Speedronde #6243 - Vrije instellingen (02.11 13:30-17:30)

Reactiescore
575
#6243 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Woensdag 02-11-22 13:30
Einde: Woensdag 02-11-22 17:30
Scenario: Alternatief
Vrije instellingen

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Woensdag 02-11-22 13:30
* Einde: Woensdag 02-11-22 17:30
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 0
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De speler met de meeste punten wint!
* Prijs: De winnaar krijgt 100 premium punten.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 150 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: nee
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: ja
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja, 3 per speler
* Bonusdorpen: ja, 3 per speler
* Verlaten dorpen groeien: groeien tot 2500 punten (snelheid: 50%)


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.4
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 1%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: 25 minuten
* Stamleden: 3
* Gesloten stammen: nee
* Boerderijlimietregel: nee
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
 
Reactiescore
133
Een hele saaie speed, lijkt wel dat het niveau ver te zoeken is met de middag speeds.
Ik denk ook niet dat de opkomst zo danig veel is om de middagspeeds door te zetten.
Zo is er alleen inflatie op de eindeloze ladder...
 
Reactiescore
133
Ik ben sinds kort weer een keertje gaan spelen, sinds kort ook weer een normale wereld gestart... maar de pay to win is te groot in mijn optiek op normale werelden.

Ha, ik ben sinds W52/67 ook weer eens aan het spelen en ik kan het alleen maar beamen ;)
 
Reactiescore
1
Een hele saaie speed, lijkt wel dat het niveau ver te zoeken is met de middag speeds.
Ik denk ook niet dat de opkomst zo danig veel is om de middagspeeds door te zetten.
Zo is er alleen inflatie op de eindeloze ladder...

Ik vind het persoonlijk eerlijk gezegd een beetje flauw dat deze opmerking nou net van jou afkomstig is. Misschien zelfs hypocriet.

De speedwereld op Tribal Wars had veruit de grootste populariteit in de periode 2007-2012. In die periode waren de 100 gratis plekken vaak al na een minuut vergeven. In die periode organiseerde Tribalwars.nl het gros van haar speedkampioenschappen. In die periode was de Tribal Wars masters server geopend voor internationale toernooien. In die periode waren alle speedservers in alle taalversies nog geopend. En iedereen die vanaf het begin Tribal Wars speelt, kan beamen dat in die periode by far het hoogste niveau op de speedwereld werd aangetikt.

Sinds 2010, en in zeer grote mate na 2012, is de speedwereld (&Tribal Wars als geheel) zwaar in verval. Het niveau is gezakt. 'Skills' van vroeger zijn in het spel ingebouwd. Spelersaantallen zijn drastisch afgenomen. En in 2013 heb jij het account Peutertje geregistreerd om alle grootheden uit de hoogtijdagen te passeren op de eindeloze ranking, op een server die al zwaar vervallen was. Van 2007 t/m 2012 werden er voor alle oldschool spelers in totaal 500 rondes georganiseerd, in de periode dat jij speelt zo'n 500 per jaar.

Is er dus sprake van een 'inflatie' op de eindeloze ladder? Ja, zeker. Maar dat net jij, hét eindproduct hiervan, hierover een opmerking maakt is wel apart. Als jij van begin af aan onder gelijke omstandigheden hetzelfde aantal rondes had kunnen spelen als pakweg Soncky, Sorry Babe X of StitchXtreme, had je nooit in de top-10 gestaan. Jij staat daar enkel en alleen omdat jij veel meer rondes hebt kunnen spelen dan andere 'toppers', onder veel makkelijkere omstandigheden.

Het enige wat ik dus wil zeggen: laat mensen lekker hun middagrondjes spelen. Wie ben jij om daar een streep doorheen te zetten? Als je geloofwaardig je beklag wilde doen over het lage niveau, had je dat moeten doen voordat je ten onrechte een 1e plek claimde dankzij eenvoudige LP. Op dit moment kom je enkel over als iemand die z'n onverdiende 1e plekje 'voor altijd' veilig wilt stellen, door zijn eigen cheatmethode voor andere onmogelijk te maken.
 
Reactiescore
133
Het is niet flauw als het terecht is, als het goed is er maar 1 speedserver waar TW.nl gebruik van mag maken. Daar moeten ze waarschijnlijk voor dokken.
Ik ben inderdaad begonnen in 2013, maar niet bewust. Daarvoor speelde ik TW niet op de speeds. De grootheden waar jij het over hebt heb ik nog talloze keren gepakt op verschillende accounts. In die tijd van mij speelde er genoeg grote namen. Zoals de stam Jochie / Damn! waar we leuke potjes tegen hebben gespeeld. Om nog maar te spreken over onderlinge strijd voor de gouden cup als de ronde al gespeeld was.

