Beide stemmen mogen op dezelfde persoon ingezet worden.

Huidenwisselaar:
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. Als de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.

Vrouw Holle:
- Vrouw Holle kan elke nacht 1 speler opvragen. Van deze speler krijgt zij te horen of die goed of niet goed is (neutraal/slecht = niet goed). Eenmaal in het spel kan ze 2 spelers overspoelen met pek en veren (één speler met pek, en één speler met veren) om daarmee aan te geven welke speler zij vertrouwt en welke speler niet.
- Vrouw Holle mag zelf weten wie ze met pek of veren bestrooit. Dit hoeft niet de kloppen met de werkelijke alliantie van de betreffende spelers.
- Vrouw Holle blijft anoniem bij de Pek en Veren actie.
- Vrouw Holle mag niet zichzelf bestrooien met pek of veren.

Martelaar:
- Kan zich opofferen: hij dient voor de deadline door te geven aan de spelleiding dat hij zich wil opofferen voor de Lunch van die dag. In plaats van de door de wolven bepaalde Lunch, zal de Martelaar sterven.
- De Martelaar zal hoe dan ook sterven: het maakt hierbij niet uit of hij beschermd wordt of niet.
- Nadat de Martelaar gestorven is, zal hij op Skype toegevoegd worden aan een gesprek met het eigenlijke Lunchtarget. Hij mag daar overleggen met de speler, die hij gered heeft. Zelf mag hij niet meer posten.

Wolfmens:
- Deze speler wordt altijd als 'Niet goed' gezien door Vrouw Holle. Echter is hij wel gewoon een goedje.
- Sterft als Wolfsmens.

Taai Taai:
- Wanneer de Taai Taai geluncht wordt, mogen de wolven de dag erna niet Lunchen. Echter mag de Infectiewolf die dag wél infecteren.
- Wanneer de Taai Taai gered wordt van de Lunch, mogen de wolven de dag erna wél gewoon opnieuw lunchen.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft door de Lynch, zal de Beschermengel haar krachten verliezen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft door de Lynch, zal de Beschermengel haar krachten verliezen. De Spelleiding zal een PM sturen naar de Beschermengel, wanneer haar krachten niet meer ingezet kunnen worden.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit/zwarte dood ('zwarte dood' roepen, terwijl hier geen sprake van is) sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Moederwolf, Welp, Infectiewolf, Sjamaan is of een (Dwaze) Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.'

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.


Slechtjes

slechte oplettende burger
- De Oplettende Burger is een slechtje dat bij aanvang van het spel twee extra stemmen krijgt, die hij op een willekeurig moment kan inzetten.
- De Stemmen mogen tegelijkertijd of gescheiden van elkaar ingezet worden. Beide stemmen mogen op dezelfde persoon ingezet worden.
- De Slechte Oplettende Burger is een hulpje, maar zit wel aan het begin van het spel in de wolvenchat.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Slechte Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft door de Lynch, zal de Slechte Wreker in een Slechte Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door iets anders dan de Lynch, zal de Slechte Wreker niet in een Slechte Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Slechte Beul, nadat zijn gekozen speler daarvoor gelyncht is.
- De Slechte Wreker is een volwaardig slechtje en zit aan het begin van de ronde al in de wolvenchat.

Slechte Vrouw Holle:
- De Slechte Vrouw Holle kan in tegenstelling tot Vrouw Holle geen spelers bekijken. Zij kan echter wel eenmalig twee spelers overspoelen met pek en veren (één speler met pek, en één speler met veren) om daarmee aan te geven welke speler zij 'vertrouwt' en welke speler niet.
- Slechte Vrouw Holle mag zelf weten wie ze met pek of veren bestrooit. Dit hoeft niet de kloppen met de werkelijke alliantie van de betreffende spelers.
- Vrouw Holle blijft anoniem bij de Pek en Veren actie.
- Slechte Vrouw Holle mag niet zichzelf bestrooien met pek of veren.
- Slechte Vrouw Holle is een volwaardig slechtje en zit vanaf het begin van de ronde in de wolvenchat.


Bijrollen

cupido
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Postduif:
- Mag eenmalig tijdens een willekeurig gekozen dag netwerken met een speler naar keuze. De Postduif dient voor de deadline van de dag ervoor door te geven met wie hij wil netwerken.
- Als de Postduif zijn actie inzet, zal de spelleiding een groepsgesprek aanmaken met de speler waarmee de postduif wil overleggen. De spelleider heft deze groep aan het einde van de dag op.
- Rollen worden niet bekend gemaakt. De spelers kunnen er echter zelf wel voor kiezen om te claimen.
- De huidenwisselaar heeft geen invloed op de actie van de Postduif.

Burgemeester:
-
Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Dag & Nacht Volgorde:
Dwaze Heks (weggeven drankjes)
(Slechte) Vrouw Holle (pek-en-veren actie)
Beul/(Slechte) Beul
Cupido
Priester/Ketterse Wolf
Lynch/Wreker/(Slechte) Oplettende Burger

Nacht:

Huidenwisselaar
Lunch/Beschermengel/Taai Taai/Martelaar
Heksendrankjes
Vrouw Holle (zienersactie)
Postduif

Jager: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste lynch.

Overige Informatie:
- De ronde zal woensdag 8 April of zaterdag 11 April rond 20:00/21:00 uur van start gaan!, de ronde zal één à twee uur in beslag nemen. De rollen zullen 10 minuten van tevoren verdeeld worden, zorg dus dat je iets eerder aanwezig bent.
- Het spel wordt op het forum gespeeld.
- De goedjes winnen wanneer alle slechtjes dood zijn. Slechtjes winnen bij gelijkspel, net als g/s-koppels. G/s-winst gaat echter voor wolvenwinst.
- Inschrijven volgens de gebruikelijke methode, dus..:

Woensdag 8 april
1.....
2.
3.
4.
5.
Enzovoort..

Zaterdag 11 April
1.....
2.
3.
4.
5.
Enzovoort..

Ik hoop dat hier weer voldoende animo voor is! Bij minimaal 10 inschrijvingen zal het doorgaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Woensdag 8 april
1. Hopeful
2.
3.
4.
5.

Zaterdag 11 April
1. Hopeful
2.
3.
4.
5.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ik krijg zenuwen van dat forum hier. Heel de layout van het topic verprutst :confused:
 
Reactiescore
2.368
Woensdag 8 april
1. Hopeful
2. Kerouac
3.
4.
5.

Zaterdag 11 April
1. Hopeful
2. Kerouac
3.
4.
5.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Vandaag geen speedpotje denk ik.

Tenzij er nog veel beslissen om mee te doen.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ik zal hier wel nieuwe datums posten telkens.
 
Reactiescore
693
Woensdag 8 april :)
1. Hopeful
2. Kerouac
3. miketijger
4.
5.

Count me in :):):)
@alle
 
Reactiescore
2.368
Bovenaan