Speedronde #4837 - Speedkampioenschap 2020 (Ronde 2)

Reactiescore
575
#4837 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Donderdag 16-07-20 19:30
Einde: Donderdag 16-07-20 22:30
Scenario: Alternatief
Speedkampioenschap 2020 (Ronde 2)

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Donderdag 16-07-20 19:30
* Einde: Donderdag 16-07-20 22:30
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 0
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De speler met de meeste punten (grootste dorp) wint!
* Prijs: /
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 150 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: nee
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: n.v.t. (!)
* Barbarendorpen: ja, 6.5 per speler
* Bonusdorpen: nee
* Verlaten dorpen groeien: ja, tot 2000 punten (snelheid: 70%)


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.4
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 1%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties


* Beginnersbescherming: 25 minuten
* Stamleden: 1
* Gesloten stammen: nee
* Boerderijlimietregel: ja, 75 eenheden per boerderijlevel worden ondersteund!
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer

Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(!) Deze ronde maakt onderdeel uit van het Speedkampioenschap 2020. Voor meer informatie, klik hier.

(!) Edelen is niet mogelijk!

(!) Tijdens deze ronde is een bijkomende restrictie actief. (NLS §3: Eén speler per account). Meerdere verbindingen / IP-adressen per account leiden in de regel tot een uitsluiting van de ronde.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Kunnen we misschien meteen met fase 2 beginnen? Knock-out met 64 spelers bijvoorbeeld?

Er wordt weer anoniem gespeeld om titelkandidaten uit te schakelen, zwaar geteamt, katapulten gooien op 16 velden totdat je 1.100 punten hebt; heeft allemaal niets met voor je eigen succes spelen te maken. De speelstijl van het SK van 2018 wordt vrolijk voorgezet op dit toernooi.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik heb een paar dagen terug op discord inderdaad iets gelijkaardigs beweerd. Je moet met het 1v1 formaat de top 8 (of 10) spelers selecteren en deze rondes met verschillende settings laten spelen. Nu is het inderdaad teams die eerlijke spelers focussen en het gevolg gaan zijn dat er onterechte finalisten zijn.

Achja zelf wou ik gewoon fase 1 spelen voor de uitdagende rondes maar ik heb nog geen geluk gehad met de map generation, een flauw excuus maar op niv 0 en 1 weegt het pittig door.
 
Reactiescore
93
Ik kwalificeer liever niet voor fase 2 dan dat ik moet gaan teamen omdat anderen zich verlagen naar dat level
 
Reactiescore
93
Het spelletje heet ook tribalwars en geen solowars.
Het is een toernooi waar je niet eens met 2 in een stam kan, waarna je daarna 1v1's gaat moeten spelen. Dit lijkt me nu niet de bedoeling dat je met 5 man gaat teamen
 
Reactiescore
196
Dat kan inderdaad zo zijn dat het een toernooi is voor solo's. Desalniettemin is dit spelletje tribalwars en zijn er geen regels tegen teamen. Dus dan kun je t verwachten. Bovendien als je een bekende naam bent op de server ben je altijd een target.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Teamen an sich heb ik geen problemen mee, ook op een solo kampioenschap is het een utopie dat iedereen solo gaat spelen tijdens de open rondes.

Wat me wel stoort is het grote aantal karakterloze spelers op de NLS die dan als hulpje/slaaf/call it whatever you like gaat spelen. Teamen is interessant als bijna iedereen voor eigen succes speelt tijdens zo’n ronde, wat we dit SK echter net als in 2018 zien is dat er spelers worden gepusht door anonieme hulpaccounts met 1 geregistreerde speedronde, en dat diens concurrenten diezelfde accounts op zich af krijgen.

Afgelopen ronde heb ik in ieder geval ‘RyCHloStNi BuH’ en ‘Don Pietro Savastano’ als zodanig kunnen identificeren.
 

Deleted User - 487965883

Guest
Kunnen we misschien meteen met fase 2 beginnen? Knock-out met 64 spelers bijvoorbeeld?