In de tijden waren er geen middag rondes en was er nog niet het "verval" waar jij over spreekt. De ervaring leert door de ronde schaars te houden zijn er meer spelers open om te spelen. Dat is ook wel gebleken in het verleden?

Ik denk ook niet dat er iemand bij mij in de buurt komt qua LP. Ook niet omdat ze daar het doorzettingsvermogen niet voor hebben.
Ik ben het er mee eens, spelen en laat spelen. Maar denk aan de community. ;)
 
Reactiescore
1
Het is niet flauw als het terecht is, als het goed is er maar 1 speedserver waar TW.nl gebruik van mag maken. Daar moeten ze waarschijnlijk voor dokken.

Ik begrijp niet precies hoe je dit bedoeld. Dat TribalWars.nl aan InnoGames moet betalen voor 't gebruik van een speedserver? Dat lijkt mij niet aangezien hier een vrijwillig moderator team zit dat namens hen de community runt? Of je bedoeld het toaal anders en ik interpreteer het verkeerd. Dat kan.

Hoe dan ook heb ik toch sterk de indruk dat het gebruik van de speedserver vooral afhankelijk is van de activiteit van speed admins en de community. Zo gaat .net op basis van beschikbare vrijwilligers van 0 speeds in 'n half jaar, naar 24/7 non stop aansluitende speeds.

Ook denk ik niet dat het de zorg van ons als community moet zijn wat er voor een server betaald wordt. We pompen als community zijnde al jarenlang genoeg centen in dit spelletje.


In de tijden waren er geen middag rondes

Middag rondes zijn er al sinds 2009 en zijn door Ropiloot11 en zijn voorganger Masterslayer00 altijd tactisch op de woensdagmiddag of in vakantieperiodes gepland. Dan had een groter deel van de community vrij dan op pakweg maandag, dinsdag, e.d. .

en was er nog niet het "verval" waar jij over spreekt.

Maat dit is gewoon niet waar, het spijt mij. Hoe graag je je eigen prestaties ook omhoog wilt praten. Hoe zeer ik het je ook zou gunnen. Het is gewoon onjuist.

In 2007-2010 zaten er gewoon honderden mensen op de speedserver. Er zijn speedwerelden geweest die in meer dan 4 continenten plaats vonden vanwege spelersaantallen. Als de server opende zaten er al direct 100 mensen in. Terwijl er vanaf het begin vanaf dat jouw account bestaat gewoon meerdere rondes zijn waar in de einduitslag niet eens 50 spelers geregistreerd waren. Wellicht in je eerste jaren wat minder vaak dan tegenwoordig, maar tegelijkertijd is dat letterlijk 0x gebeurd voor 2011.

Dat in jouw perspectief het beginpunt al een uitgeholde server is, wilt niet zeggen dat er nog geen verval was. Dat wilt enkel zeggen dat je de hoogtijdagen niet hebt meegemaakt, wat precies het punt was.

De nummer 1 positie is komen te vervallen toen TWTOTAL verviel. TWSPEEDS is enkel een lijstje van wie het 't verste heeft uitgemolken.





Maar goed. Ik laat het hierbij. Ik had een lang weekendje vrij en besloot weer eens te spelen. Wellicht tot over een paar jaar weer.
 
Reactiescore
196
Ik begrijp niet precies hoe je dit bedoeld. Dat TribalWars.nl aan InnoGames moet betalen voor 't gebruik van een speedserver? Dat lijkt mij niet aangezien hier een vrijwillig moderator team zit dat namens hen de community runt? Of je bedoeld het toaal anders en ik interpreteer het verkeerd. Dat kan.

Hoe dan ook heb ik toch sterk de indruk dat het gebruik van de speedserver vooral afhankelijk is van de activiteit van speed admins en de community. Zo gaat .net op basis van beschikbare vrijwilligers van 0 speeds in 'n half jaar, naar 24/7 non stop aansluitende speeds.

Ook denk ik niet dat het de zorg van ons als community moet zijn wat er voor een server betaald wordt. We pompen als community zijnde al jarenlang genoeg centen in dit spelletje.




Middag rondes zijn er al sinds 2009 en zijn door Ropiloot11 en zijn voorganger Masterslayer00 altijd tactisch op de woensdagmiddag of in vakantieperiodes gepland. Dan had een groter deel van de community vrij dan op pakweg maandag, dinsdag, e.d. .



Maat dit is gewoon niet waar, het spijt mij. Hoe graag je je eigen prestaties ook omhoog wilt praten. Hoe zeer ik het je ook zou gunnen. Het is gewoon onjuist.