Er wordt weer anoniem gespeeld om titelkandidaten uit te schakelen, zwaar geteamt, katapulten gooien op 16 velden totdat je 1.100 punten hebt; heeft allemaal niets met voor je eigen succes spelen te maken. De speelstijl van het SK van 2018 wordt vrolijk voorgezet op dit toernooi.

Vrij hypocriet om te zeggen dat je tegen anoniem spelen bent terwijl je op de eerste ronde ook een anoniem account had?
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Lol, waar speelde ik dan? Noem dan gelijk even een accountnaam, loze beschuldigingen wordt dit forum niet fraaier van. Gisteren was mijn eerste ronde op dit toernooi.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Vrij hypocriet om te zeggen dat je tegen anoniem spelen bent terwijl je op de eerste ronde ook een anoniem account had?

Je bent wel een goede, André op zijn woord geloven. Ken je André nu echt niet? Hij zit nochtans zo eenvoudig in elkaar.

Hij teamed altijd en als je er een opmerking over geeft zal hij het ontkennen en terug reageren dat anderen ook teamen. Daarnaast claimt hij dat de hele server het altijd op hem gemunt heeft terwijl hij nog nooit de gevaarlijkste speler op een ronde is geweest. Hij zag een naam, 'no ulterior motive', kende die naam niet en aangezien het een goede speler was claimde hij dat het Marnix was. Echter speelt op het account No ulterior motive een Brit die onder de nick Resuming Windows bekend is.

Zolang je André op zijn woord gaat geloven ga je jezelf alleen maar belachelijk maken en je eigen geloofwaardigheid aantasten. Hij is trouwens nog steeds buitenlanders aant recruteren om te slaven voor hem.
1594981372217.png

Dat kan inderdaad zo zijn dat het een toernooi is voor solo's. Desalniettemin is dit spelletje tribalwars en zijn er geen regels tegen teamen. Dus dan kun je t verwachten. Bovendien als je een bekende naam bent op de server ben je altijd een target.

Natuurlijk, maar het is wel heel gay om anoniem te gaan spelen om een ander te kloten zonder zelf winst intenties te hebben. Ik kreeg giseren dit berichtje bijvoorbeeld binnen. Nu reageer je ook op dit topic dus ik neem aan dat jij hebt gespeeld op 1 van die onbekende accountjes? In ieder geval, je kan ook gwn met je main account spelen. Het is zeer laf om je te gaan verschuilen zodat je geen heat krijgt om dan een bewuste speler te gaan viseren terwijl hij met de rest van de server ook rekening moet houden.

Ik ga geen uitdaging uit de weg maar ik krijg ook geen uitdagingen. Iedereen durft het enkel anoniem en in groep. Gedraag je eens als een goede speeder en niet als een laffe wezel.

1594981469101.png
 
Reactiescore
196
Natuurlijk, maar het is wel heel gay om anoniem te gaan spelen om een ander te kloten zonder zelf winst intenties te hebben. Ik kreeg giseren dit berichtje bijvoorbeeld binnen. Nu reageer je ook op dit topic dus ik neem aan dat jij hebt gespeeld op 1 van die onbekende accountjes? In ieder geval, je kan ook gwn met je main account spelen. Het is zeer laf om je te gaan verschuilen zodat je geen heat krijgt om dan een bewuste speler te gaan viseren terwijl hij met de rest van de server ook rekening moet houden.

Ik ga geen uitdaging uit de weg maar ik krijg ook geen uitdagingen. Iedereen durft het enkel anoniem en in groep. Gedraag je eens als een goede speeder en niet als een laffe wezel.

Bekijk bijlage 22121

Ik heb dat inderdaad gezegd ja. Zei het ook meer omdat je altijd loopt te janken over alles en dat het wel grappig zou zijn als je die top 8 helemaal niet haalt. Heb overigens nog helemaal niet gespeeld trouwens, heb ook geen behoeft om solowars te spelen. :p
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Volgens mij speel jij ook op een nieuw account? Of heb je een name change begaan? Vrij nutteloze reactie om iemand gay te noemen wanneer je het zelf ook doet. Maakt je ook niet populair.