In 2007-2010 zaten er gewoon honderden mensen op de speedserver. Er zijn speedwerelden geweest die in meer dan 4 continenten plaats vonden vanwege spelersaantallen. Als de server opende zaten er al direct 100 mensen in. Terwijl er vanaf het begin vanaf dat jouw account bestaat gewoon meerdere rondes zijn waar in de einduitslag niet eens 50 spelers geregistreerd waren. Wellicht in je eerste jaren wat minder vaak dan tegenwoordig, maar tegelijkertijd is dat letterlijk 0x gebeurd voor 2011.

Dat in jouw perspectief het beginpunt al een uitgeholde server is, wilt niet zeggen dat er nog geen verval was. Dat wilt enkel zeggen dat je de hoogtijdagen niet hebt meegemaakt, wat precies het punt was.

De nummer 1 positie is komen te vervallen toen TWTOTAL verviel. TWSPEEDS is enkel een lijstje van wie het 't verste heeft uitgemolken.





Maar goed. Ik laat het hierbij. Ik had een lang weekendje vrij en besloot weer eens te spelen. Wellicht tot over een paar jaar weer.

Het spelletje van toen en nu is eigenlijk niet te vergelijken. De goede spelers van toen worden nu volledig ondergesneeuwd en zijn echt helemaal niet zo goed meer. Vraag maar aan stitch of sjaak007 hoe t tegenwoordig gaat op classic. Maargoed, dat is op individueel niveau en het spelletje is nu qua tools ook veel uitgebreider dan toen. Alles gaat veel sneller nu daardoor. (Inclusief legale scripts die je net zo snel laten farmen als een farmbot.)

Verder deel ik wel je mening dat die ladder niet zo heel veel voorstelt. Diegene die t meeste tijd heeft en redelijk goed kan opstarten op de lage niveaus heeft gewoon een groot voordeel doordat er nu niet zo veel tegenstand is. Vroeger had je hele stammen en veel goede subtoppers die een dreiging werden als je die te lang liet leven en dat heb je nu een stuk minder. Desondanks vind ik peutertje wel een goede speler en staat ie gewoon terecht bovenaan. De vraag is alleen wat voor waarde je kunt hechten aan zo'n lijst als niet iedereen altijd speelt.
 
Reactiescore
133
Dank Louder, die lijst toen ik nog 5 jaar jonger was vond ik die lijst een groot mijlpunt.
Nu maakt het mij ook niet meer zoveel uit. Ben tevens weer begonnen op een normale wereld... wat ik jaren niet heb gedaan omdat ik het relatief saai vind om op zo'n snelheid te spelen...

In de tijd dat ik speelde speelde Damn en andere waardige spelers net zoals Sjaak007.
Ik merk wel de laatste tijd dat er meer spelers zijn die durven aan te vallen wat een mooi gegeven is.

Wellicht zit de speed weer in de lift.
 
Reactiescore
493
Denk dat dit wel het perfecte voorbeeld is van teveel tijd en weinig 'skills'

Nummer 7 op eindeloze ranglijst en 0 speeds gewonnen.
je zou haast zeggen dat die het expres doet

Schermafbeelding 2022-11-18 om 10.29.42.png
 
Reactiescore
1
Het spelletje van toen en nu is eigenlijk niet te vergelijken. De goede spelers van toen worden nu volledig ondergesneeuwd en zijn echt helemaal niet zo goed meer. Vraag maar aan stitch of sjaak007 hoe t tegenwoordig gaat op classic. Maargoed, dat is op individueel niveau en het spelletje is nu qua tools ook veel uitgebreider dan toen. Alles gaat veel sneller nu daardoor. (Inclusief legale scripts die je net zo snel laten farmen als een farmbot.)

Verder deel ik wel je mening dat die ladder niet zo heel veel voorstelt. Diegene die t meeste tijd heeft en redelijk goed kan opstarten op de lage niveaus heeft gewoon een groot voordeel doordat er nu niet zo veel tegenstand is. Vroeger had je hele stammen en veel goede subtoppers die een dreiging werden als je die te lang liet leven en dat heb je nu een stuk minder. Desondanks vind ik peutertje wel een goede speler en staat ie gewoon terecht bovenaan. De vraag is alleen wat voor waarde je kunt hechten aan zo'n lijst als niet iedereen altijd speelt.

Dat is uiteraard een mening die je mag hebben.

Als de nr1 meer dan 250 rondes meer heeft dan de nummer 2, en toch minder wins, dan denk ik persoonlijk helaas dat je nooit en te nimmer kunt spreken over een ‘terechte nummer 1’. Kijkend naar de lijst heeft hij ‘t gewoon het verste uitgemolken en heeft, ook de jaren na 2012, vrijwel iedereen in de top-10 (m.u.v. VOATIE) gemiddeld beter gepresteerd.

Maakt dat wat uit? Niet echt. Als hij hier waarde aan hecht, dan gun ik hem die nummer 1 spot echt wel. Ook als ‘t een onterechte eerste plek is.