Vanuit het verleden weet ik dat wanneer je een bekende bent op de speedwereld, of vaak wint, je sneller een target wordt aangezien je ook spelers vrij vaak hebt weg gewerkt. Hiermee zal je moeten dealen en niet verwachten dat andere zich aanpassen naar jou. Daarbij is het ook een stammenspel. Als Andre dan recruit, wat is daar mis mee?

Daarbij nog een constatering, in 2017 speelde je nog met Andre. Wat is er intussen gebeurd?

Haha informeer je eerst voor je gaat reageren. Mijn Tim010 account is in 2017 hernoemt en daarna heeft André het aangemaakt waardoor ik die naam niet meer kon gebruiken. In het dan een accountje Mijnheer katapultje voor een jaar gebruikt, maar altijd onder CANDY gespeeld met de PF's van Tim010 en op discord mijn naam ook zo gezet. Aangezien ik genoeg pp had heb ik die in januari nog eens hernoemt toen ik de quarantaine wereld begon, gewoon voor de fun maar ik heb nooit verstopt wie ik was. Los daarvan zou een normale speed nog wat anders zijn dan een toernooi. En populair hoef ik niet te zijn, als 51% van de mensen debielen zijn kun je er toch niet trots op zijn als je populair bent. (hypothetisch voorbeeld).

Wat het probleem is met teamen is al uitgebreid besproken ik ga het niet blijven herhalen in dovemans oren. Misschien zeer kort, je postte deze week zelf dat je het zonde vond dat de speedserver doodbloed. Wat denk je dat er gebeurd met al dat teamen, nieuwe spelers hebben geen kans en stoppen direct.

En samenspelen met Andre? Ik denk het niet hoor. Ik heb hem van in het begin niet gemogen, altijd gaan teamen op rondes zonder niveau, zat toen al te claimen hoe goed ie niet was. Ging ook meermaals wenen als die gestabt werd na teamen. Ik heb 1 of 2 rondes Thomas van Peutertje geholpen tegen het team van Little en dat is het. Voor de rest heb ik denk ik nooit met André samengespeelt.

Ik heb dat inderdaad gezegd ja. Zei het ook meer omdat je altijd loopt te janken over alles en dat het wel grappig zou zijn als je die top 8 helemaal niet haalt. Heb overigens nog helemaal niet gespeeld trouwens, heb ook geen behoeft om solowars te spelen. :p

Ik hoef geen top 8 hoor, die titel hoef ik echt niet. Wat ik wel wil verhinderen is dat een of andere idioot die titel haalt ondanks dat hij individueel niets voorstelt, zoals André op het vorig SK deed toen die anoniem zijn eigen account (waar Bart speelde) zat te pushen. Verder moet je leren wat het verschil tussen kritiek en janken is. En alles is een groot woord, ik geef kritiek op hetzelfde probleem omdat ik 1 van de weinigen ben die besef wat het probleem is. Probleem is dat de meeste speeders te slecht zijn, denken enkel aan hun win en de illusie die ze daarmee kunnen opwekken dat ze goed zijn.

Ik heb er geen probleem mee dat je met me wil fighten, ik zei het in die discord ook dat ik dat aangenaam vind, maar ga dan niet anoniem spelen, dat is gewoon disrespectvol zeker tijdens een toernooi waar je met zoveel extra spelers moet rekening houden.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Ik heb dat inderdaad gezegd ja. Zei het ook meer omdat je altijd loopt te janken over alles en dat het wel grappig zou zijn als je die top 8 helemaal niet haalt. Heb overigens nog helemaal niet gespeeld trouwens, heb ook geen behoeft om solowars te spelen. :p

Hele vreemde redenering. Dus omdat iemand in jouw ogen teveel klaagt, probeer je hem uit de 1v1-fase te houden? Zijn dat niet juist de rondes waar er bijzonder weinig te klagen valt, en waar je je op de meest eerlijke manier kunt bewijzen t.o.v. anderen?
 
Reactiescore
3
Kata rondes binnen een SK zijn altijd een grote loterij. Dat is altijd al zo geweest. Wat mij betreft dan ook gewoon een type ronde dat niet thuis hoort binnen een SK.

Geloven jullie nu echt dat Thijs er tijd in gaat steken om Tim anoniem te kata'en? Man man man, die jongen heeft wel betere dingen te doen hoor xD
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Volgens mij speel jij ook op een nieuw account? Of heb je een name change begaan? Vrij nutteloze reactie om iemand gay te noemen wanneer je het zelf ook doet. Maakt je ook niet populair.

Tim speelt al maandenlang op Nobelus Barbarus, alleen iemand die maandenlang niet op Discord et cetera is geweest weet dat niet. Graag enkel reageren als je kennis van zaken hebt, wat er nu in dit topic plaatsvindt is dat jouw onwaarheden constant gecorrigeerd moeten worden.
 
Reactiescore
3
Tim speelt al maandenlang op Nobelus Barbarus, alleen iemand die maandenlang niet op Discord et cetera is geweest weet dat niet. Graag enkel reageren als je kennis van zaken hebt, wat er nu in dit topic plaatsvindt is dat jouw onwaarheden constant gecorrigeerd moeten worden.

Oh ja, anders raakt dit hele topic helemaal vol. Het is zo druk op het speedforum!!!
 

Deleted User - 487970061

Guest
Eigen discord wereldje? Is gewoon de algemene tw discord, daarnaast is het volgens mij redelijk algemeen bekend dat hij al een hele tijd onder die naam speelt, ook buiten de discord
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Eigen discord wereldje? Is gewoon de algemene tw discord, daarnaast is het volgens mij redelijk algemeen bekend dat hij al een hele tijd onder die naam speelt, ook buiten de discord

I know right. Elke post die hij hier plaatst staat bol van de fouten en knulligheden.
 
Reactiescore
196
Natuurlijk, maar het is wel heel gay om anoniem te gaan spelen om een ander te kloten zonder zelf winst intenties te hebben.
Ik hoef geen top 8 hoor, die titel hoef ik echt niet. Wat ik wel wil verhinderen is dat een of andere idioot die titel haalt ondanks dat hij individueel niets voorstelt,

Ik heb je niet zien spelen en heb geen idee of je anoniem was. Maar je speelt blijkbaar wel onder een ander account.

Hele vreemde redenering. Dus omdat iemand in jouw ogen teveel klaagt, probeer je hem uit de 1v1-fase te houden? Zijn dat niet juist de rondes waar er bijzonder weinig te klagen valt, en waar je je op de meest eerlijke manier kunt bewijzen t.o.v. anderen?

Het is dan misschien kritiek of geklaag. Maar zodra je maandenlang hetzelfde riedeltje van hem hoort dan begint het wel op janken te lijken. Bovendien als ik zou spelen zou ik er alles aan doen om de toppers uit de 1v1's te houden om het voor mezelf makkelijker te maken. Dan kunnen jullie het wel hebben over 'eerlijk' spelen, maar zolang er geen regels zijn die dat verbieden is het gewoon eerlijk.

Wat het probleem is met teamen is al uitgebreid besproken ik ga het niet blijven herhalen in dovemans oren. Misschien zeer kort, je postte deze week zelf dat je het zonde vond dat de speedserver doodbloed. Wat denk je dat er gebeurd met al dat teamen, nieuwe spelers hebben geen kans en stoppen direct.

Ik denk dat de server doodbloed door het gebrek aan spelers überhaupt op tribalwars.nl en omdat het een zeer tijdrovend spelletje is wat niet veel mensen aantrekt om dit te blijven spelen. Ik denk eerder dat het teamen juist stimuleert om spelers aan te trekken op de server, dan betrek je die spelers er actief bij namelijk. Maar dat moet ook van 2 kanten komen en dit is niet een spelletje wat je zo 1,2,3 onder de knie hebt.
 
Bovenaan