Wat wel uitmaakt in mijn optiek, is als je je onterechte 1 plek een bron maakt van arrogantie. Dat je vanuit je eigen hoogwaardigheid over de nummer 1 positie het alleenrecht opeist om een speedverloop te bepalen, en mensen die tegen jouw verwachtingen ingaan als ‘slaafjes’ wegzet.

M.a.w. zul je nooit mijn nummer 1 zijn als je denkt dat ‘t normaal is om iedereen die af en toe naar de server komt te intimideren en beledigen.

En ja dat ik je de laatste week alleen maar steeds dood zie gaan, helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Dank Louder, die lijst toen ik nog 5 jaar jonger was vond ik die lijst een groot mijlpunt.
Nu maakt het mij ook niet meer zoveel uit. Ben tevens weer begonnen op een normale wereld... wat ik jaren niet heb gedaan omdat ik het relatief saai vind om op zo'n snelheid te spelen...

In de tijd dat ik speelde speelde Damn en andere waardige spelers net zoals Sjaak007.
Ik merk wel de laatste tijd dat er meer spelers zijn die durven aan te vallen wat een mooi gegeven is.

Wellicht zit de speed weer in de lift.

Nu alleen nog zo snel mogelijk iedereen weg bullyen die een vuist tegen jou kan maken. Dan houd je je plekje op de ranglijst tenminste vast.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1
Bovendien, laatste opmerking, @Louder Than Boom, ik respecteer je enorm van vroeger, maar je opmerking dat ‘speed spelers van vroeger tegenwoordig niet meer meekomen’ is in mijn persoonlijke optiek klinkklare onzin.

Ik kreeg ‘vroeger’ nooit iets klaargespeeld. Werd elke ronde ge’edeld en heb in 300 rondes misschien 1x het podium gehaald. Dit weekend speel ik er 8 en haal ik 8x de top-3 waaronder 3 wins. Tussendoor heb ik 10 jaar niet gespeeld. Geen speeds, geen normale werelden, geen tw2, niks.

Tenzij ik in mijn slaap onbewust een Tribal Wars seminar heb gevolgd, is ‘t niveau gewoon waardeloos nu en kan elke Pipo (of Peuter) eenvoudig en rondjes winnen.
 
Reactiescore
196
Bovendien, laatste opmerking, @Louder Than Boom, ik respecteer je enorm van vroeger, maar je opmerking dat ‘speed spelers van vroeger tegenwoordig niet meer meekomen’ is in mijn persoonlijke optiek klinkklare onzin.

Ik kreeg ‘vroeger’ nooit iets klaargespeeld. Werd elke ronde ge’edeld en heb in 300 rondes misschien 1x het podium gehaald. Dit weekend speel ik er 8 en haal ik 8x de top-3 waaronder 3 wins. Tussendoor heb ik 10 jaar niet gespeeld. Geen speeds, geen normale werelden, geen tw2, niks.

Tenzij ik in mijn slaap onbewust een Tribal Wars seminar heb gevolgd, is ‘t niveau gewoon waardeloos nu en kan elke Pipo (of Peuter) eenvoudig en rondjes winnen.

Ik zal het even verduidelijken want volgens mij was ik dat daar niet nee. Ik vind het individuele niveau van de echte toppers momenteel echt een stuk hoger dan wat het toen was en als die spelers er zijn, winnen die vrijwel altijd tenzij er een kwantitatieve overmacht is. Die spelers van vroeger kunnen idd goed mee maar leggen het zwaar af zodra die toppers meedoen. En die opmerking van de classic had ik wat uitgebreider moeten uitleggen. Daar flopte stitch volledig door eigenwijs te zijn en datzelfde zou gebeuren met Sjaak, maar die was nog bereid om er wat aan te doen. Natuurlijk zijn classic en speed niet volledig te vergelijken, maar ik zie nu wel het verschil tussen een goede speler en een topper.

Verder ben ik het met je eens dat het niveau in de algemene zin vrij laag is en dat je daarom makkelijk bekertjes kan pakken. Maar dat komt ook omdat er veel minder spelers mee doen en ook omdat een aantal stamgasten (zie VOATIE) niet bereid zijn ook maar enige moeite te doen om zichzelf te verbeteren.
 
Reactiescore
510
De beste speeder in mijn ogen blijft Marnix van Kulta Lakko.

Ik ben ook redelijk laat begonnen met speeden. Maar zoals Thomas al zegt, het is inderdaad wel zo dat genoeg van die spelers van vroeger met de jaren terug zijn gekomen voor een bepaalde periode. In de tijd dat ik speelde heb ik ook genoeg rondes gespeeld waar spelers van Damn en jochie etc meededen.

Mensen die waarde hechten aan LP en de eindeloze ladder zijn overigens sowieso niet serieus te nemen.
 
Bovenaan